Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Warhammer Fantasy kalandbeszámoló #2


  • Válasz írásához lépj be
10 hozzászólás érkezett eddig

Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 673 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.06, 09:54

 

Mert hát van úgy, hogy a csapat másik két tagja mondjuk lemond valami más programot a játék kedvéért, én is elb*szok egy fél órát-órát az életemből, hogy átolvassam a jegyzeteimet, belenézzek a várhatóan felmerülő szabályokba stb., meg esetleg akkor én is inkább terveznék valami más programot péntek vagy szombat estére. Magyarul emberek idejét rabolják el - ez nettó szemétség

 

Szerintem ennyit kell nekik megmondani akár pont ugyanezekkel a szavakkal. Ha felfogja, akkor win, ha nem, akkor kár vesztegetni rá több időt és energiát.

 

 

Az előző kampányból ki is szórtam 1-2 embert ilyen alapon. Akkor volt némi hőzöngés, hogy amúgy civilben rendes-aranyos embereket elég keményen kivágtam, de megtette a hatást, mert utána kb. 4-5 ülésig "rend volt".

 

Lehet hogy ez kell az embereknek? Behúzok a kampányba 8-10 játékost, a felük úgyis link, azokat elhajtom, a többi meg majd ettől normálisan viselkedik?



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7387 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.03, 21:54

Mert hát van úgy, hogy a csapat másik két tagja mondjuk lemond valami más programot a játék kedvéért, én is elb*szok egy fél órát-órát az életemből, hogy átolvassam a jegyzeteimet, belenézzek a várhatóan felmerülő szabályokba stb., meg esetleg akkor én is inkább terveznék valami más programot péntek vagy szombat estére. Magyarul emberek idejét rabolják el - ez nettó szemétség

 

Szerintem ennyit kell nekik megmondani akár pont ugyanezekkel a szavakkal. Ha felfogja, akkor win, ha nem, akkor kár vesztegetni rá több időt és energiát.



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 673 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.03, 16:55

Asszem azzal is dilemmám van, hogy miként kezeljem az ilyen játékosokat.

 

Ha nekiülök vele lelkizni, hogy hát nem szép ilyet csinálni, akkor általában (legalábbis az eddigi tapasztalataim alapján) jön a vigyorgás, hogy de hát ez egy hobbi, meg nem kéne ennyire komolyan venni, és egyébként is inkább nekem kéne magamat hülyén éreznem, hogy ekkora ügyet csinálok a dologból, hiszen ez csak egy játék.

 

És itt sajnos elakadok, mert ezzel már nem hiszem hogy akarnék mit kezdeni (már ha lehet egyáltalán). Mert hát van úgy, hogy a csapat másik két tagja mondjuk lemond valami más programot a játék kedvéért, én is elb*szok egy fél órát-órát az életemből, hogy átolvassam a jegyzeteimet, belenézzek a várhatóan felmerülő szabályokba stb., meg esetleg akkor én is inkább terveznék valami más programot péntek vagy szombat estére. Magyarul emberek idejét rabolják el - ez nettó szemétség - és még csak fel sem fogják, hanem el vannak képedve, hogy ha valaki emiatt megharagszik rájuk (külön fejezetet érdemelne, az ilyenkor néha felmerülő játékosi konfliktust kezelése - láttam már igen csúnya dolgokat élőben is, és a mai napig fogalmam sincs, hogy mit kezdjek vele).

 

Korábban kaptam olyan tanácsot, hogy legyek határozottab az ilyen és más jellegű kilengések kezelésénél, lépjek oda, fegyelmezzek. Egy ideig próbáltam is ezt a vonalat, de aztán feladtam. Jónéhány éve a játékospartnereim általában huszon- harminc- negyvenes alakok, akiket elvileg eddigre már egy szülőpáros és jópár oktatásra specializált szakember (óvónő, tanár, ilyes) próbált megnevelni - a látszat szerint eredménytelenül.

Mégis miből gondolhatná bárki is, hogy ha a fentiek kudarcot vallottak, akkor majd pont nekem fog sikerülni?

 

Szóval tanácstalan vagyok, de legalább jó a tudat, hogy én (valószínűleg) korrekt tudok maradni.



Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1546 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.30, 22:21

Nem hiszem, hogy maradi lennél, a leírásod alapján nekem inkább a megbízható és korrekt kifejezések tűnnek valószínűbbnek :)

De nem mindenki ilyen, a szerepjátékosok között sem. (Vannak, akik nem állnak elég komolyan ehhez a hobbihoz ahhoz, hogy tartósan lehessen rájuk számítani, vannak, akik egoisták, feledékenyek, nemtörődömök, vagy rosszul szervezik az életüket, és vannak, akik nem tudnak szembenézni a bűntudatukkal, és így inkább elsunnyogják a bocsánatkérést is, mert egyszerűbb nem reagálniuk és elkerülni a szembesítést.) A végeredmény ugyanaz, jobb esetben "csak" probléma a mesélőnek, rosszabb esetben elúszott játékalkalom vagy akár egész kampány :(

Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 673 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.30, 22:19

A traitekbe kicsit belenyúltam, meg kellett néhány újat csinálni a törpék, halflingok és elfek miatt. Kiválasztottam olyan 20-40 hivatást, amikhez adtam 3-3 ability-t minimális szelekcióval - ez igazából azért kellett, mert így könnyebb volt a WHFRP világán teljesen kezdőknek is valami alapot adni, amin el tudtak indulni.

A lőfegyverekre lett egy új ability és pár új weapon trait, de mivel eléggé ritkák, ezeket egyelőre még csak keveset használtuk.

A mágiát drasztikusan egyszerűsítettem: Van 4 tradíció (wizardry, clerical, hedge, sorcery), a spellek egy vagy több alá tartoznak. Kicsit módosítottam a Corruption rendszeren, de alapvetően nekem tetszik a Symbaroum-féle megoldás, így főként csak a korrupció szerzése változott némileg.

Ezen kívül ami még így eszembe jut, az a kritikus sebzésrendszer - itt hozzáadtam egy olyan dolgot, hogy bizonyos esetekben a sérülés maradandó. Mint látod, Geert ebben a részben meg is kóstolta ezt a lehetőséget, de itt még szerencséje volt...

 

Egyébként ha érdekel akkor a konverzió elérhető G+-on, meg tudom osztani veled. Annyit tudni kell, hogy úgynevezett "Rolling" rendszerben megy, vagyis az egyes játékülések tapasztalatai alapján hébe-korba frissítgetem, javítgatom a doksikat.

 

(Egyébként ha az előző hozzászólásom alapján máshogy jött volna át, akkor itt jegyezném meg még egyszer, hogy alapvetően elégedettek vagyunk a rendszerrel - ennyi és ilyen mértékű probléma bármilyen más motorral is lenne.)


Módosította Cthulhu: 2016.12.30, 22:21


Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 882 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.30, 22:03

Mit konvertáltatok egyáltalán? Ugye hivatásokat nem kell. Esetleg lőfegyvereket? A mágia szeleit?

Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 673 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.30, 16:45

@Urban:

Nem kesergek, értetlenkedek. Azzal is tisztában vagyok, hogy az online játéknál némileg nagyobb a lemorzsolódás, mint élőben. Igazából azzal van problémám, ahogy ezek az emberek viselkednek. Biztos én vagyok túl maradi, de én még a mobil és a mindent behálózó internet korában is meg tudtam oldani, hogy értesítsek másokat ha le kellett mondani egy találkozót. Vagy utólag elnézést kértem.

De van az hogy játékkezdés után 20 perccel küld egy mailt, hogy bocsi, 10 perc és érkezik, aztán végül egy óra múlva beesik, hogy bocsi ő azt hitte hogy a jövő héten lesz, úgyhogy igazából megy is (és megy).

Vagy az hogy megbeszél veled egy játékülést, aztán jól nem jelentkezik be rá. Ez még lehet sok okból. Csak aztán 20 perccel kezdés után látod online (mondjuk Facebook-on, vagy Hangouts Chat-en, vagy Steam-en), és rápingetsz, hogy mi van, ő meg nem válaszol. Aztán írsz neki egy mailt. Esetleg kettőt, meg üzensz neki más médiumon is. És látod online, látod a visszaigazolást, hogy megkapta, és nem válaszol. 

Na ezzel van a bajom. Azt megértem, ha vészhelyzet van és pár nap múlva előkerül, hogy bocsi, de ez meg az volt. Semmi gáz. De ha nem kommunikál, akkor a Hanlon-elv alkalmazása során arra kell jutnom, hogy a szerepjátékosok kb. 25%-ánál olyan súlyos elhülyülés tapasztalható, hogy arra hirtelen nem is találok olyan szavakat, amik ne vonzanának ide valamiféle moderálást. Ha pedig már a Hanlon-elv sem igaz rájuk, akkor még nagyobb a baj...

 

 

Az eltűnő játékosra. Ilyen mindig lesz, így keseregni miatta nekem nem éri meg. Próbálom kivédeni, illetve helyén kezelni. Ilyesmit kéne tenni, kb. a játékelméleti "tit for two tat" elv alapján, de nekem sem mindig sikerül:
> Ha idegenekkel játszom, igyekszem annyi embert toborozni, hogy egy ember kiesése de döntse össze a játékalkalmat.
> Ha idegenekkel játszom, a játék előtt rendszeresen kommunikálok velük kb. egy héttel, pár nappal, és aznap is, hogy ne feledjék.
> Ha valaki előre jelzi, hogy nem ér rá, oké. Ha kétszer egyhuzamban nem ér rá, valószínűleg egyáltalán nem fog ebben az életszakaszában, meg kell beszélni vele, és játékvezetőként valószínűleg helyette kell dönteni a távozásáról.
> Ha valaki nem jelzi előre, hogy nem jön, utólag van egy esélye megmagyarázni. Mindenkivel előfordulhat (én egyszer a saját mesémet felejtettem el, egy óra múlva csatlakoztam a beszélgetésbe...).
> Ha nem ír mentséget vagy szerintem az ő felelőssége a hiányzás, akkor megírom neki, hogy milyen problémákat okozott ezzel, mert van olyan, hogy fel sem fogja, mit tett. Ha a csapatban is marad, jelzem neki, hogy a következő ilyennél röpül.

 


 



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 673 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.30, 16:25

@Eberen_Orkodo:

Szerintem a harc sem bonyolult. Vigilant vagy Quick szerint mindenki cselekszik - általában egy akció történik, amihez egy dobás, és esetleg egy sebzésdobás társul, pont. Amikor az NPC-k jönnek, akkor felszólítom az adott játékost, hogy védekezzen, amivel tkp. lefelezem az amúgy is viszonylag kicsi várakozási időt a játékosok között.

 

Nagyjából elégedettek vagyunk. Ahol eddig akadtak hiányosságok:

  • Felszerelés kezelése: A következő epizódban elő is jön a túlcuccolás esete, ezért nagyjából beemeltem a Torchbearer vonatkozó szabályait. Erre volt egy kis rinya, de csak azért, mert kiderült, hogy mindenki öszvérre elegendő málhával nindzsázott és akkor az innentől már nem lesz olyan könnyű.
  • Talán kicsit kevés a varázslatok és a képességek száma, de viszonylag könnyűnek találjuk pár új hozzáadását, és így végül is plusz érdekesség, hogy 1-2 játékalkalmanként előkerül valami új spell vagy képesség. Mondjuk inkább a noncombat jellegű részek kicsit hiányosak.
  • Egyik-másik ability túlsúlyosnak, vagy éppen túl gyengének tűnt - ezeket némi átszabással orvosolgattuk. Semmi komoly, apró változtatások 2-3 képességnél.
  • Az egyetlen baj per pillanat a fejlődésrendszer. A játék azért ad XP-t, ha próbát teszel egy képességgel. Pont. Semmi a szerepjátékért, jó ötletért, vagy akármi másért, ami nem jár azzal, hogy dobsz valamelyik statodra. Na most ezzel az a gondom, hogy Cydonia az abszolút SZEREPjátékos, míg Gerhart a JÁTÉKOS, így átlagban Geert 2x annyi XP-t kaszál ülésenként, mint Cydonia. Pedig az utóbbi általában csak meg tudja oldani a dolgait kevesebb dobálással. Geert játékosa lényegesen aktívabb, de gyakran direkt rájátszik a szabályokra, és szinte mindenre dobni akar. Ezért gyakran nem is adok neki XP-t olyan dolgokért, amiket egy-egy ülés alatt 5-10-szer csinál, pedig járna, mert mindig más helyzetben csinálja. Ha mindig engednék neki, akkor már legalább 3-4-szer annyi XP-je lenne, mint Cydoniának, ami már abszurd különbség lenne.

Plusz ez a legutolsó gond nálunk még annyiban extra problémát okoz, hogy én mesélőként szeretek "outsourceolni", vagyis mesélői feladatokat kiosztani a játékosoknak, cserébe némi meta pontért (Fate, Luck vagy ilyes). Na ez itt nincs, így egyelőre azt találtam ki, hogy aki megírja a játékülés krónikáját, az kap egy újradobást, illetve az ülés megszervezőjének is hasonlót fogok ígérni (eddig ingyen csinálták, de mostanában lazulás van ezen a téren, úgyhogy most próbálok motiválni). Az újradobás nagyon értékes dolog, és ha mégsem használná el valaki (olyan még asszem csak egyszer volt), akkor a játékülés végén 1 XP-re be lehet váltani. De azért ez nem az igazi, itt igazán kéne egy jobb megoldás, csak eddig nem foglalkoztunk vele komolyabban.

 

Mire vagy kiváncsi a konvertálással kapcsolatban?


Módosította Cthulhu: 2016.12.30, 16:31


Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 882 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.30, 13:18

Köszönjük a beszámolót!
A múltkori hatására újra elolvastam a Symbaroum-cikket, majd magát a játékot is megnéztem, nagyon tetszetős. Sok dologban emlékeztet a DW-re, de annál azért egy fokkal bonyolultabb (ami számomra pozitívum). A harcnál talán egy kicsit túl bonyolult, ott lehetne egy fokkal egyszerűbb.

A szabályrendszerrel továbbra is elégedettek vagytok?

A WH-hoz való konvertálásról tudnál egy kicsit írni?

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1546 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.30, 11:24

Az eltűnő játékosra. Ilyen mindig lesz, így keseregni miatta nekem nem éri meg. Próbálom kivédeni, illetve helyén kezelni. Ilyesmit kéne tenni, kb. a játékelméleti "tit for two tat" elv alapján, de nekem sem mindig sikerül:
> Ha idegenekkel játszom, igyekszem annyi embert toborozni, hogy egy ember kiesése de döntse össze a játékalkalmat.
> Ha idegenekkel játszom, a játék előtt rendszeresen kommunikálok velük kb. egy héttel, pár nappal, és aznap is, hogy ne feledjék.
> Ha valaki előre jelzi, hogy nem ér rá, oké. Ha kétszer egyhuzamban nem ér rá, valószínűleg egyáltalán nem fog ebben az életszakaszában, meg kell beszélni vele, és játékvezetőként valószínűleg helyette kell dönteni a távozásáról.
> Ha valaki nem jelzi előre, hogy nem jön, utólag van egy esélye megmagyarázni. Mindenkivel előfordulhat (én egyszer a saját mesémet felejtettem el, egy óra múlva csatlakoztam a beszélgetésbe...).
> Ha nem ír mentséget vagy szerintem az ő felelőssége a hiányzás, akkor megírom neki, hogy milyen problémákat okozott ezzel, mert van olyan, hogy fel sem fogja, mit tett. Ha a csapatban is marad, jelzem neki, hogy a következő ilyennél röpül.

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6078 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.30, 07:42

Mint az előző részben már említettem, a játék során a „Fear the Worst” című hivatalos és a maga módján zseniális kalandot játszottuk. Rendkívül jó hangulatban indult a második játékülés, ugyanis Cydonia játékosa kísérletezett valami szoftverrel, ami az amúgy karakteres férfihangot nőiessé teszi. Ez azonban inkább viccesre, semmint hangulatkeltőre sikeredett, ezért miután magunkhoz tértünk a fuldokló nevetésből, inkább a hangeffekt kihagyása mellett döntöttünk.

http://lfg.hu/77254/vegyes/warhammer-fantasy-kalandbeszamolo-2/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]