Ugrás tartalomhoz


Fotó
* * * - - 1 Szavazat

Cormyri kalandozások – DnD5e krónika #3


  • Válasz írásához lépj be
30 hozzászólás érkezett eddig

Thirlen

Thirlen

    Browncoat

  • Fórumita
  • 1100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.04.04, 07:35

Lebuktam, szeretem Vance-t. :pajzs:

Bár a Haldokló Föld kötetét jobban.

Az éjféli suttogásban nem volt semmi mágikus kényszerítés. A bebörtönzött vámpírúr üzente volt annak, aki épp ébren volt éjfélkor, hogy lássa, kivel lehet később még valamit kezdeni. Többre nem nagyon volt ereje (legalábbis élőkkel szemben). A kopogás utána a reggel megismert csontváz volt, akkor még friss vérrel teli kupával. Aki iszik a vérből, ahhoz a vámpírúr könnyebben szól (illetve kivételes esetben ha közel van, akár rövid ideig kontrollálhatja, de erre nem került sor), illetve aki a szemét is felkeni vele, annak lát a szemén keresztül.

Legalábbis magamban ez volt a háttere.

A kampányban teljes mértékben benne volt, hogy a karakterek itt könnyen meghalhatnak. Lásd a második mesében a bárd halálát. Hogy mekkora esélye van, hogy ténylegesen megteszi, arról őszintén szólva fogalmam sem volt. Ilyen értelemben nem voltam "fair", miszerint nem úgy adtam a játékosnak morálisan eldöntendő kérdést, hogy előre borítékolhattam, úgysem teszi meg. Úgy egy kicsit súlytalannak éreztem volna.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6126 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.04.03, 21:35

Ahogy elolvastam ezt a játékbeszámolót valahogy ugyanaz a bicskakinyílós érzésem támadt, mint ami Vance valamelyik Ravasz Cugel-es könyvének végigszenvedésekor. 

 

Irritált, de piszkosul.

 

Írj akkor le nekünk egy olyan játékról, amit mostanában játszottál, mert ez így eléggé csak jajongás a levegőbe.



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3313 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.04.03, 19:22

 

Gondolkodtam kicsit az egész karakterkill szituáción. (...)

 

Mit gondoltok mennyire fair ez az alvó karakter játékosa vs mesélő szempontból? 

 

Thirlen majd megmondja, hogy mit gondolt, mekkora realitasa van a tenyleges JK-killnek. Ha erezte, hogy ennek jo adag realitasa van, akkor nem volt fair. (En pl. eleg jol ismerem a jatekosaim ahhoz, hogy tudjam, egy ilyen hulyesegbe nem ugranak bele csak ugy.) Bar, ha jol emlekszem, Thirlen irta, hogy meglepte az elf Jatekosanak dontese.

Sugallat: a beszamolobol nekem nem jott le, hogy a sugallat barmilyen magiaval, vagy szocialis dobassal meg lett volna tamogatva. Ergo en nem erzem itt a kemeny Meseloi szivatast: nem ez volt az egyetlen megoldas a kiutra, a Jatekosok sem voltak megpuhitva elozetesen - csak bedobott egy genya dolgot egy genya kornyezetben, es a Jatekos dontott. Ami inkabb dobbenetes szamomra, az az, hogy a Jatekos siman raallt a dologra, de aztan megsem mert vegigmenni az uton (mikor kesobb a kopogast hallotta). Na, igy aztan vegkepp semmi ertelme nem volt az egesznek (ujabb random cselekedet, a kovetkezmenyek ujra elmaradnak), es meg a hattere sem derult ki a dolgoknak. A halott karakter tulajdonosakent mindez vsz. nagyon felhuzott volna (az, hogy tkp. heccbol kinyirta a karakterem).

Ami Meselokent korrektebb lett volna, az az, hogy a sugallatot tobb (akar minden) JK megkapja, igy mindegyiknek van lehetosege donteni - vagy akar megbeszelve kozos nevezore hozni a dolgot. Es egyikuk sem kerul ilyen kiszolgaltatott helyzetbe. Raadasul nem kellett volna egy ejszaka lezarni az egesz helyzetet, hanem lehetett volna tovabb epiteni: pl. azzal, ha a JK-knak tudomasara jut, hogy mindegyikuk kapott egy ilyen ajanlatot, kivalo paranoid szerepjatekos (ennel a partinal akar humoros) helyzeteket teremthetett volna a kesobbiekben is, mikor a csapattagok egymast figyelik, bizalmatlanok, stb. Igy meg jott ez az ize, egy JK meghalt, aztan az egeszbol nem lett az egvilagon semmi - se fule, se farka.

(Ravasz Cugel tortentei engem is a falra kergetnek - lehet, hogy ha kamasz fejjel olvasom oket, maskepp allnek hozza.)



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11157 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.04.03, 17:25

 

 

 

Mit gondoltok mennyire fair ez az alvó karakter játékosa vs mesélő szempontból? 

 

 

Ahogy elolvastam ezt a játékbeszámolót valahogy ugyanaz a bicskakinyílós érzésem támadt, mint ami Vance valamelyik Ravasz Cugel-es könyvének végigszenvedésekor. 

 

Irritált, de piszkosul.

 

Viszont ha netán Thirlen és csapata szereti Vance-ot, ezt vegyék dícséretnek - mert ilyen ha közmegegyezéssel ilyen stílusban játszanak, akkor jól sikerült.

 

Más játékban viszont súlyos disznóság lenne - igaz, azon játékokban nem kényszerítem a partit arra, sőt, ha maguktól akarnak bemenni, megpróbálom lebeszélni őket (mea culpa, nem olvastam, minek-hogyan szédültek be a Nekropoliszba) arról, hogy pld. az erioni temetőnegyedben éjszakázzanak alacsony szinten - ahol is egy átlagosnál találékonyabb syvan bizony tehet a partival ilyet. Vagyis súlyos disznóság, de megdolgoztak érte.



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 966 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.04.03, 17:04

 

 

Semmi fajsulyos dolog nem volt a JK-JK kill-ben, ami szerintem nem jo - igy leszek a JK-k jarkalo karakterlapok (az eddigi tapasztalatom az, hogy ennek azert alt. nagyobb feneket szoktak keriteni).

 

Játékosi igénye válogatja. Ha Paranoiában tök rendben van hogy a karakterek hullanak egymás keze által, miközben ez nem hogy szórakoztató hanem kifejezetten humorforrás akkor más játékban is megoldható.  

Jó, a Paranoia kicsit más műfaj, de komolyságban kábé azt a szintet hozza mint Thirlenék kampánya. De akár gondolhatunk példaként a korábban felhozott Káosz sorozatra is.  

 

Abba is érdemes belegondolni, hogy Thirlen utalt rá hogy a kampány a 3. (?) játékülés után félbemaradt. Namármost ha a játékosok is képben vannak arról hogy csak amolyan páralkalmas játékról lesz szó, amiben elsősorban ismerkednek csak a rendszerrel, várható hogy nem lesz túl komolyra véve a figura. 

Az már más kérdés ki mit gondol, mennyire érdemes pont ilyen játékalkalmakat közkinccsé tenni. Bár  pozitív visszajelzés akadt bőven. 

 

Más

Gondolkodtam kicsit az egész karakterkill szituáción. Lehet hogy csak bullshit az egész, de ami érdekes nekem mesélői szempontból, hogy ugyebár a druida játékosa mesélői sugallatra hajtotta végre a karakter megölését. Na, mesélőként nem "állítjuk úgy próba elé" a játékosokat, hogy azok automatikus veszik az akadályt.

A manipulálás nyilván abból a célból történt hogy talán meg is valósul a dolog, és a játékos nem csak úgy elhessegeti a hülye hangokat.

Kérdés hogy mennyire a mesélőt terheli a felelősség az álmában meggyilkolt karakterért, és mennyire a druida játékosát? Hiszen a játékos simán védekezhet azzal, hogy csak in character döntött, azaz a karakterét manipulálták a "hangok". 

Plusz a mesélő számolt-e a lehetőséggel, hogy tényleg kvázi kivégzésre szóltja fel a játékost amit az végre is fog hajtani. Úgy hogy az alvó karakter és játékosa in és out is  cselekvésképtelen a dolgot illetően. 

 

Mit gondoltok mennyire fair ez az alvó karakter játékosa vs mesélő szempontból? 



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3313 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.04.03, 14:50

 

 

szerintem nem a mesélő következetes környezetkezelését minősíti.

Akkor szerinted?

 

Nem voltam ott, a leirtak alapjan ez csapodott le bennem. En ugy gondolom, hogy ha meselokent elegge plasztikusan atadod a kornyezetet (itt: elvileg retteges a pinceben), akkor a jatekosok kb. ennek megfeleloen reagalnak. Es nem az van, hogy egyszer a helyzet para, majd kesobb, ugyanonnan folytatva ugyanez nyugis szunyokalasba valt (azaz ugyanazon kornyezet jelentette kovetkezmenyek a jatekos karakterekre nezve homlokegyenest masok). Nem tudom ezt mar n+1. modon megfogalmazni. De lehet, hogy a jatekosok voltak a "ludasok", vegulis sokszor tunt mar ugy, hogy kb. random cselekszenek, es nem nagyon hederitettek ra a meseloi jelzesekre.

Ami az altalad felvazolt jatekosi mentegetozo monologot illeti: lehet, hogy igy volt, lehet, hogy nem. A kronikabol viszont az jon le, hogy nem igazan; meglepoen hamar (ezert irom, hogy vallranditassal) tulleptek ezen a jeleneten. Semmi fajsulyos dolog nem volt a JK-JK kill-ben, ami szerintem nem jo - igy leszek a JK-k jarkalo karakterlapok (az eddigi tapasztalatom az, hogy ennek azert alt. nagyobb feneket szoktak keriteni).

De ahelyett, hogy kiragadunk 1-2 peldat a mondandombol: szerintem az egesz nyito helyzet *osszessegeben* (ahogy eloszor is irtam) volt logikatlan es keptelen, tokkal-vonoval.

KLM: az egysorosaid, mint mindig, most is sokat tesznek hozza a velemenycsere sikeressegehez.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11157 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.04.03, 13:02

(...) szerintem nem a mesélő következetes környezetkezelését minősíti.

 

Finoman fogalmaztál. Nagyon finoman. :)



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1626 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.04.03, 11:44

Szervusz Thirlen!

Kicsit megkesve, de:
"Azt viszont nem teljesen értem, hogy szerinted hogyan kellett volna következetesebben mesélni a dolgokat."

Arra gondolj, amit elozoleg is irtam. Szerintem nem eppen kovetkezetes kornyezetkezeles az, ahogy a pincebe ragadt helyzetet kezeled. Az elozo kronikad igy ert veget:
"és rettegve várják a sötétben a hajnal vagy az Árnyak érkezését"

Na, ehhez kepest a karakterek edesdeden szunyokalnak a vaksotet, elbarrikadozott pinceben (tudom, kell a HP meg a varazslat...). Sot, kozelharcra is sor kerul odalent, ahol a torpe gyakorlatilag atalussza, hogy a tarsat kibelezik mellette. A magatehetetlen ember torkat nem tudja atvagni egy sotetben lato csapattarsa (coup de grace, ha van meg DnD5-ben ilyen?). A torpe gyakorlatilag vallranditassal tullep azon, hogy egyik tarsa almaban lemeszarolta a masikat - itt megint csak kovetkezmeny nelkul marad egy ilyen tett. 

 

Mondjuk az, hogy a karakterek a sötétben cidrizés helyett aludni mennek, meg a törpét nem különösebben érdekli, hogy ki ölt meg kit (amúgy ez pont olyan szituáció, ahol a nyertes fél sztem utólag teljes lelki nyugalommal állíthatja, hogy "nem tehetek róla, megszállta Tibit valamilyen ismeretlen, gonosz erő, és rám támadt, én csak védekezni próbáltam, de nagy volt a sötétség és a káosz, úgyhogy sajnos belehalt a sebeibe *mély felkavartságról árulkodó pillantás, ha a játékos esetleg egy-két könnycseppet is ki tud préselni, azért külön bónuszpont jár*"), szerintem nem a mesélő következetes környezetkezelését minősíti.



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3313 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.04.03, 09:27

Szervusz Thirlen!

Kicsit megkesve, de:
"Azt viszont nem teljesen értem, hogy szerinted hogyan kellett volna következetesebben mesélni a dolgokat."

Arra gondolj, amit elozoleg is irtam. Szerintem nem eppen kovetkezetes kornyezetkezeles az, ahogy a pincebe ragadt helyzetet kezeled. Az elozo kronikad igy ert veget:
"és rettegve várják a sötétben a hajnal vagy az Árnyak érkezését"

Na, ehhez kepest a karakterek edesdeden szunyokalnak a vaksotet, elbarrikadozott pinceben (tudom, kell a HP meg a varazslat...). Sot, kozelharcra is sor kerul odalent, ahol a torpe gyakorlatilag atalussza, hogy a tarsat kibelezik mellette. A magatehetetlen ember torkat nem tudja atvagni egy sotetben lato csapattarsa (coup de grace, ha van meg DnD5-ben ilyen?). A torpe gyakorlatilag vallranditassal tullep azon, hogy egyik tarsa almaban lemeszarolta a masikat - itt megint csak kovetkezmeny nelkul marad egy ilyen tett. A maglyagyujtast mar leirtam multkor.

Ilyesmi, szerintem ennyi eleg. Summa: ha egy kicsit belekepzeled magad a egy-egy JK nezopontjaba, maris meglatod, hogy mindez "realis"-e.

Ezert irtam, hogy olyan ad hoc az egesz (a kornyezet kezelese, a tortenet (ha van), a JK-k reakcioi), ami *nekem* nem fekszik - de ez az en izlesem. Remelem, igy mar erthetobb a kritikam. :)

Udv

klamathweed

klamathweed

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 10 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.31, 22:06

Nocturna és Catles jól rávilágítottak a problémás pontokra. Magam sem tudnám most alaposabban megfogalmazni. Hogy miért olvastam el? Azért, mert szeretek LFG-t olvasni, általában jó írások szoktak megjelenni.

mipet5

mipet5

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 60 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.31, 08:15

A bárd, harcos és pap játékosaként:

Úgy kezdtünk bele ebbe a kampányba, hogy könnyed D&D-zés Seattle árnyai után. Ezért is nem voltak rendesen kidolgozott karakterek és nem foglalkoztunk apróbb tényezőkkel.

Személy szerint régen játszottam már Magust, és pár alkalommal a D&D 3-mal is, de a próbákon való d20-as nagyobb szórást jelent, mint a megszokott d6-osok, amivel tudtam saccolni, mire képes a karakterem.

 

A bárd meglincselése azért zavart, mert nem volt semmi féle csapatmunka, a tömeg hajthatatlan volt. A harcos utólag jó választásnak bizonyult a csontvázak szétzúzása és a pajzs  védelme miatt.

Komolyan, szerencse, hogy viszonylag gyorsan lehet új karaktert összeírni.



Thirlen

Thirlen

    Browncoat

  • Fórumita
  • 1100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.31, 07:53

Örülök, hogy tetszett a Shadowrun. Ez most eleve kevésbé kötöttnek indult, mint az, a karakterek részletesebb kidolgozását is kevésbé igényeltem.
Fönt van már a következő, abban már eleve abból indultam ki, hogy mennyire tudom megvezetni a partyt, ha már ennyire nem figyelnek.
Spolier: Nagyon. :)

Catles

Catles

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 120 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.31, 06:21

Nagyon érdekes amúgy,mert a Shadowrun játékbeszámolók nagyon tetszettek, alig vártam, ez meg az elejétől szenvedés, össze sem kapcsoltam hogy ez ugyanaz a csapat ugyanazzal a mesélővel. Valszeg a Nocturna említette ad hoc jellege miatt nem tetszik; a történet szinte nulla, a karakterek járkáló karakterlapok mindenféle következetes döntéshozatal és motiváció nélkül, a környezet papírmasé, nem buzdult fel bennem a vágy hogy de jó lenne itt játszani vagy mesélni, vagy akár olvasni a kalandjaikról. (ellentétben a Shadowrun partivak)

Természetesen ahogy más sokan leírták; ha ez a partiban mindenkinek tetszik, akkor nekem aztán a legcsekélyebb közöm sincs hozzá, jó szórakozást!

Thirlon, hogy miért olvassa el az ember a következő leírást, ha az első sem tetszett:
Nem kerül fel olyan sok cikk az oldalra hogy ne lenne elég idő/energia legalább belenézni mindbe, így én pl. ezért. A következőt is el fogom, hiába nem jött be a mostani, hátha. (pl. a kártyahúzós meseszövős gondolat tetszett, bár erre én komplett játékalkalmakat nem építenék)

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7689 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.30, 23:25

A pesszimistáknak üzenem, hogy már csak egy rész van hátra. Az optimistáknak pedig azt, hogy még van egy rész ezen kívül. ;)



alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3449 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.30, 23:01

Igen. Shadowrunban pedig a rigó.

"Vadász, vadász, te szopni jársz ide?" :he:



Thirlen

Thirlen

    Browncoat

  • Fórumita
  • 1100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.30, 22:31

Igen. Shadowrunban pedig a rigó.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6126 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.30, 21:39

Azt jól érzékeltem, hogy ennek a játékosnak az előző karaktere is elpatkolt? :rohog: Valami bárd, a korábbi részekben.



Thirlen

Thirlen

    Browncoat

  • Fórumita
  • 1100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.30, 21:17

A PC kill gyorsaságán én is meglepődtem. De akartam valami minimális esélyt adni a harcosnak, ezért dobattam.
Ha rémlik még az elsőből, a törpe statjai csakugyan nem voltak túl magasak.
Azt viszont nem teljesen értem, hogy szerinted hogyan kellett volna következetesebben mesélni a dolgokat.

Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3313 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.30, 19:27

Tyu, ezt mar en sem birtam, tul sok volt. Kb. az 1/4-ig birtam. Az elso jelenet a JK halallal egyszeruen burleszk volt szamomra, es jatekoskent felhuzott volna. Szerintem cink az, ha egy Jatekos minden tovabbi nelkul a JK-kill mellett dont (raadasul ugy, hogy volt is ideje gondolkodni) - jellemjatek ide, vagy oda, ez megis egy kozos szorakozas (igen, a masik JK-nak is). Nem azt mondom, hogy nem vezethet JK-killhez egy szituacio, a dramaturgia is hozhatja ugy, hogy egy ilyen jol fekszik, de ez a vallranditassal kinyirom, mert jott egy ilyen sugallat, ez nekem meredek. De ha mar igy dont, es a helyzet is ugy alakul, hogy alkalmas, akkor...

 

... Meselokent zicher, hogy nem dobatnek sebzest, vagy tamadast egy vedtelen ember eliminalasara: megint a Benny Hill-show erzesre erosit ra, hogy egy kepzett fegyverforgato (aki lat is a sotetben), megkarcolgatja az alvo nyakat, vagy hogy...?? Ha pl. az Osonas vs. Eszrevetel probat nyeri az elf, akkor ez kb. el is dolt. De ezek utan meg tusakodnak egy sort a pinceben... mire a torpe felebred, es almos szemmel korbepislog, majd nyammogva visszaalszik...?? Jah, vegulis tenyleg nem egy eloholtak altal ostromolt lyukban, egy kelepceben gubbaszt, a vaksotetben, ahol meg az is csoda lenne, ha egyaltalan kepes lehunyni a szemet, nem hogy ataludni azt, hogy a tarsat lepofozzak mellette. Vagy varazslat hatasa alatt allt, esetleg a Bolcsessege van a beka segge alatt kettovel?

Eztan jott a "maglyat rakok akarmibol, es elegetem a testet" cimu orokzold jatekosi fordulat, ami az elozoekhez kepest mar csak aprosag, de itt dontottem el, hogy elolvasom meg azt, ami a kepernyon van, de tovabb mar nem scrollozom. Egy csoppet is belegondolva, egy friss, megtermett hullat kremalni az bizony kozeleben nincs annak, hogy osszehordok par nedves (boros) hordodongat, es begyujtok alatta. Ezzel max. annyit erhet el valaki, hogy iszonyu budos lesz, es megkormolja a testet.
 

Nem, nem a jatekosok szivatasarol beszelek, es nem arrol, hogy kekeckedni kellene veluk. Hanem arrol, hogy a fentiek alapjan szerintem itt nem oke valami, plusz nekem egyaltalan nem az jon le, hogy kovetkezetesen es logikusan kezeled a kornyezetet, es azt a meseloi kijelentesed is tulzonak erzem, hogy itt tenyleg kovetkezmenyei vannak a jatekosi tetteknek. Kicsit olyan ad hoc minden. De ha a burleszk hangulat megcelzasat a kampany elott lefektettetek, akkor nem szoltam.

 

Anyway, ahogy Eberen_Orkodo is irta, ha ti jol szorakoztok es nincs ebbol nyigas, akkor hajra, en viszont elbucsuzom ettol a kronikatol - a kovetkezovel viszont (ha lesz), termeszetesen probat teszek.



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 936 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.03.30, 09:38

A szerepjáték legfontosabb funkciója, hogy mindenki jól érezze magát. Ha ez megvan, akkor jó a mesélő, és jók a játékosok.
És mivel még mi is jól érezzük magunkat olvasás közben, ezért jár a köszönet! :-)


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]