Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Chronica Feudalis ismertető


  • Válasz írásához lépj be
15 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3908 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.20, 18:55

Kipróbáltuk a játékot. Alapvetően pozitív, de kicsit ambivalens élmény volt mesélőként.
1. Az az igazság, hogy hagyományos ("felkészülős") mesélést szerintem nem lehet vele folytatni. Ez igazából nem meglepő, de azt hittem, ennél rugalmasabb az egész.

Én alapvetően nem rögtönzött meséket játszottam benne, ebből a szempontból nem volt vele problémám.


 

2. Meglepő viszont, de csak a Minstrel tanító fejleszti a Dash-t, amely egyébként eléggé fontos alapképesség, így mindenki másnak d4, ettől a gyalogos üldözések nagyon bénák lesznek. Ez szerintem egy komoly hiba, bár legalább könnyű átírással orvosolható.

Ez nálunk nem volt probléma.

A játékosoknak volt d4 dash, egy cipő d6 és három vigor, az átlag ellenfélnek meg egy vigor + d6 képzettség.

 

Ne a képzettséget önmagában, hanem a képzettséget, a tárgyat és a vigort összességében nézd.

 

A probléma inkább az, hogy kezdő karaktereknél a haszált tárgy nagyobb bónuszt ad, mint a képzettség maga. Viszont ez nagyon hamar megváltozik, a karakterek jellemzően 3-4 kaland alatt fel tudnak nyomni mindent d6-ra. (kalandonként három dolgot: mentor+gyakorlás+fejlesztés)

 

3. Gyakran volt az az érzésünk, hogy erőszakkal kell ráhúznunk a helyzeteket a konfliktustípusokra. Ezt részben az új rendszer okozta, de én érzek egy a Technoirhoz hasonló (ott: a címkézés okozza) rugalmatlanságot a rendszerben, ami rosszul áll neki (a játékot inspiráló Dogs in the Vineyardban szerintem ez nem volt ilyen).

Ezt én is éreztem, főképp a szociális helyzeteknél (máshol nem igazán). Ezt én mondjuk betudtam annak, hogy sosem tudtam a "szociális harc" helyzeteket normálisan mesélni, semmilyen rendszerben. (ezért is szeretem jobban az olyan játékokat, ahol nincs ilyen skill, hanem inkább "NPC reakció dobást" használ módosítókkal a karakter tettei után)

 

A végén, ahogy már többször korábban, eljutunk oda, hogy a KéM (Boot Hill/d100 Cthulhu) a nekünk való játék.  :sherlock:  (basic d&d szabálykezelés + áramvonalasított d20 rendszer + régimódi mesélői felfogás)

 

4. Valaki a próbajáték alapján arra jutott, hogy ez egyalkalmas játékokhoz ideális játék. De szerintem a rendszer van annyira (közepesen) bonyolított, hogy ha valaki nincs otthon FATE-ben, akkor kell neki 1-2 játékalkalom, amíg átlátja a rendszer lehetőségeit. Valójában szerintem inkább epizodikus, de középtávú játékra ideális.
Aki próbálta, mit gondol?

 

KÍváncsi vagyok, hogy ki próbálta még :)

 

Szerintem a CF sokkal könnyebben megérthető, mint a FATE. Nincs benne fate kocka (hatalmas könnyítés szvsz.), és nincs átláthatatlanul sok aspect sem. Hármat még fejben lehet tartani, de tizet (aszem annyi van a szuperhősös fate-ben), és főképp mesélőként játékosonként tizet teljesen esélytelen. Nem kell számolni sikerszinteket sem.

 

Középtávú alatt mit értesz? Szerintem a CF 10-20 játékalkalom közt van rendben, annyi idő alatt a karakterek kimaxolják a képzettségeiket elég könnyen. Nálunk a 20 alkalom inkább hosszabb táv, ritkán tudunk egy évben 30-40 játéknál többet kihozni.


Módosította galu22: 2017.01.20, 18:55

  • elGabor kedvelte ezt

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1545 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.20, 15:38

Kipróbáltuk a játékot. Alapvetően pozitív, de kicsit ambivalens élmény volt mesélőként.
1. Az az igazság, hogy hagyományos ("felkészülős") mesélést szerintem nem lehet vele folytatni. Ez igazából nem meglepő, de azt hittem, ennél rugalmasabb az egész.
2. Meglepő viszont, de csak a Minstrel tanító fejleszti a Dash-t, amely egyébként eléggé fontos alapképesség, így mindenki másnak d4, ettől a gyalogos üldözések nagyon bénák lesznek. Ez szerintem egy komoly hiba, bár legalább könnyű átírással orvosolható.
3. Gyakran volt az az érzésünk, hogy erőszakkal kell ráhúznunk a helyzeteket a konfliktustípusokra. Ezt részben az új rendszer okozta, de én érzek egy a Technoirhoz hasonló (ott: a címkézés okozza) rugalmatlanságot a rendszerben, ami rosszul áll neki (a játékot inspiráló Dogs in the Vineyardban szerintem ez nem volt ilyen).
4. Valaki a próbajáték alapján arra jutott, hogy ez egyalkalmas játékokhoz ideális játék. De szerintem a rendszer van annyira (közepesen) bonyolított, hogy ha valaki nincs otthon FATE-ben, akkor kell neki 1-2 játékalkalom, amíg átlátja a rendszer lehetőségeit. Valójában szerintem inkább epizodikus, de középtávú játékra ideális.
Aki próbálta, mit gondol?
  • elGabor kedvelte ezt

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1545 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.25, 17:06

Van amúgy kivonatod a CF szabályaiból, karakteralkotásáról? Ha nem, én a közeljövőben nekiállok - a gyorsaság kedvéért csinálhatjuk közösen is, mondjuk egy googledoc fájlban.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3908 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.24, 10:07

Egyre jobban tetszik a játék, ki fogom záros határidőn belül próbálni.

Galu22, a Flashing Blades alatt írtad, hogy nem találod a neked ideális kardozós játékot. Amúgy a Chronica Feudalis miért nem bizonyult ideálisnak a számodra? Nem kifejezetten kardozós? Vagy nem eléggé halálos?

 

Dolgozom az ügyön :)

 

Tavaly megfogadtam, hogy idén végigmegyünk az olyan játékokon, amik "felgyűltek" az évek alatt, és kipróbálás nélkül foglalták a helyet a merevlemezen. Emiatt megismertem egy csomó érdekes játékot, de a saját rendszerek kalapálása lassabban halad :)

 

Közben nézegettem hogy melyik lenne az ideális keményebb kardozós játékokhoz. A CF-en is gondolkodtam, viszonylag egyszerű meghekkelni, és a filmekben, könyvekben szokásos egyéb cselekedeteket (kiismertem a stílusát, trashtalk, hozzávágok egy stokit, stb.) is meg tudja jeleníteni rendszerszinten.

 

Egy dologban nem vagyok biztos: elég-e a három pontnyi vigor egy normális, puhatolózással kezdődő víváshoz. Egy jobb találat simán sebez kettőt, onnan meg már nehéz visszajönni a meccsbe.

 

 

Jelenleg azon gondolkodom, hogy megoldható lenne, ha csak a vívás csúszkát (en garde-retreat-scrambling) importálnám Honor+Intrigue-ből.

 

edit: ja igen. Továbbá én nehezen tudok olyan rendszerekben mesélni, ahol a szociális helyzeteket rendszerszinten kezelik. "mit csináljak, ha a játékos tök meggyőző, de bénát dob, illetve ha nagyon nem meggyőző, de jót dob"

 

 

Ha készen lesz a hekk, és lesz alkalmam tesztelni, majd felteszem valamelyik topicba. (már ha van ilyen topic egyáltalán)


Módosította galu22: 2016.12.24, 10:11


Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1545 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.23, 21:51

Egyre jobban tetszik a játék, ki fogom záros határidőn belül próbálni.

Galu22, a Flashing Blades alatt írtad, hogy nem találod a neked ideális kardozós játékot. Amúgy a Chronica Feudalis miért nem bizonyult ideálisnak a számodra? Nem kifejezetten kardozós? Vagy nem eléggé halálos?

kabal

kabal

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1239 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.04, 10:02

Próbáltam, tetszett is, de az Ars Magica-t nem cserélném le rá. Igaz, más kategória.



Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1545 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.02, 11:22

Blob: azért veszem meg, mert X db narratív rendszer után is érdekesnek találtam az ismertető alapján. Olyannak, amely vonzó választ kínál néhány általam megoldandónak tekintett szerepjátékos problémára. Olyannak, amellyel valószínűleg megvalósíthatom olyan szerepjátékos ötleteimet, amelyre eddig nem találtam igazán passzoló rendszert. Olyannak, amely azonnal arra inspirált, hogy kipróbáljam!

galu22: köszi a tisztázást a konfliktusrendszerről, így már tényleg érződik rajta a DitV hatása!

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3908 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.01, 19:16

Kukacos leszek, csak mert látom, hogy valaki még mondta, hogy mindjárt meg is veszi a játékot... szóval minek?
Narratív rendszerből van bőven, olyan, ami univerzális, a játék világához meg ugye nem kell fantázia/ismertető, csak egy-két törikönyv... szóval miért jó erre pénzt költeni? (trollkodás nélkül, tényleg kíváncsi vagyok rá.)

 

Én a saját példámat tudom felhozni.

 

Mikor beláttam, hogy a Savage Worlds kb. 60%-a kihasználatlan (nem rossz, hanem a csapatomat nem érdekelte), akartam keresni egy általános rendszert, amiben tudok mesélni.

 

Végignéztem az ingyenes dolgokat, amik közt egy rakás nagyon jó cucc van (MiniSix, DungeonSlayers, Mincrolite d20, *World játékok...) de egyik sem vált be.

 

 

Két játék volt, ami végül bevált, az egyik a Barbarians of Lemuria, a másik pedig a Technoir/Chronica Feudalis. (a BoL jobb keménykedős, a CF pedig átlagemberes játékhoz)

 

 

Miért vettem meg?

- mindkettőben sok olyan ötlet van, ami magamtól nem jutott volna eszembe

- nem nagy befektetés, 10$ körül vettem mindkettőt, de akcióban olcsóbb szokott lenni, pl. black friday-en féláron volt (ennyi pénzből két ember nem tud elmenni moziba, vagy nem jön ki egy kör pia péntek este)

- mindkettő elég inspiráló, játékra alkalmas rendszer

 

 

 

 

Az ajánlót egyrészt azért írtam, mert nem túl ismert játék, és talán vannak páran, akik egy egyszerű, általános rendszert keresnek, erre lehet alternatíva.

Másrészt pedig azért, mert nagyon sok rpg kiadvány van, és (nekem) nehéz közüle kiválogatni az igazán jókat. Én ezért is olvasok ismertetőket, főképp olyanokat, amik a kiadványok hibáit is megemlítik.

 

 

 

edit:

ja, persze az sem mindegy, hogy szeretek rpg kiadványokat olvasni és kipróbálni. MAjdnem mindig találok bennük valami nagyon jó ötletet, amit tudok implementálni más játékokba. (a legutóbbi ilyen játék a Godbound volt, ebből amúgy ingyenes verzió is van)


Módosította galu22: 2016.12.01, 19:19


Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1587 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.01, 16:29

Kukacos leszek, csak mert látom, hogy valaki még mondta, hogy mindjárt meg is veszi a játékot... szóval minek?
Narratív rendszerből van bőven, olyan, ami univerzális, a játék világához meg ugye nem kell fantázia/ismertető, csak egy-két törikönyv... szóval miért jó erre pénzt költeni? (trollkodás nélkül, tényleg kíváncsi vagyok rá.)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3908 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.01, 07:31

Bevallom, én nem is hallottam a játékról - úgy tűnik, nem vagyok mindentudó :rohog:
Vagy legalábbis Kellerről mondtam le a Technoir KS befulladása után.
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy közben mégis megcsinálta a Hexnoirt, csak kicsit máshogy, az elmúlt évek tapasztalatai alapján.

A játék nagyon tetszik, meg is veszem mindjárt. Köszi az ismertetőt!!!
Amit elfelejtettem: mit jelent az, hogy átvette a DitV konfliktusrendszerét? Itt is vannak konfliktussíkok? Vagy csak annyi, hogy trait+eltérő kockák? (Mert azt szerintem nem Baker találta ki...)



Nagyjából arról van szó, hogy négy főbb csoportra vannak osztva képzettségek:
szópárbaj, sunnyogás, üldözés-menekülés és fizikai erőszak.
("szinesítő" képzettségek, pl. streetwise, mr. fixit vagy knowlege: masonry nincsenek, azokat háttérből kell megoldani, ha kell ilyen)

Ha van egy konfliktus (bírósági tárgyalás, meghallgatás, menekülés a tömlöcből, stb.) akkor annak van egy tétje, amiben a dobálás előtt megállapodnak.
Pl. Vak Bottyán megpróbál belopakodni a minaretbe (hogy kidobja onnan a müezzin-t). Ennek a tétje: rejtve bejut vagy észreveszik az őrök.
Ha megvan a kimenetel, miszerint hősünk lebukott, akkor a lebukott Vak Bottyán kezdeményezhet egy új konliktust. Szópárbajt: hogy meggyőzze az őröket hogy engedéllyel van itt, vagy erőszakot, hogy kivágja magát a városból.


Ennek az érdekes hatása az, hogy a TEchnoirhoz hasonlóan a problémás helyzeteket bármelyik karakter megoldhatja, csak máshogy fog nekikezdeni. (bedumálja magát, beparkeur-özik a tetőkön, lemészárolja az őröket vagy lopakodik - mind sikeres lehet, de mind bukhatja a tétet)

 

Köszönet az ismertetőért, jónak tűnik a játék :)

Ilyen középkorias cuccot a Helvéczia előtt kb. 15 évvel játszottam, azóta nem, kedvet kaptam hozzá.



Én szeretek történelmi korokban mesélni, ha nincs ötletem, csak 5 perc keresés a wikipedia-n (vagy a könyveimben), hogy találjak valami menő dolgot.
A CF tesztet egyébként nem az ajánlott kora középkorban, hanem a 17. századi magyarországon játszottuk, a török kiűzése alatt. (érdekelt, hogy lenne-e potenciálegy három testőr-Alatriste szerű történetben hazai vizeken.)

Módosította galu22: 2016.12.01, 07:33


Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1545 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.30, 23:04

Bevallom, én nem is hallottam a játékról - úgy tűnik, nem vagyok mindentudó :rohog:
Vagy legalábbis Kellerről mondtam le a Technoir KS befulladása után.
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy közben mégis megcsinálta a Hexnoirt, csak kicsit máshogy, az elmúlt évek tapasztalatai alapján.

A játék nagyon tetszik, meg is veszem mindjárt. Köszi az ismertetőt!!!
Amit elfelejtettem: mit jelent az, hogy átvette a DitV konfliktusrendszerét? Itt is vannak konfliktussíkok? Vagy csak annyi, hogy trait+eltérő kockák? (Mert azt szerintem nem Baker találta ki...)

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5588 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.30, 22:21

Köszönet az ismertetőért, jónak tűnik a játék :)

 

Ilyen középkorias cuccot a Helvéczia előtt kb. 15 évvel játszottam, azóta nem, kedvet kaptam hozzá.


Módosította Orastes: 2016.11.30, 22:23


elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 3930 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.30, 20:33

Ez tényleg jól hangzik. Köszönjük az ismertetőt! :)

 

 

Nekem egyébként nagyon bejön a Technoir is, ami részben a Chronica Feudalis storygame-esebb változata (vagy a CF a TN hagyományosabb változata), de azért kár, hogy a cyberpunk játék sikere miatt a CF nem kap semmi supportot.

Ezt nem venném biztosra. Az az igazság, hogy a Technoir sem kap supportot; sőt, a szerző tudtommal soha nem készült el a Kickstarter több elért extrájával (pl. a Hexnoir kiegészítő). Valószínű, hogy egyszerűen kifogyott az ihletből.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3908 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.30, 18:59

Köszönet az ismertetőért! Örülök, hogy felhívtad a figyelmem a játékra. A Technoir nagyon tetszett, s ez is igencsak jónak tűnik a leírás alapján. Teszek majd vele egy próbát.

 

A rendszer szerintem jól működik, az egyetlen igazi kérdés az, hogy akarunk-e "szociális párbajt" megjelenni rendszer szinten a játékban. Ha erre igen a válasz, akkor ez egy egyszerű, érthető, könnyen mesélhető és alakítható rendszer.

 

Ha nem középkorban akarunk játszani, a konverzióval kapcsolatos egyetlen teendő a mentorok (Technoir-ban "training package") összeválogatása, ami a meglévők alapján vagy pofon egyszerű (fantasy) vagy kicsit keményebb dió (sci-fi talán ilyen).

 

 

Nekem egyébként nagyon bejön a Technoir is, ami részben a Chronica Feudalis storygame-esebb változata (vagy a CF a TN hagyományosabb változata), de azért kár, hogy a cyberpunk játék sikere miatt a CF nem kap semmi supportot.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1001 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.30, 16:21

Köszönet az ismertetőért! Örülök, hogy felhívtad a figyelmem a játékra. A Technoir nagyon tetszett, s ez is igencsak jónak tűnik a leírás alapján. Teszek majd vele egy próbát.



CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 5948 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.30, 14:02

A Chronica Feudalis Jeremy Keller, a Technoir alkotójának játéka. Alapvetően emberi léptékű, mágia és természetfeletti lények nélküli szerepjáték, az alapgondolat szerint a kora középkori Európában. A rózsa nevéhez, Robin Hoodhoz, A rettenthetetlenhez hasonlóan a történelmi tényeket érdekes színesítő elemként, inspirációs forrásként ajánlja a játékos karakterek kalandjaihoz. A játékrendszer hasonló a Technoiréhoz, de annál kevésbé specializált, így általános rendszert kereső társaságok számára érdekes lehet.

http://lfg.hu/77116/ismerteto/chronica-feudalis-ismerteto/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]