Ugrás tartalomhoz


Fotó

Tapasztalat, XP, szintlépés


  • Válasz írásához lépj be
41 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8054 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.23, 13:48

 

Kicsit sajnálom, hogy az ilyen nagyjából rendszerfüggetlen beszélgetések néha a D&D fórum falai között maradnak.

 

Nem akarok negatív lenni, de nem véletlen, hogy itt jönnek létre és itt is maradnak. A D&D fórumon sokkal gyakrabban jelennek meg valós, játékbeli kérdések, és azokra sokkal többször születnek gyakorlatias, játékokban releváns válaszok. Ez talán még azzal is összefügghet, hogy a fórumon kommentelők IRL is rendszeresen játszanak.

 

Nincs ebben semmi negatív, vagy meglepő. Nyilán ott fognak előbukkanni az ilyen beszélgetések, ahol van aktív közösség, rendszeres játék.

Viszont a moderátori eszköztárat konstruktívan felhasználva engedelmetekkel kimozdítom innen ezt a szálat a Mesélői sarokba. Úgy látom, itt már nagyjából lecsengett. Odakint még talán kap egy új lendületet, és önálló témaként könnyebb lesz újra megtalálni, ha kellene, illetve új gondolatokat hozzáfűzni.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.20, 20:04

Kicsit sajnálom, hogy az ilyen nagyjából rendszerfüggetlen beszélgetések néha a D&D fórum falai között maradnak.

 

Lenne ellenvetés, ha átmozgatnám ezt a témát a Mesélői sarokba?

BTW, ha már ott jártam, találtam egy ilyen régi (lezárt) topikot:
XP nélkül

Nem akarok negatív lenni, de nem véletlen, hogy itt jönnek létre és itt is maradnak. A D&D fórumon sokkal gyakrabban jelennek meg valós, játékbeli kérdések, és azokra sokkal többször születnek gyakorlatias, játékokban releváns válaszok. Ez talán még azzal is összefügghet, hogy a fórumon kommentelők IRL is rendszeresen játszanak.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.20, 19:56

 

@ElGábor:
a kihívási szint független a játékosok szintjétől? Tehát egy nagyobb volumenű probléma megoldása (pl.) 1000 XP első szintű és nyolcadik szintű karaktereknek is?

Igen. Persze egy nyolcadik szintű karakter sokkal könnyebben old meg nagyobb problémákat - ami egy alacsony szintű csapatnak még egy teljes kalandszál, az magas szinten egy-két játékalkalom alatt elérhető lehet.



chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2000 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.20, 14:41

Galu:

 


Jól értem, hogy egy ugyanolyan mértékű kalandot előmozdító teljesítményért egy első szintű karakter 100 (2000/20), egy hetedik szintű pedig 550 (11000/20) XP-t kap?

 

Ugyanezt a huszadot lehet megkapni minden egyéni célért, tudatos IC szívásért?

 

Yup. De nem ugyanezt a huszadot, hanem tételenként külön-külön maximum egy huszadot.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6204 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.20, 12:39

egy kérdésem lenne, honnan veszed a kihívás szintjének megfelelő XP-t?

 
Tehát ha mondjuk egy könnyű feladatot megoldanak, ami tegyük fel második szintnek felel meg, akkor egy 2 HD-s szörny XP-jét adod? vagy valami mást? 
Továbbá ez az XP érték ugyanannyi, ha első szintű, vagy ha negyedik szintű karakter kapja az XP-t?

 

 

Igen, pontosan így van, a szörnyek XP-értékét helyettesítem be, a Meslői Almanach útmutatása alapján.

 

A TP értéke ugyanannyi, szinttől függetlenül, mivel alacsonyabb szintű karakterek is képesek lehetnek megoldani nehezebb feladatokat. Emlékszem, a parti második vagy harmadik szintű volt, amikor a párbajhősünk egy jól irányzott pisztolylövéssel leszedett egy sárkánygyíkot (a sárkány kisöccse, de elég masszív, de nem volt 35 HP-ja. a pisztoly meg annyit sebzett, robbanó kockákkal) szép volt. :hc:

 

Amennyiben pl. egy négylovas hintó lovastul és úrhölgyestül való elkötése a cél, egy nemesi kúria udvaráról úgy, hogy ott kószál a kocsis is, az pl. megvan egy 5. vagy 6. szintű nehézség TP-jét érő feladat, a megoldástól függően. :nos:

Minden feladatra ezt alkalmazom, szerintem egyszerű és könnyű módszer.



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3225 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.20, 09:43

Hozzáteszem én is a magamét:

 

A jelenlegi (pár hónapja kezdődött) hex-crawl vadonbéli kampányunkban a következőképpen osztok xp-t:

 

- random, kóbor szörnyek xp-je az MM-ben szereplő 1/10-e

- lair-rel bíró szörnyeké az 1/5-e

- minden hex egyszeri áthaladásáért veszélyességi szintjétől függően 100,200,500 xp (szétosztva persze)

- minden hexben lévő érdekességnek van egy CR-je, ha felfedezik, megkapják xp-ben

- minden érdekes helynek/személynek, stb. lehet egy titka, története, legendája, ennek van egy CR-je. Ha felfedik, xp.

- vannak "legendás" (lehet csak helyi folklór) helyszínek és tettek, amik teljesíthetők, pl. "még senki sem mászta meg az Ördögcsúcsokat viharban, napfényes időben is csak Erős János!", "kevesen látták eddig Marlinkó legendás városát!", ezeknek is van CR-je.

- egyéni célokért járó xp.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8054 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.20, 08:50

Kicsit sajnálom, hogy az ilyen nagyjából rendszerfüggetlen beszélgetések néha a D&D fórum falai között maradnak.

 

Lenne ellenvetés, ha átmozgatnám ezt a témát a Mesélői sarokba?

BTW, ha már ott jártam, találtam egy ilyen régi (lezárt) topikot:
XP nélkül



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.20, 07:53

Elkezdtem nem túl régen Helvécziát mesélni és abban úgy van, hogy játék után átbeszéljük az alkalmon megjelenő kihívásokat és ahol fontos döntés született, ott mindenki kap a kihívás szintjének megfelelő TP-t, aki pedig valami különlegeset tett, az akkor ott többet. Persze lehet, hogy más dologban meg kevesebbet fog kapni, nagyjából hasonló értékek jöttek ki mindenki esetében. Én döntök, de a játékosokon lehet látni, ha elégedettek, meg vagy bólogatnak, vagy hümmögnek, de jó az instant visszajelzés nekem is.

 

 

egy kérdésem lenne, honna veszed a kihívás szintjének megfelelő XP-t?
 
Tehát ha mondjuk egy könnyű feladatot megoldanak, ami tegyük fel második szintnek felel meg, akkor egy 2 HD-s szörny XP-jét adod? vagy valami mást? 
Továbbá ez az XP érték ugyanannyi, ha első szintű, vagy ha negyedik szintű karakter kapja az XP-t?


Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3342 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.19, 23:19

Érdekes a téma, bár szerintem sokkal inkább DnD Mesélők topikba való, mintsem ide - de itt dobom be a két garasom, ha már itt került elő.

Én valami ilyesmit agyaltam ki. A helyzet nálunk az, hogy a játékosok igénylik az XP-vel bajlódást, és a teljesítmény alapú motivációt, jutalmazást. Viszont állatira tele lett a hócipőm a szörnyek XP értékének beskálázásával és a csapattagok közötti szétosztásával, a százas-ezres skálán való számolgatással.

Az alábbi ötlet a klasszikus XP számolgatásnál egyszerűbb, mivel kis skálán megy a számolás, szerepel benne kb. minden lényeges, potenciális XP forrás, de nem túlaprózva, végül pedig benne van az "érzésre, és nem patikamérlegen" jellegű XP osztás, ám mégsem hasra ütésszerűen megy. A mesélő mérlegel, pl. egy kötekedő félrészeg zsoldost leverni karónak 1 XP, párbaj a közösségbajnokával 3 XP, bossfight 5 XP.

Tkp. ha megcsinálok egy üres "sablont" a játékalkalmakra, akkor a játék végeztével 5 perc alatt ki is töltöm, majd néhány játékalkalmanként az Excel összeadja, hogy hol járunk éppen. :)

 

Megszerezhető Tapasztalati Pontok Játékalkalmanként:

 
Jelenlét: 1 XP = Max. 1
Krónika: 1-2 XP = Max. 2
Felfedezés: 1-2 XP = Max. 2
Képzettségek, varázslatok alkalmazása (nem harcban): 1-3 XP = Max. 3
Pénz elköltése: 1-3 XP (1 XP / 15 ep) = Max. 3
Jellemjáték: 1-4 XP = Max. 4
Harc: nehézség / kihívás alapján 1-5 XP = Max. 5
Nyomozás, ötletelés, történet előremozdítása: 1-5 XP = Max. 5
---------------------
SUM Max = 25 / Játékalkalom (ennyi nyilván nem fog összejönni, mert minden elem nem jelenik meg egy-egy játékalkalommal).
 
- Felzárkóztatás (amennyiben a pót karakter nem a többi JK-val azonos szinten indul): ha egy JK min. 2 szinttel el van maradva a legmagasabb szintű JK szintje mögött, úgy e szintbeli különbségnek megfelelő XP-t kap játékalkalmanként (ha jelen van a játékon).

Ritkán bekövetkező bónuszok:
- Mérföldkő: fontos esemény bekövetkezése a történetben, fejezet zárás: + 5 XP
- A karakter életében fordulópont, vagy fontos cél teljesítése: + 5-10 XP

Az alábbiakhoz fontos adalék, hogy ált. heti rendszerességgel játszunk (ebben a kampányban 100 játék van mögöttünk), ergo nincs olyan kényszer, hogy 2-3 alkalmanként csak kéne már szintet léptetni, különben IRL nagyon sok idő telik el, és a játékosok beleunnak abba, hogy nem fejlődnek.
 
Szint / XP / XP a következő szinthez:
  1. 1 +30
  2. 31 +50
  3. 81 +70
  4. 171 +90
  5. 261 +110
  6. 371 +130
  7. 501 +150
  8. 651 +170
  9. 821 +190
  10. 1011 -- (nálunk 10 szint a max.)
     

Módosította Nocturna: 2017.10.19, 23:20


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6204 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.19, 20:59

Elkezdtem nem túl régen Helvécziát mesélni és abban úgy van, hogy játék után átbeszéljük az alkalmon megjelenő kihívásokat és ahol fontos döntés született, ott mindenki kap a kihívás szintjének megfelelő TP-t, aki pedig valami különlegeset tett, az akkor ott többet. Persze lehet, hogy más dologban meg kevesebbet fog kapni, nagyjából hasonló értékek jöttek ki mindenki esetében. Én döntök, de a játékosokon lehet látni, ha elégedettek, meg vagy bólogatnak, vagy hümmögnek, de jó az instant visszajelzés nekem is.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.19, 20:39

Még eszembe jutott egy számolás nélküli fejlődés módszer. (már egyáltalán nem emlékszem hol olvastam).

 

Szükséges XP karakterosztályonként:

 

tolvaj: 0/1/2/4/8/16/32/stb

harcos: 0/2/3/5/9/17/33

varázsló: 0/3/4/6/10/18/34

 

 

Miért jár 1 XP:

- egy hírhedt szörny semlegesítéséért

- egy közismert probléma megoldásáért

- egy elveszett kincs előkerítéséért

 

 

Itt az lenne a koncepció, hogy ötven darab névtelen goblin lemészárlása 0 XP. De ha legyőzik a vörössipkás hobgoblin törzsfőnököt, az +1XP.

A városokban összerabolt pénz nem "elveszett kincs előkerítése", de ha csapat eljut a barlangrendszer mélyére, ahol megtalálja a tűzgolyó varázslatot a titkos kamra falára vésve, a varázsló megtanulja, na az már egy elveszett kincs előkerítése.

Ilyesmi. Másképp megfogalmazva olyan dolgokért jár XP, amik elég nagyok ahhoz, hogy felkerüljenek a pletykák közé.



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 905 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.19, 18:28

@Garaboncias:
Milestone alatt azt érted, mikor ilyen - steam nyelven - achievementeket kell megcsinálni?
Az INto to Odd-ban van olyan, hogy fejldődsz, ha: túléled az első expedíciódat, halálközeli élményed van (0HP), maradandó sebet kapsz (0HP), a tanítványod túléli az első expedícióját, stb.
 
Ez jópofa, ha jól vannak összeállítva az achievementek. Egyetlen fura dolog, hogy szélsőséges esetben hármat-négyet is meg lehet csinálni (túléled az alső kalandot, de maradandó sebet kapsz és volt halálközeli élményed)

 

Nagyjából azt értem alatta, amit a D&D 5e DMG-je ír a témában:

 

"You can also award XP when characters complete significant milestones. When preparing your adventure, designate certain events or challenges as milestones, as with the following examples:

  • Accomplishing one in a series of goals necessary to complete the adventure.
  • Discovering a hidden location or piece of information relevant to the adventure.
  • Reaching an important destination.

When awarding XP, treat a major milestone as a hard encounter and a minor milestone as an easy encounter.
If you want to reward your players for their progress through an adventure with something more than XP and treasure, give them additional small rewards at milestone points. Here are some examples:

  • The adventurers gain the benefit of a short rest.
  • Characters can recover a Hit Die or a low-level spell slot.
  • Characters can regain the use of magic items that have had their limited uses expended."

Csak én egy olyan változatában gondolkodnék Középföldén, amely elsősorban vagy kizárólagosan (nem döntöttem el) ezekért a mérföldkövekért adna XP-t, hogy ne kelljen menet közben részletes XP-számolgatásokat tartani. Meg így könnyebb a kampány nehézségi szintjeit is tervezni.

 

De az is igaz, hogy utóbbira jó megoldás lehetne még az XP-mentes szintlépés is (Session-Based vagy Story-Based Advancement, szintén 5e DMG), ha már...

Szóval lehet, hogy akkor talán érdemesebb lenne az XP-t mint olyat elhagyni? Még töprengek rajta.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.19, 08:51

 

@Alu:
Szörnyeként nincs XP: ezen én is gondolkodtam, de szerintem elég, ha az XP lineáris, nem pedig a szokásos exponenciális. 
Alacsony szinten segít egy pár troglodita fejenként 50/100XP-je, de magas szinten már nem éri meg a sárkányt megtámadni 1000-1500 XP-ért. Szóval ideálisnak tűnik: alacsony szinten gyorsít picit, magas szinten lassít.
 

 

Ja, de egyrészt ha jár a szörnyekért xp, akkor azt is számon kell tartani (amivel szórakozzon a halál), másrészt szeretem, ha jutalmak szintjén is megjelenik, hogy a csihipuhi lúzermegoldás olyanoknak, akik nem tudtak valami okosabbat kitalálni a bunyó megkerülése érdekében.



Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.19, 08:12

Az AS&SH-ban "hivatalosan" nincs herdálós szabály. Amire te gondolsz, az az ACKS-ben van ;)

 

EDIT: Azzal a herdálós vairánssal nincs tapasztalatom. Abból a szempontbó tűnik érdekesnek, hogy talán egyértelműsíti, hogy a karakterhalál nagyon is valós része a játéknak. De akkor én már jobban szeretem, ha (roguelike-módra) a karakterek új opciókat tudnak unlockolni a következő karaktereiknek (legegyszerűbben például új osztályokat; pl. ha meglátogatják az elfek fővárosát, onnastól tudnak elf karaktert hozni, stb.).


Módosította Ynas_Midgard: 2017.10.19, 08:15


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.19, 07:15

Először is, mindenkinek köszönöm a válaszokat!
 
 
@chomy:
Jól értem, hogy egy ugyanolyan mértékű kalandot előmozdító teljesítményért egy első szintű karakter 100 (2000/20), egy hetedik szintű pedig 550 (11000/20) XP-t kap?
 
Ugyanezt a huszadot lehet megkapni minden egyéni célért, tudatos IC szívásért?
 
Egyébként tényleg egy elég egyszerűnek tűnő módszer, köszi!
 
 
@Garaboncias:
Milestone alatt azt érted, mikor ilyen - steam nyelven - achievementeket kell megcsinálni?
Az INto to Odd-ban van olyan, hogy fejldődsz, ha: túléled az első expedíciódat, halálközeli élményed van (0HP), maradandó sebet kapsz (0HP), a tanítványod túléli az első expedícióját, stb.
 
Ez jópofa, ha jól vannak összeállítva az achievementek. Egyetlen fura dolog, hogy szélsőséges esetben hármat-négyet is meg lehet csinálni (túléled az alső kalandot, de maradandó sebet kapsz és volt halálközeli élményed)
 
 
 
@Alu:
Szörnyeként nincs XP: ezen én is gondolkodtam, de szerintem elég, ha az XP lineáris, nem pedig a szokásos exponenciális. 
Alacsony szinten segít egy pár troglodita fejenként 50/100XP-je, de magas szinten már nem éri meg a sárkányt megtámadni 1000-1500 XP-ért. Szóval ideálisnak tűnik: alacsony szinten gyorsít picit, magas szinten lassít.
 
 
@ElGábor:
a kihívási szint független a játékosok szintjétől? Tehát egy nagyobb volumenű probléma megoldása (pl.) 1000 XP első szintű és nyolcadik szintű karaktereknek is?
 
 
@Ynas Midgard:
AS&SH-ban van az, hogy az arany elherdálása nem a jelenlegi, hanem a következő karakter XP alapjába megy? (jól működik ez?)


Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.18, 15:57

A Dwimmermount kampányban a felhozott kincsekért jár az XP nagyobbik része (1 gp = 1 XP). Valamennyit kapnak a szörnyekért (a KéK-ben írtak alapján), valamint a herdálásért. Ez utóbbira van egy random tábla, hogy mi történik, meg hogy a pénz hány százaléka veszik oda, de az XP a kezdeti tőkéért jár (pl. ha valaki 2000 arannyal kezd el herdálni, akkor 2000 XP-t kap, de elég valószínű, hogy legalább a fele elmegy).

A vagyont a karakterek vagy magukon hordják (de a súlyt szigorúan számoljuk), vagy berakják a bankba (itt akármennyit tudnak tárolni, de minden kivételnél a bank felszámolja a mozgatott érték 10%-át!). Persze azóta vettek házat, de oda meg betörhetnek, ha sokáig vannak távol.

Az AS&SH kampányban szintén szörnyekért és kincsért jár XP, plusz a felfedezésekért. Minden régión 4-5 rejtett helyszín van (wonder), amikért egyre több XP jár (összessen régiónként ilyen 4000-6500 körül jön ki), vaamint minden nagyváros első meglátogatásakor jár 2000 XP (ezekből 12 van). Ezt ugye hextérképen vezetjük, erre megvannak a külön szabályok megint.

 

A hosszú ideje készülő, de lassan végleges formát öltő Grim Tales-ben pedig nincs igazi XP, hanem az Electric Bastionland (gyk. Into the Odd 2nd ed) alapján különféle eseményekért jár valami fix bónusz, plusz a hexeken vannak elhelyezve olyan dolgok, amik maradandóan befolyásolják a karaktereket.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.18, 10:43

Én a játék alatt összeírt jegyzeteim alapján, tételesen gyűjtöm a TP-t, ebben a leosztásban:

  • Szörnyek és NJK-k legyőzéséért, közös
  • Kihívásokért, közös
  • Egyéni ötletekért és teljesítményért, egyéni karaktercélok eléréséért, karakterenként

Ez nagyjából megegyezik a Kard és Mágiában leírt elvekkel és példákkal, de az idők során valamivel bőkezűbb lettem, mint eleinte voltam - második-harmadik szintű kihívásokért nagyon sokszor adok valamit.

 

Általában első vagy második szintet ér valami kisebb dolog (a karakterek találnak valami érdekességet), harmadikat egy feladat megoldása vagy valami fontosabb cucc, negyedik-ötödiket egy részcél, és hatodik-nyolcadikat valami igazán nagy teljesítmény, vagy egy több alkalmon átívelő kalandszál lezárása.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.18, 09:36

Én a Kígyó-kampányban úgy csináltam, hogy szörnyekért nem járt xp, elért célokhoz a tényleges játékbeli szívás mértéke alapján könnyű-közepes-nehéz kategóriát rendeltem (+1 ha a főszál szempontjából releváns célról volt szó), és az annak megfelelő level-appropriate encounterért járó xp-t kapták meg, plusz elherdált aranyért is lehetett volna xp-t szerezni szigetenként más és más carousing table alapján, de ezt sose használták.



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 905 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.18, 09:10

AD&D 2e-ben csináltuk azt, hogy mesélőként mindig százalékokat adtunk: a következő szint eléréséhez szükséges XP-mennyiség egy adott százalékát. A játékalkalom egészét néztük egybe, nem bontottuk elemeire, így az összteljesítmény volt a döntő. A legeslegjobb a 10% volt, annál többet nem lehetett kapni (de, ugye, a rendszer maga adott még bónusz XP-százalékokat, pl. emberek +10% XP-t mindenre).

A gyakorlatban mindig 1. szintről indultunk, és mivel a rendszer és a mesélő is elég halálos volt, a legeslegmagasabb szintű karakterem is csak a 6. szintig jutott. :D (Elképesztően sok rövid életű karakterem volt, igaz, kezdő játékos is voltam anno.)

 

Tetszik a milestone-rendszer is, de még nem próbáltam, lehet, hogy érdemes lenne. Pl. a Kard és Másodteremtésben lehet, hogy előnyösebb lenne, mint XP-ket számolgatni, de nem tudom, mennyire lenne idegen egy KéM-alapú rendszernél a dolog (tényleg, játszott már bárki is Kard és Mágiát milestone-nal?). Eddig tesztjátékaim csak "one shot"-ok voltak 4. szintű karakterekkel, és a negyedik ilyennél engedtem meg Marvinnak, hogy 4. szintről 5.-re lépjen (de azt is csak kísérleti jelleg miatt).

Meg Középföldén ott vannak az XP mellé a Remény-pontok is, és valahogy ki kéne találni a felosztást, mit mivel érdemes jutalmazni.



chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2000 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.10.18, 08:56

Asszem én eléggé hagyományosan csinálom, a BECMI jutalomrendszere inspirálta, de nem pont azzal megegyező módszerrel. Harcra megadom a szörnyekre járó XP-t, ami 5E-ben elég jelentős (felezném, ha lassú fejlődést akarnék, de nem akarok). Azon kívül mindhárom jelenleg futó kampányom handoutjában megfogalmaztam 4-5 dolgot, ami tapasztalatot ér - a handoutba ugyan nem írtam bele, de tételenként maximum a két aktuális tapasztalati szinthez szükséges XP-mennyiség különbségének huszadát. ;) Minden session végén osztok, amíg még frissek az emlékek. Kb. érzésre csinálom, de igazságosságra törekedve. Ez most bonyin hangozhat, de nem az.

 

Szóval (5E-ben) ha 7. szintű a karakter, akkor 23,000 XP-nél lépett szintet és 34,000-nél fog. A kettő különbsége 11,000, annak a huszada 550. 

 

SKT-ban például ezekre jár:

- egyéni célok, küldetések teljesítése
- a kalandot előmozdító és/vagy izgalmat előidéző, meglepő illetve kockázatos kezdeményezések
- in character okokból történő konfliktus- vagy kockázatvállalás, vagy lemondás valamilyen előnyről
- agónia és katarzis: 1-es és 20-as dobások
 
Az utolsó kakukktojás, mert erre is max. a huszad jár (550), de minden látványos kudarc (egyes) és átütő siker (huszas) csak ennek az ötödét éri (esetünkben 110). Szóval öt tanulságos esetre (mázlis vagy peches dobás) van szükség egy játékülésen, hogy kimaxold.
 
A Primeval Thulén majdnem azonos listát használok, csak ott a mákos dobások helyett a megszerzett kincset jutalmazom (sword & sorcery, mégiscsak járnia kell valami elismerésnek a harácsolásért, és a könyv kimondottan javasolja is ezt).
 
A közös XP-t, ami a harcra és a csapat közös céljainak elérésére jár, publikusan osztom, az egyéni XP-t meg privátban, és nem részletezem, hogy pontosan mire járt, csak mennyiséget közlök. Nagyon ritka, hogy egy karakternél egy-két tételnél több teljesüljön egyszerre, de ezt nem érzem problémásnak.

Érdekes módon hosszú távon nem alakulnak ki nagy szakadékok a csapattagok közt, inkább elenyésznek a különbségek, mégis megvan az egyéni eredmény élménye. (Ez nyilván csapatfüggő is, bár a jelenlegi csapataimban akadnak eléggé eltérő mentalitású játékosok.)
 
Biztos csinálhatnám sokkal egyszerűbben és frappánsabban is, de nem vagyok a túlegyszerűsítés híve. ;)



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]