Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1509 hozzászólás érkezett eddig

Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 22:45

Ha főérték(bónusz) + skill + k10, akkor közel járunk a CP2020 rendszeréhez.

Azt ismered?

 

Ezer éve nem CP-ztem, de emlékeim szerint ott van egy lényeges különbség: a tulajdonságok és skillek is 1-10-ig mennek, ami eleve kezelhetőbb, mint egy (-10 - +10) + 1-20 + bónusz + d10-es skála. Ráadásul ott nincsenek szintek, nyilván mesélő függő, de akár kezdéskor indulhattál maxolt vagy ahhoz közeli skillel.

 

Lehet a fentiekre rosszul emlékszem, de az ottani skála nagyon másnak tűnik, mint amiben Orastes gondolkozik. Az igaz, hogy iránynak nem lenne rossz, de jó eséllyel más stílusú, hangulatú, "halálosságú", stb játékot eredményezne, mint ami a cél lenne (bár ez utóbbit csak tippelem, mert Orastes erről még nem írt).



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 22:42

Ha főérték(bónusz) + skill + k10, akkor közel járunk a CP2020 rendszeréhez.

Azt ismered?

 

Kb 15 éve játszottam CP-t, hogy lehetne ezt itt megvalósítani? Jól jönne egy konkrét példa. :)

 

 

Bulldy,

Minden szerepjátékfejlesztő mellé kell egy matematikus? :eeek: Nem tudtam.

 

Köszönöm, nem akarok meglevő rendszert adoptálni. 
 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6534 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 22:34

Ez az a pont, ahol a fórumos szabályrendszer-alkotás meg szokott bukni és rájönnek az emberek, hogy vagy matematikusokhoz kell fordulni vagy széles körben tesztelni és figyelembe venni a visszajelzéseket.

 

Ezért gondolom, hogy ahelyett, hogy egy új rendszer kimatekolására menne el az energia, inkább adoptálni kellene egy már elkészített, kitesztelt rendszert, amit aztán lehet "Ynevesíteni". A maradék kreatív energiát pedig lehet a világba, mesélői segédanyagokba vagy játék során használható modulokba fektetni.

 

Bulldy



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 22:28

Ha főérték(bónusz) + skill + k10, akkor közel járunk a CP2020 rendszeréhez.

Azt ismered?

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 22:21

Javaslom a "valami hasonlót", mert ekkor két "iker-Iker" pont csak k10-en tízzel tudja megütni egymást.

 

Plusz el kellene gondolkodni azon, hogy egy jó főértékből ha jön 6-8 bónusz és szintenként 1-el nőhet a TÉ és VÉ skill, akkor a kimaxolt karaktereken kívül "hősködni" nincs sok értelme.

 

Ha meg szintenként 2 vagy több osztható a "HM"-re, akkor a k10 lesz nagyon hamar szimbolikus jelentőségű...

 

 

Nézd, olyasmik jártak a fejemben, hogy lehetne egy alap (ezt kéne belőni, hogy mekkora) és erre menne a TÉ + a többi. Harcosnál pl. kedvelt fegyver +1 TÉ minden páros szinten. Lehet még hasonlókat kitalálni. Ez a matekolás benne a legnehezebb része....



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 22:17

Avangion, egyet kell értenem, teljesen jogos, amit írsz, lehet az kéne, hogy a VÉ= Reflex egésze + VÉ képzettség. Vagy valami hasonló. :hogymi:

 

 

 

Javaslom a "valami hasonlót", mert ekkor két "iker-Iker" pont csak k10-en tízzel tudja megütni egymást.

 

Plusz el kellene gondolkodni azon, hogy egy jó főértékből ha jön 6-8 bónusz és szintenként 1-el nőhet a TÉ és VÉ skill, akkor a kimaxolt karaktereken kívül "hősködni" nincs sok értelme.

 

Ha meg szintenként 2 vagy több osztható a "HM"-re, akkor a k10 lesz nagyon hamar szimbolikus jelentőségű...



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 22:10

Avangion, egyet kell értenem, teljesen jogos, amit írsz, lehet az kéne, hogy a VÉ= Reflex egésze + VÉ képzettség. Vagy valami hasonló. :hogymi:

 

Köszi, nem napalm :csingcsung:



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 22:07

Avaglion: megelőztél.



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 22:04

Avangion, akkor lehet, hogy nem olvastad át az eddigieket (nem hibáztatlak érte, sok az is, amit ide a fórumba írtam) nézzük:

 

Igyekeztem mindent elolvasni, de elég fáradt vagyok, ezért valószínűleg pár dolgot félreértettem. :)

 

Próbáltam számolgatni egy kicsit, nézzünk egy példát (előre is elnézést, ha még mindig rosszul értem a tulajdonság/skill relációt és számokat):

 

Legyen egy 3. szintű harcos karakterünk, Reflex és Erő legyen 16 (ha 13 a leosztható átlag, egy harcosnál ez nem is sok). Feltételezem, hogy a maxot osztott a harci skillekre, ha jól rémlik egy korábbi posztodból, a skillek maximuma szint+2. Nem tudom a feateket, kasztképességeket hogy tervezed, de harcosnál legyen mondjuk +2 bónusz TÉ-re és Vé-re is valamiből (ez sem tűnik soknak), és legyen egy hosszúkard+pajzs fegyverzete.

 

Ha jól értem a harcértékei:

TÉ: 6 (tulajdonság 10 feletti része) + 5 (maxolt skill) + 2 harcimarci bónusz =13

VÉ: 6 (tul) + 5 (skill) + 2 bónusz + 2 (mondjuk legyen ennyi a pajzs) = 15

 

Mielőtt ellenfelet keresnénk egyből látszik az alap 0-ás (fix) VÉ hátránya. Egy vele azonos képességű ellenfelet (ha annak nincs pajzsa) 100%-ban, egy +2-t adó nagyobb pajzs esetén 70%-ban megüt. Ez persze lehet feature, de bevallom ilyennel még nem találkoztam. :)

 

Nézzünk egy 1. szintű, hasonló képességű harcost vele szemben (tul ugyanaz, skill maxolt):

TÉ: 6 + 3 (1. szintű skill max) + 2 bónusz = 11

VÉ: 6 + 3 + 2 + 2 = 13

 

Elég könnyen látható, hogy csak 2 szint különbség van, de szerencsétlent még akkor is megüti dobás nélkül, ha pajzsot fog a kezébe. Ha az első szintű támad, ott még valahogy eldöcög a dolog, bár ő is 60% eséllyel talál.

 

Ha viszont egy "átlagos" városőrt veszünk, akinek csak 12-es a tulajdonsága (még az is átlagon felüli, ha jól értem) és nincs speciális kaszt bónusza, akkor:

TÉ: 2 (tul) + 3 (skill) = 5

VÉ: 2 (tul) + 3 (skill) + 2 (pajzs) = 7

 

A 3. szintű ellen nyugodjék békében, az első szintű ellen még van ideje elmormolni egy imát. :)

 

Ha pedig mondjuk egy mágiahasználót nézünk, neki lehetnek csak kicsivel átlag alatti fizikai tulajdonságai (mondjuk 9-es), jó eséllyel pajzsot nem fog, így ha a skillt még ki is maxolja, akkor 1. szinten 2-es TÉ/VÉ környékén fog mocorogni.

 

Ahhoz, hogy azonos szintűek között működjön a dolog, muszáj lenne egy alap, passzív VÉ (ezt szokták ugye a dobás várható értéke környékére, kicsivel alá belőni), a rendszered esetében 4-5. Másik megoldás, hogy a védekező is dob d10-zel. Ettől függetlenül elsőre nekem ez a skála, ezzel a d10-es dobással nehezen tűnik működőképesnek, de lehet alapos számolgatással megoldható.

 

Na befejeztem, a fentieket segítségnek szántam, nem napalmnak. :)


Módosította Avangion: 2016.03.18, 22:05


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 21:02

Avangion, akkor lehet, hogy nem olvastad át az eddigieket (nem hibáztatlak érte, sok az is, amit ide a fórumba írtam) nézzük:

 

Tulajdonságok 1-20 közöttiek -a leosztható pontszámuk átlaga is 13. Ezek 10 feletti része a módosító, ezen felül nem jön más a tulajdonságból, semmi az ég világon.

 

A képzettségek úgy állnak össze, hogy ráosztasz "X" pontot, ez lesz a képzettség nagysága. Ehhez adod a vonatkozó tulajdonság módosítóját is. Ha van más is, mint valamilyen kasztképesség, háttér vagy egyéb, azt is. A próba pedig: 1d10 + ezek így összesen. Ide kapcsolódik, hogy azért sem tartom kevésnek az 1d10-et, mert akár már alacsonyabb szinten is (4-8) is kijöhet magas szám. A TÉ és a VÉ is képzettség, szinte minden az.

 

A képzettségekre lehet dobni, van 5 csoport, a karakter egy csoportra előnnyel dobál (+d10/2) kettő csoportra csak simán képzettségpróbát dob, kettőre pedig a képzettségmódosító felével. Minden csoportban a képzettségek mindegyikéhez tartozik egy tulajdonság.

 

A képességpróba pedig 1d10 + a módosító: nem tudom, honnan jött le az, hogy ez most képzettség helyett van. Igaz, nem írtam le, de nem teljesen és nem minden esetben fednek mindent a képzettségek, ez a próba ilyenkor van.

--

 

 

A képzettségnek milyen bónusza van és hogyan kapcsolódik a tulajdonság 10 feletti része ehhez?

 

A képzettségekre egyes képességek adhatnak mindenféle pluszokat (ezek amolyan featek, talentek) és a módosító úgy kapcsolódik (lásd fent) hogy minden képzettséghez rendelve van egy tulajdonság is.

 

--

harc: igen, még kalkulálni, számolni kell.


Módosította Orastes: 2016.03.18, 21:04


Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 20:34

Akkor most egy kicsit menjünk tovább a harchoz, egyenlőre a fegyver-fegyver (esetleg puszta kéz vs. fegyver)  elleni küzdelemhez, mert ez még nem volt.

 

...

 

Bocs, nem akarom nagyon részletesen kivesézni, de ahogy az előző kommentben is írtam, célszerű lenne az alaprendszert rögzíteni, mielőtt ilyen részletekbe mész bele (kivárás, késleltetés, fegyvertípusok, stb.). Tényleg minden rosszindulat nélkül, de jelenleg nem látom az alapot, amire építkezel. Persze lehet megvan, csak a fórumos összefoglaló kevés ahhoz, hogy megértsem.

 

Pl ezeket a "Tulajdonság 10 feletti része" szabályokat abszolút nem tudom értelmezni a rendszered szerint (lehet bennem a hiba). Most a tulajdonságnak számolsz az értékével is és a módosítójával is a rendszer különböző részein?

 

A másik: kiszámoltad, hogy a különböző szintű karakterek milyen eséllyel ütik meg egymást? Még nem tettem meg, de első ránézésre gyanús, hogy felborul a rendszer. Mivel a VÉ-nek nincs fix minimum értéke, csak a skillből jön, a d10-es dobás pedig elég limitált véletlen faktor, gyanús, hogy pár szint különbség esetén vagy biztos a találat vagy az alacsonyabbik szintű fél esetében reménytelen.

 

Lehet egyébként, hogy nem így van, mert a TÉ-nél ezt a részt nem tudtam értelmezni:

 

A TÉ = a ráfordított képzettségpontok száma + egyéb bónuszok. Mivel a képzettség bónuszai tartalmazzák a tulajdonság 10 feletti részét, így ez már nem számolódik bele.

 

A képzettségnek milyen bónusza van és hogyan kapcsolódik a tulajdonság 10 feletti része ehhez?



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 20:33

Orastes:

Jó lenne egy koncepció, mert így elég szubjektív értékelni a munkádat.

 

Amit nehezen tudok elfogadni (egyenlőre) az alábbiakban: úgy érzékelem, hogy kicsik a szórások pl. mind kezdeményezés, mind támadás esetén. Attól tartanék ezek alapján, hogy egy kicsit tapasztaltabb karakter itt is felszecskáz egy egész várost (túlzok, vigyázat mindenki!) a komoly sérülés esélye nélkül. 

Persze ez csak megérzés, de sok módosítót kellene kitalálni, nehogy egy JK nekimenjen a 100+ fős feldühödött tömegnek, mert statisztikailag nem tudják megsebezni.

(Halkan megjegyezném ugyanakkor, hogy szerintem a játékosok nagy része szereti a magas számokat látni a karakterlapon.  :hedbeng: )

 

 

Nyugodtan lehet szubjektíve értékelni, azzal semmi baj nincs :)

 

Direkt nem akarok nagy szórást, el szeretném kerülni a számológépet játék közben (ha sikerül eljutni valaha is egy tesztig).

 

Sokféle módosító lesz, éppen a JK-k kezében, minden kasztnál más és más. Persze nem hiszem, hogy bárki egymagában neki akarna menni 100 fős tömegeknek. Még a varázslók sem.

 

Magas számok magasabb szinteken lesznek, éppen erről szólnak a specifikációk a kasztoknál és más képességek is. :)

 

Avangion válaszát még megvárom, mert látom hogy éppen ír, egyben fogok reagálni mindenre :ma sem fog aludni:
 


Módosította Orastes: 2016.03.18, 20:34


Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 20:17

Orastes:

Jó lenne egy koncepció, mert így elég szubjektív értékelni a munkádat.

 

Amit nehezen tudok elfogadni (egyenlőre) az alábbiakban: úgy érzékelem, hogy kicsik a szórások pl. mind kezdeményezés, mind támadás esetén. Attól tartanék ezek alapján, hogy egy kicsit tapasztaltabb karakter itt is felszecskáz egy egész várost (túlzok, vigyázat mindenki!) a komoly sérülés esélye nélkül. 

Persze ez csak megérzés, de sok módosítót kellene kitalálni, nehogy egy JK nekimenjen a 100+ fős feldühödött tömegnek, mert statisztikailag nem tudják megsebezni.

(Halkan megjegyezném ugyanakkor, hogy szerintem a játékosok nagy része szereti a magas számokat látni a karakterlapon.  :hedbeng: )


Módosította Dallasz: 2016.03.18, 20:18


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 19:49

Akkor most egy kicsit menjünk tovább a harchoz, egyenlőre a fegyver-fegyver (esetleg puszta kéz vs. fegyver)  elleni küzdelemhez, mert ez még nem volt.

 

A viták elkerüléséhez: nem akarok a fegyvereknek külön harcértékeket, legfeljebb annyit, hogy a sebzéshez mi járul hozzá. A harcoló felek küzdenek, a fegyver csak egy eszköz.

 

kezdeményezés:

Meglepetés: ilyenkor az cselekedhet előnnyel, aki meglepi a másikat, a megtámadott felek hátránnyal. (Itt eléggé nagy az esély, hogy akár komoly sérülések, karakterhalál lehet :cool: )

 

Gondolkozom rajta, hogy ennek érdemes-e külön képzettséget felvenni, szerintem, nem biztos, hogy bonyolítani kell ezzel, így a képlet egyszerű lesz: d10 + Reflex 10 feletti része -akinek magasabb, az nyerte kezdeményt. Nem kell minden körben dobni, elég harconként egyszer. Lehet azonban módosítani, bár ezek a lehetőségek kettőnél több szereplős jeleneteknél hasznosak:

-kivárás: adott értéknél jön az illető: "Amikor a pajzsos a társamat támadja, akkor vetem rá magam." és hasonlók.

-késleltetés: az illető utolsónak cselekszik a körben -ez olyankor lehet jó, ha pl. el tudott rejtőzni és nem várt meglepetésként csak le.

-fókuszálás: nem vesz részt aktívan a harcban, csak megfigyeli az eseményeket, ekkor következő körben előnnyel dobhat egy kezdeményt, az lesz a végleges érték.

 

 

Támadás:

A támadó fél tesz egy dobást: 1d10 + TÉ képzettség értéke + egyéb módosítók, amik kasztból  vagy képességekből származnak. Ha a dobás nagyobb, mint az ellenfél VÉ értéke, akkor beszélünk találatról és sebzésről. A TÉ = a ráfordított képzettségpontok száma + egyéb bónuszok. Mivel a képzettség bónuszai tartalmazzák a tulajdonság 10 feletti részét, így ez már nem számolódik bele. Fegyvertől függ, hogy Erő vagy Reflex az, ami hozzáadódik a TÉ értékéhez.

Ha az adott támadásnál előnyös vagy hátrányos helyzet van, akkor a támadásba azt is bele kell kalkulálni. 

 

Védekezés:

A védekezőnek nem kell dobnia, ő a passzív VÉ értékét használja a támadó TÉ értékével szemben.

A VÉ = a képzettség nagysága és a Reflex 10 feletti része, illetve egyéb módosítók, amik kasztból vagy képességből származhatnak.

 

Sebzés:

Mivel az Erő és a Reflex 10 feletti része bele van számolva a támadásba, így a sebzés a VÉ átütésekor jelentkezik, bizonyos esetekben mégis megjelenik újra. A fegyvereknek van egy gyorsaság értékük (jele a # és egy szám) ami azt jelenti, hogy ekkora TÉ után +1 támadás leadható velük. Alap TÉ esetén, módosítók itt nem számítanak!

A fegyvereknek típustól függően van a sebzésük:

 

könnyű közelharci fegyverek: tőr; tőrkard, szablya, rövidkard, fejvadászkardok és mindenféle olyan, ami elsősorban arra való, hogy a páncélok résein be lehessen velük szúrni, leggyakrabban könnyen páncélozott harcosok, tolvajok forgatják őket,  ezek különlegessége: az átütés után +1-et sebeznek és a Reflex 10 feletti részének felét. Gyorsaság: TÉ 9#

 

egykezes harci fegyverek: +5 az átütésük, ami mellett megvan az az előnyük, hogy pajzsot lehet melléjük használni. Gyorsaság: TÉ 12#

 

kétkezes harci fegyverek

+8 az átütésük, lomhák, két kéz kell a forgatásukhoz, cserébe igencsak nagy sebeket ejtenek. Gyorsaság: TÉ 15#

 

Páncélok: sebet fognak fel, jó kérdés, mi lenne az ideális, ebben kéne segítség.

 

A pajzsok viszont a VÉ-t növelik, általában +1 és +2 a jellemző, sebet nem fognak fel.

 

Jöhet a napalm. :bujkal:

 

 

 



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 19:47

 

 

Ez azt jelenti, hogy egy 3-mas es egy 10-es tulajdonsagu JK ugyanakkora esellyel (0 +d10) rug labdaba egy tulajdonsagprobanal?

 

Mik a celszamok? Be van love par nehezsegi szint elore, mint a Kard & Magia-ban?

 

A tulajdonságok módosítói így néznek ki: 10: +0; 11:+1 stb, lefelé pedig 9:-1; 8:-2 és így tovább lefelé, ezt korábban elírtam, tehát egy 10-es tulajdonságú jobb esélyekkel játszik, mint egy 3-as.

 

Nem kötekedésként, de eredetileg ezt írtad:

 

A tulajdonságokat úgy kell használni, hogy amikor valaki képzettségpróbát dob (a harc és a mágiahasználat is annak számít) akkor dob 1d10-et plusz a képzettsége nagyságát + a tulajdonsága módosítóját és ez a végösszeg ha meghaladja a mesélő által kért célszámot, akkor siker van.

 

A tulajdonságpróba hasonló, de akkor csak a tulajdonság 10 feletti része +d10 ami számít.

Ezt még nem gondoltad végig vagy csak elírás, esetleg korábbi változat? Ha a tulajdonságoknak módosítója van, akkor a 10 feletti résszel nincs sok értelme számolni, mert egyrészt két mechanika lenne ugyanazon a rendszeren és skálán belül, illetve amúgy is logikátlan.

 

Ha a tulajdonság próba ugyanúgy megy, csak nyilván képzettség szint hozzáadása nélkül, akkor logikus. A kérdés, hogy van-e különbség a tulajdonság próba és a képzetlenség esetén csak tulajdonsággal dobott képzettség próba között (utóbbi esetén egy sima -2/-X elégnek tűnik).

 

További vélemények, kérdések:

Látatlanban, nekem elsőre a d10-es dobás kevésnek tűnik. Ha az a cél, hogy egy idő után teljesen eltüntessük a véletlen szerepét, akkor okés, de főleg tulajdonság/képzetlen próbáknál nagyon minimális skálán mozoghatnak csak a nehézségek (főleg ha az alacsony tulajdonság még mínuszol is). Ez ahhoz vezet (szerintem), hogy alacsonyan tartod a nehézségeket, viszont a képzett karakterek nem tudnak hibázni, vagy nagyon széthúzod a skálát, akkor viszont képzetlenség esetén esély sincs a sikerre még átlagos nehézségnél sem.

 

A d10-es dobás egyébként zárt vagy robbanó lenne? Pl 10 újradobható, 1 esetén újradobsz és levonod, stb. Ha a d10 zárt, akkor dobásból nem nagyon tudsz olyan jellegű "kritikusokkal" vagy "balsikerekkel" számolni, mint Ződben a 00 vagy 01, esetleg d20-ban a 20-as, 1-es, mert elég sűrűn jönnének ki eredményként. :)

 

Fentiek miatt én kicsit átgondolnék olyan lehetőségeket, mint pl

- d10 helyett 2d10 összege

- tulajdonság módosítók 0-tól indulnak és csak pluszt adnak (pl 1-4 +1, 5-8 +2, stb), így megmaradna a rendszer skill központúnak, de egy sima tulajdonság próba is megdobhatóbb nagy szerencsével

 

Végezetül egy erősen szubjektív vélemény: ha valamennyire Ződ-rajongóknak is szánod, célszerű lenne megőrizni a Ződ terminológiát a hangulat miatt, ahol lehet. Pl Reflex tulajdonság helyett Gyorsaság, skill neveket a Ződ megfelelőkhöz igazítani, stb.

 

A többit még nem olvastam, de szerintem előbb az alaprendszert lenne érdemes számolgatni, véglegesíteni, kasztok, stb bőven ráérnek.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 13:45

 

 

 

Példa:

 

Honnan tudja Béla, hogy mennyi az ellenfél VÉ-je, azaz mennyi extra manát kell beletennie...? A Mesélő ált. nem rakja ki az ellenfél statokat a játékosok elé.

 

 

Béla épp tudhatja is, a karakter viszont azt, hogy ha nem erőlteti meg magát, mellémegy a spell.



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 13:32

 

 

 

Példa:

 

Honnan tudja Béla, hogy mennyi az ellenfél VÉ-je, azaz mennyi extra manát kell beletennie...? A Mesélő ált. nem rakja ki az ellenfél statokat a játékosok elé.

 

Az Earthdawn-ban sem tudja a játékos, mekkora az ellenfél varázsvédelme és mesélőként sem kötöm az orrára, hogy akar-e karmát a dobásba tenni vagy sem. Majd rájön pár kör után, hogy varázsolgat vagy menekül. Ez benne van a mágiában szerintem, de a M*-ban rendszert tenni alá ...... áááh, nem egyszerű.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 13:19

Honnan tudja Béla, hogy mennyi az ellenfél VÉ-je, azaz mennyi extra manát kell beletennie...? A Mesélő ált. nem rakja ki az ellenfél statokat a játékosok elé.

 

Honnan tudja minden D&D-s varázsló, hogy a tűzgolyó biztosan találni fog?

 

Ha nem tudom mekkora a célszám, akkor bele sem kezdek semmibe, mert biztos nem fog sikerülni?

 

Nem tudja, azt tudja, hogy egy erős ellenféllel van dolga, de a mesélő jófej volt és metagamerkedett és megmondta a célszámot, hű! :drama:

(Tegyük fel, hogy nem először találta el az ellenfelét ebben a harcban)
 


Módosította Orastes: 2016.03.18, 13:23


Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3346 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 13:15

 

 

Példa:

 

Honnan tudja Béla, hogy mennyi az ellenfél VÉ-je, azaz mennyi extra manát kell beletennie...? A Mesélő ált. nem rakja ki az ellenfél statokat a játékosok elé.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 12:59

KLM, a mágiarendszer elképzelésem szerint úgy nézne ki, hogy van egy képzettségpróba (ha ellenfél ellen megy, akkor sok esetben a célpont VÉ-je) ennek meg kell dobni a nehézségét, ez függ attól, hogy egyszerű varázslat, vagy több effektet akar hozzátenni a mágiahasználó. Ha a célszám nincs is meg, akkor is létrejöhet a varázslat, de akkor manapontokat kell beletennie, a további erősségekhez meg még:

 

Példa:

Béla egy olyan tűznyilat akar rálőni a vele küzdő barbárra, ami beleáll ez ellenfélbe, majd fel is robban. A tűznyíl egyszerűbb dolog, de ahhoz, hogy elég magas TÉ-vel lője el nagyot kell dobnia (17, ez a barbár VÉ-je) de neki csak 13 sikerül, ha nem tesz bele legalább 4 manapontot, akkor létrejön a nyíl, talál is, de sebezni nem fog. Béla beletesz még 4 pontot és még 8-at, hogy sebezzen is, a robbanásért további 4-et. De ezzel akár már meg is ölheti az ellenfelét. Hacsak a mágiaellenállás közbe nem szól.


Módosította Orastes: 2016.03.18, 13:02



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]