Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1362 hozzászólás érkezett eddig

Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 359 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 22:13

Amennyiben itt elfér, megosztanám a vázlatát annak, amit jelenleg barkácsolok. Elég sok dolog még kialakulóban van, de bármilyen véleménynek, ötletnek, stb örülnék (leszámítva a "minek foglalkozol vele?" jellegűeket), akár privátban, akár itt a topicban.

 

https://drive.google.com/file/d/0B9dLLqjT5nOWbG9mZ1ZnUlZmM1k/view?usp=sharing

 

köszönöm



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 21:16

Bulldy:

Bocs, csak magamból indultam ki - vagy akát a M*-ból is, mondhatnám. Ha dnd-znék, lehet, hogy érdekelne egy újabb világ, ahol játszhatok a már ismert rendszeremmel (így született a M* is), aminek értem az alap szabályrendszerét, és a topic a világ leírásáról szól a már ismert rendszerben. Pl. Ha M* szabályokkal akarnék Earthdawn-t játszani, mert olyanom van, akkor azt nem az Earthdawn topicok között keresném, vagy nyitnék neki topicot, hanem itt, mert az M* lenne, csak Barsaive-en játszva. Szóval nem biztos, hogy mérget vennék rá, hogy a dnd topicban senkit nem érdekelne a dolog, pláne, ha több olyan M* szabályrendszeréből kiábrándult játékos is fordulhatott a dnd felé, akiket tényleg elsősorban a motor zavart legjobban, és esetleg szívesen nosztalgiáznának, ha lenne egy jó konverzió. 

 

Nem azt mondom, hogy nincs itt helye, és tűzz a rákba (miért is tenném, pláne, hogy tiszteletet érdemlő, amit letettél az asztalra a témában), csak nekem ott lenne logikusabb. Számomra az alternatív rendszerek, saját házi felkesztések, nem egy másik dobozos rendszer konverziója. Pl. Reneszánsz, vagy bármelyik házi fejlesztésű akár javítás, akár teljesen új ötleten alapuló rendszer.

 

De csak egy ötlet volt, ismétlem, minden negatív mellékzönge nélkül.


Módosította Dronner: 2016.04.02, 21:17


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11280 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 20:54

Itt szerintem is megfér, ahogy megfér a CX MAGUS is (annak az értelmezéséhez rögtön két könyvet kell elolvasni, amik vagy ~20 éve nincsenek nyomtatásban).

Ha nem így van, majd szól egy moderátor, aztán legfeljebb nem folytatom.
 

 

Nem vagyok moderátor, csak szeretném jegyzőkönyvbe vetetni, hogy a terv szerint a ZŐDkódexhez NEM KELL sem a CX, sem a Grimó (a Hegyi Királyság sem, bár arra hivatkozok)..



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7928 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 20:51

Ez a topik alternatív MAGUS rendszerekről szól. Nem lenne értelme a D&D konverzióról szóló beszélgetést a D&D fórumba átvinni, az codexest meg a Codex részlegbe, hogy aztán mindenki keresgéljen, akit az érdekel, hogy melyik ág hova fejlődik. Itt, egy topikban elfér mindegyik egymás mellett. Ha majd párhuzamosan 5 különböző alternatív szabály szálai keverednek, akkor elgondolkozhatunk a szétbontáson, addig viszont próbáljunk meg együtt élni az esetleges kényelmetlenségekkel, és ami nem érdekel minket, azt tekerjük át!



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6155 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 20:27

+ ha nem érdekel egy (alternatív) rendszer (mert erről szól a topik), akkor ugord át a kapcsolódó hsz-eket.

 

+ ha nekem végig kellett szenvednem a fejtegetéseiteket az n+1-edik, k10/k6-os, ötfokozatú, ÚTK-elvű rendszerről, akkor azt hiszem, a DnD5e másnak sem fog problémát okozni.

 

 

Ezeket minden potenciális játékfejlesztő (=itt: nyilván magus) kirakhatná a falra, aranyozott keretben.
 



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2000 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 18:54

Fura lenne, ha egy alternatív rendszerek címbe nem férne bele egy másik rendszer.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 18:39

Dronner:
Tudom, hogy nehéz így értelmezni a leírtakat, nem véletlenül írtam oda a tűzvarázslók elé, hogy legalább közepes D&D5E rendszerismeret szükséges.

Az 5E alapszabályaiból van nem-hivatalos magyar fordítás, ha csak azt olvasod el, és annak is csak a kasztok részét (~20 oldal), akkor már képbe kerülsz és nem kell sokat olvasnod, azt sem angolul. Úgy az igazi persze, ha ki tudod nyitni mellé a D&D5E PHB-t (játékosok könyvét), ami hivatalosan csak papíralapon elérhető, csak angolul. (Némi google-fu azért kidobja a pdf verziót...)

D&D topicba nem viszem át, ott kb senkit sem érdekel a MAGUS, hozzátenni sem tudnak, mivel sokan nem is játszották, a regényeket nem olvasták.

Itt szerintem is megfér, ahogy megfér a CX MAGUS is (annak az értelmezéséhez rögtön két könyvet kell elolvasni, amik vagy ~20 éve nincsenek nyomtatásban).

Ha nem így van, majd szól egy moderátor, aztán legfeljebb nem folytatom.

Bulldy

DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 692 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 17:54

Bulldy:

Őszintén szólva nem tudom, hogy az ilyen konverziós ötletek (amik nem újak, vagy a M* valamelyik változatának újragondolása/újragombolása), hol vannak jobb helyen. Itt, vagy az konverzió alapját képező topicban. Olyan játékrendszeri dolgokkal dobálózol, ami a M*-osoknak nem feltétlen ismert, pl. fighter, eldricth knight archetípussal. Mi a lópikula az az eldricth knight archetípus???

 

Tudom, hogy a dnd5edben jártasaknak ez evidencia, de pl nekem, aki még valamennyire ismerem a régebbi verzióját egyik-másik más rendszernek is homály sokszor, hogy miről beszéltek. Szóval inkább van ilyen vitáknak értelme a dnd fórumon, ahol mindenki érti a dörgést, és ide inkább egy link és invitáció illene, hogy akit érdekel, ott megtalálja a téma boncolgatását.

 

Pedig hidd el, jól csinálja! Szvsz teljesen jól működne így a dolog.

 

+ ha nem érdekel egy (alternatív) rendszer (mert erről szól a topik), akkor ugord át a kapcsolódó hsz-eket.

 

+ ha nekem végig kellett szenvednem a fejtegetéseiteket az n+1-edik, k10/k6-os, ötfokozatú, ÚTK-elvű rendszerről, akkor azt hiszem, a DnD5e másnak sem fog problémát okozni.



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.02, 17:38

Bulldy:

Őszintén szólva nem tudom, hogy az ilyen konverziós ötletek (amik nem újak, vagy a M* valamelyik változatának újragondolása/újragombolása), hol vannak jobb helyen. Itt, vagy az konverzió alapját képező topicban. Olyan játékrendszeri dolgokkal dobálózol, ami a M*-osoknak nem feltétlen ismert, pl. fighter, eldricth knight archetípussal. Mi a lópikula az az eldricth knight archetípus???

 

Tudom, hogy a dnd5edben jártasaknak ez evidencia, de pl nekem, aki még valamennyire ismerem a régebbi verzióját egyik-másik más rendszernek is homály sokszor, hogy miről beszéltek. Szóval inkább van ilyen vitáknak értelme a dnd fórumon, ahol mindenki érti a dörgést, és ide inkább egy link és invitáció illene, hogy akit érdekel, ott megtalálja a téma boncolgatását.

 

Szerintem, és tényleg nem bántásból.


Módosította Dronner: 2016.04.02, 17:39


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.01, 22:55

A boszorkánymestert nem bűvöltem tovább, cserébe egy kevéssel bővült az ordani szekció:

(Az aláírásomban hivatkozott fájlban elérhető egyben az egész.)

 

Ordani Lángőr: Harcos, misztikus lovag (fighter, eldricth knight) archetípussal. Varázslatainak a tűzhöz kell kapcsolódnia (csakúgy, mint a tűzvarázslóknak). Nehéz vértekben nem képzett, cserébe jártasságot kap egy szakértelemben (észlelés, nyomozás vagy misztikum a leggyakoribb) és a vízi járművek használatában (vehicles: water). Bár minden fegyverrel megtanul bánni, kedvence kétség kívül a tradicionális lángkard (a hosszúkard ordani megfelelője), ezért legtöbbször párbajozó küzdőstílust (duelling fighting style) választ, de előfordul a védekező küzdőstílus (defense fighting style) is. A rohamosztagokat időnként kétfegyveres harcra képzik ki (two-weapon fighting style), ekkor egy lángtőrt viselnek kiegészítő fegyverként. Ritka, de előfordul, hogy egy lángőr célirányos testőri kiképzést kap, ebben az esetben védelmező küzdőstílust (protection fighting style) tanítanak neki. A testőrökön kívül másokra nem jellemző a pajzsok használata.

 

Főnix: Lovag, bosszúálló esküvel (paladin of vengeance). Fegyver és páncélhasználata a lángőrével azonos (nincs nehézvért, de van ráadás szakértelem). A Karizma helyett a Bölcsességet használja a lovagik képességekhez és a varázslatokhoz. A bosszúálló eskü varázslatai helyett tűzvarázslatokat kap (azok kiválasztása a szokásos). Lángkardjuk a szokásosnál kicsivel hosszabb markolatú, így hatékonyabban használhatják két kézre fogva (azonban ez csak színesítő elem, ugyanúgy egy hosszúkard, ami D&D5E-ben két kézre fogva d10-et sebez). Mivel a Főnixek gyakran a lángőrök rohamosztagjainak vezetői, így a párbajozó (dueling) vagy a kétkezes-fegyveres (great weapon fighting) küzdőstílust részesítik előnyben. Az Abjure Enemy képesség helyett a devotion paladin Sacred Weapon-jét kapja, ami Sogron szent tüzével lángol a képesség hatása

alatt.

 

 

Bulldy

 



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.01, 14:03

Krynn,

Teljesen igazad van, utólag tűnt csak fel.

 

Amit írtam, azt az Új Tekercsek és az 5 fokozatú rendszer kritikájára írtam.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2000 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.01, 13:58

Selmo,

Részben csak illúzió, hogy a tolvaj nem kerül szinttekkel a varázsló fölé. Ahelyett, hogy a szintlépés mindenkinek adna "x" dolgot a/b/c mennyiségű tp-ért, most ad x/y/z mennyiségű dolgot "a" tp-ért. A rendszerbe van kódolva ez a szerencsétlen hibrid megoldás a kasztrendszer és a jártasság alapú rendszer között. Hogy mennyire broken a rendszer, az kiderüt abból, hogy soha nem tudtak kiadni egy hivatalos rend vagy iskola alkotó metódust. Emögött nem voltak számok, a KAP költségek abból adódtak, hogy az ETK-ban hogyan léptek szintet ezek a kasztok... jaj, bocsánat, rendek/iskolák. :)

Öööö... mi? A szintlépés KAP-ot ad, azt meg arra költöd, amire akarod. Ha veszel fel olyan képzettséget, ami szintenkénti pluszt ad, akkor kapsz azt is. De ezt bárki felveheti.

Azt meg mindenki tudja, mennyire félkész rendszert adtak ki. Az iskolákat nem véletlenül írtuk át az IAP rendszer szerint egységessé.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.01, 13:45

Harmadlagos, de a BM a tetko+amulett+HaIt*2 után napokra ki van ütve. Egyrészt vissza kell kapni az Egs pontokat, másrészt újra kell tölteni a tetkót és az amulettet, aztán a saját manát, aztán az Egs pontokat ismét. Békés időszakban is volt ez 2-3 nap, kalandozás közben szinte lehetetlen a 12-16 óra alvásidők miatt.

Mondjuk a feelingje megvolt, de nem véletlen volt mindig fegyverhasználat/fegyverdobás MF begyűjtve. ;)

Az élőholt gyíkból ÉP-n keresztül szipkázott MP meg igen nagyon KM függő.

Bulldy

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1115 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.01, 13:34

Dronner,

Kevered a dolgokat, Alu az UTK-ról  (Új Törvénykönyv) beszélt, nem az ÚT-ről (Új Tekercsek). Az UTK végén nincs összefoglaló tábla a kasztokról, mert iskola/rend néven átkeresztelve benne vannak a karakateralkotásnál.

 

Selmo,

Részben csak illúzió, hogy a tolvaj nem kerül szinttekkel a varázsló fölé. Ahelyett, hogy a szintlépés mindenkinek adna "x" dolgot a/b/c mennyiségű tp-ért, most ad x/y/z mennyiségű dolgot "a" tp-ért. A rendszerbe van kódolva ez a szerencsétlen hibrid megoldás a kasztrendszer és a jártasság alapú rendszer között. Hogy mennyire broken a rendszer, az kiderüt abból, hogy soha nem tudtak kiadni egy hivatalos rend vagy iskola alkotó metódust. Emögött nem voltak számok, a KAP költségek abból adódtak, hogy az ETK-ban hogyan léptek szintet ezek a kasztok... jaj, bocsánat, rendek/iskolák. :)

 

KLM,

"Nem értek egyet, legalábbis a ZÖLD/ETK részével - a BM meglehetősen erős kaszt, pláne fineszesen használva. "

Azt írtam, hogy közelharcban gyenge, nem általánosságban harcban. Ne sebezzen többet a tőrével, mint a harcos fog a buzogányával. A sneak attack ehhez vezetne.

 

"Ráadásul a varázslás rész is úgy ment, hogy "fejből+hatalom tetkó (*) + hatalomamulett + ital*2), de már 3-4. szinten is elég megbízhatóan fektetett ki két ellenfelet egy feltöltésből, illetve szokás volt életerőt szívni, ha más nem, a csontfüzérből (**), de inkább a lefektetett ellenfelekből."

 

Amit írsz, az bár önmagában lehet igaz, de csak megerősítette, amit állítottam a BM szerepéről/játékstílusáról a harcban (vagyis hogy sokat varázsol). Tehát a "ráadásul" szó nem indokolt ebben a környezetben, bár lehet ez még ahhoz a zavarhoz tartozik, amire az előző idézet kapcsán utaltam.

 

Ami az UTK/ÚT párosítást illeti. mind a kettőnek vannak előnyei és hátrányai. Én is játsztom mind a kettővel, és míg a karkateralkotást UTK-ban jobbnak tartom, a karakterfejlődést már ÚT-ben szeretem inkább. És ez még csak egy komponens összehasonlítása. :)



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11280 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.01, 12:09

Érdekes egyébként, hogy az UTK jelentős előrelépés egyszerűsítés terén az Új Tekercsekhez képest, viszont ez utóbbinak is vannak rajongói.

 

 



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2000 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.01, 10:54

Tudom, az anekdota többes száma nem az adat, de engem meg a hideg ver ki az UTK képzettségrendszerétől, részint azért, mert a karaktergenerálás - pláne magasabb szinten, ami azért kicsit szerencsétlen, mert az első szintű kalandozók kb. semmilyen mértékben nem tudják hozni azt, amit az ember a M* háttérirodalom alapján a karakterek kompetenciaszintjével kapcsolatban elvárna - kb. egy foghúzás és egy adóbevallás elkészítésének kombinált élményével egyenértékű, részint pedig azért, amilyen hozzáállást váltott ki a játékba magukat komolyan beásó ismerőseimből - ie. minden karakternek koncepciótól függetlenül muszáj a pszí/mágia/harci gyakorlat/egyéb szintenként növekvő bónuszokat adó skilleket azonnal olyan magasra feltolni, amennyire csak lehet, különben hosszú távon csak magaddal baszol ki, ha a terveidben valaha is szerepel, hogy ezeket magasabb szintre húzd. Ami persze, tök jó, csak én meg a saját karakteremet szeretném játszani, aki nem feltétlenül akar minden, számára fontos diszciplínából már 3. szinten világhírű nagymester lenni.

 

Azért ez így erős. Az tény és való, hogy a kalandozók "istenkirály vagyok első szinten" hozzáállását visszavették, viszont sokkal gyorsabb a fejlődés. 100 Tp második szintre jutni, 200 harmadikra stb. Magasabb szinteken, pedig már ég és föld a különbség, ráadásul itt kasztfüggetlen a szintlépés, nem fog a tolvaj 4 szintet ráverni a varázslóra. A képzettségkövetelmények néhol eltúlzottak, és valóban elbaszták ezeket a szintes képzettségeket. Nálunk pl. visszamenőleg is működnek, máris nem hajt mindenki 5. fokra. Ráér felvenni 6-8. szinten is. Viszont egyrészt az öt fokozat szépen árnyalja a tudást, másrészt nem ugrásszerű a fejlődés, harmadrészt erősítik a tulajdonság próbákat. A szabad pontosztásnak hála, a karakterek különböznek, a varázslóról kijön, hogy tanul mint a gép, mert különben nem tud varázsolni bizonyos típúsokat és nem mindenki klón, 3-4 eltérő képzettséggel, amitől meg minket ver ki a víz.



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.04.01, 10:26

 

És igen, nekem az 5 fokozatú rendszer jött be leginkább, különösen a különböző magasmágia-képzettségek (szimbólummágia, demonológia, stb.) voltak szerintem ötletesek.

 

Tudom, az anekdota többes száma nem az adat, de engem meg a hideg ver ki az UTK képzettségrendszerétől, részint azért, mert a karaktergenerálás - pláne magasabb szinten, ami azért kicsit szerencsétlen, mert az első szintű kalandozók kb. semmilyen mértékben nem tudják hozni azt, amit az ember a M* háttérirodalom alapján a karakterek kompetenciaszintjével kapcsolatban elvárna - kb. egy foghúzás és egy adóbevallás elkészítésének kombinált élményével egyenértékű, részint pedig azért, amilyen hozzáállást váltott ki a játékba magukat komolyan beásó ismerőseimből - ie. minden karakternek koncepciótól függetlenül muszáj a pszí/mágia/harci gyakorlat/egyéb szintenként növekvő bónuszokat adó skilleket azonnal olyan magasra feltolni, amennyire csak lehet, különben hosszú távon csak magaddal baszol ki, ha a terveidben valaha is szerepel, hogy ezeket magasabb szintre húzd. Ami persze, tök jó, csak én meg a saját karakteremet szeretném játszani, aki nem feltétlenül akar minden, számára fontos diszciplínából már 3. szinten világhírű nagymester lenni.

 

Nézd, egyrészt ízlések és pofonok, azaz eszem ágában nincs meggyőzni senkit, hogy ami nem tetszik neki, az igenis tessék. Mint ahogy a nemtetszős oldal érvelése sem valószínű, hogy meggyőzzön arról, hogy az a játék, amivel hosszú éveken át kiválóan szórakoztam, igazából nem is tetszett soha. :freud:

 

A rendszer sajátosságai speciálisak (pl. nem árt előre átgondolni, hogy mit akarsz kihozni a karakterből), de mivel a szabály nem csak JK-ra vonatkozik, így szerintem nem okoz se problémát, se egyenlőtlenéget. Megjegyzem, sokan átsiklanak afelett, hogy ET módon is játszható az ÚTK, nem kell 0-ról karaktert generálni, mert a könyv hátulján megvannak az alapkasztok kidolgozva, így az általad említett probléma könnyen áthidalható: azokat kell használni az ET-s harcértékekkel és egyéb adatokkal, úgy is simán játszható.

 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.31, 23:07

Sneak attack-es BM:

Van vele egy olyan gond, hogy az alapvarázslatok (amik számolatlanul lőhetőek) kombózhatóak az orvtámadással, így nem biztos, hogy a kívánt hatást érjük el (fegyverrel hátbaszúrós BM helyett lesz savsugárral hátbalövős BM).

 

Az inkább sunyi szurkálós, mind kimondottan varázshasználó BM-re alternatíva a Sorcerer/Rogue kombó, illetve az Arcane Trickster Rogue, akinek megengedjük, hogy BM-hangulatú varázslatokat vegyen fel.

 

Nem gondolom, hogy mindent külön kaszttal kell lefedni, abból pont elég volt a Szekeres Gladiátor idejében. Helyette nézzük meg, hogy mi a kaszt működésével kapcsolatos megkívánt hangulat és azt rakjuk össze egy kaszt megváltoztatásával vagy kettő (esetleg több) kaszt kombinálásával (többkasztúságként).

 

Bulldy



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1715 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.31, 19:56

És igen, nekem az 5 fokozatú rendszer jött be leginkább, különösen a különböző magasmágia-képzettségek (szimbólummágia, demonológia, stb.) voltak szerintem ötletesek.

 

Tudom, az anekdota többes száma nem az adat, de engem meg a hideg ver ki az UTK képzettségrendszerétől, részint azért, mert a karaktergenerálás - pláne magasabb szinten, ami azért kicsit szerencsétlen, mert az első szintű kalandozók kb. semmilyen mértékben nem tudják hozni azt, amit az ember a M* háttérirodalom alapján a karakterek kompetenciaszintjével kapcsolatban elvárna - kb. egy foghúzás és egy adóbevallás elkészítésének kombinált élményével egyenértékű, részint pedig azért, amilyen hozzáállást váltott ki a játékba magukat komolyan beásó ismerőseimből - ie. minden karakternek koncepciótól függetlenül muszáj a pszí/mágia/harci gyakorlat/egyéb szintenként növekvő bónuszokat adó skilleket azonnal olyan magasra feltolni, amennyire csak lehet, különben hosszú távon csak magaddal baszol ki, ha a terveidben valaha is szerepel, hogy ezeket magasabb szintre húzd. Ami persze, tök jó, csak én meg a saját karakteremet szeretném játszani, aki nem feltétlenül akar minden, számára fontos diszciplínából már 3. szinten világhírű nagymester lenni.



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.31, 19:43

Visszatérve a M* kiadványokhoz, nekem az iskola-centrikus megközelítés a szimpatikus.

 

Csak, hogy gizduljak, egy több, mint 10 éves munkámat még mindig vállalhatónak tartom: Gahulok

 

Valami ilyesmiket látnék szívesen.

 

És igen, nekem az 5 fokozatú rendszer jött be leginkább, különösen a különböző magasmágia-képzettségek (szimbólummágia, demonológia, stb.) voltak szerintem ötletesek.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]