Ugrás tartalomhoz


Fotó

Új MAGUS szerepjáték


  • Válasz írásához lépj be
2769 hozzászólás érkezett eddig

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6233 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.04.23, 20:03

Dallasz, szerintem a magust csak erős kompromisszumokkal lehet újra kiadni, a világot amúgy is gatyába kell rázni. Az egyik probléma az, hogy a világot és a rendszert más emberek jegyzik (GA íróként van benne a dologban és ő kontrollálja ezeket a témákat) ezek mellett van egy elvárás a kiadó részéről is, meg nyilván egy felhasználóbarátabb változatot illene összehozni.

 

Andrással beszélgetve az derült ki, hogy egy csomó szerző műveiből ihletett dolgok nem fognak belekerülni az alapkönyvbe, vagy nem úgy, ahogyan azok meg lettek alkotva irodalmilag.  Egyszerűen azért nem, mert világképileg nem illenek bele, illetve az egyes nevek másképpen szerepeltek. Pl. az Észak Lángjaiban más a császár neve és egy újabb kiadványban megint más -ugyanarra az időszakra vonatkozóan.

 

Tudtommal az időrenddel az lesz, hogy minden régiónak a története meglesz, évszámokkal, ez a terv, az alapkönyv "jelen időpontja" pedig még mindig a Hetedkor lesz. A "steampunkos Nyolcadkor" az nem lesz egyenlőre, illetve András azt mondta, nem akar olyan ötleteket lelőni, amik már megvannak kéziratban vagy jegyzetként.

 

Nem irigylem azokat, akiknek az irodalmi részét kell majd helyrerakni.



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2431 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.04.23, 19:24

Voltam a tesztre jelentkezésen/bemutatón és a fejlesztő srác nyitottnak tűnik az új ötletekre, normális, nincs elszállva és jó elképzelései vannak -bár a rendszerből túl sokat nem lehetett megtudni.

 

Mindenesetre a megoldások, amikre rákérdeztek az emberek, működőképesnek látszanak, nyilván majd az első tesztek eldöntik, hogy mi lesz a végleges irányvonal, azt mondta a fejlesztő srác, hogy pár dolog végleges, mindenképpen benne lesz, bár még korai arról beszélni, hogy  milyen is lesz pontosan.

 

Lehet tudni, hogy mozaikmágia pl. nem lesz benne. :hc: :cool:

 

Gáspár Andrással is sikerült leülni pár szóra, a világról beszélgettünk vele főleg, Kránban nem igazán lehet majd játszani.

Meghallgattam az interjút, de számomra nem volt meggyőző. Nagyon erőltetik a 25. évfordulót, holott a rendszert már régen le kellett volna tesztelni - ha komoly a szándék. Ehhez képest nem lehet tudni semmit. A dolog már szvsz ott el van rontva, ha Kránt kihagyják a játékból, pedig rásegítéssel simán kihozható lenne az új rendszer egyik erős pillére. Ráadásul azt sem értem, hogy miért lesz jó, ha eleve veszteségesnek ítélik a prodzsektet....  :wow:



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11765 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.04.23, 18:57

 

 

5-6 íróhoz igazítják a rendszert. Ezt nem értem, mégis mit?

 

WMC, Avery, meg még 2-3 író műveivel 100% kompatibilitás - ez lesz a "kánon".

 

Minden egyebet, ha lekezel a rendszer, az jó, de ha nem, akkor "így járt".

 

:szerintem: és a magam házi rendszerét is így hegesztem.

 

 

Ja, még valami: nem csak a varázslatokat "kell igazítani". A harcot is és a képzettségrendszert is ám!


Módosította KLM: 2017.04.23, 18:58


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11765 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.04.23, 18:44

 

5-6 íróhoz igazítják a rendszert. Ezt nem értem, mégis mit?

 

WMC, Avery, meg még 2-3 író műveivel 100% kompatibilitás - ez lesz a "kánon".

 

Minden egyebet, ha lekezel a rendszer, az jó, de ha nem, akkor "így járt".

 

:szerintem: és a magam házi rendszerét is így hegesztem.


Módosította KLM: 2017.04.23, 18:45


Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1018 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.04.23, 17:17

Még volt egy ilyen interjú is a beszélgetés előtt (az első 8 és fél perc szól a M*-ról):

https://youtu.be/bU9HJ8Rjdes

 

 



Sphynx

Sphynx

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 914 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.04.23, 16:44

Jól hangzatos momentumok ezek, de mágusról lévén szó szkeptikus vagyok. Örülnék - ha már béta tesztről van szó - több kézzel fogható információnak. 

 

5-6 íróhoz igazítják a rendszert. Ezt nem értem, mégis mit? Legfeljebb annyit kell igazitani hogy a regényben olvasott varázslatok benne legyenek az alapönyvben :D

Igazából az írók is alkalmazkodhatnának a rendszerhez, és egy alapjáraton kalandozó fantasyt nem teletömni égi hajókkal, nevenincs szörnyekkel, és csupa olyan ellenfélel melyek a JK-k számára biztos véget jelentenek. :/


Módosította Sphynx: 2017.04.23, 16:46


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6233 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.04.23, 09:15

Voltam a tesztre jelentkezésen/bemutatón és a fejlesztő srác nyitottnak tűnik az új ötletekre, normális, nincs elszállva és jó elképzelései vannak -bár a rendszerből túl sokat nem lehetett megtudni.

 

Mindenesetre a megoldások, amikre rákérdeztek az emberek, működőképesnek látszanak, nyilván majd az első tesztek eldöntik, hogy mi lesz a végleges irányvonal, azt mondta a fejlesztő srác, hogy pár dolog végleges, mindenképpen benne lesz, bár még korai arról beszélni, hogy  milyen is lesz pontosan.

 

Lehet tudni, hogy mozaikmágia pl. nem lesz benne. :hc: :cool:

 

Gáspár Andrással is sikerült leülni pár szóra, a világról beszélgettünk vele főleg, Kránban nem igazán lehet majd játszani.



theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 197 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.04.23, 09:15

Ezek tök jól hangzanak, kivéve a player facing. Én szeretek dobni mesélőként is, szóval remélem ez a része csak opcionális lesz.

Bulldy

 

A player facing elsőre jól hangzik, de szerintem 100%-ig szerintem nem valósítható meg, így meg nem lesz konzisztens a rendszer. Pl. AW-ben ha támadásod nem sikerül, máris visszatámad az ellenfél, tehát máris sérül a player facing.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6565 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.04.23, 06:39

Ezek tök jól hangzanak, kivéve a player facing. Én szeretek dobni mesélőként is, szóval remélem ez a része csak opcionális lesz.

Bulldy

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8209 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.04.23, 00:37

A Facebookról ollózom át ide a tegnapelőtti MAGUS "leleplezés"-ről egy jelenlévő beszámolóját:

 

Üdv mindenkinek!
Egy kis élménybeszámoló a mai Könyvfesztiválról, amin az új MAGUS könyvről és rendszerről kaptunk infómorzsákat.

- Új rendszer lesz. Nem ETK-, vagy ÚTK-átirat. Bár sok előző rendszerekre emlékeztető dolog lesz, alapvetően a rendszer új lesz
- Lesz egy átdolgozási útmutató ETK-ból és ÚTK-ból, hogy a karikat átdolgozhasd az új rendszerbe
- d6 alapú lesz a rendszer
- Próbálják a rendszert a világhoz hangolni.
- Ez év végén, vagy kövi év elején jön ki az alapkönyv
- Előreláthatólag az alapkönyv után félévenként hoznak ki új kiegészítőket
- Megmaradnak az ép, fp, mp, stb. kifejezések, de kicist meg lesznek újítva
- Amennyire lehet, próbálnak az új, XXI. század igényeihez igazodni (mobilos applikációk, karakteralkotó program, kevesebb kockadobás
- A kasztok megszűnnek, iskolák és szervezetek formájában maradnak meg és nem annyira lesznek kaszt-szerűek, mint az ÚTK-ban
- Képesség-központú rendszer lesz, vagyis a képzettségekre helyezik a hangsúlyt
- A hosszú élettartamú fajoknál (pl. elf) érezhető lesz, hogy a hosszú élettartamuk alatt többet is csinálnak, mint a többi faj
- Az ember, mint faj marad az uralkodó faj Yneven és ezt a rendszer is érzékeltetni fogja valahogy
- Minden „karaktertípus” (direkt nem kasztot írok) hasonló erősségű lesz, főleg alacsony és középső szinteken. Ugyanakkor Ynev sajátossága miatt magas szinteken a varázslók lesznek továbbra is a leghatalmasabbak
- A mozaikmágiát lecserélik. Pontos infót nem kaptunk, hogy milyen lesz, csak hogy ezzel a rendszerrel végre elérhető lesz az, hogy a varázsló TÉNYLEG minden olyat meg tud csinálni, amit a tapasztalati varázshasználók is.
- Kissé kő-papír-olló rendszer lesz, tehát messziről egyértelműen egy varázslónak van előnye a harcossal szemben, de ha a harcos a közelébe jut (és lesz esélye a közelébe jutnia), akkor a varázslónak kampec

És akkor a tesztelésről pár infó:

Fenn lesz online (hogy pontosan hol, az nem derült ki nekem) egy jelentkezési ív, amivel lehet majd tesztelésekre jelentkezni. A tesztelők köre egyre bővülni fog (először 6, majd kb. 30 ember) és végül lesz egy „nyílt” tesztelés is.
Továbbá folyamatosan lesznek igényfelmérések, hogy a játékosok mit várnak el a rendszertől. Ez fokozottan igaz lesz a kiegészítők esetén.

Kb. most ennyire emlékszem.

 

A kommentekből néhány további infó:

 

- semmi köze nincs a MAGUS-Örökség nevű dologhoz...

 

- Összhangba próbálják hozni az 5-6 író által kreált MAGUS világot és EHHEZ készítenek egy rendszert, hogy meg tudd tenni, amit a regényekben csinálnak

 

- A d6-al kapcsolatban: utólag elhangzott, hogy egy korábbi fázisban d10 alapú volt, főleg az érzelmi szálak miatt, de a visszajelzések alapján a d6 jobbnak bizonyult.

 

- Nem szintek lesznek, tapasztalat szerint fejlodunk (ezt nem tudom pontosan, hogyan 1f642.png :) ). Egy-egy kepzettseget joval nehezebb lesz maximum szintre vinni, tehat joval tobb pont vagy valami kell hozza. Ezzel is szeretnek segiteni, h ne csak egysiku karakterek jojjenek letre. Minden kepzettsegnek ugyanannyi pont (?) kell az adott szinthez, tehat elsohoz mindnek 1, masodikhoz 4, harmadikhoz 9...stb. peldaul.

 

- A Player face (azt hiszem így hívják mikor csak a játékosok dobnak) ott is említést nyert, a fejlesztő beismerte, hogy erre éppen nem gondoltak, de felírják.

 

- A fentiek mellett meg az eddigi hosszabb harcok (20 kör pl.) lerovidulnek 3-4 korre. Igen, a playerface valoszinuleg bekerul, elegge tetszett a fejlesztonek a gondolat. Emellett a D6 valamilyen felhasznalhato pontrendszerrel lesz kisimitva, hogy a szerencsefaktor valamivel kevesbe szamitson. Ez csak a kalandok fobb szereploinek lesz, tehat a jatekosoknak es a "bossoknak". A magiaban alapvetoen megprobaljak kikuszobolni az "axioma -töréseket", vagyis nem lesz olyan, hogy nem lehet a szemelyes auraba nyulni, de ennel a varazslatnal megis. UTK-hoz valamennyire hasonloan ketszintu ellenallas, passziv es felepitett, utobbi rombolhato. Embert dezintegralni igy peldaul ugy lehet a szemelyes aura szabaly megtartasaval, ha nincs magiaellenallasa ES a lelkét elaltatták (kvázi tárgy allapotban van).

 

-  Igen sokszor hangsúlyozták, hogy ez így még csak félkész, tehát megvan egy szép vaskos könyv jó sok leírással és táblázattal, de teljes mértékben az igényekhez, visszajelzésekhez fogják még hozzá/átdolgozni. Ezért sincs még nyílt teszt, ennél jóval óvatosabban és alaposabban szeretnék ezt végezni, minthogy valami nem eléggé kész és jót adjanak ki, amitől csak elmegy mindenki kedve.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]