Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1362 hozzászólás érkezett eddig

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1715 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.05.31, 21:24

Szerintem nem. Pont ezen ment jó kis vita, hogy nincs meghatározva és mindenki hasra csap. Ha körülbelülre belőjük a globális értékeket, akkor az már egy egész jó alap, hogy akármilyen kereskedővárosban mi a "felhozatal". 

 

Hát, egye fene, szerintem valahogy így nézne ki (csak ETK-s kasztok):

 

Harcos főkaszt: <51%

 

Harcos 37%

Lovag 9%

Gladiátor: ~3,5%

Fejvadász: >1%

 

Szerencsevadász főkaszt: 19%

 

Tolvaj 17%

Bárd 2%

 

Pap főkaszt: 19%

 

Pap 16%

Paplovag 3%

 

Harcművész főkaszt: ~4%

 

Harcművész ~2,5%

Kardművész ~1,5%

 

Varázshasználó főkaszt: <8%

 

Boszorkány 4%

Boszorkánymester ~2%

Tűzvarázsló >1%

Varázsló <0,1%



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.05.31, 21:23

@Selmo
Én is sokallom a varázstudók arányát, illetve a tolvaj és a harcos kaszt arányát legalább duplájára venném.

No meg persze felmerül a kérdés, hogy ez kik közötti arány? Torozonnál az átlagos közónség?

Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.05.31, 21:03

 

Visszatérve a kasztok eloszlásához, mágiahasználók darabszámához, ezen agyalok egy ideje. Most eljutottam oda, hogy megpróbáljam belőni. Kíváncsi lennék mások véleményére is.

 

Harcos 18,0%
Pap 12,0%
Lovag 12,0%
Tolvaj 11,0%
Paplovag 8,0%
Fejvadász 8,0%
Gladiátor 7,0%
Bárd 6,0%
Boszorkány 5,0%
Boszorkánymester 4,0%
Tűzvarázsló 3,0%
Harcművész 3,0%
Nomádok (Amazon, Barbár, Sámán stb.) 1,5%
Bajvívó 1,0%
Varázsló 0,5%

 

Mágiahasználók aránya: 38,5%, ebből:

Szakrális mágia: 51,9%

Tapasztalati mágia: 49,4%

Magasmágia: 1,3%

Én sokallom a papokat, fejvadászokat, gladiátorokat. Még akkor is, ha csak az igazzy "kalandozókat" vennénk alapul. Szerintem harcos kaszt 50 %-ot simán elvisz. Hülye MAGUS. *  :nyelvoltes:

 

(*=Ha figyelembe veszem a harci iskolákat, hogy aki ott végez az 1. szintű harcos.)

 

A paplovagok kimaradtak a felsorolásból. Hoppá.... 



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.05.31, 20:41

Visszatérve a kasztok eloszlásához, mágiahasználók darabszámához, ezen agyalok egy ideje. Most eljutottam oda, hogy megpróbáljam belőni. Kíváncsi lennék mások véleményére is.

 

Harcos 18,0%
Pap 12,0%
Lovag 12,0%
Tolvaj 11,0%
Paplovag 8,0%
Fejvadász 8,0%
Gladiátor 7,0%
Bárd 6,0%
Boszorkány 5,0%
Boszorkánymester 4,0%
Tűzvarázsló 3,0%
Harcművész 3,0%
Nomádok (Amazon, Barbár, Sámán stb.) 1,5%
Bajvívó 1,0%
Varázsló 0,5%

 

Mágiahasználók aránya: 38,5%, ebből:

Szakrális mágia: 51,9%

Tapasztalati mágia: 49,4%

Magasmágia: 1,3%

Én sokallom a papokat, fejvadászokat, gladiátorokat. Még akkor is, ha csak az igazzy "kalandozókat" vennénk alapul. Szerintem harcos kaszt 50 %-ot simán elvisz. Hülye MAGUS. *  :nyelvoltes:

 

(*=Ha figyelembe veszem a harci iskolákat, hogy aki ott végez az 1. szintű harcos.)


Módosította Dallasz: 2016.05.31, 20:42


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2001 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.05.31, 20:35

Szerintem nem. Pont ezen ment jó kis vita, hogy nincs meghatározva és mindenki hasra csap. Ha körülbelülre belőjük a globális értékeket, akkor az már egy egész jó alap, hogy akármilyen kereskedővárosban mi a "felhozatal". Plusz arányosítva, hogy x ezer lakosra hány kalandozó jut, egész jó mankó lehet a mesélőnek. Persze, sok helyen nem lesz ilyen, de kihagyva a durván aránytorzító helyeket - Alidax, Ordan, Doran, Tiadlan stb. - akár egy százalékdobással is lehet valamit belőni pl. egy van-e bárd a városban kérdésre.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1715 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.05.31, 20:00

Szerintem ezt így számszerűsíteni elég értelmetlen (már ha ezek globális arányok), mert egy adott mikrokörnyezetben jó eséllyel drasztikusan eltérő számok lesznek.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2001 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.05.31, 19:03

Visszatérve a kasztok eloszlásához, mágiahasználók darabszámához, ezen agyalok egy ideje. Most eljutottam oda, hogy megpróbáljam belőni. Kíváncsi lennék mások véleményére is.

 

Harcos 18,0%
Pap 12,0%
Lovag 12,0%
Tolvaj 11,0%
Paplovag 8,0%
Fejvadász 8,0%
Gladiátor 7,0%
Bárd 6,0%
Boszorkány 5,0%
Boszorkánymester 4,0%
Tűzvarázsló 3,0%
Harcművész 3,0%
Nomádok (Amazon, Barbár, Sámán stb.) 1,5%
Bajvívó 1,0%
Varázsló 0,5%

 

Mágiahasználók aránya: 38,5%, ebből:

Szakrális mágia: 51,9%

Tapasztalati mágia: 49,4%

Magasmágia: 1,3%


Módosította Selmo: 2016.05.31, 19:04


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.05.02, 22:26

Pici YNEV5E frissítés, most már teljes az Észak Harcosai szekció, bár a Rackla-lovas és a Fekete Vértes nem került bele.

 

Egy-két gondolat ehhez a két "kaszthoz":

 

Rackla Lovas: bármely törpe harcost bevesznek Rackla-Lovasnak, aki hajlandó kitanulni a Lovasharc (mounted combatant képesség) rejtelmeit. Ez általában úgy történik, hogy a törpe 6. szintre lépve visszatér Tarinba, ahol a mesterek (a tulajdonság-növelés helyett) megtanítják racklán lovagolni. A képzési idő után megkapja a hátasát és felszerelését. Én részemről ezt inkább egy rövid életút végének tudom elképzelni, mint egy mérföldkőnek a karakter pályafutásán, mivel a Rackla-lovasok főként a földalatt érzik magukat otthon, illetve a parancsnokai sem boldogok, hogy a ritka felszerelést mindenféle "jelentéktelen" kalandban kockáztatják - de persze lehet a karakter Tarint "követe", aki megbízásból megy oda, ahova.

 

Fekete vértes: az eredeti HGB szerint "NJK kaszt", vagyis minden éppeszű játékos ilyennel szeretne lenni. Részemről semmi akadálya (meséltem anno sok kráni fejvadásznak is, bár jellemzően ugyanaz a két játékos hozta őket ;) ). A magam részéről úgy fogom fel a Tarini Fekete Vérteseket, mit akik fölesküdtek Bul-ruuig szolgálatára és a Tyrrano elleni küzdelemre. Aki D&D5E-ben komolyan felesküszik valamire, az jó eséllyel paladin kasztú lesz, mivel Bul-ruuig elég ősi isten, így a "lovagjai" is az Ősök Esküjét teszik le. Ez a vonal elviekben valami "zöld lovag" lenne, de a körítést átalakítva ki lehet hozni egy köveket manipuláló, mágia ellen hatékonyan védekező lovag-variánst. Hogy játszható-e? Simán. A mesélő és a játékos majd találnak valami okot, amiért el kell hagyja Tarint - bár javaslom, hogy az alanyi jogon járó varázsfegyvert és páncélt hagyja otthon a karakter. :)

 

Bulldy



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.24, 22:02

Az YNEV5E nem halott, csak én jutok mostanában ritkán rendes, billentyűzettel és egérrel ellátott számítógéphez. :)

 

Most viszont volt egy kis időm, úgyhogy bővítettem az aláírásomból elérhető fájlt Észak-Ynev jellegzetes harcosainak egy részévél.

 

(A kielemzéshez kell egy D&D5E PHB és egy MAGUS: Harcosok, Gladiátorok, Barbárok. Az informálódáshoz elég elolvasni a fájl harcosokra vonatkozó részét.)

 

Bulldy



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.07, 12:10

a varázslóknak küldetéseket kell teljesíteni a szektájuk számára hogy magasabb beavatáshoz (több mágikus hatalomhoz) jussanak...

Szóval mi lenne ha szétválasztanánk a Tapasztalati Szintet és a Beavatási Szintet?



és varázslatszintekhez, titkos harcművész technikákhoz, stb... Ehhez a karakternek bizonyítania kell "otthon".


Pár ilyen lehetőség van már az ETKban is, pld. a végrehajtó jel és kör, külön kp-ért kell felvenni. Kicsit rágyúrva pld jelmágia mf sem "nő meg csak úgy" ha valahol "kalandozás közben ugrasz 5-ről 6-ra...

De BMek, boszik és kaphatnak jutalmul az átlagosnál kevesebb mpbe kerülő, nagyobb Ejű, stb ritka varázslatokat.

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.07, 11:43

Lepus:

Ha megnézed a Gahulok cikkemet akár itt a honlapon, akkor ott inkább az iskola oldaláról próbáltam megfogni a kérdést. Attól függ, hogy milyen státuszú, fér hozzá bizonyos ismeretekhez. Hogy a státuszt hogy éri el, azt nem részleteztem ugyan (lehet küldetéshez kötni), de van minimum tapasztalati szint.



Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.07, 11:37

Most némi szerepjátéktörténelem olvasgatás során felötlött bennem egy mechanika, ami lehet hogy nagyon jól illeszkedne a Magus feelinghez. A 78-as Runequestben a varázslóknak küldetéseket kell teljesíteni a szektájuk számára hogy magasabb beavatáshoz (több mágikus hatalomhoz) jussanak...

Szóval mi lenne ha szétválasztanánk a Tapasztalati Szintet és a Beavatási Szintet?

A TSz-re meg lehet hagyni a klasszikus mechanikákat, még akár a Ződhöz képest is lehetne oldschoolosítani, mondjuk a KéM xp szabályaival... Ez konkrétan a harci / vészhelyzeti hatékonyság, az "éles bevetési tapasztalat". Ettől függ a hit dice, varázslónál hogy mennyit tud harcban, szükséghelyzetben varázsolni, stb.

A BSz pedig a titkos tudáshoz való hozzáférés. Kyr metódus, aquir nyelv és egyéb durva kasztképességek, hozzáférés új varázslatiskolákhoz és varázslatszintekhez, titkos harcművész technikákhoz, stb... Ehhez a karakternek bizonyítania kell "otthon".

Pl. egy rituális mágia mechanikával megspékelve ez megoldja a "hogy lép szintet a könyvmoly nem-kalandozó varázsló" problémát - sehogy. Ismeri a varázslatszinteket kilencig, mozaikokat alkot, istent idéz, de ha rituálé és a tanítványai támogatása nélkül kell magic missile-t lőnie akkor kifullad és egy napig borogatja a homlokát ágyban fekve.

Módosította Lepus: 2016.04.07, 11:38


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.06, 22:10

Ismét YNEV5E!

 

A tapasztalati varázshasználók kivesézése után nézzük a Harcosokat, Gladiátorokat, Barbárokat!

 

(A varázsló kimarad most, mivel nála annyi a változás, hogy nem könyvbe gyűjti a varázslatait, mint minden rendes D&D varázsló, hanem a fejébe. Ha megtanulta tudja, memorizálhatja, használhatja. Táp? Az! Érdekel? Nem. :) )

 

"Néhány" szó az ynevi harcosokról:

(A konkrét iskolák később jönnek.)

 

HARCOSOK, GLADIÁTOROK, BARBÁROK

Harcos

A harcosok rendkívül sokfélék lehetnek származásuktól, neveltetésüktől, kedvelt fegyverüktől, vértjüktől függően. A D&D5E-ben a karakter faja és kasztja mellett komoly szerepe van az úgynevezett Háttérnek (background) is, ami további szakértelmeket és egyéb előnyöket biztosít a karakternek. A legtöbb ynevi harcos a megfelelő háttérrel kivitelezhető, ahol pedig ez nem lenne elég, ott lehet a kaszt adta képességekkel, szakértelmekkel játszani egy kicsit.

 

Néhány szó a különlegességekről (feat): A különlegességek – a 3. kiadás magyar fordításában Képességek – már három kiadás óta jelen vannak a D&D-ben. A 3. és 4. kiadásban a karakterek viszonylag sűrűn kapták őket és szerve részei voltak a fejlődésnek. Az 5. kiadásban a használatuk csak opcionális: a játék teljesen jól játszható a különlegességek használata nélkül is. További változás, hogy nem szépen-lassan egymásra épülve adják a „tápot”, hanem egy különlegesség felvételével a karakter 2-3 ráadás dolgot kap, ami a vonatkozó területen jelentősen növeli az esélyeit. Mi az ára? Különlegességet a négy szintenként esedékes tulajdonság-növelés HELYETT lehet felvenni, vagyis dönteni kell, hogy a karakter „nettó” erejét növeljük, vagy speciális előnnyel ruházzuk fel. Ez egy jó karakterfejlesztési dilemma és nem lehet sem az egyikkel, sem a másikkal mellé lőni.

A harcos (fighter) kasztú karakterek abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy egy kicsivel több tulajdonság-növelést kapnak, mint más kasztok tagja. Ezért ha a különlegességek játékban vannak, akkor nekik több lehetőségük van felvenni őket.

Mivel a játék a különlegességek kezelését a KM-re bízza, én azt az elvet képviselem, hogy bizonyos karakterek megtanulhatnak az iskolájuknak megfelelő különlegességeket. Más karaktereknek erre nincs lehetőségük, hacsak nem bizonyítanak az iskola mestereinek: ebben az esetben kaszttól függetlenül megtanulhatják az adott különlegességet – a következő tulajdonság-növelés helyett!

Ezt a gyakorlatban úgy képzelem el, hogy minden harcos iskolánál feltüntetem, hogy oktatnak-e valamilyen különlegességet. Ha igen, azt a karakter bármelyik tulajdonság-növelése helyett felveheti: a képzést megkapta, kérdés, hogy kiaknázza-e a benne rejlő lehetőséget, amikor beérik a tudása? Ezt azt jelenti, hogy a karakter először 4. szinten tanulhatja ki iskolája különlegességét, vagyis zöldfülű fegyverforgatók nem ismernek ilyen „trükköket”. (D&D-profiknak: variant human nem létezik, vagyis igen, de nem úgy, lásd később! J)

 

A harcosoknál – akik egyedi ynevi iskolából jönnek – különösen nagy szerepe van a háttérnek (background). (Röviden: D&D5E-ben a karakter választott háttere - pl. tengerész, szélhámos, katona – határozza meg, hogy mi az illető választott, „kalandozáson kívüli” foglalkozása. A háttér segít a jellemvonásokat kialakítani, ráadás jártasságokat biztosít és egy különlegességet, ami nem mindennapi szituációkban segíti a karaktert, például a nemes hátterű karakterek könnyebben kapnak audienciát egy helyi uraságnál vagy bárhol, ahol számít a rangjuk. A mesélő természetesen felülírhatja a szabálykönyvben lévő háttereket, de újakat is alkothat.) Nagyon sok ynevi harcos reguláris seregből jön, esetleg nemesi származású, vagy nomád törzs tagja. Ezek úgy nyilvánulnak meg a játékban, hogy egy adott iskolából tanult karakter mindenképpen az iskola által meghatározott háttérrel rendelkezik. Egy Toroni Ezüstkard Bajnok mindenképpen nemes, máskülönben sem pénze, sem befolyása nem lett volna az iskolához, míg egy Dwoon Vértes Gyalogos az öt év kiképzés és négy év szolgálat után, ha cserzővargának is készült, leszereléskor kőkemény katona - ranggal, kapcsolatokkal.

 

A harmadik dolog, amit szem előtt kell tartani, hogy nem minden harciskolában tanítanak mindenféle küzdőstílust (fighting style képesség; az elsősorban harccal foglalkozó kasztok kapják meg). A már említett Ezüstkard Bajnokoknál a legtöbben párbaj-stílust (dueling fighting style; a karakter sebzésbónuszt kap, ha az egyik kezében egykezes fegyver, a másikban legfeljebb pajzs van) tanulnak, néhányan azonban egy tőrrel egészítik ki a fegyvertárukat és kétfegyveres harcot (two-weapon fighting style; a karakter tehet egy balkezes támadást és azzal jól is sebez) folytatnak. A Dwoon Vértes Gyalogosok a kétkezes fegyverek elkötelezett hívei, így mind nagyfegyveres harcot (great weapon fighting; a karakter átlagsebzését növeli) tanulnak.

 

Végül az iskola rányomja a bélyegég a karakter által választható harcos archetípusra (martial archetype; milyen jellegű is a harcosunk) is. Ahol az egyéni hősiesség, a durr-bele harcmodor dívik, ott főleg bajnokokat (champion archetype) nevelnek. A taktikázós - trükközős harcmodort preferáló iskolák harcmestereket (battle master archetype; különféle harci manőverekben jártasak) képeznek, akik hideg fejjel, számító stratégiát követve küzdenek. Nagyon kevés iskola nevel harcos-varázslókat (eldricth knight archetype; korlátozott varázslásra képes harcosok), de biztosak lehetünk benne, hogy Doran, Lar-Dor és Ordan árnyékában legalább úgy gyakorolnak karddal, mint mágiával.

 

 

Bulldy



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.06, 09:38

Az 1-es kérdésben kb erre számítottam. A mérgekre én is gondoltam, ott simán a szintjét adnám levonásnak. Tehát az 1-es szintű méreg +3 helyett -1 -et ad.

A 3-es kérdésben nekem is sok a max tulajdonság és max képzettség mellett a hibaesély. Lehet Tulajdonság +0/+3/+7 -el jobb volna? (Szituációs módosító -10..+10 között). Ott már bejön, hogy átlagos képesség (11-12) + MF ritkán hibázik (az MF mégis csak MF), a kiemelkedő meg csak akkor, ha nagyon ellene lejt a pálya.

Bulldy

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2001 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.05, 10:49

YNEB5E-től kicsit elszakadva:

- Próbálta valaki, hogy tulajdonság-próbánál "tulajdonság 10 fölötti része vs k10" helyett "tulajdonság vs 2k10" a dobás? Tapasztalatok?

- Képzettség próbánál [tulajdonság/2 +0/+3/+7 (képzetlen/af/mf)] vs 2k10 -re dobat? Tapasztalatok?

Bulldy

 

Igen és gyakorlatilag megfordította az eddigi trendeket, ha eddig kevés esélyed volt megdobni, most kevés esélyed lett elrontani, főleg, ha képzettségre ment a dobás. Bár nálunk célszámozott dobás lett belőle, ugyanígy 2k10 + tulajdonság 22-es célszámra, ez viszont azt hozta magával, hogy minden módosítót - mérgek, betegségek, képzettségek - duplázni kellett és elég furcsa volt, hogy csak páros módosítók vannak és nehéz volt belőni a páratlanokat. Szóval végülis a 22-es célszám maradt, csak a kockát cseréltük le 2k6-ra, így maradt minden módosító és a heroikus jelleg is, hogy 10 alatti tulajdonságnál esély sincs megdobni, de még ezt is tesztelni kell.



SaGa_Jr

SaGa_Jr

    Síkok Vándora

  • Fórumita
  • 3049 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.05, 10:18

Hali!

YNEB5E-től kicsit elszakadva:

- Próbálta valaki, hogy tulajdonság-próbánál "tulajdonság 10 fölötti része vs k10" helyett "tulajdonság vs 2k10" a dobás? Tapasztalatok?

- Képzettség próbánál [tulajdonság/2 +0/+3/+7 (képzetlen/af/mf)] vs 2k10 -re dobat? Tapasztalatok?

Bulldy

 

Az előbbivel volt szerencsém próbát tenni sima M* játékban, mikor a magam (meg a csapatom "örömére") farigcsáltam a rendszert és a tulajdonság próbákat akartam valami nagyobb szabadságot adó formában felhasználni.

Néhány mesélésem során (talán egy tucat alkalommal) én már tettem próbát a dologgal. Összességében nekem jobban tetszett, mint a 10 feletti rész alá dobás, csak emiatt néhány egyéb dolgot meg kellett változtatni (mérgezések és betegségek, meg a rontások így nagyon jelentősen meggyengültek, szóval módosításra szorult ez a része a játéknak az itt alapból használt módosítók ugyanis már nem töltötték be ugyanazt a szerepet). 

 

Az egyik üdítő velejárója volt a variálásnak, hogy így már az átlag emberek teljesítménye is megmutatkozott/"mérhető" lett (és az 1 pontnyi különbségek is jobban érvényesültek az alsóbb régiókban, de nem úgy hogy semmi esélye és a hagyjuk között mocorogtak, valamint az egymás közötti viaskodásaik sem arra mentek ki, ki dob először 1-est a sikerért), nem csak a kiemelkedő kalandorok tudtak bármi komolyabb dolgot megcsinálni. Plusz nem érezték magukat elveszettnek/vesztesnek azok a játékosok sem, akik a kalandorok magasabb értékeitől elmaradó, inkább átlag emberekéhez közeli tulajdonságokkal rendelkező karakterrel játszottak.

 

A 2 kockával teljes érték alá dobálás eléggé megemelte a sikeres próbák számát, és a korábban keménynek számító módosítók már koránt sem voltak olyan kemény nehezítések (pláne a tulajdonság javítások mellett, akár itallal, akár tárggyal, akár pszível), így más, ideiglenes megoldást alkalmaztunk a nehézség megjelenítésére.

Az igazán nehéz helyzetekben (sérülten, leterhelve, fáradtan, netán csak kapkodva elvégezni olyan dolgot, amire amúgy is már próbát kéne dobni), vagy ha különösen meredek dolgot akart valaki sikerre vinni, ilyen helyzetben megfelezésre került a próbálkozó karakter tulajdonsága (felfelé kerekítve) azt az alá kellett dobni két kockával.

Ez a megoldás nem volt az igazi (nagyon nem) és nem is gyakran került sor ilyen dobásra (többnyire a realitások talaján maradtak a játékosok, nem akartak animekbe illő bravúrokat bemutatni amik esetleg előhozták volna az ilyen próbákat), de annál nagyobb volt az öröm mikor sikerült a dolog. Ilyen próbáknál jött elő lényegében először a 20 feletti tulajdonságok előnye (ha már egyszer a rendszerben benne voltak úgy gondoltam legyen is valami szerepe és ne 20-nál tetőzzön a dolog, plusz ugye a tulajdonságok egy csomó mindennel módosíthatóak voltak felfelé, így a 20 fölötti értékek nem voltak elérhetetlenek).

 

A teszteknél a sikerhez egált vagy kisebbet kellett dobni. Ha fölé ment akkor nem sikerült. Ha ötnél többel elrontotta a dolgot akkor sima próbánál kifulladt/összezavarodott (attól függően fizikai vagy mentális igénybevételről volt szó) a próbálkozó és néhány körig visszafogottabban tudott tevékenykedni (minimális levonások), míg nehezített próbánál túlerőltette magát (kisebb sérülést szenvedett és/vagy elájult, de mindenképpen pihenésre és némi ellátásra szorult, jelentősebb hátrányokat szenvedve el, mint ha ez normál próbán történt volna). 


Módosította SaGa_Jr: 2016.04.05, 10:25


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.05, 09:52

YNEB5E-től kicsit elszakadva:

- Próbálta valaki, hogy tulajdonság-próbánál "tulajdonság 10 fölötti része vs k10" helyett "tulajdonság vs 2k10" a dobás? Tapasztalatok?

- Képzettség próbánál [tulajdonság/2 +0/+3/+7 (képzetlen/af/mf)] vs 2k10 -re dobat? Tapasztalatok?

Bulldy

 

Szia!

 

A tulajdonság vs. 2k10 matematikai szempontból sikeresebbé teszi a képzettségpróbát, mivel nagyot dobni sokkal nehezebb (ugye, a középső értékek valószínűsége a legnagyobb, a szélsőségeké a legkisebb, viszont az alsó szélsőség is jó, tehát pl. 97% az esélye, hogy 18 vagy az alatti számot dobsz, újradobatással nem számolva) szemben a 10 feletti rész megdobásával, ahol elvileg 80%, míg a 10 alatti képességeknél a régi módon nincs esély sikerre, míg 2k10-zel 35% összes esélye van annak, hogy legfeljebb 9-et dobsz. Az átlagos 12-es képesség megdobására 63% van szemben a hagyományos 20%-kal.

 

A második verzió viszont veszélyesen lecsökkentheti a sikert, mivel alapesetben, mesterfok esetén max. 17 lehet a végeredményed (20-as képesség+Mf), 12-es képességnél mindössze 13 mesterfokkal, képzetlenül 6. 6-ot megdobni 14%-od van. 13-at 71%, 17-et 93%. A gond nem eis feltétlenül ez, hanem hogy a képzettségpróba jellegéből adódóan ez a normál helyzet és van a nehezített pálya. Egy nehezebb zárat kinyitni mekkora esély lesz, ha maxosan (legendás képességgel rendelkező, maximálisan képzett karakternek), normál próbánál is 7% biztos rontása van a próbálkozónak? Átlagos (12-es) karakter, alapfokkal 9-e áll szemben a 2k10-zel, ami, mint korábban írtam 35% esély, egy normál próbánál.
 


Módosította Dronner: 2016.04.05, 09:56


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.05, 08:35

YNEB5E-től kicsit elszakadva:

- Próbálta valaki, hogy tulajdonság-próbánál "tulajdonság 10 fölötti része vs k10" helyett "tulajdonság vs 2k10" a dobás? Tapasztalatok?

- Képzettség próbánál [tulajdonság/2 +0/+3/+7 (képzetlen/af/mf)] vs 2k10 -re dobat? Tapasztalatok?

Bulldy

NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 670 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.04, 11:37

A mana pont tőlem egyébként mehetne a levesbe, de valamennyire a célkitűzéseim között volt megtartani, átemelni a legtöbb eredeti elemet. A mana pontot kicsit a MAGUS egyik szent tehenének érzem, ha nem is annyira, mint a mozaik mágiát. :)


Fel lehet am oldani az ellentmondast a kepzettseg alapu, a mindig sikerul es a manapont megmaradas kozott:
Lepzettsegre dobsz, de ha nem sikerul, akkor tovabbi mana pontert lesz biztos siker. Ha a tovabbi mana pont +1 kor, netan a mana koltseg duplazodik, az visszatartana a mindent egy tuzkitoresbe jatekosokat is. A duplazodas kulonosen erdekes, ha mar nincs annyi mana, pl magikus visszacsapasnal lutri nagyot varazsolni. (Es ez finomhangolhato.)

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 22:13

Nekem a dobatás annyira nem jön be (sose voltam jó a kockákkal, ezért is játszottam általában varázslóval).

 

Ellenben ha valakinek lenne ötlete a Korona és kehely végső szellemi csatájának szimulálására, azt örömmel meghallgatnám.


Módosította Dronner: 2016.04.03, 22:16



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]