Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kampányépítés

játéktervezés kampány mesélés

  • Válasz írásához lépj be
65 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.10.01, 08:59

engeteg játékszituációban megesett, hogy a játékosaink a saját karaktereikre koncentráltak a csapat helyett. Néha annyira "tiszteltük" a karaktert, hogy a közös szórakozással szembe ment a dolog


 
Ezt nyugodtan rájuk lehet tolni. Egyszerűen találják ki, hogy miért tartanak ki egymás mellett, miért alkotnak jó csapatot.
A mesélőnek van elég dolga, a karakterek általános motiválásával nem neki kell foglalkoznia.

 

Mi a teendő:

- vázold fel milyen típusú lesz a kaland (városi, vadonbeli, nyomozós, stb.), ez azért szükséges, hogy egy noir nagyvárosi nyomozós kalandba ne hozzanak vadonbeli remetét

- mondd meg neki, hogy találják ki mi motiválja a karaktereiket veszélyek vállalására

- és hogy találják ki, miért alkotnak egy csapatot

 
 
Klasszikus példa: mindenki tudja, hogy Cthulhu hívását játszunk, azaz tisztában vannak benne, hogy veszélyes nyomozós-horror kaland következik. Megjelenik egy játékos egy könyvtáros karakterrel, és kijelenti, hogy ő nem tudja elképzelni, hogy a karaktere ilyenekbe belevág, úgyhogy hazautazik. Ez többször megtörtént velem.
A megoldás: hazautazik, és amíg a többiek játszanak, csinál egy új karaktert, amivel tud játszani egy Cthulhu kalandban.
 
 
 
 

saját társaságban azonban nem grafikusok, írók és szinkron színészek vannak, és nem produkciót csinálunk, hanem munka után, vagy a családot kicsit félretéve játszunk, és kicsit elveszti néha a játék azt a... nem is tudom "riutálé" hangulatát?

 

Pont emiatt nem szeretek új játékosoknak profik (színészek, szinkronszínészek) által játszott játékot mutatni. Az elvárásaik irreálisak lesznek.

A szerepjáték alapvetően egy szórakozási forma, nem szerencsés, ha a szerepjáték minősége egy megfogalmazott cél lesz. Menjen úgy, ahogy a csapat jól érzi magát, nem kell félni tőle, hogy elveszíti a megfelelő hangulatot a játék.

 

 

edit:

továbbá a figyelmedbe ajánlanék két (angol nyelvű) játékot, amik ingyenesen, és a "hogyan meséljünk sandboxot" mesélői része nagyon jó.

Stars without number

Godbound

mindkettőnek van ingyenesen letölthető verziója a drivethroughrpg-n.
Ne azt nézd, hogy nem fantasy, hanem azt, hogy a mesélői, sandbox része általánosan használható.


Módosította galu22: 2017.10.01, 09:01


nagymbear

nagymbear

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 18 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2017.09.30, 21:04

Köszönöm, meg fogom nézni. :)



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6801 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2017.09.30, 18:56

Nem tudom ezt ismered-e, de hiánypótló kiadvány a magyar szerepjáték "piacon":

http://fomalhaut.lfg.hu/files/2008/10/emdt-4-meseloi-iranyelvek.pdf

Nem MAGUS ugyan, így a játékmechanika neked nem mérvadó benne, de a kaland- és kampánytervezésben óriási segítség lehet.

Bulldy

nagymbear

nagymbear

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 18 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2017.09.30, 13:45

folyt.

 

Szóval milyen játékot választottam?

 

Arra jutottam, hogy egy nagy városban játszódó krónikát akarok, ami részben sandbox, mivel a várost fel lehet fedezni, részben rollercoaster, mert epizodikus. A megoldás pofon egyszerű ha az ember belegondol, a kivitelezés azonban talán kevésbé. :) Azon gondolkodtam, hogy "szinematikus" jeleneteket fogok kidolgozni. A helyeket ahova majd eljutnak a karakterek nem dolgozom ki feltétlenül részletesen, hanem azt találom ki, hogy milyen hangulatú helyek, és kb milyen szituációban fognak oda eljutni a karakterek. És ha elég teret adok a játékosoknak, hogy "agyaljanak", és kérdezősködjenek, akkor kb ők írják meg a kalandot/krónikát helyettem. Na persze nem feltétlen az adott játékülést, de a következőt talán igen. Oda kell figyelni, és le kell csapni a félmondatokra, és felhasználni minden morzsát amit csak lehet.

 

Ennyit erről egyenlőre, gondoltam megosztom másokkal, hátha más is kedvet kap, vagy segít megválaszolni a saját kérdéseit.

 

Következő rész: a karakterek kreálása, és a homokozó (sandbox) ahol játszani fogunk.



nagymbear

nagymbear

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 18 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2017.09.30, 13:29

folyt.

 

Mi hiányzik?

 

Szóval sokat agyaltam azon, hogy miért nem tudunk mi is így szórakozni, és a megvilágosodást egy olyan videó hozta, ahol egy tapasztalt KM beszélt arról, hogy milyen fajta játékosok vannak. És hogy nem feltétlenül baj az, ha a játékosok része passzív, amolyan turista, vagy "murder hobo", amíg mindenki jól érzi magát. Mert be kell valljam, nem csak a hivatás miatt más egy asztaltársaság mint amiket az ember Youtube-on lát, hanem mert mindenki mást akar a játéktól. Amit azonban hiányoltam a játékainkból az a kooperáció volt. Rengeteg játékszituációban megesett, hogy a játékosaink a saját karaktereikre koncentráltak a csapat helyett. Néha annyira "tiszteltük" a karaktert, hogy a közös szórakozással szembe ment a dolog. Miről beszélek? Arról, amikor karakterek nem egymással együtt dolgoznak egy kaland során, hanem csak együtt vannak. Néha a játékosok a karakterek személyisége miatt, vagy arra hivatkozva, a saját dolgaikkal foglalkoznak a csapat helyett. Szerencsére sosem fajult odáig a dolog, hogy tönkretette volna a játékot, de sosem alakult ki csapat kohézió. És rájöttem, hogy ez hiányzik. Egy krónika, amit mindenki kicsit magáénak érez, de nincs tele magánakciókkal, és mégis elég szórakoztató ahhoz, hogy mindenki jól szórakozzon.

 

Szabadság vs kötöttség:

 

Vannak videók arról is online, hogy mi a jobb a sandbox (ahol mindenki megy, és csinálja amit akar, és persze ezt is lehet összetartó csapattal csinálni), vagy a rollercoaster (lineáris sztori, ahol kevés lehetőség van eltérni egy előre eltervezett menettől). Azért volt ez nagy ellentmondás nekem, mert sok gondolkodás után úgy akartam megoldani az összetartozást, hogy én rakok össze karaktereket a játékosoknak, és megadom azt a háttérsztorit, ami miatt összetartanak. Aztán ahogy egyre több videót néztem youtube-on belefutottam olyan eszmefuttatásba is, ahol a kooperáció hiányába beletartozott a KM is. Mert talán többetekkel előfordult, hogy csináltatok egy kalandot, tök jó ötletekkel, aztán jöttek a karakterek, és jelentek fele nem történt meg, cserébe improvizálni kellett a másik felét, mert olyan dolgokat csináltak a karakterek, amire nem gondoltál. Mégis hogyan találjam meg az egyensúlyt?!

 

folyt.köv.



nagymbear

nagymbear

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 18 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2017.09.30, 13:14

Előzmény:

 

Hosszú ideje nem meséltem, és a baráti társaságunkban finoman fogalmazva rapszodikus volt a szerepjáték (már ami a gyakoriságot illeti). Ahogy a társaság akivel gimis koromban játszottam felnőtt, és mostanra már páran szülőkké is váltak egyre kevesebbet játszottunk. Egyre nehezebb volt összeszervezni több órás játékalkalmakat, és az sem segített, hogy rákattantunk a táblás játékokra. A játékok amiket játszottunk vagy a Földön jelenkorban játszódott, vagy a földön a középkorban. Még ha voltak is benne fantasy elemek, mellőztük a mágiát, és meg kell mondjam valahogy mintha kevésbé lett volna vonzó a korai középkor mint környezet. Aztán végigjátszottunk egy Call of Cthulhu modult, amit kb egy évig nyomtunk. Ugyan hosszú is volt, de ritkán tudtunk összeülni. Azok az alkalmak azonban mindig emlékezetesek voltak. Már régóta szerettem volna old-school fantasy-t játszani, de lusta dög vagyok és nem álltam neki kalandokat csinálni magam. A mesélőnk (aki évek óta nem is játszott játékosként) pedig mesélt.

 

Szerepjáték reneszánsz(?):

 

A szerepjáték hiányát a Youtube-on most már nagyon népszerű Rollplay videók töltötték be. És annyira "éhes" voltam, hogy kb bármi jöhetett. Sok olyan videót néztem meg, ami elsőre, egy laikusnak talán szórakoztató, de nem az az igazi szerepjáték környezet. Itt most konkrétan Acqusitions Incorporated PAX videókra gondolok, vagy a critical role-ra. Jó látni, amikor enyhén extrovertált, felnőtt emberek ökörködnek. A saját társaságban azonban nem grafikusok, írók és szinkron színészek vannak, és nem produkciót csinálunk, hanem munka után, vagy a családot kicsit félretéve játszunk, és kicsit elveszti néha a játék azt a... nem is tudom "riutálé" hangulatát? Nagyon örülök, amikor azt látom, hogy népszerűséget szerez a szerepjáték mint szórakozási forma online. Aztán elkezdtem videókat nézni ahol KM-ek adnak tanácsokat KM-eknek. És egyik másik nagyon is lelkesítően hatott.

 

folyt köv...




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]