Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1509 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.10, 11:36

A tapasztalati és szakrális mágia DnD5-re közepes kihívás, nyilván bizonyos varázslatok kimaradnának, mások meg jelentősen átalakulnak, de ennek jó oka lenne. Akinek hiányzik, hogy izzó idegekkel 7 manából megöljön bárkit, az játszhat a régebbi kiadással tovább 

 

 

Melyik régebbi kiadásban "ÖL MEG" "BÁRKIT" az alap, erősítetlen Izzó Idegek?

 

 A save or die hatások eltűnése, 

 

 

Akárcsak a túlütés, íjász-szabály és persze a halál/görcs mérgek eltűnése...

 

A mozaikmágia mindenképpen kuka, 

 

 

És ezek után miért M*? 


Módosította KLM: 2019.09.10, 11:38


Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.10, 10:47

A tapasztalati és szakrális mágia DnD5-re közepes kihívás, nyilván bizonyos varázslatok kimaradnának, mások meg jelentősen átalakulnak, de ennek jó oka lenne. Akinek hiányzik, hogy izzó idegekkel 7 manából megöljön bárkit, az játszhat a régebbi kiadással tovább - a többieknek ott lesz mondjuk a hold person, ami nem teljesen broken. A save or die hatások eltűnése, a fegyverforgató kasztok egy szintre kerülése a varázshasználókkal, a tervezhető kihívások bőségesen kárpótolnak azért, hogy elveszítünk/átalakítunk néhány broken signature varázslatot (átváltoztatás csókja polymorph, szétzúzás shatter, földnyitás entangling roots, stb.). A mozaikmágia mindenképpen kuka, legjobb esetben hangulatában egy-egy kasztképesség emlékeztet rá (metamágia, bővíthető varázslatrepertoár). Már ehhez is tesztelni kellene, mert a metamagic alapvetően sorcerer képesség, de Yneven a wizardhoz tartozna - szóval itt már nehezedik a konverzió.

 

Amit nem tudok teljesen elképzelni, hogy mi lenne a pszivel, ami eléggé meghatározó játékelem, de sosem volt balanszolva, ezért egy az egyben nem lehet átvenni. Valamiféle  "pyarroni pszi" feat-ben gondolkodom (magic initiate átnevezve), ez ugye cantripeket ad (telekinézis a mage hand, telepátia a message, tulajdonságnövelés a guidance, fájdalomokozás a shocking grasp, fájdalomcsillapítás a spare the dying, stb) és egy 1. szintű varázslatot, ami egy "mesterfokú" alkalmazás lenne. A kyr és slan pszi már kasztképesség volna (a harcművészek ki pontja, vagy a wizard arcane recovery képessége). Nyilván ez azt okozza, hogy a kezdő karakterek plusz egy ASI-val/feat-el kéne induljanak, amiből választhatják a pyarroni pszit (hogy már kezdő karakter is birtokolhassa), vagy költhetik másra. 

A másik fejtörést okozó dolog az egyedi istenekkel/vallásokkal foglalkozni. A vallási megkötések hangulatosak, és nem kéne őket veszni hagyni. Viszont a dnd5 generic cleric/paladin nem rendelkezik ilyesmivel. Tehát ha teszünk be megkötést, akkor itt balanszolni kell, ami mindig veszélyes rendes tesztelés nélkül. Valami olyan listában gondolkodom, hogy az istenek felsorolva, mellettük a játéktechnikai megkötése az adott istennek, mellette az a pár plusz varázslat, amiket ad a szokásos + domain spellek mellé.

 

Őszintén szóval nem tudom mekkora meló egy minimál konvertálás, de egy nagyon jó konvertálás biztosan sok idő - mert ehhez már tesztelni is kell, nem elég átnevezni bizonyos képességeket vagy megfeleltetni/kihagyni valamit a régi játékból. Első körben valszeg egy butított verziót csinálnék, amiben még nincs átírt wizard, egyedi istenek megkötése/varázslata, pszi feat. Ha ez kész, és a konverzió 100%-ig játszható, akkor kéne foglalkozni ezekkel a tesztelést igénylő részekkel. Az az igazság, hogy ha a konvertáló nem tesztel rendesen, még akkor is jó eséllyel játszhatóbbat alkot, mint a mágus volt (egyszerűen nem lehet annyira eltolni a dolgokat a dnd spell listájával).

 

 



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.10, 09:05

Persze új játékosok esetében ez nem gond, hiszen maga a világ nem követeli meg azokat a varázslatokat, csak a játékosi hagyomány, viszont hiába megendgedő az ember, és engedi el a régi képzettségrendszert, tulajdonságokat, ..., szóval mindent, ha játék közben a kedvenc (mondjuk) bárdjával nem lesz képes arra, amire mindig is volt, akkor az neki már nem M.A.G.U.S. lesz.
 

 

Ebben szerintem nincs igazad. Ha csak a D&D különböző verzióit nézzük, akkor sem lehet 5-ben 100%-ig reprodukálni egy 4. kiadású varázshasználót, és a 4. kiadásban meg pláne nem egy 3. kiadásút. A kifejezetten legjellemzőbb varázslatokon (magic missile, fireball, stb) kívül leginkább az azonos "életérzés" a cél, nem a pontos másolat ha egy szerepjáték kiadást vált.



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 729 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.07, 13:01

 
(Éppenséggel ha a CX alapkönyből és a grimóból kigyomláljuk az átfedéseket, akkor oldalszámban ÖSSZESEN is alatta leszünk a ZÖLDnek vagy az ETKnak... Mindenesetre ha egybe is rakjuk, akkor is úgy kell megoldani, hogy az egyszeri tapasztalati mágiahasználóra vágyó pléjer úgy tudjuk karaktert generálni és játszani, hogy a többi kaszt és különösen a mozaikmágus részeit ne kelljen átolvasnia).
 
Szóval - ahogy látom - kell egy átfogó mágiaelmélet, majd abból levezetve pár "kaszt". Meg ugye a kb. mindenkinek elérhető pszi (ami nélkül meg kb. nincs mágiaellenállás, de az meg elég bután néz ki). 
 ...

A másik, hogy nyugodt szívvel lehet, sőt kell kihajigálni egyes varázslatokat, másokat meg be kell tenni, a lényeg az, hogy amikor a mestere elengedi az akolitát, akkor már legyen egy olyan mágikus eszköztára, amiből "meg tud élni".

A magam részéről ráadásul a rontásokat, természeti mágiát meg a villámmágiát is 1-2 varázslattal letudtam, hasonlóan a ZÖLD/ETK méregmágiájához. 

...

Illetve későbbre legyen opció az ősmágiákra is - az egyébként nem baj, ha két ősakvér mágiája ugyanúgy eltér egymástól, mint bármelyiküké az egyébként egységesebb óelf mágiától.

 

Legyen így, bár szerintem alapkönyvben továbbra sincs hely jól kifejtett mozaikmágiára, ha van benne normális világleírás, "miazazerpégé", KM-kalauz, tartalomjegyzék, karakterlap, térkép, stb.

 

Persze, csak ha nem akarunk egy 600+ oldalas, "AK"-utánzat nehezékkel utazgatni...



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.07, 10:53

és @Cundior

 

Mozaikmágia a kivétel, ott tényleg le kell hajtani az jampigallért, de a magas mágiát, és a mélllllyebb mágiaelméleti fejtegetéseket meghagynám egy külön kiegészítőben, az alapkönyvben erre egyszerűen nincs elég hely.
Lásd Codex Grimoire... persze ha valaki átírja Nyúl átfogó mágielméletét Ynev-re, annak csak ripszekt.
:sor: :ok:

 
:pirul: :D
 
(Éppenséggel ha a CX alapkönyből és a grimóból kigyomláljuk az átfedéseket, akkor oldalszámban ÖSSZESEN is alatta leszünk a ZÖLDnek vagy az ETKnak... Mindenesetre ha egybe is rakjuk, akkor is úgy kell megoldani, hogy az egyszeri tapasztalati mágiahasználóra vágyó pléjer úgy tudjuk karaktert generálni és játszani, hogy a többi kaszt és különösen a mozaikmágus részeit ne kelljen átolvasnia).
 
Szóval - ahogy látom - kell egy átfogó mágiaelmélet, majd abból levezetve pár "kaszt". Meg ugye a kb. mindenkinek elérhető pszi (ami nélkül meg kb. nincs mágiaellenállás, de az meg elég bután néz ki). 
 

Spoiler

 

A másik, hogy nyugodt szívvel lehet, sőt kell kihajigálni egyes varázslatokat, másokat meg be kell tenni, a lényeg az, hogy amikor a mestere elengedi az akolitát, akkor már legyen egy olyan mágikus eszköztára, amiből "meg tud élni".

A magam részéről ráadásul a rontásokat, természeti mágiát meg a villámmágiát is 1-2 varázslattal letudtam, hasonlóan a ZÖLD/ETK méregmágiájához. 

 

- - - 

 

Illetve későbbre legyen opció az ősmágiákra is - az egyébként nem baj, ha két ősakvér mágiája ugyanúgy eltér egymástól, mint bármelyiküké az egyébként egységesebb óelf mágiától.



Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 583 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.07, 09:10

Nem tudom pontosan hogy értitek ezt a varázslatok kikukázása, illetve más varázslatok ynevisítése dolgot, de szerintem ez egy érzékeny téma, mert a varázshasználó kasztok majdhogynem teljes egészükben megegyeznek a varázslatlistájukkal. Persze van mit rendbetenni, mindig is voltak aránytalan hülyeségek, de míg mondjuk egy ynevi fejvadász mibenléte hitelesen leírható más, új fogalmak segítségével is, addig például egy ynevi tűzvarázsló a konkrét varázslatai miatt az, ami.

Persze új játékosok esetében ez nem gond, hiszen maga a világ nem követeli meg azokat a varázslatokat, csak a játékosi hagyomány, viszont hiába megendgedő az ember, és engedi el a régi képzettségrendszert, tulajdonságokat, ..., szóval mindent, ha játék közben a kedvenc (mondjuk) bárdjával nem lesz képes arra, amire mindig is volt, akkor az neki már nem M.A.G.U.S. lesz.

Valóban ez a rész a neheze az egésznek, hogy működőt és jót kell csinálni, de szerintem semmiképpen sem kihagyással.

DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 729 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.07, 07:59

Ott is megy a hülyeség és az aránytalanság (isteni és tapasztalati mágia). A varászlatok egy része (ETK) kukába való, UTK szerint a varázshasználókat kemények sarokba szorították.

 

 

 

KLM

Melyik kiadás szerint? Vagy hogy?

 

Jogos: ETK-ra értettem, annál jobban nem bonyolítanám, és természetesen egy csomó varázslat kuka, vagy összevonható.

És: ha a meglévő M* varázslatokat/mágiaelméletet akarja az ámber' átpasszírozni egy másik rendszerbe (egytől egyig :shootme: ), az nehéz lesz. De ha az új rendszer varázslatait kellene módosítani/bővíteni/"ynevesíteni", az már egy barátibb szcenárió, és sokkal több értelme van szvsz.

Mozaikmágia a kivétel, ott tényleg le kell hajtani az jampigallért, de a magas mágiát, és a mélllllyebb mágiaelméleti fejtegetéseket meghagynám egy külön kiegészítőben, az alapkönyvben erre egyszerűen nincs elég hely.

Lásd Codex Grimoire... persze ha valaki átírja Nyúl átfogó mágielméletét Ynev-re, annak csak ripszekt.

:sor: :ok:



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.06, 12:31

 

Amint rátérünk a varázstudókra, onnantól tök mindegy, hogy konverzió vagy saját találmány - az nagyon nagy munka.

 

A Mozaikmágia valóban az, de az isteni / tapasztalati mágiahasználóknál egyáltalán nincs nagy gubanc. Szvsz.

 

 

Melyik kiadás szerint? Vagy hogy? 



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.06, 11:55

 

Amint rátérünk a varázstudókra, onnantól tök mindegy, hogy konverzió vagy saját találmány - az nagyon nagy munka.

 

A Mozaikmágia valóban az, de az isteni / tapasztalati mágiahasználóknál egyáltalán nincs nagy gubanc. Szvsz.

 

Ott is megy a hülyeség és az aránytalanság (isteni és tapasztalati mágia). A varászlatok egy része (ETK) kukába való, UTK szerint a varázshasználókat kemények sarokba szorították.



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 729 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.06, 10:38

Amint rátérünk a varázstudókra, onnantól tök mindegy, hogy konverzió vagy saját találmány - az nagyon nagy munka.

 

A Mozaikmágia valóban az, de az isteni / tapasztalati mágiahasználóknál egyáltalán nincs nagy gubanc. Szvsz.


Módosította DiMalto: 2019.09.06, 10:39


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.06, 08:59

Nah, mi azt mondtuk, hogy teljesen értelmetlen és időrabló egy n+1 rendszer fejleszteni, mikor a piacon van n számú teljesen jól használható és bejáratott rendszer tök ingyen.

 

Ahogy már nagyon sokszor elmondtuk: a konverzióknál is, a saját rendszernél a tolvajok-harcosok küönösebb gond nélkül modellezhetőek.

 

Amint rátérünk a varázstudókra, onnantól tök mindegy, hogy konverzió vagy saját találmány - az nagyon nagy munka.



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.04, 09:52

Nah, mi azt mondtuk, hogy teljesen értelmetlen és időrabló egy n+1 rendszer fejleszteni, mikor a piacon van n számú teljesen jól használható és bejáratott rendszer tök ingyen. De úgy látszik a Delta a nehezebb utat követi. (Mondjuk így könnyű lesz majd ráfogni, hogy miért is nem lett végül belőle semmi.)

 

Szerintem mindkét módszer járható lenne. Viszont mivel nincs aki főállásban ezzel foglalkozzon, se nagy fejlesztőcsapat, szerintem is adaptáció lenne a logikus megoldás.

Végülis a Delta is ezt választotta, csak éppen az alaprendszer választás erősen vitatható.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8123 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.03, 22:36

Mondom, ha már minimalista d6-buzulás, akkor ott van a Trail of Cthulhu (Gumshoe a neve, talán?) rendszere. Meg kell venni a licenszet és magusra igazítani.

 

Nem feltétlenül kell megvenni, mert OGL és Creative Commons alatt is elérhető a Gumshoe SRD-je.
https://site.pelgranepress.com/index.php/the-gumshoe-system-reference-document/



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.03, 19:25

Mondom, ha már minimalista d6-buzulás, akkor ott van a Trail of Cthulhu (Gumshoe a neve, talán?) rendszere. Meg kell venni a licenszet és magusra igazítani.
-tulajdonságok nincsenek benne
-képzettségalapú
-varázslás is meg van oldva
-harcrendszer gyors és halálos
-szörnyik is vannak
-egyéb dolgok leképezésére is képes (ToC-ban ez pl. az őrületek).

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2065 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.03, 13:34

Nah, mi azt mondtuk, hogy teljesen értelmetlen és időrabló egy n+1 rendszer fejleszteni, mikor a piacon van n számú teljesen jól használható és bejáratott rendszer tök ingyen. De úgy látszik a Delta a nehezebb utat követi. (Mondjuk így könnyű lesz majd ráfogni, hogy miért is nem lett végül belőle semmi.)



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.03, 09:58


@Cain: Pedig de, nagyjából 3 hét munkával átkonvertáltam SR5 rendszer alá mindent a mágia kivételével. tesztelve ugyan még nincs, de pár érték átírásával, ha kell, lehetne javítani az egyensúlyon. Már többször is mondtuk, hogy a mágia a rákfenéje az egész mostani rendszernek. Lásd fent.

 

@Selmo, galu22 és bárki akinek hasonló érve van :

Ez olyan mintha azt mondanátok hogy persze hogy könnyen javítható ez a zöld Lada, csak be kell zúzatni, venni egy új nyugati kocsit és zöldre festeni. Kiváncsi vagyok mire menne ilyen tervekkel egy autószerelő műhely.

Azt hogy lehetne használható Magus rendszert csinálni nem vitattam, az "első kiadású mágus - by galu22" könnyen javíthatóságáról volt szó. Új rendszeralapra itt kb mindenkinek lenne egy vagy több ötlete (nekem is)

Egyébként tulajdonképpen még mindig a semmiről beszélgetünk, mert millió éve nincs semmi hivatalos info. :-/



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.26, 21:10

Üdv!

 

 

Inkább az MGT fele (lefelé kerekítve) járul levonásként a képzettségre, sisakban, sisak nélkül csak a lopakodásra.

Ez nem kevés. Mert a Teljesvért (CX-ben) 8 MGT az csak -4 levonás egy olyan sisakban amin csak egy rostély van. Szerintem ennél még egy pamut pulóver kapucnija is jobban gátolja az észlelést.

 

Az a -4 az -40% képzettségre. 



Kilhalm

Kilhalm

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 21 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.26, 21:03

Üdv!

 

 

Inkább az MGT fele (lefelé kerekítve) járul levonásként a képzettségre, sisakban, sisak nélkül csak a lopakodásra.

Ez nem kevés. Mert a Teljesvért (CX-ben) 8 MGT az csak -4 levonás egy olyan sisakban amin csak egy rostély van. Szerintem ennél még egy pamut pulóver kapucnija is jobban gátolja az észlelést.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.26, 20:52

Üdv!

 

Szóval olvastam KLM éppen aktuális ZÖD Codex verzióját. Nekem tetszik az irányvonal.

 

Ami lenne ötletem...

 

Csörgő-zörgő, nyikorgó páncélok és sisakok: Ha a karakter ilyet visel akkor Észlelés képességpróbáját és Éberség képzettség próbáját is hátránnyal dobja, tehát kétszer dob és a kisebb érték számít.

 

Akár, bár alapesetben a rossz minőségű páncél zörög csak hangosan. A kétszeri dobás rendszeridegen. Inkább az MGT fele (lefelé kerekítve) járul levonásként a képzettségre, sisakban, sisak nélkül csak a lopakodásra.

 

Aquir Hatalomszavak:

 

 

Ezt egyelőre kihagynám, de úgy képzeltem, hogy az aquir nyelv fókuszként szolgál, főleg a Titikos Alkímiára (ez a CX-ben lefedi a TAM-ot is meg az őselemi mágiát).



Kilhalm

Kilhalm

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 21 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.26, 17:17

Üdv!

 

Szóval olvastam KLM éppen aktuális ZÖD Codex verzióját. Nekem tetszik az irányvonal.

 

Ami lenne ötletem...

 

Csörgő-zörgő, nyikorgó páncélok és sisakok: Ha a karakter ilyet visel akkor Észlelés képességpróbáját és Éberség képzettség próbáját is hátránnyal dobja, tehát kétszer dob és a kisebb érték számít.

 

Aquir Hatalomszavak:

 

Korcs, Szolga, Nemes és Titkos Dialektusai vannak. Nem született aquir számára csak a Korcs dialektus érhető el 3x-os képzettség formájában. Az illető vagy őseitől örökölte a testnedveket és Od-szerveket vagy rizikós mágikus beültetések, átlényegítések által jutott hozzá (kobra ügynökök, kráni és gorviki magitorok, stb.).

 

Az aquir nyelven elmondott varázslatok erősségéhez hozzáadódik valamekkora része az illető dialektus képességének. Korcs nyelv esetén az érték tízes része, lefelé kerekítve.Szolga esetében az ötöde, Nemes esetében az egész, Titkosnál 1,5x-e.

 

A hatalomigék is így működnek. A kimondó aurájához adunk pluszt.

 

Az Aura rendesen véd ellene, de egy nemes vagy valóvérű aquir ellen nem sok esélye van már a legtöbb ynevinek így.

 

Egy-egy dialektus ismerője 5%, 15%, 30%, 50% 70%, 85%, 90% 100% képzettségfokon megtanul egy-egy hatalomigét. Kivéve a Titkos nyelv ami kb. 3. körös, azaz improvizáció.

 

Korcs nyelv esetén a kimondásuk fizikai fájdalmat és kimerültséget okoz, a Fájdalomtűrés dobás nehézsége 30%-ról indul és minden aznap kimondott ige további 5%-kal növeli (tehát az aznapi harmadik ige próbája 40%-os nehézségű lesz).

 

Ha valaki egy korcs ellen használ hatalomszavakat akkor a korcs mágia ellenállásához adhatja hozzá Korcs Dialaktus képzettsége tízes részét. Ám ekkor is Fájdalomtűrés dobást kell tennie 30%, 50%, 70%, vagy 90% ellen (korcs, szolga, nemes, titkos dialektus). Minden aznap elszenvedett hatalomige további 5%-kal növeli a próbák nehézségét.

 

A tisztább dialektusok már ritkábban okoznak fájdalmat (ismerőik nem emberek). Egy szolga aquir annyi Od ponttal bír (annyi hatalomigét képes kimondani) amennyi az ÉP-je Egy nemes ÉP+k10, egy a titkos dialektust beszélő ÉP+2k10 Oddal bír. Ezután minden kimondott ige k3 ÉP sebet okoz.

 

Az alacsonyabb dialektus ellen fokonként +10%-ot kap az illető a Fájdalomtűrésűre. És a hatalomigéket először saját Od pontjaival is semlegesítheti. 

 

 


Módosította Kilhalm: 2019.05.26, 17:21



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]