Ugrás tartalomhoz


Fotó

Új MAGUS szerepjáték


  • Válasz írásához lépj be
3553 hozzászólás érkezett eddig

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6491 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.30, 09:04

Bubmac hozzászólása tényleg kételyekre adhat okot, ha az ősaquir/sárkány/fődémon is csak +6 maximum +8 alá dobál, akkor hol a kockázat? :nos:
Persze lehet, hogy hatot támad egy körben, meg erőseket varázsol, de pár Gorduin így is megeszi ezeket reggelire. Nincs ez átgondolva.

NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 811 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.30, 08:27

4. Megint megtörtént a szokásos dolog: nagy csinadrattával bejelentés, aztán meg a nagy semmi! Milyen kérdőívek ezek már? Egy hatalmas nulla amiket kérdeznek? Megkérdezték a játékosokat bármi fontos dologról? Mondjuk, hogy milyen rendszert szeretnének, miben akarnak változást? Nem! Arról kérdeztek, hogy melyik varázslatokat használtuk legtöbbet. Hát, ebben csak én nem látom a koncepciót?

 

Hát, azért azt hozzátenném, hogy pont, ha lenne koncepciójuk, akkor nem kérdeznének ilyet, hiszen már eldöntötték, milyet akarnak. (És akkor ugye a megvalósítása lenne csak kérdéses.) Ha megkérdeznék, hogy ki milyen rendszert szeretne, az pont, hogy a koncepciótlanságukat mutatná.

 

Mondjuk én sem hiszem, hogy sikeres lesz, csak rámutattam erre az ellentmondásra...



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6783 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.30, 08:20

5E:
Egy 3. szintű harcosnak ~30 hp-ja van, egy alap magic missile 3d4+3 -at sebez (már nem 1d4+1 -ről indul. Egy 3. szintű varázslónak 2db 2. és 4db 1. szintű varázslatrekesze van, ráadásul nem "darabra" memorizál, tehát ha be van neki töltve az MM, akkor lehet mind a 6 varázslata az. Egy sorozat 2. szintű MM ~12 hp, egy sorozat 1. szintű MM ~9 hp sebzés. Három kör alatt ez 12+12+9=33 sebzés. Ráadásul 120'-ról lőhető, ha az elsőt meglepetésből lövi, akkor simán leszedi a harcost.

És ez még csak a legegyszerűbb megoldás. :)

Ha wizard helyett sorcererről van szó, akkor még biztosabb a siker, mert az erre szakosodott sorcerer szépen fel tudja tornázni az első három varázslata átlagsebzését.

Szóval a rendszer felé támasztott elvárásod már teljesült is. ;)

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5076 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.30, 07:29

De ha valamiféle kritikus sebzést/épt beviszel, akkor már azt is meg kellene oldani, hogy egy ötödik szintű varázsló a 3+2+1 rekeszével az előtt boríthasson fel egy szintén ötödik szintű harcost, hogy az 30+ méterről indított rohammal odaérne (azaz 1 kör alatt).

 

 

(OFF)5E-ben nem vagyok tisztában a varázslatokkal, de régebben ez simán ment. Sleep, charm person, feather fall (ha csak menekülni kell, ill. van olyan verzió, hogy ellenfélre is varázsolható), light (vakításra használva), stb. mind első szintű varázslat.(/OFF)



bubmac

bubmac

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 145 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.30, 07:26

Én még továbbra se hiszem, hogy a dolog sikeres lesz! Hogy miért?

1. Az 1d6 túl kis léptékű. Hogyan lehet egy ilyen rendszerben magas szintű hősöket/szörnyeket szimulálni? Mi lesz az értéke egy őssárkánynak? 1d6+3? 1d6+4? És ez alá kell dobni? Nem egy egetverő különbség egy képzett városőr 1d6+1-éhez képest, ugye értitek?

2. A MAGUSban, ha nem is volt túl sok tényleges haszna, azért szerettek a játékosok büszkélkedni a 18-as erejükkel vagy ügyességükkel. Most mivel büszkélkedünk? +2-es az erőm?

3. Hol lesz itt MAGUS feeling? Ahhoz hozzátartozik a TÉ, az Ép-Fp, a túlütés... Uram bocsá' még a d100 is.

4. Megint megtörtént a szokásos dolog: nagy csinadrattával bejelentés, aztán meg a nagy semmi! Milyen kérdőívek ezek már? Egy hatalmas nulla amiket kérdeznek? Megkérdezték a játékosokat bármi fontos dologról? Mondjuk, hogy milyen rendszert szeretnének, miben akarnak változást? Nem! Arról kérdeztek, hogy melyik varázslatokat használtuk legtöbbet. Hát, ebben csak én nem látom a koncepciót?

5. Megnéztem a Project D-t és finoman szólva se győzött meg. Sok munka van benne, ezt látom. Még néhány jó ötlet is lapul benne, tűrhető a karakteralkotás, de ennyi. Tucatjával vannak a világban ingyenes és jobb nyilt rendszerek, amiket fel lehetne használni, ha már tök újat akarunk. Amúgy tök újat akarunk? Tényleg 1d6-al akarunk MAGUSozni??? Még, ha valami korszakalkotóan jó lenne, akkor talán! Az lesz? :)

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12356 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.30, 07:14

 

 

Most eszembe jut Graum ifjúkora, Airun üszkösödő lába (meg koporsóban ébredése), Zabar Mesh "dicsőséges" élete meg a Koldustól a "Hogyan kezdjünk hozzá?"

:) Ez a kevés ellenpélda. Nekem ilyenkor a lanthúrral kilőtt nyílvessző, a "rosszkor jöttél kígyó", az egyetlen puskalövéssel megölt Yam-Haikam (fene se emlékszik hogyan írják), a felszecskázott elf szektások, leölt aquir valóvérűek ugranak be.

 

 

- Murgadorban aztán a várúr posztumusz verte majdnem agyon Gorduint (lant)

- mire a Kígyó rosszkor jött, addigra TNG-t majdnem agyonnyilazták, kapott egy Quest spellt, Eriel majdnem belehalt a seblázba és az előtt a jelenet előtt majdnem leszecskázta pár szektás

- a Yam-Haikann egy lövése előtt TNG majdnem belehalt abba, hogy az élő fém kardja enni akart belőle

- a felszecskázott elf szektásoknál 

Gorduin azon kapta magát, hogy az életéért verekszik: egy vézna, villogó szemű fiú tőrkardja a torkát, az arcát fenyegette. A kétélű ilanori szablya mind nehezebben követte a csupa­hegy rapír cikázását. A bárd már-már búcsút mondott jobb szeme világának, mikor felbukkant mellette valaki, és saját pengéje íves mozdulatával eltérítette a végzetes döfést.

 

 

Az aquir valóvérűel a Két Holdban tényleg kínosak voltak, bár a Korona és Kehelyben az akvér nyílpuskákkal sündisznóvá lövöldözött, de ezt gond nélkül elviselő Crantai Kóborlók is húzósak voltak.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12356 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.30, 07:05

Üdv!

 

 

A D&D 5. kiadásában sem bénák a karakterek semmiben. Na jó, ha a tulajdonságoknál az alap számsort választjuk, akkor  8-as lesz a legkevésbé fontos tulajdonság, azaz -1 módosító jár rá, de 4. szinten növelhetjük 2 ponttal egy tulajdonságukat, szóval ez megszűnik, ha úgy akarjuk. Tehát egy 4. szintű D&D 5th karakter már simán egy teljes értékű ynevi kalandozót testesít meg, aki semmiben sem béna.

Ez igaz. A D&D 5E is "heroic" fantasy. Nekem bejön a rendszere, csak a HP-kre kell házi szabály, mert az vicces hogy 100 Hp-val percekig szurkálnak mondjuk karddal és semmi bajod.

 

Én a kezdő kalandozót 5E-ben 3. szintre lőném be. Akkor specializálódnak a kasztok. Az én felfogásomban az a "helyi iskola legjobb fiatal tehetsége" szint.

 

Hmm... Nekem annyira nem jön be, igaz nem játszottam még. 

 

De ha valamiféle kritikus sebzést/épt beviszel, akkor már azt is meg kellene oldani, hogy egy ötödik szintű varázsló a 3+2+1 rekeszével az előtt boríthasson fel egy szintén ötödik szintű harcost, hogy az 30+ méterről indított rohammal odaérne (azaz 1 kör alatt).



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6783 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.30, 07:02


Most eszembe jut Graum ifjúkora, Airun üszkösödő lába (meg koporsóban ébredése), Zabar Mesh "dicsőséges" élete meg a Koldustól a "Hogyan kezdjünk hozzá?"

:) Ez a kevés ellenpélda. Nekem ilyenkor a lanthúrral kilőtt nyílvessző, a "rosszkor jöttél kígyó", az egyetlen puskalövéssel megölt Yam-Haikam (fene se emlékszik hogyan írják), a felszecskázott elf szektások, leölt aquir valóvérűek ugranak be.

Azért azt se felejtsük el, hogy ezeket a válogatott tetteket mind TNG viszi végbe, akiről tudjuk, hogy ő maga az univerzum és az anti-univerzum egyben.

Ha Garmacor-t nézzük, nála már jobban bejön az esendő hős képe, de lehetne még gyűjteni másokat is - kb mindenkit, aki TNG mellett vendégszerepelt.

Bulldy

_Kilhalm (NPC/NJK)

_Kilhalm (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2017.08.30, 06:53

Üdv!

 

 

A D&D 5. kiadásában sem bénák a karakterek semmiben. Na jó, ha a tulajdonságoknál az alap számsort választjuk, akkor  8-as lesz a legkevésbé fontos tulajdonság, azaz -1 módosító jár rá, de 4. szinten növelhetjük 2 ponttal egy tulajdonságukat, szóval ez megszűnik, ha úgy akarjuk. Tehát egy 4. szintű D&D 5th karakter már simán egy teljes értékű ynevi kalandozót testesít meg, aki semmiben sem béna.

Ez igaz. A D&D 5E is "heroic" fantasy. Nekem bejön a rendszere, csak a HP-kre kell házi szabály, mert az vicces hogy 100 Hp-val percekig szurkálnak mondjuk karddal és semmi bajod.

 

Én a kezdő kalandozót 5E-ben 3. szintre lőném be. Akkor specializálódnak a kasztok. Az én felfogásomban az a "helyi iskola legjobb fiatal tehetsége" szint.


Módosította Kilhalm: 2017.08.30, 06:56


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12356 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.30, 06:45

 

 
Az aládobásnak egyébként megvan az az előnye, hogy 
- minden ott van a karakterlapon, amit tudni kell
- azaz nem kell plusz információt (nehézséget, célszámot) beszerezni a mesélőtől, ha csinálni akarsz valamit, a játékos magától is átlátja a dolgokat
- nem kell összeadni, csak összehasonlítani. (értelemszerűen ez nem egy _nehéz_ tevékenység akárkinek. Ennek ellenére nagyon sokszor tapasztalom azt, hogy hosszú játékalkalmak vége felé az emberek nem bírnak összeadni, főleg ha nem számos, hanem pontos kockájuk van. Dob 2d6 - ööö, 11, megvan! - te vak vagy? az 10 - tényleg!)

 

 

Project D-ben ugyan aládobás van, de a saját értékeidet -2 -  +2 közötti értékkel módosítja a feladat nehézsége, meg hát SW d6-ban dobtam is, dobattam is már ismeretlen nehézségre (különösen olyan feladatnál, aminél nem volt azonnal egyértelmű az eredmény a karakternek).

 

Ráadásul itt-ott PD-ben is számít MENNYIVEL dobtál alá. Fölédobásos rendszerben persze az számítana, mennyivel dobtál fölé.

 

Tehát ugyan 1d6, de hol összeadogatni, hol kivonni kell - minél több pluszt kell összeszedni, de minél kisebbet dobni és azt kivonni ezekből... 

 

Szóval nem látom az előnyét az aládobásosnak, maximum, hogy elsőre nem látszik, milyen kis felbontású a rendszer - igaz, nem is tudjuk, hogy megtartják-e eredeti formájában.



_Kilhalm (NPC/NJK)

_Kilhalm (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2017.08.30, 06:40

 

Most eszembe jut Graum ifjúkora, Airun üszkösödő lába (meg koporsóban ébredése), Zabar Mesh "dicsőséges" élete meg a Koldustól a "Hogyan kezdjünk hozzá?"

:) Ez a kevés ellenpélda. Nekem ilyenkor a lanthúrral kilőtt nyílvessző, a "rosszkor jöttél kígyó", az egyetlen puskalövéssel megölt Yam-Haikam (fene se emlékszik hogyan írják), a felszecskázott elf szektások, leölt aquir valóvérűek ugranak be.

 

Mondjuk az ETK-nál is lehetett rossz tulajdonságokat kidobni...



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12356 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.30, 06:37

Ha jól rémlik, az eredeti Project D még nem 1d6 alapú volt, ez csak az új M* kapcsán alakult át ilyenné. 

 

A 2016. májusi béta 2 már 1d6-os.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5076 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.30, 06:15

Szerintem az aládobás egyáltalán nem logikus vagy szerencsés választás, nagyjából semmikor. Pont azért mert nem kényszeríti rá a mesélot, hogy kitalálja a célszámot, mert az alapértelmezett módosító a nulla, és kényelmes odabofogni, hogy "Dobjál". Célszámosnál is mondható, hogy dobj alap célszámra, de akkor is hozott a mesélo egy dontést, és az explicit. Ha már viszont megmondja hogy mi a nehézség (ahogy nálad a példában "Ez nehéz"), akkor meg már a célszám is lehet adott, és mindenki tudhatja, hogy mennyi is az. A probléma ugyan szimetrikus, de az aládobónál a lusta alapértelmezés nagyon sokat ront.
Cserébe viszont aládobásnál zavaró, hogy azért kell szurkolni, hogy kicsi legyen. Lévén szinte biztos hogy lesz olyan dobás ahol meg nagyot kell dobni. Plusz ebben a rendszerben a nehéz próbához alacsonyabb szám társul. Ami logikusan inkább konnyuséget jelol, mint nehézséget.



Ezeket egyébként elég könnyű megfordítani, például "egész főjellemző aládobás" helyett, ha mindig nagyot szeretnénk dobatni, lehet:
- egész főjellemző + d20 vs. 20
- kivonjuk a főjellemzőt 21-ből, ez lesz a célszám, ami fölé kell dobni. (12-es erő esetén 9 a célszám)
 
 
Az aládobásnak egyébként megvan az az előnye, hogy 
- minden ott van a karakterlapon, amit tudni kell
- azaz nem kell plusz információt (nehézséget, célszámot) beszerezni a mesélőtől, ha csinálni akarsz valamit, a játékos magától is átlátja a dolgokat
- nem kell összeadni, csak összehasonlítani. (értelemszerűen ez nem egy _nehéz_ tevékenység akárkinek. Ennek ellenére nagyon sokszor tapasztalom azt, hogy hosszú játékalkalmak vége felé az emberek nem bírnak összeadni, főleg ha nem számos, hanem pontos kockájuk van. Dob 2d6 - ööö, 11, megvan! - te vak vagy? az 10 - tényleg!)
 
 
Azt nem mondanám, hogy általánosságban véve jobb, mint a célszámos rendszer...
De van olyan játék, ahol jobb. A Beyond the Wall (young adult fantasy) például ilyen: az a koncepció, hogy a karakterek igazán tehetséges fiatalok egy kis faluból. Ennek megfelelően eléggé kedvezőek a főjellemzőik (4d6-d6), és az egész értéket használják, nem módosítót: simán lesz több tíznél magasabb értéked, nagy eséllyel lesz közte 15 vagy nagyobb, azaz már kezdetben, első szinten is lesz olyan, amire 75%-kal dobsz, de jellemzően az 45-50% mindig meglesz.
Ugyanez DnD-ben úgy nézne ki, hogy van +1/+2 bónuszod, amivel 5-10%-kal vagy jobb specialistaként a többieknél.
Ehhez a potenciális hősök játékhoz jól illeszkedik az aládobás, módosítók helyett.
Ha a játék koncepciója az lenne, hogy próbáljuk meg minimalizálni a főjellemzők értékét, mert az azt jelképezi, hogy miben voltam jó, mielőtt harcos  vagy druida lettem, akkor jobb lenne egy tulajdonságmódosító+célszám rendszer. (ilyen pl. a KéM vagy a Stars Without number - a harcos mindig jobb harcos, mint a legszerencsésebben kidobott tolvaj, akkor is, ha csak tizes ereje van, a tolvajnak meg 16)
 
 
 

Hát ez sok M* fannál nem férne bele. A kalandozók semmiben nem bénák. Én nem osztom ezt a koncepciót de sok ismerősöm igen.

Eredetileg ez a "valamiben béna" azért van, hogy adjon egy kis színt a karakternek. Jó példa, hogy Harry Flashman egyszerűen gyáva, Tarzan műveletlen, Elric könnyen felkapja a vizet (bár erre valószínűleg a Viharhozó is rátesz egy lapáttal), Wolodyjovski állandóan szerelmes lesz, mindig olyan nőkbe, akik elérhetetlenek számára, Zagloba pedig nem bírja ki, hogy ne hazudozzon állandóan. Kim pedig egy indiai koldus, aki akkor is csóró marad, mikor a Brit birodalom kéme lesz. 

 

Az, hogy Flashman gyáva, nem azért van, mert a játékosnak nem volt elég KP-ja felvenni a bátorság képzettséget, hanem azért, hogy a sok tökéletes harcostól különbözzön valamiben, kapjon egy egyedi jegyet.

 

edit: talán jobb példa Ettien Gerard, aki ugye szintén a tökéletes harcos, de olyan szinten lehet félrevezetni, hogy hihetetlen. Gerard a sztereotíp francia huszártiszt paródiája: mindent megcsinál amit mondanak, hősies, lovagias, de szegénynek egy önálló gondolata sincs, és képtelen észrevenni, ha hízelegnek neki vagy átverik. (Conan Doyle: Gerard brigadéros kalandjai)


Módosította galu22: 2017.08.30, 06:20


Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1811 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.30, 00:04

Jól érted szerintem, bár amennyire én értem "alapcélszám" nincs (vagyis 0). A tulajdonságod+képzettséged adja az alapot, amihez jöhet egy helyzeti módosító és kész.

 

Logikailag szerintem megáll a dolog elsőre, van benne tehetség, tanult ismeret, helyzettől függő eltérő nehézség. További előnye, hogy gyors, a km csak böffent valamit, hogy "ez nehéz" és már dobhatod is. Az hogy alá vagy fölé dobás van, szerintem ilyen számoknál mindegy, ízlés kérdése.

 

Szerintem az aládobás egyáltalán nem logikus vagy szerencsés választás, nagyjából semmikor. Pont azért mert nem kényszeríti rá a mesélot, hogy kitalálja a célszámot, mert az alapértelmezett módosító a nulla, és kényelmes odabofogni, hogy "Dobjál". Célszámosnál is mondható, hogy dobj alap célszámra, de akkor is hozott a mesélo egy dontést, és az explicit. Ha már viszont megmondja hogy mi a nehézség (ahogy nálad a példában "Ez nehéz"), akkor meg már a célszám is lehet adott, és mindenki tudhatja, hogy mennyi is az. A probléma ugyan szimetrikus, de az aládobónál a lusta alapértelmezés nagyon sokat ront.

Cserébe viszont aládobásnál zavaró, hogy azért kell szurkolni, hogy kicsi legyen. Lévén szinte biztos hogy lesz olyan dobás ahol meg nagyot kell dobni. Plusz ebben a rendszerben a nehéz próbához alacsonyabb szám társul. Ami logikusan inkább konnyuséget jelol, mint nehézséget.
 



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6491 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.29, 23:05

Narmor, akkor innentől kezdve azt mondod, hogy semmi értelme új motor a magus alá, legyen D&D 5E? :titok:

(Próbálok hinni abban, hogy 25 alatt egyszer sikerül egy olyan motort kihozni a magushoz, ami nem omlik össze magától, illetve működhetne vele a játék és nem kéne hozzá egy rakat háziszabály. Biztos naiv vagyok.)



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1331 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.29, 23:01

Ha jól rémlik, az eredeti Project D még nem 1d6 alapú volt, ez csak az új M* kapcsán alakult át ilyenné. Ez esetben viszont érdekes kérdés, hogy az állítólag évek óta használt rendszerüket ez nem borítja-e fel alapjaiban. (Amennyiben rosszul emlékeznék, akkor sztorno.)

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12356 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.29, 22:14

 

Hát ez sok M* fannál nem férne bele. A kalandozók semmiben nem bénák. Én nem osztom ezt a koncepciót de sok ismerősöm igen.

 

Most eszembe jut Graum ifjúkora, Airun üszkösödő lába (meg koporsóban ébredése), Zabar Mesh "dicsőséges" élete meg a Koldustól a "Hogyan kezdjünk hozzá?"



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1371 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.29, 22:14

 

Hát ez sok M* fannál nem férne bele. A kalandozók semmiben nem bénák. Én nem osztom ezt a koncepciót de sok ismerősöm igen.

 

Szerintem ez a hozzáállás (nem a tiéd) elég sokszor igen nagy buktatódrótja az összes új magus-kiadásnak. :nos:
 

 

 

A D&D 5. kiadásában sem bénák a karakterek semmiben. Na jó, ha a tulajdonságoknál az alap számsort választjuk, akkor  8-as lesz a legkevésbé fontos tulajdonság, azaz -1 módosító jár rá, de 4. szinten növelhetjük 2 ponttal egy tulajdonságukat, szóval ez megszűnik, ha úgy akarjuk. Tehát egy 4. szintű D&D 5th karakter már simán egy teljes értékű ynevi kalandozót testesít meg, aki semmiben sem béna.

 

Ennek ellenére 4. szintről még a csillagos égig (20 szint van) lehet fejlődni az 5. kiadásban, szóval még csak az sincs, hogy annyira profin kezded a játékot, hogy nem tudsz aztán mit kezdeni magaddal. :) 

 

Ez alapján, ha engem kérdezne egy kezdő brigád, amelynek tagjai mindenképp Yneven akarnak játszani, azt tanácsolnám nekik, hogy játszanak a DnD 5-tel úgy, hogy 4. szinten kezdenek a karaktereik.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1371 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.29, 22:01

 

Viszont nem látom, hogy a csak d6-ra épülő, "célszám+módosító vs. minél kisebbet dobni d6-tal" rendszerben ez hogyan működhetne jól... ha minden igaz, csak képzettségek lesznek, azokat fejlesztgeti az ember a tapasztalatából, hacsak nincs ezekből 100 darab, akkor elég hamar ki lehet maxolni egy karaktert - vagy pedig marhára lassú lesz a fejlődés.


Hirtelen két ötletem van:

 

1. vagy a gumshoe által használt 50% esély + költs hozzá a képzettségedből (a "lopakodás" így olyasféle erőforrássá válik, mint a varázslatekesz, manapont vagy FP)

 

2. az over the edge (és a Castle Falkenstein) olyan, hogy van egy dolog, amiben béna vagy (írd fel), van egy amiben profi (írd fel), és egy amiben igazán szakértő (írd fel). Minden másban - azaz bármiben amit nem írtál fel - átlagosnak számítasz.

Így lehet például az, hogy ha átlagos vagy egy kockával dobsz, ha béna kapsz mellé büntetőkockát (kettő közül a rosszabb számít), ha profi akkor bónuszkockát, ha szakértő akkor két bónuszkockát.

 

 

 

D6 alapú mágiarendszer például jól használható DnD-ben is: a varázsló minden szinten +1 varázslatrekeszt és +1 varázslatkockát kap. Ha varázsol, akkor varázslatkockával kell "megtölteni" a varázslatot: ha tűzgolyót varázsol, az annyiszor d6-ot sebez, amennyi kockát beletol. A varázslás után visszakapja azokat a kockákat, amik négyest vagy nagyobbat mutatnak. (nagyon jó a 'quadratic wizards' hatás ellen :D)

 

 

 

Az 1. tök jó, de mint tudjuk, az új magusban a képzettség állandó értékként a célszámot módosítja, ami alá kell majd dobni, nem erőforrásként működik. 

 

A 2. nem csak 1 darab d6-ot használ, mint a leendő magus, szóval megint kiesik.

 

Szóval én továbbra sem látom, miként működhetne hosszútávon (évekig tartó kampányok?) a "Célszám (képzettség+módosítók) vs aládobás 1d6-tal" rendszer. MAGUSként. Nyilván, az általad is írt innovatív megoldásokkal jobbá lehetne tenni, de szerintem már túl vannak a rendszer alapjainak tárgyalásán. Elvégre hónapok óta tart a "tesztelés", s ne feledjük, úgy harangozták be, hogy a szerző "egy működőképes kész rendszert rakott le az asztalra, amit már csak ynevesíteni kell." Nem hiszem, hogy az alapoktól kezdve újraalkotnák a rendszert.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6491 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.08.29, 20:59

Hát ez sok M* fannál nem férne bele. A kalandozók semmiben nem bénák. Én nem osztom ezt a koncepciót de sok ismerősöm igen.

 

Szerintem ez a hozzáállás (nem a tiéd) elég sokszor igen nagy buktatódrótja az összes új magus-kiadásnak. :nos:
 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]