Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Honor+Intrigue ismertető


  • Válasz írásához lépj be
13 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4988 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.10.29, 09:11

 

 

3. A Flashing Bladesről talán még a Grodnardiás időkben olvastam, de akkor nem keltette fel az érdeklődésemet. Ha tudom, meg fogom csekkolni, bár nekem ezek a "kő-papír-olló"-s harcrendszerek (Mouse Guard, AW:DA) nem jönnek be: játékosként frusztrál, hogy a karakterem jó vívó, de én itt bénázok, mesélőként meg egy pluszfeladat, ami erőforrást von el a multitaskingban rossz agyamból. Mindenképpen érdekes!

 

A Flashing Blades egy érdekes játék. 1984-es, az író, Mark Pettigrew tizenhat évesen írta.

 

Nincs benne mesélői segítség (bár megjelent két füzet, öt-hat kalanddal), játékosi segítség, csak szabályok. Húsz oldal a karakteralkotásról és a harcról, húsz oldal a társadalmi ranglétráról, és tíz oldalnyi leírás a korabeli szokásokról.

 

Ami szerintem meglepően jól működik, az a társadalmi előrelépés szimulálása. Általánosabb kategóriák vannak (katonák, papok, nemesek, befektetők-uzsorások, jogászok-ügyvédek, közigazgatásban dolgozók), mind több osztályra bontva.

Például a seregben van a belépő szint (trooper), ami minimális társadalmi rangot (3), minimális bevételt (30 livre), egy minimális (hat hónap) és maximális (hat hónap + hadjárat) szolgálati időt tartalmaz. Ha a karakter előrelép, mert így jutalmazzák, hősies volt, vagy csak visszavonult a felettese és őt választották, növekszik a bevétele és a rangja, de növekszik a felelőssége is. Kapitányként (rang 9, bevétel 120 livre) már nem csak magára vigyáz egy hadjáratban, hanem egy századot irányít. Van hozzá egyébként véletlen generátor (hol van a hadjárat, melyik ezredeket hívták be, milyen típusú az összecsapás, mi a karakter által szerzett zsákmány a fosztogatás során, van-e soron kívüli előléptetés).

Összességében azért jó ez a társadalmi ranglétra, mert egy plusz jutalomforrás a játékosoknak, ami ráadásul a játékvilághoz köti őket. Egy zacskó aranynál többet ér az, ha valakit kineveznek püspöknek, vagy egy elit ezred kapitányának. Egyébként ezt a játékosok is használhatják, ha pozícióba kerülnek és le akarnak kenyerezni egy NPC-t. Pl a kapitány JK a saját századán belül megmondhatja ki legyen a zászlós/hadnagy, egy püspök bejuttathat egy barátot egy biztonságos zárdába saját hatáskörén belül, sikkaszthat, vagy oszthat alamizsnát a szegényeknek. Elsősorban akkor hasznos, ha a játékosoknak vannak saját céljaik a játékvilágon belül (pl. Aramis és Edmond Dantés ilyen a regényekben), és akarnak saját szövetségeseket szerezni, klientúrát építeni.

 

 

 

A harcrendszer és kő-papír-olló. Az alap nagyon hasonlít a Pendragon-hoz/BRP-hez. D20-as, aládobásos. Ennek megvan az a hátránya, hogy profi karaktereknél nagyon elhúzódhat a harc. Ha az egyik mondjuk 18 alá dobál a találathoz, a másik meg 17 alá dob hárítást, akkor előfordulhat, hogy percekig csak elismerő szavakkal illetik egymást találat nélkül. Ezt szünteti meg ez a kő-papír-olló rendszer. (előbb-utóbb fog olyan védekezést választani, ami nem előnyös)



Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.10.29, 05:42

Köszi a gyors és alapos válaszokat, hálás vagyok!

 

1. A hiba az lehetett, hogy H+I hívószóval keresgéltem, úgy látom inkább az általánosabb BoL közösségben érdemes turkálni. Köszönöm!

 

2. A második, középutasabb megoldás nagyon tetszik! Bevallom, a harcteszt óta azon rágódom, hogy miképpen lehetne ezen egyszerűsíteni, de magamtól sehogy nem találtam jó megoldást. Ha jól értem, itt az absztrakt eredményekhez van egy-egy manőver párosítva:

  • lifeblood/advance sebzés (bladework)
  • composition sebzés (repartee)
  • bonus/penalty dice (feint/trick)
  • at a loss (dirty fighting)

Ezt már könnyű finoman megbonyolítani, szuper!!!

 

3. A Flashing Bladesről talán még a Grodnardiás időkben olvastam, de akkor nem keltette fel az érdeklődésemet. Ha tudom, meg fogom csekkolni, bár nekem ezek a "kő-papír-olló"-s harcrendszerek (Mouse Guard, AW:DA) nem jönnek be: játékosként frusztrál, hogy a karakterem jó vívó, de én itt bénázok, mesélőként meg egy pluszfeladat, ami erőforrást von el a multitaskingban rossz agyamból. Mindenképpen érdekes!



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4988 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.10.27, 17:23

 

 

 

 

Galu22, két kérdésem volna:

  1. Tudsz linket adni ahhoz, amit korábban említettél, hogy valakik sikeresen próbálkoztak a H+I harcrendszerének AW-sítésén (kudarc/félsiker/siker), vagy vmi ilyesmi?
  2. Tudsz esetleg olyan megoldásról, házi konverzióról, ami átláthatóbb és egyszerűbb a H+I akció repertoáránál, de nem is olyan rögtönzős, mint ahogy te írtad a csapatoddal kapcsolatban párral ezelőtt?

 

 

1.

Pár topic van a fórumon, viszont amiket eredetileg olvasgattam már nem találtam meg újra :)

 

http://championsoflemuria.boardhost.com/viewtopic.php?id=24

 

http://championsoflemuria.boardhost.com/viewtopic.php?id=53&p=1
 

http://championsoflemuria.boardhost.com/viewtopic.php?id=173

 

2.

A játék írója BAshman néven fent van az rpg.net fórumon. Néhány témát átrágtam ahova írt. Erre a problémára jellemzően két megoldást képzelt el:

- a játékos leírja, hogy mit akar, majd a mesélő dobat a megfelelő manőverre (ez kábé az, amit én szoktam csinálni)

- nem használnak csak négy manővert a sima támadáson kívül. Ezek a repartee-ben található megfélemlítés és gúnyolás, a trükk (trick) és a piszkos csel (dirty fighting). Elég sok minden belefér a leírásukba, a többit ki lehet vele váltani.

 

 

 

Ha tudsz szerezni egy példányt valahogy, esetleg érdemes lehet a Flashing Blades vívórendszerét is megnézni.

Ott van pár támadás (thrust, slash, lunge, strike) pár védekezés (duck, sidestep, dodge, parry, block). A védekezések más módosítókat adnak a támadások ellen.

Pl. ha szúrás ellen védekeznek oldalazással akkor a támadásra -6 büntetés jár.

ha viszont vágás ellen védekeznek oldalazással, akkor akkor semmi levonás nem jár a támadónak.

 

Ez egy kicsit más típusú rendszer, nincs annyi manőver. Izgalmasabbá (?) az teszi, hogy ki kellene találni mit fog lépni az ellenfél, kicsit olyan, mint a kő-papír-olló.

 

A Flashing Blades egyébként egy 1984-es játék, ennek megfelelően elég retró, de nem rossz. Az egész kb. 70 oldal, nincsenek mesélői vagy játékosi tanácsok és indokolatlanul nehéz kiszámolni a jövedelmet és az adót (bár ez illik a Három testőr állandóan kunyeráló, meg zaciba adó szereplőihez).

Nagyon fura dolgok viszont vannak benne, például, hogy mennyi a szolgálati ideje egy katonának egy évben (közlegénynek amúgy hat hónap + hadjárat, ha van), egy tábla az ellenfél táborának fosztogatásához (lol), hogy mennyi eséllyel léptetik elő...



Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.10.26, 21:40

 

 

 

Galu22, két kérdésem volna:

  1. Tudsz linket adni ahhoz, amit korábban említettél, hogy valakik sikeresen próbálkoztak a H+I harcrendszerének AW-sítésén (kudarc/félsiker/siker), vagy vmi ilyesmi?
  2. Tudsz esetleg olyan megoldásról, házi konverzióról, ami átláthatóbb és egyszerűbb a H+I akció repertoáránál, de nem is olyan rögtönzős, mint ahogy te írtad a csapatoddal kapcsolatban párral ezelőtt?


Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.10.16, 21:15

Köszi a részletes választ!

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4988 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.10.16, 09:41

Kipróbáltuk a harcrendszert, hogy lássuk milyen. Alapvetően tetszett.
Két fő kérdésünk van: mi 'attack' és mi nem? A játék első ránézésre nem definiálja, milyen action ellen dodge-olhatsz / csinálhatsz parry-t.

Az a támadás, ami a defense értéket célozza, vagy ha külön szólnak, hogy van ellene parry.

 

van parry:

bladework, brawling, ranged attack, blade throw, dirty fighting, hilt punch, lunge, moulinet, quick cut, tag, grapple

 

Nincs parry:
repartee, choke/crush (parry lehetőség még a brawling manőver ellen volt), disarm/glide/sword break, beat, bind, feint, footwork, quick draw,

 

 

 

 

 

A leggyengébb ellenfelek összedolgozásán és a Beat akción kívül nem találtunk semmilyen módot egymás közvetlen támogatására.
Valamit félreértettünk?

 

A 86.oldalon, a repartee-ban van valamiért a legfontosabb elem, a harci manőverek közt csak annyi van, hogy "repartee: major action":

- sikeres "taunt" eggyel csökkenti az ellenfél védelmét és a composure értékét

- sikeres "intimidate" csökkenti a composure értéket, ha használjátok.

- a legfontosabb dolog viszont a "trick", ami ha sikeres, büntető kockát ad a következő dobására (legyen az initiative, attack vagy parry dobás)

(a composure vesztés egyébként minden dobásra -1/-3 büntetést ad)

 

Egymás segítésének ez a kulcsa, ugyanis a manőver által elért bónuszt nem csak az alkalmazó karakter kapja meg, hanem mindenki, aki ugyanazt a célpontot támadja.

Pl. ha két karakter csinál trick-et egy szörnyeteg ellen, a harmadik megtámadja, a szörny szinte biztosan bukja a védekezéseit (mert két büntetőkockája van a két trick miatt)

 

 

Manőverek közt van a

- beat

- dirty fighting (ha sikeres, az ellenfél "at a loss", amíg nem költ el erre egy nagyobb akciót - azaz, ha a sikeres manőver után rögtön egy szövetséges jön, akkor ő még "at a loss" ellenfélre támad)

- bind (ha már nem került sor a lefegyverzésre, fegyvertörésre, használni akkor sem tudja a fegyvert)


Módosította galu22: 2016.10.16, 09:42


Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.10.15, 23:38

 

Még annyit említenék meg, hogy mindenki, minden manővert alkalmazhat, de lehet őket mesteri módon alkalmazni (fejlesztéssel), akkor pedig bónuszkocka jár a dobásra: Zorro például a mesterjel ("tag") manőver alkalmazásakor három kockával dobhat, és a két jobb számít.

 

 

Esetleg érdekelhet, hogy könnyen beilleszthető a *World játékok "Yes, But" módszere, a fórumok alapján többen próbálkoztak ilyesmivel, sikerrel.

 

Kipróbáltuk a harcrendszert, hogy lássuk milyen. Alapvetően tetszett.

  • Két fő kérdésünk van: mi 'attack' és mi nem? A játék első ránézésre nem definiálja, milyen action ellen dodge-olhatsz / csinálhatsz parry-t.
  • A leggyengébb ellenfelek összedolgozásán és a Beat akción kívül nem találtunk semmilyen módot egymás közvetlen támogatására.

Valamit félreértettünk?

 

Szeretném aktívan meghekkelni a rendszert, de még nem világos, hogy meg tudom-e úgy csinálni, hogy csak a játékos dob. Elvileg igen, de akkor az egész reakció-dolog mehet a kalapba, amiért meg kár lenne szerintem :)



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8448 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.09.29, 10:05

Itt a Barbarians of Lemuria ismertető:
http://lfg.hu/forum/index.php/topic/23953-barbarians-of-lemuria-ismerteto/



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4988 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.09.28, 17:27

Swaschbuckling zsánerű ficergésben nekem a Firebrands az etalon, de ez a vívásos alrendszer rendkívül elegánsnak és vagánynak hangzik - elméletben; ki kell valahogy próbálnom :) Jó látni, hogy hagyományos területeken is rendre van innováció. Egyben hálás vagyok, hogy felhívtad a játékra a figyelmem, köszönöm!

 

Ezért vagyunk :)

Lesz még egyébként Barbarians of Lemuria ismertető is (a H+I "eredetije", egy képregény alapján készült, majdnem-Hyboria Sword&Sorcery játék).

Kisebb fennakadást okozott, hogy a Honor+Intrigue ismertetőt közlésre alkalmasabb állapotban adtam le, így a BoL lesz később.

 

 

A vívás: Kapcsolódó fórumokon szokták dícsérni egykori 7th Sea és Star Wars játékosok is. Mi is teszteltük, de a cimboráimat annyira nem érdekli az ilyesmi, így annál maradtunk, hogy ugyanúgy, ahogy eddig, leírja mit csinál a karakter, és dobunk valami ésszerű kombinációra. Ha nincs ötlete, akkor pedig adok tippeket a manőver lista alapján.

Pl. ha a fegyver "bind"-ban van, mert az ellenfél fegyvert akar törni, akkor mondhatom, hogy:

- elengedi a fegyvert, és ököllel üt

- piszkos csel (ha jobb a bunyó értéke, mint a közelharc: rúgás, fejelés)

- megpróbálkozik ő a fegyvertöréssel vagy lefegyverzéssel (ha a fegyvere alkalmas erre. A kettő közül egy mindenképp törik, a játékos méri fel, hogy mennyi esély van, hogy nem az övé)

- megpróbálja végigcsúsztatni/csavarni a fegyvert a másik játékos kezéig. Ez a "glide" (talán csúsztatás) manőver, amivel kiszabadítja a kardot, és egy minimális sebzése is van

 

Vannak egyébként nem elsősorban hasznos, hanem menő dolgok is betéve ebbe a master táblába. Ha valaki visszaadja az ellenfél fegyverét, kap egy hős pontot (mert laza), és a megalázó fegyver átvétel miatt az ellenfél elveszít egy előnyt. (ha eddig nem történt ilyesmi, akkor en garde-ból retreating lesz, akár sebzés nélkül)

 

 

Még annyit említenék meg, hogy mindenki, minden manővert alkalmazhat, de lehet őket mesteri módon alkalmazni (fejlesztéssel), akkor pedig bónuszkocka jár a dobásra: Zorro például a mesterjel ("tag") manőver alkalmazásakor három kockával dobhat, és a két jobb számít.

 

 

 

Esetleg érdekelhet, hogy könnyen beilleszthető a *World játékok "Yes, But" módszere, a fórumok alapján többen próbálkoztak ilyesmivel, sikerrel.



Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.09.28, 11:42

Swaschbuckling zsánerű ficergésben nekem a Firebrands az etalon, de ez a vívásos alrendszer rendkívül elegánsnak és vagánynak hangzik - elméletben; ki kell valahogy próbálnom :) Jó látni, hogy hagyományos területeken is rendre van innováció. Egyben hálás vagyok, hogy felhívtad a játékra a figyelmem, köszönöm!

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4988 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.09.27, 19:38

A Swaschbuclking fejezetnél fel-felderengett a Savage Worlds rendszere, aztán te magad is megemlítetted a Solomon Kane kapcsán. :)


A SaWo mindeképp inspirálta a rendszert.

 

Nem sok "harci helyzet módosító" van, a legtöbbet használt (XY is "at a loss"), szerintem (!) a savage worlds shaken-jének a rendszerbe illesztése.

 

Arról van szó, hogy ezt az at a loss állapotot elő lehet intézni cselezéssel (melee), trükkel (feint), megfélemlítéssel (intimidate) és gúnyolással (taunt). Ez majdnem teljesen az, mint a SaWo shaken-agility trick-smarts trick-intimidate-taunt megoldása, persze a rendszerre szabva.
 

Egy kicsit egyébként más, de ez elsősorban a kreatívabb alapképességeknek köszönhető. (a SaWo "agility" érték alá tartozó dolgok szét vannak osztva merészség-tudás-pimaszság közt)

 

Tetszetősnek tűnik a vívós modul, és a mágia is elég szabadnak és egyszerűnek látszik. Ha vevők lennének a játékosaim a munskétás jellegű témákra, biztosan megnézném tüzetesebben is, így viszont elraktározom a cikk által szerzett ismereteket egy későbbi alkalomra (talán akkorra, amikor majd a gyerekeimnek mesélek :)).
Kösz az ismertetőt! :sor:

 

Azért próbáltuk ki a SaWo helyett, mert úgy éreztem, hogy a haverjaim nem használják ki a SaWo rendszerét, nem optimalizálták a karaktereiket, ilyesmi.

Ez a BoL motor hasonló, de egyszerűsített, és nekünk be is vált. Új játékosoknak ideális, illetve olyanoknak, akik szeretik színesen leírni, hogy mit csinál a karakterük, de nem igénylik, hogy ez pontosan le legyen szabályozva.

 

Ha egy karakter felugrik a pult mellől, és ráborítja az asztalt a bérgyilkosra, az egy sima might+brawl dobás, amivel egy igazi taktikus játékos sosem fog megelégedni. (nincs attack of opportunity, nincs "sleight of hand", hogy megnézzük észreveszi a gyilkos, hogy az asztal alá nyúl, a gyilkos nem dob spot check-et, nem csökkentjük a barbár támadását, hogy ha az asztalborítás közben kardot is ránt, de a gyilkos sem kap extra büntetést, mert flat-footed)

 

 

 

Ha a kardozás nem tetszik, egyébként van más is:

 

- Barbarians of Lemuria: egy képregény alapján készített Sword and sorcery játék. (barbárok, amazonok, tolvajok, "szexi páncél" szabályok, stb.)

 

- Dicey Tales: egy fanzinban leközölt hack, pulp szabályokkal. (a BoL, szinte módosítás nélkül, az alap dolgok átnevezésével. Nem meglepő, hogy pulp-ra ideális. Néhány extra szabály autós üldözésekre, géppisztolysorozatokra, ilyesmire.)

 

- Heroes of Hellas: Herkules és Xéna, Aranygyapjú, afféle hollywood-i - pulp görög mitológia.(4-5 dolcsi szokott lenni, még nem vettem meg)

 

- Dogs of WAR: gagyi nyolcvanas évekbeli akciófilmek hangulata, alapvetően kommandó stílusú játékokra, ahol van késes, nindzsa, robbantós és maszkmester-nagydumás. Modernebb dolgokra rövid kiegészítő szabályokkal (hackerek, autósüldözés, vadászrepülő-párbaj, automata fegyverek, stb.). Jól használható bármilyen modern környezetre, ami hasonló fókuszú, és akcióhősök, nem átlagemberek a főszereplők. (Black Lagoon anime, A-csapat, Bourne-sorozat simán, Panamai szabó és Suszter, Szabó, Baka, Kém nem annyira) A gyári kampánykörnyezetben egyébként nehezen tudnék mesélni, nagyjából a GI Joe rajzfilmsorozat és a régi James Bond-filmek keveréke.

 

- Barbarians of the Apocalypse: poszt-apok szerszámosláda. NEM konkrét játék, hanem játékvilág nélküli ötletbánya, használd amit akarsz alapon.

 

- Dark Heresy hack (ingyenes, rajongói, önmagában nem játszható. Nem szeretem a WH40K-t, szóval nem tudom mennyire adja vissza az eredeti hangulatot)

https://drive.google.com/file/d/0B_s7AHDCtljfZkVPMGEwZ1lwdVk/view

 

- Barbarians of the Void (ingyenes, rajongói hack, "általános sci-fi" játékokhoz. Alien, Firefly, Traveller megoldható belőle. Konkrétabb dolgokhoz - Star Trek, Star Wars - az egyedi dolgok - jedi erők, mit csináljon ~10 ember a hídon - nincsenek benne)

https://img.4plebs.org/boards/tg/image/1413/05/1413051446721.pdf

 

- van egy szuperhősös játék is, de nem foglalkoztam vele sosem (a nevét sem tudom)


Módosította galu22: 2016.09.27, 19:42


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8448 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.09.27, 12:21

A Swaschbuclking fejezetnél fel-felderengett a Savage Worlds rendszere, aztán te magad is megemlítetted a Solomon Kane kapcsán. :)
Tetszetősnek tűnik a vívós modul, és a mágia is elég szabadnak és egyszerűnek látszik. Ha vevők lennének a játékosaim a munskétás jellegű témákra, biztosan megnézném tüzetesebben is, így viszont elraktározom a cikk által szerzett ismereteket egy későbbi alkalomra (talán akkorra, amikor majd a gyerekeimnek mesélek :)).
Kösz az ismertetőt! :sor:



BePe

BePe

    Admin

  • Admin
  • 4659 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.09.26, 23:54

Galu22: Nagy koszonet a kedvcsinalo ismertetoert! :)

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6571 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.09.26, 06:59

A Honor+Intrigue (továbbiakban H+I), Simon Washbourne Barbarians of Lemuria (továbbiakban BoL) c. játékához fejlesztett rendszerét használó, tőr és köpeny szerepjáték Chris Rutkowsky tollából, ami a műfajt a komolytalanabbik, Hollywood-i véglete felől közelíti meg. Vannak könnyen legyőzhető statiszta ellenfelek, a JK-kat el nem találó puskalövés, ami leviszi a kalapjukat, csilláron lengedezés, flörtölés a kiválasztott hölggyel, és persze sok-sok látványos vívás. A H+I egyébként önállóan játszható játék, nem szükséges hozzá más BoL kiadvány megvásárlása.

http://lfg.hu/76568/ismerteto/honorintrigue-ismerteto/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]