Ugrás tartalomhoz


Fotó

Új MAGUS szerepjáték


  • Válasz írásához lépj be
3268 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12084 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 10:12

@kukac
Nem kell a tőr vs lemezvért példán fennakadni. Nyilvánvalóan van olyan vér vs fegyver párosítás, amivel még nyomokban védekezőképes vértest nem lehet megsebezni. (SFÉ>Fix sebzés).
De amikor "soksikeres" a támadás (ETKban többszörös túlütés és/vagy megtáltosodott íjász-szabály kocka), akkor már a lemezek között becsúszó pengéről beszélünk és akkor vérnek kell folyni.

Ha azonban az SFÉ-t a sebzésből a szorzók előtt vonjuk le, nulla sebzés sokszorosa is csak nulla.

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1160 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 09:34

 

 

Bocsánat, rosszul írtam a egészet. A helyes képlet: fegyver sebzés*sikerek számával, a páncél pedig úgy működik, hogy (fegyver sebzés-páncél)*siker szám.

 

Tehát 6 sebzés 2 sikerrel => 12 sebzés. 6 sebzés 4 páncél ellen 2 sikerrel => 4 sebzés (6*2 és [6-4]*2).

 

 

Tehát a fejvadász többszörös túlütéssel sem fogja tudni megkarcolni a lovagot, tőrrel, hátulról...?

 

 

Ezt így nem tudom megmondani. Fogalmam sincs, hogy a 6-os sebzés vagy a 4-es páncél magasnak vagy kicsinek számít-e. Valamint a borzasztó szerkesztés miatt fogalmam sincs, hogy a hátbatámadást egyáltalán hol kéne keresni. De gondolom arra is kap valami pluszt, vagy nincs az ellenfélnek védekezője.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12084 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 22:50

 

Bocsánat, rosszul írtam a egészet. A helyes képlet: fegyver sebzés*sikerek számával, a páncél pedig úgy működik, hogy (fegyver sebzés-páncél)*siker szám.

 

Tehát 6 sebzés 2 sikerrel => 12 sebzés. 6 sebzés 4 páncél ellen 2 sikerrel => 4 sebzés (6*2 és [6-4]*2).

 

 

Tehát a fejvadász többszörös túlütéssel sem fogja tudni megkarcolni a lovagot, tőrrel, hátulról...?



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1160 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 22:47

Mondjuk ha nincsen út hogy ezt redukáld, akkor itten a f***agyerek kalandozók gyorsan el fognak patkolni. 

 

Nem feltétlenül fogom tépni a számat ha nem tud egy ötfős csapat leverni egy hadsereget, de azért 2-3szoros túlerővel (ha azok jóval gyengébbek) szerintem illik tudni elbánni. De ez már spekuláció, lehet lesz valamiféle sfé/védelem növelési rendszer.

 

Bocsánat, rosszul írtam a egészet. A helyes képlet: fegyver sebzés*sikerek számával, a páncél pedig úgy működik, hogy (fegyver sebzés-páncél)*siker szám.

 

Tehát 6 sebzés 2 sikerrel => 12 sebzés. 6 sebzés 4 páncél ellen 2 sikerrel => 4 sebzés (6*2 és [6-4]*2).



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12084 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 22:44

Amint elhangzott is, a karakterek jobban fontolják meg a döntéseiket, hogy érdemes-e harcot kezdeményezni.

Szóval a többet ésszel, mint erővel kell, hogy teret nyerjen.

 

 

Végül is ja, csak ugye akkor a "félig kiképzett Iker, aki csak egy tucat fegyverforgatóval ér fel"... jellegű dolgokkal mi lesz?



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 584 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 21:58

Amint elhangzott is, a karakterek jobban fontolják meg a döntéseiket, hogy érdemes-e harcot kezdeményezni.

Szóval a többet ésszel, mint erővel kell, hogy teret nyerjen.

 

Vagy a többet Befolyásponttal, mint nem, vagy a többet túlerővel és/vagy Befolyással.

A barbár hajlamú, meg erőszakos marhák meg majd kiélik magukat 1-2 ellenfél ellen, vagy úgyse kár értük.

 

Többet Asztrállal és Mentállal, mint Fizikummal. Eh, tök mindegy, úgysincsenek tulajdonságok. Asszem.

 

Többet meglepiből és vértből, mint nem?

Az a gáz, hogy az NJK-k is csúnyán lecsaphatnak a JK-ra, amihez megint csak kelleni fog a BefPont.

A KM-eknek, lehet át kell gondolnia az eddigi csapdaállítós, boss-fightos koncepcióikat, nehogy a katarzis 1-2 körnél ne tartson tovább.

 

Narratív és realisztikus=az élet szavakban!

 

Gondolom az eddigi zh teszteken csak kitapasztalták mennyire játszható a rendszer és nem csak a karakteralkotási szabadságról és narratív támogatásról esett szó.

 

Erre most kb. azt tudom mondani, hogy ha Shadowrunt akarok játszani, akkor játszok azt, de egy kalandozó harcostól én meg elvárnám többi ellenfél leterítését komoly gond nélkül. 

 

De ízlések és pofonok. :shrug:



Creo

Creo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 310 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 20:58

Amint elhangzott is, a karakterek jobban fontolják meg a döntéseiket, hogy érdemes-e harcot kezdeményezni.

Szóval a többet ésszel, mint erővel kell, hogy teret nyerjen.

 

Vagy a többet Befolyásponttal, mint nem, vagy a többet túlerővel és/vagy Befolyással.

A barbár hajlamú, meg erőszakos marhák meg majd kiélik magukat 1-2 ellenfél ellen, vagy úgyse kár értük.

 

Többet Asztrállal és Mentállal, mint Fizikummal. Eh, tök mindegy, úgysincsenek tulajdonságok. Asszem.

 

Többet meglepiből és vértből, mint nem?

Az a gáz, hogy az NJK-k is csúnyán lecsaphatnak a JK-ra, amihez megint csak kelleni fog a BefPont.

A KM-eknek, lehet át kell gondolnia az eddigi csapdaállítós, boss-fightos koncepcióikat, nehogy a katarzis 1-2 körnél ne tartson tovább.

 

Narratív és realisztikus=az élet szavakban!

 

Gondolom az eddigi zh teszteken csak kitapasztalták mennyire játszható a rendszer és nem csak a karakteralkotási szabadságról és narratív támogatásról esett szó.



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 584 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 20:09

Az, hogy kevés a dobásmódosító, még önmagában nem mond semmit, a D&D 5. kiadásában is drasztikusan kevesebb van, mint a korábbi kiadásokban, helyette a bounded accuracy biztosít mindenféle egyéb finomságot. Lehet, hogy valami hasonló elv agy mechanika lesz az MKK-ban is.

 

No igen, de az 5e nem is igér maximum három fordulós harcokat, ahol egy csapat "1-3.szintű" városőr leveri az "5-8."-dik szintű kalandozókat. :)



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 20:04

Az, hogy kevés a dobásmódosító, még önmagában nem mond semmit, a D&D 5. kiadásában is drasztikusan kevesebb van, mint a korábbi kiadásokban, helyette a bounded accuracy biztosít mindenféle egyéb finomságot. Lehet, hogy valami hasonló elv agy mechanika lesz az MKK-ban is.



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 584 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 20:00

 

 

 

Nagyjából én is így értettem. Mondjuk ha 15 körül lesznek az Épk (Fp meg nem lesz, ami mondjuk nekem ok), akkor 3k6 és 6k6 sebzések helyett inkább ilyen k6+1 vagy skill+2, stb sebzés kódokat tudok elképzelni.

 

PD-ben a sebzés = (fegyver sebzés) + sikerszám. Tehát nem dobni kell rá, hanem fix.

 

 

Mondjuk ha nincsen út hogy ezt redukáld, akkor itten a f***agyerek kalandozók gyorsan el fognak patkolni. 

 

Nem feltétlenül fogom tépni a számat ha nem tud egy ötfős csapat leverni egy hadsereget, de azért 2-3szoros túlerővel (ha azok jóval gyengébbek) szerintem illik tudni elbánni. De ez már spekuláció, lehet lesz valamiféle sfé/védelem növelési rendszer.

 

 

Az elhangzottak szerint

- páncélok SFÉt adnak

- a harc nagyon halálos és gyors, max 3 kör (nem mintha ez bármit jelentene önmagában, mivel egy kör valós időben bármennyi ideig tarthat)

- a túlerő simán legyűri a magas szintű kalandozókat, egy 3 (vagy 5? nem emlékszem) fős városőr csapat simán megszorongatja a kalandozókat

- valami homályos fejtegetés is rémlik, hogy már két alabárdos őr is komoly visszatartó erőt jelent a fegyverük miatt (elérés?)

 

Azon túl, hogy a fentiek működnek-e játéktechnikailag, nekem az is kérdés, hogy illenek-e koncepció szinten egy "kalandozó" fantasyhez. Plusz az egész felvételen folyamatosan keveredett a "narratív" és a "realisztikus" megközelítés, mintha a készítők egyszerre akarnának mindent. Jelenleg ez egy "narratívan realisztikus, de nagyon gyors, nagyon egyszerű, nagyon nagy szabadságot adó" rendszer lesz.
 

 

 

Hát akkor remélhető hogy az a SFÉ eléggé combos lesz, habár ugye páncélt viselhet az NPC is..

 

Egyébként pedig ezen paraméterek mellett számomra nem nagyon tűnik a "tipikus harcos" játszható kalandozó koncepciónak. Inkább azok a karakterek akik az előtt tudják elintézni az ellent, hogy kezdeményezhetne/támadhatna, mert ugye ha max 3.kör bármilyen harc, akkor egy megeleptéskör önmagában eldöntheti a dolgot.

 

Szóval, spekuláció ugyan, de ez alapján a fejvadászok és a varázshasználók népszerűsége garantáltnak látszik. A lovagoké nem annyira :D



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 398 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 19:24

 

 

Nagyjából én is így értettem. Mondjuk ha 15 körül lesznek az Épk (Fp meg nem lesz, ami mondjuk nekem ok), akkor 3k6 és 6k6 sebzések helyett inkább ilyen k6+1 vagy skill+2, stb sebzés kódokat tudok elképzelni.

 

PD-ben a sebzés = (fegyver sebzés) + sikerszám. Tehát nem dobni kell rá, hanem fix.

 

 

Mondjuk ha nincsen út hogy ezt redukáld, akkor itten a f***agyerek kalandozók gyorsan el fognak patkolni. 

 

Nem feltétlenül fogom tépni a számat ha nem tud egy ötfős csapat leverni egy hadsereget, de azért 2-3szoros túlerővel (ha azok jóval gyengébbek) szerintem illik tudni elbánni. De ez már spekuláció, lehet lesz valamiféle sfé/védelem növelési rendszer.

 

 

Az elhangzottak szerint

- páncélok SFÉt adnak

- a harc nagyon halálos és gyors, max 3 kör (nem mintha ez bármit jelentene önmagában, mivel egy kör valós időben bármennyi ideig tarthat)

- a túlerő simán legyűri a magas szintű kalandozókat, egy 3 (vagy 5? nem emlékszem) fős városőr csapat simán megszorongatja a kalandozókat

- valami homályos fejtegetés is rémlik, hogy már két alabárdos őr is komoly visszatartó erőt jelent a fegyverük miatt (elérés?)

 

Azon túl, hogy a fentiek működnek-e játéktechnikailag, nekem az is kérdés, hogy illenek-e koncepció szinten egy "kalandozó" fantasyhez. Plusz az egész felvételen folyamatosan keveredett a "narratív" és a "realisztikus" megközelítés, mintha a készítők egyszerre akarnának mindent. Jelenleg ez egy "narratívan realisztikus, de nagyon gyors, nagyon egyszerű, nagyon nagy szabadságot adó" rendszer lesz.
 



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 584 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 18:33

 

Nagyjából én is így értettem. Mondjuk ha 15 körül lesznek az Épk (Fp meg nem lesz, ami mondjuk nekem ok), akkor 3k6 és 6k6 sebzések helyett inkább ilyen k6+1 vagy skill+2, stb sebzés kódokat tudok elképzelni.

 

PD-ben a sebzés = (fegyver sebzés) + sikerszám. Tehát nem dobni kell rá, hanem fix.

 

 

Mondjuk ha nincsen út hogy ezt redukáld, akkor itten a f***agyerek kalandozók gyorsan el fognak patkolni. 

 

Nem feltétlenül fogom tépni a számat ha nem tud egy ötfős csapat leverni egy hadsereget, de azért 2-3szoros túlerővel (ha azok jóval gyengébbek) szerintem illik tudni elbánni. De ez már spekuláció, lehet lesz valamiféle sfé/védelem növelési rendszer.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1160 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 18:02

Nagyjából én is így értettem. Mondjuk ha 15 körül lesznek az Épk (Fp meg nem lesz, ami mondjuk nekem ok), akkor 3k6 és 6k6 sebzések helyett inkább ilyen k6+1 vagy skill+2, stb sebzés kódokat tudok elképzelni.

 

PD-ben a sebzés = (fegyver sebzés) + sikerszám. Tehát nem dobni kell rá, hanem fix.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12084 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 17:56

@Avanglion és ÉP
Nézd meg, de nekem az rémlik,hogy az ÉP-id felénél vagy mennyinél lefekszik a karaktered.

A Cpunkban volt ilyesmi a 20 vagy 24 rubrikás állapotjelző, amiből 12-nél már konkrétan haldokoltál, de már előtte is elájulhatott vagy sokkos állaootba kerülhetett a karakter. És pain editor kiberverrel vagy teledrogozva még talán haldoklás közben is volt esély tűzharcot vívni.

Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 398 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 17:26

 

Bizonyára az a koncepció hogy a kalandozók általában össze tudnak szedni extra +/- 1-3-as  módosítót ami +/- 16,6-50%-ot jelenthet majd egy normál njk-hoz képest ezzel jelképezve a kalandozók kiválasztott mivoltát

 

Kicsit ülepítve az információkat, az az érzésem, hogy kb. az a helyzet, hogy játszhatsz már 6-8. szintű karakterekkel. akiknek lehet 2-3 főértéke 6 alatti vagy 15 feletti. Ha sokat fejleszted a karakteredet, akkor 8/8/8 szintű harcos-tolvaj-varázsló lesz. 

(Van vagy 25 jártasság, max 150 az összegük, játékalkalmanként átlag két fejlesztésed, olyan 60 játékülés után "megnyerted a játékot?)

 

A mágiáról végül is annyit tudunk, hogy vannak alap mágiaformák (mondjuk a tűznyíl), amit ha nem 20, hanem 40 méterre akarod bevetni, nem 3k6, hanem 6k6 sebzésre és nem tűznyílként, hanem tűzgolyóként, akkor az +3 nehézség (igazából -3, mert a célszám alá kell dobni, hszen nem úgy egyszerűbb, hogy dobok, hozzáadom a bónuszaimat és közlöm, hogy 8, aztán a mesélő majd törpöl valamit, el nem árult nehézség esetén, hanem az van, hogy "dobtam 2-t és van +3-am a célszámra") .

 

 

Nagyjából én is így értettem. Mondjuk ha 15 körül lesznek az Épk (Fp meg nem lesz, ami mondjuk nekem ok), akkor 3k6 és 6k6 sebzések helyett inkább ilyen k6+1 vagy skill+2, stb sebzés kódokat tudok elképzelni.

 

A rendszer, fejlődés, stb skálákat korábban is beszéltük, hogy nagyon szűk. Ami nekem még felmerült a felvétel után, hogy nagyon hangsúlyozzák, hogy itt aztán nem lesz olyan, mint a régi rendszerben, hogy a dorani és lar-doi varázsló a világban nagyon más, de játéktecnikailag ugyanolyan. Csak az nem látszik egyelőre, hogy egy ennyire kis számokkal és kevés értékkel dolgozó rendszerben, játéktechnikailag mitől lennének olyan nagyon különbözőek. Van mondjuk 40 képzettség, az egyik erre a két skillre kap +1-et, a másik meg másik kettőre?

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12084 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 13:25

KLM:

Ja valami ilyesmi, de nem itt lesz valamilyen csak a kalandozóknak számára elérhető tulajdonság/pont/mittudoménmi amivel javíthatják a dobásuk eredményességének a valószínűségét? 

 

Befolyáspont, de az talán egy cselekvésre húz ki a trutyiból és ennyi. 



Gkar

Gkar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 470 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 12:48

KLM:

Ja valami ilyesmi, de nem itt lesz valamilyen csak a kalandozóknak számára elérhető tulajdonság/pont/mittudoménmi amivel javíthatják a dobásuk eredményességének a valószínűségét? 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12084 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 11:54

Bizonyára az a koncepció hogy a kalandozók általában össze tudnak szedni extra +/- 1-3-as  módosítót ami +/- 16,6-50%-ot jelenthet majd egy normál njk-hoz képest ezzel jelképezve a kalandozók kiválasztott mivoltát

 

Kicsit ülepítve az információkat, az az érzésem, hogy kb. az a helyzet, hogy játszhatsz már 6-8. szintű karakterekkel. akiknek lehet 2-3 főértéke 6 alatti vagy 15 feletti. Ha sokat fejleszted a karakteredet, akkor 8/8/8 szintű harcos-tolvaj-varázsló lesz. 

(Van vagy 25 jártasság, max 150 az összegük, játékalkalmanként átlag két fejlesztésed, olyan 60 játékülés után "megnyerted a játékot?)

 

A mágiáról végül is annyit tudunk, hogy vannak alap mágiaformák (mondjuk a tűznyíl), amit ha nem 20, hanem 40 méterre akarod bevetni, nem 3k6, hanem 6k6 sebzésre és nem tűznyílként, hanem tűzgolyóként, akkor az +3 nehézség (igazából -3, mert a célszám alá kell dobni, hszen nem úgy egyszerűbb, hogy dobok, hozzáadom a bónuszaimat és közlöm, hogy 8, aztán a mesélő majd törpöl valamit, el nem árult nehézség esetén, hanem az van, hogy "dobtam 2-t és van +3-am a célszámra") .


Módosította KLM: Tegnap, 11:56


Gkar

Gkar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 470 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 08:14

Avangion:

Ez így nyilvánvaló. Csak hát csinálnak egy d6-os rendszert ahol az esetek harmadánál szükség lesz még egy kocka dobásra? Akkor már dobhatnának mindig 2d6-tal.
Bizonyára az a koncepció hogy a kalandozók általában össze tudnak szedni extra +/- 1-3-as  módosítót ami +/- 16,6-50%-ot jelenthet majd egy normál njk-hoz képest ezzel jelképezve a kalandozók kiválasztott mivoltát



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 398 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.27, 18:13

 

Kiderült a 2d6 is - ha egyet vagy hatos dobsz, dobsz még egyet, így lehet dupla egyes és dupla hatos, ezeknek tényleg nem sokkal gyakoribb az esélye, mint a 01 és 00-nak... De aztán ennyi. 

 

Most ezek után elég nehéz értelmes indokot találni arra, hogy mért is nem 2d6-os alapból a rendszer.... 

 

 

Hát a beszélgetés alapján komoly tervezési folyamat előzte meg a döntést. Raon elmondta, hogy a fejlesztő társa mérnök-informatikus és nagggggyon komoly szimulációkat futtat mindenre, 15 milliós teszt szimuláció alatt meg sem áll. Ezeket 2 nap alatt lefuttatja és utána nézegetik a számokat.

 

A fenti nagyon profi tesztek eredménye, hogy a K100-on 00 és 01, illetve a 2d6-on a dupla 6-os és 1-es eredmények előfordulása között szinte nincs is különbség, a "véletlen részét nézve ez hasonló arányokat jelent" (bármit is jelentsen ez a mondat).

 

Nekem ehhez kapcsolódóan az jutott eszembe, hogy

- ha két napig tart egy ilyen szimuláció lefuttatása, akkor hiába csinálják hobbiból, legalább egy Commodore64-re illene beruházni, hogy gyorsabb legyen

- ha az erre írt program azt hozza ki, hogy a k100 00 és a 2d6 dupla 6-os esélye megegyezik, akkor újra kellene írni a programot

- ha ennyire nem értenek hozzá, akkor így 5 év fejlesztés után nézzék már meg az anydice.com-ot, egy új világ fog feltárulni előttük
 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]