Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Warhammer Fantasy kalandbeszámoló #3


  • Válasz írásához lépj be
18 hozzászólás érkezett eddig

Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 673 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.15, 22:44

Kedvem lenne. Az idő kérdéses, és persze az is, hogy meddig jutunk el a játékban...



fortian

fortian

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 19 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.09, 14:04

Élvezetes volt olvasni mindegyik beszámolót! Remélem lesz időd/kedved folytatni.

Serrath

Serrath

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 65 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.07, 11:34

én is csatlakoznék! szívesen olvasnám a játékaitok további alakulását!

Arcana

Arcana

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1327 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.07, 11:32

Csatlakozom azokhoz, akik igénylik a folytatást. Élvezetes volt olvasni mindhárom beszámolót. :)

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.07, 00:39

További részeket csak úgy tudok szállítani, hogy nincs garancia a befejezettségre. Eddig a történet kerek, de belekezdtünk egy monstre szálba, és nem tudom garantálni, hogy kerek vége lesz és nem fullad meg valahol (TPK kerek végnek számít nálam, de per pillanat ilyen sincs a horizonton).

 

Én bevárnám a végét, vagy legalább egy olyan pontot, ahol valamennyire (akár csak gondolatban) lezárható egy szakasz, hogy ne maradjon egy olvasóban se hiányérzet.



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 673 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.06, 23:28

@galu22:

Azért itt (mivel bevezető, ismerkedő játék), eléggé nyilvánvalóan utaltam rá, hogy az erőszak nem a legjobb megoldás. A 2. játékalkalom végén a játékosok maguk is belátták, és a két ülés között meg is egyeztek, hogy kevésbé élnek majd vele.

Aztán mégsem...

 

@kabal:

Az értelmetlen harcból nagyjából bármelyik. Nem volt harc amúgy. A slayer berohant és szemével Schillert kereste, de nem látta. Közben kicsit lóbálta a baltát a zsoldosok felé, de csak a miheztartás végett. A zsoldosok meg felálltak vele szemben, úgy még pont közelharci távon kívül, és ők is nagyon rázták a kardjukat, meg igyekeztek úgy helyezkedni, hogy ne lehessen áttörni közöttük.

Geddi fogadalma amúgy, hogy megöli Schillert mielőtt meghal.

 

@Mindenki, de leginkább LFG Szerkesztők:

További részeket csak úgy tudok szállítani, hogy nincs garancia a befejezettségre. Eddig a történet kerek, de belekezdtünk egy monstre szálba, és nem tudom garantálni, hogy kerek vége lesz és nem fullad meg valahol (TPK kerek végnek számít nálam, de per pillanat ilyen sincs a horizonton).



kabal

kabal

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1247 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.06, 21:53

Miféle Slayer az, aki VISSZAVONUL a harcból? Ejnye!

alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3443 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.06, 19:50

Cthulhu, én is szívesen olvasnám tovább a beszámolóidat :)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4103 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.06, 18:38

próbajátékból a kampány-módba való átmenet miatt el kell őket vinnem a Birodalom egy másik szegletébe, és útközben néhány eseményen keresztül kéne esni, hogy jobban is megismerjék a világot. Szóval finoman jeleztem, hogy kicsit szűkített szakasz következik.

Volt is nyafogás, hogy így railroading, meg úgy railroading, az egyik játékosnak megint majdnem keményen odamondtam, mert már kezdett ovis szinten durcáskodni.

 

Néhányszor jártam már úgy, hogy a kampány előkészítési fázisában megkérdeztem, hogy mit szeretnének, és az volt a válasz, hogy sandbox. Mondtam, hogy rendben. Játék közben hamar kiderült, hogy a négyből egy (!) játékosnak vannak saját ötletei, a többiek általában őt követték.

 

Nálunk jellemzően úgy megy, hogy a játék után megkérdezem, hogy mit csinálnak legközelebb, majd felkészülök arra. Ha mégsem azt csinálják, akkor nincs más választásom, menet közben megpróbálok valami szórakoztatót kitalálni, lopkodva az anyagból amivel készültem. Néha ki szoktam jegyzetelni magamnak egy rövid, bárhova beilleszthető modult, amit félreteszek ilyen esetekre.

 

Szigorúan véve nem teljesen szabad sandbox, hiszen előre megegyezünk és kapok egy-két hét haladékot, hogy átgondoljam. De az egyetlen másik megoldás (kidolgozom az egész világot előre, 80-90 kalandhelyszínt) számomra megoldhatatlan, általában hamarabb megunom, mint hogy készen lennék. Akkor már inkább ez az "egy lépéssel a csapat előtt" megoldás.

 

Az aggresszió ráadásul nem lett volna túl jó megoldás, bár működhetett volna, ha okosabban csinálják. Igazából rengeteg módja lett volna hogy Schillert falhoz állítsák, és ha bármi egyéni ötlettel előállnak, azzal is boldogan "gurultam" volna. De csak az erőszakos megoldás jutott eszükbe, és az volt az egyetlen, amire azt mondtam magamban, hogycsak nagyon nehezen fog menni.

 

Belülről nem mindig egyszerű. Emlékszem egy régi mágus játékra, mikor valami családi átkot kellett (volna) megállítanunk, de a végig halandó ellenfélben gondolkodtunk, és a boszorkánymester így lemészárolta a célpontjait, és ránk kente az egészet. Természetesen menekülésbe fulladt a dolog.

 

Utána elolvastam a modult, és kábé a felénél ilyenek vannak, hogy "ezek után teljesen nyilvánvaló lesz a játékosok számára, hogy természetfelettivel/átokkal van dolguk". :D



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 673 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.06, 18:20

Élvezetes volt olvasni a beszámolót. Kíváncsian várom a folytatást, hogy hova fejlődnek (vissza ;)) a karakterek.

 

Azt azért hozzá kell tenni, hogy a csapat alapvetően jó. Itt most a végén kicsit bénáztak, de általában jól veszik az akadályokat - kb. mint az első részben.

 

Ahol most tartunk, ott van éppen egy lefelé tartó ív, de egyelőre nem vészes, még bármerre kanyarodhat a dolog.



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 874 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.06, 16:32

Ja, jó volt, köszi, jöjjön a folytatás!

Olman

Olman

    Magiszter

  • Fórumita
  • 2423 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.06, 15:41

Élvezetes volt olvasni a beszámolót. Kíváncsian várom a folytatást, hogy hova fejlődnek (vissza ;)) a karakterek.

Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 673 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.06, 13:41

Azt azért kerek-perec kimondtam nekik, hogy olyan állat nincsen hogy az egész falu benne legyen a mutyiban. Ez szerintem a karaktereik számára valószínűsíthető tudás, és mivel bevezető mese, azt is mondtam, hogy nyilván nem fogom őket rögtön egy egész falu ellen uszítani.

 

Az aggresszió ráadásul nem lett volna túl jó megoldás, bár működhetett volna, ha okosabban csinálják. Igazából rengeteg módja lett volna hogy Schillert falhoz állítsák, és ha bármi egyéni ötlettel előállnak, azzal is boldogan "gurultam" volna. De csak az erőszakos megoldás jutott eszükbe, és az volt az egyetlen, amire azt mondtam magamban, hogy csak nagyon nehezen fog menni.

 

Egy másik csapat pl. zsarolással próbálkozott, és majdnem be is jött nekik. Az utolsó ponton elvéreztek, de még asszem így is sikerült a bűnösöket elkapniuk és a törvény kezére játszani, csak a zsarolással megszerezhető pénzt bukták el.



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4997 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.06, 11:23

@auer:

A dolog margójára: Ezekután előre elmondtam a játékosoknak, hogy a próbajátékból a kampány-módba való átmenet miatt el kell őket vinnem a Birodalom egy másik szegletébe, és útközben néhány eseményen keresztül kéne esni, hogy jobban is megismerjék a világot. Szóval finoman jeleztem, hogy kicsit szűkített szakasz következik.

Volt is nyafogás, hogy így railroading, meg úgy railroading, az egyik játékosnak megint majdnem keményen odamondtam, mert már kezdett ovis szinten durcáskodni.

Most aztán megint nyílt játék van - csak annyit kértem, hogy a várost még lehetőleg ne hagyják el egy darabig, de amúgy odabent van bőven esemény és szabadon mehetnek amerre akarnak. Látszólag megint nem tudnak mit kezdeni a szabadsággal, bár azért még nem olyan súlyos a helyzet mint Heideldorfban.

Konkrétan arra gondoltam hogy a kolbászkészítő leleplezése amolyan magánakció. Nincs egy megbízó akihez oda kéne vinni a nyomokat így rajtuk áll hogy húzzák rá a vizes lepedőt, és itt sokszor becsődölnek a jk-k mert nem tudnak stratégiát kitalálni, csak mennek és néznek hogy miért nem áll össze a dolog. Persze az ő szempontjukból néha nehéz átlátni a teljes képet.

 

Pl én jk-ként felgyújtottam volna a házát meg a műhelyt (meg égjen a falu is akár) főleg ha úgy gondolom h mindenki sáros a faluban. Vagy b verzió, lelépek onnan..



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.06, 10:20

Igazából Manfrédnál csak a Skyrimből kinőtt mémre akartam utalni, de lehet, hogy túl inszájder poén. Aki szélesítené a látókörét, az itt utánaolvashat.

Szerintem nem nagy gond, ha hiányzik egy ülésnyi rész. Mesélői jegyzetként beleírnám, hogy miért van ez, és 5-10 mondattal összefogllnám, hogy mi történt. A lényeg, hogy az olvasó számára a folytonosság meglegyen.



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 673 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.06, 10:05

@auer:

A dolog margójára: Ezekután előre elmondtam a játékosoknak, hogy a próbajátékból a kampány-módba való átmenet miatt el kell őket vinnem a Birodalom egy másik szegletébe, és útközben néhány eseményen keresztül kéne esni, hogy jobban is megismerjék a világot. Szóval finoman jeleztem, hogy kicsit szűkített szakasz következik.

Volt is nyafogás, hogy így railroading, meg úgy railroading, az egyik játékosnak megint majdnem keményen odamondtam, mert már kezdett ovis szinten durcáskodni.

Most aztán megint nyílt játék van - csak annyit kértem, hogy a várost még lehetőleg ne hagyják el egy darabig, de amúgy odabent van bőven esemény és szabadon mehetnek amerre akarnak. Látszólag megint nem tudnak mit kezdeni a szabadsággal, bár azért még nem olyan súlyos a helyzet mint Heideldorfban.

 

@strato:

Manfred maradandó, de nem permanens sebet szerzett. Az ilyesmi benne van a munkaköri leírásban asszem... :)

A folytatással az van, hogy eddig leírtam az intro+3,3 játékülés eseményeit. Terv szerint január végén jön a 9. játékalkalom, tehát van bőven új esemény, csak egyrészt még nem jutottunk el egy fix pontig, másrészt pedig van egy luk a történetben, ugyanis az egyik játékos, aki megígért egy összefoglalót, végül nem írta meg, így egy ülés hiányzik.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.06, 09:42

A fájdalomtól feltüzelt elf, visszakézből térden lőtte az ex-boszorkányvadászt, megszerezvén első komoly találatát, majd amikor az őrök is megjelentek, inkább elmenekült.

 

 

"Korábban a milícia vezetője voltam, de aztán kaptam egy nyilat a térdembe." :)

Részemről amúgy jöhet majd a folytatásról is a beszámoló. Én élveztem. :sor:



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4997 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.06, 08:28

Ismerős helyzet. Mivel nem volt szájba rágott "út" amin menni kellett volna, a parti maga feje után ment, ami ha ellenállásba ütközött sem zavarta. Felém ilyen helyzetekben (túszejtés, körbevéve) szokott az lenni hogy 1-2 játékos besokall aztán f*szom bele hozzáállással kinyíratja magát. Örülök h itt sikerült kezelni.

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6044 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.06, 07:40

Az előző játékülés után egy karakter bizonytalan ideig fogságban ült, így mindössze két (önkéntelen) hősre maradt a világ megmentése, akik közül az egyik ráadásul éppen súlyos sebbel lábadozott. Nem maradt más, mint a toborzás, amivel viszont szerencsére hamar találtunk egy új embert, aki ugyan tapasztalt szerepjátékos, de teljesen ismeretlen volt a Warhammer Fantasy terén. Így került a csapatba Máldír, az elf vadász, aki amolyan kívülállóként érkezett az emberi civilizációba, hogy megismerje ezeket a furcsa lényeket...

http://lfg.hu/77283/vegyes/warhammer-fantasy-kalandbeszamolo-3/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]