Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1517 hozzászólás érkezett eddig

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 23:59

KLM, olyanra szeretném megcsinálni az egészet, hogy leginkább moduláris legyen, vagyis van egy alap pl. a kasztok tekintetében, majd erre fel lehet építgetni mindent a kasztokból is, meg egy képesség nem egy opció lenne, hanem fel lehet venni és ha egyszer felvetted, akkor adja a képesség bizonyos részét, másodjára felvéve egy újabb kisebb előnyt. A kasztok számára felvehető képességeken kívül lenne pár általános, amivel szintén lehet turbózni. De nem szeretném azt sem, hogy nagyon sok képesség legyen elaprózva, legyen inkább mindegyik képesség magában is megálló. Másrészt, a képességek mankók, a karaktert a játékos majd formálja, sok tényezőből álljon össze egy karakter, nem akarnék egyirányú kasztokat, amiket másra nem lehet használni.


Módosította Orastes: 2016.03.18, 00:00


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11638 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 23:45

Orastes:
Továbbgondolva, a fejvadásznál le akartam írni a szakosodásokat, de aztán belegondoltam, hogy a fejvadászok közül a mortelek ( besurranó gyilkos) és a saggitor (sniper) az erősen a tolvajok felé húz, a sequator (SWATos ninnyakommandós, az általános fejvadász egyébként) inkább harcos ( emberre specializálódott ranger azaz embervadász), a messor meg mivel testőrködik többnyire, elmélyülhet a választott fegyverében ( testőrként az esetek túlnyomó részében nála lehet a kedvenc mara-sequorja) vagyis a kardművészek felé gravitál...

És akkor felmerül, hogy minek kellenek a kasztok... egy csomó karakter úgyis csak ugrálna a kasztok között (két szint varázsló, két szint tolvaj = Holdkos, ).

tomscholz

tomscholz

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 98 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 23:40

Tomscholz!

Ha komolyan gondoltad a nyílt tesztelést, akkor felajánlanám az LFG-t hozzá, mint afféle hordozórakétát. A tesztelhető szabálykivonat feltöltésével és egy hozzá kapcsolódó, Facebookon és Twitteren is meghirdetett cikkel jó eséllyel több érdeklődőhöz és potenciális tesztelőhöz lehet eljutni, mint mondjuk innen a fórumból, vagy egy random blogról.

Ha látjátok már a fényt ennek az alagútnak a végén, bátran keress meg engem és BePét egy privát üzenetben, és megbeszéljük a részleteket!

 

Köszönöm az ajánlatot! Nagy valószínűséggel élni fogunk vele, ám május előtt nem tartom valószínűnek az anyag elkészültét. No, nem a feladat nehézsége, hanem a ráfordítható idő hiánya és néhány elem félkészsége a probléma. De a magyarázkodást itt be is fejezném/el sem kezdeném.

 

@Dallasz: Koncepciót természetesen írásba fogom foglalni - ahogy említettem is pár napja -, amint időm engedi. Nincsenek illúzióim arról, mire számíthatok.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11638 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 23:28

Csak szemezgetve:
Bajvívó: ha a shadoni rapíros, köpenyes fajta, akkor nem annyira a halálos szúrás, hanem lefegyverzés, illetve mivel könnyen támad izületekre, illesztésekre, ignorálhatja a páncélok SFÉjét vagy VÉjét, ill. béníthat, de nem sebez sokat. Nehézvértes vagy a fájdalmat jól bíró ellenfelek (barbár, gladiátor) ellen izzadni fog.

Ha valaki nagyon bele akar menni a háromtestőrös-inigomontoyás játékba, szép skill/effekthálókat lehet hozzá kreálni.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 22:36

Egy keveset még a kasztokról, hogy melyiknek mi lenne az egyedi képessége (ezeket el kéne nevezni és persze bővíthető a lista is, ezek elsősorban példák) amit más nem kap meg:

Harcos: fegyvermester (minden fegyverrel és páncéllal profi), kedvenc fegyver (ezzel jobban bánik)

Barbár: emberfölötti vitalitás (sok ÉP), harc páncél nélkül; jobb mágiaellenállás

Bajvívó: választott fegyver és stílus (bajvívóiskola), halálos szúrás (többet sebez)

Gladiátor: legyűrhetetlen (nem  kap soha harci hátrányt), pusztakezes harcos

Fejvadász: gyors kezdeményezés; rögtönzött fegyver (bármivel öl); orgyilkolás

Lovag: nehézfegyveres harc (böhönye páncél, pajzs, nagy tárgyakkal sebez sokat) hátrány nélkül

 

Tolvaj: specialista (semmilyen képzettségre nincs hátránya); akrobata; kis fegyverekkel nagyokat sebezhet

Bárd: kapcsolatok mestere (minden szociális képzettséget előnnyel dob); kontár (a művészetekre vonatkozó próbáit nem rontja el); bárdmágia

 

Pap: istenek kegyeltje (varázslatok helyett a manapontjait képzettségbe is beleteheti); istenenként egyedi varázslatok; rituális kötöttségek

Paplovag: manapontokat kapnak, de varázslatokat nem, cserébe harci képességeik erősödhetnek és tudnak gyógyítani is.

 

Harcművész és kardművész: kiforrott elme (pszi pontjaikat diszciplínák mellett belerakhatják a harci képzettségekbe és a sebzésbe vagy annak felfogásába) harcművészeknél az ököl művészete (teljes értékű fegyverként működik kezük-lábuk) kardművészeknél a kardra lehetnek speciális effektek. Mindkét kasztnak jó a mágiaellenállása is

 

Boszorkány: misztikus képességek (manapont nélkül létrehozható kisebb varázslatok); erős bűbájmágia (kevesebb manából nagyobb hatásfokúak a bűbájaik, ha sokat tesznek bele, akkor nagyon)

 

Boszorkánymester: a képességeik az egyes mágiaformákat erősítik, mint rontások, átkok, nekromancia, villámmágia és így tovább. Minden képesség újabbra vonatkozik

 

Tűzvarázsló: tűzellenállás; erős elemi mágia; magasabb szinten mozaikmágiát is használhat, de csak azt, ami tűzre vonatkozik

 

Varázsló: mozaikmágia, ahol nem ismer minden mozaikot, hanem a képzettsége nagyságától függően ismer "X" darabot (minden alkalommal, amikor újra kiválasztja, másra vonatkozik, pl. a manapontok csökkentése, mágia erősítése de mind az adott mozaikban;  új mozaikok tanulása)

 

 



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 20:47

- hp vagy állapotjelző?
- mágiarendszer?

 

Az életerő:

Az egészség tulajdonság lesz egyenlő az ÉP-vel, ezt kell "elfogyasztania" annak, aki meg akar ölni egy karaktert vagy szörnyet, ellenfelet.

 

A páncélokon még agyalok hogy SFÉ legyen vagy plusz VÉ.

 

Mágiarendszer:

Ugyanúgy képzettségként fog működni, mint minden más, meglesz, hogy mekkora célszámnál mekkora hatásfokot lehet elérni egy-egy varázslattal, ám ez csak az alap lesz, ezt manapontokkal lehet majd még erősíteni.

A manapontokat úgy gondoltam, hogy karakter vonatkozó képzettsége adja meg ezek számát (Hit, Mágiahasználat típusa, kasztonként) ezekből kell majd gazdálkodni. A specializáció  (mint pl. a mozaikmágia is ezek egyike lenne, képességként felvehető, varázslóknak) és lehetne választani, hogy mire jó, ilyenekre gondoltam: csökkenti a mana-költséget, erősíti a varázslatot, extra effekteket okoz vagy sebzést. Ötleteket és kérdéseket szívesen látok.

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11638 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 20:15

Én is csak annyira, mint ami a CP2020-ban van belőle...

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 19:58

KLM, a Fushiont nem is ismerem :D

ÉP lesz, most telefonról írok, de később, még ma gépről mondok bővebbet a témákról.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11638 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 18:31

Orastes,
- hp vagy állapotjelző?
- mágiarendszer?

Eddig egy kis fusionos beütése van, ahogy érzem.

Módosította KLM: 2016.03.17, 18:32


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 15:23

Lemaradt, hogy a képzettségek nagysága hogyan áll össze: a képzettség = 1 ráosztott pont egy szinttel növeli meg a szintjét.

 

Ami még átgondolás alatt van:

-hány képzettségpont legyen elosztható

-milyen képzettségek legyenek egy-egy csoportban (variálok, hogy mi kell és mi nem)

-a harcrendszer szintén nincs teljesen kész, de a lényeg az, hogy a VÉ értékét kell átütnie a TÉ értékének, ezek származtatása jöhet tulajdonságokból és képességekből is, mármint adhatnak hozzá mindenféle pluszokat

-a sebzés pedig úgy fog kinézni, hogy a támadás dobás a sebzést is kiadja: amennyivel a VÉ át lett ütve + minden fegyvernek van egy alapsebzés értéke. Plusz a speciális járulékok, mint pl. a fejvadász orgyilkolásához, vagy harcművészek psziből történő extra sebzései.

 



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 14:12

Dronner, akkor röviden a lényeg, aztán ha kell, akkor bővebben is.

 

A világ ugyanaz mint az ETK Ződben volt, csak az egyszerűsítés végett. Azt nem találtam ki, hogy melyik korszak pontosan melyik dátuma, de mondjuk ideális talán a XIV. Zászlóháborútól a Manifesztáció eljöveteléig. Ez egyéni ízlésre van bízva.

 

A rendszer alapjai:

Tulajdonságok

Erő

Kézügyesség

Reflex

Egészség

Akaraterő

Intelligencia

Karizma

 

 

 

Minden tulajdonság 1-20 közötti, amire 91 pont (13x7) osztható el. Ki hogyan akarja. A 10 fölötti pontérték pluszban jelentkezik, az alatta levő mínuszban. Annyi mínusz, hogy ha kivonod az értéket 20-ból, akkor annyi.

 

Az átlagos -nem kalandozó- lények és emberek 10 körüli tulajdonságokkal rendelkeznek, vagy néhányban alacsonyabb, párban kiemelkedőbb értékekkel.

 

Faji módosítók:

Ember: +1 három tetszőleges tulajdonságra

Törpe: +1 Erő és +1 Akaraterő, +1 Egészség

Elf: +1 Reflex és +1 Intelligencia, +1 Karizma

Udvari ork: +1 Kitartás +2 Erő

 

A tulajdonságokat úgy kell használni, hogy amikor valaki képzettségpróbát dob (a harc és a mágiahasználat is annak számít) akkor dob 1d10-et plusz a képzettsége nagyságát + a tulajdonsága módosítóját és ez a végösszeg ha meghaladja a mesélő által kért célszámot, akkor siker van.

 

A tulajdonságpróba hasonló, de akkor csak a tulajdonság 10 feletti része +d10 ami számít.

 

A képzettségek nagysága:

Ez mindig egy 1-20 közötti érték, ami nem lehet nagyobb, mint a karakter szintje +2. Ha van specializációja, akkor nagyobb lehet.

 

Elsődleges és másodlagos képzettségek:

A karakteralkotáskor mindenki megjelöl egy csoportot a képzettségek közül, amit előnnyel dobhat, kettőt módosítatlanul, kettőt pedig csak a tulajdonságmódosító felével, de nem hátránnyal!

A csoportok:

Fizikai: ide tartozik a harci és kézügyesség alapú dolgok, de a TÉ, VÉ KÉ is. 

Tudományos és kulturális: ide a szellemi dolgok és az alkotói dolgok;

Szociális képzettségek: ebbe tartozik minden, ami kapcsolattartás;

Alvilági képzettségek: mindenféle sunnyogós izék;

Misztikus: mágia és pszi és mindennek az elméleti része + mágiaellenállás is.

 

Előny és hátrány:

Ha valami miatt ilyen helyzet alakulna ki akkor előnynél a karakter még 1d10/2-t dob és hozzáadja az értékhez ha pedig hátránya van akkor is dob 1d10/2-t és levonja a végösszegből. Az előny és a hátrány harc és mágiahasználat közben is működhet, mivel azok is képzettségek.

 

Hátterek: kisebb specializációkat kínálnak fel az egyes kasztoknak, amik bónuszokat adnak, illetve a karakter helyét is meghatározzák a világban. Ebből egy vehető fel a játék elején, de persze ez meg is változhat, státusz lehet pl. a lovagi vagy díszpolgári cím.

 

Képességek: kisebb-nagyobb előnyök, amik a legtöbbször kasztokhoz köthetőek, de persze vannak benne általános jellegű, mindenki számára hozzáférhetőek is. Ezekből mindenki választhat három szintenként egyet.

 

Kasztok: mindegyiknek van valamilyen specialitása, ami gyakran képzettségekre vonatkozik, de van olyan is, ami pl. sebzésre, vagy olyan dolgokra, amik más kasztnál nem jelennek meg, és nem felvehetőek. (Még kidolgozás alatt)

 

Kihagytam: tapasztalati szintek és tapasztalati pont van, ami minden kasztnál ugyanannyi és a rendszer teteje nincs meghatározva, de a 20. szint környékét nem tudom, ki érte már el.


Módosította Orastes: 2016.03.17, 14:17


Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2375 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 13:35

 

Annyit tennék ehhez, hogy előzőleg jó lenne egy koncepciót közzétenni, mert tényleg kapni fogsz hideget - meleget. A koncepció legalább rávilágítana a kérdéses részekre, mit változtattál/változtattatok és miért. Akkor is, ha csak szubjektív okok vezéreltek.

 

Én úgy gondoltam, hogy ezt a feltöltést kísérő cikkben le lehet írni.

 

Én úgy gondoltam, hogy le KELL írni. Azért írtam, hogy ne lepődjön meg a vállakozó szellem.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8188 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 13:35

A jelenlegi formájában inkább megvalósíthatatlannak tartom.

 

Más kérdés, hogy én is bütyköltem egy házi magus-verziót, ha valakit érdekel, írhatok itt róla.

 

Ezt a fajta hozzáállást sokkal konstruktívabbnak tartom. Köszönöm!  :ok: Részemről is jöhet egy összefoglaló a saját verziódról.



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5433 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 13:21

Orastes:

Én örömmel veszem. :sor:



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 12:59

Minden tiszteletem mellett, Orastes, szerintem mostanra mindenki érti már, hogy szerinted felesleges a M* megújításán dolgozni, továbbá nevetségesnek tartod a hajcihőt, ami körülötte van. Szerintem nem kell tovább sulykolni. ;)

 

A jelenlegi formájában inkább megvalósíthatatlannak tartom.

 

Más kérdés, hogy én is bütyköltem egy házi magus-verziót, ha valakit érdekel, írhatok itt róla.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8188 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 12:27

Annyit tennék ehhez, hogy előzőleg jó lenne egy koncepciót közzétenni, mert tényleg kapni fogsz hideget - meleget. A koncepció legalább rávilágítana a kérdéses részekre, mit változtattál/változtattatok és miért. Akkor is, ha csak szubjektív okok vezéreltek.

 

Én úgy gondoltam, hogy ezt a feltöltést kísérő cikkben le lehet írni.



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2375 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 10:56

Tomscholz!

Ha komolyan gondoltad a nyílt tesztelést, akkor felajánlanám az LFG-t hozzá, mint afféle hordozórakétát.....

Annyit tennék ehhez, hogy előzőleg jó lenne egy koncepciót közzétenni, mert tényleg kapni fogsz hideget - meleget. A koncepció legalább rávilágítana a kérdéses részekre, mit változtattál/változtattatok és miért. Akkor is, ha csak szubjektív okok vezéreltek.


Módosította Dallasz: 2016.03.17, 10:57


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8188 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.17, 10:25

Minden tiszteletem mellett, Orastes, szerintem mostanra mindenki érti már, hogy szerinted felesleges a M* megújításán dolgozni, továbbá nevetségesnek tartod a hajcihőt, ami körülötte van. Szerintem nem kell tovább sulykolni. ;)

 

Tomscholz!

Ha komolyan gondoltad a nyílt tesztelést, akkor felajánlanám az LFG-t hozzá, mint afféle hordozórakétát. A tesztelhető szabálykivonat feltöltésével és egy hozzá kapcsolódó, Facebookon és Twitteren is meghirdetett cikkel jó eséllyel több érdeklődőhöz és potenciális tesztelőhöz lehet eljutni, mint mondjuk innen a fórumból, vagy egy random blogról.

Ha látjátok már a fényt ennek az alagútnak a végén, bátran keress meg engem és BePét egy privát üzenetben, és megbeszéljük a részleteket!



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.16, 23:49

Bulldy, a Nyúl átka aktív és köszöni, jól van.

Spoiler

 

Fejlesztéseken én is agyaltam már, rendszerre is lenne több variációm lenne, ami visszatart:

-kinek?

-fanyalognának rajta a fanok, sose lenne elég jó

 

Nagyjából a tenger kimerése, ez jut eszembe róla.

 

Az egész magus-fejlesztős mizéria egy ilyen KYnevet a végén? szerű paródiába fulladt eddig minden kiadás után, nem sok értelme lenne. Ami a DV-t vagy Gáspár Andrást illeti -tökmindegy mit akarna pár rajongó, nem lehet őket kikerülni :legyint:

 

A XXI. században ott tartunk, hogy senki nem elég tökös ahhoz itthon, hogy kiadjon egy nyomtatóbarát PDF-en és egy külföldi webshopban árulja mondjuk pár euróért? Mert majd perel a GA? :shootme:

 

Igazság szerint az egész komolytalan.


Módosította Orastes: 2016.03.16, 23:50


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6564 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.03.16, 22:22

Igazából mi sem azt mondtuk, hogy Biri néninek Mp kell, hanem csak azt, hogy legyen meg benne a lehetőség. Mágikusan fogékony, soha, senki nem vette észre, nem tanította, nincs Mp-je, csak épp rájött, hogy tud trükközni, ezért lett vajákos. Persze lehet ezt csak simán képzettségből is tolni, csak meg kell mondani, hány vajákos jut egy falura. Azt hiszem, ez utóbbiban lesznek leginkább távoli álláspontok. Ezt kellett volna régen letisztázni, de valószínűleg ez már sosem történik meg. /Ha én bármikor - és ez egy bazinagy HA - végzek az ÚTK 2.0-val, abban sem lesz ilyen, mert rábízom a csapatra, aki ritka mágiát akar, az játssza úgy, aki meg gyakorit, az játssza úgy./

 

Szerintem nem kell letisztázni. Ahogy írod is Selmo, majd mindenki eldönti magában. A legnagyobb gond az, hogy mindenki akar egy valós föld pontosságú Ynev-et, ami szerintem zsákutca. Egyrészt azért, mert mindenki máshogy gondolja, és ami egyvalakinek (vagy egy csapatnak) tökéletes, az a többinek nem az, esetleg pont a szöges ellentéte az általuk elképzeltnek. Másrészt azért, mert minél alaposabban ki van valami dolgozva, annál jobban keretek közé szorítja a fantáziát. Nekem már a D&D 3. kiadáshoz megjelent Elfeledett Birodalmak világkönyv is túlírt volt. úgy éreztem, hogy alig maradt hely nekem, mint mesélőnek. Ellenben a régi zöldben lévő világleírás egyszerűen tökéletes: kellő mennyiségű támpontot ad, de nem csökkenti a mesélő szabadságérzetét. (Ellenben a Summarium-al, ahol szintén azt éreztem, hogy meg akarják nekem mondani, hogy hova mit mesélhetek.)

 

Rendszer szempontból ismér az eredeti 1-3. kiadás a nyerő (a kifáradásos-kötelezőÉPvesztős ETK már nem), ott a problémák nagy részét helyben lehet orvosolni és úgy 10. szintig játszható a dolog teljesen jól, feltéve, hogy - elGabor jól megfogalmazta - egy-egy játékosnak nem célja a játék kisiklatása.

 

Én simán megvennék egy végre tisztességesen ráncfelvarrt, Occam Borotvájával többszört randevúzott 3. kiadást. Még játszanék is vele. ETK-féle "hát ez így balansznak néz ki, nyomtassuk ki, majd elválik" - jellegű, vagy Codex 2.0 kaliberű játékra nem vágyom.

 

A DV helyében alátennék valami általános rendszert (Savage Worlds pl. :) ) kicsit Ynevre szabva. Az ős-MAGUS-osok úgyis csak fanyalognának (de ők ugye mindenen), akik viszont kicsit nyitottabbak, azok legalább megvennék, talán még játszanák is. Ezen kívül  az általános rendszert ki lehetne hozni külön is, így az is megvenné, játszaná, aki Ynev-et annyira nem szereti, de más világon, stílusban játszana. (Amennyiben nem story game rendszerrel jön ki, még különböző hangulatú skirmish játékokat - pl. toroni fejvadászok az erigowi embervadászok ellen - is ki lehetne hozni, vagy egy "warhammer light" - jellegű zászlóháborúk wargame-et.)

 

Azonban amíg a kiadó koncepciója annyi, hogy szerény, de biztos haszon fejében kiad időnként egy-egy könyvet és várja, hogy valaki beállítson egy kidolgozott, tökéletes rendszerrel, amit aztán kiadhat, addig sok jó nem várható...

 

Bulldy




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]