Ugrás tartalomhoz


Fotó

MAGUS 2017


  • Válasz írásához lépj be
384 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3942 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 17:24

A NBA-s példában a skillnek van valós hatása, lent viszont arról volt szó, ha nincs, viszont az lenne a megcélzott stílus vagy mifene (pl. style over substance, arcoskodás és menőzés). Ha ez a 2 nem találkozik, annak elég torzító hatása lehet a gyakorlati játékra, mint a CP2020-nál is láthattuk.  

 

Egyetértek. Az egész egyébként arra volt példa, hogy kiegészítettem Orastes mondandóját a felesleges képzettségekről azzal, hogy lehetséges az a helyzet, hogy feleslegesnek tűnő képzettségek kerülnek a karakterlapra, és ennek értelme is van.

Méghozzá előfordulhat, hogy elsősorban nem is az a cél, hogy gyakran használják is a játékosok, hanem az is lehet egy ügyesen elrejtett szándék, hogy szakkifejezéseket használjanak az asztal mellett, öntudatlanul, utánaolvasás, energiabefektetés nélkül.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5665 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 16:37

Na, lemaradt hogy pár manás.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5665 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 16:13

Szerintem is hülyén néz ki a mesterfokon balzsamozó Darton-pap, főleg hogy ez manás alapvarázslat.

Kaloz

Kaloz

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 501 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 15:06

KLM: Mindent meg lehet magyarázni, csak nekem valahogy nem tetszik, hogy valaki csak úgy mellékállásban ugyanolyan jó legyen valamiben, mint az aki ebből él, és nap mint nap ezzel foglalkozik. Akinél a kalandozók mindenkinél különb kiválasztottak annál biztos belefér, de nekem ez a koncepció sose tetszett.

 

Ui.: Nálunk a római-keresztény alap az ami Yneven a kyr-pyarroni. Ahhoz képest mi is egész sok variációt tudtunk összehozni jogi téren, nem hogy ők. Nézd meg csak az USA-t, ahol állampolgári jog a fegyvertartás, de ezeregy változata van annak, hogy kinek mit és hogy engedélyeznek. Aztán megnézem azt a svájci bankjogászt aki ezt fejből tudja...



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10054 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 13:39

Selmo: A karakternek hiába van Birtokigazgatás képzettsége, ha ő nem a birtokot igazgatja, hanem kalandozik. Vagy hiába van Jogi ismerete, ha nem otthon van, hanem egy ismeretlen ország ismeretlen városában. Nem azt mondom egyébként hogy teljesen fölösleges, mert hangulatos lehet, de csak erre szabott játékban. A kalandozó jogász nyilván nem ismeri úgy a helyi szabályokat mint egy helyi ügyvéd, de meg lehet engedni egy Dreina-papnak, hogy a saját ismereteit, tekintélyét és ékesszólását bevesse a helyiek meggyőzésére. Vagy egy Krad-papnak, hogy az ősi tekercset megvizsgálva megmondja milyen nyelven lehet, még ha ő maga nem is beszéli. Ez szerintem a rendszerrel jár, mert ha ezeket a képzettségeket részletesen kidolgozzuk, és következetesen alkalmazzuk, arra a világ minden KP-ja is kevés.
És itt megint előveszem az általam at ÚTK rendszerében legyártott toroni arisztokratát, aki 5. szinten már egész ügyes gyerek volt, de egy Nemes Ház irányításába kapásból belebukott volna... 

 

Én másképp fogalmaznék: 

Ha birtokigazgató (hoppmester, ispán, stb.) képzettsége van, akkor két kaland között ő igazgatja a birtokot és mivel ért hozzá, pár napot-hetet távol lehet.

 

Akinek ehhez nincs kedve/kp-je és mégis birtoka van, az fogad egy Dreina papot és lemond a jövedelmei bizonyos részéről, de elérheti ugyanezt.

 

A jogi ismeretek esetén véges számú kultúrkört (kyr, erv, asszisz, dzsad, shadoni, pyarr) kell ismerni és aki az egyikben "Mf"-on van, az a többiről is tud pár dolgot. Például azt, hogy neki le kell-e adni a kardját vagy sem.

 

Szóval a részletes kidolgozás mellé nem kell esetleg végtelen kp - az, hogy az UTKban más lett a helyzet, az nem jelenti azt, hogy nem lehet megoldani.



Kaloz

Kaloz

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 501 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 13:15

Selmo: A karakternek hiába van Birtokigazgatás képzettsége, ha ő nem a birtokot igazgatja, hanem kalandozik. Vagy hiába van Jogi ismerete, ha nem otthon van, hanem egy ismeretlen ország ismeretlen városában. Nem azt mondom egyébként hogy teljesen fölösleges, mert hangulatos lehet, de csak erre szabott játékban. A kalandozó jogász nyilván nem ismeri úgy a helyi szabályokat mint egy helyi ügyvéd, de meg lehet engedni egy Dreina-papnak, hogy a saját ismereteit, tekintélyét és ékesszólását bevesse a helyiek meggyőzésére. Vagy egy Krad-papnak, hogy az ősi tekercset megvizsgálva megmondja milyen nyelven lehet, még ha ő maga nem is beszéli. Ez szerintem a rendszerrel jár, mert ha ezeket a képzettségeket részletesen kidolgozzuk, és következetesen alkalmazzuk, arra a világ minden KP-ja is kevés.
És itt megint előveszem az általam at ÚTK rendszerében legyártott toroni arisztokratát, aki 5. szinten már egész ügyes gyerek volt, de egy Nemes Ház irányításába kapásból belebukott volna... 



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1663 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 12:59

Részemről soha nem a bonyolultság volt a kérdés, hanem az értelme. A fentiek kapcsán a kérdés:

- hozzáadott valamit a kaland, mese, életút, stb értékéhez, hogy előre kidolgoztad?

- mennyivel adott ez többet a mesédhez annál, mintha a világ és rendszer ismeretében "helyben" mondasz valamit, amikor kell?

- mennyivel volt hasznosabb ezzel töltened az időt, mintha ehelyett mondjuk új kalandot, helyszínt, NJK-t, tárgyat, szereplőt, stb írtál volna?

Hogyne lenne értelme, pont olyan, mint az Srunhoz kiadott NJK füzet, ha szükség van egy kovácsra, előkapom a sablont és máris tudom, mihez ért, mik a statjai. S ha legközelebb visszatérnek ide, nem fog előfordulni, hogy őkovácssága megtanult írni/olvasni, amíg a kalandozók elvoltak kalandozni. Ha meg úgy van a dolog, akkor felírom, hogy Béla, Völgyzugoly kovácsa a sablonhoz képest +2 erővel bír és iszákos. S máris nem kell kidolgoznom Bélát.

A táblázat meg pont arra mankó, hogy ha hirtelen kell megmondani, hogy egy paraszt Illinor északi pusztáján mihez ért, akkor a korából megmondom hányadik szintű, ami belövi, a statjait, meg hogy nagyjából mihez érthet. S ugyanígy elő tudok rántani egy határvadászt a Gro-Ugoni határról is, aki mondjuk simán megszorongathatja harcban a 4. szintű JK-kat is, megfelelő évek tapasztalatával a háta mögött, mivel 4. szinten járó harcos.
 

Ez szuper végső érv, csak akkor felesleges a rendszerről beszélgetni, hiszen mindegy milyen szar a rendszer, úgyis lehet "nem vérpistike" módjára játszani (bármit is jelentsen ez).

Igen, pontosan. S, látod, sokan mégis ezzel jönnek, hogy mi a fenének birtokigazgatás képzettség, semmit se tesz hozzá a játékhoz. Erre meg azt tudom mondani, hogy ha egyszer tönkremegy a ráruházott birtok és nemhogy pénzt nem termel, de még a JK-nak kell utána fizetnie aranyakat, akkor rájön. De, mint mondtam az alapvető probléma ott van, hogy játékstílus. Aki az ilyeneket hangulati elemként, háttérként használja, az használja úgy. Számukra tök fölösleges. Akik meg kőkeményen képzettségalapon játszanak, azoknak meg jól jön, ha Jogi ismeretből bizony ő megdumálja a városi őrséget, hogy a nemes márpedig nem köteles beszolgáltatni a kardját és a kísérői sem. Probléma akkor lesz, ha a játékos és a mesélő stílusa ütközik, illetve, ha már a rendszerbe bele van kódolva az egyik stílus és a parti nem azt preferálja. Az ÚTK pl. rendelkezik pár képzettséggel, amik szintenkénti bónuszokat adnak - HM, Fp, Pszi, Mana - és oda van írva, hogy ezek nem érvényesek visszamenőleg. No, innentől, ha a mesélő vérpistikésen optimalizál és ezek a képzettségek 2-3. szintre minden átlagNJK-nál 4. fokon vannak, akkor a parti is kénytelen lesz optimalizálni vagy szopnak. S ilyenkor jönnek a 4. fokú mágiahasználattal/vallásismerettel/fájdalomtűréssel induló karakterek, akik már a fél 5. fok Kp-ját talonba tették. A másik oldalon meg ugye, ott van csomó képzettség, ami nem ad "semmit", de sok kaszt megkapja. Mintha maguk az írók sem tudták volna eldönteni, hogy melyik stílust is támogassák és lett belőle végül ilyen katyvasz, hogy nem kell tápolnod, de mégis, játszhatsz nyugodtan képzettségalapon, de mégsem.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10054 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 11:59

Kalóz: a balzsamozás szakma, a balzsamozó foglalkozás. Amit csinálsz az meg a szavakon lovagolás. Ami szintén lehet szakma, de akár foglalkozás is...

 

Azért az "udvari" és a "népi" balzsamozónak lehet, hogy más, bár egymást részben átfedő képzettségek

vannak a karakterlapján...

 

Mindenesetre az ETK Szakma fogalmába a "nem túl érdekes szakértelmek" kerültek, amit a 15 kp-nyi Mf is elég jól szemléltet.



Kaloz

Kaloz

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 501 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 11:48

Kalóz: a balzsamozás szakma, a balzsamozó foglalkozás. Amit csinálsz az meg a szavakon lovagolás. Ami szintén lehet szakma, de akár foglalkozás is...

Nem véletlenül írtam oda zárójelbe, hogy Szakma, mint képzettség. Vagy szerinted az udvari varázsló, mint Szakma(!) jellegű képzettség(!) milyen ismereteket foglal magába? Vagy egye fene, lehet felőlem balzsamozó kaszt is (a Warhammer Fantasy-ben is volt patkányfogó) ha valaki azzal akar játszani, ám legyen. :D



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5068 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 11:30

Kalóz: a balzsamozás szakma, a balzsamozó foglalkozás. Amit csinálsz az meg a szavakon lovagolás. Ami szintén lehet szakma, de akár foglalkozás is...



Kaloz

Kaloz

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 501 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 10:42

Dronner: A balzsamozás szakma (vagyis Szakma) az orvos vagy hoppmester viszont foglalkozás. Ha ennél a párhuzamnál maradunk, akkor olyan mint a temetkezési vállalkozóság, hogy a balzsamozás mellé kell asztalos szakma és kocsihajtás, esetleg kőfaragás... Gondolom érted. (Ja, a bárd nem kapott Költészet képzettséget, de attól feltételezzük hogy össze tud hozni pár rímet. :))

 

Galu22: A játékban szerepe van az ennyire lebontott képzettségeknek. Mint ahogy a magus-ban is van háromféle pszi. (Azóta több is.) De ahogy gondolom az NBA jól elvan alkímia és herbalizmus nélkül, úgy a magus-ba is max. háttérelemnek kell diplomácia és birtokigazgatás.


Módosította Kaloz: Ma, 10:43


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5068 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 10:16

 

Dronner: A balzsamozást legjobb tudomásom szerint egy alkaszt kapta meg, amihez akár oda is írhatták volna, hogy ért hozzá, és kész. A földművelés pedig Szakma, úgyhogy van és tanulható. 

 

Szerintem is, ráadásul a balzsamozás is szakma, meg esetleg a "földművelés" ráadásul több is 

(a juhász mást tud, mint a kanász vagy a csikós..., A szőlősgazda sem biztos, hogy boldogul a zöldségfélék vagy fűszernövények termesztésével, sőt még az is lehet, hogy rendes bort sem tud készíteni a saját szőlőjéből. De még törkölypálinkát sem.)

 

 

Igen, a balzsamozó szakma. Az orvos is szakma. A hoppmesterség is szakma. Mint ahogy az udvari varázslóság is szakma. Akkor minden vonatkozó képzettséget lefedtünk a szakmával?
 



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1785 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 09:50

A NBA-s példában a skillnek van valós hatása, lent viszont arról volt szó, ha nincs, viszont az lenne a megcélzott stílus vagy mifene (pl. style over substance, arcoskodás és menőzés). Ha ez a 2 nem találkozik, annak elég torzító hatása lehet a gyakorlati játékra, mint a CP2020-nál is láthattuk.  



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3942 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 09:07

galu22: Ööö, mi az a NBA? Amerikai kosárliga?

 

 

 

(OFF)a példa lényegét tekintve mindegy, de amúgy Night's Black Agents(/OFF)



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1785 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 08:44

galu22: Ööö, mi az a NBA? Amerikai kosárliga?

 

KLM: Igen, ezek mind megvoltak, a "való életben" (aktuális játékban) relevanciájuk kb. semmi nem volt, odáig mindenki eljutott, hogy céges tárgyalóterembe nem visz az ember rakétavetőt, de elég ritkán jártunk ott, máshol meg nagyjából mindegy. Ja és természetesen mindenkinek volt skinweave (SP12), hiszen milyen király, ha nehéz pisztolytól lefelé lepattognak rólad a golyók, ez alapból inflálta kissé a fegyvereket, és az ellene ajánlott mesélői ejnyebejnyék ölég megmosolyogtatók ("merev lesz tőle a bőröd" (nahát!), "csúnyább leszel, nem buknak rád a csajok" és hasonló szörnyűségek (annyira azért nem, hogy az APP tényleg csökkenjen tőle, meg hát a csajok a CP-ben is a belső értékekre buknak általában).



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10054 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 08:29

 

 

Pedig én alkottam ilyen táblázatot és nem épp bonyolult. Az NJK-k kidolgozása meg egyszeri alkalom, utána lehet őket újrahasznosítani. Csak ezt mondjuk nem nekem kellett volna kidolgozni, hanem a kiadónak, ahelyett, hogy 100 oldalon át ecsetelik, hogy a sámán kaszt mire képes, de nem játszhatsz vele, mercsak.

 

Részemről soha nem a bonyolultság volt a kérdés, hanem az értelme. A fentiek kapcsán a kérdés:

- hozzáadott valamit a kaland, mese, életút, stb értékéhez, hogy előre kidolgoztad?

- mennyivel adott ez többet a mesédhez annál, mintha a világ és rendszer ismeretében "helyben" mondasz valamit, amikor kell?

- mennyivel volt hasznosabb ezzel töltened az időt, mintha ehelyett mondjuk új kalandot, helyszínt, NJK-t, tárgyat, szereplőt, stb írtál volna?

 

Itt a három kérdésed mókás, ugyanis az, hogy előre kidolgozta egy helyszínre vetítve az NJK-kat, az a kalandban egy helyszín és NJK-k kidolgozásánál nem lehet haszontalanabb, merthogy pont az. 

 

A középső, hogy "mennyivel jobb, ha improvizálsz" - ha már van valami szamárvezető, akkor sokkal könnyebb imrovizálni, kevésbé hajlamos a mesélő a "railroading"-ra.
 

 

Egyébként szerintem nem teljesen ugyanarról beszélünk. Nem azt mondtam, hogy a szabálykönyvben ne legyenek viszonyításként megadva a közemberek értékei vagy lehetőségei. Azt érzem feleslegesnek, hogy ezek megalkotására rendszert, számítási módokat adjunk. 

 

 

 

 

Már miért is lenne felesleges? Az a benyomásom, hogy előtted komoly integrálszámítások lebegnek, aztán meg olyanokat jelent, mint ami az orkoknál egyébként le volt írva a ZŐD-ben: 20-50 fő egy nemzetség, benne X darab 3. és Y darab 5 tsz harcossal, valamint a 2-5 nemzetségből álló törzsnek van legalább egy 1-4 tsz BM kasztú sámánja.

(A számok esetleg nem pontosak, de az elv stimmel).

 

Ehhez még kell egy olyasmi, mint a SW d6-ban egy tábla, hogy a 2k-es képzettség az átlag, 3K-s 10 emberből egynek van, (...) 10K-s bolygonként egy ésatöbbi.

 

Esetleg mindez összefésülve a keresetekkel is.

 

Egyetlen táblázat, 3-4 oszloppal.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3942 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 08:07

@Marvin:
 

galu22: Elég sokat nyomtuk a CP2020-at kamaszkorunkban, de nem emléxem, 
hogy bárki tett volna egy pontot is ezekre a pózerkedos skillekre (öltözködés 
és divat, meg mik voltak még?). A legkúlabb még mindig az volt, akinek a 
legtöbb a pénze, meg a leggyorsabban szitává tudja loni az ellent. 
Szóval ezeknek a "hangulati" skilleknek akkor van bármi értelmük, 
ha valós, versenyképes elonyöket nyújtanak, egyébként a kutya nem fogja használni oket.

 
 
 
Erre akkor jobb példa az NBA. A Traffic analysis például kifejezett háttérképzettség, egy általános játékrendszerbe biztosan nem kerülne be. Viszont itt van értelme: ha mondjuk üldözés van a városon keresztül, akkor egy elköltött traffic analysis ponttal a játékos azt mondhatja, hogy "milyen jó, hogy betereltük a terroristát a délutáni dugóba a körúton". Értelemszerűen _eddig_ nem terelték sehova, hanem csak üldözték, de a képzettséggel lehet rajta csavarni egyet.
 
Ebben az lenne a lényeges, hogy be kell azonosítani, hogy a megcélzott hangulatot milyen képzettségekkel lehet erősíteni; ha ez megvan, akkor be lehet tenni a képzettséget akkor is, ha egyébként nem tennénk ilyet egy játékba.
 
 
Egyébként más megoldás is van: a minden kalandban hasznos képzettségeket (hide in shadows, sleight of hand) ki kell fizetni, a színesítő jellegűeket ("arisztokrata családból származó vadóc örökösnő", "kovácsmester", "déli szépség", "falu bikája", "a filológia professzora"),  háttér jellegűeket pedig odaadni ingyen. (AD&D-ben például így volt: tolvajképességek/weapon prof/turn undead kiemelve, minden más meg "non weapon proficiencies")
 
 
 
@Orastes

Galu,
a magusban sajnos ezek a "felesleges képzettségek" adják a nagyját, sokkal kevesebb
 a hasznos képzettség. Nem gyozöm hangsúlyozni: "Kalandorok krónikái" ez van odaírva, 
nem az, hogy a "Birtokigazgatás és szappanoperák krónikái" -erre ott van pl. 
a hamvába holt Birthright.

 
Értem én :) Egyet is értettem egyébként, csak kiegészítettem, hogy néhány esetben lehet értelme olyan képzettségeket is felvenni a listára, amik önmagukban furán hatnak. Ha alátámasztják a játék koncepcióját. Szerintem CP esetén ez a lázadás/fogyasztási cikkek kiemelése, NBA-ban meg az volt a cél,  hogy a játékosok az asztalnál bizonyos kémfilmesnek ható kifejezéseket használjanak.

 

edit:

ez nem jelenti az, hogy sok képzettség van. A lista így is kábé 40 elemből áll, csak van közte 20 ilyen fura. Attól, hogy tettek be hangulatos képzettségeket, még elég szigorúan nyesegették a felesleget.

Módosította galu22: Ma, 08:13


Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 282 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 06:12

 

Pedig én alkottam ilyen táblázatot és nem épp bonyolult. Az NJK-k kidolgozása meg egyszeri alkalom, utána lehet őket újrahasznosítani. Csak ezt mondjuk nem nekem kellett volna kidolgozni, hanem a kiadónak, ahelyett, hogy 100 oldalon át ecsetelik, hogy a sámán kaszt mire képes, de nem játszhatsz vele, mercsak.

 

Részemről soha nem a bonyolultság volt a kérdés, hanem az értelme. A fentiek kapcsán a kérdés:

- hozzáadott valamit a kaland, mese, életút, stb értékéhez, hogy előre kidolgoztad?

- mennyivel adott ez többet a mesédhez annál, mintha a világ és rendszer ismeretében "helyben" mondasz valamit, amikor kell?

- mennyivel volt hasznosabb ezzel töltened az időt, mintha ehelyett mondjuk új kalandot, helyszínt, NJK-t, tárgyat, szereplőt, stb írtál volna?

 

Egyébként szerintem nem teljesen ugyanarról beszélünk. Nem azt mondtam, hogy a szabálykönyvben ne legyenek viszonyításként megadva a közemberek értékei vagy lehetőségei. Azt érzem feleslegesnek, hogy ezek megalkotására rendszert, számítási módokat adjunk. Ha fontos az NJK, akkor megalkotható a karakterekre vonatkozó szabályokkal (főleg, ha szabad fejlődés van a kasztrendszer helyett), ha meg nem, akkor kb azt fogja tudni, ami illik a világba és a KM elképzeléseibe.

 

(Igen, a viszonyításként használható értékeket pedig az alapkönyvbe kellene berakni, nem a csapatoknak megalkotniuk maguknak.)

 

 

Az alapvető probléma velük az, hogy az egyik felük, ezt tudod, a másik felük meg, ha megdobod, ezt tudod. S ÚTK esetén pl. elég nehéz meghatározni, hogy miért tudsz 3. fokon varázsolni dobás nélkül, de Fájdalomtűrésre meg dobnod kell állandóan.

 

Szerintem ez már csak következménye a koncepció hiányának, illetve annak, hogy mindent képzettségekből akartak megoldani. Zöldben, ÚTK-ban nincs más lehetőség, ezért dobálnak egymás mellé mindent.

 

 

ÚTK esetében nincs ilyen, nem lesz két egyforma karakter, az alap képzettségcsomag, meg a támogatott képzettségcsomag van, aztán azt fejlesztesz, amit jónak látsz.

 

Attól még nem oldódik meg az a probléma, hogy ugyanabból a KP-ból vásárolod a játéktechnikai előnyöket és a hangulati elemeket.

 

 

Az alapvető probléma meg az, hogy mindenki máshogy játszik. Azt meg nem értem, ha valaki köpönyeglobogtatni akar, akkor miért nem csak azt használja a szabálykönyvből? Mi hosszú éveken át játszottunk úgy Shadowrunt, hogy nincs dekás, nem hozhatja senki, máshogy lesz megoldva. Verhetném én is a nyálam, hogy 58 tök fölös rendszerművelet van leírva a könyvben, aztán most is egyszerűbb minden, csak ráklikkelek és nem 2060-at írunk.

 

Erős csúsztatást érzek a példában, mivel

- a dekás az SR világ elválaszthatatlan része, ezért helye van a szabálykönyvben (egyébként mi pontosan ugyanúgy nem játszottuk, mint ti).

- a példád akkor állna meg, ha azt mondtam volna, hogy a MAGUS-ba nem kell fejvadász vagy tolvaj, mert a csapat unatkozik, amíg ők "sunnyognak", bérgyilkolnak, betörnek, stb.

- ha a témához SR-ből akarsz példát hozni, akkor azokat a táblázatokat vagy rendszerelemeket kellene felsorolni, amik azt taglalják, hogy a pusztulatban vagy a belvárosban hány fogorvos van és annak pontosan hogyan kell kiszámítani a skill-jeit.

+1: a relativizálást amúgy is elkerülném, azért mert esetleg valami más rendszerben is rossz, attól semmilyen MAGUS-os megoldás nem lesz jó önmagában.

 

 

Ha valaki vérpistike módjára akar játszani, ami nem ad pluszt az szar, az meg keressen olyan rendszert, ami erre van felfűzve és nem fog csalódni. (Max akkor, ha az NJK okosabban tápolt és elkeni a szája szélét.)

 

Ez szuper végső érv, csak akkor felesleges a rendszerről beszélgetni, hiszen mindegy milyen szar a rendszer, úgyis lehet "nem vérpistike" módjára játszani (bármit is jelentsen ez).

 

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10054 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Ma, 00:10

@Selmo
Egyszer csináltam olyat, hogy a parti dekása - CPunkban - összerakott egy MI-t és a parti többi játékosa a "hekkelés" közben vihetett egy-egy procit...

De az a parti úgy kezdődött, hogy az céges partitag kiküldte a két solót, hogy gyűjtsék be a netrunnert.
Ehhez tűzharcba keveredtek a konkurrenciával és pár helyi bandatagot is perforáltak.

Nyilván nem kell bizonygatnom, hogy ezt sok partival miért nem volna célszerű eljátszani.

Ui: Az NJKs tábláért járt a +1. Szerintem is elég fontos ahhoz, hogy 1-2 oldalt rászánjanak, ideális esetben a kiadónál.

Módosította KLM: Ma, 00:15


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1663 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Tegnap, 23:50

Hozzáad bármit a játék élvezeti értékéhez, ha a rendszer matematikai modellekkel számolja az utolsó parasztember földművelésbeli jártasságát? Szerintem nem. A játékosok jó eséllyel úgysem találkoznak a mögöttes számítással (feltételezem nem tudják, hogy a paraszt 49 vagy 52 éves-e, és hogy mondjuk az életkora alapján mennyi TP járna neki), a mesélőnek csomó plusz munka (mondjuk el nem tudom képzelni, hogy valaki számolgassa) és a legfontosabb: a játék szempontjából teljesen mindegy.


Pedig én alkottam ilyen táblázatot és nem épp bonyolult. Az NJK-k kidolgozása meg egyszeri alkalom, utána lehet őket újrahasznosítani. Csak ezt mondjuk nem nekem kellett volna kidolgozni, hanem a kiadónak, ahelyett, hogy 100 oldalon át ecsetelik, hogy a sámán kaszt mire képes, de nem játszhatsz vele, mercsak.
 

Szerintem az a gond, hogy a Zöldben és az ÚT-ben sem döntötték el előre, hogy mi is a képzettségek szerepe a játékban. Keverednek a hangulati és kiegészítő elemek a játéktechnikai részekkel.

 
Az alapvető probléma velük az, hogy az egyik felük, ezt tudod, a másik felük meg, ha megdobod, ezt tudod. S ÚTK esetén pl. elég nehéz meghatározni, hogy miért tudsz 3. fokon varázsolni dobás nélkül, de Fájdalomtűrésre meg dobnod kell állandóan.
 

A MAGUS-ban ez nekem különösen azért probléma, mert a kaszthoz és szinthez kötött fejlődés eleve statikus és lényegében a képzettségeken kívül semmi mással nem tudod sem erősíteni, sem színesíteni a karaktert (nincsenek eltérő fejlődésfák, feat-ek, előnyök, stb, csak képzettségek). Lényegében egyetlen tengelyre húz fel mindent, de a KP-ból megvásárolt dolgok rendszerbeli értéke teljesen eltérő.

 

ÚTK esetében nincs ilyen, nem lesz két egyforma karakter, az alap képzettségcsomag, meg a támogatott képzettségcsomag van, aztán azt fejlesztesz, amit jónak látsz.

 

Az alapvető probléma meg az, hogy mindenki máshogy játszik. Azt meg nem értem, ha valaki köpönyeglobogtatni akar, akkor miért nem csak azt használja a szabálykönyvből? Mi hosszú éveken át játszottunk úgy Shadowrunt, hogy nincs dekás, nem hozhatja senki, máshogy lesz megoldva. Verhetném én is a nyálam, hogy 58 tök fölös rendszerművelet van leírva a könyvben, aztán most is egyszerűbb minden, csak ráklikkelek és nem 2060-at írunk. De egyszerűen megbeszéltük, hogy ez így nem lesz lemesélve, kijátszva, majd intézzük máshogy. Ha valaki vérpistike módjára akar játszani, ami nem ad pluszt az szar, az meg keressen olyan rendszert, ami erre van felfűzve és nem fog csalódni. (Max akkor, ha az NJK okosabban tápolt és elkeni a szája szélét.)


  • KLM kedvelte ezt


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]