Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1362 hozzászólás érkezett eddig

Gkar

Gkar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 384 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.07, 12:37

 

 

.A nyílpuskák-dárdavetők sajnálatos módon már az antik görögöknél is használatban volnak, a rómaiak meg sorozatban is gyártották őket.

 

A "GPS-vezérlés" a pokolgránátokból meg a repülő shadoni hajók viszont kimondottan nem rémlenek.

 

 

No igen csak hát yneven járunk. A gond még nem is ezekkel lenne hanem hogy a kahrei ritkaságokat shadonban manufaktúrákban tömeg gyártják. De ez már azt hiszem erősen fórumos téma volt.

 

A pokolgránát az valamilyen mágia célra vezette haditechnika azt hiszem. A repülő hajók is vannak  repülő halak néven futnak (elsőre nekem se tűnt fel, de van ahol leválasztják a tőke súlyt és a levegőbe emelkednek.)



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.07, 12:34

"Krán és Toron amúgy valóban játszhatatlan az ETK alapján"

Szerintem épp a S* és a Toron tette ezeket játszhatatlanná "külsős" karakterek számára.

"Kedves játékosok, itt mindenki nagyon tápos és gonosz, ezért sok a TP és a loot, és még csak lelkiismeret furdalásotok sem lesz hentelés közben. És akkor ennyivel el is értük az ETK világleírás terjedelmét nagyjából..."

Krán esetében az ETK tökéletes közbiztonságú központi tartományokról írt, meg a rétegződésről, illetve a viszonylag gyakran "birtokosnak behívott" külvilágiakról.

Módosította KLM: 2019.02.07, 12:39


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.07, 12:10

Summarium ugye használhatatlan játékra

Miért lenne az? Minimális konverzióval működőképes a fajos/új kasztos része. A világleírás dettó. Egyedül az aquiros/odods rész az, ami szituáció függő, hogy használni fogod-e valaha is (ízlés ill. alkalom - pl. kellően magas szintű karakterek - függő).

 

(pl a Toron kiegészítő szerintem is használhatatlan játékra),

Ezzel viszont egyetértek. _Valami_ játéktechnikának lennie kell a kiegben, hogy játékra alkalmas legyen a benne levő tartalom. Ha konverálni kell, nem gond. De _valami_ alapelképzelés legyen.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.07, 12:09

KLM:

Akkor gondolom olvasd újra és figyelj ezekre is. De emlékeim szerint a DV fórumon te sokszor és elég aktívan részt vettél a shadoni haditechnika kibeszéléseiben (amíg persze megtehetted) szóval azért meglepne ha szükséged lenne az újra olvasásra.

 

A nyílpuskák-dárdavetők sajnálatos módon már az antik görögöknél is használatban volnak, a rómaiak meg sorozatban is gyártották őket.

 

A "GPS-vezérlés" a pokolgránátokból meg a repülő shadoni hajók viszont kimondottan nem rémlenek.



Gkar

Gkar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 384 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.07, 12:03

KLM:

Akkor gondolom olvasd újra és figyelj ezekre is. De emlékeim szerint a DV fórumon te sokszor és elég aktívan részt vettél a shadoni haditechnika kibeszéléseiben (amíg persze megtehetted) szóval azért meglepne ha szükséged lenne az újra olvasásra.



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 670 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.07, 11:53

 

Nézzük fordítva. Mekkora erőfeszítést igényelt volna betartani 2 bekezdésben leírt általános szarokat?

 

 

Ha a cél a semmilyen régi helyett valamilyen újat írni, már mégis miért kéne azt a két semmilyen bekezdést megtartani? Inkább örüljön mindenki, hogy a kráni 13-akból nem lett kráni 8...

 

Az insteníti talán túlzás, de én megértem, ha valaki azt jobban szereti, mint a végterméket. (egyébként anno nem is volt vele semmi gondom).

 

Igen, általános emberközpontú fantazi világ, nagyon nagy ötletek nélkül, de a későbbiekhez képest van egy olyan előnye, hogy nem megy szembe a megcélzott játékstílussal.

 

A sok regény és kiegészítő utáni világ ezzel szemben sokszor annyira kötött, hogy csak témapartival, külön a kampány kedvéért kidolgozott helyi karakterekkel érdemes belevágni egy toroni vagy kráni kalandozásba. Többször hallottam játékosoktól, hogy kívülállóval kalandozni öngyilkosság ezeken a helyeken. Ennek mi értelme van? Úgy bővíteni egy világleírást, hogy akadályozza a játékot?

 

 

Nézd, én nem írtam arról semmit sem, hogy az új világkép (hehe, nevezzük így a DV fórum valamelyik állapotát) most jó-e vagy sem. Annyit írtam, hogy érthetetlen, hogy ha valakinek a régi tetszik, mert az annyira semmilyen, hogy csak na. Azt speciel teljesen meg tudom érteni, ha valakinek az új nem tetszik, ízlésről van szó ugyanis. Azt is meg tudom érteni, ha valakinek az ETK rendszere tetszik. De a világképe?

 

Krán és Toron amúgy valóban játszhatatlan az ETK alapján, de ez az RPG fejlesztők sara, simán kijöhettek volna például egy Krán kiegészítővel (a Summarium ugye használhatatlan játékra). Például első játékban mindenki kapásból 10. szinten kezd... Ha viszont ez a két ország túl kötött lenne (pl a Toron kiegészítő szerintem is használhatatlan játékra), mi tart vissza, hogy egy országot csinálj egy üres folton? Ez itt Torán, a nagyongonosz ország, amit 2k10-1 gonosz félisten/ősmágus/démonherceg irányít. Kedves játékosok, itt mindenki nagyon tápos és gonosz, ezért sok a TP és a loot, és még csak lelkiismeret furdalásotok sem lesz hentelés közben. És akkor ennyivel el is értük az ETK világleírás terjedelmét nagyjából...

 

Ha már itt tartunk, az is érdekelne, hogy miért is kéne az íróknak az ETK-hoz igazodnia? Nagyjából minden szerepjáték minden újabb kiadása átvariálja, hogy a világ hogyan is néz ki (még ha nem is Rokugan szinten), ellenben a MAGUS rendszerek mindegyikében a világleírások majdnem karakterre megegyeznek, mert a kedves fejlesztők lusták voltak gépelni. Pedig simán ápdételhették volna az aktuális világképre, csak ugye ez meló lett volna, a játékosok meg kapják be, gondolom...

 

És így végére, ha az ETK világleírás fanatikok ilyen jól összegyűltek, akkor egy kérdésem lenne, nagyon egyszerű: Mégis mi az a világrengető ötlet az ETK világleírásban, amit meg kellett volna őrizni, de a gonosz írók felülírták? Konkrét példát kérnék, ami nem csak felülírás, de túlmutat a generic fantasy-n, és az ETK-ban van (vagy akármelyik későbbi rendszerben, mert copy-paste módon lett fejlesztve, ugye).



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.07, 11:48

KLM:

 

Nem veszem elő a könyvet

 

Érdekes, én mintha másik G2-t olvastam volna...



Gkar

Gkar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 384 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.07, 11:08

KLM:

 

Nem veszem elő a könyvet inkább csak egy M.G. kritikájából idézek:

 

"Akad még zavaró jelenség: Chapman a kritikák ellenére tökélyre fejlesztette Ynev technokratizmusát. Amiről annak idején az eredeti alkotó, és Chapman  Novák Csanád azt nyilatkozta a Rúna magazinban, hogy Ynev nem Steampunk, azt most András ugyancsak a mindennapok részévé teszi: százezres tételekben gyártott és hadseregekben rendszeresített mechanikus csodák, repülésre képes, megint csak sorozatban rendszeresített shadoni hadihajók, puskák, ipari mennyiségben gyártott és rendelkezésre álló, “GPS” vezérelt pokolgránátok, silóernyőző kommandósok, füstgránát – újabb szegek a koporsóba, ami az eredeti Ynev hangulatának készült."



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.07, 10:51

KLM:

A "steampunk" shadonra gondolsz? Mert amikor világrombolásról írok pont ilyenekre gondolok.

 

Milyen "steampunk" Shadon? O.O 



Gkar

Gkar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 384 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.07, 10:01

KLM:

A "steampunk" shadonra gondolsz? Mert amikor világrombolásról írok pont ilyenekre gondolok.

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.07, 09:37

@Gkar, Dronner, ETK világleírás, 

Hogy az ETK "derivatív" Kránja és a Renegát mellé másikat írjak: a WMC-s Garmacor könyvek SEM rúgták fel készakarva az ETK, illetve a Nyúl-féle Shadon-képet, hanem csak árnyalta - miközben nem lett játszhatatlanabb.



Gkar

Gkar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 384 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.07, 09:11

 NoiseEHC:

 

Senki sem isteníti az etk világ leírást csak egy alapkönyvbe annál több nem kell. Aztán aki akar játszhat bármilyen "hivatalos kánon" sőt akár házi világ szerint is. 

Egyébként a régi unalmast szart nem dobták ki hanem megmaradt sok helyen viszont pár területet felülírtak. Ettől azok nem lettek játszhatóbbak (sőt) így max. csak irodalmilag értékelhetőek ami nem túl szerencsés ha a vásárlók viszont szerepjátékosok voltak. 

 



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.07, 08:59

 

Szerintem olvass vissza, hogy mi volt az eredeti felvetése Gkarnak, amire reagáltál. Röviden, három író munkássága szerinte eltér a már előttük is kialakult világtól - akár rpg fejlesztők, akár más írók készítették azt. Mivel az rpg-nek (és az irodalomnak?) jót tenne egy egységes világ, ezért ez a három író hibát követett el azzal, hogy nem a már kitalált Ynevhez igazodó anyagokat írt.

 

Engem ez mindig értetlenséggel töltött el, amikor valaki az ETK világleírását isteníti. Ha megnézzük, az egy fekete-fehér, teljesen derivatív, a kreativitás szinte teljes mellőzésével készült valami. Ami teljesen érthető is, mert hát a játék-asztalnál találták ki on the fly a mesélők, és ennyi sikerült... Például Krán is csak annyira volt kidolgozva, hogy át tudjanak ruccanni a kalandozók némi TP-ért és loot-ért.

Már mégis miért kellett volna az íróknak ehhez a szarhoz igazodniuk? Nagyjából mindent amit kidolgoztak, a régi, unalmas verzió kukázásával kezdték, és szerintem ez nagyon helyes.

 

Nézd, szerintem három legitim út van: vagy úgy írok az adott világra, hogy azt valóban kibővítem, és nem írok ellen a korábban megjelenteknek (pl. Renegát), vagy meggyőzöm a világot alakítókat, hogy változtassunk (pl. S* pl. abban az orkok kilemelése a tucat fantasy orkok közül), vagy nem írok arra a világra, hanem saját világot alakítok ki (ekkor persze bukom a brand által nyújtott előnyöket, és a saját lábán kell, hogy megálljon az írás).

 

De az, hogy M* regényt írok, de nálam Sonnor egy toroni kíndémon, de Toron igazából olyan, mint Shadon, ahol viszont xingek laknak, nem emberek és kyrek, de egyébként is Enysmon leigázott mindenkit, de ott is csillámpónik laknak...


Módosította Dronner: 2019.02.07, 09:02


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.07, 06:33

Engem ez mindig értetlenséggel töltött el, amikor valaki az ETK világleírását isteníti. Ha megnézzük, az egy fekete-fehér, teljesen derivatív, a kreativitás szinte teljes mellőzésével készült valami. Ami teljesen érthető is, mert hát a játék-asztalnál találták ki on the fly a mesélők, és ennyi sikerült... Például Krán is csak annyira volt kidolgozva, hogy át tudjanak ruccanni a kalandozók némi TP-ért és loot-ért.
Már mégis miért kellett volna az íróknak ehhez a szarhoz igazodniuk? Nagyjából mindent amit kidolgoztak, a régi, unalmas verzió kukázásával kezdték, és szerintem ez nagyon helyes. Pont ez az, ami Ynev-et egyedivé teszi, mert az ETK verzió helyett simán lehet valami generic fantasy-t játszani, és abba legalább a gonosz írók nem szólnak bele.
Az már egy más kérdés, hogy az új világképet hogyan tálalják az érdeklődőknek csupán fórumbejegyzés vagy a nemlétező rpg formájában. Ugyanígy, hogy a valamilyen szinten kidolgozott háttér-világot mennyire tudják bizonyos írók megeleveníteni regényekben és novellákban (rosszul).

 

 

Az insteníti talán túlzás, de én megértem, ha valaki azt jobban szereti, mint a végterméket. (egyébként anno nem is volt vele semmi gondom).

 

Igen, általános emberközpontú fantazi világ, nagyon nagy ötletek nélkül, de a későbbiekhez képest van egy olyan előnye, hogy nem megy szembe a megcélzott játékstílussal.

 

A sok regény és kiegészítő utáni világ ezzel szemben sokszor annyira kötött, hogy csak témapartival, külön a kampány kedvéért kidolgozott helyi karakterekkel érdemes belevágni egy toroni vagy kráni kalandozásba. Többször hallottam játékosoktól, hogy kívülállóval kalandozni öngyilkosság ezeken a helyeken. Ennek mi értelme van? Úgy bővíteni egy világleírást, hogy akadályozza a játékot?

 

 

Egyébként van néhány dolog, ami tetszik a bővítésben. Pyarron folyamatos kidolgozása szerintem egész jó, bár kicsit túlírt lett, de az is tetszett, hogy a legtáposabb boss ellenfelek, az aquirok nem a máshol szokásos démonok-ördögök-nagy öregek-vámpírok, hanem a világra szabott lények. (A használatuk gyakorisága, és az erőszintjük már más kérdés, de tény, hogy ha kihívás kell kifejezetten magas szintű PC-knek, akkor arra nagyon jók)

 

 

Egyébként az áltanos világokkal kapcsolatban az a véleményem, hogy nem kell minden kiadványnak Planescape szintű egyediség. Például a Dresden-akták világa szinte már bántóan sablonos: varázslótársaságok, vámpírbálok, farkasember klánok, megkínzott lelkek, kísértetek, tündérények (fey) és fekete mágusok napjaink Chicagojában. Az egész  mégis működik, pedig összesen annyi érdekesség van benne, hogy mikor Harry bájitalokat kever, Bob fura összetevőket kér tőle. (szerelmi bájital: tépj bele legalább ötven dolcsit, a pénz szexi!)


Módosította galu22: 2019.02.07, 06:34


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2001 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.07, 01:01

 

Szerintem olvass vissza, hogy mi volt az eredeti felvetése Gkarnak, amire reagáltál. Röviden, három író munkássága szerinte eltér a már előttük is kialakult világtól - akár rpg fejlesztők, akár más írók készítették azt. Mivel az rpg-nek (és az irodalomnak?) jót tenne egy egységes világ, ezért ez a három író hibát követett el azzal, hogy nem a már kitalált Ynevhez igazodó anyagokat írt.

 

Engem ez mindig értetlenséggel töltött el, amikor valaki az ETK világleírását isteníti. Ha megnézzük, az egy fekete-fehér, teljesen derivatív, a kreativitás szinte teljes mellőzésével készült valami. Ami teljesen érthető is, mert hát a játék-asztalnál találták ki on the fly a mesélők, és ennyi sikerült... Például Krán is csak annyira volt kidolgozva, hogy át tudjanak ruccanni a kalandozók némi TP-ért és loot-ért.

Már mégis miért kellett volna az íróknak ehhez a szarhoz igazodniuk? Nagyjából mindent amit kidolgoztak, a régi, unalmas verzió kukázásával kezdték, és szerintem ez nagyon helyes. Pont ez az, ami Ynev-et egyedivé teszi, mert az ETK verzió helyett simán lehet valami generic fantasy-t játszani, és abba legalább a gonosz írók nem szólnak bele.

Az már egy más kérdés, hogy az új világképet hogyan tálalják az érdeklődőknek csupán fórumbejegyzés vagy a nemlétező rpg formájában. Ugyanígy, hogy a valamilyen szinten kidolgozott háttér-világot mennyire tudják bizonyos írók megeleveníteni regényekben és novellákban (rosszul).

 

 

Nézzük fordítva. Mekkora erőfeszítést igényelt volna betartani 2 bekezdésben leírt általános szarokat?



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.06, 22:09

 

Engem ez mindig értetlenséggel töltött el, amikor valaki az ETK világleírását isteníti. Ha megnézzük, az egy fekete-fehér, teljesen derivatív, a kreativitás szinte teljes mellőzésével készült valami. Ami teljesen érthető is, mert hát a játék-asztalnál találták ki on the fly a mesélők, és ennyi sikerült... Például Krán is csak annyira volt kidolgozva, hogy át tudjanak ruccanni a kalandozók némi TP-ért és loot-ért.

 

 

ETK-Krán: Az ETK 1997-es, a Renegát 1995-ös és nem üti az ETK leírását, de ahogy érzed.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.06, 22:01

KLM: jogos, valóban nem azonos a kettő.

Viszont a végtelen erősség, bár sok szempontból kényelmes, szerintem a játékban is sok drámai lehetőségtől fosztja meg a történetet. Nem abból a szempontból, hogy a rajzokat befejezésekor (a bélyeg egyébként nem 5 perc?) nem dobható ellene ellenállás, hanem azért, mert később sincs lehetősége a varázslat alanyának felülkerekednie a varázslaton.

Abban pedig klassz lehetőségek rejlenek.

Üdv:
D.

 

_EGY_ bélyeg tényleg öt perc (meg a transz), de szinte sohasem kerül rá 1 bélyeg. És akkor már tölteni kell manát, meditálni, stb.

 

Amúgy meg ha leszúrod, akkor pláne nem sok esélye lesz később a karakter megformálására :) (De némileg lehet HAL2000 nyomdokain próbálkozni a parancsok kreatív értelmezésével, ill. pár direkt parancsra -öngyilkosság, pld - dobálni).



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 670 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.06, 21:56

Szerintem olvass vissza, hogy mi volt az eredeti felvetése Gkarnak, amire reagáltál. Röviden, három író munkássága szerinte eltér a már előttük is kialakult világtól - akár rpg fejlesztők, akár más írók készítették azt. Mivel az rpg-nek (és az irodalomnak?) jót tenne egy egységes világ, ezért ez a három író hibát követett el azzal, hogy nem a már kitalált Ynevhez igazodó anyagokat írt.

 

Engem ez mindig értetlenséggel töltött el, amikor valaki az ETK világleírását isteníti. Ha megnézzük, az egy fekete-fehér, teljesen derivatív, a kreativitás szinte teljes mellőzésével készült valami. Ami teljesen érthető is, mert hát a játék-asztalnál találták ki on the fly a mesélők, és ennyi sikerült... Például Krán is csak annyira volt kidolgozva, hogy át tudjanak ruccanni a kalandozók némi TP-ért és loot-ért.

Már mégis miért kellett volna az íróknak ehhez a szarhoz igazodniuk? Nagyjából mindent amit kidolgoztak, a régi, unalmas verzió kukázásával kezdték, és szerintem ez nagyon helyes. Pont ez az, ami Ynev-et egyedivé teszi, mert az ETK verzió helyett simán lehet valami generic fantasy-t játszani, és abba legalább a gonosz írók nem szólnak bele.

Az már egy más kérdés, hogy az új világképet hogyan tálalják az érdeklődőknek csupán fórumbejegyzés vagy a nemlétező rpg formájában. Ugyanígy, hogy a valamilyen szinten kidolgozott háttér-világot mennyire tudják bizonyos írók megeleveníteni regényekben és novellákban (rosszul).



Kaloz

Kaloz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1064 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.06, 21:53

Morgorito: Én is azt mondom már egy ideje, fogjanak egy szabályrendszert, faragjanak hozzá egy világleírást, és kész. A regények meg novellák pedig opcionálisak. De ennek azt hiszem a legfőbb akadálya az a sokat emlegetett kánon, amihez aztán mindenkinek tartania kéne magát.

OFF: Azt hiszem a fórum alatt nem az LFG-t, hanem a DV fórumát kell érteni, ahol olykor igen érdekes elképzelések jelentek meg.

Diocletianus: Volt az a háromfejű kráni szörnyeteg, amiről Kornya először leírta hogy baromság meg hülyeség, aztán mikor kapott egy jó ötletet akkor hirtelen értelmet nyert, sőt "hivatalosan" is úgy lett. Ez egy fórumon elmegy, de ilyen hozzáállásra nem lehet szabályrendszert építeni.



Diocletianus

Diocletianus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1357 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.06, 21:21

Hmm, talán érdemes lett volna szólnom (ha esetleg eddig nem volt egyértelmű): nincs közöm semmilyen jelenlegi MAGUS-rendszer fejlesztéséhez, arról semmilyen információval nem rendelkezem, és főleg nincs rá semmilyen hatásom.

 

A véleményem a sajátom, és semmiképp nem tükrözi a kiadóét, vagy bármelyik szerzőtársamét.

 

Üdv:

D.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]