Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Kezdetét vette a System Shock remaster kampánya


  • Válasz írásához lépj be
3 hozzászólás érkezett eddig

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1012 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.07.09, 22:20

Ugyanúgy hidegen hagy, mint az eredeti.
Nem azért, mert szerintem rossz, egyszerűen akkora a hype a SH körül, hogy engem elijeszt a franchise elől, és így a remake elől is.

Bár engem akkor se hozott lázba, amikor megjelent. Úgy fest, nem nekem találták ki.

WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 466 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.06.30, 13:44

Ebből már volt valami remaster, nem?



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4522 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.06.30, 09:52

Nagyon vegyes benyomások. Egészen addig nagyon tetszett a projekt, amíg a System Shock modernizálására törekedett, de ahogy a készítők fokozatosan átlépnek a reboot kategóriába, úgy látom, egyre bizonytalanabb lábakon állnak. Ezt a demó is alátámasztja.

  • A System Shock nem túlélőhorror, hanem egy ízig-vérig cyberpunk/sci-fi anyag, néhány kisebb horror elemmel. A Nightdive Studios értelmezése a System Shock 2-t akarja visszavetíteni az eredeti, komplexebb és más tónusú játékra.
  • Ebből következik, hogy amikor a remake kidobja az eredeti játék nagyszerű, erőteljes elektronikus zenéjét, és generikus space horror-aláfestésre, valamint egy prágai szimfonikus zenekar által megszólaltatott (!!!) klasszikus kompozíciókra cseréli, akkor az eredmény nem csak meghamisít egy jól működő dolgot, hanem valami sokkal gyenglébbet és érdektelenebbet rak a helyére.
  • A System Shock nem szerepjáték, hanem egy komplex, immerzív FPS. A Kickstarter stretch goaljai között bedobott "true RPG character levelling system" egy újabb SS2-utánérzés, és olyasmit gyömöszöl a játékba, amelynek ott nincs helye. A System Shockban a karakterfejlődést tisztán a kiberverek és azok különböző upgrade-jei képviselték, méghozzá nem csak műfajhű módon (gépesítened és tuningolnod kell magad, hogy álld a versenyt a gépekkel), hanem a karakter képességeinek valódi kiterjesztésével (szupergyors mozgást adó lézerkorcsolyák, levitációs csizmák, 360 fokos látás, fényszóró, minimap).
  • A demó látványosan lassabb karaktermozgást ad, mint az eredeti játék, ami lényegesen megváltoztatja a játékmentet és a hangulatot. A Shock sokkal lassabb volt, mint a Doom vagy a Duke3d, de a mai FPS-standardnál így is sokkal pörgősebb.
  • A felhasználói felület sokkal egyszerűbben használható a híresen kbonyolult eredetinél, viszont cserébe a világban mozogva nehezebb és körülményesebb lett a tárgyakkal, kapcsolókkal és egyéb dolgokkal való interakció. Egészen kicsi, mákszemnyi kapcsolókat és bizgentyűket kell becélozni, ami önmagában sem kellemes, de egy konfliktushelyzetben még gyászosabb lehet (ezen mondjuk aránylag könnyen lehet javítani).
  • Az eredeti játék full 3d/Descent/TRON-stílusú kiberűrét egy laza mozdulattal kidobták, és valami más lesz helyette.

Vannak természetesen pozitívumok is.

  • A grafika valóban az eredeti anyag hű feltuningolása, más játékokban nem látott módon. A remake jól értelmezi az eredeti textúrákat, tárgyakat és ellenfeleket.
  • Ugyanígy, a Citadel orvosi szintjének rekonstrukciója az eredeti pálya hű, de számos érdekes új részlettel kiegészített újrarajzolása. Igaz, a rossz jelek már kezdenek előbukkanni, ahogy a készítők megpendítik, hogy "We will be taking more creative liberties with the level design later on; the reason it's very similar to the original so far is to be able to demonstrate the tech upgrades more easily. It's like dipping your toe in a pool to check the temperature."
  • Terri Brosius.
  • Lesz egy könnyen elérhető, szép, az eredetit respektáló System Shock remake.

Eleinte nagyon lelkes voltak a KS-projekttel kapcsolatban, de úgy látom, a gyors siker és a bőséges finanszírozás egyre inkább elvakítja a készítőket, és elkezdenek olyan dolgokhoz piszkálni, amelyekhez nem kéne. Ez gondolom külső nyomás is; a modern játékipar hajlamos mindent néhány jól eladható recept felé nyomni. Csakhogy a System Shock nem egy másodosztályú Bioshock-klón, hanem egy nehezen megközelíthető, de máig ütős és eredeti klasszikus, amit nagyon nagy kár lenne elcseszni. Akár puszta lelkesedésből is.

 

Megvárom a további infókat, de erősen gondolkodom azon, hogy visszalépek valami alsó támogatói szintre.



CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6616 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.06.30, 07:32

Elstartolt az új System Shock kampánya. Bár a Nightdive Studios az eredeti tervek szerint csupán az 1994-es eredeti újragondolását akarta tető alá hozni, végül úgy határoztak, hogy új alapokra emelik a klasszikust és annak rebootját készítik el. A projekthez minimálisan 900,000 dollárra van szükségük, amiből ezen sorok írásáig 502.000 dollár gyűjt össze. A csapatot egyébiránt a leginkább D&D játékairól ismert Chris Avellone mellett az eredetin is dolgozó Robb Waters is erősíti. Amennyiben nem vagyunk biztosak abban, hogy szeretnénk-e támogatni a Kickstarter projektet, akkor feltétlenül érdemes letöltenünk a mind a GoG-ról, mind pedig a Steam-ről ingyenesen letölthető pre-alpha stádiumban lévő demót.

http://lfg.hu/76150/hirek/kezdetet-vette-a-system-shock-remaster-kampanya/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]