Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1362 hozzászólás érkezett eddig

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2042 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 20:04

A rekeszes megoldást a rendszertől (és valamennyire talán MAGUS-tól is) idegennek érzem. Hasonlóra gondoltam egyébként, amikor azt írtam, hogy mana pont helyett, lehetne olyan megoldás, hogy minden varázslatot követően a mágiahasználat képzettség csökken ideiglenesen X%-kal (a nagysága attól függ, hogy milyen gyakori mágiahasználatot szeretnénk). Ez inkább kifáradásos rendszer.

 

A mana pont tőlem egyébként mehetne a levesbe, de valamennyire a célkitűzéseim között volt megtartani, átemelni a legtöbb eredeti elemet. A mana pontot kicsit a MAGUS egyik szent tehenének érzem, ha nem is annyira, mint a mozaik mágiát. :)

 

Minden más, csak bonyolítaná a rendszert. Alapvetően ez a két lehetőség van, vagy x slot, ami cserélhető valamilyen módon, vagy az srun féle kifáradásos, akár képzettségcsökkentős, de ebből megint az lesz, hogy legdurvább spell ellő, elájul, pihen. Ez utóbbinál mondjuk meghagyhatod a mana pontokat, mert lehet abból fáradni, amolyan szellemi Fp szinten.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11396 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 19:27

kicsúsztam a szerkesztésből: anno volt párszor, hogy valami nem túl veszélyes szörnyet több körig kellett MaMizni, más sebző varázslat meg vagy nem volt már, vagy a tűzgolyó nem egészséges "point blank"-ról.

Vagy a max lőtávról meginduló harcos v. barbár odaért az íjászhoz, pedig minden vessző talált és még akkor is jó eséllyel levágta (azonos, 6+ szinten, mindez 2nd ed-ben).

 

Ezekhez képest a max manapontos erősítés vagy a túlütéses íjász szabály üdítően friss volt.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11396 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 19:13

Avangion:

Éppen megoldható, hogy a Srun (2nd ed-ben legalábbis) jellegével egy varázslatnak van valami szféra szintje (kb. tűznyílnak az elemi mágia), meg egy kimerülés szintje, amit had megdobsz, nem merülsz ki.

 

Ha nem, akkor fáradtság (mondjuk FP vesztés vagy ilyesmi).

 

Csak akkor megint plusz egy dobás és utána számolgatás a harcban.

 

- - -

 

Ami a ZÖLD-ETK esetén a varázslatok változatosságát illeti: a "buffokkal" együtt azért elég változatos volt a harci repertoár, illetve a "utility" varázslatokban mindenképp a M* a nyerő.

 

 



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 18:59

Köszönöm a kommenteket. Előkerült pár dolog, amiket mindenképpen át kell gondolnom.

 

 

Ezért aztán olyan akciót bejelenteni, ami egy dobáson üresen elpuffanhat, érthető módon mindenkit aggaszt. A harcos nem nagyon tehet mást mint hogy üt, legfeljebb taktikázik hogy előnyben legyen - de a varázsló játékosa (tapasztalataim szerint) mindig előnyben fogja részesíteni a "biztosan sebző" effekteket a bizonytalan, de kreatívabb és adott esetben jobb megoldást jelentő dolgok helyett.

 

Ahogy Selmo is írta, képzettség alapú rendszer esetén nincs olyan opció, hogy "biztosan sebző varázslat". Olyan mondjuk lehet, hogy specializáció, képzés, stb miatt (ezek lennének nagyjából a kf-ek) bizonyos mágiaformákat nagyobb eséllyel hoz létre a karakter, mivel magasabb a képzettsége. Viszont ebben az esetben ez egy tudatos játékosi döntés volt a karakteralkotáskor, fejlesztéskor, stb, és szerintem pont azt támogatja, hogy a mentálmágusnak ne kelljen tűzvarázslatot lődöznie, mert az biztosan sebez (mint a régi rendszerben).

 

 

Attól tartok ez az OpenK100 alatt azt fogja jelenteni, hogy az alacsony szintű varázslatok szinte egyeduralkodók lesznek a mágiahasználók fegyvertárában.

 

Ez egy teljesen jogos felvetés. Kapásból két dolog jut eszembe:

- Selmo szerintem jól írta: "Illetve, ha kf-ként lesz is ilyen, akkor is el kell döntenie, hogy apránként biztosan szedi le az ellent, aki lehet, hogy 3 ütésből lecsapja, vagy inkább ő is dob a hasonló varázslatra." Én is erre számítok, de kérdés, hogy valóban így reagálna-e a játékosok zöme.

- mivel a varázslatok "szintje", nehézsége, stb viszonylag egyszerűen lenne belőve, ezért a tervek szerint a mágiák zöme nagyjából azonos nehézség alá esne: a szinte biztosan sikerülő alapvarázslatok (főleg egyszerű érzékelések, apró tűzteremtés, stb), a módosítatlan képzettség próbával dobható haladó mágiák (a legtöbb eredeti Zöld varázslat), és a komoly levonással dobott (ezért jó eséllyel kf-et igénylő) "csúcs" spellek (természeti csapások, tűzmágia magasiskolája, whatever). A lényege hogy az alap hatás szempontjából nagyjából azonos erősségű effektekre kb ugyanolyan eséllyel dobjon a karakter. Ezt nyilván nehéz belőni (pl 3K6-os tűznyíl milyen mentális befolyáslásnak felel meg?), de egyelőre az alapoknál ragadtam le. :)

 

 

Az a skálázástól függ, de ZÖLDben is harcban csak pár varázslatot használt mindenki (BM izzó idegek vagy vakság, de varázslóval is leginkább teleport aztán tüzérségi tűz).

 

A fenti "nyerő varázslatok" mellett, harcban legfeljebb 1-2 varázslat pukkant el, mert általában mindenki betolta a max manáját egyetlen varázslatba a max sebzésért/hogy átvigye az ellenállást. Utána hatalom itala, amulettje, pszi pontok vagy harc után ima, rosszabb esetben a tűzvarázsló várta, hogy teljenek az órák.

 

(OFF: Sokan szidják a D&D spell slot-os rendszerét, de igazság szerint, a gyakorlatban sokkal változatosabb mágiahasználókat eredményez, mint a Zöld csodálatosan szabad, mana pontos megoldása.)

 

 

Ha próba alapú varázslást akarsz, akkor mindenféle Mp-t ki kell kukázni a rendszerből. Helyette kell valami D&D vagy ED rendszerű, van x rekeszed, annyi féle mágiát használhatsz egyszerre rendszer.

 

A rekeszes megoldást a rendszertől (és valamennyire talán MAGUS-tól is) idegennek érzem. Hasonlóra gondoltam egyébként, amikor azt írtam, hogy mana pont helyett, lehetne olyan megoldás, hogy minden varázslatot követően a mágiahasználat képzettség csökken ideiglenesen X%-kal (a nagysága attól függ, hogy milyen gyakori mágiahasználatot szeretnénk). Ez inkább kifáradásos rendszer.

 

A mana pont tőlem egyébként mehetne a levesbe, de valamennyire a célkitűzéseim között volt megtartani, átemelni a legtöbb eredeti elemet. A mana pontot kicsit a MAGUS egyik szent tehenének érzem, ha nem is annyira, mint a mozaik mágiát. :)



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1738 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 15:37

alighanem az arrogancia és az intelligencia tényleg pozitívan korrelál.


Az ember azt hinné, hogy ebből a tévképzetből a néhány topikkal arrébb folyó diskurzusok pillanatok alatt kizökkentik az embert, de úgy tűnik, nem :D



Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 15:02

Hasznos. (Igen, a blogger k***a idegesítő, ütni való stílusban ír. Attól még hasznos.)

Köszi, kiváló. James Raggi stílusa is érdekes aztán mégis rohadt jó dolgokat mond szerintem, szóval alighanem az arrogancia és az intelligencia tényleg pozitívan korrelál.

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1738 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 12:56

Nekem van egy vesszőparipám ezzel a kérdéssel kapcsolatban, mégpedig hogy harcban a legértékesebb erőforrás az idő (illetve az akció). 

 

Hasznos. (Igen, a blogger k***a idegesítő, ütni való stílusban ír. Attól még hasznos.)



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11396 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 12:37

Nekem van egy vesszőparipám ezzel a kérdéssel kapcsolatban, mégpedig hogy harcban a legértékesebb erőforrás az idő (illetve az akció). Nem csak azért, mert az időzítésen múlik hogy egy karakter él vagy meghal, hanem mert pláne egy bonyolult csata esetén ezekben a rokokós rendszerekben (amilyen a Ződ is) egy játékosnak kb. ideje lenne elszívni egy cigit két tevékenység bejelentése közt.
 

 

Bár nem teljesen értek egyet, de azért mi is alkalmaztuk, hogy nagy számú ellenfélnél egységes statok

voltak, ami némileg a daekow által felvázolt megszemélyesített őrjárat ellen szól - de mindenki hamar kikalkulálta, hogy mennyivel üti meg\túl az ellenfelet és nem kellett tovább számolgatni, csak az fp-t és ép-t.

 

Kisebb összecsapások meg három-négy akció alatt eldőltek - pár jól irányzott varázslat, hátbaszúrás vagy nyílvessző okán.

 

 

Attól tartok ez az OpenK100 alatt azt fogja jelenteni, hogy az alacsony szintű varázslatok szinte egyeduralkodók lesznek a mágiahasználók fegyvertárában.

 

 

Az a skálázástól függ, de ZÖLDben is harcban csak pár varázslatot használt mindenki (BM izzó idegek vagy vakság, de varázslóval is leginkább teleport aztán tüzérségi tűz).



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2042 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 12:27

Nekem van egy vesszőparipám ezzel a kérdéssel kapcsolatban, mégpedig hogy harcban a legértékesebb erőforrás az idő (illetve az akció). Nem csak azért, mert az időzítésen múlik hogy egy karakter él vagy meghal, hanem mert pláne egy bonyolult csata esetén ezekben a rokokós rendszerekben (amilyen a Ződ is) egy játékosnak kb. ideje lenne elszívni egy cigit két tevékenység bejelentése közt.

Ezért aztán olyan akciót bejelenteni, ami egy dobáson üresen elpuffanhat, érthető módon mindenkit aggaszt. A harcos nem nagyon tehet mást mint hogy üt, legfeljebb taktikázik hogy előnyben legyen - de a varázsló játékosa (tapasztalataim szerint) mindig előnyben fogja részesíteni a "biztosan sebző" effekteket a bizonytalan, de kreatívabb és adott esetben jobb megoldást jelentő dolgok helyett. Nincs annál kiábrándítóbb, hogy "úr isten, már a második rész Narutót néztem végig, végre bazmeg én jövök, na mi történt a körben? ja hogy lényegében semmi. oké, Hold person! nabazmeg megdobta a mentőt, szóljatok ha én jövök, most megyek mert most fog Sasuke és Naruto egymásnak esni"...

Attól tartok ez az OpenK100 alatt azt fogja jelenteni, hogy az alacsony szintű varázslatok szinte egyeduralkodók lesznek a mágiahasználók fegyvertárában.

 

Sose játssz Ed-t. :D

Másrészt, ha képzettség alapú lesz a rendszer, akkor nem lesz olyan, hogy biztosan sebző varázslat. Illetve, ha kf-ként lesz is ilyen, akkor is el kell döntenie, hogy apránként biztosan szedi le az ellent, aki lehet, hogy 3 ütésből lecsapja, vagy inkább ő is dob a hasonló varázslatra. ED-s tapazstalataim alapján, ez utóbbi dominál.



Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 12:18

Nekem van egy vesszőparipám ezzel a kérdéssel kapcsolatban, mégpedig hogy harcban a legértékesebb erőforrás az idő (illetve az akció). Nem csak azért, mert az időzítésen múlik hogy egy karakter él vagy meghal, hanem mert pláne egy bonyolult csata esetén ezekben a rokokós rendszerekben (amilyen a Ződ is) egy játékosnak kb. ideje lenne elszívni egy cigit két tevékenység bejelentése közt.

Ezért aztán olyan akciót bejelenteni, ami egy dobáson üresen elpuffanhat, érthető módon mindenkit aggaszt. A harcos nem nagyon tehet mást mint hogy üt, legfeljebb taktikázik hogy előnyben legyen - de a varázsló játékosa (tapasztalataim szerint) mindig előnyben fogja részesíteni a "biztosan sebző" effekteket a bizonytalan, de kreatívabb és adott esetben jobb megoldást jelentő dolgok helyett. Nincs annál kiábrándítóbb, hogy "úr isten, már a második rész Narutót néztem végig, végre bazmeg én jövök, na mi történt a körben? ja hogy lényegében semmi. oké, Hold person! nabazmeg megdobta a mentőt, szóljatok ha én jövök, most megyek mert most fog Sasuke és Naruto egymásnak esni"...

Attól tartok ez az OpenK100 alatt azt fogja jelenteni, hogy az alacsony szintű varázslatok szinte egyeduralkodók lesznek a mágiahasználók fegyvertárában.

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2042 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 11:58

Ha próba alapú varázslást akarsz, akkor mindenféle Mp-t ki kell kukázni a rendszerből. Helyette kell valami D&D vagy ED rendszerű, van x rekeszed, annyi féle mágiát használhatsz egyszerre rendszer. Ezt mondjuk elég könnyen lehet a képzettséghez/szinthez igazítani. Mondjuk alapból 3, +1 minden 20% után? Esetleg egy kf képzettséget erre. Az ED rendszerét alapul véve, egy rekeszben varázslatot cserélni pár perc meditáció, harc közben dobni kell rá, ekkor 1 kör, de ha nem sikerül, akkor ami benne volt, az is kiürült és az újat se sikerült betenni. Alternatív megoldásként, nem kell dobni, de mondjuk minden ilyen operáció 1Fp?



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11396 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 11:55

 

Személy szerint a Ződ kétfokú képzettségrendszerét teljesen adekvátnak tartom, mint egy deskriptív mechanika ami megmondja hogy milyen a karakter és mit tud. Amit tud azt tudja - ha van rá ideje. Ha valaki nyomás alatt dolgozik (pl. fél óra alatt, egy ork erőd közepén, titokban kell kardot kovácsolnia), akkor meg lehet dm rulinggal valamilyen próbát (jellemzően módosítós tulajdonságpróbát) kiszabni.

 

Igen, már ETK-ban is meg lehet oldani pld. az "elhív sörözni, lesz-e belőle teleportfeles" jellegű helyzetre is.

Kaszt, szint, főértékek,ezeket nézem meg a karakterlapon aztán pár mondat után dobatok a játékossal és mondom, hogy magas vagy alacsony legyen. 

Ha így sem egyértelmű, akkor megnézem van-e  nyelvismeret, etikett, kocsmai verekedés, hamiskártya, álcázás-álruha és zsebmetszés képzettsége és attól függően pontosítom a célszámot.

 

Persze van ennél gördülékenyebben működő rendszer is, csak azoknak meg a mágiarendszerét Ynevre igazítani macerás.

 

. . . . 

 

mert eleve nem szeretem a képzettségalapú rendszereket. 

 

 

A d6-os Star Wars meg a Cpunk végül is ilyen és hamar megvannak a karakterek, még kezdőknek is. 

A ZŐD kódexben (lásd aláírásom) meg "kilőttem" a főértékekből származtatott alapfokokat és így ha nem is használja az archetípusokat a játékos, akkor sem kellene, hogy 10 percnél többet szöszöljön valaki a karakterével (ugye ha készen lesz az összes mágikus tradíció, :kavar:  ) 



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 699 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 11:50


Ha van rá igény, akkor írhatok bővebben, hogy egy-egy rendszer elem micsoda, mi a helye a rendszerben, mit fontos róla tudni a megértéshez, de akkor jóval lassabban fogok haladni. Ha nincs, mert így sem, úgy sem olvasnák el azok, akik nem ismerik a D&D5E-t, akkor maradok a mostani kompakt, száraz, vázlatos leírásoknál.

 

Bulldy

 

Létezik már magyar nyelvű Basic Edition, aki kiváncsi a rendszer egyes elemeire, az szvsz könnyen rátalál.

 

Nagyon jó ötlet egy ilyen DnD-konverzió, szerintem a Basic-kel is simán működne (kivéve a Slan-ek), a M* kasztokat pedig valahogy így oldanám meg:

1. egyedi háttér mindegyikhez (Bajvívó, Darton-paplovag, stb.), de nem az 5. kiadás háttereire gondolok, hanem pl. a Black Company Campaign Setting-ben látott csomagokra.

2. + meghatározott kasztok (pl. Gladiátor - Fighter, Fejvadász - Fighter/Rogue).

3. + egyedi path a kaszton belül.

4. + (végső esetben) egyedi korrekció a kasztra, de ezt inkább kerülném, és ha lehet, akkor a háttéren belül próbálnám korrigálni.

 

A legtöbb kompromisszumot a mágiahasználóknál kell kötni, és amikor a gondolatmenetben idáig jutok, akkor érzem mindig veszett fejsze nyelének az ilyen jellegű projekteket (különösen SaWo alatt éreztem így): a M*-nak nagyon egyedi varázslatai vannak, többek között ez adja meg a világ + az rpg savát-borsát, és ezt nehezen érzem átültethetőnek bármi egyébre, hacsak nem ír át az ember minden egyes spell-t. Persze lehet, hogy csak rugalmasabbnak kellene lennem...

 

Egyébként a Pszi Feat lehetne (+ hozzá egy skill, amiben profocient lenne a karakter a Feat felvételekor), és dobni kellene minden egyes alkalmazásnál. A cantrip-ek szintjén mozognának a diszciplínák, és csak korlátozott számút kapna egy karakter.



Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 11:36

Azért nem tudok érdemi véleményt nyilvánítani az OpenK100ról, mert eleve nem szeretem a képzettségalapú rendszereket. (Tekintve hogy a legtöbbjében a karakteralkotás, és néha maga a játék is az éves adóbevallás elkészítéséhez hasonlít legjobban, és túl könnyű játszhatatlanul gyenge / elbaltázott karaktert csinálni bennük...)

 

A képzettségpróbákat mint játékmechanizmust szintén eleve nem szeretem nagyon. Annak idején sok ilyen felmerült, hogy ha a karakterem szeretne két kaland között csinálni egy kardot a furcsa színű acélból amit találtunk, és elvéti a fegyverkovácsolás próbát, akkor mi történik? És ha elviszem a kovácshoz és fizetek neki akkor neki miért sikerül automatikusan?

 

Persze van helye ahol jól működhet (pl. alkudozás ellenpróba hogy mennyiért rabol le a kereskedő, vagy mágiaismeret próba hogy felismered-e a titokzatos szimbólumot), de mindenre kiterjeszteni bonyolítja és sokszor szerintem rontja a játékélményt.

 

Személy szerint a Ződ kétfokú képzettségrendszerét teljesen adekvátnak tartom, mint egy deskriptív mechanika ami megmondja hogy milyen a karakter és mit tud. Amit tud azt tudja - ha van rá ideje. Ha valaki nyomás alatt dolgozik (pl. fél óra alatt, egy ork erőd közepén, titokban kell kardot kovácsolnia), akkor meg lehet dm rulinggal valamilyen próbát (jellemzően módosítós tulajdonságpróbát) kiszabni.


Módosította Lepus: 2016.04.03, 11:36


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11396 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 11:31

 


Nekem rémlik olyan jelenet regényből vagy novellából (lehet nem a megjelöltekből, nem emlékszem sajnos hol szerepelt), ahol elszabaduló mágikus energiákat emlegetnek.

 

 

Az Észak Lángjaiban rémlik egy BM, akiből bömbölve jött ki a plazma mana, csak abból a fazonból épp kiállt elöl-hátul valami lándzsa vagy ilyesmi...



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 11:21


Varázsláskor a varázslat létrejön és kész. Az, hogy esetleg nem találsz be vele (CÉ) vagy lepereg a pajzsairól, az más tészta.

 

Értem én, hogy eddig így volt, de ezt például én nem érzem kötöttségnek (ez persze nem jelenti azt, hogy ezzel nem vagyok egyedül :) ). A legtöbb meglévő M* rendszerben képzettség próba sincs.

 

 

Valahogy nem az a M* hangulat, hogy "na jó ezt megpróbálom, de lehet, hogy kifolyik tőle az agyam vagy létre sem jön" - még az egyébként a forrásaid között NEM szereplő (*) Kráni Krónikákban az odhasználat is automatikus siker, max az ÉP veszteségre dobhatnak.

 

Az agykifolyós részről szó sem volt, mint ahogy a harcosnak sem esik le a karja, ha melléüt a fegyverével. Mondjuk kritikus hiba (balsiker) esetén kellemetlen mellékhatások jelentkezhetnek, főleg komolyabb varázslatoknál. Nekem rémlik olyan jelenet regényből vagy novellából (lehet nem a megjelöltekből, nem emlékszem sajnos hol szerepelt), ahol elszabaduló mágikus energiákat emlegetnek.

 

Teljesen nem szeretném kivenni a rendszerből a varázslat próbát, viszont opcióként olyat elképzelhetőnek tartok, hogy bizonyos képzettség szint felett, adott nehézségű varázslatok automatikusan sikerülnek.

 

 

(*) Nekem sem... Vajon miért?

Igyekeztem olyan forrásanyagokat megjelölni, melyekkel nem kínoznak embereket guantanamóban. Lsd néhány remekművet pl az inomis időszakból. :D



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11396 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 07:56

 

 

2. A másik topic-ban is látható, hogy az igazzy M* érzést nehéz belőni, nekem ez nem megy szembe vele, lehet a többségnek igen.. :) Jól érted, a varázslás ugyanolyan skill próba, mint mondjuk a támadás, max az ellenállás megy másként asztrál/mentál hatásoknál. Ez lehet csak az én hülyeségem, de soha nem értettem, hogy miért pont a varázslás az, ami automatikusan megy minden esetben, főleg a komolyabb varázslatok esetén.

 

 

Az asztrál-mentál rész végképp nem maradt meg bennem, csak annyi, hogy van...

 

Varázsláskor a varázslat létrejön és kész. Az, hogy esetleg nem találsz be vele (CÉ) vagy lepereg a pajzsairól, az más tészta.

 

Valahogy nem az a M* hangulat, hogy "na jó ezt megpróbálom, de lehet, hogy kifolyik tőle az agyam vagy létre sem jön" - még az egyébként a forrásaid között NEM szereplő (*) Kráni Krónikákban az odhasználat is automatikus siker, max az ÉP veszteségre dobhatnak.

 

(*) Nekem sem... Vajon miért?  :gugye:



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 00:18

@Avangion
Két észrevétel így éjfél után:
1, Ahogy néztem, a képzettségek általános működését, az az érzésem, vissza fog kerülni az a számológép az asztalra (kettő - vagy több is? - százalékos képzettség osztással és összeadással...).
2, jól láttam, dobni kell a varázslatok létrehozásának esélyére? Valahogy az nem az "igazzy M* érzés"...

Mondom, éjfél elmúlt, benézhettem.

 

Annyira nem értetted félre, ahhoz képest, hogy éjfél elmúlt. :)

 

1. Osztás alapból nincs. Egy opcionális lehetőség van a nehézségek kezelésére, de nem vagyok biztos benne, hogy marad. Alapból egy képzettség alá kell dobni és kész. Ha van rendből, klánból, whatever származó kf-ed, azt hozzáadhatod bizonyos próbákhoz, ha passzol. Mondjuk ennyire még nem dolgoztam előre, de elméletben valami olyasmi karlapot terveznék, amire valahogy ezt előre fel lehet vezetni.

2. A másik topic-ban is látható, hogy az igazzy M* érzést nehéz belőni, nekem ez nem megy szembe vele, lehet a többségnek igen.. :) Jól érted, a varázslás ugyanolyan skill próba, mint mondjuk a támadás, max az ellenállás megy másként asztrál/mentál hatásoknál. Ez lehet csak az én hülyeségem, de soha nem értettem, hogy miért pont a varázslás az, ami automatikusan megy minden esetben, főleg a komolyabb varázslatok esetén.
 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6431 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 00:02

Dronner:

 

Szerintem még mindig jól megfér itt, ez inkább MAGUS, pontosabban Ynev téma, mint D&D - minden látszat ellenére.

 

Ha van rá igény, akkor írhatok bővebben, hogy egy-egy rendszer elem micsoda, mi a helye a rendszerben, mit fontos róla tudni a megértéshez, de akkor jóval lassabban fogok haladni. Ha nincs, mert így sem, úgy sem olvasnák el azok, akik nem ismerik a D&D5E-t, akkor maradok a mostani kompakt, száraz, vázlatos leírásoknál.

 

Bulldy



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11396 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 23:55

@Avangion
Két észrevétel így éjfél után:
1, Ahogy néztem, a képzettségek általános működését, az az érzésem, vissza fog kerülni az a számológép az asztalra (kettő - vagy több is? - százalékos képzettség osztással és összeadással...).
2, jól láttam, dobni kell a varázslatok létrehozásának esélyére? Valahogy az nem az "igazzy M* érzés"...

Mondom, éjfél elmúlt, benézhettem.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]