Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1362 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.31, 19:34

@Baka
Ha nem a szétcseszés feltett szándékával piszkálsz bele a M* (ETK) rendszerébe, akkor némi mesélői gyakorlattal elketyeg.

Ezt egyébként elGábor is írta pár napja, akivel erősen eltérőek a nézeteink, úgyhogy csak van benne valami.

Ha azt mondod erre, hogy de más rendszerekben erre jóval kevesebb energiát kell fordítani a mesélőnek, netán a kizárólag a mókusból nem lehet ezt a mesélői gyakorlatot megszerezni, akkor egyetértek.

A gond ott kezdődik, hogy egy "másik, jobb" rendszer adoptálása vagy kőkemény meló, vagy jó sok engedmény az "igazzy Ynev feelingből" - úgy látom Bulldy az utóbbi felé halad.

seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 940 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.31, 19:29

 

 

Pathfinder

(...)

Rendesen tesztelt játékmechanizmussal

 

 

Túlzásokba azért ne essünk, a PF kasztjai között ugyanakkora játékegyensúlybeli szakadékok tátonganak, mint a M*-ban.

 

 

Még mindig kisebbek, mint a Mókusban. Én nem tapasztaltam semmit egetrengetőt, pedig azért elég sokat meséltem D20-at, 3E-t is PF-et is. Egyébként a PF-et meg valószínűleg többen tesztelték, mint ahányan valaha is játszottak a MÁGUS akármelyik kiadásával is, szóval inkább adok az ő véleményükre, és a saját tapasztalataimra.

 

 

Baka:

Csak, hogy pontos legyen, amit mondtam, és még véletlenül se lehessen félreérteni. Nem azt írtam, hogy nem tapasztaltam egyensúlyi problémákat, hanem kisebbeket, mint a M.A.G.U.S.-ban. Azért az nem ugyanaz, mintha nem találtam volna problémát.



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 979 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.31, 18:23

 

Pathfinder

(...)

Rendesen tesztelt játékmechanizmussal

 

 

Túlzásokba azért ne essünk, a PF kasztjai között ugyanakkora játékegyensúlybeli szakadékok tátonganak, mint a M*-ban.

 

 

Setivel ellentétben én is tapasztaltam némi balansz problémát Pathfinderben, de lényegtelennek tartom.

 

M*-ban ha minimálisan megpiszkálod*  akármelyik kasztot ami speciális erőforrást használ atomjaira hullik. Ennél bármi jobb ami működik. 

 

*(értsd: valami eredeti, vagy a feketén fehéren leírtaktól eltére karakterkoncepciót akarsz megvalósítani)

 

Edit: Sorry, látom már nagyjából lefutott a téma.


Módosította Baka: 2016.03.31, 18:24


aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1715 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.31, 16:14

 

Egyrészt, hajlamosak vagyunk fennakadni valószínűségeken, kihívási szinteken, anélkül hogy belegondolnánk hogy ezek mire szolgálnak alapvetően. Szóval amikor emberek a karakterhalál gondolatán is fennakadnak, a TPK-t pedig istentelen abominációnak tartják, akkor érdemes elgondolkodni hogy mi is itt a cél.

 

 

 
Nem tudom, nekem fontos, hogy a játékosaim ne ásítozzanak a játékaimban felbukkanó, drámai súllyal bíró "setpiece encounterek" alatt, sőt, lehetőleg féltsék a tyúkszaros kis életüket (oké, a karaktereik tyúkszaros kis életét), és a csata végén úgy érezzék, hogy igenis kőkeményen megdolgoztak a győzelemért - ezt pedig patikamérlegen mért balansz nélkül nehéz elérni.
 
Másfelől viszont csalni nem csalok, ha egy karakter meghalt, meghalt, és a kalandjaimat mindig úgy tervezem, hogy a kudarc - aminek a TPK csak egy (igaz, szélsőséges) formája - újabb érdekes játékhelyzetet szüljön, ahelyett, hogy lehetőségeket zárna ki.
 
Mellékvágány, de ami fölött gyakran elsiklunk: természetesen meg vagyok róla győződve, hogy én vagyok az egyik, ha nem a legf***ább KM, akit ismerek, és ez a játéktervezési/vezetési módszer objektíven felsőbbrendű minden mással szemben*, de a metódus mindkét oldalának - legalábbis magamon ezt vettem észre - megvannak a maga árnyoldalai. A "My Precious Encounter"-filozófia hátulütője, hogy az ember nem szívesen hagyja veszni az adott jelenetbe fektetett munkáját, így hajlamos a JK-kat finoman vagy kevésbé finomabban a konfrontáció irányába terelgetni (erre pl. jó példa a Kígyós játékunk második játékalkalma, amiről - csodák csodája - kivételesen pont van játékbeszámoló [/shameless plug]), míg a "nincs olyan, hogy 'elbukjátok a kalandot', legfeljebb a történet megy más irányba"-hozzáállásnál néha felbukkan a kísértés, hogy olyan helyzetbe hozzam a karaktereket, ahol a sikerük igen valószínűtlen, mert a "failure state" érdekesebb irányba vinné a játékot (erre pl. a hetedik játékalkalom lett volna jó példa, de a játékosok végül néhány okos döntésnek, rengeteg befektetett elhasználódó erőforrásnak és pár szerencsés dobásnak köszönhetően különösebb gond nélkül megúszták a jelenetet).
 
* A kijelentés nyomokban (ön)iróniát tartalmazhat.
 

 

 

A Mitől magus a magus alatt épp arról van flame hogy mennyire jó vagy nem jó a világban az ellenfeleket, őröket, katonákat az aktuálisan igényelt "kihívási szinthez" igazítani a karaktereknek.

 

Na most ez rohadt sok munka a kalandmesternek, és meg is öli a szabadság és váratlanság részét a szerepjátéknak. (És igen, a játékosok érzik, akármilyen jó a kalandmester.)

 

 
 
Szerintem meg nem az (megnézni, hogy a parti most egy szinttel magasabb, és így az adott nehézségűre belőtt "encounter budget" szerint az ellen most hozzon magával két havert vagy esetleg legyen +20 HP-ja azért egyáltalán nem tartozik a felkészülési időm nagyját felemésztő aktivitások közé). Mondjuk ehhez az is hozzátartozik, hogy a terra incognitára lépő karaktereknek inkább hasraütésszerűen improvizálok valamit, amiben sosem lesz meg az a "wow"-faktor, amit egy egyedi képességekkel bíró, gondosan finomhangolt ellenféllel szembeni küzdelem jelent, de a/ erre ritkán van szükség, illetve b/ még mindig jobb, mint percekig szerencsétlenkedni a matekozással, amíg gyakorlatilag áll a játék.
 

 

 

Úgyhogy akkor most mit beszélünk arról, hogy "otrombán felrúgja az egyensúlyt"? Egyáltalán MILYEN egyensúlyt? Igazából eddig kétféle klasszikus szerepjátékrendszerrel találkoztam. A "gyors és halálos" típus, amikor a játékos karakterek is egy rossz dobás miatt feldobják a talpukat, és a "lassú és k***a unalmas", amikor egy harc kezdetekor inkább pizzát rendelsz és kimész cigizni.

 

A játékos karaktereknek (és itt ráadásul nem is erről volt szó, mert ellenséges kalandozók is lesznek) egyértelmű statisztikai előnyt adni egy érdekes gondolatkísérlet abból a szempontból, hogy a "gyors és kevésbé halálos" rendszer létrehozható-e.

 

 

Az 5E szerintem alapjáraton bőven kielégíti a "gyors és kevésbé halálos" kitételt. Legutóbbi HH-n (figyelem, versenymodul, ami eleve azzal a céllal íródott, hogy kihívást jelentsen) konkrétan nem volt olyan harc, amit a parti ne tudott volna le 2-4 kör alatt, beleértve a teljes három körig tartó végső konfrontációt, ahol az ellenfelek bőven a csapat szintje fölött voltak. És itt jön elő az 5E szépsége, hogy a haldoklási szabályok miatt 3. szinttől kezdve hiába nagyon könnyű harcképtelenné válni, ténylegesen meghalni igen nehéz, vagy legalábbis direkt mesélői genyózást követel. A küzdelem során a hatfős partiból három karakter feküdt ki, de karakterhalál egy sem akadt. Ismétlem, mindezt a parti szintjét magasan meghaladó encounter mellett.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.31, 14:02

A BM ehhez képest mágusban közelharcban gyenge, az orvtámadás jártasság csatánként egyszer volt használható legjobb esetben, akkor is meglepetés kellett. (...)

 

A BM-el hasonló a gond, mint a TV-vel - két kaszt hibridje. Azoban a BM szerintem elég közel van a sorcererhez játékstílusban. BM-el varázsoltál - hatalom itala - megint varázsoltál - hatalom itala - varázsoltál/menekültél, attól függően ezen a ponton hogy áll a csata. Persze, bizonyos szituációkban kénytelen voltál lopakodni, mérgeket használni, nyílpuskával lövöldözni az ellenfeleket. 

 

Nem értek egyet, legalábbis a ZÖLD/ETK részével - a BM meglehetősen erős kaszt, pláne fineszesen használva. 

Nem "kénytelen volt" lopakodni és mérgeket használni, hanem kimondottan szerettük "ezzel kezdeni". Ráadásul a varázslás rész is úgy ment, hogy "fejből+hatalom tetkó (*) + hatalomamulett + ital*2), de már 3-4. szinten is elég megbízhatóan fektetett ki két ellenfelet egy feltöltésből, illetve szokás volt életerőt szívni, ha más nem, a csontfüzérből (**), de inkább a lefektetett ellenfelekből.

 

Magasabb szinten meg már bejátszott a "csoszogó horda", saját készítésű varázstárgyak esetleg az előre lefőzött banarák.

 

- - - - 

 

(*) Mert ugye a tetkó az robban, ha feltöltve megsérül

(**) Ami az irodalomban a BM tradicionális csontfüzére, az a játékosnál élőholt gyík volt, akár 100 ÉP-re is feltöltve



Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.31, 12:59

Ja, nem trollkodás, bár ha a rosszindulatúságot kivesszük a definícióból, kétségtelenül a gondolatébresztés volt a célom. Az egész egy vicces ötletnek indult, kb. ilyen "na hogy jobban lehetne a MAGUS regények feelingjét átadni mint egy ilyen otromba játékmechanikai megoldással", de azán rájöttem pár dologra...

 

Egyrészt, hajlamosak vagyunk fennakadni valószínűségeken, kihívási szinteken, anélkül hogy belegondolnánk hogy ezek mire szolgálnak alapvetően. Szóval amikor emberek a karakterhalál gondolatán is fennakadnak, a TPK-t pedig istentelen abominációnak tartják, akkor érdemes elgondolkodni hogy mi is itt a cél.

 

Történetvezetett játékokban tapasztalataim szerint az a szokásos, hogy a kalandmester csak falból dob, hogy zörögjön, úgyis el van előre döntve hogy mi fog történni, de legalábbis ha valami váratlan történne akkor módosítja a dobást. A szerencse szerepe csak az hogy hány Gyógyítást kell elnyomnia a partiban a papnak. A Mitől magus a magus alatt épp arról van flame hogy mennyire jó vagy nem jó a világban az ellenfeleket, őröket, katonákat az aktuálisan igényelt "kihívási szinthez" igazítani a karaktereknek.

 

Na most ez rohadt sok munka a kalandmesternek, és meg is öli a szabadság és váratlanság részét a szerepjátéknak. (És igen, a játékosok érzik, akármilyen jó a kalandmester.)

 

Úgyhogy akkor most mit beszélünk arról, hogy "otrombán felrúgja az egyensúlyt"? Egyáltalán MILYEN egyensúlyt? Igazából eddig kétféle klasszikus szerepjátékrendszerrel találkoztam. A "gyors és halálos" típus, amikor a játékos karakterek is egy rossz dobás miatt feldobják a talpukat, és a "lassú és k***a unalmas", amikor egy harc kezdetekor inkább pizzát rendelsz és kimész cigizni.

 

A játékos karaktereknek (és itt ráadásul nem is erről volt szó, mert ellenséges kalandozók is lesznek) egyértelmű statisztikai előnyt adni egy érdekes gondolatkísérlet abból a szempontból, hogy a "gyors és kevésbé halálos" rendszer létrehozható-e.

 

Ami a +4-es módosítóval való összehasonlítást illeti, a több kockából maximum vagy minimum vétel valószínűségszámítási szempontból egy komplett egész más állatfaj mint a módosító. Persze, nem tagadom hogy k***a nagy boost ami több TSZ-nyit dob, de a módosítóval ellentétben az értékkészletet nem érinti, és legalább szisztemikus, nem úgy mint a folyton csaló KM.


Módosította Lepus: 2016.03.31, 13:02


aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1715 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.31, 12:13

Ez a "mindent előnnyel dob" ötlet trollkodásnak kiváló. 

 

Nem hinném, hogy a trollkodás volt a szándék.

 

De azt nem árt megjegyezni, hogy az előnnyel dobás matematikailag kb. egy +4 bónusznak felel meg, ami igen erős túlzás annak fényében, hogy a pontelosztós módszerrel készült karakterek 4. szintig összesen legfeljebb +5 bónuszt tudnak összevakarni a próbáikra (aztán ez 4. szinten a feat helyett tulajdonságra gyúró karakterek esetén felmegy +6-ra, 5. szinten +7-re, és onnantól a legtöbb karakterosztály esetén stagnál egészen 8. szintig, amikor bejön az újabb ASI, és elérhető a maximális tulajdonsággal járó +8-as módosító - innentől pedig csak proficiency bónuszból nő tovább, 9., 13. és 17. szinteken +1-gyel. Figyeljük meg, hogy a +4 bónusz még igen-igen magas szinten is rendkívül jelentősnek számít, hiszen az Expertise-zel rendelkező karakterosztályok kivételével mindenkinek +11 a maximum).

 

Szintén érdemes megjegyezni, hogy JK oldalon bele van már építve a rendszerbe az, hogy a kalandozók az átlagnál szerencsésebb figurák, hiszen a jó szerepjáték jutalmaként járó inspiration elköltésével bármilyen próbára kaphatnak advantage-et. (A "mindenkinek játékalkalmanként egy pontnyi inspirationt próbálj osztani" tanácsot érdemes nagyvonalúan figyelmen kívül hagyni, ha a köpönyeglobogtatós életérzés megteremtése a cél - nekem mesélői és játékosi oldalról egyaránt amúgy is az a tapasztalatom, hogy a játékosok hajlamosak vészhelyzetekre tartogatni a megszerzett pontjaikat, így a játékegyensúly akkor sem igazán fog borulni, ha az ember jólelkűen két marokkal szórja az áldást, mert a megszerzett inspiration nem adódik össze: vagy van, vagy nincs.)


Módosította aluminiumtrioxid: 2016.03.31, 12:14


Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1115 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.31, 11:41

Sneak attack-ot semmiképpen ne kapjon a BM! A dnd5 sneak attack-nak köze nincs a mágusos hátbaszúrás/orvtámadás jártassághoz. A sneak attack-ot körönte használja a tolvaj, és így az egyik legerősebb sebzés kiosztó kaszt. A BM ehhez képest mágusban közelharcban gyenge, az orvtámadás jártasság csatánként egyszer volt használható legjobb esetben, akkor is meglepetés kellett. Ez alapján sokkal inkább az assassin első képességéhez hasonlít. Ezzel csak az a gond, hogy ha a BM megkapja azt, akkor neki sokkal gyengébb lesz, mert nincs sneak attack sebzéskockája, amit szintén duplázna a kritikus.

Szóval én egyiket sem adnám meg neki, értsen csak jobban a lopakodáshoz és kész. Így könnyebb lesz meglepnie valakit, ami előnyt ad az első támadásához.

 

A BM-el hasonló a gond, mint a TV-vel - két kaszt hibridje. Azoban a BM szerintem elég közel van a sorcererhez játékstílusban. BM-el varázsoltál - hatalom itala - megint varázsoltál - hatalom itala - varázsoltál/menekültél, attól függően ezen a ponton hogy áll a csata. Persze, bizonyos szituációkban kénytelen voltál lopakodni, mérgeket használni, nyílpuskával lövöldözni az ellenfeleket. Kapja meg (vagy vehesse fel) az ezekhez szükséges jártasságokat, aztán majd a játékosok eldöntik, hogy mit hoznak ki belőle - láttam BM-et, aki nem akart lopakodni és hátba szúrni, helyette tudományos képzettségeket tanult és magasmágusnak adta ki magát.

 

Ez a "mindent előnnyel dob" ötlet trollkodásnak kiváló. Tuti nem adnék lucky feat-et sem, vannak peches kalandozók.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.31, 09:26

 

Más kérdés, hogy mitől kalandozó a kalandozó, és mikor veszti el kalandozó voltát egy karakter. Pl. A JK karakter alapvetően kalandozó. Ha nyit egy kocsmát, és életének nagy részében azt üzemelteti 

 

Olwen az Ékes Tegzek nevű vendéglátóipari létesítményt?



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.31, 08:03

Morális szabály:
D&D/YNEV5E-ben van tisztességes haldoklás szabály, nincs szükség abuzálható, AD&D-maradványokra. (Ott elvileg 0hp-n a karakter meghalt, a -10hp-ig haldoklás opcionális szabály volt. Ezt vette át a MAGUS és csinált belőle egy duális életerő rendszert úgy, hogy az ép kifogyása még mindig halál volt, nem volt "fekszik, de csöndben elvérzik" állapot. Ezt próbálta orvosolni az - szerintem - elbaltázott morális szabály.)

Perma-előny dobásokra:
Vannak játéktechnikai elemek, amikre hatással lehet (sneak attack, great weapon master feat, stb), de szetting szabályként, a Kiválasztott kategóriájú karakterekhez jól jöhet.

Varázslatok:
Van, aki "névegyezést" szeretne limitált listákkal és van, aki az eredeti koncepciótól eltérő képesség-bővítést. Hm...

Bulldy

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.31, 07:48

"mitől kiválasztott a kalandozó"

Szerintem elég nagy előny, ha a védi őket a morális szabály. Alapvetően játékosok védelmét szolgálja, de kiterjeszthető a kalandozókra. Afféle "Audentes Fortuna Iuvat".

 

Más kérdés, hogy mitől kalandozó a kalandozó, és mikor veszti el kalandozó voltát egy karakter. Pl. A JK karakter alapvetően kalandozó. Ha nyit egy kocsmát, és életének nagy részében azt üzemelteti (esetleg teljesen visszavonul), akkor attól még kalandozó? A király 12. Tsz-ű varázslója, (NJK) aki végig a királyságot szolgálta, sose hagyta el a várost 2 hétnél hosszabb időre, kalandozó?



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.31, 06:08

Lepus és a permanens advantage: a szokásos példám Zabar Mesh.

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1715 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.31, 02:27

Hát, nem tudom.

 

Nekem még mindig egyszerűbbnek tűik az a megoldás, hogy a JK kalandozó attól kalandozó, hogy PC kasztja van, az NJK meg attól, hogy magas a CR-e. Mindenki más meg marad CR 1/8-1/2 közé eső NPC template-nek.



Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.31, 00:57

Ismét jelezve, hogy kevéssé értek az 5E-hez, de inkább napi N. alkalommal, illetve előny esetén egy efféle rekeszt elsütve lehet 20-asnak venni a dobást.

Nah, az nem lenne elég MAGUSos, túl visszafogott... :) Meg ilyen adott számú újradobás már volt 2.5-ben is asszem, de permanens ferde eloszlás nem...

Mert mégis mi lenne ettől tökéletesebb szimbóluma a magusos köpönyeglobogtós stílusnak. ;) Elsőre nyilván vicceltem, de aztán rájöttem hogy simán lehet tényleg ilyen valós igény, hogy a kalandozók esetél mindig 'cinkelt kockákkal' dob a sors, Ynevesség és játék-feeling szempontból is. :D

Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 359 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.30, 22:32

Varázslatok: én odáig jutottam, hogy a tűzlabda ynevi neve tűzkitörés, a varázslók vértje pedig elemi erő aura és hasonlók. Nem tudom, hogy te ilyenekre gondolsz-e. A mágiarendszert bolygatni, különösen mozaikmágiát beleerőszakolni nem szeretnék.

 

Valami hasonlóra gondoltam, amit írsz. Viszont ez nem egyenlő a "válogasd össze magadnak, ott a könyvben" elvvel. :)

 

Szóval olyasmire gondoltam, mint leülni, átnézni a MAGUS és a D&D varázslatlistákat, elkészíteni a viszonylag értelemszerű párosításokat, illetve kreatívkodni kicsit a kevésbé egyértelműeken. Plusz ha van olyan "ikonikus" MAGUS varázslat (van ilyen?), amire nem találni D&D megfelelőt, esetleg kidolgozni.

 

Mozaikmágia ebben a formában, rendszerben, stb szerintem is felejtős.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.30, 13:42

A "mindenre előnnyel dob" talán kicsit erős, de a mesélő adhat mindenkinek ingyen Lucky feat-et, azzal 3/nap alkalommal lehet újradobni.

Bulldy

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.30, 13:32

A Mitől magus a magus alatt megint felmerült a "mitől kiválasztott a kalandozó" kérdés. Egy 5e SRD alapú rendszerben lehetne hogy kalandozók (azaz nem csak a PC-k hanem minden kalandozó) előnnyel dobja az összes dobását. ;)

Ha hátrányos helyzetben vannak akkor is csak az előnyt bukják el.


Ismét jelezve, hogy kevéssé értek az 5E-hez, de inkább napi N. alkalommal, illetve előny esetén egy efféle rekeszt elsütve lehet 20-asnak venni a dobást.

Esetleg még negálhat vele egy ellene lévő előnyt vagy normál helyzetből csinálhat hátrányt.

Igen, lesznek ellenséges kalandozók is.

Hmmm... Detect Adventurer Blood spell?

Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.30, 13:23

A Mitől magus a magus alatt megint felmerült a "mitől kiválasztott a kalandozó" kérdés. Egy 5e SRD alapú rendszerben lehetne hogy kalandozók (azaz nem csak a PC-k hanem minden kalandozó) előnnyel dobja az összes dobását. ;)

Ha hátrányos helyzetben vannak akkor is csak az előnyt bukják el.

Módosította Lepus: 2016.03.30, 13:23


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.30, 09:39

Hali!

 

Közben egy kicsit haladgattam a ZŐD Kódex-el:

https://docs.google.com/document/d/1RnfRNtP3PfB-yNjzxoqtuXwTyBWEI9nvwPenphsGg08/edit?usp=sharing

 

Illetve ennél többel Hertax esetén, bár az anyag erősen ömlesztett:

https://drive.google.com/open?id=1SUimV5k4dgm7rTlG7kEgyolPtUycsVoJKZMi-Cs1CD0

 

A vajákossal azonban megakadtam... 



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.30, 08:36

Bulldy:

Nagyon le akarod korlátozni a boszmestert gonosz genyóra? Nekem pl. semmi kifogásom nem lenne olyan mágiahasználó ellen, akinek nem tellett rendes képzésre, de tud pár hasznos varázslatot (gyógyítás, kisebb illúziók, érzékelés stb.). Ugyanakkor a nem-evilági segítség marad.


Módosította Dallasz: 2016.03.30, 08:37



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]