Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Indul az új MAGUS szerepjáték tesztje


  • Válasz írásához lépj be
88 hozzászólás érkezett eddig

Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 398 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.01, 20:23

A 88. Ünnepi Könyvhéten megint lesz lehetőség beszélgetni a fejlesztőkkel az új M.A.G.U.S. szerepjátékról. A Delta Visioné lesz a 98-as stand, a beszélgetés pedig jún. 11-én vasárnap 15:30 és 17:30 között lesz.

 

https://www.facebook.com/DeltaVisionKiado/photos/a.468016811518.248904.61902571518/10154890711661519/?type=3&theater

 



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.26, 18:33

 

Ez az új generáció hol van egyébiránt? Már úgy értem, hogy egy létező, ténylegesen aktív, komoly, vagy legyünk jóindulatúak, értékelhető méretű csoportról van szó? Csak mert én maximálisan aktív, hetente akár többször is játszó, aktív szerepjátékos vagyok, aki rendszeresen toboroz netről és valahogy nem látom a 15-18 éves szerepjátékosok hordáit. Éppen ezért vagyok szkeptikus ezzel az új projekttel kapcsolatban: a régieknek nagyon jó ok kell, hogy megvegyék, újak meg nem nagyon akadnak, illetve, ha mégis, akkor náluk is felmerül, hogy miért ne Shadowrun/D&D/bármi más legyen a választott rendszer.

 

 

Lehet, hogy nem volt szerencsés a kifejezés, de kb. minden potenciális vásárló, akiket hidegen hagynak a korábbi kiadások:

- nem rpg-s gémerek, akiket a hasonló hobbik kapcsán lehetne elérni;

- olyan szerepjátékosok, akik zsenge koruk, kimagasló ízlésük, vagy a jószerencse okán nem találkoztak a M*-sal;

- régi motorosok, akik nosztalgiából még végigpillantanak a M*-gyűjteményükön, de levenni a könyveket a polcról számukra már súlyos tudati/lelki sérüléssel járna, így inkább már rég' más/újabb rendszerek felé fordultak;

- satöbbi.


Módosította DiMalto: 2017.05.26, 18:34


Raksi

Raksi

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 42 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.25, 15:12

Raksi, nekem nem az a bajom hogy sokszínű, sőt. Ez tényleg jó. Csak a világ önmagával nem koherens. ...

 

Értem mire gondolsz, és megértem, hogy ezek zavarnak.

 

Nekem a legnagyobb bajom az volt, hogy nem nagyon tudtam a legöbb kasztot a kalandozó létformával összegyeztetni. De ezt most nem fejtem ki bővebben.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1775 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.25, 12:20

Igen,  de a kiábrándult többség, már réges-régen átállt valami más rendszerre és őket most győzd meg, hogy vegyék meg, ha nekik eddig tökéletesen bevált a WFRPG, Ars Magica, D&D vagy akármelyik másik rendszer.

Új és főleg fiatal szerepjátékosok meg mint a fehér holló, mi is évek óta keresünk utánpótlást és 1 db 20 év alattit találtunk. Mi meg közelebb járunk a 40-hez, mint a 30-hoz és így meg pláne nehéz megszólítani őket.


Módosította Selmo: 2017.05.25, 12:21


tar242

tar242

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 750 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.25, 11:58

 Éppen ezért vagyok szkeptikus ezzel az új projekttel kapcsolatban: a régieknek nagyon jó ok kell, hogy megvegyék,

 

Ugyan nagyon nem számít komolyan vehető piaci tényezőnek, de nekem, mint igencsak régi motorosnak van (ill. lenne) egy igen komoly motivációja az új M* megvételére: a kíváncsiság.

 

Nyilván nem rohanok ész nélkül megvásárolni (me' hülye azé' nem vagyok), de ha valaki azt írja róla, hogy igen, egy teljesen új, egyszerű, pörgős, gyors rendszer ill. tömör, KALANDKÖZPONTÚ, az érdekességekre, különlegességekre és kalandlehetőségekre összpontosító világleírás van a könyvben, akkor bizony már pusztán kiváncsiságból megveszem, hogy "nahát, talán tényleg ki tudtak hozni valamit ebből az állatorvosi lóból?"

Tehát ha az új M* TÉNYLEG ÚJ (és nem a régi elavult, ráncfelvarrott másolata), akkor az én érdeklődésemre számot tarthat, sőt: ha tényleg jó, akkor még ki is akarnám próbálni, mennyiben más vele a játék, mint a régi, jól megérdemelt módon elfeledett rendszerrel..
 


Módosította tar242: 2017.05.25, 12:01


Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 398 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.25, 11:11

Ez az új generáció hol van egyébiránt? Már úgy értem, hogy egy létező, ténylegesen aktív, komoly, vagy legyünk jóindulatúak, értékelhető méretű csoportról van szó? Csak mert én maximálisan aktív, hetente akár többször is játszó, aktív szerepjátékos vagyok, aki rendszeresen toboroz netről és valahogy nem látom a 15-18 éves szerepjátékosok hordáit. Éppen ezért vagyok szkeptikus ezzel az új projekttel kapcsolatban: a régieknek nagyon jó ok kell, hogy megvegyék, újak meg nem nagyon akadnak, illetve, ha mégis, akkor náluk is felmerül, hogy miért ne Shadowrun/D&D/bármi más legyen a választott rendszer.

 

Szerintem az új generáció alatt nem kell feltétlen 15-18 éveseket és kezdő szerepjátékosokat érteni. Ha hozzátesszük ezekhez a M.A.G.U.S-szűz, de már szerepjátszó fiatalokat, akkor őket meg lehetne nyerni, ha mind a rendszer, mind az átgondolt és újraírt Ynev képes lesz valami újat nyújtani nekik az általuk ismertekhez képest. Nem beszélve azokról a veteránokról, akik a kilencvenes években már kipróbálták az akkori kiadások valamelyikét, de nem kapta el őket a gépszíj, és most mással játszanak. Utóbbiaknak mondjuk már nehezebb alternatívát kidolgozni.



freelancer

freelancer

    keyser söze

  • Fórumita
  • 216 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.25, 10:59

Ez az új generáció hol van egyébiránt? Már úgy értem, hogy egy létező, ténylegesen aktív, komoly, vagy legyünk jóindulatúak, értékelhető méretű csoportról van szó? Csak mert én maximálisan aktív, hetente akár többször is játszó, aktív szerepjátékos vagyok, aki rendszeresen toboroz netről és valahogy nem látom a 15-18 éves szerepjátékosok hordáit. Éppen ezért vagyok szkeptikus ezzel az új projekttel kapcsolatban: a régieknek nagyon jó ok kell, hogy megvegyék, újak meg nem nagyon akadnak, illetve, ha mégis, akkor náluk is felmerül, hogy miért ne Shadowrun/D&D/bármi más legyen a választott rendszer.

 

 

Ezért marha nehéz újat alkotni a magusos közönségnek, meg ugye kasztrendszerhez, mozaikmágiához, meg d100-hoz hozzányúlni eretnekség, amiért az, aki ezt megpróbálná, a poklok fenekén fog pörkölődni, örökre.

 

Ekkora hendikep mellé alkosson magust egy gárda úgy, hogy azt meg is vegyék. Szerintem ez egy eléggé égető probléma, meg az hogy még mindig itt tartanak sokan.

 

Ezért kell nagyjából tojni a begyöpösödöttek véleményére, nem számolni az Ő vásárlásaikkal - ha egyikük "átáll", az jó, de ha nem, akkor mindegy, mivel az új generációra alapozunk.

És úgy kellene indítani az új RPG termékvonalat, mintha ez lenne az első M*; pl. egy Helvéczia-csomagra hajazó kezdő boxed set-et nagyon szívesen látnék a különálló PHB-k mellett...

 

És nem ártana, ha a brand nyitna a ma divatosabb műfajok felé, és lehetne nyomatni/vásárolni a kapcsolódó termékeket: lapozgatós könyv után (nem gyűjtögetős) kártyajáték, (figurás taktikai) társasjáték, pre-painted minik, stb.

Vagy legalábbis kellene valami hasonló előremutató koncepció...

 

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10815 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.25, 09:58

 

 

 Meg, hogy miért ennyire összefércelt az egész.

 

 

Ez utóbbi nem is annyira a két darabból összevarrt Ynev miatt, hanem mert aztán később odaengedtek további írókat - SZVSZ - megfelelő kontroll nélkül.

 

(Innen lehet a Nyúl féle Krán vs. KK©Krány megszakítást lehívni  :gugye: )


Módosította KLM: 2017.05.25, 09:59


DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.25, 07:14

Ezért marha nehéz újat alkotni a magusos közönségnek, meg ugye kasztrendszerhez, mozaikmágiához, meg d100-hoz hozzányúlni eretnekség, amiért az, aki ezt megpróbálná, a poklok fenekén fog pörkölődni, örökre.

 

Ekkora hendikep mellé alkosson magust egy gárda úgy, hogy azt meg is vegyék. Szerintem ez egy eléggé égető probléma, meg az hogy még mindig itt tartanak sokan.

 

Ezért kell nagyjából tojni a begyöpösödöttek véleményére, nem számolni az Ő vásárlásaikkal - ha egyikük "átáll", az jó, de ha nem, akkor mindegy, mivel az új generációra alapozunk.

És úgy kellene indítani az új RPG termékvonalat, mintha ez lenne az első M*; pl. egy Helvéczia-csomagra hajazó kezdő boxed set-et nagyon szívesen látnék a különálló PHB-k mellett...

 

És nem ártana, ha a brand nyitna a ma divatosabb műfajok felé, és lehetne nyomatni/vásárolni a kapcsolódó termékeket: lapozgatós könyv után (nem gyűjtögetős) kártyajáték, (figurás taktikai) társasjáték, pre-painted minik, stb.

Vagy legalábbis kellene valami hasonló előremutató koncepció...


Módosította DiMalto: 2017.05.25, 07:17

  • Orastes kedvelte ezt

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1775 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.25, 00:10

A Magus-kiadások többségének az volt a fő problémája, hogy gyakorlatilag mindent bele akartak zsúfolni a meglehetősen lelkes, ám amatőr alkotók és ennek a vége egy nagy katyvasz lett. Világ és rendszer terén egyaránt.

 

Mint az Nyúl interjújából kiderült, Ynevet két tök különböző világból gyúrták eggyé anno. Így már érthető, miért tök más észak és dél. Meg, hogy miért ennyire összefércelt az egész.
 



freelancer

freelancer

    keyser söze

  • Fórumita
  • 216 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.24, 22:25

Akkor az én két garasom is.

 

A keszekusza, összevissza világ, amiről a mai napig nem tudom eldönteni, hogy kalandozófantasy, dark fantasy, vagy mi a fene szeretne lenni, egy dolog, egy ügyes mesélő megoldja, én ha MAGUS-t mesélek/játszok, egyeztetem a többiekkel, hogy nálam mi a világkép, vagy megkérdem a KM-et, hogy mi van. Ezzel együtt, egy normális, nem az ásványkincsekre, páratartalomra, meg hasonló elemekre fókuszáló _tömör_ világleírásra nem mondanék nemet.

 

Ami sokkal komolyabb baj, az az, hogy egyik rendszer sem ismeri a játékegyensúly fogalmát. Az ETK ilyen téren állatorvosi ló, a bárd egészen kicsivel harcol csak rosszabbul, mint a harcos, akinek már csak a neve miatt is illene hülyére verni egy vándor dalnokot, ráadásul az igricek bírnak pár olyan varázslattal, hogy csóró, nyomorult fegyverforgató csak áll és néz. A tolvaj viccnek is rossz, a mozaikmágus meg jellemzően egy papíron jól kinéző kaszt, nagyságrendekkel erősebb bárkinek, iszonytató, játékosként is utálom, hát még KM-ként.

 

Elég szomorú, ha egy bőven nagykorú rendszernél arról kell írni, hogy mit szeretnék látni javulásként, de személy szerint örülnék neki, ha egy 2. tsz-ű tolvaj nem háziszolga lehetne legfeljebb egy azonos szinten lévő varázsló mellett.

 

További, örömteli lépés volna, ha olyan hallatlanul fontos dolgok mellett, mint a játékosok tízezrei által visszafojtott lélegzettel várt teherbírás-képzettség, végre normálisan szabályozva lennének a szociális képzettségek. A félreértések elkerülése végett: én ki szeretem játszani a mellébeszélést/megfélemlítést/diplomáciát, csak kifejezetten zavar, hogy kellő szabályozottság híján sokszor az aktuális KM jóindulatától függ, hogy beveszik-e a blöfföt, vagy sem. A pszi sem volt nekem sohasem egyértelmű, oké, könnyebb/más mint a mágia, de most akkor boldog-boldogtalan ismeri, vagy nem?

 

Komplexitás. Nem szeretem a D&D Nextet, és akkor finom voltam, de induljunk ki abból, hogy a világ legnépszerűbb szerepjátékának aktuális jogtulajdonosai nem mentális képességeikben korlátozott lepényhalak, tehát okkal léptek az egyszerűsítés felé. Én nagyon szívesen játszok Shadowrunt, Káoszt, meg más, nem túl gördülékeny rendszereket, de egyrészt, illene gondolni az abszolút kezdőkre is, másrészt a hazai szerepjátékosok statisztikailag kimutatható hányada 30-40, sőt, 50 körüli családapa/családanya, aki ha végre le tudja adni a kölyköket, akkor játszani szeretne, nem azt keresni, hogy mik a módosítói a félkemény talpú csizmában, hátulról, kobratáncban, pollenszezon idején leadott támadásnak.

 

A Cyberpunk 2020 Mátrix nélküli része szerintem remek példa a komplex, de nem rommá bonyolított rendszerre, pláne az egyszerű és gyors karakteralkotásra, illetve a képzettségpróbákra. Remélem, ez a fokozatokra bontás megszűnik, százmilliárd vita és veszekedés volt, van és lesz abból, hogy elég-e a harmadfok, vagy negyedfok kell, esetleg csak másodfok. Nagyon bízok benne, hogy nem valaki 10-15 éven keresztül egy kockás füzetbe írt, rommá bonyolított, egyértelműen saját magának és hasonszőrű barátainak írt rettenetét fogják kiadni, aminek a megvásárlása mellett nulla, azaz nulla érv szól, de az alkotója zseninek tartja magát, mert tizenhárom fejezeten keresztül sorolja a szabályokat arra, hogy milyen negatívumok járnak, ha tőrrel megy valaki csatapáncél ellen.

 

(Az évek során az itteni versenyen szereplőkön kívül négy, házi magus-rendszer láttam, háromtól az életkedvem is elment, a negyediknek meg semmi baja sem volt azon kívül, hogy kényszeresen más, de nem jobb akart lenni, szóval nekem ez nem egy alaptalan félelmem. )

 

Amúgy ehhez kapcsolódik, hogy én még mindig nem tudom, hogy a hazai szerepjátékos élet támogatásán kívül mégis miért kellene majd megvennem az alapkönyvet, ha megjelenik, miben lesz jobb, mint a korábbi változatok, illetve, hogy mi lesz az az egyedi terméktulajdonság, leánykori nevén USP, ami miatt a hazai magusos közönség tömegesen váltani fog.

 

Uff, én beszéltem.


  • elGabor kedvelte ezt

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5937 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.24, 22:25

A Magus-kiadások többségének az volt a fő problémája, hogy gyakorlatilag mindent bele akartak zsúfolni a meglehetősen lelkes, ám amatőr alkotók és ennek a vége egy nagy katyvasz lett. Világ és rendszer terén egyaránt.

A magust megismerő  (de korábban szerepjátékkal és fantasztikus irodalommal csak érintőlegesen, vagy sehogy sem találkozó) emberkék ezt remeknek találták, szerintük ez a szerepjáték alfája és omegája. Emellett persze más játékot csak nagy ritkán próbáltak ki, hiszen a magusban minden benne van, tehát a külföldi játékok sem lehetnek jobbak. A szörnyű az hogy én mostanában is találkoztam ezzel a jelenséggel. :para: Ezért marha nehéz újat alkotni a magusos közönségnek, meg ugye kasztrendszerhez, mozaikmágiához, meg d100-hoz hozzányúlni eretnekség, amiért az, aki ezt megpróbálná, a poklok fenekén fog pörkölődni, örökre.

 

Ekkora hendikep mellé alkosson magust egy gárda úgy, hogy azt meg is vegyék. Szerintem ez egy eléggé égető probléma, meg az hogy még mindig itt tartanak sokan.



Kaloz

Kaloz

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 821 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.24, 22:22

Cain: Én sem tudom, hogy a magus milyen akart lenni, de azt igen, hogy sokat köszönhet ennek. Minden csapat és azon belül minden KM a maga képére formálhatta, ami akkoriban sokat számított. Nálunk is volt több mesélő, úgyhogy egyik héten rejtői mese volt, a következőn lobogó köpönyegben váltottuk meg a világot, aztán meg élőholtak és szuttyogányok közt rettegtünk a túlélésért. És mindezt egyetlen alapkönyvvel, és ugyanazokkal a szabályokkal. Ha lesz új, nem várom el ezt tőle, ma már minek.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10815 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.24, 21:54

 

Létezik valósághű modellezés? Példával mutasd be kérlek.

 

Shadowrunban, ha kétszer belédlövök egy nehéz pisztollyal úgy, hogy nincs rajtad páncél, nagy eséllyel hulla vagy.

 

A SR 2nd-ben pont nem, mert ha Józsi bácsi mérges lesz az asszonyra és rálő az antik .50 desszert sassal, akkor nem kicsi esélye van, hogy rögtön agyon is lője, hanem matematikailag nulla. De mondjuk a Cpunk 2020 az erősen közelít a realitáshoz.

 

És igen, Mókusban le kell írni, hogy mit jelent az 1., 3., ... 10. tsz. Nem egy bonyolult dolog, a legelső Nagy Zöld bestiárium részében az orkoknál meg is oldották.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1775 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.24, 20:48

Létezik valósághű modellezés? Példával mutasd be kérlek.

Nem hiszem, hogy a két dolog összefügg. Mitől lesz stabilabb a próbák szintje egy bonyolultabb rendszerben és mitől romlik a szórakozás, ha 1-2 ponttal eltér egy próba szintje?

 

Shadowrunban, ha kétszer belédlövök egy nehéz pisztollyal úgy, hogy nincs rajtad páncél, nagy eséllyel hulla vagy.

Menj el focizni úgy, hogy a kapu magassága, egyszer 200 cm, a jövő héten 180 cm, az utána következőn meg 220 cm. Biztosan remekül fogsz szórakozni. De lehet, hogy mások már kevésbé.

S mielőtt még valaki félreértené, a mókus rendszere egyáltalán nem valósághű, de legalább elbaszottan bonyolult. De ettől még a bonyolult rendszerek nem rosszak, csak más elvárásoknak felelnek meg.

A mókus problémája alapvetően az, hogy többen többfélét akartak kihozni belőle, így aztán lett mindenféle próbálkozás, miközben maga a világ is legalább ekkora káoszban úszik. Márpedig, amíg olyan alapvető dolgok nincsenek letisztázva, hogy a kalandozó első szinten összegyúrmáz egy osztag városi őrt vagy azok gyúrmázzák össze, addig tökmindegy milyen rendszert akarnak alárakni.



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5016 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.24, 18:36

Mérföldes városfal: ez nekem tetszett a maga elszállt módján. Az oka az volt hogy ostromgólemek ellen épült akiket ez lassított le miközben törték a falat, a védekező varázslók meg a rajtuk levő rúnát. Mondjuk tény hogy egy földhözrgadatabb gondolkodással már megkérdőjelezhető, de akkor is jó :)



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1276 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.24, 16:34

Valósághű rendszer... hát, fura erről pont M* témában olvasni, mert szerintem pár tényezőtől eltekintve (pl. SFÉ - VÉ szétválasztása, kritikus ütés) semmi valósághűséghez közelítést sem lehet észrevenni a játékban. Bizony a játék gyakran csapott millió FP leütögetésébe közepes/magas szinteken. Ezt nem kritikaiként mondom, mert ezen a téren részben érdekesebb volt a Nagy Ződ mint a vele kb. egyidőben futó D&D verziók.

 

Sajnos azonban a valósághűséghez való közelítés nem a játékosok számára elérhető (vagy elszenvedett) akciókban, hanem egy négyjegyű függvénytáblázathoz hasonló módosító/egyedi szabály/kivétel-tengerben csúcsosodott ki. Szerintem még Patfindernél se számolgattunk fele annyit se mint amikor M*-t meséltem.

 

De egyébként ez egy újabb probléma a M*-al : sosem tudta eldönteni hogy heroikus vagy földhözragadtabb, realisztikus akar-e lenni. A regények meg az alapállás (ugye Kalandozók akik nem sima halandók) a heroikusra utalna inkább, de ahhoz a játék túlságosan nehézkes és matekos, úgy hogy nem nagyon érezni azt hogy hangulatosabbá válna mindezektől. (most majdnem belekezdtem egy összehasonlítgatásba, de inkább megkímélem ettől a nagyközönséget)

 

más téma : Egyébként szerintem nem ártalmasak a házi barkács kiegészítések, mindenki játszon úgy ahogy akar. Sőt, ettől lesz élő egy játék, a közösségtől. De ugyanazt a max a játékosok kis %-a számára elfogadott/igényelt extrákat remélem senki sem akarja hivatalos könyvben viszontlátni. A nagyobb problémát ott látom, hogy hivatalos kiadványok híján papírszemét minőségű házikiadványokat is hajlamos isteníteni a nagyközönség.


Módosította Cain: 2017.05.24, 16:37


theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 141 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.24, 16:23

 

Nagyon káros, amit egyes rajongók ráépítettek a Magusra az eredeti alkotókat utánozva. Az a felfogás, hogy egy jó rendszer minél komplexebb és terjedelmesebb annál jobb. Jó lenne ha merítve sikeres játékokból, mint pl. a dnd 5e meglátnák a fejlesztők/tesztelők, hogy mi az amire érdemes fókuszálni és mire nem.

 

Ízlések és pofonok. Attól, hogy valaki a minél valósághűbb modellezést szereti, attól még nem lesz feltétlenül rosszabb egy ilyen rendszer. Komplexebb lesz és sokat kell olvasni, tanulni, viszont sosem fordulhat elő, hogy egy próba ma 10-es célszámra megy, a jövőhéten ugyanaz 12-re, 1 hónap múlva meg 9-re. Mindkettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai.

Az, hogy hazánkban a szerepjátékos törzsgárda, család, munka és gyerek mellett jó, ha kéthetente 3 órára le tud ülni játszani és ezért jobban preferálják az egyszerűbb, pörgősebb rendszereket, az IRL helyzet, nem rendszerszintű.

 

 

Létezik valósághű modellezés? Példával mutasd be kérlek.
Nem hiszem, hogy a két dolog összefügg. Mitől lesz stabilabb a próbák szintje egy bonyolultabb rendszerben és mitől romlik a szórakozás, ha 1-2 ponttal eltér egy próba szintje?
 



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1276 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.24, 16:12

 

- a M* világgal nincs baj, csak a rendszerrel - sajnos TÉVES

 

....

 

Sokszor láttam már ehhez hasonló kritikát megfogalmazni Ynevvel kapcsolatban. Alapvetően nem értek vele egyet. Szerintem pont a sokszínűsége az, ami megnyerő, amitől "igazi". 

 

Raksi, nekem nem az a bajom hogy sokszínű, sőt. Ez tényleg jó. Csak a világ önmagával nem koherens. Pl. évszázadok óta folytatnak országok egymással úgy tengeri háborút hogy a hajótípusaikat nézve uszkve 500 földi év eltérés minimum van köztük. Nyílván ez képtelenség mert 1. verzió : a fejlettebb már rég nyert, 2. verzió : a másik (elvileg egyébként népes és gazdag) birodalom már rég lenyúlta volna az előbbi ötleteit. De Yneven az ilyen és ehhez hasonló status quo évezredekig fent tud maradni. Vagy pl. hogy két shadoni nemes nem feltételn tud párbajt vívni egymással, mert az egyik a lovagi harcmodort a másik a shadoni párbajkódexet használja. (más kérdés, hogy a kettő közül az aktuális katonai szokásoktól függően aligha lehet mindkettőnek létjogosultsága, nem véletlen hogy nem egyszerre léteztek a középkorban sem)

 

Sajnos ezen a téren azonos a tapasztalatom kavarajavarava-val : csak azért tudtam "értelmesen" mesélni évekig, mert egyrészt a játékosaim kevésbé ástáb bele magukat az önellentmondó lore-ba, így vita nélküld dönthettem nálam mi a kánon, másrészt mert akkor még kevésbé dokumentált részeire támaszkodtam a világnak. (utóbbi nem volt nehéz)

 

 

Ami az Oroszországos példádat illeti : azt azért mindenki tudja ki Putyin, meg vannak hivatalos statisztikák és tényleges számadatok, földrajz, politikai berendezkedés bárki véleményétől függetlenül. Ezzel szemben Kránról (vagy az orkokról, vagy Toronról, vagy a manahálóról stb.) több egymásnak gyökeresen ellentmondó hivatalos forrás van. Mesélőként és játékosként is jogos elvárás hogyha a játékos egy toroni boszorkánymestert akar indítani akkor legalább hasonlítson egymásra az elképzelésük arról miről is van szó, illetve hogy egyáltalán lehetséges-e a koncepció.

 

Igazán nagy technikai eltérések a Földön csak a világtól elzárt amazóniai törzseknél és hasonlóknál van, nem pedig egymással évszázadok óta hol kereskedő hol háborúzó birodalmak között. Kb olyan mintha a 2. világháborút egyes országok még napóleoni seregekkel próbálták volna megvívni, és nem azért mert nincs annyi pénzük mint a szomszédnak hanem mert csak, ne legyen már ugyanolyan. (jelen esetben mert az író úgy gondolta)

A mérföld széles városfal egyébként csak példa volt az értelmetlen megalomániára, hiszen megépítését semmi sem indokolja, csak beleírták a könyvbe mert menőn hangzik. (illetve hangzott, de az volt vagy 20+ éve) Egyébként tudtommal nem létezik mérföld széles épített gát sehol (a legendás Hoover-gát is csak a kb 200m szélességet éri el), de ha igen akkor valószínű jó okkal épült. Nyílván Yneven is sokmindenre képes az élőerő és a mágia kombinációja, de ez a kérdés szerintem másodlagos. Önmagában a mérföldes városfallal sokkal jobban együtt tudtam élni mint pl. a csak félig körbedefiniált mozaikmágiával.



kavarajavarava

kavarajavarava

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 35 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.24, 14:57

A valósághű rendszernek két féle álláspontja lehet. Lehet attól valósághű, hogy mindenhez ad segítséget, vagy lehet attól valósághű, hogy mindenben ráhagyatkozik a mesélő ítéletére. E kettő között balanszíroznak a rendszerek.
De ha nincs felügyelet a rendszer bővítése fölött, akkor könnyen követhetetlenné és következetlenné válhat a "rendszer". Ami be is következett.
Mindezzel nincs baj, ha a mesélő észben tudja tartani, hogy mikor kell a kidolgozottra és mikor az impróra/saját ítéletre hagyatkozni.
De szerintem ez már nem várható el a mesélőtől. Ezért kéne új alap a M*-hoz.

(Egyébként az UTK nekem nagyon zavaros volt a képzettségdobásokban. Abszolult nem segített az 5 fokozatú rendszer és a plusszok a képzettségre, mert nem vette figyelembe a körülményeket. Tehát hiába adta meg a segítséget, hogy mennyi bónusz járt a dobásra, egyszerűbb volt imprózni a számokat.)


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]