Ugrás tartalomhoz


Fontos! Olvasd el és add tovább! Ha regisztráltál valaha felhasználót az LFG.HU-n (vagy régebben az RPG.HU-n), akkor kérünk, hogy jelentkezz be vele, mert 2018. május 25-től a GDPR miatt változik az adatkezelés módja. Ha nem adsz külön engedélyt az adatait tárolására, a felhasználói fiókodat törölnünk kell.
Köszönjük.

Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
925 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11021 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 11:19

 

 

 

 

Volt gondolat ilyesmire, de leszavazódott. Így most van egyféle pszi és kétféle manapont.

 

(...)

 

Ettől én személy szerint hányok, ám lényegében ez fog megvalósulni. Az elsütött mágiák erősségének (hatalmának) függvényében a test hamarabb elfárad, mint hogy a Mp-jai végére érjen az ember fia. 

 

(...)

 

Kasztok maradnak persze, csak eddig nem álltunk le kidolgozni őket. Jelenleg KAP-ból veszed a képzettségeket (is) és a kaszt számára legfontosabbakat relatíve olcsón, a  kevésbé jellemzőket pedig drágán tudod megvenni. Némely kasztnál fogunk meghatározni kötelező képzettségeket is, nyilván azért hogy ne kiskapuzzanak a VP-k.

 

 

Manapont: valamikor ősszel írta GA az Ynev.hu fórumán, hogy most az az írói koncepció, hogy egyféle manapont van Yneven, nem tudom él-e még ez (mivel a reakcióm miatt bannoltak  :gugye: ).

 

De a kétféle manapont és a kifáradás túlbonyolítottnak hangzik, így látatlanban megkérdőjelezném a hasznát.

 

Van némi félelmem KAP ügyben is - nyilván ez is látatlanban - hogy akkor most kaszttól függően kerülnek többe vagy kevesebbe képzettségek... 

De hát amíg nem látunk konkrétumokat, inkább nem kergetek árnyakat.

 

 

 

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11021 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 10:49

@Tomscholz
Javaslom - ha eddig nem történt meg - hogy azon túl, hogy ad valamiféle bónuszokat mondjuk TÉre a táblázat, "vonja is össze" a támadó dobásokat.

Pld SW d6-ban nem dobjuk le az egész rohamoszi szakaszt, csak az átlagos értékeket megnöveli létszámtól függően és egy dobással "le van rendezve".

@Orastes
Amiről beszélsz, jogos, csak éppen inkább világ/setting semmint engine kérdés. Az alább belinkelt "Ződkódexben" elég hosszan boncolgattam is.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6078 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 10:32

"Átlagos őr" levágása kapcsán: tervezek egy meséléstechnikai részt, ahol rengeteg ajánlást fogunk tenni az átlagos őrre/parasztra, stb.-re, meg elmondjuk, hogy mi mit és hogyan gondoltunk, hogyan kell ezt a rendszert használni, de már látom előre, hogy ezek az oldalak évek múlva is érintetlenül maradnak majd ugyanúgy, ahogy a Nagyződben vagy az ETKban is.

 

Asszem ezen is volt némi vita, hogy mi az "átlagos" meg ha már valamit őriznek, akkor miért egy sima silbak őrzi, ha úgyis mindenki tudja, hogy nem lesz képes megvédeni semmit? :nemertem: Ellenben lehet olyan őrség aki képzett katona, vagy veterán, ne legyen már túl könnyű dolga a játékosoknak. Olyan ez, mintha mindent a 70 éves teremőr vagy az egyszeri, elhízott magyar biztonsági őr szintjére degradálnánk le. Holott simán lehet, hogy csak őrnek álcázott fejvadászok őriznek valami fontosat, vagy egy tolvajcéh tagjai, akik rajtaütnek lopakodva a kalandozókon, mert a kamu-őrséget levágták a "hős" kalandozók.

 

Volt valami topik is ilyen városőr témában, aki arra jó, hogy a parasztokat ijesztgesse, de komor harcra semmiképpen sem, kb tényleg a közterület felülgyelő/parkőr szintjén. Ezek tényleg egy vágás, de egy svájci gárdista már nem hinném, hogy ugyanez a kihívás lenne.


Módosította Orastes: 2016.03.05, 10:33


tomscholz

tomscholz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 37 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 10:17

KLM&Avangion:

Van egy kis táblázatunk túlerőre, ami hatványozottan adja a hátránypontot az ellenfelek száma alapján. De nem használjuk sokszor, mivel nem mindegy, hogy 10 goblin, vagy 10 óriás esetleg 10 patkány ellen megy a küzdelem. Szerintem még mindig jobb egy "szegényes" megoldás, mint egy ellentmondásos vagy túlkomplikált. Persze, ha van jobb ötlet, azt szívesen meghallgatom. :)

 

"Átlagos őr" levágása kapcsán: tervezek egy meséléstechnikai részt, ahol rengeteg ajánlást fogunk tenni az átlagos őrre/parasztra, stb.-re, meg elmondjuk, hogy mi mit és hogyan gondoltunk, hogyan kell ezt a rendszert használni, de már látom előre, hogy ezek az oldalak évek múlva is érintetlenül maradnak majd ugyanúgy, ahogy a Nagyződben vagy az ETKban is.

De maradjunk még az "átlagos őr" levágásánál. Mennyi ideig tart? Kinek? Egy 1. TSZ-ű varázslónak a kiskésével valószínűleg sokáig. Egy 10.TSZ-ű képzett harcosnak egy vágás, de a megfelelő képzettségekkel egy 5.TSZ-űnek sem tart tovább. Egy lopódzásos hátbaszúrós kombináció is jó eséllyel egy kockadobással a kárpit túloldalára küldi az áldozatot. Vannak képzettségeink, amelyek szűkítik a k100-as skála határait. A KM-nek meg sok más mellett az a dolga, hogy a körülmények figyelembevételével könnyítse vagy nehezítse a feladatot. :)



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 603 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.05, 04:38

Amúgy a lenti beszélgetés megint meghozta a kedvem, hogy barkácsoljak valamit. Lehetne megint konverziós, házirendszeres verseny. :)

 

őőőőőőő... Over my dead body! :)


  • KLM kedvelte ezt

Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 344 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.04, 19:54

 

 

-OK, egy a kockadobálósdiba, akkor kap tőlem egy fekete pontot. Tehát ez nálunk így megy:

KM: Egy nagyjából százfős goblinhorda ront rád bömbölve. Dühödt csatakiáltásaik mérföldekre elhallatszanak. Mit teszel?

JK: Szembeszállok velük.

KM: Jó. Meghaltál.

 

 

 

Meglehet.

 

Csak ugye én a rendszerről kérdezek, hogy a rendszer hogyan kezeli le - milyen eséllyel vág le a karakter egy "átlagos őrt", mielőtt az felkiálthatna vagy megkongatná a vészharangot, meddig tud feltartani 8-nál több goblint (több ugye nem nagyon fér hozzá), azaz mennyi ideje marad a többieknek, stb.

 

No és persze mennyit kell ehhez dobálni (no meg kitenni a számológépet az asztalra, mint az a  "rendes M* mesélőhöz" illik :) )

 

És ilyenkor "de a mesélő úgyis tudja"  kicsit szegényes megoldás (lásd még a Rúna Magisztériumait).

 

 

Én is azt gondolom, hogy a túlerő rendszeroldali modellezése és a goblinhordás példa között elég nagy a különbség, és akad még "néhány" lépcsőfok, amit a rendszernek is kezelnie kell. :)

 

Amúgy a lenti beszélgetés megint meghozta a kedvem, hogy barkácsoljak valamit. Lehetne megint konverziós, házirendszeres verseny. :)
 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11021 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.04, 11:59

 

-OK, egy a kockadobálósdiba, akkor kap tőlem egy fekete pontot. Tehát ez nálunk így megy:

KM: Egy nagyjából százfős goblinhorda ront rád bömbölve. Dühödt csatakiáltásaik mérföldekre elhallatszanak. Mit teszel?

JK: Szembeszállok velük.

KM: Jó. Meghaltál.

 

 

 

Meglehet.

 

Csak ugye én a rendszerről kérdezek, hogy a rendszer hogyan kezeli le - milyen eséllyel vág le a karakter egy "átlagos őrt", mielőtt az felkiálthatna vagy megkongatná a vészharangot, meddig tud feltartani 8-nál több goblint (több ugye nem nagyon fér hozzá), azaz mennyi ideje marad a többieknek, stb.

 

No és persze mennyit kell ehhez dobálni (no meg kitenni a számológépet az asztalra, mint az a  "rendes M* mesélőhöz" illik :) )

 

És ilyenkor "de a mesélő úgyis tudja"  kicsit szegényes megoldás (lásd még a Rúna Magisztériumait).



tomscholz

tomscholz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 37 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.03, 18:34

-OK, akkor gyorsan leperegnek a nagy "tápkülönbség" rosszabbik felén állók.

 

Harcrendszer:

-Nyitva maradt még az, hogy a túlerőben lévő, de egyenként gyengébb ellenfelek

kérdését hogy kezeli a rendszer

 

Túlerőre kapsz egy köbméter hátrányt, ami elég hamar predesztinálja a csata kimenetelét. Rendszerileg ez a helyzet, ám ez nálunk még mindig KM-i kompetencia, aki ha belemegy a kockadobálósdiba, akkor kap tőlem egy fekete pontot. Tehát ez nálunk így megy:

KM: Egy nagyjából százfős goblinhorda ront rád bömbölve. Dühödt csatakiáltásaik mérföldekre elhallatszanak. Mit teszel?

JK: Szembeszállok velük.

KM: Jó. Meghaltál.

 

Mágiarendszer:

Hát, ha a tipikus "kalandozósdi/fejvadászosdi" a játék fókusza, akkor azért előfordul, hogy

mágiával is védett objektumba akarnak bejutni hőseink, ugye? 

Vannak erre megoldások ? Ugyanis a ZÖLD óta nem sok mindent sikerült ebben az ügyben a M*-nak felmutatni.

 

Igen, lesz néhány megoldás.* De nem kell meglepődni, ha a "medencébepisilés" ellen védő varázskör sok mással egyetemben nem kerül bele a szabálykönyvbe.

 

*Mellékesen egy városon is dolgozom, ahol történetesen van dzsad bankház, meg mágikusan védett területek is. :D



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11021 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.03, 13:24

 

 

Harcrendszer:

-OK, akkor gyorsan leperegnek a nagy "tápkülönbség" rosszabbik felén állók.

-Nyitva maradt még az, hogy a túlerőben lévő, de egyenként gyengébb ellenfelek

kérdését hogy kezeli a rendszer

 

Mágiarendszer:

Hát, ha a tipikus "kalandozósdi/fejvadászosdi" a játék fókusza, akkor azért előfordul, hogy

mágiával is védett objektumba akarnak bejutni hőseink, ugye? 

Vannak erre megoldások ? Ugyanis a ZÖLD óta nem sok mindent sikerült ebben az ügyben a M*-nak felmutatni.


Módosította KLM: 2016.03.03, 13:24


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11021 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.03, 13:14

Orastes: van sokféle rendszer, olyan is, ami realizmusra törekszik, és ezek általában tényleg közelebb állnak a valós események lemodellezéséhez, mint mondjuk a Freeform Körbemesélgetős 14.5, amiben teljesen valid lépés lehet, hogy pl. "jó, levitte a gránát a fél lábam, de ugrálok tovább, mert dramaturgiailag az úgy menő, hogy még ki tudjak mászni az ablakon". Újat mondtam?

 

Nem, de "nem értetted meg"  :gugye:

 

Engem teljesen összetört, hogy a mágiát "nyilvánvalóan" nem lehet megmagyarázni - most akkor mi legyen az ArM-val vagy a két Grimóval (SRun és CX)?



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6078 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.03, 12:11

Ezt a kört hányszor futottuk le már?  :gugye:

 

Sokszor, de te egyszer sem értetted meg :aboci:

 

Tök lényegtelen, hogy mit képzelsz egy kocka mögé. Nyilvánvalóan nem lehet megmagyarázni a mágiát és képzelt tulajdonságokkal a valóságot. Nem arra vannak. Hanem arra, hogy kb. hogy képzelhetjük el. Ehhez kell pár szám és kocka. De ettől ez nem lesz valóságos.
 



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2117 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.03, 12:11

Orastes: van sokféle rendszer, olyan is, ami realizmusra törekszik, és ezek általában tényleg közelebb állnak a valós események lemodellezéséhez, mint mondjuk a Freeform Körbemesélgetős 14.5, amiben teljesen valid lépés lehet, hogy pl. "jó, levitte a gránát a fél lábam, de ugrálok tovább, mert dramaturgiailag az úgy menő, hogy még ki tudjak mászni az ablakon". Újat mondtam?



tomscholz

tomscholz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 37 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.03, 12:05

Félreértettél. Az a lényeg, hogy - különösen nagy "tápbeli" különbségeknél - gyorsan dőljön el a harc (lásd: "Rosszkor jöttél Kígyó").

 

 

Továbbra is fenntartom, hogy a nagy "tápbeli" különbségeknél csak a KM tehet arról, ha nem gyors az eljárás. Nálunk ez így megy:

KM: A paraszt remegve esik térdre és könyörög az életéért. Mit teszel?

JK: Lefejezem.

KM: Jó. Megtetted.

 

Ettől függetlenül a rendszerünk már most elég erősen támogatja a gyorsabb harcokat, az orvgyilkolás meg egyenesen édesség-számba megy. :D

 

A Kígyós példát meg nem tartom éppen megfelelőnek. A fickó is kiegyenlített küzdelemre számított és ha TnG is belemegy a párbajba, érték volna meglepetések. Inkább tartom a példát egy íjász szabállyal megspékelt 00-nak.

 

Ilyen téren a rendszerünk engedélyezi a KAP-ok alternatív felhasználását is (mint opcionális szabály) így lehetőséged van szorult helyzetből - tróger amcsifilmszerűen - fordítani a helyzeten.

 

2, Mágiarendszer

Ha nem tudsz választ adni arra, hogy milyen mágiák védenek pld egy dzsad bankházat, ideértve a váltók hamisítás elleni védelmét, akkor csiszolni kell rajta.

 

Igen, aztán egy réteg majd becsokizik a "húdef***a" mágiarendszertől, míg a másik oldalról jönnek a pofonok a túlszabályozott, túlbonyolított és túl kötött rendszer miatt.  :D

 

 

Ez a kettő hogyan is jön össze?  :he:

 

Remélem nem a már sok évtizedes toposz, miszerint a "reális" rendszer nagy felbontású, ráadásul lassú/bonyolult, különösen ha flexibilisen le kell kezeljen dolgokat.

 

Arról van szó, hogy nem tudok előre mindenkinek a fejébe belelátni. A most felmerülő dzsad bankház után majd később Ediomad mélységi cuccai következnek, aztán meg az anuriai sárkánylovasok leszállópályájának futófényeinek mágikus kapcsolási rajza, stb.? Ki tudja ezt?

Eszem ágában sincs mindenre gondolni. Egy elvet, egy gerincet próbálok összerakni, ami alapján ki-ki a saját igényei szerinti varázslatot/formulát tudja majd összelegózni a már meglévők mellé. És persze nem óhajtom korlátozni azokat sem, akik "felfedeztek egy új mágikus módszert az aquirok heréinek pépesítésére". Abba is gondoljunk már bele, hogy attól, hogy valaki éppen most fejlesztette 7. fokra a Magasmágiáját az még nem feltétlenül ismer minden formulát. Kicsit off: Én asztalosként végeztem, apámtól tanultam, akit minimum 4. fokú Szakmával rendelkező mesterként tartok számon. Ő napi szinten bújja a szaklapokat meg az internetet és kutat új ismeretek után. Akiktől ő tanul még a mai napig is (Vegyük őket 5. fokú asztalosoknak) ugyanezt teszik. On: Egy szabálykönyvbe (mint egy tankönyvbe) bele tudjuk tenni az alapvető dolgokat, meg az elvet, ami alapján azok készültek. Ezt követően a felhasználó fantáziájára bízzuk, hogy mit kezd vele.

Válaszolja meg az, akinek (elengedhetetlenül) fontos, hogy milyen mágiák védenek egy dzsad bankházat.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11021 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.03, 12:04

 

Remélem nem a már sok évtizedes toposz, miszerint a "reális" rendszer nagy felbontású, ráadásul lassú/bonyolult, különösen ha flexibilisen le kell kezeljen dolgokat.

 

Nincs olyan, hogy reális szerepjátékrendszer, olyan van ami egyszerű és olyan, ami bonyolult. Csak az egyik "reális"-nak hazudja magát.

 

A képzelt valóságot a legjobban az IRL valóság modellezi le, nem holmi szerepjátékrendszer, kockákkal.

 

 

Ezt a kört hányszor futottuk le már?  :gugye:

 

A CPunk harcrendszere erősen közelít egy FBI statisztikához a végeredményt illetően, de a főérték (2-10)+skill(0-10)+módosító (-5 - +5) + d10 vs nehézség nem egy bonyolult dolog. Ugyanakkor egy fantasy világban nem feltétlenül (Yneven biztosan nem) érvényesül az IRL realizmus. (Nagyobb a képzettség szerepe).



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6078 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.03, 11:53

Remélem nem a már sok évtizedes toposz, miszerint a "reális" rendszer nagy felbontású, ráadásul lassú/bonyolult, különösen ha flexibilisen le kell kezeljen dolgokat.

 

Nincs olyan, hogy reális szerepjátékrendszer, olyan van ami egyszerű és olyan, ami bonyolult. Csak az egyik "reális"-nak hazudja magát.

 

A képzelt valóságot a legjobban az IRL valóság modellezi le, nem holmi szerepjátékrendszer, kockákkal.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11021 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.03, 11:24

 

 

Hadd adjak két és fél tanácsot:

1, Harcrendszer:

Kalandozó vs. "sokadik senki" lekezdeményezi-túlüti-meghal:

Ha ehhez háromnál többet kell dobni illetve 15 másodpercnél tovább tart ledobálni, akkor túlbonyolított a rendszer.

Ugyanakkor 6-8 fő "meg tudja szorítani".

 

Ha a KM a "sokadik senki"-t is kalandozói értékekkel ruházza fel, ott nem a rendszer a hülye.

 

 

 

Félreértettél. Az a lényeg, hogy - különösen nagy "tápbeli" különbségeknél - gyorsan dőljön el a harc (lásd: "Rosszkor jöttél Kígyó").

 

2, Mágiarendszer

Ha nem tudsz választ adni arra, hogy milyen mágiák védenek pld egy dzsad bankházat, ideértve a váltók hamisítás elleni védelmét, akkor csiszolni kell rajta.

 

Igen, aztán egy réteg majd becsokizik a "húdef***a" mágiarendszertől, míg a másik oldalról jönnek a pofonok a túlszabályozott, túlbonyolított és túl kötött rendszer miatt.  :D

 

 

Ez a kettő hogyan is jön össze?  :he:

 

Remélem nem a már sok évtizedes toposz, miszerint a "reális" rendszer nagy felbontású, ráadásul lassú/bonyolult, különösen ha flexibilisen le kell kezeljen dolgokat.



tomscholz

tomscholz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 37 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.02, 23:43

Én alapvetően nyitott vagyok új dolgokra, új megközelítésekre is, de rengeteg ember nem. Az nagyon hamar kiderült, hogy egy bármilyen másik rendszerre átültetett M* az nem M*. Ezt nem én találom ki, hanem az a többség, aki megválaszolta a kérdőívünket, ill. azok a játékostársak, akik határozottan elutasították a legvadabb újításaimat. A célszámos képesség- és képzettségpróbát most fogom bedobni másodszor, mert ezt "reálisabbnak" érzem, már ha szabad egy fantasy világnál realitást emlegetni. :D

A M*-t játszók többsége elég konzervatív, akik meg nem azok, azok meg annyira nem is M*-osok, nekik "mindegy". Bár inkább azt mondanám, hogy a M* kemény magja az, amelyik mindenkinél mindig mindent jobban tud és a saját háziszabályaik a legjobbak. :D

Kérdőívezésnél persze az is kiderült, hogy meg van az a réteg, akit érdekel, akiért/akiknek érdemes ezt megcsinálni.

De hogy a kérdésre is megpróbáljak választ adni: a kérdőívek alapján igen, a M*-t többségében csak k100-as rendszerben fogadják el a "rajongók". Én a magam részéről nem akarok versenyezni egy/több másik rendszerrel. Ha valakinek a KéM konverzió a jó, játsszon azzal. De ha a d20-as vagy az ETK a nyerő, akkor azzal kell nyomulni. Egy dologban vagyok biztos: A M* csak egy új rendszerrel képes újra megjelenni, a régiek újra kiadása felejtős (legalábbis most így látom). Az én vállalásom ehhez annyi, hogy a legjobb tudásom szerint összeállítok egy rendszert, ami legalább a korábbiaknál jobb.

 

 

 

Mitől lesz más, mint az eddigi bukott kiadások és használhatatlan vagy túlbonyolított szabályrendszerek?

 

Az igazi kerdes, hogy mitol lesz jobb, mint egy KeM konverzio? (Marmint ha mas lesz...)

 

Hello, akkor atfogalmaznam a kerdest, hatha igy nem hangzik annyira trollkodasnak, es talan valaszt is kapok, mert szamomra ez az egyik legerdekesebb dolog egy rpg fejlesztesben. Szoval, mivel az en szemelyes preferenciaim annyira tavol esnek a szokvanyostol, tenyleg nem ertem, hogy emberek miert fejlesztenek szokvanyos rendszereket.

 

Szoval a kerdes, hogy a ti rendszeretek miben jobb, mint mondjuk a KeM? Mi az, amit szerintetek meg lehet benne csinalni, amit a masikban nem, hogy emiatt megerje kifejleszteni? (Marmint azon kivul, hogy rpg szabalyokat fejleszteni fun...) A KeM nem eleg kifinomult? Vagy nem eleg MAGUS-os, mert nem k100-at hasznal, vagy mi? Vagy a magiarendszer miatt kell uj rendszer?

 

En tenyleg nem trollkodasbol kerdezem, csak szamomra minden szokvanyos rendszer "ugyanolyan". (Marmint a "szamomra nem jelentenek a kulonbsegek vonzerot" ertelemben.)

 

 



tomscholz

tomscholz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 37 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.02, 23:22

 

Hadd adjak két és fél tanácsot:

1, Harcrendszer:

Kalandozó vs. "sokadik senki" lekezdeményezi-túlüti-meghal:

Ha ehhez háromnál többet kell dobni illetve 15 másodpercnél tovább tart ledobálni, akkor túlbonyolított a rendszer.

Ugyanakkor 6-8 fő "meg tudja szorítani".

 

Ha a KM a "sokadik senki"-t is kalandozói értékekkel ruházza fel, ott nem a rendszer a hülye.

 

2, Mágiarendszer

Ha nem tudsz választ adni arra, hogy milyen mágiák védenek pld egy dzsad bankházat, ideértve a váltók hamisítás elleni védelmét, akkor csiszolni kell rajta.

 

Igen, aztán egy réteg majd becsokizik a "húdef***a" mágiarendszertől, míg a másik oldalról jönnek a pofonok a túlszabályozott, túlbonyolított és túl kötött rendszer miatt. :D

 

És a fél (végül is, még nincs egy éve, hogy utoljára írtam hozzá :gugye: ) :

https://drive.google.com/open?id=0BwApXLC6V01mN0szZVAybWhmdk0

 

Egy korábbi változatot ebből már olvastam, de átnézem ezt is.

 

Köszi a tanácsokat egyébként! Én már megbékéltem azzal, hogy nem tudok mindenkinek megfelelő rendszert készíteni, így nincs rajtam nyomás, hogy mások elvárásainak feleljek meg.



tomscholz

tomscholz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 37 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.02, 23:14

 

 

Készül. Lassan, de biztosan haladunk előre. Karakteralkotás/fejlődés, képzettségrendszer, életerő és harcrendszer tesztelés alatt van, még finomhangolni kell, de alapvetően készen van és arra vár, hogy szavakba öntsük. Pszi és Mágiarendszer magja ki van találva, diszciplínák és varázslatok revíziója zajlik - egyes dolgokat már használunk. Egyelőre itt tartunk.

Ha kell valamihez hasonlítani, akkor az ÚT-t mondanám, egyszerűbb képzettségrendszerrel, kötöttebb karakteralkotással. A kasztokkal azért nem foglalkoztunk eddig, mert normális ember könnyen el tudja készíteni a sajátját a képzettségek prioritásának meghatározásával.

 

Érdekes, de pár kérdés:

Nem lenne érdemes összevonni pl. a több különböző mana/pszi és más misztikus biszbaszokhoz kellő pontokat egy csokorba rakni és úgy hozzárendelni a varázslási/pszi képességekhez? Pl. Torquemada Béla, az ork kráni belező boszorkánymester tud varázsolni és pszit használni. Ha akar valamit használni, akkor a pontjaiból költ erre is, arra is, hogy Misztikus Pontjait felhasználja. Azért, hogy ne 6-7 féle mana és 3-4 féle pszi legyen...

 

Volt gondolat ilyesmire, de leszavazódott. Így most van egyféle pszi és kétféle manapont.

 

Vagy egyszerűen varázslat/diszciplina napi elsüthetősége, akár slotokkal (lásd D&D 5E)

 

Ettől én személy szerint hányok, ám lényegében ez fog megvalósulni. Az elsütött mágiák erősségének (hatalmának) függvényében a test hamarabb elfárad, mint hogy a Mp-jai végére érjen az ember fia. 

 

A harci előny/hátrány az egy jó ötlet -mármint hogy nem kell 50 fajta helyzetmódosító.

 

Ráadásul ugyanaz a helyzet néha lehet előnyös, máskor hátrányos. Így viszont KM-re van bízva, ellentmondás ki van küszöbölve, "de a szabálykönyvben..." típusú dolgok csökkentve. :)

 

A kasztokat szerintem a példa szintjén érdemes meghagyni, hogy lássák, mik az irányok.

 

Kasztok maradnak persze, csak eddig nem álltunk le kidolgozni őket. Jelenleg KAP-ból veszed a képzettségeket (is) és a kaszt számára legfontosabbakat relatíve olcsón, a  kevésbé jellemzőket pedig drágán tudod megvenni. Némely kasztnál fogunk meghatározni kötelező képzettségeket is, nyilván azért hogy ne kiskapuzzanak a VP-k.

A távlati terv - nevezzük inkább álomnak - az, hogy a szabálykönyv megjelenése után egy sorozat jelenne meg (Geoframia?) Ynev egy-egy szegletének/országának leírásával, amihez csatolnánk kb. 10%-nyi játéktechnikát, amiben az adott helyre jellemző kasztokat ismertetnénk, új varázslatokkal, fegyverekkel és miegyébbel (bugfixel is).

 

Gáspárról: nekem úgy tűnt, a Tuan sem hátulról támadott, ellenkezőleg,  GA gondolt egyet, hogy az a kiadás és a cég nem jó, és kész. Ez szemből ment....
 

Én mindent elhiszek mindenkinek, de csak a közeli barátaim véleményére adok, ill. a saját tapasztalataim alapján ítélek. A személyes találkozó után egyelőre nincs okom semmi rosszat feltételezni.



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 603 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.02, 23:10

 

Mitől lesz más, mint az eddigi bukott kiadások és használhatatlan vagy túlbonyolított szabályrendszerek?

 

Az igazi kerdes, hogy mitol lesz jobb, mint egy KeM konverzio? (Marmint ha mas lesz...)

 

Hello, akkor atfogalmaznam a kerdest, hatha igy nem hangzik annyira trollkodasnak, es talan valaszt is kapok, mert szamomra ez az egyik legerdekesebb dolog egy rpg fejlesztesben. Szoval, mivel az en szemelyes preferenciaim annyira tavol esnek a szokvanyostol, tenyleg nem ertem, hogy emberek miert fejlesztenek szokvanyos rendszereket.

 

Szoval a kerdes, hogy a ti rendszeretek miben jobb, mint mondjuk a KeM? Mi az, amit szerintetek meg lehet benne csinalni, amit a masikban nem, hogy emiatt megerje kifejleszteni? (Marmint azon kivul, hogy rpg szabalyokat fejleszteni fun...) A KeM nem eleg kifinomult? Vagy nem eleg MAGUS-os, mert nem k100-at hasznal, vagy mi? Vagy a magiarendszer miatt kell uj rendszer?

 

En tenyleg nem trollkodasbol kerdezem, csak szamomra minden szokvanyos rendszer "ugyanolyan". (Marmint a "szamomra nem jelentenek a kulonbsegek vonzerot" ertelemben.)


  • Ratface kedvelte ezt


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]