Ugrás tartalomhoz


Fotó

Új MAGUS szerepjáték


  • Válasz írásához lépj be
2769 hozzászólás érkezett eddig

morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 405 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.06, 20:10

morgorito:
Na és szerinted azt a DV-GA páros valóban kiakarta adatni? Mert szerintem eszük ágában sem volt. Kb 12 éve ezt csinálják. Hozz egy rendszert ami úgyse fog tetszeni nekünk és addig módosítgatjuk veled amíg te is rá nem unsz és le nem lépsz...

 

Ez már egy másik téma! :D

 

Egyébként egyetértek, nem hiszem hogy lenne rá akarat. Mert erősen az volt a feeling, hogy Raonékat ezért nem fizetik, és ahogy tudjuk amiért nem fizetnek, azt nem is tartják sokra....



Gkar

Gkar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 438 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.06, 16:50

morgorito:
Na és szerinted azt a DV-GA páros valóban kiakarta adatni? Mert szerintem eszük ágában sem volt. Kb 12 éve ezt csinálják. Hozz egy rendszert ami úgyse fog tetszeni nekünk és addig módosítgatjuk veled amíg te is rá nem unsz és le nem lépsz...



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 405 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.06, 15:34

Sphynx:

Valójában szerintem soha nem is létezett...
Ha új rendszer kell, akkor nézz rá erre, elég jónak tűnik ahhoz képest. hogy nem is "hivatalos": 
https://magustk.hu/

 

Mivel egy Project-D átírásról van szó, szerintem a harcrendszer része akár kész is lehet. Sőt akár a pszí is.

 

A probléma ott lehet, hogy hogyan írják át a mágiát (főleg a mozaikmágiát) egy alapvetően hard sci-fi 1d6-os rendszerére. És úgy hogy az felismerhető is legyen.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6233 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.06, 12:08

A Deltavision kezdeményezése az új mágus játékra, mégis csak elhalt hamvaiban?


Raon legutóbb valami olyasmit mondott, hogy nagyon lassan, de megy.

Nem baj, elvégre 2023-ban is lesz évforduló, addig nem ráér a DV? :ork:

Gkar

Gkar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 438 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.06, 11:56

Sphynx:

Valójában szerintem soha nem is létezett...
Ha új rendszer kell, akkor nézz rá erre, elég jónak tűnik ahhoz képest. hogy nem is "hivatalos": 
https://magustk.hu/



Sphynx

Sphynx

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 914 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.12.06, 11:14

A Deltavision kezdeményezése az új mágus játékra, mégis csak elhalt hamvaiban?

NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 684 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.04, 08:00

"Itt van az ősz, itt van újra"

- Petőfi Sándor-

"És újra, és újra, és fehér ember várja homokóra"

-s.k.-

;)

 

Hali!

 

Aki benne van a teszteléses körben, az fel tudna világosítani, hogy "és ezt így hogy"? Vagy csak a szokásos, és majd jövő nyárra lesz valami?

 

Köszi



Creo

Creo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.03, 18:43

"Itt van az ősz, itt van újra"

- Petőfi Sándor-

"És újra, és újra, és fehér ember várja homokóra"

-s.k.-

;)



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8209 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.14, 11:28

Jelzem, hogy kezd a beszélgetés megint elmenni offtopik irányba. A más rendszerekbe átültetett MAGUS-ról mélyebben légyszi inkább itt értekezzetek:
http://lfg.hu/forum/index.php/topic/23696-alternativ-rendszerek-magus-hoz/



vmark

vmark

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 8 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 21:24

Nagyon keveset játszottam SR-t, de a rendszere okés volt, és az 5. kiadásról is jókat olvastam, szóval


kíváncsi lennék erre a változatra! Kár, hogy nem küldted be a M* versenyre!

 

A mágiából nyugodtan dobd ki a fenébe azt, ami nem passzol, kimondottan jót tenne a játéknak egy kis frissesség!

 

Én nagyon bírtam a SR-t, szerintem pl lőfegyverekre hihető volt a harcrendszere, de kardozást nem képezne le jól, jóval nagyobb az esély a kisebb sérülésekre. De rég volt már és inkább csak benyomás, nem próbáltam konverziót :-)



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 740 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 20:09

Nagyon keveset játszottam SR-t, de a rendszere okés volt, és az 5. kiadásról is jókat olvastam, szóval


kíváncsi lennék erre a változatra! Kár, hogy nem küldted be a M* versenyre!

 

A mágiából nyugodtan dobd ki a fenébe azt, ami nem passzol, kimondottan jót tenne a játéknak egy kis frissesség!



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4753 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 18:05

Azzal viszont hogy a bakik többsége könnyen javítható lenne, egyáltalán nem tudok egyet érteni. Amit csak te könnyű javításnak írsz a listátban az kb a fél harcrendszer, kasztok újradolgozása, új képzettségrendszer. És akkor még hol van a pszi, ami maradjon hasznos, de mégse legyen gyakorlatilag kötelező a túléléshez. Nem tartom lehetetlen feladatnak, de könnyűnek semmiképpen. És akkor még ott van hogy a kasztok közti átjárhatóság gyakorlatilag 0, első szinten eldől a karakter.

 

egyáltalán nem nehéz pedig.

se a harcrendszer, se a képzettségrendszer, se a főjellemző-próbadobások nem olyanok, hogy ne lehetne néhány hét alatt rendbe tenni.

 

 

Az áramvonalasításnak például ára van. Szerintem például semmi értelme, hogy a támadódobás d100, a főjellemző próba pedig d10 a főjellemző fele alá. Ezt szerintem érdemes egységesíteni.

például: mindkettő aládobás legyen, a főjellemzők és a támadóérték is 1-100 skálán legyen. (vagy lehet alap érték + d10/d20 célszám ellen)

 

szerintem ezt nézd meg:

http://lfg.hu/76241/rpg/barebones-fantasy-magyar-forditas/

(nyilván nem kellene ennyire lecsupaszítani, csak ez egy jó példa egy logikus, átlátható, és tetszés szerint bővíthető rendszerre)


Módosította galu22: 2019.08.13, 18:06


tiby

tiby

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 17:23

Ahogy elolvastam a kb 2 évvel ezelőtt adott kis betekintőt lényegében kibelezték a Mágust, alig vmiben hasonlíthat majd az eredetire, ami sztem nem biztos hogy jó irányvonal. Persze a kínos témákat ebben sem érintették mint pl mozaikmágia. Gyanítom ebben az új rendszerben sem lesznek megfelelő módon kezelve a Mágus gyermekbetegségei.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2077 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 11:59

@Avangion: Nem a mozaikmágia az akadály, az a vadhajtások lenyesésével - légiesség, rúnamágia - tökéletesen jól használható. Úgy kellene kiegészíteni, hogy a többi kaszt is ezt használja, és ekkor jönnek elő az olyan problémák, hogy a mókus mágiarendszere nélkülöz minden alapot, véletlenszerűen egymásra szórt értékek és varázslatok tömkelege. S innentől nem az van, hogy a bárd elemi fénnyel operál, hanem van neki 40 "egyedi" fényvarázslata a kiegyensúlyozottság legkisebb jelét sem mutatva. S a bárdot még viszonylag egyszerűen meg lehet oldani a papokhoz képest.

 

@Acelpatkany: Köszi, belenézek.

 

@Cain: Pedig de, nagyjából 3 hét munkával átkonvertáltam SR5 rendszer alá mindent a mágia kivételével. tesztelve ugyan még nincs, de pár érték átírásával, ha kell, lehetne javítani az egyensúlyon. Már többször is mondtuk, hogy a mágia a rákfenéje az egész mostani rendszernek. Lásd fent.



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1309 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 10:49

A nosztalgiafaktort leszámítva, szerintem nem ördögtől való az hogy a M* saját helyett egy konvertált rendszeren fusson. Igazából most is az lesz, csak ép ismert rendszer helyett egy olyannal amit idehaza se játszanak...
 

 

 

...

 

Ezt valamiért nehezen tudom megfogalmazni, a korábbi tesztek során is küszködtem vele. Egyelőre csak a rendszermagot láttuk, így nem tudom, hogy milyen világleírás és kezdőket segítő rész lesz benne az alapkönyvben. E kettő nélkül a szabályrendszer helyenként túlságosan megengedő és kell hozzá a játékosi intelligencia, hogy ne élj olyan lehetőségekkel, amik nem illenek a világképbe.

 

Már elnézést, de elsősorban pont a tárgyalt mozaikmágia téma az, aminél a Magussal eltöltött éveim alatt látszott hogy mennyire nem jó ötlet arra várni hogy a játékosok önmagukat fogják vissza fluff okokból, olyan dolgokban amit a rendszer egyébként megenged, vagy rosszabb esetben végtelenféle módon értelmezhetően ír le.

Így keletkeztek az "atombomba 20MP alatt", "égből zuhanó épületméretű szobor", és a pár mannából jégszoborrá formázott ellenfelek stb. Persze nem csak mozaikmágia témában voltak ilyenek... kedvencem a 30.000 arany értékű kontakt-mérget gránátként használó figura. Nyílván a tápolós játékosokat egy rendszer se szűri ki, de nem is támogatja a legtöbb olyan szinten mint az M*.

Ráadásul abszolút nem kezdőbarát az ilyen lazán definiált határok megléte - különösen nem kezdő mesélő barát. Márpedig az új játékosok bevonása kulcsfontosságú.

 

Az első kiadású mágus egyébként közel sem menthetetlen. Van benne néhány zavaró dolog, de fiatalon jókat játszottunk vele. Mikor később visszatértem a hobbihoz, úgy voltam, hogy "jé, hát ezt még mindig nem javították? visszatérek mágushoz, ha ezek ki lesznek kalapálva". De hát nem lettek.

 

A bakik túlnyomó többsége viszonylat könnyen javítható. (pl. a közepes pajzs mint ultimate tárgy, a baromi sok FP miatti elhúzódó de legalább taktikamentes harc, a karakterosztályok kiegyensúlyozatlansága, a főjellemzpróbák módja, négy oldalas képzettséglista, stb)

Ami nehezen javítható, az a mozaikmágia. Már úgy értem, hogy ha nem az a patch megoldása, hogy egy szívlapáttal agyoncsapja.

 

Amikor a M* kijött a mozaikmágia még újdonság volt, de ma már nagyon sok paraméterezhető mágiarendszert találni a piacon, amiből lehet ötletet meríteni. A legtöbb regényben mondjuk pont olyan dolgokat lőnek el a varázslók aminek köze nincs az alapkönyvhöz, de egy rugalmas renszerbe ez pont jobban beleférne.

Azzal viszont hogy a bakik többsége könnyen javítható lenne, egyáltalán nem tudok egyet érteni. Amit csak te könnyű javításnak írsz a listátban az kb a fél harcrendszer, kasztok újradolgozása, új képzettségrendszer. És akkor még hol van a pszi, ami maradjon hasznos, de mégse legyen gyakorlatilag kötelező a túléléshez. Nem tartom lehetetlen feladatnak, de könnyűnek semmiképpen. És akkor még ott van hogy a kasztok közti átjárhatóság gyakorlatilag 0, első szinten eldől a karakter.



Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 320 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 09:17

Rendesen kibalanszolt mozaikmágia található a Worlds_of_Adventure_Fantasy_Realms_Moderators_Guide kötetben (kis részlet a két oldalnyi táblázatból):
 
gPrWF.jpg



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4753 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 07:47

Azért az M varik(meg a pszí is)  nagyrészt elég egyediek és jellegzetesek. Bm, boszi, tűzvari és bárd, sámáni néhány papi, meglehetősen meghatározók a mozaikmágia mellett. Ötletesek, hangulatosak, hatásukban hasznosak, még ha statjaikat tekintve nem mindig mondhatók hatékonynak, vagy megérősnek. Az egész lista 80%-ban nekem maga olyan MÁGUSOS és egyetlen másik rendszerel sem keverném egy-két kivételtől eltekintve. 

 

Lehet félreérthető voltam. A varázslatok hangulatosak, de maga a mögötte lévő _rendszer_ semmiképp nem egyedi, manapontos  varázslatrendszer sok játékban van. A kilencvenes évek elején, mikor a mágus először megjelent, a mozaikmágia elég nagy innovációnak számított. (a nemzetközi mezőnyben sem volt fél tucatnál több ilyen)

 

 

 

Ezzel nem értek egyet, de mivel ez szubjektív, tegyük fel, így van. Akkor ez baj?

 

Egyrészt szerintem senki (na jó, a többség) nem a rendszere miatt játszik MAGUSt, hanem a világa miatt, az meg erősen különbözik a D&D settingektől. Btw az (A)D&D settingek is erősen különböztek egymástól, a Spelljammer játékosokat valami miatt nem zavarta, hogy a Ravenloft vagy Dark Sun playerek ugyanolyan kockával dobnak.

 

Másrészt pedig, ha valóban olyan kevés egyediség van a MAGUS rendszerében, akkor tényleg csak a mozaikmágia az akadály, hogy egy meglévő rendszert konvertáljunk?  Mert ha igen, akkor azt gondolom, hogy elengedhető a téma, a mozaikolós rész áthelyezhető a "fluff" részbe, és technikailag a varázslói mágia beilleszthető egy egységes mágiarendszerbe.

 

 

1: Alapvetően nem konverzió alapról indultam. Bulldy felvetette, hogy az első kiadás alapvetően egy játszató rendszer, amit csak áramvonalasítani kellene. Ez még csak nem is nehéz feladat, leszámítva a mozaikmágiát.

 

2: vannak eltérések D&D-hez képest. De a legtöbb inkább egy háziszabály bonyolultságával bír, nem konkrét alrendszer. Olyasmikre gondolok, hogy D&D-hez képest (2e korábbi verziók) erősebbek a karakterek (kb. ötször gyorsabb szintlépés, több HP, stb.), kapnak plusz mentőövet (morális szabály), van egy rakat képzettség, ami máshol inkább "KM: "hát döntsd el te, hogy szépen énekelsz-e, nekem teljesen mindegy, képzettségpontba nem kerül".



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1013 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 07:34

(OFF)(Volt eddig d20, mozaikmágia, grimó, de KLM még nem szólt hozzá. Szerintetek történt vele valami?)(/OFF)



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.12, 22:08

@NoiseEHC: Nem hiszem, hogy bármelyik másik adoptált rendszer kevesebb módosítással tudta volna teljesíteni az célkitűzéseket. Ez a mostani is egy meglévő rendszerre épül. Nagy előnye, hogy a rendszer megalkotója is aktív résztvevője a fejlesztésnek. Ez más rendszerek esetében nem tudom, mennyire lenne így.

 

Valószínűleg minden konverziónál lett volna munka, lehet ugyanannyi  vagy több, mint most. A különbség annyi, hogy egy tesztelt rendszer esetén az alapok biztosan rendben vannak, mivel valószínűleg a teljes magyarországi rpg-s tábor létszámának sokszorosa látta és tesztelte. Ezzel szemben jelenleg a házi fejlesztésű d6 motor alatt fut, amit valószínűleg a készítőjén és néhány haverján, meg most 10-20 tesztelőn kívül, ember nem játszott. Ettől amúgy még lehet szuper, csak nyilván az esélye kisebb, azt viszont nem látom, hogy pontosan mi is az előnye (az "óccccsón" kívül, bár egy nyílt rendszer nem tudom mitől lenne drágább).

 

Fentiek egyébként nem a fejlesztés ellen szólnak, részemről meg fogom nézni, ha valaha kijön valami. Jelenleg ebben nem hiszek, de remélem a fejlesztők megcáfolnak.



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.12, 21:56

 

ez mondjuk jogos, de ha kiveszed a mozaikmágiát, akkor nem sok (rendszer szintű) egyedi vonása marad a mágusnak...

Talán ez az egy, ami markánsan megkülönbözteti a D&D-től.

 

 

Ezzel nem értek egyet, de mivel ez szubjektív, tegyük fel, így van. Akkor ez baj?

 

Egyrészt szerintem senki (na jó, a többség) nem a rendszere miatt játszik MAGUSt, hanem a világa miatt, az meg erősen különbözik a D&D settingektől. Btw az (A)D&D settingek is erősen különböztek egymástól, a Spelljammer játékosokat valami miatt nem zavarta, hogy a Ravenloft vagy Dark Sun playerek ugyanolyan kockával dobnak.

 

Másrészt pedig, ha valóban olyan kevés egyediség van a MAGUS rendszerében, akkor tényleg csak a mozaikmágia az akadály, hogy egy meglévő rendszert konvertáljunk?  Mert ha igen, akkor azt gondolom, hogy elengedhető a téma, a mozaikolós rész áthelyezhető a "fluff" részbe, és technikailag a varázslói mágia beilleszthető egy egységes mágiarendszerbe.
 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]