Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Zaranassinum RPG


  • Válasz írásához lépj be
29 hozzászólás érkezett eddig

Zaranassinum

Zaranassinum

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 24 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.07.10, 06:34

Sziasztok!

Ezúton szeretném meg köszönni mindenkinek a jó és hasznos meglátásait. Örülök, hogy feltöltöttem ide az anyagot, mert sok használható ötlettel lettem gazdagabb, ami enélkül elmaradt volna.
Amit megfogadok a továbbfejlesztésnél: Izgalmasabb világ, sokrétűbb kalandok, egyszerű kifejezések, tematikához illeszkedő szabályok egy tömörebb, lényegre törőbb kiadványban.
S a lényeg a tesztelés.
A fejlesztést élvezem, úgyhogy a következő hosszabb időszakban folytatni fogom. Remélem, a második verzió már jobban meg fog állni a lábán.

Üdv: Salamon

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1662 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.29, 11:59

A vallások tobbnyire egymást zárják ki. Ezért van hogy ha az alkotó keresztény, akkor nyilván nem lesznek voodoo praktikák a konyvben, mert ugye az már az ordog muve. Vagy ha lesz is, akkor az lesz a gonosz ellenség.

(A biblia mondjuk tényleg elég véres ahhoz, hogy utána az ember vágyjon valami békésre és pihentetore, amiben kevesebb a gonosz és onzo isten. Mondjuk Lovecraftra. :D )



slaGerzson

slaGerzson

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 194 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.29, 10:30

Ha fontos a nyomozás a játékodban, akkor nyilván a Gumshoe szabályrendszert ajánlanám áttekintésre, amit kifejezetten nyomozós kalandokhoz írtak. A "system reference document (SRD)" formátumot ingyen le lehet tölteni (ez a formátum azt jelenti, hogy a szerzők leközlik a rendszerük bárki által felhasználható részeit, és ahhoz is tesznek megjegyzést, hogy miképp alakíthatod saját világodhoz, szabálykönyvedhez). Ennek egy rövidített, szintén ingyenes verzióját lefordítottam, megtalálod a honlapomon Szemben az ismeretlennel címen. Ha ez megtetszik, akkor már érdemes lehet nekiugrani az angol nyelvű SRD dokumentumnak is.

 

Ugyan már ajánlották a Dungeon World átnézését is, én csak szeretném erősíteni a kolléga javaslatát.

 

Ha nem vérengzős játékokat szeretnél még olvasni, akkor itt az LFG.hu oldalon készültek már ismertetők ilyen játékokról: Ryuutama, Golden Sky Stories, Mouse Guard. Erre a háromra emlékszem. Mondjuk a Mouse Guard elég vad tud lenni a maga módján... de a maga módján.

 

(Igazán nem szeretnék belemenni hitvitákba, ezért csak zárójelben említem meg, de a vallásosság és a mágia nem zárja ki egymást. Részben azért, mert sokféle vallás van, aminek kifejezetten része a mágia. Aztán azért sem, mert az is képlékeny lehet, hogy mit értünk mágia alatt. Harmadrészt meg, ha mégis a "szabvány" mágiát vesszük, azt is be lehet úgy állítani egy szerepjátékban, hogy a te vallásosságodat se bántsa, sőt inkább alátámassza: gyógyító, békéltető, megáldó, rontástalanító, belátásra bíró, lelki görcsöket feloldó, empátianövelő, tiszta belátásra buzdító, jószívűséget erősítő (stb.) varázslatokkal. Vagy ha továbbra is nagyon utáljuk a mágia szót, akkor legyen különleges képesség. Az ilyen különleges képességeket a keresztények és zsidók sem vetik meg, a Biblia tele van tenger szétválasztásával, vizet borrá változtatással, illetve Jézus maga mondja, hogy Lázárt ő támasztotta fel, csak úgy csinált, mintha az Isten lenne... Szóval, érdemesnek tartom átgondolni a mágiakerülést, mert ha ügyesen rakod bele a játékodba, az talán még erősíteni is tudja az erőszakot kerülő törekvést.) ;)

Szerkesztés: Nekem egyáltalán nem bántotta a szememet a használt betűtípus, viszont én azt jegyezném meg, hogy a különböző címsorok és kiemelések stílusát lenne érdemes egy kicsit csiszolgatni.


Módosította slaGerzson: 2017.06.29, 10:34


Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.28, 21:21

Ööö, mármint hogy a JÁTÉKBAN bír valós effektekkel... IRL még nem próbáltam varázsolgatni vele.


Módosította Marvin: 2017.06.28, 21:21


Zaranassinum

Zaranassinum

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 24 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.28, 21:04

Marvin: Igazad van, a Biblia minden szava valós. Természetesen ez minden hívő embernek a saját lelkiismeretére van bízva, hogy mi zavarja, mi nem. A lényeg a tiszta lelkiismeret.

 

Baka: Teljesen megértem, hogy így vagy ezzel. Eddig is sokat segítettél.

Ha nem is spanyolviasz miatt, de kiakarok szúrni magammal. Miért? Mert annyira kezdő vagyok, hogy azt hiszem meg tudom csinálni. S amikor majd nem megy, visszamerengek szavaidra, mennyire jó lett volna rád hallgatni. De most még ezt a tapasztalatlanságom nem engedi. Emellett, valószínűleg neked lesz igazad.

Numenerat is átnézem és a lehető legtöbb rendszert. Köszi!

 



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 941 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.28, 20:17

Zaranassinum:

 

Az az igazság hogy nincs sok kedvem ilyen részletekbe belemenni. A véleményemet szívesen elmondom a kész munkádról, de se energiám se motivációm abban hogy különböző hirtelen ötlettől támadt játéktechnikai kérdéseket megvitassak. 

 

Az, hogy az egy általam felvetett problémára megoldást keresel szép,de még ott van a rengeteg dolog amit a többi fórumozótól is olvashattál. Ezek nem olyan dolgok lesznek amiket néhány fórumbejegyzésben át fogsz tudni hidalni. 

 

Azt mindenképp javaslom hogy ismerkedj meg minél több szerepjátékkal. Már rengeteg rendszer és világ megoldotta azokat a gyermekbetegségeket amik a munkádban vannak. Ha fel akarod találni a spanyolviaszt csak magaddal fogsz kiszúrni.

 

Elsősorban a Numenera-t javasolnám, mert az ilyen techno-fantasy-izé műfajban az a játék elég megkerülhetetlen. Sőt nem tartanám rossz ötletnek ha kissé szerényebb elvárásokkal kezdenél, és az ötleteidet inkább a Numenera, vagy más létező rpg rendszerén belül próbálnád megvalósítani. 



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.28, 20:11

A Helvécziának pl. eléggé keresztény a világképe, minden karakter vallásos többé-kevésbé, ateizmus csak elméletileg létezik és értelme sincs sok, hiszen a pokol, menny, ördögök és angyalok fizikailag létező dolgok. A Biblia valós effektekkel bíró kellék, de ezzel hívő játékosoknak se volt bajuk.

Zaranassinum

Zaranassinum

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 24 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.28, 19:40

Kedves onog!

Van sok vallásos barátom de nem érnek rá. Pl:januárban beszéltünk róla és még nem jött össze. Június vége van.
Tízen éves fiatalokkal játszottam kb 5, 2 órás alkalommal az elmúlt fél évben.
Hintem én a témát többeknek, hátha...
Köszi a meglátásod!

onog

onog

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 10 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.28, 19:12

Kedves Szerző,
csak egy ötlet: írtad, hogy vallásos nevelést kaptál, és nem tetszik a legtöbb fantasy alapú szerepjátékban található erőszak, mágia, stb. Nem gondolkoztál rajta, hogy talán más vallásos ember is így van ezzel, és lehet, hogy ezért vallásos közösségekben nagyobb eséllyel találnál játszótársakat a világodhoz? Így egy csapásra a szerepjátékod különlegességére is fény derülne, vagyis, hogy ez pont olyan embereknek való, akik játszanának, de nem szeretik a mágiát, harcot, stb.

Zaranassinum

Zaranassinum

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 24 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.28, 18:00

 

strato: köszönöm a tippet! már eddig is sok jó tippet kaptam.kösz mindenkinek.

 

nornwarrior: jól esnek a szavaid. a honlap várat magára, van mit dolgozni a rendszeren.

 

Lord- Nova: mindenképpen lesz bemutatójáték. Mégpedig hangos a youtube-on. de erősödjön még a koncepció...

 

Baka: ma este agyaltam a nyomozás dolgon. ez jött elő a fejemből: 

A vírus már inkább féreg, ami korlátlan módon tud gazdatestet váltani fizikailag. Időben még nem tudom. De úgy lehet megcsípni, hogy megtalálják a  nyomozók a fészkeit. Mondjuk 3-at. S elpusztítják azt. A fészek bármi lehet: tárgy, épület, állat, stb. A KM meghatározza ezt egy szóval. PL: Hegedű.

A nyomozó, mikor beszélget valakivel ki kell hogy találja, hogy a 6 társalgási stílus közül melyikkel lehet legkönnyebben elérni, hogy kimondjon  személy egy nyomot. Amennyivel mellétalál, annyi a célszám. Pl:A fogadóssal akar beszélni. A KM kidobja titokban a 4est, ami tárgyalási stílus, de a Karakter az1 esre (ami mondjuk a csevegés lett volna) tippelt. 1 és 4 között 3 a különbség= ez adja az első részét a célszámnak. A második részét pedig a repu, azaz a hírnév adja, amit a KM határoz meg. 1 a jó, az 5 a legsemmitmondóbb hírnév a fogadósnak. Ebből jön össze a célszám második fele. Mondjuk a Karakter már segített a fogadós fiának fát vágni múlt héten, így a repuja 3as, mert a fogadós már közepesen megbízik a karakterben. Így a célszám:3+3=6. Ez ellen kell dobni. Na, ha sikerül, akkor a KM mond egy betűt a szóból: Pl: G . Így kell, hogy a karakter összerakja a Hegedű szót. Amikor összerakta elmegy a hegedűhöz, amit valahogy megtalál és elpusztítja a fészket.

Ez lehet nem a legjobb, de várom a véleményeket.

 

Baka: tegnap este agyaltam a nyomozás dolgon. ez jött elő a fejemből: 

A vírus már inkább féreg, ami korlátlan módon tud gazdatestet váltani fizikailag. Időben még nem tudom. De úgy lehet megcsípni, hogy megtalálják a  nyomozók a fészkeit. Mondjuk 3-at. S elpusztítják azt. A fészek bármi lehet: tárgy, épület, állat, stb. A KM meghatározza ezt egy szóval. PL: Hegedű.

A nyomozó, mikor beszélget valakivel ki kell hogy találja, hogy a 6 társalgási stílus közül melyikkel lehet legkönnyebben elérni, hogy kimondjon  személy egy nyomot. Amennyivel mellétalál, annyi a célszám. Pl:A fogadóssal akar beszélni. A KM kidobja titokban a 4est, ami tárgyalási stílus, de a Karakter az1 esre (ami mondjuk a csevegés lett volna) tippelt. (lenne mondjuk 3 variáció a stílusok számozására, így nem éri meg mindig a 3-at vagy a 4-et mondani.) 1 és 4 között 3 a különbség= ez adja az első részét a célszámnak. A második részét pedig a repu, azaz a hírnév adja, amit a KM határoz meg. 1 a jó, az 5 a legsemmitmondóbb hírnév a fogadósnak. Ebből jön össze a célszám második fele. Mondjuk a Karakter már segített a fogadós fiának fát vágni múlt héten, így a repuja 3as, mert a fogadós már közepesen megbízik a karakterben. Így a célszám:3+3=6. Ez ellen kell dobni. Na, ha sikerül, akkor a KM mond egy betűt a szóból: Pl: G . Így kell, hogy a karakter összerakja a H E G E D Ű szót. Amikor összerakta elmegy a hegedűhöz, amit valahogy megtalál és elpusztítja a fészket.

Ez lehet nem a legjobb, de várom a véleményeket.

 

 



Zaranassinum

Zaranassinum

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 24 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.28, 17:47

strato: köszönöm a tippet! már eddig is sok jó tippet kaptam.kösz mindenkinek.

 

nornwarrior: jól esnek a szavaid. a honlap várat magára, van mit dolgozni a rendszeren.

 

Lord- Nova: mindenképpen lesz bemutatójáték. Mégpedig hangos a youtube-on. de erősödjön még a koncepció...

 

Baka: ma este agyaltam a nyomozás dolgon. ez jött elő a fejemből: 

A vírus már inkább féreg, ami korlátlan módon tud gazdatestet váltani fizikailag. Időben még nem tudom. De úgy lehet megcsípni, hogy megtalálják a  nyomozók a fészkeit. Mondjuk 3-at. S elpusztítják azt. A fészek bármi lehet: tárgy, épület, állat, stb. A KM meghatározza ezt egy szóval. PL: Hegedű.

A nyomozó, mikor beszélget valakivel ki kell hogy találja, hogy a 6 társalgási stílus közül melyikkel lehet legkönnyebben elérni, hogy kimondjon  személy egy nyomot. Amennyivel mellétalál, annyi a célszám. Pl:A fogadóssal akar beszélni. A KM kidobja titokban a 4est, ami tárgyalási stílus, de a Karakter az1 esre (ami mondjuk a csevegés lett volna) tippelt. 1 és 4 között 3 a különbség= ez adja az első részét a célszámnak. A második részét pedig a repu, azaz a hírnév adja, amit a KM határoz meg. 1 a jó, az 5 a legsemmitmondóbb hírnév a fogadósnak. Ebből jön össze a célszám második fele. Mondjuk a Karakter már segített a fogadós fiának fát vágni múlt héten, így a repuja 3as, mert a fogadós már közepesen megbízik a karakterben. Így a célszám:3+3=6. Ez ellen kell dobni. Na, ha sikerül, akkor a KM mond egy betűt a szóból: Pl: G . Így kell, hogy a karakter összerakja a Hegedű szót. Amikor összerakta elmegy a hegedűhöz, amit valahogy megtalál és elpusztítja a fészket.

Ez lehet nem a legjobb, de várom a véleményeket.

 



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 941 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.28, 17:20

Baka: Felfigyeltem egy fél mondatodra és nem igazán értem, hogy mire gondolsz, de kíváncsi vagyok rá: "szociális interakcióban feltárják a paraziták befolyását"
Megmagyaráznád? Beleépíteném a rendszerbe.
Köszi!

 

Te is beleestél abba a hibába, amibe sok nagyobb múltú szerepjáték fejlesztő is szokott. Tettél egy raklap szociális jártasságot a rendszerbe (rokonszenv elnyerése, érvelés, barátkozás, stb.), de a rendszered nem ad támaszt arra hogy ezeket hogyan is kéne használni. És ami nagyobb gond, hogy a mesélőnek hogyan kéne kezelni. 

Most ha a játékos megdobja a célszámot, akkor a "barátja lett" akármilyen njk-nak? Akár a főellenségnek is? Ha megdob egy rohadt magas emberismeret dobást akkor az első jelenetben meg tudja mondani "ki a gyilkos"? 

Az ilyen problémák miatt a szociális képzettségek (nem minden ok nélkül) totál perifériára kerülnek a legtöbb szerepjátékban, viszont van egy-két üdítő kivétel. 

 

Az Exalted 3 például arra sarkall, hogy úgy tudsz másokat befolyásolni ha tisztában vagy azzal mi mozgatja őket. Rá kell jönnöd, hogy pl. az Njk akivel össze akarsz barátkozni szereti a zenét, ezt le kell szögezned hogy erre rájöttél, majd szigorúan erre a témára alapozva van értelme dobálnod mindenféle képzettségre. Egészen addig reflexből elhesseget mindenfajta befolyásolást. 

Most más nem jut eszembe, de a többi olvasó is biztos tud pár példát hozni jó szociális alrendszerekre. 

 

Ha mindenképp a központi témája a játékodnak, hogy a JK-k embereket megszálló parazitákra vadásznak, akkor sarkalatos lenne egy olyan rendszert építeni a szociális képzettségek köré amivel egy amolyan mini-játékként fel lehet tárni hogy kit-hogyan-milyen mértékig-miért fertőztek meg ezek az izék.

Mondok most hasracsapás alapján egy nagy baromságot:Tegyük fel hogy a fertőzésnek különböző szintjei vannak, és a játékosoknak a fertőzés szintjénként 1-2 objektív nyomot fel kell mutatniuk hogy a paraziták befolyását kimutassák. Csak utána engedélyezi számukra a rendszer hogy bármilyen tényleges lépést tegyenek. A játékban pedig le lenne írva hogy hogyan kell pontról-pontra, alkotóelemként felépíteni egy ilyen nyomozós kalandot.  



Lord-Nova

Lord-Nova

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 15 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.28, 10:10

Üdv!

Szerintem ahhoz képest, hogy a készítője saját bevallása szerint nem túl veterán szerepjátékos, igényes munka. Nem olvastam végig az egészet, viszont többször végigpörgetve és beleolvasva ami hiányzik nekem, az egy példakaland, egy csapatra való példakarakter, meg a kalandban előforduló nem játékos karakterek. Mivel a világ is egyedi, és saját szabályrendszert használ, sokat dobna a szabálykönyvön, ha a szerző elkészítene 5-6 tipikus, a világba illő példakaraktert rövid előtörténettel és jellemzéssel, meg írna hozzájuk egy ütős példakalandot, amit le is lehet velük játszani. Példakaland alatt nem a MAGUS-os "Dreonnar küldetése"-szintű dologra gondolok, amit a teljesen kezdők élveznek, a veteránok meg már csak mosolyognak rajta, hanem egy olyan történetre, ami jól illeszkedik a világhoz, valamelyest bemutatja azt helyszínekkel és nem játékos karakterekkel, de a megoldásához nem szükséges még a világnak a mély ismerete. Az ilyesmi jobb kedvcsináló lehet egy új szerepjáték világhoz és rendszerhez, mint sok-sok oldal leírás.

A másik dolog, amit már strato is írt itt kb két hozzászólással korábban: ha nincs ember a környéken arra, hogy élőben, asztal körül lehessen tesztjátékot játszani, akkor meg kell próbálni online. RPG-csoportok vannak facebookon, google+-on, de itt az lfg fórumán is lehet keresni pár tesztjátékost - és ha megvan amit fentebb írtam: 5-6 előre elkészített, a világba illő játékos karakter, meg egy jó kaland, akkor a tesztjátékosok csak választanak az előre kidolgozott karakterek közül, a mesélő tart egy rövid "eligazítást", hogy mi-micsoda és hogy működik, aztán mehet is a játék. Szerintem sokan vannak, akik idő és/vagy kedv hiányában nem olvasnának végig 60-70 oldalt, hogy alkossanak egy világba illő karaktert egy próbajáték miatt, de ha kapnak egyet kézbe, akkor adnak egy esélyt a dolognak.

Tisztelettel: Lord Nova
  • slaGerzson kedvelte ezt

nornwarrior

nornwarrior

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 216 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.28, 08:24

Mindig jó és örömteli egy új ráadásul magyar rpg indulása. Az új honlapra rakj egy "Saját karaktered" - nevű lehetőséget. Ahol bárki kirakhatja saját szüleményét. Szőval így tovább! Jó munka!

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7278 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.28, 08:04

Ha nincs csapat a közelben, tartsd meg a tesztelést online, mondjuk a Roll20 segítségével, vagy akár csak simán Skype-on vagy Hangoutson. Toborzol 2-4 fő tesztelő játékost itt az apróhirdetéseknél és/vagy egy erre szakosodott Facebook-csoportban, aztán jöhet a mehet. Tele leszel használható kritikával és beépíthető tapasztalattal.

Zaranassinum

Zaranassinum

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 24 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.27, 22:22

Baka: Felfigyeltem egy fél mondatodra és nem igazán értem, hogy mire gondolsz, de kíváncsi vagyok rá: "szociális interakcióban feltárják a paraziták befolyását"
Megmagyaráznád? Beleépíteném a rendszerbe.
Köszi!

Zaranassinum

Zaranassinum

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 24 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.27, 19:56

Szervusz Éberen Orkodo!

Sok jó tanács hatására megfontolom a 2. Verziót.
Abban lesz PvE is.
Rendben át fogom olvasni, köszi a tippet.

Tényleg bárki, akinek még vannak ötletei, tanácsai, kérem ossza meg velem, mert valószínűleg beépitem a másik könyvbe.
De a tényleg kiforrott verzió a harmadik lesz...
Előre köszi, hogy munka társaimmá lesztek egy picit.

Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 867 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.27, 19:41

A képek hangulatosak, és tényleg látszik rajta a sok munka, gyorsan elkészültél vele. Szerintem keress pár embert, és úgy teszteld, akár online.
A konfliktusok valahol az rpg-k lényegi elemei, nem nagyon lehet kikerülni azokat. Vagy ez inkább valami PVE világ, ahol a környezet a leggyakoribb kihívás?
Ajánlom a Dungeon World játékot egy átolvasásra, fenn van itt az lfg-n is, magyarul.

Zaranassinum

Zaranassinum

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 24 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.27, 19:14

Kedves Baka!

Nagyon hasznosnak találtam a tanácsaidat.
Már lelki szemeim előtt látok egy Zaranassinum 2 Rpg - t, amely tömörebb terjedelmű, amiben lesz speciális alrendszer a nyomozásra, és egyszerűbb kifejezésekkel lesz leírva.
Na, ezért már érdemes volt ide feltenni.
A 2.0-as verziót is csak ezért fogom ide feltölteni 2 év múlva.
Jöjjön még a kritika, mert hálás vagyok érte. Köszi!

Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 941 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.27, 18:52

Csak egy rövid gondolat a szerzőhöz, meg esetleges más lelkes amatőr rpg készítőkhöz. 

 

A játék alapkonfliktusa ugye adott ezzel a parazitás dologgal. Van egy világa, ami.. mondjuk hogy eredeti. 

A probléma, hogy a rendszer SEMMI olyat nem nyújt, ami akár a játék alaptémáját, akár világspecifikus dolgokat erősítene. Így saját rendszert adni a játéknak luxus, mert bármilyen tetszőleges, létező szerepjáték szabályaival játszható.

Ha azt mondod, van valami speciális alrendszer a nyomozásra, vagy hogy szociális interakcióban feltárják a paraziták befolyását, az már valami. De így kb nulla értéke van egy bejáratott, ismert rendszer mellett.  

 

Most jön a probléma: végignézem a fejezeteket, azzal a céllal hogy "lehámozzam a felesleget", lássuk:

 - Előszó, üdvözlet, mi a szerepjáték? fejezet: nem nyújt semmit.

 - Rionvadászok, elmagyarázza a játék alapcsapatát, konfliktusát. Ez ok, 1 oldal. 

 - Fajok: nem olvastam őket, tegyük fel hogy eredetiek, használhatóak, 3 oldal. 

 - Karakteralkotás, hátterek, egyéb játéktechnika: a fentiek miatt kérdéses a létjogosultsága. 

 - Világleírás: kérdéses számomra mennyire használható, de megelőlegezem a bizalmat, kb 16 oldal. 

 - Tanácsok kalandmestereknek, játékosoknak: igazából nem tesz semmit a kötethez. 

 

Tehát a 66 oldalas könyvből, nagyjából 20 oldal az ami használható. Most ha ebbe a 20 oldalnyi anyagba fektettek több időt meg energiát, ahelyett hogy csináltok egy szabályrendszert ami nem jobb semmiben, de legalább más(?) mint a többi,  akkor egy sokkal jobb minőségű anyagot adtatok volna ki a kezetek közül. 

 

Ez ebben a formájában, nekem maximum egy kalandötlet csírának lenne elég. Egy szó mint száz, a kevesebb néha több. 


  • slaGerzson kedvelte ezt


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]