Ugrás tartalomhoz


Fotó

Új MAGUS szerepjáték


  • Válasz írásához lépj be
3299 hozzászólás érkezett eddig

Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 671 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.01, 08:05


ez megy lassan fél éve, mi meg itt pörgünk rajta.

Fél éve? Inkább 2008 óta.

Én arra az időszakra céloztam, mikor már konkrétan ki volt jelölve időpont, hogy mikor LESZ! De igazad van, a semmibebeszélés ennél jóval régebbi keletű.

Gkar

Gkar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 472 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.01, 07:39

ez megy lassan fél éve, mi meg itt pörgünk rajta. 

 

Fél éve? Inkább 2008 óta. 



Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 671 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.01, 07:11

Letölthető az új M*.

Spoiler


:)

Én amúgy egy ideje azt gondolom, hogy ez az egész új M.A.G.U.S. dolog egy átbaszás. Raon (vagy valaki a nevében) feljár ide hülyíteni minket, mi meg vagyunk akkora barmok, hogy bevesszük. "Lesz ám, holnap jön, ja nem holnap után, ja nem, majd az után...", ez megy lassan fél éve, mi meg itt pörgünk rajta. El kéne engedni ezt a szart végre és elfogadni, hogy sosem lesz... :(

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12087 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.31, 23:04

Letölthető az új M*.

Spoiler


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12087 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.31, 23:00

@Dallasz:
A DV fórumon - Kornya? - felvetődtek a "tally stick" nevű kőkorszaki "hitelkártyák" (tényleg volt ilyen), azt dobtam fel, hogy ha egy 1000 éves fügefa benövi a bankház központját, akkor az a fa lehet az alapanyaga ezeknek és már a meglévő szimpatikus kapcsolat is egy hitelesítő lépés.

Kíváncsi vagyok, benne lesz-e?

No persze az fontosabb, hogy legyen,amiben benne lehet.

Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2457 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.31, 20:49

...

 

ui.: Bankok mágikus védelme... Honnan is ismerős? :)

Spoiler

Érdekes, hogy eredeti szöveg:

"...a bankházak milyen mágikus védelemmel tartják nyilván az értékeiket..."


Módosította Dallasz: 2020.03.31, 20:51


seti

seti

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1012 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.31, 16:17

Én ebben a kérdésben is eretnek nézetet vallok: inkább tartson még 5 évig a fejlesztés mint, hogy egy félkész szar jöjjön ki. 

A csúszás okára különösebben nem vagyok kíváncsi: gondolom a főmunkaidős elfoglaltság, család , stb. mellett szerepjátékot fejleszteni időigényes vállalkozás. Ha meg más az ok, akkor más - nekem spec. sok közöm nincs hozzá, nem az én pénzemet/időmet/energiámat költik, az említett határidőket meg nem veszem komolyan, így számon sem kérem.

Időm és elfoglaltságom (mmint a család és munka mellett) szerencsére van: csak az utóbbi időt nézve megjelenése óta mostanáig D&D5-öztünk, közben kitekintgettünk FFG SW-ra, most áttértünk Conanra SS&SS-ben pár hónapos kampány erejéig, utána  megkezdjük Xyntillant OSE-ben. Szóval felőlem take your time, megvagyok még pár évig az új M* nélkül - ettől függetlenül kíváncsi leszek a végeredményre.

 

Én is tökéletesen elvagyok más rendszerekkel, világokkal, de azért jó lett volna már valamit látni is az új rendszerből. Meg elvileg egy maroknyi beavatott már vagy 3 éve teszteli, és elvileg ha jól emlékszem tavaly nyár közepe óta kész van a rendszer. Lassan egy éve, hogy nincs előrelépés. 

Ebben az ütemben nem 5 évig lesz ez tesztelve, hanem soha.

Jelenleg nálunk is D&D 5 van, meg tervbe van véve egy SaWo Rifts, Starfinder, meg talán még egy valami más is, ami még nincs eldőlve, hogy mi lesz.

 

De ebben a formában, amit a fejlesztők, és a kiadó tesznek nem igazán vehető komolyan.

A 3 órás videó förmedvényt nem néztem meg egészében, csak beletekertem, de engem már ott elvesztettek, hogy dzsad bankházak mágikus védelmét emlegették, miközben még annyit sem láttunk a rendszerből, hogy egyáltalán hogyan épül fel egy varázstudó, és miképpen lehet varázsolni ebben az új rendszerben. Előbb talán az alapokat kéne megteremteni, aztán lehet ezzel is foglalkozni.

 

Néhány emberen kívül senki sem látta ezt a csodálatos új rendszert, ami Mágusosabb élményt kínál az eddigieknél, jelentsen ez bármit is. Tényleg kíváncsi vagyok rá milyen lett, és tényleg szeretném, ha ez végre megjelenne, és játszható is lenne, de az eddigi információ töredékek nem ezt mutatják.

Lehet itt türelmesnek lenni továbbra is, de már nem először halljuk azt, hogy na majd most nemsoká, sokkal jobb, újabb M* fog megjelenni! Az összes eddigi próbálkozás hamvába holt idő előtt. Én már azt is kétlem, hogy van egyáltalán bármi is készen abból az anyagból. Ha meg kész is van, és nem merik valamiért a közönség elé tárni az sem éppen biztató dolog...



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 263 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.31, 15:38

Én ebben a kérdésben is eretnek nézetet vallok: inkább tartson még 5 évig a fejlesztés mint, hogy egy félkész szar jöjjön ki. 

A csúszás okára különösebben nem vagyok kíváncsi: gondolom a főmunkaidős elfoglaltság, család , stb. mellett szerepjátékot fejleszteni időigényes vállalkozás. Ha meg más az ok, akkor más - nekem spec. sok közöm nincs hozzá, nem az én pénzemet/időmet/energiámat költik, az említett határidőket meg nem veszem komolyan, így számon sem kérem.

Időm és elfoglaltságom (mmint a család és munka mellett) szerencsére van: csak az utóbbi időt nézve megjelenése óta mostanáig D&D5-öztünk, most áttértünk Conanra SS&SS-ben pár hónapos kampány erejéig, utána  megkezdjük Xyntillant OSE-ben. Szóval felőlem take your time, megvagyok még pár évig az új M* nélkül - ettől függetlenül kíváncsi leszek a végeredményre.

 

De tesztelés sem folyik. Az nem tesztelés hogy a haverjaimmal leülök játszani. Mert tudtommal az utóbbi évben csak ez ment. A többi csapat mind kikopott, megsértődött, meg ilyenek.



tar242

tar242

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 782 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.31, 15:34

Én ebben a kérdésben is eretnek nézetet vallok: inkább tartson még 5 évig a fejlesztés mint, hogy egy félkész szar jöjjön ki. 

A csúszás okára különösebben nem vagyok kíváncsi: gondolom a főmunkaidős elfoglaltság, család , stb. mellett szerepjátékot fejleszteni időigényes vállalkozás. Ha meg más az ok, akkor más - nekem spec. sok közöm nincs hozzá, nem az én pénzemet/időmet/energiámat költik, az említett határidőket meg nem veszem komolyan, így számon sem kérem.

Időm és elfoglaltságom (mmint a család és munka mellett) szerencsére van: csak az utóbbi időt nézve megjelenése óta mostanáig D&D5-öztünk, közben kitekintgettünk FFG SW-ra, most áttértünk Conanra SS&SS-ben pár hónapos kampány erejéig, utána  megkezdjük Xyntillant OSE-ben. Szóval felőlem take your time, megvagyok még pár évig az új M* nélkül - ettől függetlenül kíváncsi leszek a végeredményre.


Módosította tar242: 2020.03.31, 15:37


seti

seti

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1012 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.31, 15:04

Annak én is örülök, hogy nem d100 rendszer lesz, már ha lesz belőle egyáltalán valaha, valami is. Sose szerettem nagyon az eredeti rendszert. Számomra a legszimpatikusabb a d20-as változat volt, de én alapból szeretem a d20-at, szóval nem kérdés, hogy miért tetszett jobban.

 

Viszont ebből az újból még mindig nem láttunk semmit, pedig január már messze van. Igen, tudom: Nem tudtak azóta sem összeülni a hiányzó két, vagy akárhány tesztjátékra. Most legalább nem kell hozzá kifogás, hiszen járvány van, és a huszonegyedik században még nincs lehetőség online játéküléseket tartani. :)

 

Nekem ez egyre jobban a szokásos bullshitelésnek tűnik. Közben meg a profi kiadó mellett megjelent egy magyar nyelvű Runequest: Glorantha, amit egy ember csinál saját költségen, lelkesedésből...

A profi kiadó meg nem képes összedobni egy fórumot, meg kiadni egy "elvileg" kész tesztanyagot.

És kommunikálni sem tudnak még annyit sem, hogy bocs srácok nulláról kell kezdenünk, vagy valami.



tar242

tar242

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 782 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.31, 11:16

Előrebocsájtva, hogy sztem napjainkban Magyarországon  egyetlen papír alapú asztali RPG sem számíthat  a szűk és kisszámú szerepjátékos scene-en kívül igazán nagy népszerűségre és ezáltal üzleti sikerre sem (talán a D&D5 kivételével, aminek szűkkörű szerepjátékos közegen kívüli ismertségét erősen támogatják különböző médiumok (közvetítő közegek): hazánkban is ismert és népszerű sorozatok, rajzfilmek, stb.) egy kis összefoglaló vélemény az első benyomásról (ami  pont ezért közelről sem biztos, hogy helytálló):

 

Nekem tetszik az az irány, amit az új M* felvenni látszik

 

Figyelem "szélsőséges" magán (és ezért akár téves) vélemény következik:

2020-ban egy ÚJ játék fejlesztésénél a '90-es években "ragadt" régi motorosok elvárásait (ill. elvárásainak azon részét, ami arra vonatkozik, hogy "maradjon a M* ugyanolyan, mint volt, csak egy kis ráncfelvarrással") egyszerűen nem szabad figyelembe venni, mert amit ők akarnak az NEM egy ÚJ játék, hanem egy régi, '90-es évekbeli játék kisebb-nagyobb változtatásokkal.

Nem, az új játék nyugodjon új alapokon, új szimulációs és absztrakciós technikákon, új alapelveken, új rendszeren, ne egy ráncfelvarrott, de alapjában '90-es években ragadt aggastyán legyen.

 

(kivéve persze, ha az "új" rendszert a régi játékosoknak szánjuk, de ez esetben maga az alapcél elhibázott:

- egyrészt, mert a régi játékosok is meglehetősen sok, egymástól többé-kevésbé eltérő M* és Ynev képpel rendelkeznek: tehát bármilyen - a régi játékosok egy adott részének elvárásaihoz illeszkedő -rendszerrel állnak elő, a megcélzott vásárlóréteg többi része (azaz többi régi játékos, akinek más volt az elképzelése) nem lesz elégedett

-másrészt mert a régi játékosok nagy többsége az elmúlt 20-25 évben a régi rendszerből már kialakította (ráncfelvarrta) a saját M* és Ynev képéhez illeszkedő házirendszerét, ami valószínűleg sokkal jobban kiszolgálja az igényeit, mint bármilyen másik "ráncfelvarrott" régi rendszer.

Tehát - véleményem szerint - a régi játékosok elvárásainak igazából nem lehet megfelelni, mert elvárásaik nagyon-nagyon sokfélék, egymásnak sokszor ellentmondóak, ráadásul és már léteznek a  régi rendszerek alapján kialakított házirendszerek, amelyek az elvárásokat megfelelően kielégítik.

 

Ha megveszik az új játékot, akkor motivációjuk - sztem - elsősorban a kíváncsiság lesz és  - ha valóban a '90-es évekbeli M*-t, mégpedig az őáltaluk elképzelt M* képnek megfelelő M*-t várják -, akkor - szükségszerűen csalódnak.

De a fent vázolt okok miatt ugyanez várna a régi rendszer, nem az ő M* képüknek megfelelő ráncfelvarrott módosítása esetén is.)

 

Egy 2020-ban kiadott, új játékosok bevonzására legalább elvben (lett légyen erre bármilyen kicsi is az esély - ld. 1. mondat) alkalmas szerepjátéknak RENDSZERszinten szerintem a következő feltételeknek kell megfelelni:

- egyszerűség, könnyű megtanulhatóság

- könnyű, gyors számolhatóság, lehetőség szerint kis számokkal (k100 sztem eleve felejtős)

- gyors, pörgős játékmenet

- egy adott játékstílus (jelen esetben a kalandozó-fantasy) teljeskörű támogatása (ld. FFG Star Wars: S.W. űrfantasy; Sharp Swords & Sinister Spells: Sword and Sorcery, stb..). Nem árt, sőt nagyon jó, ha emellett más stílusok (pl. nyomozós) játszására is alkalmas, de sztem kell egy meghatározott stílus, amire készült, amire tényleg tökéletes.

(példa: Star Wars-ban ha egy  biztonsági börtöncella ajtaját kell kinyitni nem feltétlenül a félórás hacker-kedés a hangulathű megoldás, hanem néha elég ha belelőssz a pultba a lézerpisztollyal - kis túlzással, de remélem a lényeg azért átmegy. Nincsenek részletekbe menő szabályok a hackerkedésre - vagy én legalábbis nem tudok róluk)

- a karaktereket valamilyen módon kicsit egyedibbé tevő jellemzők (pl. előny-hátrány rendszer - személy szerint én ezt pl. ki tudnám hagyni, de meggyőződésem, hogy a többség szereti, ha nemcsak szerepjáték, hanem rendszerszinten is kilóg kicsit a többiek közül)

 

Megcélzott HANGULAT/(JÁTÉK)STÍLUS:

- ez már kifejezetten (új) M* specifikus: sztem a köpenylobogtató, átlagemberek közül kiemelkedett, kalandozófantasy-t kell támogatnia.

 

A fenti stílust rendszerszinten szerintem az támogatja, hogy:

- a játékos karakterek valamilyen módon (egy vagy több területen, kisebb vagy nagyobb mértékben - hogy mennyi és milyen területeken ill. milyen mértékben az már megint egyéni játékstílus/elvárás függvénye) hatékonyabbak az átlagembernél. Tehát valami különleges bennük, ami a rendszerben úőgy jelenik meg, hogy van valami eszközük, amivel adott területen a saját hatékonyságukat megnövelhetik és ezzel átlagember feletti dolgokra képesek.

Ez nem feltétlenül egyből az átlagemberénél magasabb kezdő főjellemző, harcérték, stb. (bár az is lehet), hanem lehet ez egy csak a játékos karakterek/rivális kalandozók által adott éles helyzetben felhasználható bónusz, amellyel adott helyzetben kritikus értéket meg tudja növelni és ezáltal tezs szert átlagember feletti képességre

- gyors, pörgős játékmenet

- gyors, pörgős harc (határozottan mellőzve a félórás számolgatást)

- kevés, stílusspecifikus, gyakran használt képzettség

 

Nos, ha a fenti  - általam helyesnek vélt - elvárásokat nézzük, akkor az új rendszer (az eddigiek alapján) a legtöbbnek megfelelni látszik:

- a k6 (vagy 2k6) használata kifejezetten megkönnyíti és lecsökkenti a játék közbeni számolgatás időtartamát. (ld. könnyű, gyors számolhatóság)

- van kb. 25 képzettség, ami kalandozófantasy-hez valszeg bőven elég ( ld: D&D5, FFG SW., vagy akár SS&SS, ahol nincs egyetlen képzettség sem és mégis remekül működik a rendszer és tökéletesen hozza az elvárt hangulatot)

- megvan az eszköz, hogy a kalandozó az átlagemberi fölé növelje a hatékonyságát (befolyás pontok)

- egy harc max. 2-3 kör (ld. gyors, pörgős harc)

 

Tehát én - személy szerint - az eddig megtudottak alapján határozottan ígéretesnek látom a felvett irányt - aztán nyilván majd meglátjuk a végeredményt.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12087 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.29, 10:12

@kukac
Nem kell a tőr vs lemezvért példán fennakadni. Nyilvánvalóan van olyan vér vs fegyver párosítás, amivel még nyomokban védekezőképes vértest nem lehet megsebezni. (SFÉ>Fix sebzés).
De amikor "soksikeres" a támadás (ETKban többszörös túlütés és/vagy megtáltosodott íjász-szabály kocka), akkor már a lemezek között becsúszó pengéről beszélünk és akkor vérnek kell folyni.

Ha azonban az SFÉ-t a sebzésből a szorzók előtt vonjuk le, nulla sebzés sokszorosa is csak nulla.

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1163 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.29, 09:34

 

 

Bocsánat, rosszul írtam a egészet. A helyes képlet: fegyver sebzés*sikerek számával, a páncél pedig úgy működik, hogy (fegyver sebzés-páncél)*siker szám.

 

Tehát 6 sebzés 2 sikerrel => 12 sebzés. 6 sebzés 4 páncél ellen 2 sikerrel => 4 sebzés (6*2 és [6-4]*2).

 

 

Tehát a fejvadász többszörös túlütéssel sem fogja tudni megkarcolni a lovagot, tőrrel, hátulról...?

 

 

Ezt így nem tudom megmondani. Fogalmam sincs, hogy a 6-os sebzés vagy a 4-es páncél magasnak vagy kicsinek számít-e. Valamint a borzasztó szerkesztés miatt fogalmam sincs, hogy a hátbatámadást egyáltalán hol kéne keresni. De gondolom arra is kap valami pluszt, vagy nincs az ellenfélnek védekezője.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12087 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.28, 22:50

 

Bocsánat, rosszul írtam a egészet. A helyes képlet: fegyver sebzés*sikerek számával, a páncél pedig úgy működik, hogy (fegyver sebzés-páncél)*siker szám.

 

Tehát 6 sebzés 2 sikerrel => 12 sebzés. 6 sebzés 4 páncél ellen 2 sikerrel => 4 sebzés (6*2 és [6-4]*2).

 

 

Tehát a fejvadász többszörös túlütéssel sem fogja tudni megkarcolni a lovagot, tőrrel, hátulról...?



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1163 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.28, 22:47

Mondjuk ha nincsen út hogy ezt redukáld, akkor itten a f***agyerek kalandozók gyorsan el fognak patkolni. 

 

Nem feltétlenül fogom tépni a számat ha nem tud egy ötfős csapat leverni egy hadsereget, de azért 2-3szoros túlerővel (ha azok jóval gyengébbek) szerintem illik tudni elbánni. De ez már spekuláció, lehet lesz valamiféle sfé/védelem növelési rendszer.

 

Bocsánat, rosszul írtam a egészet. A helyes képlet: fegyver sebzés*sikerek számával, a páncél pedig úgy működik, hogy (fegyver sebzés-páncél)*siker szám.

 

Tehát 6 sebzés 2 sikerrel => 12 sebzés. 6 sebzés 4 páncél ellen 2 sikerrel => 4 sebzés (6*2 és [6-4]*2).



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12087 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.28, 22:44

Amint elhangzott is, a karakterek jobban fontolják meg a döntéseiket, hogy érdemes-e harcot kezdeményezni.

Szóval a többet ésszel, mint erővel kell, hogy teret nyerjen.

 

 

Végül is ja, csak ugye akkor a "félig kiképzett Iker, aki csak egy tucat fegyverforgatóval ér fel"... jellegű dolgokkal mi lesz?



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 585 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.28, 21:58

Amint elhangzott is, a karakterek jobban fontolják meg a döntéseiket, hogy érdemes-e harcot kezdeményezni.

Szóval a többet ésszel, mint erővel kell, hogy teret nyerjen.

 

Vagy a többet Befolyásponttal, mint nem, vagy a többet túlerővel és/vagy Befolyással.

A barbár hajlamú, meg erőszakos marhák meg majd kiélik magukat 1-2 ellenfél ellen, vagy úgyse kár értük.

 

Többet Asztrállal és Mentállal, mint Fizikummal. Eh, tök mindegy, úgysincsenek tulajdonságok. Asszem.

 

Többet meglepiből és vértből, mint nem?

Az a gáz, hogy az NJK-k is csúnyán lecsaphatnak a JK-ra, amihez megint csak kelleni fog a BefPont.

A KM-eknek, lehet át kell gondolnia az eddigi csapdaállítós, boss-fightos koncepcióikat, nehogy a katarzis 1-2 körnél ne tartson tovább.

 

Narratív és realisztikus=az élet szavakban!

 

Gondolom az eddigi zh teszteken csak kitapasztalták mennyire játszható a rendszer és nem csak a karakteralkotási szabadságról és narratív támogatásról esett szó.

 

Erre most kb. azt tudom mondani, hogy ha Shadowrunt akarok játszani, akkor játszok azt, de egy kalandozó harcostól én meg elvárnám többi ellenfél leterítését komoly gond nélkül. 

 

De ízlések és pofonok. :shrug:



Creo

Creo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 310 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.28, 20:58

Amint elhangzott is, a karakterek jobban fontolják meg a döntéseiket, hogy érdemes-e harcot kezdeményezni.

Szóval a többet ésszel, mint erővel kell, hogy teret nyerjen.

 

Vagy a többet Befolyásponttal, mint nem, vagy a többet túlerővel és/vagy Befolyással.

A barbár hajlamú, meg erőszakos marhák meg majd kiélik magukat 1-2 ellenfél ellen, vagy úgyse kár értük.

 

Többet Asztrállal és Mentállal, mint Fizikummal. Eh, tök mindegy, úgysincsenek tulajdonságok. Asszem.

 

Többet meglepiből és vértből, mint nem?

Az a gáz, hogy az NJK-k is csúnyán lecsaphatnak a JK-ra, amihez megint csak kelleni fog a BefPont.

A KM-eknek, lehet át kell gondolnia az eddigi csapdaállítós, boss-fightos koncepcióikat, nehogy a katarzis 1-2 körnél ne tartson tovább.

 

Narratív és realisztikus=az élet szavakban!

 

Gondolom az eddigi zh teszteken csak kitapasztalták mennyire játszható a rendszer és nem csak a karakteralkotási szabadságról és narratív támogatásról esett szó.



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 585 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.28, 20:09

Az, hogy kevés a dobásmódosító, még önmagában nem mond semmit, a D&D 5. kiadásában is drasztikusan kevesebb van, mint a korábbi kiadásokban, helyette a bounded accuracy biztosít mindenféle egyéb finomságot. Lehet, hogy valami hasonló elv agy mechanika lesz az MKK-ban is.

 

No igen, de az 5e nem is igér maximum három fordulós harcokat, ahol egy csapat "1-3.szintű" városőr leveri az "5-8."-dik szintű kalandozókat. :)



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1148 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.28, 20:04

Az, hogy kevés a dobásmódosító, még önmagában nem mond semmit, a D&D 5. kiadásában is drasztikusan kevesebb van, mint a korábbi kiadásokban, helyette a bounded accuracy biztosít mindenféle egyéb finomságot. Lehet, hogy valami hasonló elv agy mechanika lesz az MKK-ban is.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]