Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Through the Breach – Szerepjáték Malifaux világán


  • Válasz írásához lépj be
11 hozzászólás érkezett eddig

gergelykoma

gergelykoma

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 113 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.04.06, 07:55

Jó kis játékbeszámoló,tetszetős :)

Sentinel

Sentinel

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 133 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.04.05, 08:54

Köszi az ismertetőt és a beszámolót! Remek kis játék, mi négy játékon vagyunk túl és mindenki beleszeretett a csapatban. A kártyás megoldás ne ijesszen  el senkit, olvasva kicsit fura de játék közben pörgős és nagyon jól működik. A kiegészítőkről esetleg lesz valami írás?



szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 598 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.04.05, 07:24

Mirandát csekkolnám

 

Akkor had mutassam be Joey-t, aki szintén suna pozitív foglalkozik Malifaux témával. Készített pár művészfilmre hajazó videót, ezek közül talán ez a legélvezhetőbb, de ha tetszett, érdemes lehet megnézni a Sonia Criid-ről szólót is.

 



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6253 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.04.04, 20:06

Jónak tűnik a világ, köszi az ismertetőt és a játékbeszámolót. :cool: A steampunkot szeretem, játszottunk is benne egy hosszabb kampányt, jó volt. Engem a kártyás megoldás egy kicsit bezavarna, de ki kell próbálni. (Savage Worldsben sem volt a kedvencem, bár ott az alaprendszer sem jött be túlzottan.)



nornwarrior

nornwarrior

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 281 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.04.04, 19:52

Mirandát csekkolnám :)
de pár figurát is elkommunizálnék :)

szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 598 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.04.04, 16:01

Ahoy!

Olyat nem tudok írni, amit ne lehetne kiszakítani ebből a közegből. Viszont az általunk lejátszott kis sztorit összefoglalhatom.

Az alap szituáció szerint: a Vállalat meg akart nyitni egy korábban elnéptelenedett lélekkő bányát (Seol City), a karakterek pedig ebben működtek közre. A hivatalos sztori szerint a Nagy Kataklizma (a portál első lezárulta) előtt nem sokkal tűnt el a helyi lakosság. Nyilván sokan összekapcsolják a két eseményt - volt, aki a Kataklizma főpróbájának gondolta a bányászok köddé válását. De születtek más elméletek is; egy helybéli feljegyzései utalnak a korrupt polgármesterre, aki hatalmas lélekkő készlettel távozott a városkából, mielőtt az eltűnésekre sor került volna.

A jelenben a Vállalat önkénteseket és fegyenceket gyűjt, hogy a bányát ismét üzembe helyezhesse. A karakterek közt akadt egy zsoldos, egy seriff jelölt, egy kíváncsi újságíró és egy Halál Marshal - vállalati élőhalott vadász.

Malifaux-ból vasúton indultak útnak, több tucatnyi elítélttel. A furcsaságok akkor kezdődtek mikor az egyik fegyenc fájdalmakra panaszkodott; a hasán friss varratok voltak, úgy tűnt, valamit a testében rejtettek el. A zötykölődő vagonon nehézkes lett volna az "operáció", így a vonatot leállították. A fickó hasából végül egy aprócska tűz gemin (elementális lény) került elő. A kis gazfickót figyelemelterelésnek szánták; a horizonton fölbukkant egy másik mozdony is. Vélhetőleg a December Kultusz fanatikusai lehettek, azonban szerencsés módon nem találkoztak velük szemtől szemben - a síneket felrobbantották, biztos, ami biztos, majd folytatták az utat.

A bányászvárosban az első probléma, amivel szembesültek a vízhiány volt. Korábban egy szomszédos tanyáról kapták rendszeresen a vízszállítmányokat, de az utóbbi napokban nem érkezett újabb vizes hordó. Már kiküldtek egy lovast, hogy nézzen utána, mi lehet a probléma, de nem tért vissza. Így a karaktereknek kellett utána járniuk a történteknek, keresztülvágva az Átokföldeken, útba vették a tanyát.

Út közben belebotlottak a kiküldött lovas hátasába - a halott paripa csaknem mumifikálódott. A bőre ráaszott a csontjaira - de vélhetőleg nem a tűző nap tette ezt vele -, a testén furcsa marásnyomok voltak; fognyomok, amik szabályos kör alakzatot rajzoltak ki. A ló gazdája azonban sehol sem volt.

Napnyugtára elérték a tanyát, ahol a helyi beltenyészet mintapéldányai fogadták őket. A házigazda - egy vén redneck - már a második fiát temette el egy hónapon belül (különös láz végzett velük), a temetés és a gyász miatt késlekedett a vízszállítmány. No meg azért, mert a lányait nem merte kiküldeni az Átokföldekre. A házigazda felesége - mint később kiderült, ez már a második házassága - épp várandós volt, így őt igen keveset látták az éjszaka során.
A Halál Marshal, szakmai ártalomból, kiásatta a fiúk koporsóit, hogy láthassa a tetemeket. A hullákon hasonló harapásnyomok voltak, mint a lovon, így a karakterek itt már eléggé óvatosak voltak. Az este folyamán a Halál Marshal-t meg is látogatta egy aprócska teremtmény, ami kis híján a vesztét okozta: a pöttöm szörnyeteg nyelve a piócához hasonló szájszervben végződött, hegyes fogakkal. Miután elcsípték, rájöttek, hogy a házigazda legkisebbik lánya az - a nyelvét leszámítva egy roppant helyes és értelmes kislány.
Persze az anyja nem nézte jó szemmel, hogy a gyermeke életét fenyegetik. Hosszas kergetőzés után végül leterítették a muttert is, akinél a sokk miatt beindult a szülés - savas fekete vér ömlött a lábai közül. Egy fejlövés rövidre zárta a szenvedéseit, de nem sokkal ez után felbukkant a família többi tagja is: nephilimek. Akadt köztük emberi, torzszülött és egészen demonikus figura is. A házigazda nagyobbik (teljesen emberi) lányával zsarolták a karaktereket, az újszülöttet követelték máskülönben végeznek a lánnyal. A tárgyalás eléggé balul sült el; végül a nephilimek húzták a rövidebbet - de a lányt sajnos élve megnyúzták. Halála előtt a nephilimek vezetője fenyegette őket; elmondta, hogy Seol City-ben olyan rettenet lakozik, amitől még a sohaszülöttek is tartanak. (A csecsemőt a karakterek kivágták az anyja hasából, s mivel külsőre emberi volt, így magukkal vitték.)

Visszatérve a városba, tapasztalták, hogy a vízprobléma idő közben megoldódott - a Szalonnal szemközti lóitatóból egy több mázsás, két fejű sertés szürcsölt. A déli mocsarakból ide látogató gremlin karavánok szerencsére vizet is bőségesen hoztak magukkal.
Napokkal később hírét vették, hogy a bányában dolgozó fegyencek közül többnek nyoma veszett. Elhatározták, hogy leereszkednek a bányajáratokba - amik a mérnökök elmondása alapján meglehetősen kuszák, többségük feltérképezetlen. A mélyben kutakodva majd' száz éves csontvázakra - a hajdani bányászok maradványaira - bukkantak. Még mélyebben pedig egy spirális járatra; követve a kanyargó alagutat, a spirál középpontjában egy megboldogult Marshal csontváza hevert, mellette egy míves koporsóval. (A koporsó a Halál Marshal-ok különleges kelléke - saját maguk ácsolják -, a segítségével szinte bármilyen teremtményt képesek bebörtönözni, sztázisba helyezni.)
A karakterek végül elhatározták, hogy a ritka leletet magukkal viszik. A koporsó kihurcolásában a megboldogult bányászok kísértetei és a hamvaiból feltámadó Marshal próbálta megakadályozni őket.
Mire átverekedték magukat a lidérceken, a bányászoknak nyoma veszett - láthatóan sietve távoztak. A bányalift romokban hevert, így a feljutás csak hosszas előkészületek után volt kivitelezhető. Mivel korábban a bányamérnökök beszámolói kicsit ellentmondásosak voltak, így kezdek gyanakodni, hogy összejátszanak a korábban látott Kultusz tagokkal.
A koporsót elrejtették, majd visszaindultak a városkába, ahol sikerült is megcsípniük egy kultistát. Sőt, a Szalon tulajáról - egy bájos, ír nőszemélyről - is kiderült, hogy az összeesküvés része. Hosszas beszélgetés - faggatózás, vallatás - után összerakták a képet: a December Kultusza minél több munkást igyekezett kimenekíteni. Tudták, hogy a bánya mélyén valamilyen ősi borzalom rejtőzik, ami a korábbi lakosok vesztét is jelentette. A Marshal-nak valószínűleg sikerült bebörtönöznie a koporsóba, de most, hogy megbolygatták, már nem biztos, hogy fogva is tartja. December kultistái úgy vélték, a nagy mennyiségű lélekkőnek volt köszönhető, hogy majd' egy évszázadig nem volt képes kitörni.

Visszasiettek a bányához, hogy a koporsót visszajuttassák eredeti helyére - közben az égen viharfelhők gyülekeztek, a távolban villámok szikráztak fel a horizonton. Miközben a koporsót a megrongálódott teherlift maradványaival próbálták a mélybe juttatni, valahol félúton feltárult és a lény kiszabadult. (Egy Üresség Bestia - Nothing Beast... igen, ez egy egyértelműen csutulu-nyúlás, aki nem hiszi, keressen rá!)
Bár a karakterek önmagukban nem lettek volna képesek megbirkózni vele, szerencsére tucatnyi Halál Marshal érkezett a segítségükre. A Marshal-okat összeköti egy telepatikus háló - nem képesek konkrét üzeneteket átadni, de tudat alatt segélyhívást adhatnak le az éterbe, így veszély idején mindig sokan tömörülnek egy helyre.
A szörnyeteggel végül leszámoltak, így Seol City ezúttal megmenekült...

Ui.: a sztori vége kicsit elkapkodott lett, sajnos nem fértünk bele az időbe - eredetileg egyalkalmas mese lett volna, de így is csak két részletben sikerült lemesélni.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8245 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.04.04, 14:30

Engem inkább a Deadlandsre emlékeztet. De annyira, hogy igazából meg nem tudnám mondani, hogy a két játék közt tematikailag-esztétikailag egész pontosan mi a különbség.

 

+1 

A WoD egyáltalán nem ugrott be, a Savage Worlds viszont azonnal (mondjuk nem vagyok túl reprezentatív, mert az utóbbival több a tapasztalatom, mint az előbbivel). Francia kártya van abban is, a terepasztalos múlt szintén tetten érhető, és hát igen, a Deadlands setting pedig szépen lefedi a horror+western témakört.
 

Szabadid!

Hogyan fest egy jellemző kaland ebben a TtB-ben? Tudnál írni néhány példát, ami a világspecifikus tényezőkre épít; amit más rendszerben vagy hasonló világban nem lehet olyan jól leképezni, mint ebben?



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1769 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.04.04, 14:10

Leírás alapján elég erős WoD ihletése van a cuccnak. 

 

Engem inkább a Deadlandsre emlékeztet. De annyira, hogy igazából meg nem tudnám mondani, hogy a két játék közt tematikailag-esztétikailag egész pontosan mi a különbség.



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.04.04, 13:39

A jóslásos karakteralkotás aranyos, ha tényleg ugyanaz a pontmennyiség megy szét, csak máshova vele. :-)

Leírás alapján elég erős WoD ihletése van a cuccnak. Csak lecserélték a kockát kártyára. A táblást még nem próbáltam ki, de láttam sokszor és ott is zavarónak tűnt nekem, hogy miért nem minden egyetlen közös pakliból és abból húzott kézből történik, - kevesebbet tudnának eladni... - mikor úgy lenne igazi a póker hangulat. Szerintem a mesélőre is jobb név lenne a Dealer vagy a Salon/Casino-Master. :-)
Meg nekem tikkel tőle a szemem, hogy amikor valaki lapot cserél, azt "csalásnak" hívja a rendszer. Hogy fogod hívni azt amikor valaki... csal? Szabálytalanul játszik. Például beforgatja a lapokat, merthogy nem szimmetrikus a Malifaux kártya hátoldala.

Egyszerűsített NJK statblokk mindig jó.

A jóslatról az indexes Ákos dalszöveg generátor jutott eszembe.

Ja és persze: Még egy nagyon újszerű rendszer és világ ami abban különbözik, hogy tulu.

beornmaci

beornmaci

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 97 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.04.04, 09:29

Szerintem lehet erre is háziszabályt alkotni.
Mondjuk fura, hogy pont ennyi véletlent tettek bele, hiszen a figurás játékban fix karakterek vannak fix fegyverekkel, akik néhány képesség, tápolás közül választhatnak csak.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5207 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.04.04, 08:22

Kösz az ismertetőt. Nekem a karakteralkotás tetszik kevésbé, habár önmagamban ötletes, túl nagy a random faktor. Jobb úgy leülni h tudja az ember mit akar.

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6513 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.04.04, 06:53

Az 1800­-as évek hajnalán a mágia szinte teljesen kihalt a Földről. Csak maroknyi olyan ember maradt, aki még tudott parancsolni a természetfelettinek. Remélve, hogy feltámaszthatják az ősi, lappangó erőket, összegyűltek London városában, hogy eljárjanak egy óriási rituálét. A szertartás azonban balul sült el. Hatalmas portál nyílt egy idegen világba, Malifaux­-ba.
A Through the Breach szerepjáték egy steampunk, western, viktoriánus, horror, fantasy egyveleg orientalista és humoros elemekkel megtoldva.

http://lfg.hu/75708/ismerteto/through-the-breach-szerepjatek-malifaux-vilagan/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]