Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
911 hozzászólás érkezett eddig

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5989 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.03, 11:53

Remélem nem a már sok évtizedes toposz, miszerint a "reális" rendszer nagy felbontású, ráadásul lassú/bonyolult, különösen ha flexibilisen le kell kezeljen dolgokat.

 

Nincs olyan, hogy reális szerepjátékrendszer, olyan van ami egyszerű és olyan, ami bonyolult. Csak az egyik "reális"-nak hazudja magát.

 

A képzelt valóságot a legjobban az IRL valóság modellezi le, nem holmi szerepjátékrendszer, kockákkal.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10949 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.03, 11:24

 

 

Hadd adjak két és fél tanácsot:

1, Harcrendszer:

Kalandozó vs. "sokadik senki" lekezdeményezi-túlüti-meghal:

Ha ehhez háromnál többet kell dobni illetve 15 másodpercnél tovább tart ledobálni, akkor túlbonyolított a rendszer.

Ugyanakkor 6-8 fő "meg tudja szorítani".

 

Ha a KM a "sokadik senki"-t is kalandozói értékekkel ruházza fel, ott nem a rendszer a hülye.

 

 

 

Félreértettél. Az a lényeg, hogy - különösen nagy "tápbeli" különbségeknél - gyorsan dőljön el a harc (lásd: "Rosszkor jöttél Kígyó").

 

2, Mágiarendszer

Ha nem tudsz választ adni arra, hogy milyen mágiák védenek pld egy dzsad bankházat, ideértve a váltók hamisítás elleni védelmét, akkor csiszolni kell rajta.

 

Igen, aztán egy réteg majd becsokizik a "húdef***a" mágiarendszertől, míg a másik oldalról jönnek a pofonok a túlszabályozott, túlbonyolított és túl kötött rendszer miatt.  :D

 

 

Ez a kettő hogyan is jön össze?  :he:

 

Remélem nem a már sok évtizedes toposz, miszerint a "reális" rendszer nagy felbontású, ráadásul lassú/bonyolult, különösen ha flexibilisen le kell kezeljen dolgokat.



tomscholz

tomscholz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.02, 23:43

Én alapvetően nyitott vagyok új dolgokra, új megközelítésekre is, de rengeteg ember nem. Az nagyon hamar kiderült, hogy egy bármilyen másik rendszerre átültetett M* az nem M*. Ezt nem én találom ki, hanem az a többség, aki megválaszolta a kérdőívünket, ill. azok a játékostársak, akik határozottan elutasították a legvadabb újításaimat. A célszámos képesség- és képzettségpróbát most fogom bedobni másodszor, mert ezt "reálisabbnak" érzem, már ha szabad egy fantasy világnál realitást emlegetni. :D

A M*-t játszók többsége elég konzervatív, akik meg nem azok, azok meg annyira nem is M*-osok, nekik "mindegy". Bár inkább azt mondanám, hogy a M* kemény magja az, amelyik mindenkinél mindig mindent jobban tud és a saját háziszabályaik a legjobbak. :D

Kérdőívezésnél persze az is kiderült, hogy meg van az a réteg, akit érdekel, akiért/akiknek érdemes ezt megcsinálni.

De hogy a kérdésre is megpróbáljak választ adni: a kérdőívek alapján igen, a M*-t többségében csak k100-as rendszerben fogadják el a "rajongók". Én a magam részéről nem akarok versenyezni egy/több másik rendszerrel. Ha valakinek a KéM konverzió a jó, játsszon azzal. De ha a d20-as vagy az ETK a nyerő, akkor azzal kell nyomulni. Egy dologban vagyok biztos: A M* csak egy új rendszerrel képes újra megjelenni, a régiek újra kiadása felejtős (legalábbis most így látom). Az én vállalásom ehhez annyi, hogy a legjobb tudásom szerint összeállítok egy rendszert, ami legalább a korábbiaknál jobb.

 

 

 

Mitől lesz más, mint az eddigi bukott kiadások és használhatatlan vagy túlbonyolított szabályrendszerek?

 

Az igazi kerdes, hogy mitol lesz jobb, mint egy KeM konverzio? (Marmint ha mas lesz...)

 

Hello, akkor atfogalmaznam a kerdest, hatha igy nem hangzik annyira trollkodasnak, es talan valaszt is kapok, mert szamomra ez az egyik legerdekesebb dolog egy rpg fejlesztesben. Szoval, mivel az en szemelyes preferenciaim annyira tavol esnek a szokvanyostol, tenyleg nem ertem, hogy emberek miert fejlesztenek szokvanyos rendszereket.

 

Szoval a kerdes, hogy a ti rendszeretek miben jobb, mint mondjuk a KeM? Mi az, amit szerintetek meg lehet benne csinalni, amit a masikban nem, hogy emiatt megerje kifejleszteni? (Marmint azon kivul, hogy rpg szabalyokat fejleszteni fun...) A KeM nem eleg kifinomult? Vagy nem eleg MAGUS-os, mert nem k100-at hasznal, vagy mi? Vagy a magiarendszer miatt kell uj rendszer?

 

En tenyleg nem trollkodasbol kerdezem, csak szamomra minden szokvanyos rendszer "ugyanolyan". (Marmint a "szamomra nem jelentenek a kulonbsegek vonzerot" ertelemben.)

 

 



tomscholz

tomscholz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.02, 23:22

 

Hadd adjak két és fél tanácsot:

1, Harcrendszer:

Kalandozó vs. "sokadik senki" lekezdeményezi-túlüti-meghal:

Ha ehhez háromnál többet kell dobni illetve 15 másodpercnél tovább tart ledobálni, akkor túlbonyolított a rendszer.

Ugyanakkor 6-8 fő "meg tudja szorítani".

 

Ha a KM a "sokadik senki"-t is kalandozói értékekkel ruházza fel, ott nem a rendszer a hülye.

 

2, Mágiarendszer

Ha nem tudsz választ adni arra, hogy milyen mágiák védenek pld egy dzsad bankházat, ideértve a váltók hamisítás elleni védelmét, akkor csiszolni kell rajta.

 

Igen, aztán egy réteg majd becsokizik a "húdef***a" mágiarendszertől, míg a másik oldalról jönnek a pofonok a túlszabályozott, túlbonyolított és túl kötött rendszer miatt. :D

 

És a fél (végül is, még nincs egy éve, hogy utoljára írtam hozzá :gugye: ) :

https://drive.google.com/open?id=0BwApXLC6V01mN0szZVAybWhmdk0

 

Egy korábbi változatot ebből már olvastam, de átnézem ezt is.

 

Köszi a tanácsokat egyébként! Én már megbékéltem azzal, hogy nem tudok mindenkinek megfelelő rendszert készíteni, így nincs rajtam nyomás, hogy mások elvárásainak feleljek meg.



tomscholz

tomscholz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.02, 23:14

 

 

Készül. Lassan, de biztosan haladunk előre. Karakteralkotás/fejlődés, képzettségrendszer, életerő és harcrendszer tesztelés alatt van, még finomhangolni kell, de alapvetően készen van és arra vár, hogy szavakba öntsük. Pszi és Mágiarendszer magja ki van találva, diszciplínák és varázslatok revíziója zajlik - egyes dolgokat már használunk. Egyelőre itt tartunk.

Ha kell valamihez hasonlítani, akkor az ÚT-t mondanám, egyszerűbb képzettségrendszerrel, kötöttebb karakteralkotással. A kasztokkal azért nem foglalkoztunk eddig, mert normális ember könnyen el tudja készíteni a sajátját a képzettségek prioritásának meghatározásával.

 

Érdekes, de pár kérdés:

Nem lenne érdemes összevonni pl. a több különböző mana/pszi és más misztikus biszbaszokhoz kellő pontokat egy csokorba rakni és úgy hozzárendelni a varázslási/pszi képességekhez? Pl. Torquemada Béla, az ork kráni belező boszorkánymester tud varázsolni és pszit használni. Ha akar valamit használni, akkor a pontjaiból költ erre is, arra is, hogy Misztikus Pontjait felhasználja. Azért, hogy ne 6-7 féle mana és 3-4 féle pszi legyen...

 

Volt gondolat ilyesmire, de leszavazódott. Így most van egyféle pszi és kétféle manapont.

 

Vagy egyszerűen varázslat/diszciplina napi elsüthetősége, akár slotokkal (lásd D&D 5E)

 

Ettől én személy szerint hányok, ám lényegében ez fog megvalósulni. Az elsütött mágiák erősségének (hatalmának) függvényében a test hamarabb elfárad, mint hogy a Mp-jai végére érjen az ember fia. 

 

A harci előny/hátrány az egy jó ötlet -mármint hogy nem kell 50 fajta helyzetmódosító.

 

Ráadásul ugyanaz a helyzet néha lehet előnyös, máskor hátrányos. Így viszont KM-re van bízva, ellentmondás ki van küszöbölve, "de a szabálykönyvben..." típusú dolgok csökkentve. :)

 

A kasztokat szerintem a példa szintjén érdemes meghagyni, hogy lássák, mik az irányok.

 

Kasztok maradnak persze, csak eddig nem álltunk le kidolgozni őket. Jelenleg KAP-ból veszed a képzettségeket (is) és a kaszt számára legfontosabbakat relatíve olcsón, a  kevésbé jellemzőket pedig drágán tudod megvenni. Némely kasztnál fogunk meghatározni kötelező képzettségeket is, nyilván azért hogy ne kiskapuzzanak a VP-k.

A távlati terv - nevezzük inkább álomnak - az, hogy a szabálykönyv megjelenése után egy sorozat jelenne meg (Geoframia?) Ynev egy-egy szegletének/országának leírásával, amihez csatolnánk kb. 10%-nyi játéktechnikát, amiben az adott helyre jellemző kasztokat ismertetnénk, új varázslatokkal, fegyverekkel és miegyébbel (bugfixel is).

 

Gáspárról: nekem úgy tűnt, a Tuan sem hátulról támadott, ellenkezőleg,  GA gondolt egyet, hogy az a kiadás és a cég nem jó, és kész. Ez szemből ment....
 

Én mindent elhiszek mindenkinek, de csak a közeli barátaim véleményére adok, ill. a saját tapasztalataim alapján ítélek. A személyes találkozó után egyelőre nincs okom semmi rosszat feltételezni.



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 565 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.02, 23:10

 

Mitől lesz más, mint az eddigi bukott kiadások és használhatatlan vagy túlbonyolított szabályrendszerek?

 

Az igazi kerdes, hogy mitol lesz jobb, mint egy KeM konverzio? (Marmint ha mas lesz...)

 

Hello, akkor atfogalmaznam a kerdest, hatha igy nem hangzik annyira trollkodasnak, es talan valaszt is kapok, mert szamomra ez az egyik legerdekesebb dolog egy rpg fejlesztesben. Szoval, mivel az en szemelyes preferenciaim annyira tavol esnek a szokvanyostol, tenyleg nem ertem, hogy emberek miert fejlesztenek szokvanyos rendszereket.

 

Szoval a kerdes, hogy a ti rendszeretek miben jobb, mint mondjuk a KeM? Mi az, amit szerintetek meg lehet benne csinalni, amit a masikban nem, hogy emiatt megerje kifejleszteni? (Marmint azon kivul, hogy rpg szabalyokat fejleszteni fun...) A KeM nem eleg kifinomult? Vagy nem eleg MAGUS-os, mert nem k100-at hasznal, vagy mi? Vagy a magiarendszer miatt kell uj rendszer?

 

En tenyleg nem trollkodasbol kerdezem, csak szamomra minden szokvanyos rendszer "ugyanolyan". (Marmint a "szamomra nem jelentenek a kulonbsegek vonzerot" ertelemben.)


  • Ratface kedvelte ezt

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10949 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.02, 12:56

Hali!

 

 

Készül. Lassan, de biztosan haladunk előre. Karakteralkotás/fejlődés, képzettségrendszer, életerő és harcrendszer tesztelés alatt van, még finomhangolni kell, de alapvetően készen van és arra vár, hogy szavakba öntsük. Pszi és Mágiarendszer magja ki van találva, diszciplínák és varázslatok revíziója zajlik - egyes dolgokat már használunk. Egyelőre itt tartunk.

 

 

Hadd adjak két és fél tanácsot:

1, Harcrendszer:

Kalandozó vs. "sokadik senki" lekezdeményezi-túlüti-meghal:

Ha ehhez háromnál többet kell dobni illetve 15 másodpercnél tovább tart ledobálni, akkor túlbonyolított a rendszer.

Ugyanakkor 6-8 fő "meg tudja szorítani".

 

2, Mágiarendszer

Ha nem tudsz választ adni arra, hogy milyen mágiák védenek pld egy dzsad bankházat, ideértve a váltók hamisítás elleni védelmét, akkor csiszolni kell rajta.

 

És a fél (végül is, még nincs egy éve, hogy utoljára írtam hozzá :gugye: ) :

https://drive.google.com/open?id=0BwApXLC6V01mN0szZVAybWhmdk0


Módosította KLM: 2016.03.02, 12:58


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5989 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.02, 11:11

 

Készül. Lassan, de biztosan haladunk előre. Karakteralkotás/fejlődés, képzettségrendszer, életerő és harcrendszer tesztelés alatt van, még finomhangolni kell, de alapvetően készen van és arra vár, hogy szavakba öntsük. Pszi és Mágiarendszer magja ki van találva, diszciplínák és varázslatok revíziója zajlik - egyes dolgokat már használunk. Egyelőre itt tartunk.

Ha kell valamihez hasonlítani, akkor az ÚT-t mondanám, egyszerűbb képzettségrendszerrel, kötöttebb karakteralkotással. A kasztokkal azért nem foglalkoztunk eddig, mert normális ember könnyen el tudja készíteni a sajátját a képzettségek prioritásának meghatározásával.

 

Érdekes, de pár kérdés:

Nem lenne érdemes összevonni pl. a több különböző mana/pszi és más misztikus biszbaszokhoz kellő pontokat egy csokorba rakni és úgy hozzárendelni a varázslási/pszi képességekhez? Pl. Torquemada Béla, az ork kráni belező boszorkánymester tud varázsolni és pszit használni. Ha akar valamit használni, akkor a pontjaiból költ erre is, arra is, hogy Misztikus Pontjait felhasználja. Azért, hogy ne 6-7 féle mana és 3-4 féle pszi legyen...

 

Vagy egyszerűen varázslat/diszciplina napi elsüthetősége, akár slotokkal (lásd D&D 5E)

 

A harci előny/hátrány az egy jó ötlet -mármint hogy nem kell 50 fajta helyzetmódosító.

 

A kasztokat szerintem a példa szintjén érdemes meghagyni, hogy lássák, mik az irányok.

 

Gáspárról: nekem úgy tűnt, a Tuan sem hátulról támadott, ellenkezőleg,  GA gondolt egyet, hogy az a kiadás és a cég nem jó, és kész. Ez szemből ment....
 



tomscholz

tomscholz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.02, 10:39

Vicces, hogy írok valamit, amit más lefordít magának máshogy, majd abból von le egy következtetést. :D

 

Visszaolvasgattam egy picit a fórumon. Vicces, hogy ahhoz képest mennyien akarnak már földet húzni a M*-ra, rajtunk kívül még vagy két csapat is új rendszert hegeszt. :D

 

Szóval szerinted az a tény, hogy bár temérdek iterációt megélt a rendszer, és ennek ellenére elégedetlen emberek próbálnak valami jobbat csinálni, azt jelenti, hogy ez egy élo és jól mukodo játék? Kulonos logika.

 

Mert ugye a tény az, hogy a kiadó oldaláról tobbszor bebizonyosodott, hogy nem profitábilis. Ezen felul a sok rendszer rávilágít arra, hogy egyik sem tokéletes, sot. Illetve még a világát sem sikerult igazán kanonizálni. Gyakorlatilag két tok más dolog miatt nem tunik teljesen halottnak, az egyik, hogy vannak akik még játszanak vele, illetve hogy itt online is van némi aktivitás.

 

 



tomscholz

tomscholz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.02, 10:22

Készül. Lassan, de biztosan haladunk előre. Karakteralkotás/fejlődés, képzettségrendszer, életerő és harcrendszer tesztelés alatt van, még finomhangolni kell, de alapvetően készen van és arra vár, hogy szavakba öntsük. Pszi és Mágiarendszer magja ki van találva, diszciplínák és varázslatok revíziója zajlik - egyes dolgokat már használunk. Egyelőre itt tartunk.

Ha kell valamihez hasonlítani, akkor az ÚT-t mondanám, egyszerűbb képzettségrendszerrel, kötöttebb karakteralkotással. A kasztokkal azért nem foglalkoztunk eddig, mert normális ember könnyen el tudja készíteni a sajátját a képzettségek prioritásának meghatározásával. A harcrendszerünk szegmensalapú, a "harc féllábon, bekötött szemmel, az ellenfél szemének megnyalásáért" típusú módosítók száműzve lettek. Helyette előny/hátrány rendszer van, amit a KM határoz meg. Varázslatok és pszi diszciplínák több fokozatban is elérhetőek és hogy miket ismer a karakter az elsősorban a képzettségétől függ, de az alaptulajdonságok is erősen befolyásolják, hogy mekkora energiát kell befektetni a megidézésükre.

 

Nyilvánvalóan attól, hogy a "termék" mennyire szalonképes. Ha minőségileg megfelel, a világgal összhangban van és a hivatalos szervek is rábólintanak, akkor lesz hivatalos. :D Ebben GA megkerülhetetlen, de nekem nem is állt szándékomban hátulról támadni.

 

Egyébként köszi a figyelmeztetést, majd résen leszünk. ;)

Hol jártok ezzel a fejlesztéssel? Mitől lesz más, mint az eddigi bukott kiadások és használhatatlan vagy túlbonyolított szabályrendszerek?

 

Mitől függ, hogy hivatalossá léphet-e elő? A helyetekben nem állnék szóba Gáspár Andrással, mert esetleg még rosszul is kijöhettek belőle, lásd a Tuanos kiadás esetét.

 



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 565 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.02, 02:33

Mitől lesz más, mint az eddigi bukott kiadások és használhatatlan vagy túlbonyolított szabályrendszerek?

 

Az igazi kerdes, hogy mitol lesz jobb, mint egy KeM konverzio? (Marmint ha mas lesz...)



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5989 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.01, 23:52

Moderátor:

Átmozgatva a Mitől MAGUS a MAGUS topikból.

Itt lehet csevegni a MAGUS szerepjátékot megújítani kívánó házi (és akár hivatalos) rendszerekről.

 

A saját státuszunkról tudok nyilatkozni, de gondolom a többieké is hasonló: házi fejlesztésről van szó, mivel hivatalos fejlesztés hivatalosan nincs/megdöglött. Bizonyos feltételek teljesülése esetén elvileg bármelyik változat hivatalossá léphet elő.

 
Hol jártok ezzel a fejlesztéssel? Mitől lesz más, mint az eddigi bukott kiadások és használhatatlan vagy túlbonyolított szabályrendszerek?
 
Mitől függ, hogy hivatalossá léphet-e elő? A helyetekben nem állnék szóba Gáspár Andrással, mert esetleg még rosszul is kijöhettek belőle, lásd a Tuanos kiadás esetét.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]