Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
925 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11018 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.06, 14:26

Köszönöm, alapos munka.

A varázstudók milyen szinten vannak kb?

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1853 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.06, 14:16

Nem tudom, nekem az jön be, hogy a heroikusabb mese esetén magasabb szintű a parti - a világ viszont nem! Az más tészta, hogy a világban meglévő, egyébként is táposabb valakikkel futhatnak össze (mint az ellenfelek, mind a szövetségesek részéről), de Murgadorban akkor is 2., Erionban meg akkor is 4-5. szintű a "legénységi állomány".

 

Az egyik zöldben volt egy táblázat és az első szintű kalandozók eléggé a tápláléklánc csúcsán vannak.

 

Szintekről:
Az NJK-k rangjukat nagy valószínűséggel magasabb szintjükkel (vagy kiemelkedő tulajdonságaikkal) érték el. Így egy

  • városőr / útonálló..................................kb. 1-2. szintű,
  • városőr kapitány / veterán katona...........kb. 3-4. szintű,
  • nem nemesi testőr / katonai vezető........kb. 4-6. szintű,
  • szekta vezetője / nemesi testőr..............kb. 4-8. szintű,
  • magas rangú pap / testőrparancsnok......kb. 6-10. szintű,
  • lovagrend nagymestere / hadvezér...........kb.12-16. szintű,
  • vörös/fekete hadúr..................................kb. 20-25. szintű,
  • isteni helytartó / boszorkányhadúr...........kb. 30. szintű.

Míg 1. szintű rengeteg van, 12. szintű már nagyon kevés (országonként 10-20), a 25. szintű pedig ritka mint a fehér holló (Észak-Yneven 20-30). Plusz a KAP osztás miatt simán előfordulhat, hogy egy átlag harcos eloszt szintenként 8-12 HM-et, addig egy testőr 15-18-at is tehet erre, a képzettségek hátrányára, ami 5 szint alatt már 30-40 HM különbség is lehet.

 

Van egy hercegség Abaszisz mellett, a városállamokban, főváros, 3 város, tucatnyi falu. Kb. 20.000 fő. Ennyi emberre jut:

  • Tharr-pap
  • Adron-pap
  • Antoh-pap ×3
  • Dreina-pap ×5
  • Sogron-pap ×2
  • Krad-pap ×2
  • Kyel-pap ×2
  • Darton-pap
  • Arel-pap
  • Kadal-pap
  • Gilron-pap
  • Bárd ×2
  • Tűzvarázsló
  • Boszorkány
  • Varázsló

Vagyis 20 pap és 5 egyéb mágiahasználó állandó jelleggel. Továbbá, van még a fővárosban Ellana szentély, benne féltucat lótusz leánya, valamint a városokban 1-2 szerzetesnő, akik a környező falvakat is látogatják, párokat adnak össze, termékenységi áldást osztanak, bábaként vagy gyógyítóként funkcionálnak stb. A fővárosban van 2 orvos és a segítőik/tanoncaik, a városokban 1. Van nagyjából 20-30 javasasszony, vajákos, herbalista elszórva a falvakban, városokban. Gilron papján kívül van még tucat kovácsmester és a segédeik, szintén elszórva.

 

Összefoglalva az arányokat, kicsit kerekítve, 4000 emberre jut:

  • 4 pap
  • 1 varázshasználó
  • 1 lótusz leánya
  • 1 ellana szolgálólány
  • 1 orvos
  • 2 kovácsmester
  • 5 herbalista/gyógyító

A haderőről pár szó. A fővárosban van 400 tapasztalt katona + 60 palotaőr. A 400-ból nagyjából 50 számszeríjász és 5×20 fő állandóan járőrözik a hercegségben, határokon, rablók után stb. A két nagyobb városban van 400 gyalogos, 100 lovas, 100 parittyás, a kisvárosban 100 gyalogos bevethető. Plusz a városőrség, felderítők, futárok, újoncok. Nagyjából 1500 fő. De tekintve, hogy volt némi "helyzet", ez már egy kb. másfélszeresére felduzzasztott hadsereg, ami jelentős kiadás a hercegnek.

 

Ha már az anyagiaknál vagyunk:

 

10 ezer adózóból (a másik fele mentességet élvez vagy túl öreg/fiatal robotra):

  • 6 ezer paraszt (kb. évi 2 ezüst adó + termény),
  • 3 ezer polgár (kb. évi 1 arany adó),
  • 1 ezer gazdag kereskedő, ilyesmi (kb. évi 2 arany adó + vámok),

Összesen: kb. évi 6200 arany + vámok + termény (vagy robot) + monopóliumok.

Bevétel: kb. 6500 arany / év.

Ebből mondjuk 6000 a fegyveres erőkre. (Igen, a kiadások oroszlánrésze erre megy el.)
A hivatalok minimálisak kb. 100-150 arany (mert a legtöbb ügyet nem a herceg, hanem a kereskedő famíliák pénzelik).
A szociális háló szinte nulla, hiszen jó élet van.
A rendezvényekre megy el még kb. 100 arany.
A javítások, építések, élelmezés, fogyó áru pótlás terményben/termékben/robotban, ingyen mennek. (Fegyver, páncél is.)

 

Éves haszon:

  • Herceg:                ~ 300 - 400 arany (tekintve, hogy az ÚTK a főnemesi jövedelmeket 150-1000 közé lövi be, ez alig közepes)
  • Kereskedőházak: ~ 25 - 75 arany,
  • Papok:                 ~ 20 - 40 arany,
  • Tanácsadók:        ~ 5 - 25 arany,
  • Mesteremberek:  ~ 5 - 10 arany,
  • Parasztok:           ~ 2 - 2,5 arany.

S utoljára, de talán nem utolsósorban, a hercegi kincstár védve van varázskörökkel: 5E szimpatikus mágia, 6E térmágia, 12E elemi tűz. A városi irattár - nemesi adományok, vámjogok, szerződések, pénzügyi papírok, megállapodások stb. vannak benne -, szintén védve van ugyanezen védőkörökkel. Továbbá ne felejtsük el, hogy van 5 varázshasználó és papok is a városban, ők is tudnak kellemetlen meglepetéseket okozni.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11018 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 22:36

A világ erőszintjét a mesélő/csapat lövi be.

 

 (...)

 

 Továbbá a heroikusabb stílusban is más lesz az erőszint, meg a realistább stílusban is más lesz. 

 

 

Nem tudom, nekem az jön be, hogy a heroikusabb mese esetén magasabb szintű a parti - a világ viszont nem! Az más tészta, hogy a világban meglévő, egyébként is táposabb valakikkel futhatnak össze (mint az ellenfelek, mind a szövetségesek részéről), de Murgadorban akkor is 2., Erionban meg akkor is 4-5. szintű a "legénységi állomány".

 

Ettől függetlenül, meg lehet próbálni ezeket leírni és, ha ennyien kíváncsiak rá, akkor holnap előkaparom a jegyzeteket és leírom, felénk hogy megy.

 

 

Mindenképp, előre is kösz.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1853 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 22:31

A világ erőszintjét a mesélő/csapat lövi be. A toroni/dwoon határon más lesz az "átlagos" városőr szintje, mint egy ilanori városban. Továbbá a heroikusabb stílusban is más lesz az erőszint, meg a realistább stílusban is más lesz. Ettől függetlenül, meg lehet próbálni ezeket leírni és, ha ennyien kíváncsiak rá, akkor holnap előkaparom a jegyzeteket és leírom, felénk hogy megy.



Kilhalm

Kilhalm

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1621 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 21:22

Üdv!

 

Azt hittem behalt az új M* kísérlet, örülök, hogy nem. Nem akarok megmondóember lenni. Tudom, hogy 100.000 kérés jöhet 1.000 helyről csak pár sor engedtessék meg, nem éppen a legkipihentebb állapotomban...

 

Orastes:

 

A felszereléses, tápos kezdő feltételek dolgok jogos aggályok. Bár engem soha nem zavart, hogy pl. a tolvaj nem egy ligában játszik a varázslóval. Ynev egy ilyen világ. Ám sokakat zavar.

 

Szerintem az ÚTK-s (javított) KAP alapú "iskola" rendszere ezt elég jól orvosolta. Varázsló 9-10 KAP tolvaj 4-6 , a maradékból meg elég sok mindent ki lehet gazdálkodni. Szóval ezt könnyű orvosolni.

 

Pár ötletes hátrány tényleg jó lenne.

 

Más...

 

Aminek Én nagyon örülnék és KLM már felvetette, az az, hogy legyen belőve a világ erőszintje. Olyan dolgokra gondolok mint, hogy kb. hány városőrnek van (mások által épített) pszi pajzsa, a tisztek ismernek-e pszit. Hány főre jut egy varázstudó.

 

Én a magam részéről azért imádom az SR 5 karakter generálását mert 3 féle erőszint van opciónak. Ez szerintem remek ötlet.

 

A mágiát meg a pszit szerintem is felesleges külön venni. Rokon műfajok.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11018 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 21:04

 

 

Én valamennyire ismerem a CX-et, így ehhez nem tudok hozzászólni.

 

Viszont pár észrevételem lenne:

- a 600 TP szerintem elsőre ijesztő lehet, főleg, ha valaki ismerkedne a rendszerrel. Túl sok számolgatás, az emlékeimben élő CX-es "af"-os megoldás elegánsabb talán, még ha számszakilag ha jól rémlik ugyanoda is vezet (azt már nem tudom, hogy a CX-ben tudtad-e növelni a tulajdonságokat)

 

 

 

Elsőre nem is 600 TP-t kellene ám elosztani - hanem kiválasztani valamelyik archetípust.  :sherlock:  Egyébként a "30 af+100 TP + néhány bónusz fegyvertechnika" eljárással - meg a főértékek borotvaélre egyensúlyozásával ki lehet többet is hozni.

 

És végezetül igen, CX-ben is lehet növelni a főértékeket. 

 

- Ez a "kaphat valami extrát még a karakter" megoldás mindig kényes téma. Valami limitet vagy legalább tanácsot célszerű lenne itt írni (pl max X% képzettség, X képzettség könnyebben tanulhatósága, stb)

 

 

Igen, sőt. A "hogyan meséljünk" fejezetben, sőt a DMG-ben majd bővebben szó lesz róla - némi öngúnnyal az "Ifin kiegészítő után" (-TM by Wallhalla  :gugye: ). Igazából az "extráknak" nem kellene statikusnak lenniük, hanem minden partiban (induláskor) egyfajta "balanszoló" szerepet kellene kapniuk.

De egy rendezőelvek nélküli felsorolás hamarabb összejön.

 

- Szintén problémásnak látom az egyből 3. szinten induló karaktereket. Nem tudom pontosan, hogy van-e megcélzott játékosréteg a konverzióval, de ez nem könnyíti meg a kezdő/CX-ben kezdő játékosok és mesélők dolgát. Egyrészt a karakteralkotást is erősen bonyolítja, másrészt a mesélőnek is szívás, ha szeretné átszámolni az induló karikat. Ha erősebb karaktereket látsz indokoltnak rendszerszinten a világ/kalandozói "státusz" miatt, valami más megoldás kellene. Pl emeld meg az első szinten elérhető max képzettség szintet, stb

 

 

Meghagynám a harmadik szintet és a jelenlegi "szintmaxot" (a jelenlegi szisztémában egy "4. szintű városőr" főbb értékei hamar kijönnek), de ha egyszer végre partihoz és időhöz jutok egyszerre, akkor improvizálok valaki 1. szintről induló és harmadikig elvivő modult.  

 

- Az előző ponthoz kapcsolódik, bár nem karakteralkotás, hogy a CX elég szabad rendszer, én az egész tapasztalati szintezős, bakugrásos módszert elfelejteném, és átalakítanám teljesen szabadfejlődéses rendszerré. Ez nyilván igényelne némi átgondolást, de a szintezés nekem kilóg az egész rendszerből (már CX-ben is).

 

 

 

A "tápszintek" - különösen gyorsan generált NJK-k esetén - nagyon hasznos a szint, meg megakadályozza, hogy ifj Veér István minden TP-jét egy "kimaxolt" képzettségre fordítsa.



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 20:42


https://drive.google.com/open?id=1SUimV5k4dgm7rTlG7kEgyolPtUycsVoJKZMi-Cs1CD0

 

De mondom, legfontosabb az, hogy mennyi átlátható a karakteralkotás és a harc/képzettségrendszer,

különösen azoknak, akik nem ismerik a CX-et.

 

 

Én valamennyire ismerem a CX-et, így ehhez nem tudok hozzászólni.

 

Viszont pár észrevételem lenne:

- a 600 TP szerintem elsőre ijesztő lehet, főleg, ha valaki ismerkedne a rendszerrel. Túl sok számolgatás, az emlékeimben élő CX-es "af"-os megoldás elegánsabb talán, még ha számszakilag ha jól rémlik ugyanoda is vezet (azt már nem tudom, hogy a CX-ben tudtad-e növelni a tulajdonságokat)

- Ez a "kaphat valami extrát még a karakter" megoldás mindig kényes téma. Valami limitet vagy legalább tanácsot célszerű lenne itt írni (pl max X% képzettség, X képzettség könnyebben tanulhatósága, stb)

- Szintén problémásnak látom az egyből 3. szinten induló karaktereket. Nem tudom pontosan, hogy van-e megcélzott játékosréteg a konverzióval, de ez nem könnyíti meg a kezdő/CX-ben kezdő játékosok és mesélők dolgát. Egyrészt a karakteralkotást is erősen bonyolítja, másrészt a mesélőnek is szívás, ha szeretné átszámolni az induló karikat. Ha erősebb karaktereket látsz indokoltnak rendszerszinten a világ/kalandozói "státusz" miatt, valami más megoldás kellene. Pl emeld meg az első szinten elérhető max képzettség szintet, stb

- Az előző ponthoz kapcsolódik, bár nem karakteralkotás, hogy a CX elég szabad rendszer, én az egész tapasztalati szintezős, bakugrásos módszert elfelejteném, és átalakítanám teljesen szabadfejlődéses rendszerré. Ez nyilván igényelne némi átgondolást, de a szintezés nekem kilóg az egész rendszerből (már CX-ben is).

 

Ofc szigorúan SZVSZ. :)



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11018 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 19:32

Az első 3 link ugyanaz, just sayin.

 

Jah...

https://drive.google.com/open?id=1NZ_cMlz_-OCwl2w8W3kHn1VXXSL4wsq8q-FwOYQYit8

https://drive.google.com/open?id=1nwEQYPBqrIBzsF4Gefd_I2WsVX8vraBx_qsNYbLZmXs



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1853 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 18:49

Az első 3 link ugyanaz, just sayin.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11018 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 18:35

@KLM: én szívesen megnézem a CX konverzió jelenlegi állapotát, de annyit elárulsz, hogy történt-e változás a múltkori versenyhez képest? Illetve ha igen, mennyire "jelentős"?

 

Nem sokban változott, van benne némi ceremoniális papi mágia meg pár harcművész "kaszt".

Link még egyszer:

https://drive.google.com/open?id=1nwEQYPBqrIBzsF4Gefd_I2WsVX8vraBx_qsNYbLZmXs

 

Van viszont még nem beszerkesztve tűzmágia és boszorkánymágia. 

https://drive.google.com/open?id=1nwEQYPBqrIBzsF4Gefd_I2WsVX8vraBx_qsNYbLZmXs

https://drive.google.com/open?id=1nwEQYPBqrIBzsF4Gefd_I2WsVX8vraBx_qsNYbLZmXs

 

Illetve némi vázlat Hergolról (ami immár nem a "hivatalos" Henkel, hanem egy Hertax nevű "másik városállam" - lévén Henkel/Hergol nem is tengerparton van!)

https://drive.google.com/open?id=1SUimV5k4dgm7rTlG7kEgyolPtUycsVoJKZMi-Cs1CD0

 

De mondom, legfontosabb az, hogy mennyi átlátható a karakteralkotás és a harc/képzettségrendszer,

különösen azoknak, akik nem ismerik a CX-et.



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 18:09

Koncepció: szerintem is ez lenne a lényeg a fejlesztéshez, illetve erről jó lenne tudni valamit bármilyen projektről is van szó, mert különben eléggé a levegőbe beszél mindenki. Tomscholz fejlesztésénél is teljes a káosz és ellentmondás számomra jelenleg. Például: 2016-ban olyan rendszert fejlesztenek amiben nincs képzettségpróba, viszont van kétféle manapont és pszipont. Lehet, ha látunk többet, megismerjük az okokat vagy végeredményt, akkor minden jó lesz, de egyelőre semmi nem látszik a koncepcióból. (Ez nem kritika részemről, csak ténymegállapítás, azt gondolom, hogy ettől az anyag még bármilyen lehet.)

 

Kasztrendszer: mivel Ynev esetében rengeteg a klán, rend, iskola, mágikus hagyomány, stb, a régebbi "kötött" formájában én is elfelejteném. KLM-mel értek egyet viszont, hogy képzettségcsomag, háttér, iskola vagy bármi hasonló viszont kellene, ami segít a karakteralkotásban és ad egy laza keretet.

 

@KLM: én szívesen megnézem a CX konverzió jelenlegi állapotát, de annyit elárulsz, hogy történt-e változás a múltkori versenyhez képest? Illetve ha igen, mennyire "jelentős"?



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11018 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 17:48

Szerintem ilyenek miatt lenne érdemes a kasztrendszert elfelejteni.

 

 

(Egyébiránt ha valaki paplovagot akarna indítani hogy szép vértje legyen kalandozáshoz, legyen már első szinten csak apród. Majd felszentelés után hozzájut a hőn áhított vérthez, ha kiérdemelte.)

 

Amúgy ha nincs jó koncepció, akkor a fejlesztés az elődök sorsára jut garantáltan.

 

 

Biztos leírtam már vagy ötször, hogy én is jobban kedvelem a képzettség alapú rendszereket, mint a kasztrendszert, de olyasmi "iskolák" esetén, mint amilyen az ynevi lovag-, boszorkány- , papi és tolvajrendek bizonyos képzettségcsomagokat megkövetelnek a növendékektől, mielőtt "diplomát kapnak". Ezeket nevezhetjük kasztoknak is.

 

Ugyanakkor az "ucca nevelt" jellegű karaktereknek is van létjogosultsága, ezért kell a szabad karakteralkotás.

 

A másik, hogy indulhatnak a karakterek mondjuk 3. vagy akár ötödik szinten is, hogy meglegyen "a felbontás" a "nemkalandozó" köznépnek is.

 

Minderről jut eszembe, hogy pont mivel Dallasszal (tegnap este megint könnyesre röhögtem magam a "Magitorok Yneven" topicon) sok mindenben nem értettünk egyet, ezen topic elején van az egyik hozzászólásomban link az én CX-Ynev konverziómra, megköszönném, ha elolvasnád - Te vagy bárki más. Egy kérésem lenne: válaszd, válasszátok külön, mi az, ami nem érthető és mi az, ami nem tetszik.

 

Feedback nélkül nem fog tovább menni és évek óta nem tudok egy játékülést összehozni.



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2308 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 16:13

A paplovag, lovag felszerelése lehet, hogy drága, de (elméletben) vannak kötelezettségei, viselkedési kódexe. Ez tipikusan az a része a szerepjátéknak, hogy ha csak annyi a kampány, hogy egyik kalandból a másikban esnek, körülöttük a világ meg csak díszlet, akkor valóban táp a többszáz arannyi kezdőfelszerelés. Ha azonban a karaktereknek szorosabb a viszonya a világgal, akkor már más a helyzet: ha egy rend (egyház, nemesi család, tolvajcéh, fejvadászklán) felszerel valakit, akkor el is vár cserébe ezt-azt.

Szerintem ilyenek miatt lenne érdemes a kasztrendszert elfelejteni.

(Egyébiránt ha valaki paplovagot akarna indítani hogy szép vértje legyen kalandozáshoz, legyen már első szinten csak apród. Majd felszentelés után hozzájut a hőn áhított vérthez, ha kiérdemelte.)

 

Amúgy ha nincs jó koncepció, akkor a fejlesztés az elődök sorsára jut garantáltan.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11018 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 15:30

Túlerő és félistenek: egyelőre csak kérdeztem TomS-t, hogy hogyan oldják meg, illetve javasoltam egy módot, hogy a dobálás-számolgatás részt hogyan lehet csökkenteni.

 

Aztán jöhet a finomhangolás, hogy ha a "tipikus városőr" 2. szintű harcos akkor legyen-e olyan N+2. szint, amin már tényleg csak a 00 karcol.

 

A ZÖLD\ETK ilyen, de ott meg nálam "befigyelnek" az íjászok, netán valami vajákos.

 

Pénz, felszerelés: Egy, az eddigieknél jobb ártáblázat mindenképp kell, meg egy hosszadalmasabb mesélői rész, ami taglalja az Ynev minden részéből összeverődött partik kiegyensúlyozását - nem feltétlenül csak az xp+treasure szempontjait figyelembe véve.

 

De ez is az a rész, hogy TomS-ék - remélhetőleg - felteszik a béta verziót és aztán hozzátesszük a "fórum több évtizedes  desztillált bölcsességét"  :gugye: .

 

 



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6021 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 13:58

Bulldy, abszolúte nincs igazad: ha adott egy gazdag, jól páncélozott, pszi és mágiahasználó akkor azt a játékost igenis motiválni kell a játékban, aki az ennél sokkal bénább  kasztot favorizálja, annak ellenére, hogy mondjuk egy mágiahasználó kaszt simán le tudja fedni az ő melóját. Pl. a varázsló a tolvajt szinte teljesen fölöslegessé teszi, a lovag és a paplovag meg majdnem minden más harcost. Ezt két módon lehet: anyagilag és képességekkel.

(Az teljesen mellékszál itt és most, hogy valakinek az ivóverseny a fontos, azt két bármilyen JK között lezongorázható, kaszt és egyebek nem igazán számítanak ilyen téren)



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6116 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 12:01

 

Partvonalról:

 

A túlerőre nem feltétlen kell külön szabály,

 

Mondjuk először érdemes lenne tisztázni, hogy egy combosabb harcos (nem feltétlen harcos kasztú harcos. ugye) mit tud. Tudod, "This is Sparta Ynev" ahol azért ilyesmi beleférhet.

 

 

A "this is sparta"-ban is megvalósult a matematika: amíg vonalban voltak, arányosan oszlott el a beérkező támadások száma, ha valaki sérült, lehetett cserélni a hátsó sorból.

 

Ha bomlott a hadrend és egy emberre arányosan több támadás jutott, akkor kezdődtek a problémák....

 

Annyit kell eldönteni rendszer szinten, hogy akarunk-e félisten karaktereket vagy sem. (Az elsőből ritkán származik jó.) Onnantól a matematika mindenre válaszol. :)

 

Bulldy



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11018 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 11:53

Partvonalról:

 

A túlerőre nem feltétlen kell külön szabály,

 

Mondjuk először érdemes lenne tisztázni, hogy egy combosabb harcos (nem feltétlen harcos kasztú harcos. ugye) mit tud. Tudod, "This is Sparta Ynev" ahol azért ilyesmi (ti. sokkal nagyobb túlerő kell egy tápos valaki leveréséhez) beleférhet.

 


Módosította KLM: 2016.03.05, 11:57


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6116 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 11:49

A felszerelést pont nem lehet patikamérlegen mérni.

 

A paplovag, lovag felszerelése lehet, hogy drága, de (elméletben) vannak kötelezettségei, viselkedési kódexe. Ez tipikusan az a része a szerepjátéknak, hogy ha csak annyi a kampány, hogy egyik kalandból a másikban esnek, körülöttük a világ meg csak díszlet, akkor valóban táp a többszáz arannyi kezdőfelszerelés. Ha azonban a karaktereknek szorosabb a viszonya a világgal, akkor már más a helyzet: ha egy rend (egyház, nemesi család, tolvajcéh, fejvadászklán) felszerel valakit, akkor el is vár cserébe ezt-azt.

 

Ez lehet partin belül is változó. Nálunk egy hosszú D&D3E/FR kampányban a pap volt az, aki követőket gyűjtött, politizált, terjesztette a hitet, elvégezte a vallási vezetők álltal rátukmált feladatokat. Közben a félszerzet kalandor és az ember vándor legnagyobb gondja az volt, hogy már harmadik este tartanak a kocsmában sör-virsli versenyt és kezd apadni a készlet.

 

Ez nem rendszerfüggő, egy jó mesélői segédlet kell, ami ezekre rávilágít. De ahogy olvastam, az tervben van.

 

Én kíváncsi vagyok, hogy mi sül ki ebből. A készítő(k) közlékenysége már most köröket ver az előző bagázsra, reméljük alkalomadtán lesz valami nyílvános béta és lehet véleményezni (kulturáltan, építő jelleggel) az új rendszert.

 

Bulldy



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6021 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 11:32

Az alapkönyvek szinte mindegyikében az van, hogy a karakteralkotás eleve nem egyszerű és még a KAP-rendszer sem könnyít semmit sem. Hátrányok nincsenek, hacsak abban nem mérhetők, hogy az egyes kasztok induláskor mit kapnak meg, példák:

-a paplovag egy igen komoly páncélt, fegyvert és lovat, valamint szent szimbólumot, vagy pszi alapfokot, mágiát nemesi rangot és talán némi vagyont (a lovag is egészen jól indul).

-a tolvaj nagyjából egy zárnyitó felszerelést, pár fegyvert, egy béna bőrpáncélt és esetleg egy WANTED plakáton szereplő arcképet :dilis:

 

Tudom, nem túl jó példa, de alapkönyvből lett véve.

 

Amit meg kéne fontolni, hogy induláskor ki mit kaphat meg, kisebb csomagok:

-fegyverzet és páncél (ha nem visel ilyet, akkor egyéb felszerelésben vagy pénzben kompenzálni)

-a kasztok "szakmai" cuccai: szent szimbólum, tolvajcucc, egyedibb fegyverek, jobb ruha, lant, hatalom itala, tekercsek, stb

-pénz, pénz, pénz ami lehet más értéktárgyakban (kisebb ékkő, szobrocska, váltó, etc)

 

Valamint ugyanez képességek szintjén is.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6116 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 11:27

Partvonalról:

 

A túlerőre nem feltétlen kell külön szabály, az is elég szívás tud lenni, hogy 1-2 támadás helyett 6-8 -at kap a karakter, mert nagyobb az eséllye, hogy betaláljon egy támadás körönként. Ha a túlerő folyamatos (100+ ork, 1000+ goblin), akkor egy rendesen összerakott harcrendszer esetén (ahol nincs olyan, hogy valaki megüthetetlen, vagy csak 00-val üthető) pusztán a körönként kapott több támadás is kellőképpen fenyegető.

 

Az eredeti MAGUS-ban az volt a gond, hogy azon karakterek VÉ-je, akik harccal foglalkoztak, hamar elszállt az egekbe (fegyerhasználat MF, pajzs), a tömegellenfeleknek pedig jóformán csak 1% eséllyük volt találatot bevinni (00, igaz akkor ÉP volt), ezért kellett mindenféle +5...50 bónusz, "hátulról nincs pajzs" és hasonló reálisnak kikiáltott megoldások.

 

Az általában leggyakrabban játszott játékokban két megoldás van:

  • D&D5E / Kard és Mágia: nincs magas VÉ (AC, VO), egy 10+ szintű karakter is üthető az utolsó goblin által is 5-20% eséllyel (vagy jobbal), így komoly gond, ha valaki kap 6-8 ellenfelet a nyakába, amiből hiába öl meg ötöt körönként, ugyanannyi lesz. A rendszer maga nem büntet semmivel, a túlerő nem kap bónuszt, előnyt, semmit, simán csak érvényesül a több támadás -> több találat képlet.
     
  • Savage Worlds: A rádobás miatt bárki üthető bárkinek, bár nagy mák kell hozzá. Azonban a sebzésben is van rádobás mindenkinek (gyk. a MAGUS íjász szabálya minden fegyverre vonatkozik). Ezen kívül a túlerőnek jár bónusz is. A kettő együtt hamar elveszi bárki kedvét, hogy belerongyoljon egy nagyobb szakasz akármibe.

Szóval szerintem nem érdemes ezt túlspilázni, jól kell belőni a TÉ-VÉ arányokat, a többit intézi a matematika. ;)

 

Bulldy




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]