Ugrás tartalomhoz


Fotó

Új MAGUS szerepjáték


  • Válasz írásához lépj be
3299 hozzászólás érkezett eddig

morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 585 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.28, 20:00

 

 

 

Nagyjából én is így értettem. Mondjuk ha 15 körül lesznek az Épk (Fp meg nem lesz, ami mondjuk nekem ok), akkor 3k6 és 6k6 sebzések helyett inkább ilyen k6+1 vagy skill+2, stb sebzés kódokat tudok elképzelni.

 

PD-ben a sebzés = (fegyver sebzés) + sikerszám. Tehát nem dobni kell rá, hanem fix.

 

 

Mondjuk ha nincsen út hogy ezt redukáld, akkor itten a f***agyerek kalandozók gyorsan el fognak patkolni. 

 

Nem feltétlenül fogom tépni a számat ha nem tud egy ötfős csapat leverni egy hadsereget, de azért 2-3szoros túlerővel (ha azok jóval gyengébbek) szerintem illik tudni elbánni. De ez már spekuláció, lehet lesz valamiféle sfé/védelem növelési rendszer.

 

 

Az elhangzottak szerint

- páncélok SFÉt adnak

- a harc nagyon halálos és gyors, max 3 kör (nem mintha ez bármit jelentene önmagában, mivel egy kör valós időben bármennyi ideig tarthat)

- a túlerő simán legyűri a magas szintű kalandozókat, egy 3 (vagy 5? nem emlékszem) fős városőr csapat simán megszorongatja a kalandozókat

- valami homályos fejtegetés is rémlik, hogy már két alabárdos őr is komoly visszatartó erőt jelent a fegyverük miatt (elérés?)

 

Azon túl, hogy a fentiek működnek-e játéktechnikailag, nekem az is kérdés, hogy illenek-e koncepció szinten egy "kalandozó" fantasyhez. Plusz az egész felvételen folyamatosan keveredett a "narratív" és a "realisztikus" megközelítés, mintha a készítők egyszerre akarnának mindent. Jelenleg ez egy "narratívan realisztikus, de nagyon gyors, nagyon egyszerű, nagyon nagy szabadságot adó" rendszer lesz.
 

 

 

Hát akkor remélhető hogy az a SFÉ eléggé combos lesz, habár ugye páncélt viselhet az NPC is..

 

Egyébként pedig ezen paraméterek mellett számomra nem nagyon tűnik a "tipikus harcos" játszható kalandozó koncepciónak. Inkább azok a karakterek akik az előtt tudják elintézni az ellent, hogy kezdeményezhetne/támadhatna, mert ugye ha max 3.kör bármilyen harc, akkor egy megeleptéskör önmagában eldöntheti a dolgot.

 

Szóval, spekuláció ugyan, de ez alapján a fejvadászok és a varázshasználók népszerűsége garantáltnak látszik. A lovagoké nem annyira :D



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 401 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.28, 19:24

 

 

Nagyjából én is így értettem. Mondjuk ha 15 körül lesznek az Épk (Fp meg nem lesz, ami mondjuk nekem ok), akkor 3k6 és 6k6 sebzések helyett inkább ilyen k6+1 vagy skill+2, stb sebzés kódokat tudok elképzelni.

 

PD-ben a sebzés = (fegyver sebzés) + sikerszám. Tehát nem dobni kell rá, hanem fix.

 

 

Mondjuk ha nincsen út hogy ezt redukáld, akkor itten a f***agyerek kalandozók gyorsan el fognak patkolni. 

 

Nem feltétlenül fogom tépni a számat ha nem tud egy ötfős csapat leverni egy hadsereget, de azért 2-3szoros túlerővel (ha azok jóval gyengébbek) szerintem illik tudni elbánni. De ez már spekuláció, lehet lesz valamiféle sfé/védelem növelési rendszer.

 

 

Az elhangzottak szerint

- páncélok SFÉt adnak

- a harc nagyon halálos és gyors, max 3 kör (nem mintha ez bármit jelentene önmagában, mivel egy kör valós időben bármennyi ideig tarthat)

- a túlerő simán legyűri a magas szintű kalandozókat, egy 3 (vagy 5? nem emlékszem) fős városőr csapat simán megszorongatja a kalandozókat

- valami homályos fejtegetés is rémlik, hogy már két alabárdos őr is komoly visszatartó erőt jelent a fegyverük miatt (elérés?)

 

Azon túl, hogy a fentiek működnek-e játéktechnikailag, nekem az is kérdés, hogy illenek-e koncepció szinten egy "kalandozó" fantasyhez. Plusz az egész felvételen folyamatosan keveredett a "narratív" és a "realisztikus" megközelítés, mintha a készítők egyszerre akarnának mindent. Jelenleg ez egy "narratívan realisztikus, de nagyon gyors, nagyon egyszerű, nagyon nagy szabadságot adó" rendszer lesz.
 



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 585 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.28, 18:33

 

Nagyjából én is így értettem. Mondjuk ha 15 körül lesznek az Épk (Fp meg nem lesz, ami mondjuk nekem ok), akkor 3k6 és 6k6 sebzések helyett inkább ilyen k6+1 vagy skill+2, stb sebzés kódokat tudok elképzelni.

 

PD-ben a sebzés = (fegyver sebzés) + sikerszám. Tehát nem dobni kell rá, hanem fix.

 

 

Mondjuk ha nincsen út hogy ezt redukáld, akkor itten a f***agyerek kalandozók gyorsan el fognak patkolni. 

 

Nem feltétlenül fogom tépni a számat ha nem tud egy ötfős csapat leverni egy hadsereget, de azért 2-3szoros túlerővel (ha azok jóval gyengébbek) szerintem illik tudni elbánni. De ez már spekuláció, lehet lesz valamiféle sfé/védelem növelési rendszer.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1163 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.28, 18:02

Nagyjából én is így értettem. Mondjuk ha 15 körül lesznek az Épk (Fp meg nem lesz, ami mondjuk nekem ok), akkor 3k6 és 6k6 sebzések helyett inkább ilyen k6+1 vagy skill+2, stb sebzés kódokat tudok elképzelni.

 

PD-ben a sebzés = (fegyver sebzés) + sikerszám. Tehát nem dobni kell rá, hanem fix.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12087 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.28, 17:56

@Avanglion és ÉP
Nézd meg, de nekem az rémlik,hogy az ÉP-id felénél vagy mennyinél lefekszik a karaktered.

A Cpunkban volt ilyesmi a 20 vagy 24 rubrikás állapotjelző, amiből 12-nél már konkrétan haldokoltál, de már előtte is elájulhatott vagy sokkos állaootba kerülhetett a karakter. És pain editor kiberverrel vagy teledrogozva még talán haldoklás közben is volt esély tűzharcot vívni.

Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 401 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.28, 17:26

 

Bizonyára az a koncepció hogy a kalandozók általában össze tudnak szedni extra +/- 1-3-as  módosítót ami +/- 16,6-50%-ot jelenthet majd egy normál njk-hoz képest ezzel jelképezve a kalandozók kiválasztott mivoltát

 

Kicsit ülepítve az információkat, az az érzésem, hogy kb. az a helyzet, hogy játszhatsz már 6-8. szintű karakterekkel. akiknek lehet 2-3 főértéke 6 alatti vagy 15 feletti. Ha sokat fejleszted a karakteredet, akkor 8/8/8 szintű harcos-tolvaj-varázsló lesz. 

(Van vagy 25 jártasság, max 150 az összegük, játékalkalmanként átlag két fejlesztésed, olyan 60 játékülés után "megnyerted a játékot?)

 

A mágiáról végül is annyit tudunk, hogy vannak alap mágiaformák (mondjuk a tűznyíl), amit ha nem 20, hanem 40 méterre akarod bevetni, nem 3k6, hanem 6k6 sebzésre és nem tűznyílként, hanem tűzgolyóként, akkor az +3 nehézség (igazából -3, mert a célszám alá kell dobni, hszen nem úgy egyszerűbb, hogy dobok, hozzáadom a bónuszaimat és közlöm, hogy 8, aztán a mesélő majd törpöl valamit, el nem árult nehézség esetén, hanem az van, hogy "dobtam 2-t és van +3-am a célszámra") .

 

 

Nagyjából én is így értettem. Mondjuk ha 15 körül lesznek az Épk (Fp meg nem lesz, ami mondjuk nekem ok), akkor 3k6 és 6k6 sebzések helyett inkább ilyen k6+1 vagy skill+2, stb sebzés kódokat tudok elképzelni.

 

A rendszer, fejlődés, stb skálákat korábban is beszéltük, hogy nagyon szűk. Ami nekem még felmerült a felvétel után, hogy nagyon hangsúlyozzák, hogy itt aztán nem lesz olyan, mint a régi rendszerben, hogy a dorani és lar-doi varázsló a világban nagyon más, de játéktecnikailag ugyanolyan. Csak az nem látszik egyelőre, hogy egy ennyire kis számokkal és kevés értékkel dolgozó rendszerben, játéktechnikailag mitől lennének olyan nagyon különbözőek. Van mondjuk 40 képzettség, az egyik erre a két skillre kap +1-et, a másik meg másik kettőre?

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12087 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.28, 13:25

KLM:

Ja valami ilyesmi, de nem itt lesz valamilyen csak a kalandozóknak számára elérhető tulajdonság/pont/mittudoménmi amivel javíthatják a dobásuk eredményességének a valószínűségét? 

 

Befolyáspont, de az talán egy cselekvésre húz ki a trutyiból és ennyi. 



Gkar

Gkar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 472 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.28, 12:48

KLM:

Ja valami ilyesmi, de nem itt lesz valamilyen csak a kalandozóknak számára elérhető tulajdonság/pont/mittudoménmi amivel javíthatják a dobásuk eredményességének a valószínűségét? 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12087 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.28, 11:54

Bizonyára az a koncepció hogy a kalandozók általában össze tudnak szedni extra +/- 1-3-as  módosítót ami +/- 16,6-50%-ot jelenthet majd egy normál njk-hoz képest ezzel jelképezve a kalandozók kiválasztott mivoltát

 

Kicsit ülepítve az információkat, az az érzésem, hogy kb. az a helyzet, hogy játszhatsz már 6-8. szintű karakterekkel. akiknek lehet 2-3 főértéke 6 alatti vagy 15 feletti. Ha sokat fejleszted a karakteredet, akkor 8/8/8 szintű harcos-tolvaj-varázsló lesz. 

(Van vagy 25 jártasság, max 150 az összegük, játékalkalmanként átlag két fejlesztésed, olyan 60 játékülés után "megnyerted a játékot?)

 

A mágiáról végül is annyit tudunk, hogy vannak alap mágiaformák (mondjuk a tűznyíl), amit ha nem 20, hanem 40 méterre akarod bevetni, nem 3k6, hanem 6k6 sebzésre és nem tűznyílként, hanem tűzgolyóként, akkor az +3 nehézség (igazából -3, mert a célszám alá kell dobni, hszen nem úgy egyszerűbb, hogy dobok, hozzáadom a bónuszaimat és közlöm, hogy 8, aztán a mesélő majd törpöl valamit, el nem árult nehézség esetén, hanem az van, hogy "dobtam 2-t és van +3-am a célszámra") .


Módosította KLM: 2020.03.28, 11:56


Gkar

Gkar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 472 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.28, 08:14

Avangion:

Ez így nyilvánvaló. Csak hát csinálnak egy d6-os rendszert ahol az esetek harmadánál szükség lesz még egy kocka dobásra? Akkor már dobhatnának mindig 2d6-tal.
Bizonyára az a koncepció hogy a kalandozók általában össze tudnak szedni extra +/- 1-3-as  módosítót ami +/- 16,6-50%-ot jelenthet majd egy normál njk-hoz képest ezzel jelképezve a kalandozók kiválasztott mivoltát



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 401 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.27, 18:13

 

Kiderült a 2d6 is - ha egyet vagy hatos dobsz, dobsz még egyet, így lehet dupla egyes és dupla hatos, ezeknek tényleg nem sokkal gyakoribb az esélye, mint a 01 és 00-nak... De aztán ennyi. 

 

Most ezek után elég nehéz értelmes indokot találni arra, hogy mért is nem 2d6-os alapból a rendszer.... 

 

 

Hát a beszélgetés alapján komoly tervezési folyamat előzte meg a döntést. Raon elmondta, hogy a fejlesztő társa mérnök-informatikus és nagggggyon komoly szimulációkat futtat mindenre, 15 milliós teszt szimuláció alatt meg sem áll. Ezeket 2 nap alatt lefuttatja és utána nézegetik a számokat.

 

A fenti nagyon profi tesztek eredménye, hogy a K100-on 00 és 01, illetve a 2d6-on a dupla 6-os és 1-es eredmények előfordulása között szinte nincs is különbség, a "véletlen részét nézve ez hasonló arányokat jelent" (bármit is jelentsen ez a mondat).

 

Nekem ehhez kapcsolódóan az jutott eszembe, hogy

- ha két napig tart egy ilyen szimuláció lefuttatása, akkor hiába csinálják hobbiból, legalább egy Commodore64-re illene beruházni, hogy gyorsabb legyen

- ha az erre írt program azt hozza ki, hogy a k100 00 és a 2d6 dupla 6-os esélye megegyezik, akkor újra kellene írni a programot

- ha ennyire nem értenek hozzá, akkor így 5 év fejlesztés után nézzék már meg az anydice.com-ot, egy új világ fog feltárulni előttük
 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12087 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.27, 14:25

A "nyílt teszt" kifejezés a 2. rész 1 óra 9 perc 50 másodperces kérdésnél hangzik el, de ez sem az ami.

Ezzel kapcsolatban sem kérdező, sem válaszadó részről sem merül fel semmi.

Az egyetlen 'valami' a rajongói világalkotó kiadványokkal kapcsolatos "Az év vége előtt nem reális" megjegyzésből talán sejthető , hogy idén, talán lesz majd valami.

 

 

Hja, most raktam fel a fegyvertár fórumba, hogy a vérusra való tekintettel az Osprey pld ingyen ad hetente pár e-könyvet, csak maradj otthon és olvass... 

...elkalandoztam? :) 



Creo

Creo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 310 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.27, 14:18

A "nyílt teszt" kifejezés a 2. rész 1 óra 9 perc 50 másodperces kérdésnél hangzik el, de ez sem az ami.

Ezzel kapcsolatban sem kérdező, sem válaszadó részről sem merül fel semmi.

Az egyetlen 'valami' a rajongói világalkotó kiadványokkal kapcsolatos "Az év vége előtt nem reális" megjegyzésből talán sejthető , hogy idén, talán lesz majd valami.

Kicsit olyan érzés volt végighallgatni a beszélgetést, hogy senkiben - főképpen a kérdezőkben -, fel sem merült bármiféle nyílt teszt lehetősége, csak legfeljebba mit kell tudni a megjelenő kész rendszerről.

/szubjektív vélemény

:)

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12087 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.27, 14:11

 

 

 

 

Kiderült a 2d6 is - ha egyet vagy hatos dobsz, dobsz még egyet, így lehet dupla egyes és dupla hatos, ezeknek tényleg nem sokkal gyakoribb az esélye, mint a 01 és 00-nak... De aztán ennyi. 

 

 

Most ezek után elég nehéz értelmes indokot találni arra, hogy mért is nem 2d6-os alapból a rendszer.... 

 

 

Bár én is inkább az 1d6-nál nagyobb szórást támogatnám, de önmagában ez a mechanizmus nem tenné indokolttá a 6 fokozatú képzettségrendszer átalakítását.



Gkar

Gkar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 472 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.27, 14:09

Kiderült a 2d6 is - ha egyet vagy hatos dobsz, dobsz még egyet, így lehet dupla egyes és dupla hatos, ezeknek tényleg nem sokkal gyakoribb az esélye, mint a 01 és 00-nak... De aztán ennyi. 

 

Most ezek után elég nehéz értelmes indokot találni arra, hogy mért is nem 2d6-os alapból a rendszer.... 



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1361 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.27, 12:15

A RuneQuest előnye, hogy kezeli a birtokigazgatásos marhaságokat is, valamennyire részei a játéknak, szerencsére nincs túlhangsúlyozva. :melegvolt:

Remélem, a nyílt teszt hamarosan tényleg beindul, a videókat nem volt időm és energiám végigszenvedni.

 

Raon utolsó menyilvánulása szerint március 5 előtt fent lesz, szóval nem kell sokat várni...

Ennek fényében nem tudom hogy volt bárkinek türelme 3 órán át hallgatni hogy minden milyen szuper... lesz... egyszer... 2025-ben.



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 401 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.26, 21:16

 

 

Remélem, a nyílt teszt hamarosan tényleg beindul, a videókat nem volt időm és energiám végigszenvedni.


Nem tudom ezt hogy képzelték, a két hanganyag összesen 3 óra!!! Van aki végighallgatta?

 

 

Van. Sajnos az a benyomásom, hogy nagyon amatőrök a kérdezők, mégis sokszor lehetett hallani Raonon, hogy megálltak a fogaskerekek. 

 

 

Ne mondj már ilyet! Csupa "nagyon jó a kérdés" volt. ;)
 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12087 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.26, 15:43

 

 

 

Van. Sajnos az a benyomásom, hogy nagyon amatőrök a kérdezők, mégis sokszor lehetett hallani Raonon, hogy megálltak a fogaskerekek. 

 

 

A székeken valóban nem profi újságírók ültek, hanem lelkes szerepjátékosok. A helyszínen, élőben nem tűnt úgy, hogy „megálltak a fogaskerek”, mindenki választ kapott az őt érdeklő kérdésekre.

 

Mondanám, hogy összeszedek pár kérdést, amit szerettem volna, ha elhangzik, de mindegy - ha belátható időn belül van "public beta", akkor a nagy részük úgyis kiderül, ha meg nem lesz... Akkor nem mindegy? 

 

Jó munkát, gyorsabb haladást, mint amit én produkálok :) 



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1148 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.26, 15:26

Hasznos lenne, ha valaki készítene a két videóból egy összefoglaló cikket, ami alaposabb és jobban megszerkesztettebb, mint az itteni fórumtopikban eddig összeszedett vázlatpontok, de nem is kisregény. Mondjuk a hosszabb LFG.HU-s ismertetők terjedelmét is figyelembe véve.



akos_karesz

akos_karesz

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 74 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.26, 15:19

 

 

Van. Sajnos az a benyomásom, hogy nagyon amatőrök a kérdezők, mégis sokszor lehetett hallani Raonon, hogy megálltak a fogaskerekek. 

 

 

A székeken valóban nem profi újságírók ültek, hanem lelkes szerepjátékosok. A helyszínen, élőben nem tűnt úgy, hogy „megálltak a fogaskerek”, mindenki választ kapott az őt érdeklő kérdésekre. Én mindegyik válaszon biztosan többet gondolkodtam volna.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]