Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
911 hozzászólás érkezett eddig

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5974 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.05, 13:58

Bulldy, abszolúte nincs igazad: ha adott egy gazdag, jól páncélozott, pszi és mágiahasználó akkor azt a játékost igenis motiválni kell a játékban, aki az ennél sokkal bénább  kasztot favorizálja, annak ellenére, hogy mondjuk egy mágiahasználó kaszt simán le tudja fedni az ő melóját. Pl. a varázsló a tolvajt szinte teljesen fölöslegessé teszi, a lovag és a paplovag meg majdnem minden más harcost. Ezt két módon lehet: anyagilag és képességekkel.

(Az teljesen mellékszál itt és most, hogy valakinek az ivóverseny a fontos, azt két bármilyen JK között lezongorázható, kaszt és egyebek nem igazán számítanak ilyen téren)



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6093 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.05, 12:01

 

Partvonalról:

 

A túlerőre nem feltétlen kell külön szabály,

 

Mondjuk először érdemes lenne tisztázni, hogy egy combosabb harcos (nem feltétlen harcos kasztú harcos. ugye) mit tud. Tudod, "This is Sparta Ynev" ahol azért ilyesmi beleférhet.

 

 

A "this is sparta"-ban is megvalósult a matematika: amíg vonalban voltak, arányosan oszlott el a beérkező támadások száma, ha valaki sérült, lehetett cserélni a hátsó sorból.

 

Ha bomlott a hadrend és egy emberre arányosan több támadás jutott, akkor kezdődtek a problémák....

 

Annyit kell eldönteni rendszer szinten, hogy akarunk-e félisten karaktereket vagy sem. (Az elsőből ritkán származik jó.) Onnantól a matematika mindenre válaszol. :)

 

Bulldy



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10899 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.05, 11:53

Partvonalról:

 

A túlerőre nem feltétlen kell külön szabály,

 

Mondjuk először érdemes lenne tisztázni, hogy egy combosabb harcos (nem feltétlen harcos kasztú harcos. ugye) mit tud. Tudod, "This is Sparta Ynev" ahol azért ilyesmi (ti. sokkal nagyobb túlerő kell egy tápos valaki leveréséhez) beleférhet.

 


Módosította KLM: 2016.03.05, 11:57


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6093 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.05, 11:49

A felszerelést pont nem lehet patikamérlegen mérni.

 

A paplovag, lovag felszerelése lehet, hogy drága, de (elméletben) vannak kötelezettségei, viselkedési kódexe. Ez tipikusan az a része a szerepjátéknak, hogy ha csak annyi a kampány, hogy egyik kalandból a másikban esnek, körülöttük a világ meg csak díszlet, akkor valóban táp a többszáz arannyi kezdőfelszerelés. Ha azonban a karaktereknek szorosabb a viszonya a világgal, akkor már más a helyzet: ha egy rend (egyház, nemesi család, tolvajcéh, fejvadászklán) felszerel valakit, akkor el is vár cserébe ezt-azt.

 

Ez lehet partin belül is változó. Nálunk egy hosszú D&D3E/FR kampányban a pap volt az, aki követőket gyűjtött, politizált, terjesztette a hitet, elvégezte a vallási vezetők álltal rátukmált feladatokat. Közben a félszerzet kalandor és az ember vándor legnagyobb gondja az volt, hogy már harmadik este tartanak a kocsmában sör-virsli versenyt és kezd apadni a készlet.

 

Ez nem rendszerfüggő, egy jó mesélői segédlet kell, ami ezekre rávilágít. De ahogy olvastam, az tervben van.

 

Én kíváncsi vagyok, hogy mi sül ki ebből. A készítő(k) közlékenysége már most köröket ver az előző bagázsra, reméljük alkalomadtán lesz valami nyílvános béta és lehet véleményezni (kulturáltan, építő jelleggel) az új rendszert.

 

Bulldy



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5974 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.05, 11:32

Az alapkönyvek szinte mindegyikében az van, hogy a karakteralkotás eleve nem egyszerű és még a KAP-rendszer sem könnyít semmit sem. Hátrányok nincsenek, hacsak abban nem mérhetők, hogy az egyes kasztok induláskor mit kapnak meg, példák:

-a paplovag egy igen komoly páncélt, fegyvert és lovat, valamint szent szimbólumot, vagy pszi alapfokot, mágiát nemesi rangot és talán némi vagyont (a lovag is egészen jól indul).

-a tolvaj nagyjából egy zárnyitó felszerelést, pár fegyvert, egy béna bőrpáncélt és esetleg egy WANTED plakáton szereplő arcképet :dilis:

 

Tudom, nem túl jó példa, de alapkönyvből lett véve.

 

Amit meg kéne fontolni, hogy induláskor ki mit kaphat meg, kisebb csomagok:

-fegyverzet és páncél (ha nem visel ilyet, akkor egyéb felszerelésben vagy pénzben kompenzálni)

-a kasztok "szakmai" cuccai: szent szimbólum, tolvajcucc, egyedibb fegyverek, jobb ruha, lant, hatalom itala, tekercsek, stb

-pénz, pénz, pénz ami lehet más értéktárgyakban (kisebb ékkő, szobrocska, váltó, etc)

 

Valamint ugyanez képességek szintjén is.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6093 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.05, 11:27

Partvonalról:

 

A túlerőre nem feltétlen kell külön szabály, az is elég szívás tud lenni, hogy 1-2 támadás helyett 6-8 -at kap a karakter, mert nagyobb az eséllye, hogy betaláljon egy támadás körönként. Ha a túlerő folyamatos (100+ ork, 1000+ goblin), akkor egy rendesen összerakott harcrendszer esetén (ahol nincs olyan, hogy valaki megüthetetlen, vagy csak 00-val üthető) pusztán a körönként kapott több támadás is kellőképpen fenyegető.

 

Az eredeti MAGUS-ban az volt a gond, hogy azon karakterek VÉ-je, akik harccal foglalkoztak, hamar elszállt az egekbe (fegyerhasználat MF, pajzs), a tömegellenfeleknek pedig jóformán csak 1% eséllyük volt találatot bevinni (00, igaz akkor ÉP volt), ezért kellett mindenféle +5...50 bónusz, "hátulról nincs pajzs" és hasonló reálisnak kikiáltott megoldások.

 

Az általában leggyakrabban játszott játékokban két megoldás van:

  • D&D5E / Kard és Mágia: nincs magas VÉ (AC, VO), egy 10+ szintű karakter is üthető az utolsó goblin által is 5-20% eséllyel (vagy jobbal), így komoly gond, ha valaki kap 6-8 ellenfelet a nyakába, amiből hiába öl meg ötöt körönként, ugyanannyi lesz. A rendszer maga nem büntet semmivel, a túlerő nem kap bónuszt, előnyt, semmit, simán csak érvényesül a több támadás -> több találat képlet.
     
  • Savage Worlds: A rádobás miatt bárki üthető bárkinek, bár nagy mák kell hozzá. Azonban a sebzésben is van rádobás mindenkinek (gyk. a MAGUS íjász szabálya minden fegyverre vonatkozik). Ezen kívül a túlerőnek jár bónusz is. A kettő együtt hamar elveszi bárki kedvét, hogy belerongyoljon egy nagyobb szakasz akármibe.

Szóval szerintem nem érdemes ezt túlspilázni, jól kell belőni a TÉ-VÉ arányokat, a többit intézi a matematika. ;)

 

Bulldy



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10899 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.05, 11:19

 

 

 

 

Volt gondolat ilyesmire, de leszavazódott. Így most van egyféle pszi és kétféle manapont.

 

(...)

 

Ettől én személy szerint hányok, ám lényegében ez fog megvalósulni. Az elsütött mágiák erősségének (hatalmának) függvényében a test hamarabb elfárad, mint hogy a Mp-jai végére érjen az ember fia. 

 

(...)

 

Kasztok maradnak persze, csak eddig nem álltunk le kidolgozni őket. Jelenleg KAP-ból veszed a képzettségeket (is) és a kaszt számára legfontosabbakat relatíve olcsón, a  kevésbé jellemzőket pedig drágán tudod megvenni. Némely kasztnál fogunk meghatározni kötelező képzettségeket is, nyilván azért hogy ne kiskapuzzanak a VP-k.

 

 

Manapont: valamikor ősszel írta GA az Ynev.hu fórumán, hogy most az az írói koncepció, hogy egyféle manapont van Yneven, nem tudom él-e még ez (mivel a reakcióm miatt bannoltak  :gugye: ).

 

De a kétféle manapont és a kifáradás túlbonyolítottnak hangzik, így látatlanban megkérdőjelezném a hasznát.

 

Van némi félelmem KAP ügyben is - nyilván ez is látatlanban - hogy akkor most kaszttól függően kerülnek többe vagy kevesebbe képzettségek... 

De hát amíg nem látunk konkrétumokat, inkább nem kergetek árnyakat.

 

 

 

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10899 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.05, 10:49

@Tomscholz
Javaslom - ha eddig nem történt meg - hogy azon túl, hogy ad valamiféle bónuszokat mondjuk TÉre a táblázat, "vonja is össze" a támadó dobásokat.

Pld SW d6-ban nem dobjuk le az egész rohamoszi szakaszt, csak az átlagos értékeket megnöveli létszámtól függően és egy dobással "le van rendezve".

@Orastes
Amiről beszélsz, jogos, csak éppen inkább világ/setting semmint engine kérdés. Az alább belinkelt "Ződkódexben" elég hosszan boncolgattam is.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5974 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.05, 10:32

"Átlagos őr" levágása kapcsán: tervezek egy meséléstechnikai részt, ahol rengeteg ajánlást fogunk tenni az átlagos őrre/parasztra, stb.-re, meg elmondjuk, hogy mi mit és hogyan gondoltunk, hogyan kell ezt a rendszert használni, de már látom előre, hogy ezek az oldalak évek múlva is érintetlenül maradnak majd ugyanúgy, ahogy a Nagyződben vagy az ETKban is.

 

Asszem ezen is volt némi vita, hogy mi az "átlagos" meg ha már valamit őriznek, akkor miért egy sima silbak őrzi, ha úgyis mindenki tudja, hogy nem lesz képes megvédeni semmit? :nemertem: Ellenben lehet olyan őrség aki képzett katona, vagy veterán, ne legyen már túl könnyű dolga a játékosoknak. Olyan ez, mintha mindent a 70 éves teremőr vagy az egyszeri, elhízott magyar biztonsági őr szintjére degradálnánk le. Holott simán lehet, hogy csak őrnek álcázott fejvadászok őriznek valami fontosat, vagy egy tolvajcéh tagjai, akik rajtaütnek lopakodva a kalandozókon, mert a kamu-őrséget levágták a "hős" kalandozók.

 

Volt valami topik is ilyen városőr témában, aki arra jó, hogy a parasztokat ijesztgesse, de komor harcra semmiképpen sem, kb tényleg a közterület felülgyelő/parkőr szintjén. Ezek tényleg egy vágás, de egy svájci gárdista már nem hinném, hogy ugyanez a kihívás lenne.


Módosította Orastes: 2016.03.05, 10:33


tomscholz

tomscholz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.05, 10:17

KLM&Avangion:

Van egy kis táblázatunk túlerőre, ami hatványozottan adja a hátránypontot az ellenfelek száma alapján. De nem használjuk sokszor, mivel nem mindegy, hogy 10 goblin, vagy 10 óriás esetleg 10 patkány ellen megy a küzdelem. Szerintem még mindig jobb egy "szegényes" megoldás, mint egy ellentmondásos vagy túlkomplikált. Persze, ha van jobb ötlet, azt szívesen meghallgatom. :)

 

"Átlagos őr" levágása kapcsán: tervezek egy meséléstechnikai részt, ahol rengeteg ajánlást fogunk tenni az átlagos őrre/parasztra, stb.-re, meg elmondjuk, hogy mi mit és hogyan gondoltunk, hogyan kell ezt a rendszert használni, de már látom előre, hogy ezek az oldalak évek múlva is érintetlenül maradnak majd ugyanúgy, ahogy a Nagyződben vagy az ETKban is.

De maradjunk még az "átlagos őr" levágásánál. Mennyi ideig tart? Kinek? Egy 1. TSZ-ű varázslónak a kiskésével valószínűleg sokáig. Egy 10.TSZ-ű képzett harcosnak egy vágás, de a megfelelő képzettségekkel egy 5.TSZ-űnek sem tart tovább. Egy lopódzásos hátbaszúrós kombináció is jó eséllyel egy kockadobással a kárpit túloldalára küldi az áldozatot. Vannak képzettségeink, amelyek szűkítik a k100-as skála határait. A KM-nek meg sok más mellett az a dolga, hogy a körülmények figyelembevételével könnyítse vagy nehezítse a feladatot. :)



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 536 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.05, 04:38

Amúgy a lenti beszélgetés megint meghozta a kedvem, hogy barkácsoljak valamit. Lehetne megint konverziós, házirendszeres verseny. :)

 

őőőőőőő... Over my dead body! :)


  • KLM kedvelte ezt

Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 328 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.04, 19:54

 

 

-OK, egy a kockadobálósdiba, akkor kap tőlem egy fekete pontot. Tehát ez nálunk így megy:

KM: Egy nagyjából százfős goblinhorda ront rád bömbölve. Dühödt csatakiáltásaik mérföldekre elhallatszanak. Mit teszel?

JK: Szembeszállok velük.

KM: Jó. Meghaltál.

 

 

 

Meglehet.

 

Csak ugye én a rendszerről kérdezek, hogy a rendszer hogyan kezeli le - milyen eséllyel vág le a karakter egy "átlagos őrt", mielőtt az felkiálthatna vagy megkongatná a vészharangot, meddig tud feltartani 8-nál több goblint (több ugye nem nagyon fér hozzá), azaz mennyi ideje marad a többieknek, stb.

 

No és persze mennyit kell ehhez dobálni (no meg kitenni a számológépet az asztalra, mint az a  "rendes M* mesélőhöz" illik :) )

 

És ilyenkor "de a mesélő úgyis tudja"  kicsit szegényes megoldás (lásd még a Rúna Magisztériumait).

 

 

Én is azt gondolom, hogy a túlerő rendszeroldali modellezése és a goblinhordás példa között elég nagy a különbség, és akad még "néhány" lépcsőfok, amit a rendszernek is kezelnie kell. :)

 

Amúgy a lenti beszélgetés megint meghozta a kedvem, hogy barkácsoljak valamit. Lehetne megint konverziós, házirendszeres verseny. :)
 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10899 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.04, 11:59

 

-OK, egy a kockadobálósdiba, akkor kap tőlem egy fekete pontot. Tehát ez nálunk így megy:

KM: Egy nagyjából százfős goblinhorda ront rád bömbölve. Dühödt csatakiáltásaik mérföldekre elhallatszanak. Mit teszel?

JK: Szembeszállok velük.

KM: Jó. Meghaltál.

 

 

 

Meglehet.

 

Csak ugye én a rendszerről kérdezek, hogy a rendszer hogyan kezeli le - milyen eséllyel vág le a karakter egy "átlagos őrt", mielőtt az felkiálthatna vagy megkongatná a vészharangot, meddig tud feltartani 8-nál több goblint (több ugye nem nagyon fér hozzá), azaz mennyi ideje marad a többieknek, stb.

 

No és persze mennyit kell ehhez dobálni (no meg kitenni a számológépet az asztalra, mint az a  "rendes M* mesélőhöz" illik :) )

 

És ilyenkor "de a mesélő úgyis tudja"  kicsit szegényes megoldás (lásd még a Rúna Magisztériumait).



tomscholz

tomscholz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.03, 18:34

-OK, akkor gyorsan leperegnek a nagy "tápkülönbség" rosszabbik felén állók.

 

Harcrendszer:

-Nyitva maradt még az, hogy a túlerőben lévő, de egyenként gyengébb ellenfelek

kérdését hogy kezeli a rendszer

 

Túlerőre kapsz egy köbméter hátrányt, ami elég hamar predesztinálja a csata kimenetelét. Rendszerileg ez a helyzet, ám ez nálunk még mindig KM-i kompetencia, aki ha belemegy a kockadobálósdiba, akkor kap tőlem egy fekete pontot. Tehát ez nálunk így megy:

KM: Egy nagyjából százfős goblinhorda ront rád bömbölve. Dühödt csatakiáltásaik mérföldekre elhallatszanak. Mit teszel?

JK: Szembeszállok velük.

KM: Jó. Meghaltál.

 

Mágiarendszer:

Hát, ha a tipikus "kalandozósdi/fejvadászosdi" a játék fókusza, akkor azért előfordul, hogy

mágiával is védett objektumba akarnak bejutni hőseink, ugye? 

Vannak erre megoldások ? Ugyanis a ZÖLD óta nem sok mindent sikerült ebben az ügyben a M*-nak felmutatni.

 

Igen, lesz néhány megoldás.* De nem kell meglepődni, ha a "medencébepisilés" ellen védő varázskör sok mással egyetemben nem kerül bele a szabálykönyvbe.

 

*Mellékesen egy városon is dolgozom, ahol történetesen van dzsad bankház, meg mágikusan védett területek is. :D



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10899 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.03, 13:24

 

 

Harcrendszer:

-OK, akkor gyorsan leperegnek a nagy "tápkülönbség" rosszabbik felén állók.

-Nyitva maradt még az, hogy a túlerőben lévő, de egyenként gyengébb ellenfelek

kérdését hogy kezeli a rendszer

 

Mágiarendszer:

Hát, ha a tipikus "kalandozósdi/fejvadászosdi" a játék fókusza, akkor azért előfordul, hogy

mágiával is védett objektumba akarnak bejutni hőseink, ugye? 

Vannak erre megoldások ? Ugyanis a ZÖLD óta nem sok mindent sikerült ebben az ügyben a M*-nak felmutatni.


Módosította KLM: 2016.03.03, 13:24


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10899 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.03, 13:14

Orastes: van sokféle rendszer, olyan is, ami realizmusra törekszik, és ezek általában tényleg közelebb állnak a valós események lemodellezéséhez, mint mondjuk a Freeform Körbemesélgetős 14.5, amiben teljesen valid lépés lehet, hogy pl. "jó, levitte a gránát a fél lábam, de ugrálok tovább, mert dramaturgiailag az úgy menő, hogy még ki tudjak mászni az ablakon". Újat mondtam?

 

Nem, de "nem értetted meg"  :gugye:

 

Engem teljesen összetört, hogy a mágiát "nyilvánvalóan" nem lehet megmagyarázni - most akkor mi legyen az ArM-val vagy a két Grimóval (SRun és CX)?



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5974 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.03, 12:11

Ezt a kört hányszor futottuk le már?  :gugye:

 

Sokszor, de te egyszer sem értetted meg :aboci:

 

Tök lényegtelen, hogy mit képzelsz egy kocka mögé. Nyilvánvalóan nem lehet megmagyarázni a mágiát és képzelt tulajdonságokkal a valóságot. Nem arra vannak. Hanem arra, hogy kb. hogy képzelhetjük el. Ehhez kell pár szám és kocka. De ettől ez nem lesz valóságos.
 



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1956 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.03, 12:11

Orastes: van sokféle rendszer, olyan is, ami realizmusra törekszik, és ezek általában tényleg közelebb állnak a valós események lemodellezéséhez, mint mondjuk a Freeform Körbemesélgetős 14.5, amiben teljesen valid lépés lehet, hogy pl. "jó, levitte a gránát a fél lábam, de ugrálok tovább, mert dramaturgiailag az úgy menő, hogy még ki tudjak mászni az ablakon". Újat mondtam?



tomscholz

tomscholz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.03, 12:05

Félreértettél. Az a lényeg, hogy - különösen nagy "tápbeli" különbségeknél - gyorsan dőljön el a harc (lásd: "Rosszkor jöttél Kígyó").

 

 

Továbbra is fenntartom, hogy a nagy "tápbeli" különbségeknél csak a KM tehet arról, ha nem gyors az eljárás. Nálunk ez így megy:

KM: A paraszt remegve esik térdre és könyörög az életéért. Mit teszel?

JK: Lefejezem.

KM: Jó. Megtetted.

 

Ettől függetlenül a rendszerünk már most elég erősen támogatja a gyorsabb harcokat, az orvgyilkolás meg egyenesen édesség-számba megy. :D

 

A Kígyós példát meg nem tartom éppen megfelelőnek. A fickó is kiegyenlített küzdelemre számított és ha TnG is belemegy a párbajba, érték volna meglepetések. Inkább tartom a példát egy íjász szabállyal megspékelt 00-nak.

 

Ilyen téren a rendszerünk engedélyezi a KAP-ok alternatív felhasználását is (mint opcionális szabály) így lehetőséged van szorult helyzetből - tróger amcsifilmszerűen - fordítani a helyzeten.

 

2, Mágiarendszer

Ha nem tudsz választ adni arra, hogy milyen mágiák védenek pld egy dzsad bankházat, ideértve a váltók hamisítás elleni védelmét, akkor csiszolni kell rajta.

 

Igen, aztán egy réteg majd becsokizik a "húdef***a" mágiarendszertől, míg a másik oldalról jönnek a pofonok a túlszabályozott, túlbonyolított és túl kötött rendszer miatt.  :D

 

 

Ez a kettő hogyan is jön össze?  :he:

 

Remélem nem a már sok évtizedes toposz, miszerint a "reális" rendszer nagy felbontású, ráadásul lassú/bonyolult, különösen ha flexibilisen le kell kezeljen dolgokat.

 

Arról van szó, hogy nem tudok előre mindenkinek a fejébe belelátni. A most felmerülő dzsad bankház után majd később Ediomad mélységi cuccai következnek, aztán meg az anuriai sárkánylovasok leszállópályájának futófényeinek mágikus kapcsolási rajza, stb.? Ki tudja ezt?

Eszem ágában sincs mindenre gondolni. Egy elvet, egy gerincet próbálok összerakni, ami alapján ki-ki a saját igényei szerinti varázslatot/formulát tudja majd összelegózni a már meglévők mellé. És persze nem óhajtom korlátozni azokat sem, akik "felfedeztek egy új mágikus módszert az aquirok heréinek pépesítésére". Abba is gondoljunk már bele, hogy attól, hogy valaki éppen most fejlesztette 7. fokra a Magasmágiáját az még nem feltétlenül ismer minden formulát. Kicsit off: Én asztalosként végeztem, apámtól tanultam, akit minimum 4. fokú Szakmával rendelkező mesterként tartok számon. Ő napi szinten bújja a szaklapokat meg az internetet és kutat új ismeretek után. Akiktől ő tanul még a mai napig is (Vegyük őket 5. fokú asztalosoknak) ugyanezt teszik. On: Egy szabálykönyvbe (mint egy tankönyvbe) bele tudjuk tenni az alapvető dolgokat, meg az elvet, ami alapján azok készültek. Ezt követően a felhasználó fantáziájára bízzuk, hogy mit kezd vele.

Válaszolja meg az, akinek (elengedhetetlenül) fontos, hogy milyen mágiák védenek egy dzsad bankházat.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10899 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.03, 12:04

 

Remélem nem a már sok évtizedes toposz, miszerint a "reális" rendszer nagy felbontású, ráadásul lassú/bonyolult, különösen ha flexibilisen le kell kezeljen dolgokat.

 

Nincs olyan, hogy reális szerepjátékrendszer, olyan van ami egyszerű és olyan, ami bonyolult. Csak az egyik "reális"-nak hazudja magát.

 

A képzelt valóságot a legjobban az IRL valóság modellezi le, nem holmi szerepjátékrendszer, kockákkal.

 

 

Ezt a kört hányszor futottuk le már?  :gugye:

 

A CPunk harcrendszere erősen közelít egy FBI statisztikához a végeredményt illetően, de a főérték (2-10)+skill(0-10)+módosító (-5 - +5) + d10 vs nehézség nem egy bonyolult dolog. Ugyanakkor egy fantasy világban nem feltétlenül (Yneven biztosan nem) érvényesül az IRL realizmus. (Nagyobb a képzettség szerepe).




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]