Ugrás tartalomhoz


Fotó

Új MAGUS szerepjáték


  • Válasz írásához lépj be
2761 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8106 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.14, 11:28

Jelzem, hogy kezd a beszélgetés megint elmenni offtopik irányba. A más rendszerekbe átültetett MAGUS-ról mélyebben légyszi inkább itt értekezzetek:
http://lfg.hu/forum/index.php/topic/23696-alternativ-rendszerek-magus-hoz/



vmark

vmark

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 8 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 21:24

Nagyon keveset játszottam SR-t, de a rendszere okés volt, és az 5. kiadásról is jókat olvastam, szóval


kíváncsi lennék erre a változatra! Kár, hogy nem küldted be a M* versenyre!

 

A mágiából nyugodtan dobd ki a fenébe azt, ami nem passzol, kimondottan jót tenne a játéknak egy kis frissesség!

 

Én nagyon bírtam a SR-t, szerintem pl lőfegyverekre hihető volt a harcrendszere, de kardozást nem képezne le jól, jóval nagyobb az esély a kisebb sérülésekre. De rég volt már és inkább csak benyomás, nem próbáltam konverziót :-)



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 724 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 20:09

Nagyon keveset játszottam SR-t, de a rendszere okés volt, és az 5. kiadásról is jókat olvastam, szóval


kíváncsi lennék erre a változatra! Kár, hogy nem küldted be a M* versenyre!

 

A mágiából nyugodtan dobd ki a fenébe azt, ami nem passzol, kimondottan jót tenne a játéknak egy kis frissesség!



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 18:05

Azzal viszont hogy a bakik többsége könnyen javítható lenne, egyáltalán nem tudok egyet érteni. Amit csak te könnyű javításnak írsz a listátban az kb a fél harcrendszer, kasztok újradolgozása, új képzettségrendszer. És akkor még hol van a pszi, ami maradjon hasznos, de mégse legyen gyakorlatilag kötelező a túléléshez. Nem tartom lehetetlen feladatnak, de könnyűnek semmiképpen. És akkor még ott van hogy a kasztok közti átjárhatóság gyakorlatilag 0, első szinten eldől a karakter.

 

egyáltalán nem nehéz pedig.

se a harcrendszer, se a képzettségrendszer, se a főjellemző-próbadobások nem olyanok, hogy ne lehetne néhány hét alatt rendbe tenni.

 

 

Az áramvonalasításnak például ára van. Szerintem például semmi értelme, hogy a támadódobás d100, a főjellemző próba pedig d10 a főjellemző fele alá. Ezt szerintem érdemes egységesíteni.

például: mindkettő aládobás legyen, a főjellemzők és a támadóérték is 1-100 skálán legyen. (vagy lehet alap érték + d10/d20 célszám ellen)

 

szerintem ezt nézd meg:

http://lfg.hu/76241/rpg/barebones-fantasy-magyar-forditas/

(nyilván nem kellene ennyire lecsupaszítani, csak ez egy jó példa egy logikus, átlátható, és tetszés szerint bővíthető rendszerre)


Módosította galu22: 2019.08.13, 18:06


tiby

tiby

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 2 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 17:23

Ahogy elolvastam a kb 2 évvel ezelőtt adott kis betekintőt lényegében kibelezték a Mágust, alig vmiben hasonlíthat majd az eredetire, ami sztem nem biztos hogy jó irányvonal. Persze a kínos témákat ebben sem érintették mint pl mozaikmágia. Gyanítom ebben az új rendszerben sem lesznek megfelelő módon kezelve a Mágus gyermekbetegségei.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2059 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 11:59

@Avangion: Nem a mozaikmágia az akadály, az a vadhajtások lenyesésével - légiesség, rúnamágia - tökéletesen jól használható. Úgy kellene kiegészíteni, hogy a többi kaszt is ezt használja, és ekkor jönnek elő az olyan problémák, hogy a mókus mágiarendszere nélkülöz minden alapot, véletlenszerűen egymásra szórt értékek és varázslatok tömkelege. S innentől nem az van, hogy a bárd elemi fénnyel operál, hanem van neki 40 "egyedi" fényvarázslata a kiegyensúlyozottság legkisebb jelét sem mutatva. S a bárdot még viszonylag egyszerűen meg lehet oldani a papokhoz képest.

 

@Acelpatkany: Köszi, belenézek.

 

@Cain: Pedig de, nagyjából 3 hét munkával átkonvertáltam SR5 rendszer alá mindent a mágia kivételével. tesztelve ugyan még nincs, de pár érték átírásával, ha kell, lehetne javítani az egyensúlyon. Már többször is mondtuk, hogy a mágia a rákfenéje az egész mostani rendszernek. Lásd fent.



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1292 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 10:49

A nosztalgiafaktort leszámítva, szerintem nem ördögtől való az hogy a M* saját helyett egy konvertált rendszeren fusson. Igazából most is az lesz, csak ép ismert rendszer helyett egy olyannal amit idehaza se játszanak...
 

 

 

...

 

Ezt valamiért nehezen tudom megfogalmazni, a korábbi tesztek során is küszködtem vele. Egyelőre csak a rendszermagot láttuk, így nem tudom, hogy milyen világleírás és kezdőket segítő rész lesz benne az alapkönyvben. E kettő nélkül a szabályrendszer helyenként túlságosan megengedő és kell hozzá a játékosi intelligencia, hogy ne élj olyan lehetőségekkel, amik nem illenek a világképbe.

 

Már elnézést, de elsősorban pont a tárgyalt mozaikmágia téma az, aminél a Magussal eltöltött éveim alatt látszott hogy mennyire nem jó ötlet arra várni hogy a játékosok önmagukat fogják vissza fluff okokból, olyan dolgokban amit a rendszer egyébként megenged, vagy rosszabb esetben végtelenféle módon értelmezhetően ír le.

Így keletkeztek az "atombomba 20MP alatt", "égből zuhanó épületméretű szobor", és a pár mannából jégszoborrá formázott ellenfelek stb. Persze nem csak mozaikmágia témában voltak ilyenek... kedvencem a 30.000 arany értékű kontakt-mérget gránátként használó figura. Nyílván a tápolós játékosokat egy rendszer se szűri ki, de nem is támogatja a legtöbb olyan szinten mint az M*.

Ráadásul abszolút nem kezdőbarát az ilyen lazán definiált határok megléte - különösen nem kezdő mesélő barát. Márpedig az új játékosok bevonása kulcsfontosságú.

 

Az első kiadású mágus egyébként közel sem menthetetlen. Van benne néhány zavaró dolog, de fiatalon jókat játszottunk vele. Mikor később visszatértem a hobbihoz, úgy voltam, hogy "jé, hát ezt még mindig nem javították? visszatérek mágushoz, ha ezek ki lesznek kalapálva". De hát nem lettek.

 

A bakik túlnyomó többsége viszonylat könnyen javítható. (pl. a közepes pajzs mint ultimate tárgy, a baromi sok FP miatti elhúzódó de legalább taktikamentes harc, a karakterosztályok kiegyensúlyozatlansága, a főjellemzpróbák módja, négy oldalas képzettséglista, stb)

Ami nehezen javítható, az a mozaikmágia. Már úgy értem, hogy ha nem az a patch megoldása, hogy egy szívlapáttal agyoncsapja.

 

Amikor a M* kijött a mozaikmágia még újdonság volt, de ma már nagyon sok paraméterezhető mágiarendszert találni a piacon, amiből lehet ötletet meríteni. A legtöbb regényben mondjuk pont olyan dolgokat lőnek el a varázslók aminek köze nincs az alapkönyvhöz, de egy rugalmas renszerbe ez pont jobban beleférne.

Azzal viszont hogy a bakik többsége könnyen javítható lenne, egyáltalán nem tudok egyet érteni. Amit csak te könnyű javításnak írsz a listátban az kb a fél harcrendszer, kasztok újradolgozása, új képzettségrendszer. És akkor még hol van a pszi, ami maradjon hasznos, de mégse legyen gyakorlatilag kötelező a túléléshez. Nem tartom lehetetlen feladatnak, de könnyűnek semmiképpen. És akkor még ott van hogy a kasztok közti átjárhatóság gyakorlatilag 0, első szinten eldől a karakter.



Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 306 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 09:17

Rendesen kibalanszolt mozaikmágia található a Worlds_of_Adventure_Fantasy_Realms_Moderators_Guide kötetben (kis részlet a két oldalnyi táblázatból):
 
gPrWF.jpg



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 07:47

Azért az M varik(meg a pszí is)  nagyrészt elég egyediek és jellegzetesek. Bm, boszi, tűzvari és bárd, sámáni néhány papi, meglehetősen meghatározók a mozaikmágia mellett. Ötletesek, hangulatosak, hatásukban hasznosak, még ha statjaikat tekintve nem mindig mondhatók hatékonynak, vagy megérősnek. Az egész lista 80%-ban nekem maga olyan MÁGUSOS és egyetlen másik rendszerel sem keverném egy-két kivételtől eltekintve. 

 

Lehet félreérthető voltam. A varázslatok hangulatosak, de maga a mögötte lévő _rendszer_ semmiképp nem egyedi, manapontos  varázslatrendszer sok játékban van. A kilencvenes évek elején, mikor a mágus először megjelent, a mozaikmágia elég nagy innovációnak számított. (a nemzetközi mezőnyben sem volt fél tucatnál több ilyen)

 

 

 

Ezzel nem értek egyet, de mivel ez szubjektív, tegyük fel, így van. Akkor ez baj?

 

Egyrészt szerintem senki (na jó, a többség) nem a rendszere miatt játszik MAGUSt, hanem a világa miatt, az meg erősen különbözik a D&D settingektől. Btw az (A)D&D settingek is erősen különböztek egymástól, a Spelljammer játékosokat valami miatt nem zavarta, hogy a Ravenloft vagy Dark Sun playerek ugyanolyan kockával dobnak.

 

Másrészt pedig, ha valóban olyan kevés egyediség van a MAGUS rendszerében, akkor tényleg csak a mozaikmágia az akadály, hogy egy meglévő rendszert konvertáljunk?  Mert ha igen, akkor azt gondolom, hogy elengedhető a téma, a mozaikolós rész áthelyezhető a "fluff" részbe, és technikailag a varázslói mágia beilleszthető egy egységes mágiarendszerbe.

 

 

1: Alapvetően nem konverzió alapról indultam. Bulldy felvetette, hogy az első kiadás alapvetően egy játszató rendszer, amit csak áramvonalasítani kellene. Ez még csak nem is nehéz feladat, leszámítva a mozaikmágiát.

 

2: vannak eltérések D&D-hez képest. De a legtöbb inkább egy háziszabály bonyolultságával bír, nem konkrét alrendszer. Olyasmikre gondolok, hogy D&D-hez képest (2e korábbi verziók) erősebbek a karakterek (kb. ötször gyorsabb szintlépés, több HP, stb.), kapnak plusz mentőövet (morális szabály), van egy rakat képzettség, ami máshol inkább "KM: "hát döntsd el te, hogy szépen énekelsz-e, nekem teljesen mindegy, képzettségpontba nem kerül".



kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 902 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 07:34

(OFF)(Volt eddig d20, mozaikmágia, grimó, de KLM még nem szólt hozzá. Szerintetek történt vele valami?)(/OFF)



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.12, 22:08

@NoiseEHC: Nem hiszem, hogy bármelyik másik adoptált rendszer kevesebb módosítással tudta volna teljesíteni az célkitűzéseket. Ez a mostani is egy meglévő rendszerre épül. Nagy előnye, hogy a rendszer megalkotója is aktív résztvevője a fejlesztésnek. Ez más rendszerek esetében nem tudom, mennyire lenne így.

 

Valószínűleg minden konverziónál lett volna munka, lehet ugyanannyi  vagy több, mint most. A különbség annyi, hogy egy tesztelt rendszer esetén az alapok biztosan rendben vannak, mivel valószínűleg a teljes magyarországi rpg-s tábor létszámának sokszorosa látta és tesztelte. Ezzel szemben jelenleg a házi fejlesztésű d6 motor alatt fut, amit valószínűleg a készítőjén és néhány haverján, meg most 10-20 tesztelőn kívül, ember nem játszott. Ettől amúgy még lehet szuper, csak nyilván az esélye kisebb, azt viszont nem látom, hogy pontosan mi is az előnye (az "óccccsón" kívül, bár egy nyílt rendszer nem tudom mitől lenne drágább).

 

Fentiek egyébként nem a fejlesztés ellen szólnak, részemről meg fogom nézni, ha valaha kijön valami. Jelenleg ebben nem hiszek, de remélem a fejlesztők megcáfolnak.



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.12, 21:56

 

ez mondjuk jogos, de ha kiveszed a mozaikmágiát, akkor nem sok (rendszer szintű) egyedi vonása marad a mágusnak...

Talán ez az egy, ami markánsan megkülönbözteti a D&D-től.

 

 

Ezzel nem értek egyet, de mivel ez szubjektív, tegyük fel, így van. Akkor ez baj?

 

Egyrészt szerintem senki (na jó, a többség) nem a rendszere miatt játszik MAGUSt, hanem a világa miatt, az meg erősen különbözik a D&D settingektől. Btw az (A)D&D settingek is erősen különböztek egymástól, a Spelljammer játékosokat valami miatt nem zavarta, hogy a Ravenloft vagy Dark Sun playerek ugyanolyan kockával dobnak.

 

Másrészt pedig, ha valóban olyan kevés egyediség van a MAGUS rendszerében, akkor tényleg csak a mozaikmágia az akadály, hogy egy meglévő rendszert konvertáljunk?  Mert ha igen, akkor azt gondolom, hogy elengedhető a téma, a mozaikolós rész áthelyezhető a "fluff" részbe, és technikailag a varázslói mágia beilleszthető egy egységes mágiarendszerbe.
 



Creo

Creo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 252 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.12, 21:23

Azért az M varik(meg a pszí is)  nagyrészt elég egyediek és jellegzetesek. Bm, boszi, tűzvari és bárd, sámáni néhány papi, meglehetősen meghatározók a mozaikmágia mellett. Ötletesek, hangulatosak, hatásukban hasznosak, még ha statjaikat tekintve nem mindig mondhatók hatékonynak, vagy megérősnek. Az egész lista 80%-ban nekem maga olyan MÁGUSOS és egyetlen másik rendszerel sem keverném egy-két kivételtől eltekintve. 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.12, 21:11

A mozaikmágia megkerülhetetlenségével kapcsolatban:

 

Ha feltételezzük, hogy egy M* rendszernek a regényekből megismert világot kellene leképeznie, akkor kérdés, hogy melyik regényben jelent meg a mozaikmágia olyan formában, ahogy a ZŐDben szerepelt?

 

 

ez mondjuk jogos, de ha kiveszed a mozaikmágiát, akkor nem sok (rendszer szintű) egyedi vonása marad a mágusnak...

Talán ez az egy, ami markánsan megkülönbözteti a D&D-től.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2059 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.12, 21:10

A mozaikmágia megkerülhetetlenségével kapcsolatban:

 

Ha feltételezzük, hogy egy M* rendszernek a regényekből megismert világot kellene leképeznie, akkor kérdés, hogy melyik regényben jelent meg a mozaikmágia olyan formában, ahogy a ZŐDben szerepelt? Én az inomis időkben felhagytam az önkínzással és befejeztem a M* regényeket, így lehet volt ilyen, de addig nem igazán rémlik. Voltak a regényekben a varázslók - bár általában inkább mágusok vagy tapasztalati mágiahasználók -, akik nagyon táposak és titokzatosak voltak (persze egy M* regényben ki nem az?), de nem nagyon rémlik olyan, hogy nagyon pakolgatták volna a mozaikokat. Talán volt 1-2 utalás a Karneválban és 1-2 másik regényben, de semmiképpen nem olyan szinten, hogy rendszerben megkerülhetetlen legyen.

 

Az egész mozaikos téma sokkal inkább volt Nyúl agymenése, mint Nováké vagy Gáspáré, viszont az egész téma 25 éve áll falként minden újítás egyik legnagyobb akadályaként. Ráadásul úgy, hogy az eredeti rendszer is csak erős korlátokkal/háziszabályokkal működött már. BTW Nyúl megoldotta, működik is, csak éppen a Grimoire önmagában egy ~300 oldalas szörny, amit egyetlen "alapkönyv" sem bír el. (Kár egyébként, mert a Griomoire-t imádtam, de talán nem véletlen, hogy soha nem sikerült játszani vele.)

 

Szerintem lehet "magas mágiát", mozaikmágiát, stb rakni bármilyen új rendszerbe. Viszont én pl simán megvenném, ha van egy egységes mágiarendszer minden kasztnak (karriernek, képzettségnek, ami éppen van), eltérő varázslatokkal, aztán a hatások és a "fluff" adja a különbséget. A boszorkánymesternél ez a rohasztásos trutymákolás, a varázslónál meg a mozaikolós orrfennhordás.

 

Pont a Grimo mintájára akarok valami hasonlót összehozni, csak sokkal egyszerűbben. Teszem azt egészségmágia képzettség, aztán ebből a pap felveszi az elfszabásúak gyógyítását, míg a bm az elfszabásúak nyelvének lerohasztását, mindkettő elkölti a pontot, felveszi a varázslatot, aztán dob ugyanazzal a képzettséggel. De ott az Ars Magica, már 30 éve megoldotta ezt a kérdést, csak annál is egyszerűbbet szeretnék.
 



Creo

Creo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 252 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.12, 20:14

Mozaikmágia a regényekben/novellákban:
-alapkönyv: Tűztánc novella, a varázsló főellenfél Víz/Erőaurát von maga köré.

-Jó széllel toroni partra: az elf varázsló Tűzzáporral égeti az orv-számszeríjászokat, majd a hajón, Víz+Fagyaurával fagyasztja meg a krániakat.

És így kb ennyi. Felejthető és el is felejtették. :P
Pl.: Alyrtól egyszer nem látsz mozaikmágiát.

A Rúnákban volt egy próbálkozás a mágikus procedúrákra, mint önálló, különleges és b***ó hatások és nem mozaikok.

Ezek, amolyan még magasabb mágiák voltak.

Egyebek iránt sokszor előtérbe került a tűzvarázslók tűzmágiája kalandjainkon, mint specialista Őstűz-használó kaszt, akinek bár szerteágazó a repertoárja, főleg az MT/ETK után, de a nyavalyás Hat Iskolaformában a Falon/Szőnyegen kívül kb varázsló szinten nyomta az áldást, vagy még úgy se.

 

A papi mágia meg maga a káosz volt mindig is: mp-erősség-erősítés vonalon csak úgy röpködtek a hasraütött értékek.

Aki ezt az egész mágiarendszert képes megreformálni, annak a többi már gyerekjáték.

 



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6217 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.12, 19:22

A mozaikmágia megkerülhetetlenségével kapcsolatban:

Az egész mozaikos téma sokkal inkább volt Nyúl agymenése, mint Nováké vagy Gáspáré, viszont az egész téma 25 éve áll falként minden újítás egyik legnagyobb akadályaként. Ráadásul úgy, hogy az eredeti rendszer is csak erős korlátokkal/háziszabályokkal működött már. BTW Nyúl megoldotta, működik is, csak éppen a Grimoire önmagában egy ~300 oldalas szörny, amit egyetlen "alapkönyv" sem bír el. (Kár egyébként, mert a Griomoire-t imádtam, de talán nem véletlen, hogy soha nem sikerült játszani vele.)


Pontos megfogalmazás. :csingcsung:

Nemrég játszottam Sawage Worlds rendszerében Conant és kb 6 különféle varázslat összerakásával sikerül egy:
-ősi acheroni mágiát áttörni
-egy bebörtönzött szellemet megidézni
-engedelmességre kényszeríteni
-szóra bírni

Ezt magusban is meg lehetett volna tenni, itt kellett hozzá:
-egy másik varázsló segítsége
-varázskör, füstölőkkel
-némi véráldozat

Teljesen jól működött. :koszonom:

Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.12, 18:58

A mozaikmágia megkerülhetetlenségével kapcsolatban:

 

Ha feltételezzük, hogy egy M* rendszernek a regényekből megismert világot kellene leképeznie, akkor kérdés, hogy melyik regényben jelent meg a mozaikmágia olyan formában, ahogy a ZŐDben szerepelt? Én az inomis időkben felhagytam az önkínzással és befejeztem a M* regényeket, így lehet volt ilyen, de addig nem igazán rémlik. Voltak a regényekben a varázslók - bár általában inkább mágusok vagy tapasztalati mágiahasználók -, akik nagyon táposak és titokzatosak voltak (persze egy M* regényben ki nem az?), de nem nagyon rémlik olyan, hogy nagyon pakolgatták volna a mozaikokat. Talán volt 1-2 utalás a Karneválban és 1-2 másik regényben, de semmiképpen nem olyan szinten, hogy rendszerben megkerülhetetlen legyen.

 

Az egész mozaikos téma sokkal inkább volt Nyúl agymenése, mint Nováké vagy Gáspáré, viszont az egész téma 25 éve áll falként minden újítás egyik legnagyobb akadályaként. Ráadásul úgy, hogy az eredeti rendszer is csak erős korlátokkal/háziszabályokkal működött már. BTW Nyúl megoldotta, működik is, csak éppen a Grimoire önmagában egy ~300 oldalas szörny, amit egyetlen "alapkönyv" sem bír el. (Kár egyébként, mert a Griomoire-t imádtam, de talán nem véletlen, hogy soha nem sikerült játszani vele.)

 

Szerintem lehet "magas mágiát", mozaikmágiát, stb rakni bármilyen új rendszerbe. Viszont én pl simán megvenném, ha van egy egységes mágiarendszer minden kasztnak (karriernek, képzettségnek, ami éppen van), eltérő varázslatokkal, aztán a hatások és a "fluff" adja a különbséget. A boszorkánymesternél ez a rohasztásos trutymákolás, a varázslónál meg a mozaikolós orrfennhordás.

 

 



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5403 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.12, 18:24

 

Butaságnak tartom, hogy más rendszert kellene átvenni, és jó lenne a M*. Mert az nem lenne M*. A M* az "első" (majdnem) hazai fejlesztésű szerepjáték, nem az első hazai trial of ctulhu adaptáció. Ha nem képesek arra, hogy az eddig megjelent bármelyik M* játék alapjain dolgozzanak, akkor a M* nevet el kell engedni. Ha az a konklúzió, hogy a játék menthetetlen, akkor a világra lehet új játékot építeni, kicsit alternált névvel. De egy akármilyen konverzió nem lesz M*. Azt köszönöm, otthon is megoldom.

 

 

(OFF)van egy csomó kiváló játék, ami alatt nincs saját rendszer, hanem egy létező rendszert szabtak az igényekhez. Ilyen például a Stormbringer (call of cthulhu/brp d100), a Pendragon (brd d100), a Night's black agents (gumshoe) vagy a Buffy (unisystem). Nyilván olyan példa is van, mikor nem végezték el rendesen a házi feladatot, például ilyen a Savage Worlds alá megjelent Lankhmar vagy a Star Wars/Ghostbusters d6 rendszerét használó Indiana Jones rpg.(/OFF)

 

Az első kiadású mágus egyébként közel sem menthetetlen. Van benne néhány zavaró dolog, de fiatalon jókat játszottunk vele. Mikor később visszatértem a hobbihoz, úgy voltam, hogy "jé, hát ezt még mindig nem javították? visszatérek mágushoz, ha ezek ki lesznek kalapálva". De hát nem lettek.

 

A bakik túlnyomó többsége viszonylat könnyen javítható. (pl. a közepes pajzs mint ultimate tárgy, a baromi sok FP miatti elhúzódó de legalább taktikamentes harc, a karakterosztályok kiegyensúlyozatlansága, a főjellemzpróbák módja, négy oldalas képzettséglista, stb)

Ami nehezen javítható, az a mozaikmágia. Már úgy értem, hogy ha nem az a patch megoldása, hogy egy szívlapáttal agyoncsapja.

Bármilyen paraméterezhető mágiát kitalálni nehéz ügy. Ne legyen túl erős vagy gyenge, ne legyen túl matekos, maradjon hangulatos (ne legyen fizikaóra vagy lecsupaszított rendszerkedés) vagy hogy a varázsló ne túrja ki az igazi specialistákat a szerepükből. Vannak erre viszonylag használható megoldások (Buffy magic box, Stormbringer Eastern magic, Castle Falkenstein, stb.) de egyik sem implementálható egy-az-egyben. edit: megfeledkeztem az alkudozós, teljesen szabad mágiáról, ahol csak léptékek vannak. (apocalypse world, barbarians of lemuria) Ez is működne, bár nehéz lenne eladni mágus játékosoknak.

 

Az offos részre ld. az előző válaszomat. Igen, lehetséges Ynev alapú új szerepjáték, de egyrészt hivatalosnak kell lennie (értsd: GA és a hivatalos kiadó adja ki), másrészről egyértelmű cezúra kell. De azt ne hívják M.A.G.U.S.-nak. Legyen Ynev - DnD X.ed., vagy mittomén. A régi rendszert meg el kell engednie egyúttal a kiadónak, akkor látják az emberek, hogy a váltást komolyan gondolják. De ha foggal-körömmel kapaszkodnak a hullájába, akkor senki nem fogja komolyan venni az új rendszert.

 

De mint mondtam, az csak az egyik megoldás. A másik, hogy a M* meglevő 2-3 verziójának valamelyikével kezdenek valamit. De abba nem fér bele hogy nem d100 és nem mozaikmágia.

 


Módosította Dronner: 2019.08.12, 18:28


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6217 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.12, 17:21

Szerintem ez egy önbecsapós mítosz, hogy a magus nem működik mozaikmágia meg nemtommilyen speckó világkép nélkül. Mondja már el nekem valaki, hogy a magusnál sokkal specifikusabb lovecrafti vagy tolkieni világok miért működnek egy jó motor alatt? :titok:

Talán mert a készítők képesek voltak a rugalmasságra? :eeek:


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]