Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1509 hozzászólás érkezett eddig

Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 12:15

 

Mondjuk egy képzettség elsajátításának alapfeltétele - mindenféle rendszer igénye nélkül - hogy valaki megtanítsa az illetőnek. Mint ahogyan - elég régen - többször hangsúlyoztam, a tp elköltése nem elég. Szükség van tanítóra, no meg időre, no meg könyvtárra, esetenként alapanyagra, netalán tán esetebbenként előképzettségre. ;)

 

.

 

 

Dallasz, a "no meg" kitétel magyartudásom szerint az "AND" nem pedig az "OR" logikai kapcsolatnak felel meg  :sherlock:

 

Te vagy az, Orastes?



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 11:27

Mondjuk egy képzettség elsajátításának alapfeltétele - mindenféle rendszer igénye nélkül - hogy valaki megtanítsa az illetőnek. Mint ahogyan - elég régen - többször hangsúlyoztam, a tp elköltése nem elég. Szükség van tanítóra, no meg időre, no meg könyvtárra, esetenként alapanyagra, netalán tán esetebbenként előképzettségre. ;)

 

.

 

 

Dallasz, a "no meg" kitétel magyartudásom szerint az "AND" nem pedig az "OR" logikai kapcsolatnak felel meg  :sherlock:



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 10:58

 

Mágiarendszer:

Ugyanúgy képzettségként fog működni, mint minden más, meglesz, hogy mekkora célszámnál mekkora hatásfokot lehet elérni egy-egy varázslattal, ám ez csak az alap lesz, ezt manapontokkal lehet majd még erősíteni.

A manapontokat úgy gondoltam, hogy karakter vonatkozó képzettsége adja meg ezek számát (Hit, Mágiahasználat típusa, kasztonként) ezekből kell majd gazdálkodni. A specializáció  (mint pl. a mozaikmágia is ezek egyike lenne, képességként felvehető, varázslóknak) és lehetne választani, hogy mire jó, ilyenekre gondoltam: csökkenti a mana-költséget, erősíti a varázslatot, extra effekteket okoz vagy sebzést. Ötleteket és kérdéseket szívesen látok.

 

 

Olyasmiben gondolkodnék, mint a Dark Ages: Mage rendszere - minden mágiahasználó tradíciónak van egy (esetleg kettő) alap szférája - ebből jönne az is, hogy mennyi manapontja van - plusz 4 (3-5-6)

szférára felosztva az általuk elérhető mágia teljes spektruma. 

 

Szféránként, szintenként lebontva az elérhető hatások.

 

Varázsláskor meg főérték+egyik skill + másik skill (+manapontok + anyagi komponens) vs célszám.

 

A varázstudók a képzettségeikből származtatják, hogy hány ismert varázslattal indulnak, a mozaikmágusnak drágább lenne az alapképzettsége, de rögtönözhet varázslatot (játszhatunk olyat is, hogy a mozaikmágusnak szintén van "varázskönyve", de képzettségtől függően játékalkalmanként 

N. darab varázslatot improvizálhat - ezek bekerülnek a "könyvébe". Nyilván ha Józsi az aznapi játékalkalomra imprózta a tűzgolyót, akkor nem egyszer lőheti el, hanem ahogy a karaktere manával bírja).

 

Ezt a DA:Mage nem egészen 50 oldalon intézte el 6 tradíciónak (és van pár oldal olyan dolgokra, ami Yneven értelmetlen).



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 10:47

 

 

 

Mondjuk egy képzettség elsajátításának alapfeltétele - mindenféle rendszer igénye nélkül - hogy valaki megtanítsa az illetőnek. 

 

 

(...)

 

Nyilván aki többet gyakorolt (pláne mesternél tanult) az adott fegyverrel, az nyilván még veszélyesebb.

 

 

Ide még annyit, hogy jópár IRL harciskola (kung-fu és hasonló) legendája indult úgy, hogy kiment 

az alapító a hegyekbe/lápba/susnyásba és megalkotta a stílust, esetenként megalkotta hozzá az alapfegyvereket is.

 

Kérlek teljes egészében idézd az általam írtakat, mert abban megtalálod a választ erre a hozzászólásra is. Köszönettel.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 10:39

 

 

Mondjuk egy képzettség elsajátításának alapfeltétele - mindenféle rendszer igénye nélkül - hogy valaki megtanítsa az illetőnek. 

 

 

(...)

 

Nyilván aki többet gyakorolt (pláne mesternél tanult) az adott fegyverrel, az nyilván még veszélyesebb.

 

 

Ide még annyit, hogy jópár IRL harciskola (kung-fu és hasonló) legendája indult úgy, hogy kiment 

az alapító a hegyekbe/lápba/susnyásba és megalkotta a stílust, esetenként megalkotta hozzá az alapfegyvereket is.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 10:34

 

Mondjuk egy képzettség elsajátításának alapfeltétele - mindenféle rendszer igénye nélkül - hogy valaki megtanítsa az illetőnek. 

 

 

Ez bizonyos képzettségeknél igaz lehet, másoknál csak jó ha van, de egyáltalán nem kötelező.

 

Ilyen a fegyverhasználat például - bárkinek a kezébe adsz egy kardot (vagy valami egzotikusabb eszközt, mondjuk egy láncos sarlót (kusarigama), többnyire azonnal, de pár suhintás után mindenképp veszélyesebb lesz, mint anélkül, pedig soha nem volt még a kezében.

 

Nyilván aki többet gyakorolt (pláne mesternél tanult) az adott fegyverrel, az nyilván még veszélyesebb.

 

Tehát érdemes adni a fegyvernek egy alapértéket, ami mindenki kezében megvan alapból, aztán ha "rágyúr"... 

Jó, hát a fejvadászok ezzel látszólag elvesztenek egy tápot (a 15 fegyverhasználatot), de hát pontelosztásos-képzettségalapú rendszerben így felszabadul neki pár pont, amit másra fordíthat.

Mondjuk az alap TÉ és VÉ növelésére.



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 10:11

 

Dallasz & KLM,

kasztokról pár, hogy miért is kellene szerintem a rendszerbe

-részben szentimentalizmus és nosztalgia, hogy nézne már ki az, hogy bárki tanulhat pl. mozaikmágiát vagy valamit, ami amúgy titkos és tsudálatos.

-a kasztokkal az is a cél, hogy minden karakternek legyen valami egyedibb dolga, mint másnak, ami csak neki ...

Mondjuk egy képzettség elsajátításának alapfeltétele - mindenféle rendszer igénye nélkül - hogy valaki megtanítsa az illetőnek. Mint ahogyan - elég régen - többször hangsúlyoztam, a tp elköltése nem elég. Szükség van tanítóra, no meg időre, no meg könyvtárra, esetenként alapanyagra, netalán tán esetebbenként előképzettségre. ;)



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 10:09

 

 

Ez azt jelenti, hogy egy 3-mas es egy 10-es tulajdonsagu JK ugyanakkora esellyel (0 +d10) rug labdaba egy tulajdonsagprobanal?

 

Mik a celszamok? Be van love par nehezsegi szint elore, mint a Kard & Magia-ban?

 

A tulajdonságok módosítói így néznek ki: 10: +0; 11:+1 stb, lefelé pedig 9:-1; 8:-2 és így tovább lefelé, ezt korábban elírtam, tehát egy 10-es tulajdonságú jobb esélyekkel játszik, mint egy 3-as.

 

 

 

Akkor hagyjunk ki egy lépcsőfokot - emeld meg a nehézségeket (tízzel, ha jól látom) és tulajdonság+k10.

 

Dallasz & KLM,

kasztokról pár, hogy miért is kellene szerintem a rendszerbe

-részben szentimentalizmus és nosztalgia, hogy nézne már ki az, hogy bárki tanulhat pl. mozaikmágiát vagy valamit, ami amúgy titkos és tsudálatos.

-a kasztokkal az is a cél, hogy minden karakternek legyen valami egyedibb dolga, mint másnak, ami csak neki van meg.

-ha már nekiálltam, akkor úgy akarom megcsinálni, hogy vonzó legyen azoknak is, akik olyasmit akarnak látni, mint amilyen a Ződ. Ha nincsenek kasztok, alapból indulna a fanyalgás.

 

 

Kasztok: én ezt példakarakterekkel oldottam meg - azok fedik le a kasztokat.

 

Aki "egykasztú harcossal" akar jönni, annak eleve össze van rakva, aki meg olyan hibrid karakterekkel, mint pld. a kiképzése utolsó egy-két évét kötelezően az alvilágban töltő Holdkos (mozaimágus-BM-tolvaj), az meg összelegózza.

Ekkor nem kell az elsődleges-másodlagos-harmadlagos képzettségcsomagokkal veszkődni - ha harcos vagy, akkor a fegyveres csomagot tolod fel és kész.

 

CPunkban is ott voltak a "szerepek" - pld a Solo a harcos, Fixer a seftes, Nomád a (motoros)bandatag.

 

Mindegyiknek volt egy spec képzettsége, a Solonak adott a kezdeményezésre és az éberségre, a Nomádnak a "Család".

 

Namost már induláskor ki lehetett dobni olyan életpályát, ami bárkinek adott egy első szintű "Család" képzettséget. 



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 09:55

 

Ez azt jelenti, hogy egy 3-mas es egy 10-es tulajdonsagu JK ugyanakkora esellyel (0 +d10) rug labdaba egy tulajdonsagprobanal?

 

Mik a celszamok? Be van love par nehezsegi szint elore, mint a Kard & Magia-ban?

 

A tulajdonságok módosítói így néznek ki: 10: +0; 11:+1 stb, lefelé pedig 9:-1; 8:-2 és így tovább lefelé, ezt korábban elírtam, tehát egy 10-es tulajdonságú jobb esélyekkel játszik, mint egy 3-as.

 

Célszámok: ezen még agyalás megy, de nem lesznek túl magasak, szerintem a KéM-hez hasonló nagyságrendnél kisebbek lesznek, hiszen kisebb számokkal dolgozik a rendszer. Ennek inkább dinamikusnak kellene lennie, hiszen egy első szintű karakternek a 8-10 az megdobható simán, de egy tizedik szintűnek ugyanezt jelenti egy 18 körüli próba.

 

Dallasz & KLM,

kasztokról pár, hogy miért is kellene szerintem a rendszerbe

-részben szentimentalizmus és nosztalgia, hogy nézne már ki az, hogy bárki tanulhat pl. mozaikmágiát vagy valamit, ami amúgy titkos és tsudálatos.

-a kasztokkal az is a cél, hogy minden karakternek legyen valami egyedibb dolga, mint másnak, ami csak neki van meg.

-ha már nekiálltam, akkor úgy akarom megcsinálni, hogy vonzó legyen azoknak is, akik olyasmit akarnak látni, mint amilyen a Ződ. Ha nincsenek kasztok, alapból indulna a fanyalgás.

 

Mondjuk, nem hiszem hogy az a veszély fenyegetne, hogy ezt valaha is kiadják. :rohog:

 

Képzettségek száma: alapvetően úgy vagyok, hogy még a 30 képzettség is sok, inkább az lenne, hogy vannak a képzettségcsoportok és azon belül lehet bármire specializálódni, akkor az nevesül és ténylegesen használható, pl a címertan.
 



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3346 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 09:28

Orastes, egy gyors kerdes:

 

 

A tulajdonságpróba hasonló, de akkor csak a tulajdonság 10 feletti része +d10 ami számít.

 

Ez azt jelenti, hogy egy 3-mas es egy 10-es tulajdonsagu JK ugyanakkora esellyel (0 +d10) rug labdaba egy tulajdonsagprobanal?

 

Mik a celszamok? Be van love par nehezsegi szint elore, mint a Kard & Magia-ban?



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 09:16

De ha minden megoldható a képzettségekkel, akkor minek a kasztok?

Teljesen jogos, élet- és időszerű kérdés. A kasztokat el kellene felejteni.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.18, 00:24

Orastes: az szerintem is jó cél, hogy mondjuk 30 képzettségre le legyen szorítva lista, ami mindent felölel.
Az is rendben van, hogy egy nullás és egy egyes szintű képzettség között nagyobb a különbség, mint egy egyes és kettes szintű között.

De ha minden megoldható a képzettségekkel, akkor minek a kasztok?

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 23:59

KLM, olyanra szeretném megcsinálni az egészet, hogy leginkább moduláris legyen, vagyis van egy alap pl. a kasztok tekintetében, majd erre fel lehet építgetni mindent a kasztokból is, meg egy képesség nem egy opció lenne, hanem fel lehet venni és ha egyszer felvetted, akkor adja a képesség bizonyos részét, másodjára felvéve egy újabb kisebb előnyt. A kasztok számára felvehető képességeken kívül lenne pár általános, amivel szintén lehet turbózni. De nem szeretném azt sem, hogy nagyon sok képesség legyen elaprózva, legyen inkább mindegyik képesség magában is megálló. Másrészt, a képességek mankók, a karaktert a játékos majd formálja, sok tényezőből álljon össze egy karakter, nem akarnék egyirányú kasztokat, amiket másra nem lehet használni.


Módosította Orastes: 2016.03.18, 00:00


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 23:45

Orastes:
Továbbgondolva, a fejvadásznál le akartam írni a szakosodásokat, de aztán belegondoltam, hogy a fejvadászok közül a mortelek ( besurranó gyilkos) és a saggitor (sniper) az erősen a tolvajok felé húz, a sequator (SWATos ninnyakommandós, az általános fejvadász egyébként) inkább harcos ( emberre specializálódott ranger azaz embervadász), a messor meg mivel testőrködik többnyire, elmélyülhet a választott fegyverében ( testőrként az esetek túlnyomó részében nála lehet a kedvenc mara-sequorja) vagyis a kardművészek felé gravitál...

És akkor felmerül, hogy minek kellenek a kasztok... egy csomó karakter úgyis csak ugrálna a kasztok között (két szint varázsló, két szint tolvaj = Holdkos, ).

tomscholz

tomscholz

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 98 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 23:40

Tomscholz!

Ha komolyan gondoltad a nyílt tesztelést, akkor felajánlanám az LFG-t hozzá, mint afféle hordozórakétát. A tesztelhető szabálykivonat feltöltésével és egy hozzá kapcsolódó, Facebookon és Twitteren is meghirdetett cikkel jó eséllyel több érdeklődőhöz és potenciális tesztelőhöz lehet eljutni, mint mondjuk innen a fórumból, vagy egy random blogról.

Ha látjátok már a fényt ennek az alagútnak a végén, bátran keress meg engem és BePét egy privát üzenetben, és megbeszéljük a részleteket!

 

Köszönöm az ajánlatot! Nagy valószínűséggel élni fogunk vele, ám május előtt nem tartom valószínűnek az anyag elkészültét. No, nem a feladat nehézsége, hanem a ráfordítható idő hiánya és néhány elem félkészsége a probléma. De a magyarázkodást itt be is fejezném/el sem kezdeném.

 

@Dallasz: Koncepciót természetesen írásba fogom foglalni - ahogy említettem is pár napja -, amint időm engedi. Nincsenek illúzióim arról, mire számíthatok.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 23:28

Csak szemezgetve:
Bajvívó: ha a shadoni rapíros, köpenyes fajta, akkor nem annyira a halálos szúrás, hanem lefegyverzés, illetve mivel könnyen támad izületekre, illesztésekre, ignorálhatja a páncélok SFÉjét vagy VÉjét, ill. béníthat, de nem sebez sokat. Nehézvértes vagy a fájdalmat jól bíró ellenfelek (barbár, gladiátor) ellen izzadni fog.

Ha valaki nagyon bele akar menni a háromtestőrös-inigomontoyás játékba, szép skill/effekthálókat lehet hozzá kreálni.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 22:36

Egy keveset még a kasztokról, hogy melyiknek mi lenne az egyedi képessége (ezeket el kéne nevezni és persze bővíthető a lista is, ezek elsősorban példák) amit más nem kap meg:

Harcos: fegyvermester (minden fegyverrel és páncéllal profi), kedvenc fegyver (ezzel jobban bánik)

Barbár: emberfölötti vitalitás (sok ÉP), harc páncél nélkül; jobb mágiaellenállás

Bajvívó: választott fegyver és stílus (bajvívóiskola), halálos szúrás (többet sebez)

Gladiátor: legyűrhetetlen (nem  kap soha harci hátrányt), pusztakezes harcos

Fejvadász: gyors kezdeményezés; rögtönzött fegyver (bármivel öl); orgyilkolás

Lovag: nehézfegyveres harc (böhönye páncél, pajzs, nagy tárgyakkal sebez sokat) hátrány nélkül

 

Tolvaj: specialista (semmilyen képzettségre nincs hátránya); akrobata; kis fegyverekkel nagyokat sebezhet

Bárd: kapcsolatok mestere (minden szociális képzettséget előnnyel dob); kontár (a művészetekre vonatkozó próbáit nem rontja el); bárdmágia

 

Pap: istenek kegyeltje (varázslatok helyett a manapontjait képzettségbe is beleteheti); istenenként egyedi varázslatok; rituális kötöttségek

Paplovag: manapontokat kapnak, de varázslatokat nem, cserébe harci képességeik erősödhetnek és tudnak gyógyítani is.

 

Harcművész és kardművész: kiforrott elme (pszi pontjaikat diszciplínák mellett belerakhatják a harci képzettségekbe és a sebzésbe vagy annak felfogásába) harcművészeknél az ököl művészete (teljes értékű fegyverként működik kezük-lábuk) kardművészeknél a kardra lehetnek speciális effektek. Mindkét kasztnak jó a mágiaellenállása is

 

Boszorkány: misztikus képességek (manapont nélkül létrehozható kisebb varázslatok); erős bűbájmágia (kevesebb manából nagyobb hatásfokúak a bűbájaik, ha sokat tesznek bele, akkor nagyon)

 

Boszorkánymester: a képességeik az egyes mágiaformákat erősítik, mint rontások, átkok, nekromancia, villámmágia és így tovább. Minden képesség újabbra vonatkozik

 

Tűzvarázsló: tűzellenállás; erős elemi mágia; magasabb szinten mozaikmágiát is használhat, de csak azt, ami tűzre vonatkozik

 

Varázsló: mozaikmágia, ahol nem ismer minden mozaikot, hanem a képzettsége nagyságától függően ismer "X" darabot (minden alkalommal, amikor újra kiválasztja, másra vonatkozik, pl. a manapontok csökkentése, mágia erősítése de mind az adott mozaikban;  új mozaikok tanulása)

 

 



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 20:47

- hp vagy állapotjelző?
- mágiarendszer?

 

Az életerő:

Az egészség tulajdonság lesz egyenlő az ÉP-vel, ezt kell "elfogyasztania" annak, aki meg akar ölni egy karaktert vagy szörnyet, ellenfelet.

 

A páncélokon még agyalok hogy SFÉ legyen vagy plusz VÉ.

 

Mágiarendszer:

Ugyanúgy képzettségként fog működni, mint minden más, meglesz, hogy mekkora célszámnál mekkora hatásfokot lehet elérni egy-egy varázslattal, ám ez csak az alap lesz, ezt manapontokkal lehet majd még erősíteni.

A manapontokat úgy gondoltam, hogy karakter vonatkozó képzettsége adja meg ezek számát (Hit, Mágiahasználat típusa, kasztonként) ezekből kell majd gazdálkodni. A specializáció  (mint pl. a mozaikmágia is ezek egyike lenne, képességként felvehető, varázslóknak) és lehetne választani, hogy mire jó, ilyenekre gondoltam: csökkenti a mana-költséget, erősíti a varázslatot, extra effekteket okoz vagy sebzést. Ötleteket és kérdéseket szívesen látok.

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 20:15

Én is csak annyira, mint ami a CP2020-ban van belőle...

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 19:58

KLM, a Fushiont nem is ismerem :D

ÉP lesz, most telefonról írok, de később, még ma gépről mondok bővebbet a témákról.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]