Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1563 hozzászólás érkezett eddig

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1279 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.11, 13:26

A fentiek alapján nem gondolom, hogy bármikor is úgy léptem volna fel, hogy az én véleményem lenne a szentírás, amihez mindenkinek igazodnia kell. Legutóbb, annyit írtam, hogy a viták a korábbi véleményemet erősítették meg bennem. Nem más számára, számomra lett mérvadóbb a korábbi álláspontom. 
 
Azért jó lenne, ha legközelebb inkább kérdeznél, minthogy olyan f***ságokat adj a számba, amit nem mondtam, és nem is szándékoztam mondani. kkthxbye

Elnézve a beszélgetést, csak magamat tudom ismételni: ha M*, akkor kell a saját rendszer, ami vagy tök új, mozaikmágiával meg mindennel, vagy valamelyik régebbi M* rendszer variációja, vagy nem M*, hanem azt kukázva, egy létező rendszer Ynev világán, de azt ne hívják M*-nak.

Sajnos csak arra tudunk válaszolni, amit írsz, és nem arra, amit "szándékoztál mondani". A te állításod pedig ennyit tesz ki:
a, Rendszer mozaikmágiával.
b, Más rendszer, de nem lehet M* a neve.

És nem "tűnt" úgy, mintha bármi kompromisszumra hajlandó lennél. Igen, tudom, minden fórum poszt csak a szerzője véleményét fejezi ki, de itt elég kinyilatkoztató hangulata volt a posztnak (főleg smiley-k nélkül).

Posztod többi része meg olyan, mintha csak azért kéne egy rossz megoldást tartani mindenáron, mert az volt az első.
 

Krynn:

Ezért jött létre ez a topik, alternatív rendszerek mágushoz.[/size]

Ne haragudj, de ezzel majdnem mondtál valamit. Alternatív rendszer az is, amit magad fejlesztesz ki, az is, ha annyira teleháziszabályozod a meglevőt, hogy az gyak. alternatíva lesz, és az is, ha egy már meglevőre húzod rá a M*-t (pl. KLM-féle Zöld Kódex, vagy bármely adaptáció). Szóval kérlek, fejtsd ki, hogy mi is a megjegyzésed mondanivalója, ill. szerinted miben is vétettem, ami miatt erre a fontos kiegészítő megjegyzésedre szerinted feltétlen szükség volt.

Az alternatív rendszer azt jelenti, hogy a hivatalos Z/ETK/ÚT/D20/UTK rendszerek mellett bármi más. Az, hogy te ezeket eltiltod a M* névtől, az a te bajod. Ezért vagyunk az alternatív rendszerek topicban.

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5691 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.11, 13:08

NoiseEHC

 

 

Na most, értem én, hogy ez itt az internet, ahol mindenképpen nektek kell birtokolni az egyetlen igazságot, mert különben nem igazi a győzelem a fórumozás véres hadszínterén, de szerintem talán néha konstruktívabb lenne a másik álláspontját is megérteni, és akkor kevesebbszer kéne annyit ízlésről parttalan vitákba bonyolódni.

Khm, mondjuk, ezt magadra is vonatkoztathatnád.

 

Az én véleményem annyi volt, hogy a M* az "első hazai fejlesztésű szerepjáték". Igen, tudom, valójában nem az első (Pl. Harc és varázslat), de mivel az első, széles körben elterjedt, így ez az általánosan elterjedt imidzse a játéknak. Nem az első DnD 5th ed-adaptáció, hanem első hazai fejlesztés. Ez szerintem egy fontos ismérve a M*-nak, hogy kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk.

 

De mint mondottam vala volt, az is simán működhet, hogy a M*-t, mint brandet kukázzák, és Ynevvel, mint branddel mennek tovább hivatalosan, akár már meglevő, pl. DnD motorral.

 

Igaz, hogy a M*, mint brand, relatíve széles körben ismert, viszont, mint sok itt megjelenő viszonyulása is is bizonyítja, nem feltétlenül pozitív tartalommal. Ha az írói világot viszik tovább új motorral, az lehet, hogy többet hozna, mint amit a régibe kapaszkodással ki lehet még csikarni ebből a tetszhalott brandből. Csak azt szerintem jobb lenne új név alatt futtatni.

 

A fentiek alapján nem gondolom, hogy bármikor is úgy léptem volna fel, hogy az én véleményem lenne a szentírás, amihez mindenkinek igazodnia kell. Legutóbb, annyit írtam, hogy a viták a korábbi véleményemet erősítették meg bennem. Nem más számára, számomra lett mérvadóbb a korábbi álláspontom. 

 

Azért jó lenne, ha legközelebb inkább kérdeznél, minthogy olyan f***ságokat adj a számba, amit nem mondtam, és nem is szándékoztam mondani. kkthxbye

 

Krynn:

 

 

Ezért jött létre ez a topik, alternatív rendszerek mágushoz.

Ne haragudj, de ezzel majdnem mondtál valamit. Alternatív rendszer az is, amit magad fejlesztesz ki, az is, ha annyira teleháziszabályozod a meglevőt, hogy az gyak. alternatíva lesz, és az is, ha egy már meglevőre húzod rá a M*-t (pl. KLM-féle Zöld Kódex, vagy bármely adaptáció). Szóval kérlek, fejtsd ki, hogy mi is a megjegyzésed mondanivalója, ill. szerinted miben is vétettem, ami miatt erre a fontos kiegészítő megjegyzésedre szerinted feltétlen szükség volt.


Módosította Dronner: 2019.09.11, 13:12


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12243 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.11, 12:30

Elnézve a beszélgetést, csak magamat tudom ismételni: ha M*, akkor kell a saját rendszer, ami vagy tök új, mozaikmágiával meg mindennel, vagy valamelyik régebbi M* rendszer variációja, vagy nem M*, hanem azt kukázva, egy létező rendszer Ynev világán, de azt ne hívják M*-nak.

 

Mondjuk mozaikmágia helyett a WWolfos Dark Age: Mage "oszlopos" megoldásával is ki tudnék egyezni,  ami igen karcsúsított mágiarendszer, meg kevés leütés is (csak rohadt sokáig kellene tipródni vele a balanszoláshoz, illetve a WWolf "marék d10" harcrendszere meg nem jó M* alá).

 

Szerintem már leírtam, hátha mégis:

 

Az instakill varázslatoknak, a "szemrésre éjszaka viharban dupla túlütés, ha nem 01-et dobok" (igen, ez szándékos túlzás volt) íjászoknak és hasonlóknak az az értelme, hogy két karakter (vagy két parti, ahol az egyik lehet NJK) összecsapása zajlik egyrészt "éberség vs. lopakodás" szinten, másrészt "szociális" szinten és mikor ezeken túl vannak, akkor kerül csak elő maga a harc, ami viszont már gyors, halálos és elég komolyan kedvez a magasabb szintűeknek (alacsony szintűekkel szemben).

Ehhez jön még a kvázi kötelező pszi, ill (a már annyira nem kötelező) varázstárgykészlet, mint menedzselhető erőforrás, amivel a három rétegű összecsapásban itt-ott be lehet segíteni - de ha nagyon észnél vagy is, akkor is becsúszhat egy JK-halál egy harcba, ezért nagyon nem kell gondolni, hogy mikor és hogyan mégy bele.

 

Ez lenne SZVSZ a kommandósfentezi hangulatot szolgáló rendszer. Ezért fontos, nem csak azért, mert valamikor a 90-es évek elején volt pár emlékezetes instakillünk  :bezzeg:

 

 

A 5th D&D a gondosan kigyomlált "save or die" (sőt, volt pár "die under lvl N/ X hp" hatás is) effektekkel az összecsapásokat erősen az "eddig biztosan bírom ezt a DPS-t" jellegű... Tehát a hangulatot nem támogatja.


Módosította KLM: 2019.09.11, 12:31


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12243 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.11, 12:09

 

Na most, értem én, hogy ez itt az internet, ahol mindenképpen nektek kell birtokolni az egyetlen igazságot, mert különben nem igazi a győzelem a fórumozás véres hadszínterén,

 

Ez tudod ugyanolyan hangulatkeltő csúsztatás, mint az "alaperősítésen az Izzó Idegek megölt bárkit"... 

 

Ja, hogy alaperősítésen mégis megdobható ellene az Egészségpróba és hát megsem öli, hanem csak pár körre félig-meddig cselekvőképtelenné teszi...

 

...ez feltétlenül szükséges a véres győzelemhez? Mert ha nem, mi lenne ha ettől és a hasonló túlzásoktól eltekintenének az érintettek? 



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.11, 11:25

Bulldy,

Vsz a pszi sokkal több, mint a mentődobás a játékban. Az, hogy a nem varázshasználó kasztoknak is vannak varázsképességeik, és ehhez kapcsolódó erőforrás menedzsment, az nagyon fontos design elem. Már alapfokon is számos olyan aktív pszi diszciplína van, ami vetekszik a cantripek erejével. Szerintem ez olyasmi, ami egyrészt nem cseszi szét a játékegyensúlyt, hogy kapnak az emberek plusz egy magic initiate feat-et, és végülis ebből is az jön ki, hogy a kalandozók kemény arcok (ezt nem írtam, de úgy képzelem 3. szintről indulna a kezdő karakter).

 

Ami az ellenállást illeti, szerintem a mágusos design rossz, és nem szívesen tartanám a hangulatát sem. Később próbálták függetleníteni a pszitől, lásd UTK-s javítási kísérletek (szakrális mágiából, mágiatagadásból, szellemek segítségével, magasabb  rombolhatatlan alap), vagy a bestiáriumos hasraütéses ellenállás értékek. Szerintem DnD5 alá igenis kell a mentődobás mindenkinek, különben az azon apauló varázslatok annyival erősebbek lennének, hogy eluralnák a játékot.

 

kukac,

:ok: Azt sem szabad elfelejteni, hogy számos kasztképesség segíti a mentőket magas szinten, vagy tesz bizonyos hatásokra teljesen immúnissá. Aki játszik feat-ekkel, ott még azok is bejöhetnek a képbe, de ha nincs feat, akkor meg a növekvő tulajdonságok segítenek picit.

 

Dronner,

Ezért jött létre ez a topik, alternatív rendszerek mágushoz.



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.11, 11:13

 mozaikmágia mindenképpen kuka, 

 

 

És ezek után miért M*? 

 

 

 

"És ezek után miért M*?"

Leírtam pár oldallal korábban, hogy nekem miért mágus a mágus, mitől érdekes ynev. 

 

 

Amit én írtam le, hogy mitől M* a M*, annak nagy részét nem sikerült megragadnod :)

 

 

 

Elnézve a beszélgetést, csak magamat tudom ismételni: ha M*, akkor kell a saját rendszer, ami vagy tök új, mozaikmágiával meg mindennel, vagy valamelyik régebbi M* rendszer variációja, vagy nem M*, hanem azt kukázva, egy létező rendszer Ynev világán, de azt ne hívják M*-nak.

 

Izé, nekem lenne egy kérdésem, ami nem hagy nyugodni. Azért az megfordult a fejetekben valaha, hogy különböző embereknek különböző dolgok fontosak a játékban, és ezeket az úgynevezett ízlés szóval írjuk le?

 

Mert ugye vannak, akiknek a "magusosság" azt jelenti, hogy mechanikailag ugyanazokat a lehetőségeket lehet megcsinálni az új rendszerben, mint az ETK-ban (például instakill varázslatok meg mérgek). Ugye, ide tartoztok ti. Ennek minősített esete, ha nem csak, hogy a mechanikáknak kell nagyjából egyezniük, de szabályoknak kizárólag az ETK javítása elfogatható...

 

Aztán ugye vannak azok, akiknek a "magusosság" azt jelenti, hogy nagyjából ugyanolyan dolgokat tudjanak a karakterek (például boszorkánymester életerőt manipulálni), de ez mechanikailag lehet máshogyan is megoldva, lásd pszi DND5 verziója alább...

 

Végül ugye vannak azok, akiknek a "magusosság" mindössze annyit jelent, hogy szeretnének Yneven játszani a szokásos kasztokkal, amik hasonlítsanak stílusban az eredetiekre, de a mechanikának még csak hasonlítania sem kell az ETK-ra. Sőt!!! Például, ebbe a kisebbségbe tartozom én magam is...

 

Na most, értem én, hogy ez itt az internet, ahol mindenképpen nektek kell birtokolni az egyetlen igazságot, mert különben nem igazi a győzelem a fórumozás véres hadszínterén, de szerintem talán néha konstruktívabb lenne a másik álláspontját is megérteni, és akkor kevesebbszer kéne annyit ízlésről parttalan vitákba bonyolódni.



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5691 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.11, 10:22

Elnézve a beszélgetést, csak magamat tudom ismételni: ha M*, akkor kell a saját rendszer, ami vagy tök új, mozaikmágiával meg mindennel, vagy valamelyik régebbi M* rendszer variációja, vagy nem M*, hanem azt kukázva, egy létező rendszer Ynev világán, de azt ne hívják M*-nak.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6733 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.11, 10:02

A MAGUS anno az AD&D nyomdokain készült, ahol szintén volt "E" típusú méreg, ami rontott mentőn megöl, sikeres mentőn 20 hp-t sebez. Ilyen őssel nem véletlen, hogy a MAGUS boszorkánymesterei keverhetnek halál/bénulás mérget. (Az már apróság, hogy a szülő rendszerben egy magas szintű harcos jó eséllyel megdobta a mentőt, míg MAGUS-ban ha EGS-re nem jött ki 20-as érték kb megszívtad.)

A privát véleményem az, hogy ha a MAGUS a D&D5E-ből származna, simán itt is csak XdY méreg sebzést okozna egy méreg, amit CON mentő felez. (Persze 5E-ben is vannak szívatások, pl. Megmérgezett állapot, ami rontja a dobások hatékonyságát vagy a Hullaféreg-tinktúra, ami nem sebez, de paralizál.)

Bulldy

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12243 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.11, 09:16

 

A mentő képességtől függően -3-tól +3-ig, plusz szinttől függően +2-től +6-ig (proficiency esetén), 

 

Tehát végül is az 1. és a 20. tsz karakter mentője között pusztán szintből 4 különbség van, méghozzá d20-on.

 

Komoly.

 

Még mindig Izzó Idegek:

Ha nem a részeredményt nézed, hanem a végeredményt, akkor egy vesztes "csata" után ez az. 

 

 

k6+4 kör a varázslat hatóideje, tehát megúszhatja "egy harcon belül is", pszit használhat, tehát megtolhatja az egészségét, plusz 5 szegmens a varázslat bevetése, szóval annak a végét is meg kell érni... 

....a KM dönthet úgy, hogy egy össze-vissza csapkodó valakit mégsem automatikusan lehet torkon szúrni... 

...ésatöbbi, ésatöbbi...

 

Mégis, a legfontosabb, hogy a M*, mint kommandósfantasy esetén valahogy a magasabb kockázat miatt sokkal jobban meggondolják a karakterek az összecsapásokba belemenést - ideértve az NPC-ket is természetesen. 



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1279 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.11, 08:39

 

"Melyik régebbi kiadásban "ÖL MEG" "BÁRKIT" az alap, erősítetlen Izzó Idegek?"

Egészségpróba véd ellene (ami nem javul szintekkel),

 

 

Tehát akkor mégsem öl és mégsem bárkit automatikusan. Plusz mennyivel nő 5th-ben a mentődobás?

 

Ha nem a részeredményt nézed, hanem a végeredményt, akkor egy vesztes "csata" után ez az. Pláne ha nem csatában kapja.

 

A mentő képességtől függően -3-tól +3-ig, plusz szinttől függően +2-től +6-ig (proficiency esetén), míg a célszámok általában 8 + képesség skill + proficency, tehát azonos szintű azonos képességű ellenfelek között a védőnek elég 8-at dobnia d20-szal. Sikeres mentő esetén vagy csökken a hatás, vagy nem jön létre egyáltalán. Azért így nem igazán save-or-die, még ha egy Hold Person hasonlóan durva tud lenni (ott harcban minden kör végén lehet új mentőt dobni).

 

Nem mondom, hogy jobb vagy rosszabb, de más designt kapott a korábbiakhoz, és a M*-hoz képest.


Módosította kukac: 2019.09.11, 08:40


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12243 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.10, 21:17

A mérgekkel való jaték fun... amíg a mesélő is el nem kezdi használni. 

 

Ugye nem feltételezted, hogy most újat mondtál? 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12243 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.10, 21:13

"Melyik régebbi kiadásban "ÖL MEG" "BÁRKIT" az alap, erősítetlen Izzó Idegek?"

Egészségpróba véd ellene (ami nem javul szintekkel),

 

 

Tehát akkor mégsem öl és mégsem bárkit automatikusan. Plusz mennyivel nő 5th-ben a mentődobás?

 

Túlütés helyett van kritikus találat és szintekkel javuló sebzéskódok/több körönkénti támadás. Nem lassulnak be a harcok magas szinten sem, 5-6 körös csaták vannak jellemzően egy nehéz kihívásnál.

 

 

Tehát akkor végül is az ugyanannyi ingame körre mégis többet kell dobálni, plusz jobban támogatja a "bemegyünk oszt hent" játékot, hogy ha elméred az ellenfelek erejét, akkor is csak ritkán nulláznak le rögtön, van esély karakterhalál nélkül lelépni.

 

"És ezek után miért M*?"

Leírtam pár oldallal korábban, hogy nekem miért mágus a mágus, mitől érdekes ynev. 

 

 

Amit én írtam le, hogy mitől M* a M*, annak nagy részét nem sikerült megragadnod :)


Módosította KLM: 2019.09.10, 21:14


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6733 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.10, 17:38

Lehet átnevezni varázslatokat. Egy Tasha's Hideous Laughter ugyan azt eredményezi, mint egy Izzó Idegek: a célpont fetreng a földön és képtelen érdemben cselekedni. Hogy közben röhög vagy rohama van, már csak leírás kérdése.

Pszi alapfokra lehet azt mondani, hogy minden kulcs karakternek van: ezért képesek mentőt dobni mindenféle ellen. Ez annyit von magával, hogy lesz, aki nem dobhat mentőt. Ez lehet elsőre tápnak hangzik, de emeli a kalandozók kiaf***agyerek-faktorát, hogy csíra ellenfelek képtelenek ellenállni a varázslataiknak, képességeiknek.

Bulldy

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.10, 14:55

"Melyik régebbi kiadásban "ÖL MEG" "BÁRKIT" az alap, erősítetlen Izzó Idegek?"

Egészségpróba véd ellene (ami nem javul szintekkel), és ha elvéted a mentőt, akkor a csatában már nem veszel részt, ezért írtam bárki ellen halálosnak (nyilván utána még kell kapnod egy támadást is, ami dobás nélküli túlütés lesz a magatehetetlenség miatt). ETK-ban a leghalálosabb, mert UTK-ban a pontelosztás miatt ritkán látni alacsony egészségű karaktert. Trakigusan szar varázslat, a vörös halál legalább csak magas szinten save or die. Whatever, side discussion.

 

"Akárcsak a túlütés, íjász-szabály és persze a halál/görcs mérgek eltűnése..."

Igen, ezek mind a save or die mechanika részei, és örülök az eltűnésüknek.

Túlütés helyett van kritikus találat és szintekkel javuló sebzéskódok/több körönkénti támadás. Nem lassulnak be a harcok magas szinten sem, 5-6 körös csaták vannak jellemzően egy nehéz kihívásnál.

Íjász szabály nem fog hiányozni, főleg mivel az íjász sebzése is nő, így a lőfegyverek semmivel sem kevésbé halálosak, mint a közelharci fegyverek. 

A mérgekkel való jaték fun... amíg a mesélő is el nem kezdi használni. Ha szeretnél, akkor szívfájdalom nélkül mesélhetsz DnD5-ben is halálos mérgeket, a rendszer nem akadályoz benne - max. annyiban, hogy az alapkönyv nem részletez ilyen mérgeket, de szerencsére elég egyszerű egyet imprózni: ha nincs meg a con mentő, akkor meghaltál.

 

"És ezek után miért M*?"

Leírtam pár oldallal korábban, hogy nekem miért mágus a mágus, mitől érdekes ynev. A mozaikmágia nincs ezek között, szerintem a mágus ennél sokkal több - az állandó toldozásra-foldozásra szoruló mozaikmágia nélkül játszunk jó ideje (nincs a partiban varázsló), és abszolút átjön a mágus hangulata, szóval már konverzió előtt meg tudom mondani, hogy utána miért maradna M*.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12243 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.10, 11:36

A tapasztalati és szakrális mágia DnD5-re közepes kihívás, nyilván bizonyos varázslatok kimaradnának, mások meg jelentősen átalakulnak, de ennek jó oka lenne. Akinek hiányzik, hogy izzó idegekkel 7 manából megöljön bárkit, az játszhat a régebbi kiadással tovább 

 

 

Melyik régebbi kiadásban "ÖL MEG" "BÁRKIT" az alap, erősítetlen Izzó Idegek?

 

 A save or die hatások eltűnése, 

 

 

Akárcsak a túlütés, íjász-szabály és persze a halál/görcs mérgek eltűnése...

 

A mozaikmágia mindenképpen kuka, 

 

 

És ezek után miért M*? 


Módosította KLM: 2019.09.10, 11:38


Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.10, 10:47

A tapasztalati és szakrális mágia DnD5-re közepes kihívás, nyilván bizonyos varázslatok kimaradnának, mások meg jelentősen átalakulnak, de ennek jó oka lenne. Akinek hiányzik, hogy izzó idegekkel 7 manából megöljön bárkit, az játszhat a régebbi kiadással tovább - a többieknek ott lesz mondjuk a hold person, ami nem teljesen broken. A save or die hatások eltűnése, a fegyverforgató kasztok egy szintre kerülése a varázshasználókkal, a tervezhető kihívások bőségesen kárpótolnak azért, hogy elveszítünk/átalakítunk néhány broken signature varázslatot (átváltoztatás csókja polymorph, szétzúzás shatter, földnyitás entangling roots, stb.). A mozaikmágia mindenképpen kuka, legjobb esetben hangulatában egy-egy kasztképesség emlékeztet rá (metamágia, bővíthető varázslatrepertoár). Már ehhez is tesztelni kellene, mert a metamagic alapvetően sorcerer képesség, de Yneven a wizardhoz tartozna - szóval itt már nehezedik a konverzió.

 

Amit nem tudok teljesen elképzelni, hogy mi lenne a pszivel, ami eléggé meghatározó játékelem, de sosem volt balanszolva, ezért egy az egyben nem lehet átvenni. Valamiféle  "pyarroni pszi" feat-ben gondolkodom (magic initiate átnevezve), ez ugye cantripeket ad (telekinézis a mage hand, telepátia a message, tulajdonságnövelés a guidance, fájdalomokozás a shocking grasp, fájdalomcsillapítás a spare the dying, stb) és egy 1. szintű varázslatot, ami egy "mesterfokú" alkalmazás lenne. A kyr és slan pszi már kasztképesség volna (a harcművészek ki pontja, vagy a wizard arcane recovery képessége). Nyilván ez azt okozza, hogy a kezdő karakterek plusz egy ASI-val/feat-el kéne induljanak, amiből választhatják a pyarroni pszit (hogy már kezdő karakter is birtokolhassa), vagy költhetik másra. 

A másik fejtörést okozó dolog az egyedi istenekkel/vallásokkal foglalkozni. A vallási megkötések hangulatosak, és nem kéne őket veszni hagyni. Viszont a dnd5 generic cleric/paladin nem rendelkezik ilyesmivel. Tehát ha teszünk be megkötést, akkor itt balanszolni kell, ami mindig veszélyes rendes tesztelés nélkül. Valami olyan listában gondolkodom, hogy az istenek felsorolva, mellettük a játéktechnikai megkötése az adott istennek, mellette az a pár plusz varázslat, amiket ad a szokásos + domain spellek mellé.

 

Őszintén szóval nem tudom mekkora meló egy minimál konvertálás, de egy nagyon jó konvertálás biztosan sok idő - mert ehhez már tesztelni is kell, nem elég átnevezni bizonyos képességeket vagy megfeleltetni/kihagyni valamit a régi játékból. Első körben valszeg egy butított verziót csinálnék, amiben még nincs átírt wizard, egyedi istenek megkötése/varázslata, pszi feat. Ha ez kész, és a konverzió 100%-ig játszható, akkor kéne foglalkozni ezekkel a tesztelést igénylő részekkel. Az az igazság, hogy ha a konvertáló nem tesztel rendesen, még akkor is jó eséllyel játszhatóbbat alkot, mint a mágus volt (egyszerűen nem lehet annyira eltolni a dolgokat a dnd spell listájával).

 

 



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1363 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.10, 09:05

Persze új játékosok esetében ez nem gond, hiszen maga a világ nem követeli meg azokat a varázslatokat, csak a játékosi hagyomány, viszont hiába megendgedő az ember, és engedi el a régi képzettségrendszert, tulajdonságokat, ..., szóval mindent, ha játék közben a kedvenc (mondjuk) bárdjával nem lesz képes arra, amire mindig is volt, akkor az neki már nem M.A.G.U.S. lesz.
 

 

Ebben szerintem nincs igazad. Ha csak a D&D különböző verzióit nézzük, akkor sem lehet 5-ben 100%-ig reprodukálni egy 4. kiadású varázshasználót, és a 4. kiadásban meg pláne nem egy 3. kiadásút. A kifejezetten legjellemzőbb varázslatokon (magic missile, fireball, stb) kívül leginkább az azonos "életérzés" a cél, nem a pontos másolat ha egy szerepjáték kiadást vált.



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 804 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.07, 13:01

 
(Éppenséggel ha a CX alapkönyből és a grimóból kigyomláljuk az átfedéseket, akkor oldalszámban ÖSSZESEN is alatta leszünk a ZÖLDnek vagy az ETKnak... Mindenesetre ha egybe is rakjuk, akkor is úgy kell megoldani, hogy az egyszeri tapasztalati mágiahasználóra vágyó pléjer úgy tudjuk karaktert generálni és játszani, hogy a többi kaszt és különösen a mozaikmágus részeit ne kelljen átolvasnia).
 
Szóval - ahogy látom - kell egy átfogó mágiaelmélet, majd abból levezetve pár "kaszt". Meg ugye a kb. mindenkinek elérhető pszi (ami nélkül meg kb. nincs mágiaellenállás, de az meg elég bután néz ki). 
 ...

A másik, hogy nyugodt szívvel lehet, sőt kell kihajigálni egyes varázslatokat, másokat meg be kell tenni, a lényeg az, hogy amikor a mestere elengedi az akolitát, akkor már legyen egy olyan mágikus eszköztára, amiből "meg tud élni".

A magam részéről ráadásul a rontásokat, természeti mágiát meg a villámmágiát is 1-2 varázslattal letudtam, hasonlóan a ZÖLD/ETK méregmágiájához. 

...

Illetve későbbre legyen opció az ősmágiákra is - az egyébként nem baj, ha két ősakvér mágiája ugyanúgy eltér egymástól, mint bármelyiküké az egyébként egységesebb óelf mágiától.

 

Legyen így, bár szerintem alapkönyvben továbbra sincs hely jól kifejtett mozaikmágiára, ha van benne normális világleírás, "miazazerpégé", KM-kalauz, tartalomjegyzék, karakterlap, térkép, stb.

 

Persze, csak ha nem akarunk egy 600+ oldalas, "AK"-utánzat nehezékkel utazgatni...



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12243 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.07, 10:53

és @Cundior

 

Mozaikmágia a kivétel, ott tényleg le kell hajtani az jampigallért, de a magas mágiát, és a mélllllyebb mágiaelméleti fejtegetéseket meghagynám egy külön kiegészítőben, az alapkönyvben erre egyszerűen nincs elég hely.
Lásd Codex Grimoire... persze ha valaki átírja Nyúl átfogó mágielméletét Ynev-re, annak csak ripszekt.
:sor: :ok:

 
:pirul: :D
 
(Éppenséggel ha a CX alapkönyből és a grimóból kigyomláljuk az átfedéseket, akkor oldalszámban ÖSSZESEN is alatta leszünk a ZÖLDnek vagy az ETKnak... Mindenesetre ha egybe is rakjuk, akkor is úgy kell megoldani, hogy az egyszeri tapasztalati mágiahasználóra vágyó pléjer úgy tudjuk karaktert generálni és játszani, hogy a többi kaszt és különösen a mozaikmágus részeit ne kelljen átolvasnia).
 
Szóval - ahogy látom - kell egy átfogó mágiaelmélet, majd abból levezetve pár "kaszt". Meg ugye a kb. mindenkinek elérhető pszi (ami nélkül meg kb. nincs mágiaellenállás, de az meg elég bután néz ki). 
 

Spoiler

 

A másik, hogy nyugodt szívvel lehet, sőt kell kihajigálni egyes varázslatokat, másokat meg be kell tenni, a lényeg az, hogy amikor a mestere elengedi az akolitát, akkor már legyen egy olyan mágikus eszköztára, amiből "meg tud élni".

A magam részéről ráadásul a rontásokat, természeti mágiát meg a villámmágiát is 1-2 varázslattal letudtam, hasonlóan a ZÖLD/ETK méregmágiájához. 

 

- - - 

 

Illetve későbbre legyen opció az ősmágiákra is - az egyébként nem baj, ha két ősakvér mágiája ugyanúgy eltér egymástól, mint bármelyiküké az egyébként egységesebb óelf mágiától.



Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 732 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.07, 09:10

Nem tudom pontosan hogy értitek ezt a varázslatok kikukázása, illetve más varázslatok ynevisítése dolgot, de szerintem ez egy érzékeny téma, mert a varázshasználó kasztok majdhogynem teljes egészükben megegyeznek a varázslatlistájukkal. Persze van mit rendbetenni, mindig is voltak aránytalan hülyeségek, de míg mondjuk egy ynevi fejvadász mibenléte hitelesen leírható más, új fogalmak segítségével is, addig például egy ynevi tűzvarázsló a konkrét varázslatai miatt az, ami.

Persze új játékosok esetében ez nem gond, hiszen maga a világ nem követeli meg azokat a varázslatokat, csak a játékosi hagyomány, viszont hiába megendgedő az ember, és engedi el a régi képzettségrendszert, tulajdonságokat, ..., szóval mindent, ha játék közben a kedvenc (mondjuk) bárdjával nem lesz képes arra, amire mindig is volt, akkor az neki már nem M.A.G.U.S. lesz.

Valóban ez a rész a neheze az egésznek, hogy működőt és jót kell csinálni, de szerintem semmiképpen sem kihagyással.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]