Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1433 hozzászólás érkezett eddig

Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.08, 18:32

....

 A varázslót 0.1%-nak véve 50 db van belőlük, vagyis 10.000.000 főre jut egy. Ha azt veszem, hogy minden térkapura kell legalább 2-3 db, abból meg van vagy 20, akkor máris 60 varázslót kiiktattunk. Elfogytak a varázslóink...

Ezek után el lehet gondolkodni azon, hogy: a) azért van több varázsló mert Yneven többen laknak; b) azért van több varázsló, mert gyakoribb; c) azért van több varázsló, mert több a kalandozó. A b verziót kapásból kiiktatnám. 

...

Ez nem lenne rossz elmélet, de nem lehet tudni, hogy a térkapu karbantartásához miféle szakmai "tapasztalat" kell. Én simán el tudom képzelni, hogy:

a) az egyetem hallgatói kötelező "nyári gyakorlat" (ami minden évszakban van) keretében látják el

b) nem kell hozzá teljes értékű végzettség kb. "technikusi",

c) azok végzik, akik nem tudják befejezni a tanulmányaikat (anyagi vagy képesség híján..)

d) ebből fedezik a tandíjat/megélhetést diákként,

e) büntetésből, valami kihágásért.

 

Szóval van kapacitás rá. 


Módosította Dallasz: 2016.06.08, 18:32


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2059 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.08, 16:11

Kiindulva egy piramis korfából kb. 25 millió ember esik 20-50, kvázi hadrafogható közé, ha minden harmadik férfi hadrafogható és ezekből minden harmadikat lehet besorozni, akkor az ÉSZ serege ~2 millió fő. Ha Gro-Ugon 1 milliós, Toron 40 milliós és Abaszisz 10 milliós, akkor náluk lesz 51 millió, ebből meg Alidax, barbárok stb. szintén kijön egy 2 milliós sereg. Ennek békeidőben kb. harmada-negyede lehet aktív szolgálatban, az 500-600 ezer ember, az azt jelenti, hogy 90-120 lakosra jut egy katona.

Ha úgy veszem, hogy északon van még egyszer annyi lakó, mint az előzőek, akkor a teljes lakosság 180-200 millió, ha délen ugyanezt veszem, akkor Ynev lakossága 400-500 millió fő, vagy mondjuk fél milliárd. A kalandort, mint ritka állatfajt vesszük, mondjuk 10.000:1-es arányt, akkor vannak kb. 50 ezren. Az alábbi számokból kiindulva lehet kb. 35% harcos, az 17.500 fő, vagyis ~3.400 lakóra jut egy kalandozó, vagyis minden 35 hivatásosra jut 1 db. A varázslót 0.1%-nak véve 50 db van belőlük, vagyis 10.000.000 főre jut egy. Ha azt veszem, hogy minden térkapura kell legalább 2-3 db, abból meg van vagy 20, akkor máris 60 varázslót kiiktattunk. Elfogytak a varázslóink...

Ezek után el lehet gondolkodni azon, hogy: a) azért van több varázsló mert Yneven többen laknak; b) azért van több varázsló, mert gyakoribb; c) azért van több varázsló, mert több a kalandozó. A b verziót kapásból kiktatnám. A - szerintem reálisabb - 4-500 varázslóhoz meg 4-5 milliárd fő kéne Ynevre. Ez rettentően sok.

Ha felezem a kalandozók arányát, akkor 5.000 normál halandóra jut 1 db és így már csak 2-2.5 milliárd fő kell egész Ynevre. Ez viszont azt jelenti, hogy az ÉSz számait még mindig 5-tel kell szorozni és kijön ~300 millió ember. Ez viszont egy ~200 milliós Toront hoz eredményül.

Ha azt mondom 1.000 emberre jut 1 kalandozó, akkor jók a számok, de több a kalandozó, fél millió egész Yneven. No, kinek melyik szám áll leginkább a szívéhez közel?


Módosította Selmo: 2016.06.08, 16:13


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11607 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.08, 08:19

Na, akkor ÉSZ szerint:

  • Doran 0.07/3
  • Dwyll unió 9.3/727
  • Eren 5.5/216
  • Erigow 16.8/565
  • Gianag 0.9/100
  • Haonwell 2/70
  • Ilanor 2/452
  • Tarin 1.5/250
  • Tiadlan 23/1053

Összesen: ~61 millió fő 3 436 000 km2-en.

Összehasonlításképp, ez egy India nagyságú terület. Innen nézve Yllinor és Erion nevetségesen túlzó lakosságszámú. 

 

Aha.  A gond az, hogy az ÉSZ lakosság-számai szerintem vészesen alulbecsültek. 

 

Viszont Erion - történelmi okok miatt - mindenképp ki kell lógjon az eloszlásból felfelé. 

 

A másik, hogy a lakosság eloszlásánál, a hatodkor Éjidők nevű része miatt hajlamosak - még most, pár ezer évvel utána is - arra, hogy még nagyobb országok is egy (vagy néhány) nagytelepülésbe

csoportosuljanak, köztük ritkás lakossággal.



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.08, 07:22

Selmo

 

http://users.atw.hu/atlantisz/magus/HarcosNJK(UTK).xls

 

Itt van összerakva én ezt használtam meséhez. Nincs benne háziszabály (emlékeim szerint) viszont powergamer szemlélet szerint van összerakva ahogy a játékosok is csinálták a karaktereiket. Erre azt szoktam mondani ha nem tetszik, vedd hogy egy szinttel magasabb/alacsonyabb a különbözet KAP meg elment szociális és egyéb képzettségekre hasracsapás elven. Igazából soha nem kellett ezeknek mást dobatni.

 

A Toron kiegbe belenéztem nem találtam számokat.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2059 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.07, 18:12

Aha.

 

Kimaradt egyébként, hogy ETK-ban táblázat.

 

De UTK-ban is meg lehet csinálni (a kidolgozott (N)JK-k alapján), sőt igazából egyszer meg is kell.

Az ÚTK harcos leírásából kiindulva, átlagos harcos KAP osztás szerint: 11HM, 9Fp 15 Kp.

12-es Tulajdonságokkal számolva 3. fokú hosszúkarddal:

KÉ: 24+3+7=34

TÉ: 36+4+15=55

VÉ: 72+4+15=91

CÉ: 24

Ép: 12

Fp: 33

plusz Vértviselet és Pajzshasználat 2. fokon

2. szinttől 3. fokú Fájdalomtűrésből és Harctériből +1Fp/HM szintenként.

3. szinten 4. fokú Fegyverhasználat (+3/+5/+5) és Pajzshasználat

4. szinten Vértviselet 4. fok és Pusztítás 2. fok

5. szinttől 4. fokú Fájdalomtűrésből és Harctériből +2 Fp/HM szintenként

Persze ez egy szélsőségesen harci Kp osztás.

De harcértékileg kb. k6 számolható szintenként a fenti alapra, meg tulajdonságokra is vagyis nagyjából ilyesmi jön ki:

  • KÉ: 20 + k6 + szint×k6 + fegyver
  • TÉ: 33 + k6 + szint×k6 + fegyver
  • VÉ: 70 + k6 + szint×k6 + fegyver + pajzs
  • Fp: 20 + k6 + szint×10

Esetleg a nagyobb szórás miatt lehet k10 a tulajdonság és 3-mal kisebb alapok...


Módosította Selmo: 2016.06.07, 18:18


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2059 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.07, 17:42

Na, akkor ÉSZ szerint:

  • Doran 0.07/3
  • Dwyll unió 9.3/727
  • Eren 5.5/216
  • Erigow 16.8/565
  • Gianag 0.9/100
  • Haonwell 2/70
  • Ilanor 2/452
  • Tarin 1.5/250
  • Tiadlan 23/1053

Összesen: ~61 millió fő 3 436 000 km2-en.

Összehasonlításképp, ez egy India nagyságú terület. Innen nézve Yllinor és Erion nevetségesen túlzó lakosságszámú. Toronra vajh mit írnak? Van valakinek Toron könyve?



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 342 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.07, 16:46

Én Gro-Ugon lakosságát is keveslem..., nyugodtan lehetne 3-4 m is. Az orkok elméletben szaporák.


Módosította morgorito: 2016.06.07, 16:46


auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.07, 16:38

Belenéztem a könyvbe:

Erigow (hercegség) 16m

Ilanor 2m

...


Módosította auer: 2016.06.07, 16:41


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2059 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.07, 16:04

Megnéztem a könyvben leírtakat (millió fő):

  • Erion 12-15
  • Ifin 0.5
  • Gro-Ugon 1
  • Yllinor 20

Nem mondhatni túl sok információnak. Jó lenne tudni, az Északi szövetségben vannak-e ilyen számok.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11607 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.07, 09:17

Igen, akár, de akkor már az előre kidolgozott NJK-kat írom fel megfelelő szintre inkább.

 

Aha.

 

Kimaradt egyébként, hogy ETK-ban táblázat.

 

De UTK-ban is meg lehet csinálni (a kidolgozott (N)JK-k alapján), sőt igazából egyszer meg is kell.

 

- - -

Visszatérve a kaszteloszlásra, egyrészt ott a kérdés, hogy mennyi Ynev lakossága (vagy mennyi Toroné illetve mennyi egy jelentéktelen városállamocska maximális lakossága - igazából bármelyik kérdés a három közül elvezet a másik kettőhöz.)

 

A másik, hogy milyen mágikusnak tekintjük a világot - én "eléggé". 



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2059 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.06, 12:44

Igen, akár, de akkor már az előre kidolgozott NJK-kat írom fel megfelelő szintre inkább.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11607 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.06, 09:20

Ez esetben áruld el nekem, mi értelme van egy 4. szintű parasztnak, aki nem használta fel a pontjait és értékei pont ugyanolyanok, mint első szinten? Mert játéktechnikailag zéró a különbség közöttük.

Amúgy háromféle fejlődési pálya van nálam, aktív, normál és passzív. Nem mindegy, hogy valaki a toroni határon állomásozott egész életében vagy a Hat Város földjeit művelte. Ha meg még családot is alapított, akkor 30 éves kor körültől már nem fog szintet lépni. Szóval a megállpodott paraszt 50 évesen is 1. esetleg 2. szintű lesz, míg a veterán határvadász 50 évesen már 5. szintű helyőrségvezető, aki egész életében a határon szolgált. S míg a paraszt vett Kp-t és abból Földtúrást, Állatismeretet, Kocsihajtást, Értékbecslést, Időjóslást, Szerencsejátékot meg Szexuális kultúrát például, addig a katona Harci képzettségeket, HM-et meg Fp-t.

Szint Aktív Normál Passzív
1       20     20         20
2       23     25         30
3       29     35         50
4       38     50         –
5       50     –           –

 

Igen. 

 

Ráadásul lehet ebből egy olyasmi táblázatot csinálni, mint ami a ZÖLDben volt, ami a városőröket is taglalta. Ha jól csinálja az ember, nem is lesz nagyobb a táblázat, egyszerűen adhatunk a TÉ/VÉ/CÉ-hez egy alap+rnd értéket, ahol az rnd-re él az "íjász-szabály".

Csak jól be kell lőni a dobott értékek várható eloszlását.



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.05, 16:18

Tekintve, hogy ÚTK-ban csak egyéni fejlődés van és a szint gyakorlatilag csak egy "hányszor 50 KAP-nyi Tp-t gyűjtöttél össze" jelölő, nagyon nem áll messze az általad említettől.

Nem igazán tartom a lépést a M* "fejlődésével".  :D



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2059 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.05, 15:29

Tekintve, hogy ÚTK-ban csak egyéni fejlődés van és a szint gyakorlatilag csak egy "hányszor 50 KAP-nyi Tp-t gyűjtöttél össze" jelölő, nagyon nem áll messze az általad említettől.


Módosította Selmo: 2016.06.05, 15:32


Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.05, 14:38

Ez esetben áruld el nekem, mi értelme van egy 4. szintű parasztnak, aki nem használta fel a pontjait és értékei pont ugyanolyanok, mint első szinten? Mert játéktechnikailag zéró a különbség közöttük.

Pont ezért nem látom értelmét a kötelező szintlépésnek. Sokkal könnyebben magyarázható az egyéni fejlődés: például hiába szolgál 2 katona egymás mellett a toroni határon (egy helyőrség, ugyanazon harci cselekmények stb.), ha egyikük a pihenő idejét dorbézolással tölti a másik meg fejleszti magát. 

 

Apropó: a szinteket eltörölném, ha még nem említettem volna.

 

(Ezért szeretem az ED rendszerét: például nálam vannak 2. körös adeptusok, akik akár 5+ szintű képességekkel rendelkeznek, de maradtak alacsony körösök. Ugyanakkor a hétköznapi névadó is fejlődhet, ha akar.)



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2059 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.05, 11:08

Ez esetben áruld el nekem, mi értelme van egy 4. szintű parasztnak, aki nem használta fel a pontjait és értékei pont ugyanolyanok, mint első szinten? Mert játéktechnikailag zéró a különbség közöttük.

Amúgy háromféle fejlődési pálya van nálam, aktív, normál és passzív. Nem mindegy, hogy valaki a toroni határon állomásozott egész életében vagy a Hat Város földjeit művelte. Ha meg még családot is alapított, akkor 30 éves kor körültől már nem fog szintet lépni. Szóval a megállpodott paraszt 50 évesen is 1. esetleg 2. szintű lesz, míg a veterán határvadász 50 évesen már 5. szintű helyőrségvezető, aki egész életében a határon szolgált. S míg a paraszt vett Kp-t és abból Földtúrást, Állatismeretet, Kocsihajtást, Értékbecslést, Időjóslást, Szerencsejátékot meg Szexuális kultúrát például, addig a katona Harci képzettségeket, HM-et meg Fp-t.

Szint Aktív Normál Passzív
1       20     20         20
2       23     25         30
3       29     35         50
4       38     50         –
5       50     –           –



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.05, 08:53

Nálam mindenkinek lesz/van szintje. Csak míg a commoner 15 év alatt lép két szintet és onnan valszeg a temetőben végzi, addig a kalandozók kicsit más életpályát futnak be. S, míg a mesterember Kp-t vesz, addig a városőr Fp-t, meg HM-et is.

Ezért tartom rossz rendszernek az automatikus szintlépéses megoldást. Szerintem - mint a valós életben - sok ember magasabb "szintre" is eljuthatna, csak nem harci értékekre használja fel vagy egyáltalán nem használja fel a kapott tp-t és kp-t.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2059 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.04, 20:26

Biri nénék, meg nálam nincsenek, így számolnom sem kell velük. De ettől függetlenül ki fogom dolgozni a Vulgármágiát, és akinek ez kell, az használja.

 

V 0.5:

Az alábbi képzettség akkor jut szerephez, ha a csapat úgy játszik, hogy Yneven magas a mágiaszint és a normál mágiahasználókon túl is vannak a mágiához konyító „kontárok”. Ők azok a vajákosok, javasasszonyok, bűbájosok, akikhez a köznép fordul mindenféle apró praktikákért. Tipikusan ilyenek a szerelmi ráolvasások, rontások, szerencsétlenségtől óvó amulettek, rovarokat távoltartó mécsesek, jóslások és még ezernyi más dolog. Természetesen ezek ritkán érhetik el a normál varázslatok hatását, semmiképp sem okozhatnak maradandó módosulást, netán sérülést. De a többi a KM fantáziájára van bízva.

Vulgármágia
(III – Intelligencia)

Követelmény: Legendaismeret (gyenge)
A képzettséggel mindenféle bűbájok, ráolvasások, ártó rontások és ezektől védő talizmánok készíthetők, ismerhetőek fel. Természetesen ezek a valódi mágiahasználók varázslataihoz képest csupán apró trükkök, de valóban rátermett egyén esetén működnek. S a hangsúly itt a rátermetten van, de inkább születettet kellene írni. A képzettséget érdemben ugyanis csak azok képesek használni, akik rendelkeznek a Mágikus fogékonyság előnnyel. Bárki más is elsajátíthatja és így felismerheti a képzettséggel alkotott dolgokat, de hiába is jósol kakascsontból és egérvérből, valódi hatalom nem lesz mögötte. Ennek ellenére sok csaló műveli ezt Ynev földjén, mert nagy a kereslet és viszonylag kényelmes életmódot biztosít, mindaddig, míg a népek rá nem jönnek, hogy praktikái mit sem érnek.
• 1. fok: A karakter csak nagyon kezdő szinten ismeri a tudományt, sikeres próbával felismeri a képzettség kellékeit, illetve hatásait.
• 2. fok: A karakternek már átfogó képe van a képzettség hozzávalóiról, a praktikák fajtáiról, azok hatásairól egy sikeres próba után tud nyilatkozni.
• 3. fok: A karakter itt már nem csupán ismerő, de alkalmazó is. Képes olyan praktikák megalkotására, amik 1E-es varázslatnak számítanak. Például egy rágcsálókat távoltartó kör, amit a macskák is megfújnak és a kutyát is noszogatni kell, hogy bemenjen. Mágikus praktiáinak időtartama – igaz ez az amulettekre is – maximum 1 hónap.
• 4. fok: A karakter már igazi mester, ráolvasásai 3 hónapig is húzzák, mágikus praktikáinak erőssége 2E, már hatalma van egyes állatok felett – kiváló patkányirtó csapdákat tud például készíteni. A mester már alkothat rontásokat, melyek 0. szintű betegségként viselkednek, gyors lefolyásúak és súlyosságuk sosem lehet több, mint enyhe, gyógyulási idejük 3 óra. Hatásuk nem több gyomorrontásnál, álmatlanságnál, vakarózást, netán csúf kiütést okoznak stb. Hogy eme átkos porokat hogyan juttatja a megbízó a célszemély italába/ételébe, az rá van bízva.
• 5. fok: Az a kevés kiválasztott, aki képes eljutni a képzettség ezen fokára, már-már varázshasználónak minősül. Ráolvasásai, praktikái 3E-s varázslatoknak minősülnek, képes 1. szintű betegségeknek megfelelő rontásokat létrehozni, melyek súlyossága ugyan még mindig nem lépheti túl az enyhét, ám a gyógyulás ideje már 12 óra.
Ezen kívül képes szemmelverni valakit, ami már igazi mágikus hatásnak minősül. Ennek mikéntjét a KM-re bízzuk, iránymutatóként a Boszorkányi Érzelemkeltő varázslatokból lehet kiindulni, de akár sáskajárást is okozhat vagy megmérgezheti az illetőt, aki ennek hatására úgy fog viselkedni, mint aki berúgott stb. A lényeg, hogy eme hatások legfeljebb 1 órásak lehetnek és nem okozható velük sérülés. (Persze az az áldozat, aki 2 percig kutyának képzelte magát, valószínűleg máshogy vélekedik erről.)
 


Módosította Selmo: 2016.06.04, 20:27


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11607 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.02, 20:31

@Selmo: Lásd a linket az aláírásomban, abban van lélekszám, az, hogy ebből mennyi a kalandor és mennyi a kalandozó, szintekről is van valami.

Módosította KLM: 2016.06.02, 20:32


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2059 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.06.01, 17:40

Kicsit értelmetlennek tartom ezt. Pl azt nem láttam sehol leírva hogy a commonerekhez képest mennyi a kalandozó. Mert a favágó, ács, nemesúr, kalmár általában nem rendelkezik szintekkel - ha szigorúan nézzük m* szerint.

Másrészt meg ezek játéktechnikai kasztok, azért a világban ennél rugalmasabb a dolog. Vki írta h a harcosok aránya 50% ami vmilyen szinten hihető ha minden fegyverforgatót alájuk sorolunk.

 

Értem mi a projekt célja, csak szerintem merőben rossz a hozzáállás. Főleg globális szinten, mert pl a nomád, amazon barbár az területspecifikus kaszt és hiába X % az országok nagyrészében nem lesz. Meg a KLM féle Biri néne másfeledik szintjével vajákolós mágiájával nem hiszem h beilleszthető a hagyományos kasztok közé (tiszta szívvel).

Nálam mindenkinek lesz/van szintje. Csak míg a commoner 15 év alatt lép két szintet és onnan valszeg a temetőben végzi, addig a kalandozók kicsit más életpályát futnak be. S, míg a mesterember Kp-t vesz, addig a városőr Fp-t, meg HM-et is.

Igen, játéktechnikai kasztok, és pont ezért vagyok kíváncsi, hogy ki, hogy képzeli el az eloszlásukat a világban. A kalandozók aránya, pedig szintén csak egy arányszám, ha nálad 1 000 lakosra jut 1, nálam meg 10 000 lakosra, na bumm, túl sok minden nem változik szerintem, de egyébként erre is kíváncsi lennék, ki hogy tippeli a népességhez viszonyítva a számukat. Persze először azt kéne megtippelni, hány lélek mászkál Ynev földjén.

Semmi probléma a területspecifikussággal. Varázsló is jórészt Doranban, Lar-dorban honos állatfaj. Ettől még jó látni, hogy 200 egyedből max 1 esik ebbe a kasztba. Persze jobb lenne a Dronner által emlegetett országos szintű lebontás, de gyanítom, nincs ember, aki ezt megcsinálná, szóval marad a durva becslés.

Biri nénék, meg nálam nincsenek, így számolnom sem kell velük. De ettől függetlenül ki fogom dolgozni a Vulgármágiát, és akinek ez kell, az használja.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]