Ugrás tartalomhoz


Fotó
* * * * * 1 Szavazat

BareBones Fantasy – magyar fordítás


  • Válasz írásához lépj be
38 hozzászólás érkezett eddig

T10

T10

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 636 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.10.02, 16:03

Teljesen meg vagyok hatódva, hogy most észrevettem, hogy évekkel később megint lett érdeklődés es hozzászólás. Amúgy nekem is időnként ingerenciám van házi szabályokra a játéknál. A varázslatoknál nem szabad elfelejteni, hogy egyrészt próbadobáshoz kötött, másrészt hogy a "magasmágia" varázslatainak száma erősen korlátozott számú... egy "elsődleges" varázslónak harmadik szinten is csak 6 erősebb varázslata van

 

Olvasgattam kicsit. Nemesen egyszerű játékmechanika:)

Van pár kérdéses pont, amit nem látok át világosan, és rákérdezek - hozhatja még a világ, hogy egyszer ebben a rendszerben mesélek vagy játszok.

 

Minden képzettségnél fel vannak sorolva alkalmazások. Pl. a bűvölőnél alkímia, bűvölés, stb

A képzettség ismeretében ezek mindegyike használható, vagy van valamilyen korlátozás?

 

Néhány elem pirossal és angolul szerepel. Miért nem kerültek fordításra?

 

Ellenállás próbánál dönthetek, hogy bevállalom a kárt, vagy kockáztatom a zsúfolt cselekvést?



Theszeusz

Theszeusz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 33 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.09.18, 23:02

Teljesen meg vagyok hatódva, hogy most észrevettem, hogy évekkel később megint lett érdeklődés es hozzászólás. Amúgy nekem is időnként ingerenciám van házi szabályokra a játéknál. A varázslatoknál nem szabad elfelejteni, hogy egyrészt próbadobáshoz kötött, másrészt hogy a "magasmágia" varázslatainak száma erősen korlátozott számú... egy "elsődleges" varázslónak harmadik szinten is csak 6 erősebb varázslata van

tiby

tiby

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.10, 19:04

Vagyishogy ha támadok negyedik cselekvésként, akkor már -60 a büntetés a játék szerint !



tiby

tiby

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.10, 18:18

 

1.
Minden cselekedet multi action penalty büntetést ad, minden további dobásra. Példa: 80% harcos érték. Tegyük fel, hogy mire rád kerül a sor, már hárítottál két csapást, és dobtál egy varázslat elleni mentőt. A saját támadásod már a negyedik cselekedet a körben, így csak 50 alá dobhatsz, amit az ellenfél háríthat, ha tud.
Ha a maximum értéket 90-re veszed, a karakterek hullani fognak, mint a legyek, a MAP-pal nehezített hárítások és mágiaellenállás miatt!
 

 

 

 

 

A zsúfolt cselekvésre a játékban -20 büntetést írnak, vagyis akkor amit írtál 80 % harcos értékkel, hogy ha hárítok 2 csapást és egy varázslat ellenni mentőt dobok akkor nem 50 alá kell dobnom hanem 20 alá.   Akkor nálatok kevesebb a büntetés a zsúfolt cselekvésre ?


Módosította tiby: 2019.09.10, 18:24


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5110 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.05.30, 21:00

Kb 8 éve nem játszottam már csapathiány miatt de most úgy néz ki lesz pár emberke, viszont teljesen kezdők. A rövid oldalszáma egyszerűsége miatt esett a választásom erre a játékra. Viszont már első olvasás után észrevehető volt hogy erősen háziszabályozni kell. Pl bármennyit lehet ugye varázsolni na erre bevezettem a memorizációt, szintenként 5 varázslat van. És szintfejlesztéskor nem 10 hanem csak 5 százalékot kap a karakter, a tulajdonságok maximum értékét 90-ben határoztam meg. Az eredeti szabályokkal pl egy kimaxolt harcos 3.szinten 95 %-os támadással rendelkezik, vagyis ha nem dob kudarcot automatikusan talál, azért ezt kicsit korainak érzem még úgyis ha max 6.szintig lehet fejleszteni.



Mindenképp próbáld ki módosítás nélkül. (egyébként egy háziszabályt én is alkalmaznék, de teljesen más miatt)

Amiket nem vettél figyelembe:

1.
Minden cselekedet multi action penalty büntetést ad, minden további dobásra. Példa: 80% harcos érték. Tegyük fel, hogy mire rád kerül a sor, már hárítottál két csapást, és dobtál egy varázslat elleni mentőt. A saját támadásod már a negyedik cselekedet a körben, így csak 50 alá dobhatsz, amit az ellenfél háríthat, ha tud.
Ha a maximum értéket 90-re veszed, a karakterek hullani fognak, mint a legyek, a MAP-pal nehezített hárítások és mágiaellenállás miatt!


2: minmaxolt harcos:
Feltételezhetően 65-öt tesz az erőre, fix kezdő értéke így 33 (erő/2 felfelé kerekítve).
Harcosra teszi a +20 bónuszt. az érték 53
Meg felvesz egy szintnyi harcost is, 63.
Két további szintlépéssel 83-ra növelheti. A két fejlesztés 15 XP-be kerül neki, ez leghamarabb 2, de inkább 3-4 kaland alatt van meg, ha odafigyel mit csinál, és bezsebeli a szerepjátékos (hátrányok kijátszásáért járó) XP-t is.

Megemlíteném, hogy ezt a harmadik szintet (80-90 körüli érték) eléggé priorizálni szokták a játékosok, DE utána már lelassul a fejlősés. A negyedik szinthez szükséges +12 XP-nél szoktak átállni arra, hogy inkább vesznek első-második szinteket más típusú dobásokra. (első szintű skill csak 3 XP)


3: varázslat
- habár elvileg bármennyit lehet varázsolni, ezek a varázslatok nem olyan erősek, mint a D&D varázslatai. Pl. az entangle 1d6 harci körig hatásos.
- a varázslatok korlátozva vannak gyakoriság szempontból is. Van olyan, hogy szabadon ismételhető, de a control weather például "1 per day"
- fontos, hogy habár elvileg annyiszor varázsol, ahányszor akar, az első utáni képzettségpróbákat multi action penalty nehezíti. Nem csak a varázslatokat, a kitéréseket, mágia vagy méreg elleni mentődobásokat is.



Háziszabály, amit viszont alkalmaznék:
karakteralkotáskor kiválaszthatsz két bónusz képzettséget (+10 ill. +20), valamint egy skillt (+10).
Fontos: warrior/thief/scout általánosan használható, de a többihez kötelező választani a skillt.
Példa 1: ha szeretnél például diplomata lenni, aki harcolni is tud, akkor beégeted a +20 bónuszt és a skillt leadershipre, a harcos értéket pedig erő/2 + 10 (a gyengébbik bónusz) marad. Nem nagyon fogod tudni magad megvédeni ~40% harcos értékkel.
Példa 2: néhány ismert karakterklisé egyszerűen nem hozható össze egy skillből. (paplovag: leader+cleric, bárd: leader+scholar+spellcaster, druida: scholar+spellcaster+scout)
Leginkább a második példa miatt, én a két bónusz mellett nem egy, hanem két képzettséget engednék azzal a feltétellel, hogy nem lehet duplázni, hanem két külön képzettséget kell első szinten felvenni.

tiby

tiby

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.05.30, 15:00

Kb 8 éve nem játszottam már csapathiány miatt de most úgy néz ki lesz pár emberke, viszont teljesen kezdők. A rövid oldalszáma egyszerűsége miatt esett a választásom erre a játékra. Viszont már első olvasás után észrevehető volt hogy erősen háziszabályozni kell. Pl bármennyit lehet ugye varázsolni na erre bevezettem a memorizációt, szintenként 5 varázslat van. És szintfejlesztéskor nem 10 hanem csak 5 százalékot kap a karakter, a tulajdonságok maximum értékét 90-ben határoztam meg. Az eredeti szabályokkal pl egy kimaxolt harcos 3.szinten 95 %-os támadással rendelkezik, vagyis ha nem dob kudarcot automatikusan talál, azért ezt kicsit korainak érzem még úgyis ha max 6.szintig lehet fejleszteni.

chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2026 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.09.12, 14:47

Ennyi failed spot check-et... a válasz benne van a könyvben, meglehetősen nagy betűkkel, rögtön a második oldalon.



Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.09.12, 12:44

"de az meg fizetős. Ennek fényében meglep, hogy a magyart lehetett ingyenesen."

Igen, ez a kérdés bennem is felmerült... szóval köszi a munkát, de azért lehetne tudni, hogy a licenc rendben van-e?

Samurai

Samurai

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 205 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.09.11, 12:22

Hamar elakadtam agyilag. A karakterlapon a "genyó"-nál, a pdf-ben meg összezavarodtam, hogy a képzettség az a kaszt, a szerep meg a karakter, stb. Átfutni akartam, de ezek elvették a kedvem.

Gondoltam megnézem, hogy az angol eredetiben ezek mik is voltak, de az meg fizetős. Ennek fényében meglep, hogy a magyart lehetett ingyenesen.

 

A fordítónak köszi a belefektetett munkát!



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8627 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.09.11, 11:24

Frissítettem a cikkben található linket, hogy a Letöltés szekcióba feltöltött friss verzióra mutasson. Itt slaGerzson is tudja majd frissíteni, ha esetleg lesz még újabb változat.



slaGerzson

slaGerzson

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 299 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.08.06, 12:18

(A javított verziók a honlapomon vannak, nem akarom Strato-t nyüstölni mindig az itteni frissítésért.)



kavarajavarava

kavarajavarava

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 107 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.07.27, 20:29

Persze nagyon oldschool a bogármedve, csak az eredetinek semmi köze a bogárhoz. (amint már jeleztem az előző hozzászólásomban)

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6637 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.07.27, 10:06

Bugbear = bogármedve? Vagy ez már csak oldscool-mániásokra jellemző? :titok:



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.07.27, 09:16

A bugbear-polémiára: szerintem eddig messze a bákász a legjobb.

cobra

cobra

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 123 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.07.25, 18:35

De az is lehet, hogy a bugbear is honosodni fog egy idő után, hiszen ha bele gondolunk viszonylag kevés szerepjátékban fantasy szerepjátékban szerepel a Manó faj  ahogy egykor a Káosz rpg-ben, ma már mindenki elfogadja a goblint helyette.



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1859 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.07.25, 17:36

Idáig már sokan eljutottak szerintem (én pl. úgy 25 éve az Országh-féle szótárral), csak ez a gyermeki hangzású szó vad fantasy környezetben kicsit furcsán néz ki.

 

Szegény angolszászoknak milyen gyerekes nevű szörnyeket kell irtaniuk. Hogy élik túl vajon? :)



WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 467 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.07.25, 10:07

Idáig már sokan eljutottak szerintem (én pl. úgy 25 éve az Országh-féle szótárral), csak ez a gyermeki hangzású szó vad fantasy környezetben kicsit furcsán néz ki.

 

De ha a mumust bepötyögjük a wikipédián, eljutunk ide:

 

A néphiedelem más nevekkel is illeti a mumust, ismert elnevezése még a „zsákos ember”, a bákász vagy bakurász

 

 

ezek viszont egész érdekes nevek.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.07.25, 09:55

Idáig már sokan eljutottak szerintem (én pl. úgy 25 éve az Országh-féle szótárral), csak ez a gyermeki hangzású szó vad fantasy környezetben kicsit furcsán néz ki.

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1859 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.07.24, 22:18

A nagyszótár szerint a bugbear magyarul mumus.

 



slaGerzson

slaGerzson

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 299 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.07.24, 09:52

A honlapomon található két új játszható faj, amit ingyenesen elérhetővé tettek a Flesh&Blood kiegészítőből. Az egyik pont a bugbear, a másik pedig a changeling.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]