Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Warhammer Fantasy kalandbeszámoló #1


  • Válasz írásához lépj be
26 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7387 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.29, 16:37

Holnap jön a krónika folytatása (igen, idén már nem lesz Villámhírek).



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 673 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.24, 10:37

Bocsi, részemről már befejeztem a szabálykodást.

 

Urban-nak meg privátban írtam.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7387 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.24, 01:34

Javaslom, hogy a szabálykodós szálat vigyük át ide:
http://lfg.hu/forum/index.php/topic/113-warhammer-fantasy-szerepjatek/



Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1546 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.23, 23:05

(Egyébként erős a gyanúm, hogy a WHFRP 2-nél ezzel egy "rendszertechnikai hiányosságot" próbálnak kompenzálni, de ez már abszolút légbőlkapott összeesküvés-elmélet részemről, úgyhogy inkább ezt ne is ragozzuk tovább ha kérhetem.)

Mivel nekem is ilyesmi* problémáim vannak a WHFRP rendszerével, én szívesen olvasnám az elméletedet - ha félsz a felesleges provokálódástól, akár privátban is :)

 

*Nem is feltétlen azzal, hogy 2:1 arányban félreütnek a kezdő harci karakterek, mert arra lehet igény "városi suttyóskodós" játékban, hanem ennek játékmenetbeli következményeivel, pl. a nekem unalmasan bénázó harccal



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 673 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.23, 20:56

 

.....

.....

 

Egyébként nagyon tetszett a beszámoló, remélem lehet a folytatásról később olvasni.  :ok:

 

 

Köszi.

A teljes anyagot leadtam már, úgyhogy innentől BePén és Strato-n múlik a megjelenés.
 



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.23, 18:24

.....

És azt hiszem ezzel el is jutottunk a végpontig: Te (ha jól értelmezem) a WHFRP-féle "nyomott skálát" és a kezdő karakterek viszonylagos inkompetenciáját inkább pozitívumként értékeled, én pedig negatívumként. Ezzel pedig már olybá tűnik, hogy kezdünk az ízlések témakörébe átcsúszni.

Én inkább úgy fogalmazok, hogy nem találok kivetnivalót ezen a "nyomott skálán", de tényleg ízlések irányába megyünk (lásd a pohár hasonlatot, amiben a megközelítések különbségére utaltam).

 

Egyébként nagyon tetszett a beszámoló, remélem lehet a folytatásról később olvasni.  :ok:



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 673 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.23, 13:09

 

.......

 

....

Értelek, de én nem így látom a problémát (most kb. arról vitázunk, hogfy a pohár félig üres vagy félig tele van). A kezdő 30-40 %-os képzettség szerintem teljesen korrekt. Ha magamra lefordítom, kb. annyira jó, mint amennyire értek a számítógéphez: össze tudom szerelni, bekapcsolni, egyszerű programokat feltelepíteni. Mondjuk skilled vagyok, tehát nem az Intelligencia fele alá kell dobnom. Az általad említett 80 % már félisteni / démoni tulajdonság, mondjuk emberi léptékkel egy egyetemi professzor tudásszintjét is meghaladja.

Más szemszögből: ha felemeled a kezdő karakter statjait 10-zel, szerintem nagyon elszaladnának az erősebb ellenfelek tulajdonságai is. Most nincs nálam WHFRPG, de egy démonnak már 45-55 % WS értékei vannak, alapszinten. Egy durvábbnak kb. 80 %.

 

 

Attól, hogy az induló karakterek nagyjából 50%-ban lehetnek sikeresek szerintem még nem feltétlenül kell az összes ellenfelet hasonlóképpen "megtolni". A Symbaroum erre egészen jó példa: Ott az induló karakterek átlagértéke 10-es, amire D20-szal kell kiseb/egyenlőt dobni, vagyis 50%-uk van a sikerre. Sőt, van olyan karakter a partyban, aki a maximális 15-ös induló értéket választotta egy statjára (pl. Uwe a patkányvadász Vigilant tulajdonsága), ami Warhammerben 75%-nak felel meg. És mégis, egyelőre nem úgy tűnik, hogy gondot okozna a nagyhatalmú lények megjelenítése. Nekem ez így jobban tetszik.

 

És azt hiszem ezzel el is jutottunk a végpontig: Te (ha jól értelmezem) a WHFRP-féle "nyomott skálát" és a kezdő karakterek viszonylagos inkompetenciáját inkább pozitívumként értékeled, én pedig negatívumként. Ezzel pedig már olybá tűnik, hogy kezdünk az ízlések témakörébe átcsúszni.

 

A magam részéről inkább favorizálom a már indulásból is legalább 1-2 témában kompetens karaktereket a balfékekkel szemben (kivéve persze ha a játék konkrétan a balf*szkodásról szól). Azzal sincs különösebb bajom, ha egy rendszer a rendelkezésre álló skálát (jelen esetben az 1-100%-ot) nagyrészt ki tudja használni. Nem feltétlenül baj, ha nem, csak nekem kevésbé szimpatikus.

(Egyébként erős a gyanúm, hogy a WHFRP 2-nél ezzel egy "rendszertechnikai hiányosságot" próbálnak kompenzálni, de ez már abszolút légbőlkapott összeesküvés-elmélet részemről, úgyhogy inkább ezt ne is ragozzuk tovább ha kérhetem.)
 



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.23, 12:30

.......

 

 

Félreértesz.

Nem a kockákkal van bajom - a te példád teljesen másról szól, egy extrém esetről. Én pedig arról írtam, hogy mi a normális a WHFRP 2 rendszerében.

Azzal semmi bajom, ha egy jó harcos karakternek 80%-a van a találatra, de egy szerencsétlenebb ütközetben 10-ből 9-szer rosszat dob és melléüt. Ez benne van a pakliban, és amikor nem túl gyakori, akkor még szórakoztató is lehet.

A probléma a másik véglet: Ha a csapat legjobb ütőemberének 40%-a van a találatra, akkor a fent említett helyzet általánossá válik és az már nem szórakoztató, hanem idegesítő. Az lesz a különlegesen szerencsés eset, ha egy harcban többször találok, mint nem. És az az általános, hogy a felek egymás mellett csépelik a levegőt - rengeteg dobás és semmi eredmény, áll a történet és várjuk végre az első szerencsés kockagurítást.

 

De nézhetjük így is:

Az ellen, hogy rosszak a kockáim és/vagy balszerencsés vagyok, vajmi keveset tehetnek a fejlesztők.

Viszont ha olyan a rendszer, hogy az induló karakterek az esetek 65-70%-ában elbuknak egy átlagos nehézségű próbát (vagyis minden siker mellé két kudarcot kell benyelniük), és ezt csak nagyjából középerős karakterekként tudják 50-50-re feljavítani, az már szerintem gáz.

De ez gondolom ízlés dolga - nekem speciel nem jön be, de nyilván nem is én képviselem a fejlesztők célcsoportját.

Értelek, de én nem így látom a problémát (most kb. arról vitázunk, hogfy a pohár félig üres vagy félig tele van). A kezdő 30-40 %-os képzettség szerintem teljesen korrekt. Ha magamra lefordítom, kb. annyira jó, mint amennyire értek a számítógéphez: össze tudom szerelni, bekapcsolni, egyszerű programokat feltelepíteni. Mondjuk skilled vagyok, tehát nem az Intelligencia fele alá kell dobnom. Az általad említett 80 % már félisteni / démoni tulajdonság, mondjuk emberi léptékkel egy egyetemi professzor tudásszintjét is meghaladja.

Más szemszögből: ha felemeled a kezdő karakter statjait 10-zel, szerintem nagyon elszaladnának az erősebb ellenfelek tulajdonságai is. Most nincs nálam WHFRPG, de egy démonnak már 45-55 % WS értékei vannak, alapszinten. Egy durvábbnak kb. 80 %.



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 673 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.22, 15:25

 

.....

Amúgy meg nem az volt a baj, hogy a katona néha melléüt. Hanem hogy általában. A legtöbb kezdő csapatban amiben voltam, olyan 40% körül volt a zúzóember harcértéke. Vagyis 60% hogy melléüt. Átlagban pedig mind a PC-k, mind az NPC-k 65-70%-ban melléütöttek, ami miatt a harc (annak minden véressége ellenére) gyakran inkább burleszkparádéra emlékeztetett, és ha a kockák éppen nem gurultak jól, még sokáig is tartott. Így meg a csatajelenetek kezdtek szépen lassan fájdalmas szenvedésbe átmenni...

Én ebben nem érzek különösebb problémát. Egyszerűen ilyenek a kockát, ez a véletlen a szerepjátékban. Engem DH-ban -30 módosítóval 3 ellenfél két pisztollyal két kézben (kb. 15 alá dobtak) egy harc során minden körben eltaláltak háromszor - négyszer és a sebzések fele kritikus volt. Volt olyan más esetben, hogy én nem tudtam 80 alá dobni lőfegyverrel. Ez van.

 

 

Félreértesz.

Nem a kockákkal van bajom - a te példád teljesen másról szól, egy extrém esetről. Én pedig arról írtam, hogy mi a normális a WHFRP 2 rendszerében.

Azzal semmi bajom, ha egy jó harcos karakternek 80%-a van a találatra, de egy szerencsétlenebb ütközetben 10-ből 9-szer rosszat dob és melléüt. Ez benne van a pakliban, és amikor nem túl gyakori, akkor még szórakoztató is lehet.

A probléma a másik véglet: Ha a csapat legjobb ütőemberének 40%-a van a találatra, akkor a fent említett helyzet általánossá válik és az már nem szórakoztató, hanem idegesítő. Az lesz a különlegesen szerencsés eset, ha egy harcban többször találok, mint nem. És az az általános, hogy a felek egymás mellett csépelik a levegőt - rengeteg dobás és semmi eredmény, áll a történet és várjuk végre az első szerencsés kockagurítást.

 

De nézhetjük így is:

Az ellen, hogy rosszak a kockáim és/vagy balszerencsés vagyok, vajmi keveset tehetnek a fejlesztők.

Viszont ha olyan a rendszer, hogy az induló karakterek az esetek 65-70%-ában elbuknak egy átlagos nehézségű próbát (vagyis minden siker mellé két kudarcot kell benyelniük), és ezt csak nagyjából középerős karakterekként tudják 50-50-re feljavítani, az már szerintem gáz.

De ez gondolom ízlés dolga - nekem speciel nem jön be, de nyilván nem is én képviselem a fejlesztők célcsoportját.
 


  • Nocturna kedvelte ezt

jclayton

jclayton

    szótlan szemtanú

  • Fórumita
  • 404 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.22, 15:13

Harc: van egy félakció, ami - ha jól emlékszem - plusz tíz százalékot ad az ütés sikerére.

Nem harc: nem emlékszem rá, miként van a könyvben, de hasonló, akár durvább módosítók járhatnak arra, hogy valaki az adott tevékenységet kellő időt rászánva, nyugodt környezetben végezheti. Például a kocsivezetés egy kocsisnak rutinmunka, egy erdőn átvágtatva nyomában egy tucatnyi éhes farkassal nem az. Papnak alapvető vallási kérdésekre válaszolni szintén rutinmunka, a nehezített, gyakran filozófiai dilemmákat érintőleg pedig egyáltalán nem egyértelmű, hogy egy mezei vándorprédikátor tudja a választ. És így tovább. Nem kell arra is támadást dobni, hogy valaki bele tudja állítani a kést a húsba a vacsoránál...

Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.22, 15:07

.....

Amúgy meg nem az volt a baj, hogy a katona néha melléüt. Hanem hogy általában. A legtöbb kezdő csapatban amiben voltam, olyan 40% körül volt a zúzóember harcértéke. Vagyis 60% hogy melléüt. Átlagban pedig mind a PC-k, mind az NPC-k 65-70%-ban melléütöttek, ami miatt a harc (annak minden véressége ellenére) gyakran inkább burleszkparádéra emlékeztetett, és ha a kockák éppen nem gurultak jól, még sokáig is tartott. Így meg a csatajelenetek kezdtek szépen lassan fájdalmas szenvedésbe átmenni...

Én ebben nem érzek különösebb problémát. Egyszerűen ilyenek a kockát, ez a véletlen a szerepjátékban. Engem DH-ban -30 módosítóval 3 ellenfél két pisztollyal két kézben (kb. 15 alá dobtak) egy harc során minden körben eltaláltak háromszor - négyszer és a sebzések fele kritikus volt. Volt olyan más esetben, hogy én nem tudtam 80 alá dobni lőfegyverrel. Ez van.



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 673 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.22, 14:34

 


De azért egy papnövendék, a kezdeti 30-40% körüli képzettségével fura... Tíz esetből hétszer nem tud válaszolni a hívek vallási témájú kérdéseire. A halász eltéved a tengeren, a katona nem találja el az ellenfeleit, a kocsis nem tudja irányítani a postakocsit, stb..

 

Nincsennek módosítók a rendszerben? Nem biztos ráadásul, hogy kell mindig dobatni a játékossal. Papnövendék esetében valami teológiai vita esetén jöhet +30 módosító is akár. A katona meg melléüt néha. Ez az "élet" velejárója.

 

 

Vannak, csak nem segítenek a problémán. Magasabb szintű képzettsége az induló karakternek nincs és általában nem is lehet amíg át nem lép a második karrierjébe. A karrier alapú módosításokat feleslegesnek látom - a fejlesztők sem próbálkoztak ilyesmivel tudtommal.

Marad az a megoldás (amit asszem a Drak Heresy-ben is csináltak, de lehet hogy tévedek), hogy alapból a próba +10%-ot kap, ez a standard nehézség, a 0% már nehezített próba, a könnyítés meg amikor 10%-nál többet ad.

Csak ezzel is van két baj:

  • Ha már +10% az alap mindenre, akkor miért nem növelik a karakterek induló statjait 10%-kal? 2D10+20 helyett 2D10+30, és nem kell az állandó +10%-kal vacakolni...
  • Ha egy játékos állandóan plusszokkal dob, akkor az az érzése támad, hogy minden próba könnyített. Hiába beszéljük meg, hogy ez az alap, ha minden egyes próbánál mondja a mesélő hogy "És +10%.", akkor az emberben csak az marad, hogy könnyítés. Legalábbis nekem ez volt a tapasztalatom mindkét oldalról.

Amúgy meg nem az volt a baj, hogy a katona néha melléüt. Hanem hogy általában. A legtöbb kezdő csapatban amiben voltam, olyan 40% körül volt a zúzóember harcértéke. Vagyis 60% hogy melléüt. Átlagban pedig mind a PC-k, mind az NPC-k 65-70%-ban melléütöttek, ami miatt a harc (annak minden véressége ellenére) gyakran inkább burleszkparádéra emlékeztetett, és ha a kockák éppen nem gurultak jól, még sokáig is tartott. Így meg a csatajelenetek kezdtek szépen lassan fájdalmas szenvedésbe átmenni...

 

 


Módosította Cthulhu: 2016.12.22, 14:34

  • Nocturna kedvelte ezt

Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.22, 14:13


De azért egy papnövendék, a kezdeti 30-40% körüli képzettségével fura... Tíz esetből hétszer nem tud válaszolni a hívek vallási témájú kérdéseire. A halász eltéved a tengeren, a katona nem találja el az ellenfeleit, a kocsis nem tudja irányítani a postakocsit, stb..

 

Nincsennek módosítók a rendszerben? Nem biztos ráadásul, hogy kell mindig dobatni a játékossal. Papnövendék esetében valami teológiai vita esetén jöhet +30 módosító is akár. A katona meg melléüt néha. Ez az "élet" velejárója.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4159 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.22, 12:46

A Warhammer 2e rendszere nekünk nagyon bejött, a bénázás pedig kifejezetten beleillett a "nem vagy a lovagrend nagymestere, egy csapat mérges paraszt igenis agyon tud verni kapákkal" hangulatba.


Egy bizonyos fokig rendben van, főképp akkor, ha nem kapcsolódik a karakter megélhetéséhez a dolog, illetve olyan dolgokra dob, ami számára mellékes volt eddig.

De azért egy papnövendék, a kezdeti 30-40% körüli képzettségével fura... Tíz esetből hétszer nem tud válaszolni a hívek vallási témájú kérdéseire. A halász eltéved a tengeren, a katona nem találja el az ellenfeleit, a kocsis nem tudja irányítani a postakocsit, stb..

Thirlen

Thirlen

    Browncoat

  • Fórumita
  • 1084 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.22, 10:46

Tetszett a beszámoló, várjuk a folytatást! :)

A Warhammer 2e rendszere nekünk nagyon bejött, a bénázás pedig kifejezetten beleillett a "nem vagy a lovagrend nagymestere, egy csapat mérges paraszt igenis agyon tud verni kapákkal" hangulatba.
Karriereknél pedig a fejlesztett karrierek kivételével mindenbe be lehet +100Xp-ért (a legutóbbi mesélőm pedig még a tárgyak esetleges Xp-ért való kivásárlását is engedélyezte).

jclayton

jclayton

    szótlan szemtanú

  • Fórumita
  • 404 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.22, 10:29

Nekem tetszik ez a beszámoló, különösen a többször is kifejtett mesélői dilemmával és a kommentárokkal. Hasznos :)

A warhammer rendszere nekünk bejött, a kezdő játékosok szerencsétlenkedési faktora ugyan tényleg logikátlanul magas, de rákészüléssel megemelhetőek a százalékok, szvsz indokolt esetben pedig automatikussá is tehető a siker. A karrierrendszer kezeli a teljes váltást, ami emlékeim szerint problémát okozhat, hogy minden útvonalat az elejéről kell kezdeni. Nehezen oldható például meg, hogy a kiugrott pap, aki elég pénzből csapatot szervez és zsoldoskapitánnyá válik, az utóbbi fejlődési pályáját járja végig. De ez csak mesélői rugalmasság és extra szabályok kérdése.

Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 673 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.22, 09:12

Hogy egy kicsit pontosítsak:

Tudomásom szerint (kb. egy éve viszonylag komolyan utánajártam a témának egyes szerepjátékelméleti írásokban) eredetileg a "player facing" egy kifejezés volt a rendszernek arra a részére, amikor a játékos érintkezik vele (értsd. nem a mesélő). Ez nem feltétlenül a kockadobást jelentette, hanem minden olyan helyzetet, amikor a játékos alkalmazott egy szabályt (pl. használt egy képességet, amihez dobni ugyan nem kellett, de mondjuk el kellett döntenie, hogy A vagy B hatás érvényesüljön).

Idővel aztán a kifejezés új értelmet nyert - egyre inkább az olyan játékokra kezdték el alkalmazni, amelyikek során szinte csak a játékosok érintkeznek a rendszerrel, a mesélő legfeljebb döntéseket hoz és alkalmaz bizonyos szabályokat, illetve "bíráskodik" (hirtelen nem találtam jobb szót) a játékosi szabályalkalmazás felett.

Tudomásom szerint (de ezen a téren nagyon bizonytalan vagyok, úgyhogy szívesen veszem a kiígazítást), az egyik első ilyen rendszer a TSR utolsó dobása, a SAGA System* volt - ez konkrétan egyébként kártyákkal operált, amik csak a játékosok kezében voltak, a mesélő csak nagyritkán csap fel egy-egy lapot, de ez is teljesen elkerülhető.

Manapság a player facing legtöbbször tényleg azt jelenti, hogy (szinte) csak a játékosok érintkeznek a rendszerrel, vagyis ők dobják a kockát. Ennek mostanság oszlopos példái a ... World rendszerek, illetve a Cypher System, és ilyen a Symbaroum alá fejlesztett motor is.

 

*(Filóztam is, hogy írok egy egy ismertetőt róla, de valahogy nem vitt még rá a lélek. Pedig valószínűleg megérdemelné.)



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7387 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.22, 01:41

Mi ez a player facing rendszer? Én még nem találkoztam vele

 

A kifejezést én sem ismertem, de arról van szó, hogy a rendszer úgy van kialakítva, hogy csak a játékosok dobnak, a mesélő nem. Ilyen a Numenera (Cypher System) és a Through the Breach is.



Asidotus

Asidotus

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 229 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.22, 00:51

Ha már kezdünk átúszni a WHFRP 2. kiadásának szabályelemzésébe:

galu22-nek igazat adok pár dologban hogy mik a rendszer erősségei (mert bár nem szeretem, azt elismerem, hogy vanak erősségei is), és a gyengeségei.

 

Amik nálam/nálunk eldöntötték a kérdést:

  • A kezdő karakterek bénasága.
  • A %-os rendszer, ami igazából (nagyon kevés kivételtől eltekintve) 5 vagy 10-enként lépdel, így valójában egy d20 is elegendő lenne rá. Pl. ha 12-est vagy kisebbet kell dobnom d20-on, akkor is tudom, hogy 60% esélyem van. Tudom, hogy a testrész-találatnál a százalékos szám megfordítása egy nagyon jó húzás de nálunk ennek a varázsa valahogy a 3. harcra már el is szállt.
  • Küzdelemben az akciók, fél-akciók és ingyenes akciók kuszasága.
  • És a kegyelemdöfés az volt, hogy a Symbaroum player facing rendszer, vagyis csak a játékosok dobálnak. Ez szerintem nagyon jó találmány.*

 

*Egy ideje van ez a becsípődésem, hogy kevés kivételtől eltekintve mesélni inkább csak player facing rendszerekben szeretek. Valahogy sokkal jobban fekszenek nekem mesélőként.

Mi ez a player facing rendszer? Én még nem találkoztam vele



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 963 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.21, 16:36

 

 

A 2E szerintem is nagyon király. Számomra egy zavaró dolog van, de az nagyon, méghozzá a hivatások.
Általában nincs olyan karrier-kijárat, aminek van értelme az adott helyzetben.

 

Ez baromi egyszerű, a játék konkrétan fel is ajánlja hogy ha kaland közben felmerült olyan lehetőség, akkor a gm más karriereket is engedélyezhet. 

Pl: ha egy novícius pap zsákmányol egy varázskönyvet és nekiáll tanulmányozni, simán átengedheti a gm apprentice wizard-ba. 

 

Az mondjuk már ízlés dolga hogy így a játék eléggé korlátozza a karakterek fejlődését. Pl. meggebedhetek, akkor se léphetek át berserker-ből veteran-ba amíg nincs meg a teljes páncélom hozzá. 

 

--------

A kezdő karakterek bénaságának is megvan a maga helye. Nem tudom más partikban mi a helyzet, de nálunk az első pár fate pont égetés után az volt az alapelv, hogy a karakterek nem mennek bele rizikós-életveszélyes helyzetekbe. Nehogy dobni kelljen

Ez elég jól adja a low fantasy műfaj sajátosságát, hogy szereplők átlagos figurák, akik minden helyzetben valami rafkós-leleményes megoldással húzzák ki magukat, és igyekeznek szigorúan a saját súlycsoportjukban megmaradni. (Ami többnyire nem sikerül).

Persze naiv lenne azt gondolni, hogy ezt tudatosan akarták így elérni a készítők, de ha  gm megfelelően keveri a lapokat a wh2 rendszere szerintem nagyon jól támogatja a stílust amire készült. 


  • aluminiumtrioxid kedvelte ezt


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]