Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1370 hozzászólás érkezett eddig

DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 702 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 11:50


Ha van rá igény, akkor írhatok bővebben, hogy egy-egy rendszer elem micsoda, mi a helye a rendszerben, mit fontos róla tudni a megértéshez, de akkor jóval lassabban fogok haladni. Ha nincs, mert így sem, úgy sem olvasnák el azok, akik nem ismerik a D&D5E-t, akkor maradok a mostani kompakt, száraz, vázlatos leírásoknál.

 

Bulldy

 

Létezik már magyar nyelvű Basic Edition, aki kiváncsi a rendszer egyes elemeire, az szvsz könnyen rátalál.

 

Nagyon jó ötlet egy ilyen DnD-konverzió, szerintem a Basic-kel is simán működne (kivéve a Slan-ek), a M* kasztokat pedig valahogy így oldanám meg:

1. egyedi háttér mindegyikhez (Bajvívó, Darton-paplovag, stb.), de nem az 5. kiadás háttereire gondolok, hanem pl. a Black Company Campaign Setting-ben látott csomagokra.

2. + meghatározott kasztok (pl. Gladiátor - Fighter, Fejvadász - Fighter/Rogue).

3. + egyedi path a kaszton belül.

4. + (végső esetben) egyedi korrekció a kasztra, de ezt inkább kerülném, és ha lehet, akkor a háttéren belül próbálnám korrigálni.

 

A legtöbb kompromisszumot a mágiahasználóknál kell kötni, és amikor a gondolatmenetben idáig jutok, akkor érzem mindig veszett fejsze nyelének az ilyen jellegű projekteket (különösen SaWo alatt éreztem így): a M*-nak nagyon egyedi varázslatai vannak, többek között ez adja meg a világ + az rpg savát-borsát, és ezt nehezen érzem átültethetőnek bármi egyébre, hacsak nem ír át az ember minden egyes spell-t. Persze lehet, hogy csak rugalmasabbnak kellene lennem...

 

Egyébként a Pszi Feat lehetne (+ hozzá egy skill, amiben profocient lenne a karakter a Feat felvételekor), és dobni kellene minden egyes alkalmazásnál. A cantrip-ek szintjén mozognának a diszciplínák, és csak korlátozott számút kapna egy karakter.



Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 11:36

Azért nem tudok érdemi véleményt nyilvánítani az OpenK100ról, mert eleve nem szeretem a képzettségalapú rendszereket. (Tekintve hogy a legtöbbjében a karakteralkotás, és néha maga a játék is az éves adóbevallás elkészítéséhez hasonlít legjobban, és túl könnyű játszhatatlanul gyenge / elbaltázott karaktert csinálni bennük...)

 

A képzettségpróbákat mint játékmechanizmust szintén eleve nem szeretem nagyon. Annak idején sok ilyen felmerült, hogy ha a karakterem szeretne két kaland között csinálni egy kardot a furcsa színű acélból amit találtunk, és elvéti a fegyverkovácsolás próbát, akkor mi történik? És ha elviszem a kovácshoz és fizetek neki akkor neki miért sikerül automatikusan?

 

Persze van helye ahol jól működhet (pl. alkudozás ellenpróba hogy mennyiért rabol le a kereskedő, vagy mágiaismeret próba hogy felismered-e a titokzatos szimbólumot), de mindenre kiterjeszteni bonyolítja és sokszor szerintem rontja a játékélményt.

 

Személy szerint a Ződ kétfokú képzettségrendszerét teljesen adekvátnak tartom, mint egy deskriptív mechanika ami megmondja hogy milyen a karakter és mit tud. Amit tud azt tudja - ha van rá ideje. Ha valaki nyomás alatt dolgozik (pl. fél óra alatt, egy ork erőd közepén, titokban kell kardot kovácsolnia), akkor meg lehet dm rulinggal valamilyen próbát (jellemzően módosítós tulajdonságpróbát) kiszabni.


Módosította Lepus: 2016.04.03, 11:36


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11440 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 11:31

 


Nekem rémlik olyan jelenet regényből vagy novellából (lehet nem a megjelöltekből, nem emlékszem sajnos hol szerepelt), ahol elszabaduló mágikus energiákat emlegetnek.

 

 

Az Észak Lángjaiban rémlik egy BM, akiből bömbölve jött ki a plazma mana, csak abból a fazonból épp kiállt elöl-hátul valami lándzsa vagy ilyesmi...



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 11:21


Varázsláskor a varázslat létrejön és kész. Az, hogy esetleg nem találsz be vele (CÉ) vagy lepereg a pajzsairól, az más tészta.

 

Értem én, hogy eddig így volt, de ezt például én nem érzem kötöttségnek (ez persze nem jelenti azt, hogy ezzel nem vagyok egyedül :) ). A legtöbb meglévő M* rendszerben képzettség próba sincs.

 

 

Valahogy nem az a M* hangulat, hogy "na jó ezt megpróbálom, de lehet, hogy kifolyik tőle az agyam vagy létre sem jön" - még az egyébként a forrásaid között NEM szereplő (*) Kráni Krónikákban az odhasználat is automatikus siker, max az ÉP veszteségre dobhatnak.

 

Az agykifolyós részről szó sem volt, mint ahogy a harcosnak sem esik le a karja, ha melléüt a fegyverével. Mondjuk kritikus hiba (balsiker) esetén kellemetlen mellékhatások jelentkezhetnek, főleg komolyabb varázslatoknál. Nekem rémlik olyan jelenet regényből vagy novellából (lehet nem a megjelöltekből, nem emlékszem sajnos hol szerepelt), ahol elszabaduló mágikus energiákat emlegetnek.

 

Teljesen nem szeretném kivenni a rendszerből a varázslat próbát, viszont opcióként olyat elképzelhetőnek tartok, hogy bizonyos képzettség szint felett, adott nehézségű varázslatok automatikusan sikerülnek.

 

 

(*) Nekem sem... Vajon miért?

Igyekeztem olyan forrásanyagokat megjelölni, melyekkel nem kínoznak embereket guantanamóban. Lsd néhány remekművet pl az inomis időszakból. :D



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11440 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 07:56

 

 

2. A másik topic-ban is látható, hogy az igazzy M* érzést nehéz belőni, nekem ez nem megy szembe vele, lehet a többségnek igen.. :) Jól érted, a varázslás ugyanolyan skill próba, mint mondjuk a támadás, max az ellenállás megy másként asztrál/mentál hatásoknál. Ez lehet csak az én hülyeségem, de soha nem értettem, hogy miért pont a varázslás az, ami automatikusan megy minden esetben, főleg a komolyabb varázslatok esetén.

 

 

Az asztrál-mentál rész végképp nem maradt meg bennem, csak annyi, hogy van...

 

Varázsláskor a varázslat létrejön és kész. Az, hogy esetleg nem találsz be vele (CÉ) vagy lepereg a pajzsairól, az más tészta.

 

Valahogy nem az a M* hangulat, hogy "na jó ezt megpróbálom, de lehet, hogy kifolyik tőle az agyam vagy létre sem jön" - még az egyébként a forrásaid között NEM szereplő (*) Kráni Krónikákban az odhasználat is automatikus siker, max az ÉP veszteségre dobhatnak.

 

(*) Nekem sem... Vajon miért?  :gugye:



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 00:18

@Avangion
Két észrevétel így éjfél után:
1, Ahogy néztem, a képzettségek általános működését, az az érzésem, vissza fog kerülni az a számológép az asztalra (kettő - vagy több is? - százalékos képzettség osztással és összeadással...).
2, jól láttam, dobni kell a varázslatok létrehozásának esélyére? Valahogy az nem az "igazzy M* érzés"...

Mondom, éjfél elmúlt, benézhettem.

 

Annyira nem értetted félre, ahhoz képest, hogy éjfél elmúlt. :)

 

1. Osztás alapból nincs. Egy opcionális lehetőség van a nehézségek kezelésére, de nem vagyok biztos benne, hogy marad. Alapból egy képzettség alá kell dobni és kész. Ha van rendből, klánból, whatever származó kf-ed, azt hozzáadhatod bizonyos próbákhoz, ha passzol. Mondjuk ennyire még nem dolgoztam előre, de elméletben valami olyasmi karlapot terveznék, amire valahogy ezt előre fel lehet vezetni.

2. A másik topic-ban is látható, hogy az igazzy M* érzést nehéz belőni, nekem ez nem megy szembe vele, lehet a többségnek igen.. :) Jól érted, a varázslás ugyanolyan skill próba, mint mondjuk a támadás, max az ellenállás megy másként asztrál/mentál hatásoknál. Ez lehet csak az én hülyeségem, de soha nem értettem, hogy miért pont a varázslás az, ami automatikusan megy minden esetben, főleg a komolyabb varázslatok esetén.
 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6456 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.03, 00:02

Dronner:

 

Szerintem még mindig jól megfér itt, ez inkább MAGUS, pontosabban Ynev téma, mint D&D - minden látszat ellenére.

 

Ha van rá igény, akkor írhatok bővebben, hogy egy-egy rendszer elem micsoda, mi a helye a rendszerben, mit fontos róla tudni a megértéshez, de akkor jóval lassabban fogok haladni. Ha nincs, mert így sem, úgy sem olvasnák el azok, akik nem ismerik a D&D5E-t, akkor maradok a mostani kompakt, száraz, vázlatos leírásoknál.

 

Bulldy



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11440 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 23:55

@Avangion
Két észrevétel így éjfél után:
1, Ahogy néztem, a képzettségek általános működését, az az érzésem, vissza fog kerülni az a számológép az asztalra (kettő - vagy több is? - százalékos képzettség osztással és összeadással...).
2, jól láttam, dobni kell a varázslatok létrehozásának esélyére? Valahogy az nem az "igazzy M* érzés"...

Mondom, éjfél elmúlt, benézhettem.

Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 22:13

Amennyiben itt elfér, megosztanám a vázlatát annak, amit jelenleg barkácsolok. Elég sok dolog még kialakulóban van, de bármilyen véleménynek, ötletnek, stb örülnék (leszámítva a "minek foglalkozol vele?" jellegűeket), akár privátban, akár itt a topicban.

 

https://drive.google.com/file/d/0B9dLLqjT5nOWbG9mZ1ZnUlZmM1k/view?usp=sharing

 

köszönöm



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5332 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 21:16

Bulldy:

Bocs, csak magamból indultam ki - vagy akát a M*-ból is, mondhatnám. Ha dnd-znék, lehet, hogy érdekelne egy újabb világ, ahol játszhatok a már ismert rendszeremmel (így született a M* is), aminek értem az alap szabályrendszerét, és a topic a világ leírásáról szól a már ismert rendszerben. Pl. Ha M* szabályokkal akarnék Earthdawn-t játszani, mert olyanom van, akkor azt nem az Earthdawn topicok között keresném, vagy nyitnék neki topicot, hanem itt, mert az M* lenne, csak Barsaive-en játszva. Szóval nem biztos, hogy mérget vennék rá, hogy a dnd topicban senkit nem érdekelne a dolog, pláne, ha több olyan M* szabályrendszeréből kiábrándult játékos is fordulhatott a dnd felé, akiket tényleg elsősorban a motor zavart legjobban, és esetleg szívesen nosztalgiáznának, ha lenne egy jó konverzió. 

 

Nem azt mondom, hogy nincs itt helye, és tűzz a rákba (miért is tenném, pláne, hogy tiszteletet érdemlő, amit letettél az asztalra a témában), csak nekem ott lenne logikusabb. Számomra az alternatív rendszerek, saját házi felkesztések, nem egy másik dobozos rendszer konverziója. Pl. Reneszánsz, vagy bármelyik házi fejlesztésű akár javítás, akár teljesen új ötleten alapuló rendszer.

 

De csak egy ötlet volt, ismétlem, minden negatív mellékzönge nélkül.


Módosította Dronner: 2016.04.02, 21:17


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11440 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 20:54

Itt szerintem is megfér, ahogy megfér a CX MAGUS is (annak az értelmezéséhez rögtön két könyvet kell elolvasni, amik vagy ~20 éve nincsenek nyomtatásban).

Ha nem így van, majd szól egy moderátor, aztán legfeljebb nem folytatom.
 

 

Nem vagyok moderátor, csak szeretném jegyzőkönyvbe vetetni, hogy a terv szerint a ZŐDkódexhez NEM KELL sem a CX, sem a Grimó (a Hegyi Királyság sem, bár arra hivatkozok)..



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7998 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 20:51

Ez a topik alternatív MAGUS rendszerekről szól. Nem lenne értelme a D&D konverzióról szóló beszélgetést a D&D fórumba átvinni, az codexest meg a Codex részlegbe, hogy aztán mindenki keresgéljen, akit az érdekel, hogy melyik ág hova fejlődik. Itt, egy topikban elfér mindegyik egymás mellett. Ha majd párhuzamosan 5 különböző alternatív szabály szálai keverednek, akkor elgondolkozhatunk a szétbontáson, addig viszont próbáljunk meg együtt élni az esetleges kényelmetlenségekkel, és ami nem érdekel minket, azt tekerjük át!



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6195 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 20:27

+ ha nem érdekel egy (alternatív) rendszer (mert erről szól a topik), akkor ugord át a kapcsolódó hsz-eket.

 

+ ha nekem végig kellett szenvednem a fejtegetéseiteket az n+1-edik, k10/k6-os, ötfokozatú, ÚTK-elvű rendszerről, akkor azt hiszem, a DnD5e másnak sem fog problémát okozni.

 

 

Ezeket minden potenciális játékfejlesztő (=itt: nyilván magus) kirakhatná a falra, aranyozott keretben.
 



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 18:54

Fura lenne, ha egy alternatív rendszerek címbe nem férne bele egy másik rendszer.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6456 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 18:39

Dronner:
Tudom, hogy nehéz így értelmezni a leírtakat, nem véletlenül írtam oda a tűzvarázslók elé, hogy legalább közepes D&D5E rendszerismeret szükséges.

Az 5E alapszabályaiból van nem-hivatalos magyar fordítás, ha csak azt olvasod el, és annak is csak a kasztok részét (~20 oldal), akkor már képbe kerülsz és nem kell sokat olvasnod, azt sem angolul. Úgy az igazi persze, ha ki tudod nyitni mellé a D&D5E PHB-t (játékosok könyvét), ami hivatalosan csak papíralapon elérhető, csak angolul. (Némi google-fu azért kidobja a pdf verziót...)

D&D topicba nem viszem át, ott kb senkit sem érdekel a MAGUS, hozzátenni sem tudnak, mivel sokan nem is játszották, a regényeket nem olvasták.

Itt szerintem is megfér, ahogy megfér a CX MAGUS is (annak az értelmezéséhez rögtön két könyvet kell elolvasni, amik vagy ~20 éve nincsenek nyomtatásban).

Ha nem így van, majd szól egy moderátor, aztán legfeljebb nem folytatom.

Bulldy

DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 702 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 17:54

Bulldy:

Őszintén szólva nem tudom, hogy az ilyen konverziós ötletek (amik nem újak, vagy a M* valamelyik változatának újragondolása/újragombolása), hol vannak jobb helyen. Itt, vagy az konverzió alapját képező topicban. Olyan játékrendszeri dolgokkal dobálózol, ami a M*-osoknak nem feltétlen ismert, pl. fighter, eldricth knight archetípussal. Mi a lópikula az az eldricth knight archetípus???

 

Tudom, hogy a dnd5edben jártasaknak ez evidencia, de pl nekem, aki még valamennyire ismerem a régebbi verzióját egyik-másik más rendszernek is homály sokszor, hogy miről beszéltek. Szóval inkább van ilyen vitáknak értelme a dnd fórumon, ahol mindenki érti a dörgést, és ide inkább egy link és invitáció illene, hogy akit érdekel, ott megtalálja a téma boncolgatását.

 

Pedig hidd el, jól csinálja! Szvsz teljesen jól működne így a dolog.

 

+ ha nem érdekel egy (alternatív) rendszer (mert erről szól a topik), akkor ugord át a kapcsolódó hsz-eket.

 

+ ha nekem végig kellett szenvednem a fejtegetéseiteket az n+1-edik, k10/k6-os, ötfokozatú, ÚTK-elvű rendszerről, akkor azt hiszem, a DnD5e másnak sem fog problémát okozni.



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5332 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 17:38

Bulldy:

Őszintén szólva nem tudom, hogy az ilyen konverziós ötletek (amik nem újak, vagy a M* valamelyik változatának újragondolása/újragombolása), hol vannak jobb helyen. Itt, vagy az konverzió alapját képező topicban. Olyan játékrendszeri dolgokkal dobálózol, ami a M*-osoknak nem feltétlen ismert, pl. fighter, eldricth knight archetípussal. Mi a lópikula az az eldricth knight archetípus???

 

Tudom, hogy a dnd5edben jártasaknak ez evidencia, de pl nekem, aki még valamennyire ismerem a régebbi verzióját egyik-másik más rendszernek is homály sokszor, hogy miről beszéltek. Szóval inkább van ilyen vitáknak értelme a dnd fórumon, ahol mindenki érti a dörgést, és ide inkább egy link és invitáció illene, hogy akit érdekel, ott megtalálja a téma boncolgatását.

 

Szerintem, és tényleg nem bántásból.


Módosította Dronner: 2016.04.02, 17:39


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6456 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.01, 22:55

A boszorkánymestert nem bűvöltem tovább, cserébe egy kevéssel bővült az ordani szekció:

(Az aláírásomban hivatkozott fájlban elérhető egyben az egész.)

 

Ordani Lángőr: Harcos, misztikus lovag (fighter, eldricth knight) archetípussal. Varázslatainak a tűzhöz kell kapcsolódnia (csakúgy, mint a tűzvarázslóknak). Nehéz vértekben nem képzett, cserébe jártasságot kap egy szakértelemben (észlelés, nyomozás vagy misztikum a leggyakoribb) és a vízi járművek használatában (vehicles: water). Bár minden fegyverrel megtanul bánni, kedvence kétség kívül a tradicionális lángkard (a hosszúkard ordani megfelelője), ezért legtöbbször párbajozó küzdőstílust (duelling fighting style) választ, de előfordul a védekező küzdőstílus (defense fighting style) is. A rohamosztagokat időnként kétfegyveres harcra képzik ki (two-weapon fighting style), ekkor egy lángtőrt viselnek kiegészítő fegyverként. Ritka, de előfordul, hogy egy lángőr célirányos testőri kiképzést kap, ebben az esetben védelmező küzdőstílust (protection fighting style) tanítanak neki. A testőrökön kívül másokra nem jellemző a pajzsok használata.

 

Főnix: Lovag, bosszúálló esküvel (paladin of vengeance). Fegyver és páncélhasználata a lángőrével azonos (nincs nehézvért, de van ráadás szakértelem). A Karizma helyett a Bölcsességet használja a lovagik képességekhez és a varázslatokhoz. A bosszúálló eskü varázslatai helyett tűzvarázslatokat kap (azok kiválasztása a szokásos). Lángkardjuk a szokásosnál kicsivel hosszabb markolatú, így hatékonyabban használhatják két kézre fogva (azonban ez csak színesítő elem, ugyanúgy egy hosszúkard, ami D&D5E-ben két kézre fogva d10-et sebez). Mivel a Főnixek gyakran a lángőrök rohamosztagjainak vezetői, így a párbajozó (dueling) vagy a kétkezes-fegyveres (great weapon fighting) küzdőstílust részesítik előnyben. Az Abjure Enemy képesség helyett a devotion paladin Sacred Weapon-jét kapja, ami Sogron szent tüzével lángol a képesség hatása

alatt.

 

 

Bulldy

 



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5332 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.01, 14:03

Krynn,

Teljesen igazad van, utólag tűnt csak fel.

 

Amit írtam, azt az Új Tekercsek és az 5 fokozatú rendszer kritikájára írtam.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.01, 13:58

Selmo,

Részben csak illúzió, hogy a tolvaj nem kerül szinttekkel a varázsló fölé. Ahelyett, hogy a szintlépés mindenkinek adna "x" dolgot a/b/c mennyiségű tp-ért, most ad x/y/z mennyiségű dolgot "a" tp-ért. A rendszerbe van kódolva ez a szerencsétlen hibrid megoldás a kasztrendszer és a jártasság alapú rendszer között. Hogy mennyire broken a rendszer, az kiderüt abból, hogy soha nem tudtak kiadni egy hivatalos rend vagy iskola alkotó metódust. Emögött nem voltak számok, a KAP költségek abból adódtak, hogy az ETK-ban hogyan léptek szintet ezek a kasztok... jaj, bocsánat, rendek/iskolák. :)

Öööö... mi? A szintlépés KAP-ot ad, azt meg arra költöd, amire akarod. Ha veszel fel olyan képzettséget, ami szintenkénti pluszt ad, akkor kapsz azt is. De ezt bárki felveheti.

Azt meg mindenki tudja, mennyire félkész rendszert adtak ki. Az iskolákat nem véletlenül írtuk át az IAP rendszer szerint egységessé.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]