Ugrás tartalomhoz


Fotó

Tapasztalat, XP, szintlépés


  • Válasz írásához lépj be
41 hozzászólás érkezett eddig

Kaloz

Kaloz

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 821 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.30, 12:21

Régen, mikor életutat játszottunk, megnéztük kinek van legkevesebb tp-je, és az új játékos is annyit kapott induláskor. Nyárra terveztünk megint életutat, ott mindenki relatív magas szinten lett volna, de nincs tp. Aki jön, az játszik, aki nem jön, az majd máskor.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10815 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.30, 09:29

M*ban volt olyan h az új játékos 3 szinten jött a többiek 8an álltak. Ezek nagyrészt életképtelen helyzetek (harcban) amit ugye a 8 szintű lecsap az legyőzhetetlen a 3. szintűnek, és akkor még a varázslatokról képességekről nem beszéltünk.

 

Ami azt illeti, varázstudó vagy íjászkodó karakter esetén nem gond a 3. tsz. SZVSZ.



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5017 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.30, 08:09

Kimaradó jk:

Kap xp-t ugyanannyit mint a többiek. (wh40k) A teljes csapat pöccre ugyanannyi xp-n van. Nem kell hogy sírás legyen belőle (lásd alu) azon meg nincs gond h mindenki ugyanannyit kap - szerencsére.

Lehet persze ezzel "büntetni" de tapasztalatom h az ilyen "nem jöttél nem kapsz xp-t" rossz vért szül inkább irl és abból lesz a baj. Ha valami tervezett nagy esemény van (várható bossfight) akkor azért azt úgy egyeztetjük hogy ott legyen mindenki, inkább az élmény és karakter szempontjából.

Most papíron van 5 játékos, megmondtam ha legalább 3an vannak egy alkalommal akkor megy tovább a mese.

 

Más szintlépős rendszerekben (dnd, m*): M*ban volt olyan h az új játékos 3 szinten jött a többiek 8an álltak. Ezek nagyrészt életképtelen helyzetek (harcban) amit ugye a 8 szintű lecsap az legyőzhetetlen a 3. szintűnek, és akkor még a varázslatokról képességekről nem beszéltünk. Persze, van játék harcon kívül, de eddig bárhol játszottam elvárás volt a játékosok részéről hogy ő is harcolhasson. Az elbújunk a harc alatt típusú jk-kat nem szereti senki, mivel effektíve kimaradt fél-egy-több óra játékból.

Szintlépős rendszereknél maradva, +/-1 szint általában nem akkora eltérés akkor viszont azon vagyok hogy enyni erővel lehetnek egy szinten.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4131 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.29, 21:59

Nálatok  mi a helyzet azokkal a játékosokkal akik több-kevesebb játékülésről hiányoznak?

 


Volt-e nálatok hasonlót szituáció? Másokat is annyira irritált-e mint engem? Próbáltátok-e valahogy megelőzni az ilyen helyzetet, és ha igen a parti hogyan reagálta le? 

 

 

Én nem szoktam XP-t adni a hiányzó játékos karaktereinek.

 

Sőt, direkt hektikusan szoktam XP-t adni: így nem tudják a játékosok, hogy ha nem jönnek, kimaradnak-e egy nagyobb jutalomból. (edit: tudom, hogy ez pszichológiailag nem helyes/genyóság, de beválik)

 

Ilyen esetben arra szoktam figyelni, hogy az epizódot lezárjam a játékalkalom végén. Minden alkalommal egy kis, önmagában is megálló résszel visszük előrébb a kampányt, pont azért, hogy ha szükséges, akár teljesen más csapat kezdhesse az új alkalmat.
(egyébként ilyen jellegű csapattal nem is lehet összetett kampányt játszani szerintem: háromheti, havi játék esetén elfelejtik minimum a mellékszálakat... Még rosszabb a helyzet, ha játék mondjuk havonta van, de mindig más játékosokkal.)

 

Azt meg szoktam engedni, hogy a kimaradó játékosok, vagy a meghalt karakter helyébe lépő kari javára a többiek átengedjenek a kincseikből. (ezt elherdálva hamar utoléri őket)

 

 

 

Egyébként a szintlépéses rendszerekben ez nem nagy gond: egy bizonyos szint után a karakter már akkor is hasznos harcban is, ha le van maradva a többiektől, továbbá ugye nem csak harcból áll egy játék.

Nem szintlépéses rendszerekben lehet nagyobb a gond, attól függően, hogy mi az alap, ahonnan indul a brigád. Barbarians of Lemuria-ban nem jellemző a probléma, simán erős egy tök kezdő karakter is. Viszont Unisystemben azért van olyan, hogy a kezdő vért izzad, a többieknek meg szinte dobni sem kell a sikerért, de hasonló élmény lehet Star Wars d6-ban beszállni egy több hónapja fejlesztett jedi mellé...


Módosította galu22: 2017.10.29, 21:59


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1775 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.29, 21:32

Aki nincs, az nem kap, néha dobunk, ha valamihez, csak ő ért, de egyébként meg elkapta a hányósfosás, ott van, de nem csinál semmi érdemlegeset, őrzi a tábort.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1949 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.29, 20:57

Nekem nem úgy rémlik, Káldusz valamitől csak felment a 6. (?) szintig, ha nem csalódom, az egyhangú rinyálásra sem emléxem. Na sebaj, régen volt.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5938 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.29, 19:25

Marvin, úgy rémlik hogy a Titán-kampányban volt olyan, hogy 4-5 játékalkalom után is hiába rinyált a teljes parti, aztán után nem sokkal szét is ment az egész.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1949 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.29, 19:07

Én nem így emléxem, osztottam rendesen, csak nem mindig sikerült befejezni a kalandot.



Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 398 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.29, 18:53

Amíg nincs nagyon nagy szakadék a lemaradó játékos és a többiek között, addig nem adunk neki semmit.

 

Ha már nem csak OUT, de IN-ben is igen csak szembetűnő különbségek lennének, akkor általában kettéválasztjuk a szintet az XP-től: a lemaradt játékos felírhatja magát annak a karakternek a szintjére, aki a rendszeresen járók közül a legalacsonyabb szintű, de az XP-t nem kapja meg hozzá. Ezt az úgynevezett "felírt" szintet addig bírja, amíg a többiek társaságában van, ha elszakad tőlük, akkor a saját XP-inek megfelelő szintre kell visszaírnia magát. Ha velük marad, sokkal több XP-t kell összeszednie, ha a "felírt" szinthez képest szintet akarna lépni, ráadásul a saját XP-mennyiségét kell ehhez figyelembe vennie.

 

A legegyszerűbb és legelegánsabb megoldás egyébként, ha az illetőnek privátban le tudsz mesélni egy rövid, pár alkalmas sidequestet, amellyel behozhatja a lemaradását.

 

 



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5938 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.29, 18:39

Marvin, a te kalandjaidban akkor sem kaptunk XP-t, ha ott voltak a játékosok, könyörögni kellett érte, hogy osszál már néha.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1949 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.29, 18:33

Nálam nem kapnak semmit és kész (ha jól tudom elGabornál sem).



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 963 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.29, 17:29

Nálatok  mi a helyzet azokkal a játékosokkal akik több-kevesebb játékülésről hiányoznak?

 

 

Ha szigorúan vesszük, ugye nem volt jelen, ergo nincs fejlődés.

Viszont előfordul hogy a karakter NPC-ként részt vesz a kalandban. Vegyük például, ha egy SR kampányban a hacker vagy az összekötő karakterére rásóznak 2-3 dobást, amikor egy kulcsszituációban szükség lenne a képességeikre.

Ilyenkor a karakter része a kalandnak, de mégsem teljes értékűen. Hogy mást ne mondjak, kockázatot nem vállal, hiszen azáltal hogy nem a játékosa irányítja "védettséget élvez", és nem fog baja esni. Valószínűleg azért kevés mesélő játssza meg, hogy azzal fogadja egyik héten a játékost, hogy a kalandban véletlenül kinyírtuk a karakterét amíg nem volt itt. 

 

Egy másik oldala a dolognak, hogy sokszor a játékostársak azok akik jelzik hogy nincs problémájuk azzal ha a hiányzó játékos is együtt fejlődik velük. Ilyenkor meg az ember azért nem szívesen megy szembe a csapattal. 

Csak egy idő után előállhat olyan vicces szituáció, hogy a kampány végén ott van a parti, egy csomó karakterrel, akiknek a képességei, gearje, kapcsolatai meg úgy általában "szintje" mögött elég komoly történet van. Meg ott van Béla a szintén atom táp karakter, aki igazából nem csinált semmit, csak ott volt mint NPC. 

 

Volt-e nálatok hasonlót szituáció? Másokat is annyira irritált-e mint engem? Próbáltátok-e valahogy megelőzni az ilyen helyzetet, és ha igen a parti hogyan reagálta le? 



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3245 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.29, 12:42

 

 

Én úgy érzem, kicsit el van dramatizálva a "különbségtétel" problematikája. Komolyan nem emlékszem olyan csapatra, ahol probléma lett volna abból, hogy Y éppen több XP-t kapott, mint Z - általában minden Játékos reálisan érezte, hogy melyik karakter mennyit tett hozzá az adott játékhoz. 

 

 

Nekem volt olyan csapatom, ahol már abból is eszméletlen hiszti lett, ha mindenki ugyanannyi xp-t kapott, de a játék végén le volt bontva tételenként, hogy konkrétan miért és mennyit (amiből aztán jöttek a viták, hogy ki volt hasznosabb a csapatnak, meg volt-e mesélői kivételezés, ha adott játékos több xp-vel járult hozzá a közös pontszámhoz). És akármilyen ciki, hogy felnőtt emberek ilyet csinálnak, alapvetően egyszerűbb és kevesebb fejfájással járó dolog megelőzni a problémát, mint huszon-harmincas embereket nevelni próbálni.

 

Jaja, értelek. Ez elkerülhető úgy, ha a mesélő publikus séma szerint, de a kulisszák mögött oszt XP-t, és vagy (a) minden játékossal privátban közli (felírod a karlapjára stb), vagy (b) néhány játékülésenként összegezve osztasz XP-t (pl. ahogy a sztori íve adja: nyugis időszakban, sztoriszál végén, dungeon végén stb.), esetleg a kettőt kombinálva. Így nem ismerik a konkrét részleteket és bontást, nem is tudnak min rugózni, és nem adsz talajt a játékosok közti lóversenynek sem. Egyébként is, a mesélő jegyzetei azok a mesélő jegyzetei, játékosoknak semmi dolga ott. :)



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10815 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.29, 12:38

 

Nekem volt olyan csapatom, ahol már abból is eszméletlen hiszti lett, ha mindenki ugyanannyi xp-t kapott, de a játék végén le volt bontva tételenként, hogy konkrétan miért és mennyit (amiből aztán jöttek a viták, hogy ki volt hasznosabb a csapatnak, meg volt-e mesélői kivételezés, ha adott játékos több xp-vel járult hozzá a közös pontszámhoz). És akármilyen ciki, hogy felnőtt emberek ilyet csinálnak, alapvetően egyszerűbb és kevesebb fejfájással járó dolog megelőzni a problémát, mint huszon-harmincas embereket nevelni próbálni.

 

 

Nekem is volt - már 30 felett - olyan partitag, aki felháborodott, mikor nagyobb csetepatéban a harcos-papja által megagyalt ellenfeleket a tömegben mozgó gnóm orgyilkos-illúziónista végezte ki ugyanabban a körben, hogy "ellopom előle a tépét".

 

Számomra evidens volt, hogy azért a sebzett ellenfél kapja a sneak attack-ot, hogy biztosan lefeküdjön és annál kevesebb támadást adjanak le ránk - de a mesélő is hamar tisztázta, hogy nagyjából a bevitt sebzés alapján osztja a szent tépét.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1468 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.29, 11:34

 

Én úgy érzem, kicsit el van dramatizálva a "különbségtétel" problematikája. Komolyan nem emlékszem olyan csapatra, ahol probléma lett volna abból, hogy Y éppen több XP-t kapott, mint Z - általában minden Játékos reálisan érezte, hogy melyik karakter mennyit tett hozzá az adott játékhoz. 

 

 

Nekem volt olyan csapatom, ahol már abból is eszméletlen hiszti lett, ha mindenki ugyanannyi xp-t kapott, de a játék végén le volt bontva tételenként, hogy konkrétan miért és mennyit (amiből aztán jöttek a viták, hogy ki volt hasznosabb a csapatnak, meg volt-e mesélői kivételezés, ha adott játékos több xp-vel járult hozzá a közös pontszámhoz). És akármilyen ciki, hogy felnőtt emberek ilyet csinálnak, alapvetően egyszerűbb és kevesebb fejfájással járó dolog megelőzni a problémát, mint huszon-harmincas embereket nevelni próbálni.



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3245 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.29, 11:00

Én alapvetően úgy vagyok vele, hogy a játékost lehetőleg a játék motiválja, ne az érte kapott xp, a játékosi teljesítmények közti különbségtételből meg úgyis csak a sértődés lesz, pláne, ha a csapatban van nagyon jó és... kevésbé jó játékos is.

Ezzel teljesen egyetértek, tényleg legyen a játék az elsődleges és legfontosabb motiváció. De ez nem jelenti azt, hogy ez az egyetlen. Vannak játékosok, akik a játék élvezete mellett is szeretnek XP-t számolgatni, szeretik látni a játékról-játékra történő gyarapodást (amit itt most az XP mér) - ettől még nem lesznek tápszörnyek, és nem rúgják rá az ajtót boldog-boldogtalanra, csak mert potenciális XP (tudom, hogy nem te mondtad).

 

Emlékezz vissza, a kiindulási pont éppen az volt, hogy a mesélő számoljon-e XP-t részletesen? Ezt pedig, ha teszi, akkor vsz. olyan játékosok miatt teszi, akik igénylik ezt a réteget is, és vsz. a mesélő nem is szívatná magát XP rendszerekkel, ha ez rajta kívül senkit nem érdekelne.

 

 

 

 játékosi teljesítmények közti különbségtételből meg úgyis csak a sértődés lesz, pláne, ha a csapatban van nagyon jó és... kevésbé jó játékos is.

 

Én úgy érzem, kicsit el van dramatizálva a "különbségtétel" problematikája. Komolyan nem emlékszem olyan csapatra, ahol probléma lett volna abból, hogy Y éppen több XP-t kapott, mint Z - általában minden Játékos reálisan érezte, hogy melyik karakter mennyit tett hozzá az adott játékhoz. Ha pedig van "nagyon jó", és van "kevésbé jó" játékos egy csapatban, akkor ajvé, e két Játékos karaktereinek szintje közt idővel lesz mondjuk 1 szintnyi különbség. Ez azért nem a világvége. A mesélő meg időnként a "kevésbé jó" játékosra is ki tud hegyezni egy-egy szálat, vagy helyzetet, és akkor mindenkinek kijut a rivaldafényből.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1468 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.29, 10:40

 

 

 

4 óra játék 400xp. Ott ugye közvetlenül az xp-ből fejlődsz, kicsit más. Viszont nincs az h csakazértis be kell menni és megharcolni mert kevesebb xp-t kapunk.

 

Bevallom, számomra eddig ez a legbénább megközelítés. Semmire nem motivál, nem is tesz különbséget a játékosi teljesítmények között.

 

 

Én alapvetően úgy vagyok vele, hogy a játékost lehetőleg a játék motiválja, ne az érte kapott xp, a játékosi teljesítmények közti különbségtételből meg úgyis csak a sértődés lesz, pláne, ha a csapatban van nagyon jó és... kevésbé jó játékos is.

 

Meg igazából az a tapasztalatom, hogy hosszabb távon édesmindegy, a játékosokat csak addig érdekli az xp, amíg el nem érnek egy olyan szintre, ahol a karakterüket vállalhatónak, a fejükben élő képpel összhangban lévőnek érzik. Utána lengethetsz akármilyen jutalmat az orruk előtt, úgyis azt fogják csinálni, ami az adott pillanatban szórakoztatónak tűnik.



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3245 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.29, 09:45

@ Tilleo

 

 

Régebben csináltam én is hasonló rendszert, de az volt a gond hogy a tápmanóbb játékos, direkt módon ráment hogy visszaéljen ezzel (kamu mellékszálakat csinált magának, érdektelen helyzetekben akart állandóan skillt használni stb..) és fárasztó volt minden esetben letörni a szarvaikat.

 

Bevallom, nekem ez eszembe sem jutott. Ezt az XP rendszert a csapatomra, kampányomra ötöltem ki, ahol az ilyesmi játékosi magatartás egyáltalán nem jellemző. Egyébként az XP-t a mesélő osztja, tehát ha mesélőként úgy látod, hogy nyilvánvaló bullshitelés és "visszaélés" folyik, akkor ezeket utóbb még mindig ignorálhatod XP osztásnál, és meg is beszélheted a játékossal -- vagy olykor tekersz egyet a játékos által generált kamu mellékszálon, és igazi kihívássá teszed. :) 

 

 

 

Régebben csináltam én is hasonló rendszert, de az volt a gond hogy a tápmanóbb játékos, direkt módon ráment hogy visszaéljen ezzel

 

 

Ezzel az bajom hogy a dnd típusú rendszereknél ez alapból jelen van, főleg hivatalos moduloknál. Csak azét nézzünk be abba a terembe ahol van még X enemy mert azok is xp-t meg talán lootot érnek. Elmegy az életemből fél óra értelmetlen kockadobálás, a modul nem megy előbbre.

Már ugyan miért lenne ez a DnD rendszerek jellemzője? Ez minden _mesélő_ jellemzője, akinél a szörnyek / ellenfelek XP-farmként vannak jelen, és a kérdés a játékosok részéről nem az, hogy nyerhetnek-e az összecsapásban, hanem csupán az, hogy mennyi idő alatt.

 

Ha ilyen típusú játékosaid vannak, és ez neked nem oké, még mindig maximalizálhatod, hogy harcért mennyi XP-t lehet behúzni egy-egy játék alatt (ezt nem csak én írtam). Vagy odáig mész, hogy legfeljebb egy (a legkeményebb) összecsapásért adsz XP-t, mert a többi ahhoz képest csuklógyakorlat csupán. Az általam írt bontásban pl. a harc csekély része a kapható XP-nek, aluminiumtrioxid egyáltalán nem is ad a szörnyekért XP-t, stb, szóval lehet ezt kezelni. A fentieken túl még úgy is, hogy egy könnyebb harci helyzet (2 XP) elkerülése diplomáciával (releváns skill használat XP), jó ötlettel (ötlet XP) hozhat annyit, vagy többet a konyhára, mint a "rájuk rúgom az ajtót" megoldás - kevésbé kockázatos, és ha nem jön be, még mindig ott van a harc lehetősége. 

 

 

 

4 óra játék 400xp. Ott ugye közvetlenül az xp-ből fejlődsz, kicsit más. Viszont nincs az h csakazértis be kell menni és megharcolni mert kevesebb xp-t kapunk.

 

Bevallom, számomra eddig ez a legbénább megközelítés. Semmire nem motivál, nem is tesz különbséget a játékosi teljesítmények között. Ha a JK-k eldrámázgatnak, agyalnak egymás között, vagy helyben topognak a játék felében, ugyanannyit kaszálnak, mintha mindenki pörög.

 

 

 

Látszik vannak olyan ülések amikor nem sütik el a fegyvert, cserébe nyomoznak és ugyanúgy jár az xp.

Ezt most úgy írod, mintha a témában azt bizonygattuk volna, hogy csak a harcért járhat XP, másért nem.  :hogymi:



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5017 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.29, 08:10

Régebben csináltam én is hasonló rendszert, de az volt a gond hogy a tápmanóbb játékos, direkt módon ráment hogy visszaéljen ezzel

 

 

Ezzel az bajom hogy a dnd típusú rendszereknél ez alapból jelen van, főleg hivatalos moduloknál. Csak azét nézzünk be abba a terembe ahol van még X enemy mert azok is xp-t meg talán lootot érnek. Elmegy az életemből fél óra értelmetlen kockadobálás, a modul nem megy előbbre.

 

Az alapja az hogy mindenki egységes XP-t kap, úgy kalkulálva mint azt ti is írtátok: a szintlépés annyi játékalkalom legyen, ahanyadik szintre lépnének a karakterek.

 

 

Ehhez hasonló amit én nagyon szeretek az a Wh40k rendszere: 4 óra játék 400xp. Ott ugye közvetlenül az xp-ből fejlődsz, kicsit más. Viszont nincs az h csakazértis be kell menni és megharcolni mert kevesebb xp-t kapunk.

A főoldalon most megy az Ezüst félhold árnyéka játékbeszámoló. Látszik vannak olyan ülések amikor nem sütik el a fegyvert, cserébe nyomoznak és ugyanúgy jár az xp.



Tilleo

Tilleo

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2246 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.27, 20:35

Megszerezhető Tapasztalati Pontok Játékalkalmanként:

 
Jelenlét: 1 XP = Max. 1
Krónika: 1-2 XP = Max. 2
Felfedezés: 1-2 XP = Max. 2
Képzettségek, varázslatok alkalmazása (nem harcban): 1-3 XP = Max. 3
Pénz elköltése: 1-3 XP (1 XP / 15 ep) = Max. 3
Jellemjáték: 1-4 XP = Max. 4
Harc: nehézség / kihívás alapján 1-5 XP = Max. 5
Nyomozás, ötletelés, történet előremozdítása: 1-5 XP = Max. 5
 

 

Régebben csináltam én is hasonló rendszert, de az volt a gond hogy a tápmanóbb játékos, direkt módon ráment hogy visszaéljen ezzel (kamu mellékszálakat csinált magának, érdektelen helyzetekben akart állandóan skillt használni stb..) és fárasztó volt minden esetben letörni a szarvaikat.

 

Az én legyakrabban alkalmazott módszerem, faék egyszerűségű:

 

Az alapja az hogy mindenki egységes XP-t kap, úgy kalkulálva mint azt ti is írtátok: a szintlépés annyi játékalkalom legyen, ahanyadik szintre lépnének a karakterek.

Kiegészítve azzal, hogy mindenki a játékalkalom végével, két szavazatot leadhat (anoním módon cetlire írva, e-mailben stb..).

 

A legjobban szerpjátszó játékost megnevezve

A csapatot legjobban támogató karakter jétékosát megnevezve.

 

Minden szavazatért plusz 5-10% XP jár.

 

Ez motiváló a játékosoknak is hogy tegyék oda magukat, és erősíti a csapatkohéziót. Ezzel is ált. max egy szint különbség alakult ki, tapasztalatok alapján.

Nyilván csak olyan rendszerben, világban, működik ahol a kooperatív játék az alap.

 

Tilleo




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]