Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1524 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11968 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.19, 23:31

@Bulldy
D&D5-ban van instakill? Ha jól emlékszem a save or die varázslatokat is kigyomlálták...

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11968 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.19, 23:26

@Al2O3:
Kösz, majd megnézem, nem ismerem.

Amúgy a battlegroup-horda esetén persze kell valami morálféle (mondjuk zombihordára még beFűvezett orkokra nem játszik), de volt már, hogy az volt a fontos, hány körig tartják a frontot a hentes karakterek, amíg a többiek...

De ekkor is érdemes valami egyszerű algoritmusa találni arra, hogy ne kelljen minden körben mind a 6-8 támadást ledobálni...

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6594 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.19, 23:20

Gyors D&D5E verzió:

 

Fajok

  • Ember (PHB szerint: minden főjellemzőre +1, variant human nincs)
  • Elf (PHB: erdei elf)
  • Törpe (PHB: hegyi törpe)
  • Fél-elf (alakítani kell rajta, a PHB-ban lévő szvsz túl táp)
  • Udvari ork (fél-ork-ból kell alakítani, a PHB-ban lévő fél-ork nem igazán az, mint az udvari ork)
  • Wier, Jann, Amund, Khál, Kyr: ők most nem játszanak, de ember variánsként ki lehet őket hozni, a khál alá pedig be lehet tolni a fél-ork-ot.

Kasztok

  • Harcos (fighter): ide tartozik mindenki, aki főként harccal foglalkozik, beleértve a lovagot (aki harcos kasztú személy, nemes (lovag) háttérrel), a gladiátort (harcos, szórakoztatóművész (gladiátor) háttérrel) és a fejvadász bizonyos fajtáit*.
  • Bárd (bard): ki lehet lépni a megszokott megrögzött csábító szélhámos kliséből, a "lore" bárd tipikus példája Enika Gwoon, a "valor" bárd pedig Tier Nan Gorduin. :)
  • Zsivány (rogue): a klasszikus tolvaj a "thief" archetípus, bizonyos tolvajklánok misztikumokba beavatott tagjai (pl. Rúnás tolvajmágia) az "arcane trickster"-ek, az "assassin" pedig a fejvadászok orvgyilkos/mortel típusa.
  • Szerzetes (monk): a harc- és kardművészek. Az "open hand" szerzetesek a klasszikus pusztakezes brucelee-klónok, az "elements" szerzetesek a niarei sárkány- és őselemkultusz letéteményesei, a "shadows" szerzetesek pedig az enoszukei romlott lelkű tilosban járók. A kardművészek "open hand" szerzetesek, annyi ráadással, hogy ügyességből forgatják az íves hosszúkardot (slan kard), a bónusz támadásaik sebzése azonban nem a kardé, hanem a harcművészetük sebzéskockája - gyakorlatilag azt mondjuk, hogy a kardjával támad, a sebzése is vágósebzés, de limitált a sebzése.
  • Pap (cleric): a szférákat szépen szét lehet dobálni (DMG-ből bejön a Halál szféra ranagolita/tharrita/stb. barátainknak) az istenek között és minden pap eldönti, hogy melyikre fókuszál, így csak egy szférája lesz (nem idegen ez a MAGUS-tól, lásd a szétszedett Arel-papot). 
  • Lovag (paladin): A paplovagok, főként devotion vagy vengeance, de befér a DMG-ből az oathbraker (átnevezve) a Halál-szférás istenek paplovagjainak.
  • Mágus (sorceror): ezzel van a legtöbb meló, ide a boszorkány és a boszmester menne, de egyik mágikus eredet sem passzol ide igazán. A mechanika rendben van (kevés varázslatot rugalmasan használnak), de a varázslatlistákon és a mágikus eredeten dolgozni kell (átmenetileg a "wild magic" megteszi).
  • Warlock (warlock, nem boszmester, mert ez nem az a boszmester :) ): ez kimondottan a tűzvarázsló miatt került be, aki Sogrontól kapja a mágiáját (mindenki kedvenc szeráfi alkuja). A mechanika rendben van, a "fiend" patrónus képességei jók lesznek, a paktumok közül a "tome pact" a Fény Ösvénye (több varázslat), a "blade pact" pedig a Pusztító Tűz Útja. A varázslatlistán dolgozni kell, de nem nagy munka.
  • Varázsló (wizard): Pyarron, Doran és egyéb mágikus OKJ képzési központok növendékei.

*Fejvadászok: itt a lényeg, hogy a karakterek több kasztból jönnek, pl:

  • testőr/messor: harcos (battlemaster)
  • katona/sequator: vándor (hunter)
  • orvgyilkos/mortel: zsivány (assassin)

Azonban minden esetben egy speciális Criminal/Guild artisan háttérrel rendelkeznek, ami tulajdonképpen maga a klán, ez ad nekik - a képzettségeken túl - kapcsolatokat és kötelezettségeket.

 

Maga a rendszer ott van a Basic D&D-ben, PHB-ban, DMG-ben, MM-ben. Több év fejlesztés és több, mint 175 000 tesztelő van mögötte. :)

 

Valaki a Dreonar Küldetését D&D5E alatt? ;)

 

Bulldy



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11968 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.19, 23:18

KLM, köszi az ötleteket, tetszetős. :cool:

A mágiáról:
-nyilván az érzékelés, gyógyítás és hasonló mágiákkal, amik nem aktívak és nem kell nekik ellenállni, mert nem olyan jellegűek, nincsen gáz.
-azokkal van fennakadás, ahol valami ellenállást kell dobni. A célzás megoldható egy TÉ-dobással, ha fizikai. Az ellenállás kérdéses, ha pl, elme ellen megy, akkor nem TÉ-re megy, de pl. hogy nézne ki a mágiaellenállás, meg ezek? :hogymi:


"Aha" ;)

Játszhatunk olyat, hogy a harcos skillekből fejleszti a TÉt még a VÉt. Még KÉt, még CÉt, még esetleg fájdalomtűrést.

Csináljuk még ugyanezt a pszire is? Nyilván ebben az esetben a harcos pakol majd a mentális VÉ-re, azaz a pszipajzsokra ;)
A pszi ostromra meg nem, mert minek az neki.
Legyen még egy skill, aminek a szintjétől függően válogathat a diszciplínák között ("psziroham oszt kész" ;) ), meg még egy a pszi-pontoknak, bár ez jöhet a mentális VÉből.

A mágiánál is legyen egy skill a manapontoknak, meg egy másik, hogy milyen erős spelleket tud bevetni. A "másik" igazából 5 skill, egy a papoknak, egy a BM/Boszinak, tűzvarázsló, mozaikmókus.

Ui. Most nézem, a tablet úgy gondolja, ki kell javítania amit írok.. Úgyhogy csak remélem minden kis ötletét kigyomláltam...

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.19, 23:10

  • Harc:

TÁMADÁS: skill+főértékbónusz+k10. Ha nagyobb, mint - mondjuk 6 - akkor sikeres a támadás, de...

(Többször támadás: -3-4-5-el)

 

VÉDELEM: főértékbónusz+skill (de itt a skill adjon szintenként TÖBBET) + egy alap, 10 körüli VÉ. 

 

-Ha a TÉ (dobással) nagyobb, mint a VÉ, akkor sebesülés (ez a túlütés)

-HA a TÉ sikeres, de kisebb, mint a VÉ, akkor a VÉ csökken (harcból kibontakozva hamar visszajön).

 

 

Ha már ilyen ablatív HP-sat akarsz játszani, szerintem az Exalted 3E alaprendszere célravezetőbb (ott az ellenfél kezdeményezőértékét "sebzed" (illetve: lopod el), és az így szerzett harci előnyt fordítod tényleges életerőszint sebzésre). Nagyon részletes és drámai csatákat lehet vele összehozni (narratív szempontból irreleváns ellenfelekre meg azt mondod, hogy ez egy battle group, és onnantól a táposabb karaktereknek kb. két kör az egész díszes bagázst szétkergetni).



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6278 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.19, 22:59

KLM, köszi az ötleteket, tetszetős. :cool:

 

A mágiáról:

-nyilván az érzékelés, gyógyítás és hasonló mágiákkal, amik nem aktívak és nem kell nekik ellenállni, mert nem olyan jellegűek, nincsen gáz.

-azokkal van fennakadás, ahol valami ellenállást kell dobni. A célzás megoldható egy TÉ-dobással, ha fizikai. Az ellenállás kérdéses, ha pl, elme ellen megy, akkor nem TÉ-re megy, de pl. hogy nézne ki a mágiaellenállás, meg ezek? :hogymi:



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11968 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.19, 12:49

@Orastes, k10, fusion:

 

  • Legyen szintek, de a kasztok csak a világban - ha egy varázsló pár kalandnyi időben csak harcol és/vagy az alvilágban "merül el minden éjjel", akkor 1-2 szinten nem a mágikus, hanem a harcos/tolvaj szintjeit fejleszti, stb.

 

  •  Azt akarom, hogy a 2-3 szint kompenzálhassa az átlagos és a kimaxolt főértékek közötti különbséget.

 

Azt mondanám első blikkre, hogy a főértékek ugyan 2-10 között mozogjanak, de kb. -2 ... +2 (talán +3) módosítót adjanak.

 

Ehhez jön még a skill - azt mondanám, hogy szintenként max 2 mehet rá, induláskor talán több vagy induljanak 3.-4. szintről ha már "kalandozók".

 

  • Harc:

TÁMADÁS: skill+főértékbónusz+k10. Ha nagyobb, mint - mondjuk 6 - akkor sikeres a támadás, de...

(Többször támadás: -3-4-5-el)

 

VÉDELEM: főértékbónusz+skill (de itt a skill adjon szintenként TÖBBET) + egy alap, 10 körüli VÉ. 

 

-Ha a TÉ (dobással) nagyobb, mint a VÉ, akkor sebesülés (ez a túlütés)

-HA a TÉ sikeres, de kisebb, mint a VÉ, akkor a VÉ csökken (harcból kibontakozva hamar visszajön).

 

Példaharc: 

Két kapatos koma a kocsmában: 

TÉ:2-4 (véralkoholfüggően, ugye) + k10

VÉ: 2-4+alap 10

Pár csapás erejéig nem tudnak kár tenni egymásban, de aztán hamar elfogynak

 

ifj. Veér István (kezdő kalandozó) vs Kovács 2012 József közrendőr:

TÉ: 8-10+k10 vs 5+k10

VÉ: 18-20 vs. 15.

Statisztikailag hamar legyűri, talán első csapásra is - de kettejük-hármójukkal már nem egészséges

kötekednie (plusz ugye büntetendő is).

 

 

SEBZÉS/ ÉP: 10 kockás állapotjelző (meg esetleg még 10 kocka haldoklás), de az egészség főértékmódosítója lejön minden sebzésből (mondjuk ne vigye 0 alá illetve nem viheti a fegyver max sebzése fölé). Vértezetek SFÉ-t adnak, az alkar-lábszárvédők meg VÉ-t is.

Sebzésenként dobás ájulás/sokk ellen.

 

....

 

SKILLEK:

Főértékdosító+skill+k10 vs nehézség (vagy másik karakter dobása)

 

MÁGIA:

Aha...

 

 

.........................



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11968 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.19, 08:14

@AlO3:
Éppen kikereshetem a regényekből az idevágó részeket, de a magas szintű harcos vs sok szecska rész pont nem volt benne a ZÖLDben, később próbálták módosítókkal hegeszteni, ami az eleve az asztalra kitett számológépről megismerhető M* partik bonyolításához vezetett.

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.19, 01:46

M* esetén olyan alapvetésekre kell kidolgozni a rendszert, hogy közelharcban (tőr-alabárd és ami közte van) a szintkülönbség 1v1-ben gyorsan a gyengébbik karakter halálához vezessen, esetleg úgy, hogy akár több gyengébb ellenfelet is el lehessen fektetni MÉG MIELŐTT KIÁLTHATNA is akár.


Na jó, több, de sokkal gyengébb ellenfelet (esetleg letolt gatyával meglepett).

Ugyanakkor ha sokan vannak, akkor bárkit ledarálnak, csak idő kérdése.

Távolharcban meg ne lőjenek rád, mert tollas lesz a hátad.

 

 

Nem állítom, hogy minden M*-regényt olvastam (sőt), de nekem az utóbbi kettő inkább az eredeti rendszer furcsaságának, mint a világkép elidegeníthetetlen részének tűnik.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2110 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.18, 23:47

Azt tudom mondani, hogy a d10 felejtős, hacsak nem akarsz abszolút véletlenpárti lenni. A saját módosításomban is az első dolog volt lecserélni 2d6-ra. Sokkal kisebb az esély a szélsőségekre. Egyelőre annyit módosítottam, hogy a tulajdonság/képzettségpróbák 2d6-tal dobandóak és 22-es célszámra. Matematikailag sokkal jobban ki fog jönni a magasabb tulajdonság/fok előnye, de még tesztelni kell. A pajzsok problémáját úgy szándékozom megoldani, mint ahogy a vértek vannak, vagyis alapból kevesebb VÉ-t adnak, amit a képzettség növel. De konkrétumok még nincsenek, lévén eléggé össze-vissza módon, amikor épp amihez kedvem van, azt írom át. Ami biztos, hogy a fajok változó pontúak lesznek a dzsenn pl 3 v 4, míg a félelf 0,5. Kidolgoztam pár 0,5 pontos előnyt is. A képzettségpróbát fent már írtam, a fegyverek és vértek táblázat át lett dolgozva, bár ez utóbbinál inkább csak árcsökkentés lett. A pszi fákat újrarajzoltam és van 2 sima, meg 3 godoni dicsziplína pluszban. A képzettségeket is szándékozom átvariálni pl, a gyenge követelmény meg fog állni 2. fokon, mert elég fura, hogy 4. fokú olvasás kéne a tökéletes történelemismerethez stb. A mágiarendszeren még nem gondolkoztam, lehet, hogy azt totál ki kéne dobni és valami mást beletenni, pl valami ARM szerűségű építőkockásat.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6594 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.18, 23:46

Bulldy,

 

 

Minden szerepjátékfejlesztő mellé kell egy matematikus? :eeek: Nem tudtam.

 

Köszönöm, nem akarok meglevő rendszert adoptálni. 

 

1.) Nem nem kell, de biztos van annak oka, hogy a szabályrendszerek elemzésekor számítógépes programban futtatnak le ~1 millió dobást, különféle paraméterekkel, hogy kijöjjenek a rendszer alapvető gyermekbetegségei. (Elrettentő példának a D&D3E Kard és Ököl kiegészítőjében lévő "A szerzetes sorozásának találati eséllye a VF függvényében és az ebből számított várható sebzés" táblázatot ajánlom.) Matematikus valóban nem kell, elég egy ember, aki jó matekból. Nem tudom, hogy figyelted-e, hogy két napig írkáltad a rendszered, amin már egy ideje gondolkodsz, aztán Avangion egy hozzászólásban megmutatta, hol van elszúrva a matek, ami miatt nem lesz működőképes a dolog. :)

 

2.) Ahhoz képest, hogy nem akarsz meglévő rendszert adoptálni, pont most vágtok bele KLM-el a CP2020/Fuzion "Ynevesítésébe". A legjobb választás, tekintve, hogy abban a rendszerben nincsenek kasztok, szintek és mágia, cserébe a magas képzettség + magas főjellemző > bármi hiba sajátosság már ott is megvolt. :)

 

Engem nem zavar, csak látok a rengeteg poszt ellenére némi egyhelyben toporgást, illetve azt, hogy fölösleges dologra (a Tökéletes Saját Rendszer megalkotása) meg el idő és energia.

 

Bulldy



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6278 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.18, 23:34

KLM, a CP jó alap lehetne a harcrendszerhez. Meg talán máshoz is. Bevallom, egy kissé halálosnak találtam annak idején, de az ötlet nem hangzik rosszul. :nos:

 

Alapvetően azért gondolkoztam a szint/kasztok vonalban, mert a magusnak ez az egyik jellemző vonása. A d10-et azért gondoltam jónak, mivel nem kell nagy számokkal dolgozni. Fenntartom, hogy a kasztok egyediesítése talán nem ördögtől való, de még az sem, ha nincsen 50+ képzettség (itt jegyezném meg, hogy a képzettség és a képesség hangzásában hasonló, ezért a képzettség helyett szerencsésebb lenne az ismeret kifejezést használni). A többit majd holnap este -mivel Hősök Hajnalára megyek, de az ötletekre nyitott vagyok. A jelenleg meglevő rendszer-mag pedig nem volt sokkal bővebb, mint amit itt a fórumon közzétettem, nem fog fájni, ha lecsonkolódik és épül belőle valami más. Persze pár dolgot célszerűnek tartanék átkannibalizálni belőle.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11968 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.18, 23:28

Bulldy,
Minden szerepjátékfejlesztő mellé kell egy matematikus? :eeek: Nem tudtam.

Köszönöm, nem akarok meglevő rendszert adoptálni.


Ha nem is matematikus kell, de némi valószínűségszámítás igen.

M* esetén olyan alapvetésekre kell kidolgozni a rendszert, hogy közelharcban (tőr-alabárd és ami közte van) a szintkülönbség 1v1-ben gyorsan a gyengébbik karakter halálához vezessen, esetleg úgy, hogy akár több gyengébb ellenfelet is el lehessen fektetni MÉG MIELŐTT KIÁLTHATNA is akár.

Na jó, több, de sokkal gyengébb ellenfelet (esetleg letolt gatyával meglepett).

Ugyanakkor ha sokan vannak, akkor bárkit ledarálnak, csak idő kérdése.

Távolharcban meg ne lőjenek rád, mert tollas lesz a hátad.
(Itt a hajigálás szürke zóna).

Ez tiszta és elfogadható?

Ha igen, próbáljunk a CP rendszeréből ilyesmit hegeszteni?
Van még a rendszeradoptációnak egy - SZVSZ - sarkalatos pontja.

A mágia.

Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 383 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.18, 22:52

Ez az a pont, ahol a fórumos szabályrendszer-alkotás meg szokott bukni és rájönnek az emberek, hogy vagy matematikusokhoz kell fordulni vagy széles körben tesztelni és figyelembe venni a visszajelzéseket.

 

Ezért gondolom, hogy ahelyett, hogy egy új rendszer kimatekolására menne el az energia, inkább adoptálni kellene egy már elkészített, kitesztelt rendszert, amit aztán lehet "Ynevesíteni". A maradék kreatív energiát pedig lehet a világba, mesélői segédanyagokba vagy játék során használható modulokba fektetni.

 

Bulldy

 

A matematikus talán túlzás, de néhány alapfogalommal, szórás, várható érték, stb érdemes tisztában lenni. :)

 

Bár lehetségesnek tartom, hogy valaki felépítsen egy új rendszert az alapoktól, de igazat adok abban, hogy nem feltétlenül van értelme, mert a végeredmény jó eséllyel úgyis hasonlítani fog egy meglévő rendszerhez.

 

Nagyjából a fenti megállapításra jutottam, amikor elkezdtem a saját változatomat hegeszteni, ezért először eldöntöttem, hogy milyen stílus, rendszer állna a legközelebb ahhoz, amit terveztem, aztán kerestem egy OGL-t (nem d20 :) ), és azt kezdtem ynevesíteni. Nem tudom mennyire fog hasonlítani a végeredmény az eredeti OGL alapokra, de az sem kizárt, hogy sokban, mivel eleve azért választottam, mert sok minden benne volt, amit kerestem.
 



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 993 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.18, 22:46

 

Ezért gondolom, hogy ahelyett, hogy egy új rendszer kimatekolására menne el az energia, inkább adoptálni kellene egy már elkészített, kitesztelt rendszert, amit aztán lehet "Ynevesíteni". A maradék kreatív energiát pedig lehet a világba, mesélői segédanyagokba vagy játék során használható modulokba fektetni.

 

Bulldy

 

 

Ámen.

 

Csak azt kellene eldönteni, hogy melyik legyen az a rendszer. Én azt mondanám, hogy vagy Savage Worlds, vagy Pathfinder, vagy D&D 3E az Unearthed Arcana kiegészítőjének alternatív szabályaival.

Ha a hétvégén lesz lesz rá időm, lehet, hogy feltöltök ide egy-két karaktert különböző rendszerek szerint kidolgozva, hogy lehessen látni melyik mit tudna az adott rendszerben, és persze, hogy MÁGUS-ban ezek a karakterek milyen kasztúak lennének.



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 383 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.18, 22:45

Ha főérték(bónusz) + skill + k10, akkor közel járunk a CP2020 rendszeréhez.

Azt ismered?

 

Ezer éve nem CP-ztem, de emlékeim szerint ott van egy lényeges különbség: a tulajdonságok és skillek is 1-10-ig mennek, ami eleve kezelhetőbb, mint egy (-10 - +10) + 1-20 + bónusz + d10-es skála. Ráadásul ott nincsenek szintek, nyilván mesélő függő, de akár kezdéskor indulhattál maxolt vagy ahhoz közeli skillel.

 

Lehet a fentiekre rosszul emlékszem, de az ottani skála nagyon másnak tűnik, mint amiben Orastes gondolkozik. Az igaz, hogy iránynak nem lenne rossz, de jó eséllyel más stílusú, hangulatú, "halálosságú", stb játékot eredményezne, mint ami a cél lenne (bár ez utóbbit csak tippelem, mert Orastes erről még nem írt).



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6278 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.18, 22:42

Ha főérték(bónusz) + skill + k10, akkor közel járunk a CP2020 rendszeréhez.

Azt ismered?

 

Kb 15 éve játszottam CP-t, hogy lehetne ezt itt megvalósítani? Jól jönne egy konkrét példa. :)

 

 

Bulldy,

Minden szerepjátékfejlesztő mellé kell egy matematikus? :eeek: Nem tudtam.

 

Köszönöm, nem akarok meglevő rendszert adoptálni. 
 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6594 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.18, 22:34

Ez az a pont, ahol a fórumos szabályrendszer-alkotás meg szokott bukni és rájönnek az emberek, hogy vagy matematikusokhoz kell fordulni vagy széles körben tesztelni és figyelembe venni a visszajelzéseket.

 

Ezért gondolom, hogy ahelyett, hogy egy új rendszer kimatekolására menne el az energia, inkább adoptálni kellene egy már elkészített, kitesztelt rendszert, amit aztán lehet "Ynevesíteni". A maradék kreatív energiát pedig lehet a világba, mesélői segédanyagokba vagy játék során használható modulokba fektetni.

 

Bulldy



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11968 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.18, 22:28

Ha főérték(bónusz) + skill + k10, akkor közel járunk a CP2020 rendszeréhez.

Azt ismered?

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6278 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.03.18, 22:21

Javaslom a "valami hasonlót", mert ekkor két "iker-Iker" pont csak k10-en tízzel tudja megütni egymást.

 

Plusz el kellene gondolkodni azon, hogy egy jó főértékből ha jön 6-8 bónusz és szintenként 1-el nőhet a TÉ és VÉ skill, akkor a kimaxolt karaktereken kívül "hősködni" nincs sok értelme.

 

Ha meg szintenként 2 vagy több osztható a "HM"-re, akkor a k10 lesz nagyon hamar szimbolikus jelentőségű...

 

 

Nézd, olyasmik jártak a fejemben, hogy lehetne egy alap (ezt kéne belőni, hogy mekkora) és erre menne a TÉ + a többi. Harcosnál pl. kedvelt fegyver +1 TÉ minden páros szinten. Lehet még hasonlókat kitalálni. Ez a matekolás benne a legnehezebb része....




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]