Ugrás tartalomhoz


Fotó

Új MAGUS szerepjáték


  • Válasz írásához lépj be
3685 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8568 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 10:15

Ha unjátok a hosszú videókat, itt egy rövid is:



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 824 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 09:43

Intelligencia képességem alacsony, rákerestem a dramaturgia jelentésére, de nem igazán értem, hogy miféle kapcsolatban áll a játékrendszerrel. Ezt el tudná magyarázni valaki?

 
Innen a második értelmezésről van szó.
 

2. Színház, írásmesterség: Az információk megjelenítésének művészete, amely a bemutatott vagy megírt események elrendezésének elveit írja le. A sokféle gondolatközlési forma mellett fontos eszköze a logika, amelyet azzal a céllal alkalmaz, hogy általa a cselekmény világos, követhető és érthető legyen.
dramaturgia logikája nem abszolút érvényű logika: csupán bizonyos konkrét körülmények között érvényes. Az író a dramaturgiát használja, amikor megmutatja, hogy a leírt történetében milyen helyzetből milyen másik helyzetbe jut majd el a cselekmény. A dramaturgia kulcskérdése: minek kell megtörténnie, hogy ebből az állapotból létrejöjjön ez a másik állapot?

 
Ugyanúgy, ahogy egy irodalmi vagy színházi műnek be kell tartania ezeket a szabályokat, hogy érdekes vagy izgalmas vagy csak ne fárasztó legyen, a szerepjátéknak is valamilyen szinten követnie kell. Például még a random encounter dobásoknál is figyelembe kell venni, hogy nem dobunk homoki sügérek táblázatából a város közepén, mert a játékosokat ez a logikátlanság valószínűleg kizökkenti majd a beleélésből. Ugyanezért kötött a kaland struktúra, a végén a nagy összecsapással a főboss ellen.

 

Amikor Raon például arról beszél, hogy a nem fekete-fehér világkép dramaturgiailag jobb, akkor csak annyit mond, hogy több lehetőséget rejt érdekes történetek alkotásához. Itt a dramaturgia a dramaturgia szabályokra utal.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8568 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 09:33

Miért mennek ennyire rá a kérdések non stop a narratív rendszerre?

Mintha ki akarnák húzni a készítőkből, hogy tűpontosan hány százalékban lesz ez narratív.

 

Én úgy érzem, hogy a Kalandhorizontnál valamiért* most felkapott téma lett a narratív szerepjátékok témája. Talán emiatt haraptak rá arra is, hogy Raon az utóbbi közszerepléseiben emlegette, hogy az új MAGUS narratívabb írányokba kacsingat, mint az elődei, és talán emiatt készült vele is ez az új beszélgetés.

 

* Esélyes, hogy azért, mert a KH maga is forgalmaz vagy tervez forgalmazni narratívabb játékokat, és így szeretnék a közönséget megteremteni hozzájuk. Vagy csak szimplán őket is érdekli ez a téma.

 

Persze lehet, hogy tévedek, de pont az eggyel korábbi KH videó is a narratív rendszerekről szól:

 

Szerk.: Beletekerve, a videó tele van különféle KH termékekkel való példálózással, szóval egyértelműen van marketing szándék mögötte. :)



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 08:13

Intelligencia képességem alacsony, rákerestem a dramaturgia jelentésére, de nem igazán értem, hogy miféle kapcsolatban áll a játékrendszerrel. Ezt el tudná magyarázni valaki?



Morsat

Morsat

    Kapitány

  • Fórumita
  • 1024 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.04, 21:43

Nos, megnéztem ezt a videót is, ahogy az előzőt is múltkor.

Pár gondolat:

 

Gyakorlatilag a 4-ből 3 ember ugyanaz, ugyanarról beszél, néha ugyanazt a kérdést teszik fel kb. :)

Asszem a következő videót - ha lesz - már nem nézem meg, mert semmi értelmét nem látom már. Beszélgetnek, fikcióznak valamiről, amit Raonék tudnak, de nem konkretizálnak.

De ez így meg olyan, mintha vettem volna egy bicajt, amiről úgy beszélgetnénk, úgy kérdezgetnének engem egy bicajos fórumon, és úgy válaszolnék, hogy a márkáján kívül sem a típusát, sem a méretét, sem a színét, sem egyéb tulajdonságait nem mondanám el, csak azt csepegtetném, hogy húúú olyan jól gurultam vele a János hegyről lefeléééééé, annyira jól ment, a fékhatása mennyire kiváló volt, a  teszteken nagyon jól átment... stb :)

 

Hány videó jön még így ki? Semmi értelme. Ez így marketingnek egy ideig jó (mondjuk eddig), de aztán visszafelé fog elsülni. (Mint a csetes vakrandik régről: aranyszabály volt, hogy túl sokáig ne csetelj a kiszemelttel (2-3 alkalom max), mert utána túlzott és idealizált elvárás lesz a fejedben róla, és csalódni fogsz jó eséllyel. :))

 

Ráadásul ez a tesztelő srác olyat alávágott Raon marketingjének azzal az előszedett kinyomtatott varázslat-gyűjteménnyel, és hogy az az egy oldalra elfér minden az azért nem annyira fér el gondolattal, hogy szegény Raon kínosan pislogott csak, és mentette utána ami menthető. :D

Asszem legközelebb meggondolja kit hív el. :)

 

(Nem akarom Bakk Lászlót leszólni, de nehéz hallgatni amit mond. A kérdéseit és a gondolatait is elég nehezen és lassan szedi össze. De nem ismerem őt, csak a videókból jön le így.)

 

Miért mennek ennyire rá a kérdések non stop a narratív rendszerre? Egy jó pár éveket kihagytam a M* tetszhalálának nyomonkövetésében (és a szerepjátékban is), de valahol ez eldöntött igény lett, hogy ennek az új Mágusnak márpedig narratívnak kell lennie? Felmérés ezt igazolta/igazolja? 

Mintha ki akarnák húzni a készítőkből, hogy tűpontosan hány százalékban lesz ez narratív. 

 

Raonék folyton azt szajkózzák, hogy keret van, meg minden képlékeny, meg ha valaki aquír vérű kalandozót akar, hajrá, csinálja, semmit nem akadályozunk meg, minden stílusban lehet majd játszani, szabályokban is lehet módosítani, stb, hogy lassan azt érzem, hogy egyrészt nem mertek felvállalni egy határozott irányt, másrészt tényleg csak egy nagyon tágra húzott keretet készítenek. Ez viszont annyira nagy eltérést hozhat majd társaságok között, hogy az átjátszásokkal baj lesz. Persze ilyen eltérések régen is voltak/lehettek, de akkor a KM azt mondta mondjuk, hogy ez és ez a szabálykönyv szerint játszunk és pont. Itt meg csinálsz egy aquír vérűt egyik KM-nél, a másik meg kihajít vele, holott mind a kettő ugyanabból a szabálykönyvből játszik. Egyiknél kockák nélkül játszotok, másiknak meg a kockák a mindene. Mondom, tudom, ilyen eltérések régen is voltak, de itt most mintha ezt még támogatnák is direkt.  A mesélők úgyis mindig módosítanak kicsit a saját szájízük szerint az adott játékon, de itt ezt az alap módosítási-szabadságon felül fogják megtenni. Nekem ez a hatalmas szabadság nem teszik. De nyilván megint csak találgatunk és max a saját nyomorom ez, és persze megint csak nem tudunk semmi konkrétat. :)

 

Konkrétumokról azért nem beszélnek még szerintem, azért nincs példajáték, az egy oldalas szabály, mert egyrészt még mindig változtatnak, változtathatnak dolgokat napról napra, másrészt óvják a rendszert jogilag is előre. Ez utóbbi érthető.

 

A hetente, kéthetente tesztelés csak nekem tűnik kevésnek/lassúnak? Valahogy úgy vagyok vele, hogy ha már nekifeszültek  egy ilyennek, akkor csak sűrűbben kéne nem? Különben egy ideig itt még nem lesz semmi. :)

 

Amikor említik Raonék, hogy nem akarnak majd a karakterek mindenáron ölni, mert a szabályok erre adnak lehetőséget. Nos ez a lehetőség eddig is ott volt kb. minden szerepjátékban. Csak szólnod kellett, hogy kedves KM, nem akarom majd megölni jó? Jó.

A sarokbaszorítós példa: Szerintem ez játékintelligencia/helyzetfelismerés kérdése volt eddig is. Az ETK-ban  mesélve is meg tudtad csinálni. Ott is mondhattad, hogy ezt akarod, a KM ott is áldását adhatta rá, és ott se kellett ledobálni a harcot ha már egyértelmű volt. Az más kérdés, hogy ledobálták, ledobáltatták, és az is, hogy ettől függetlenül sokszor itt is le fogják. :) 

 

 

Na így hirtelenjében ennyi.

 

 



Karez

Karez

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 13 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.04, 18:05

Kommandós fantazira nem tudok, nem erre asszociálni:
https://youtu.be/O6PjkyDIxi8

Bocsánat. :)

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.04, 13:28

Igazándiból így, hogy ennyit elmondtak már a rendszerről, egyre kevésbé értem, hogy miért lesz jobb, mint a DND5:

 
Már az eggyel korábban linkelt videóból kiderült, hogy a DND5-öt nem azért vetették el, mert rosszabb lenne vele a szerepjáték, hanem mert megkötné a kezüket a külső rendszer - miközben ők egy több elemből álló brandet akarnak felépíteni, pl. kártyás játékkal, társassal, lapozgatós könyvekkel, stb. Ez nem lett volna gördülékenyen megvalósítható, ha a Wotc mindenbe beleszól.
 
Tehát szerintem az az álláspontjuk, hogy nettó győzelem, ha csinálnak a dnd5-nél rosszabb rendszert/szerepjátékot, de összességében a brand többi ágát fel tudják futtatni akár egy mérsékelt szerepjátékos sikeren keresztül.


A WotC beleszólhat hogy ki hogy módosítja az SRD-t? Egyébként nekem se tűnik túl biztatónak ha főcsapás egy D&D5 setting lenne, de teljesen más okból.
 

De még inkább kérdéses, hogy a Kalandozók és Köpönyegekhez képest miben lesz jobb:

 
Állításuk szerint évek teltek el úgy, hogy ha valaki besétált volna hozzájuk, hogy itt a mágus szerepjáték új motorja, akkor kiadták volna. Szóval lehet, hogy a K&K (? A KéK már foglalt a Kalandozók és Kompániák óta :P) csak simán későn jött. A jogi része nem tudom hogy van a dolognak, de megnézném, ahogy elGabor beperli őket.


(A Kazamaták és Kompániák KéK és K&K néven is ment, ezért váltottam a KK20-ra, hogy ne ütközzenek. Hogy k20-as, vagy a premier 2020-ban volt, ízlés kérdése.)

Jogilag lehet tényleg problémás lenne, hisz nem csak elGabor a jogi tulajdonosa, hanem van vagy 8-10 ahogy átnéztem a jogi függeléket...

A KK20-szal nem hinném, hogy bármi ütközés lenne. Ott például szándékosan hiányzik a szociális és szerepjátékos rész, úgy gondoltam azt a játékosok megoldják maguknak. Inkább a kötetlenebb kalandozás/kazamatakúszás lenne a megcélzott irány, én azt is el tudnám képzelni, hogy szituációtól lenne függő, hogy melyik rendszert használjuk.

Módosította kukac: 2020.08.04, 13:29


Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.04, 13:03

Igazándiból így, hogy ennyit elmondtak már a rendszerről, egyre kevésbé értem, hogy miért lesz jobb, mint a DND5:

 

Már az eggyel korábban linkelt videóból kiderült, hogy a DND5-öt nem azért vetették el, mert rosszabb lenne vele a szerepjáték, hanem mert megkötné a kezüket a külső rendszer - miközben ők egy több elemből álló brandet akarnak felépíteni, pl. kártyás játékkal, társassal, lapozgatós könyvekkel, stb. Ez nem lett volna gördülékenyen megvalósítható, ha a Wotc mindenbe beleszól.

 

Tehát szerintem az az álláspontjuk, hogy nettó győzelem, ha csinálnak a dnd5-nél rosszabb rendszert/szerepjátékot, de összességében a brand többi ágát fel tudják futtatni akár egy mérsékelt szerepjátékos sikeren keresztül. 

 

De még inkább kérdéses, hogy a Kalandozók és Köpönyegekhez képest miben lesz jobb:

 

 

Állításuk szerint évek teltek el úgy, hogy ha valaki besétált volna hozzájuk, hogy itt a mágus szerepjáték új motorja, akkor kiadták volna. Szóval lehet, hogy a K&K (? A KéK már foglalt a Kalandozók és Kompániák óta :P) csak simán későn jött. A jogi része nem tudom hogy van a dolognak, de megnézném, ahogy elGabor beperli őket.



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 824 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.04, 12:16

Amitől nagyon tartottam, hogy NAR játékot csinálnak, amire szerintem nem túl sok vásárló lenne kíváncsi, az úgy néz ki, mégsem fog bekövetkezni.

 

Ahh, itt kimaradt a sok szócska, de remélem így is mindenki értette...

 

2. Közepesen sok van és kalandonként töltődik:

 

Nekem úgy tűnt, hogy 10-20 körül lesz, és kalandonként a karakterek vagy karakterépítő pontokat, vagy befolyáspontokat kapnak (XP helyett). Ami mondjuk szerintem sokkal fontosabb, hogy mire kapják, hogy a rendszer mit jutalmaz. De majd meglátjuk, ha végre kirakják a szabályokat valamelyik nyáron...

 

Lehet, hogy nincsenek tisztában az egyes szavak jelentésével? :titok:

 

Hát, Raon gyakorló íróként szerintem tisztában van a dramaturgia jelentésével. Nekem inkább úgy tűnt, hogy Raon és a tesztelő fickó mintha nem lett volna egy hullámhosszon ebben a témában.

 

inkorrekt applikációjával inverz impulzust ér el

 

LOL, ezért megérte felkelni... :D

 

Igazándiból így, hogy ennyit elmondtak már a rendszerről, egyre kevésbé értem, hogy miért lesz jobb, mint a DND5:

  • Az is relatív rules light
  • A karakterek ott is elég sokáig jobbak, mint az ellenfelek (csak ott a HP/varázsrekesz fogy el, nem a befolyás pont)
  • Átfogó képzettségek vannak
  • A harc sem tart túl sokáig (relatív a DND3-hoz vagy MAGUS-hoz képest)
  • Lehet köpönyeget lobogtatni ha van inspiration

 

De még inkább kérdéses, hogy a Kalandozók és Köpönyegekhez képest miben lesz jobb:

  • Az aztán tényleg narratív, izé, rules light...
  • Abban aztán van drámai kihívás...
  • És dramaturgiailag célszerű eleve két karakterlapot kidolgozni játék előtt...
  • Ráadásul rögtön vagy 10 tesztelt kalanddal fog indulni...


Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1387 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.04, 11:27

Amitől nagyon tartottam, hogy NAR játékot csinálnak, amire szerintem nem túl vásárló lenne kíváncsi, az úgy néz ki, mégsem fog bekövetkezni. Amire ők szerintem gondolnak, azt az alábbi behelyettesítési táblázattal lehet értelmezni:

Narratív = Rules light

Drámai = Kihívás

Dramaturgia = Izgalmas

 

Én is ezen gondolkodtam hallgatva a beszélgetést, már az utóbbi videónál is feltűnt, de a mostaninál pláne hangsúlyos volt (a dramaturgia szó használata kifejezetten parodisztikus hatást keltett már néhol, tipikusan az az eset, mikor idegen szavakat használ valaki, hogy műveltebbnek tűnjék, de inkorrekt applikációjával inverz impulzust ér el). Szerintem nincsenek tisztában a fogalmak valódi jelentésével. 

Mindenesetre egyre kíváncsibb vagyok, hogy mit sikerült kihozniuk mindebből.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.04, 10:57

Amire ők szerintem gondolnak, azt az alábbi behelyettesítési táblázattal lehet értelmezni:
Narratív = Rules light
Drámai = Kihívás
Dramaturgia = Izgalmas


Lehet, hogy nincsenek tisztában az egyes szavak jelentésével? :titok:



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.04, 10:47

Az valahol üdvözölendő, hogy azért "igazzy" NAR rendszer nem lesz, mert nem akarom hogy tuti bukó legyen a játék.

 

Ellenben engem ezek a fránya befolyáspontok egyre jobban érdekelnek. Mennyi lesz, mikor töltődnek vissza, mit tudnak, stb.

 

Mert igazat megvallva, ha "alapjáraton" pár városőr lenyom bárkit, akkor speciális pontok nélkül nem nagyon lesz hősködés. Itt most fel fogom tételezni hogy komoly hatásuk lehet egy-egy harcra/kihívásra.

 

Én pár opciót látok:

 

1. Ala Exalted: 

 

Ezek a pontok ömlenek vissza, csak maximum korlát van. Tehát effektíven a -nem- tudják a városőrök megállítani a -karaktereket-. De mondjuk banditákat igen. Ennek mondjuk adok %5-ot, nem tartom esélyesnek.

 

2. Közepesen sok van és kalandonként töltődik:

 

Itt ugye megint az van, hogy ha azért le akarják nagyon győzni az ellent, akkor költeni fogják. Talán ez lehetne valamiféle középút, mert akkor nem éri meg harácsolni, és reálisan el is fogják használni. Negatív lehet azonban, hogyha direkt mindenki a "végéig" tartalékol, aztán ellövi mind, mert hát úgy is vissza fog jönni. Utóbbi inkább meta probléma, nem rendszer, és azért okos KM gyorsan le tudja szoktatni erről a játékosokat, hogy túlságosan ráharapnak. Mondjuk nem is fognak, ha egy játékülés nem egy kaland, ezért nem lehet belőni, hogy mikor lesz "vége".

 

3. Kevés van, és ritkán töltődik:

 

Na, ez szerintem a lehető legrosszabb potenciális megoldás. Mert ebből ziher az lesz, hogy a játékosok -jól felfogott érdeke- lesz a lehető legritkábban használni. Ez menti meg az életét, minek "csessze el" hősködésre?

 

Ezek közül számomra talán a kettes tűnik még a legjobban illőnek -ha- az a cél hogy a karakterek kalandozók, és nem mondjuk kommandósok. 

 

Egyébként csak ismételni tudom amit más már leírt. Konkrétumok jók lennének, mert ez így csak teória gyártás, az alapján amit elmondtak, és hogy mi más rendszert ismerünk. :D

 

 



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 824 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.04, 06:43

Na, hát végigszenvedtem magam a videón (munka mellett, félfüllel), ennyire azért nem voltam kíváncsi a részletekre. Összegzést ezért most nem is írok, de a többiek elmondták a konkrétumokat.

 

Amitől nagyon tartottam, hogy NAR játékot csinálnak, amire szerintem nem túl vásárló lenne kíváncsi, az úgy néz ki, mégsem fog bekövetkezni. Amire ők szerintem gondolnak, azt az alábbi behelyettesítési táblázattal lehet értelmezni:

Narratív = Rules light

Drámai = Kihívás

Dramaturgia = Izgalmas

 

Én kíváncsi leszek arra, hogy az ő bevallásuk szerint is öszvér rendszer hogyan fogja megoldani az egymásnak ellentmondó kívánalmakat, de továbbra sem tartom vissza a levegőt... :)



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12405 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.03, 22:46

(Nem is az a furcsa, hogy más volt a Zöld/ETK-ban, mint amire én emlékszek, hanem hogy olyan dolgokat hoznak fel előnynek, amik a szerepjáték hobbiban már 20-30 éve alapnak számítanak.)

 

A Zöld esetén ott voltak az ilyen-olyan nem kalandozó NPC-k statjai, nem voltak túl izmosak, pláne ha nem adtál hozzá felszerelést, de azért pár "mezei városőr" könnyű nyílpuskával tudott kellemetlen lenni.

Szintén koncepció, hogy a falusi pap 1. tsz.... Miközben pld. az orkoknál le van írva, hogy kb. 100-400 fős törzsre jut legalább egy, 1-4. tsz sámán (BM kasztú) - most akkor az embereknek kevesebb varázstudójuk lenne.

De ez nem rendszerkérdés - ez világkérdés.

 

A rendszerkérdés az, hogy 3-4. tsz karakterek célzóegyverrel vagy mágiával BÁRKIRE veszélyesek voltak már "anno" is, plusz még a mérgek és az időnként becsúszó 00. 
 

(...)
Amit ígérnek:
Minden jobb lesz.
Lehet modellezni a regényekben tapasztalt dolgokat.
4 városőr szálfegyverekkel bármelyik kalandozót szétszedi, meg kell gondolni, hogy vállalunk-e rizikót harcba kerüléssel.

 

Minden is jobb lesz

Azt ugye nem akarják megmondani, melyik regény, de mintha lennének egymásnak mágiaelméleti szempontból keresztbeíró irodalmak...

A szálfegyverek esetén azért talán láttunk már kungfu-filmet, amiben 3-4 botos-lándzsás ellenfelet elintéz hősünk, de itt emlékeztetnék arra, hogy a macedón falanxot is, a spanyol pikásokat és a svájci pikás-alabárdosokat is nyomták le rövidebb fegyverekkel IRL. 



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.03, 21:46

(Nem is az a furcsa, hogy más volt a Zöld/ETK-ban, mint amire én emlékszek, hanem hogy olyan dolgokat hoznak fel előnynek, amik a szerepjáték hobbiban már 20-30 éve alapnak számítanak.)

 

Ami konkrétumot sikerült kihámozni:

6 fokú képzettségrendszer lesz.

A jellemzők +2 - -2 vonalon mozognak.

A befolyáspontok feltehetőleg többet érnek, mint a karakteralkotási pontok. (Legalábbis a jelenlegi béta változatban.)

Itt is átveheti a KM a karakterek irányítását (??).

Kezdeményező dobás helyett irányítási rendszer lesz. (Bármit is jelentsen ez.)

A szereplők 6 HP (vagy mi) alatt elájulnak.

5-6 NPC-t 10 perc alatt el lehet készíteni.

 

(Kihagytam még valamit?)

 

Amit ígérnek:

Minden jobb lesz.

Lehet modellezni a regényekben tapasztalt dolgokat.

4 városőr szálfegyverekkel bármelyik kalandozót szétszedi, meg kell gondolni, hogy vállalunk-e rizikót harcba kerüléssel.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6521 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.03, 21:25

KLM, közel 27 év örökségét nehéz a kukába dobni, amennyire tudom, inkább a régi motorosok a célcsoport, már csak azért is, mivel a mai huszonéveseket jobban be tudja vonzani a D&D5E. Konkrétumok valóban nem ártanának. :nos:

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12405 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.03, 21:06

Végighallgattam: 

1, A srácoknak nagyon más fogalmaik vannak arról, mi volt az ETK-ban, mint nekem

2, A rendszer pörgősebb lesz, de azért a mágiarendszer már most 100 oldal (szellősen szedve persze)

3, Jajdejó, sok opció lesz a rendszerben (a ZŐD Kódex egyik alapvetése, hogy azért nem játszanak sokan, mert nincs eléjük tolva egy rakás kidolgozott opció, amivel elkezdhetik... és aztán ESETLEG - nem mindenki szereti ugyanis- lehet variálni.  Sőt, 30 felett, gyerek után vagy sok túlórás melóhely mellett már nem akarnak annyian személyre szabni.)

4, A rendszer konkrét működéséről még mindig nem tudunk semmit, pedig hát egy tök mundén karakter legenerálása és egy példaharc - a marketing szerint - percek alatt meglett volna... 

5, Mondtam már, hogy nagyon ódzkodnak a konkrétumoktól? 


Módosította KLM: 2020.08.03, 21:06


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12405 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.03, 19:53

Az első 30 percnél tartok, de az az érzésem, hogy a srácok egész más Z.Ö.L.D.-et és ETK-t játszottak, mint én, (a városőrnek ill a falusi papnak esélye sincs és első szintű, idővel legyőzhetetlenek a karakterek, nem félnek a szakadéktól, nehéz NJK-kat csinálni)... 



Karez

Karez

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 13 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.03, 16:37

Új videó, még több infó (nosztalgiavonat nélkül):


Módosította strato: 2020.08.03, 18:42


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12405 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.30, 21:16

 

 

Node kérem, akkor az már nem is kommandós fantazi, ha nem kommandózunk. *megpördi a bajszát*

 

 

Egy kis késő nyócvanas évek: "kommandózás":

 

...vagyis a "boss" előtt viszonylag kevés lopakodás után le lehet hentelni egy rakás alacsony és pár max közepes szintű NJKt... Pláne, ha nem látszik, ki a boss. ehe, ehe... 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]