Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Kavarajavarava: Harmadik Törvénykönyv - Szabálycsomag - MAGUS szerepjáték-fejlesztő verseny


  • Válasz írásához lépj be
6 hozzászólás érkezett eddig

kavarajavarava

kavarajavarava

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 74 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.27, 07:56

<p>

+ elemek:

  • szociális kapcsolatok kezelésére van ötlet

- elemek:

  • Egy antiszociális karakter nagy mennyiségű , el nem költött kapcsolati ponttal rendelkezik?
  • A képzettségeknél mik a színkódok?
  • a képzettségek táblát nem értem. Af-ig 7, Mf-ig 3. Micsoda?
  • Ha a fegyverkategóriáknál a harcértékek nem könnyen kezelhetőek, akkor sok értelmük, szerintem az összevonásoknak nincsen. Pl. Ké: 4, Té: 6. pláne, ha ezeket módosítják a fegyverek tovább, és a fegyver különlegessége nem más jellegű, akkor pláne nincs értelmük szerintem.
  • A vértek esetében az MGT és ÉGT%-ok számomra nem értelmezhetőek. a 15% MGT hogyan lett -3 ügyeség? Arra tippelek, hogy az ügyesség%-ot csökkenti, azért -3 főérték, de ezt így leírva nem találtam meg. Ha 25% MGT-s páncélt hord valaki, akkor fixen csökken eggyel az ügyessége? Nem igazán tiszta nekem, de a hiba lehet az én készülékemben is.
  • Nem túl tiszta, nehezen átlátható szabályok.
  • ET-hez nehezen köthető, pár statisztikát leszámítva.
  • Nem túl szép szerkesztés (tudom, ez elvileg nem szempont, de némelyik pályamű olyan igényes volt, hogy elszégyelltem én is magam).

Látom vannak kérdések, megválaszolom őket:
[*] Igen, egy antiszociális, ám karizmatikus karakter sok kapcsolatponttal rendelkezik. Aztán, ha kell, mivel karizmatikus személyiség, de idejét és energiáit nem kötik le más kapcsolatok ápolásai, hosszú tárgyalással, közös mulatozással, tetszelgéssel... kapcsolatot alakít ki a célponttal. A rendszerem kezeli a ráfordított időt, a szimpátiát és a vonzás erejét. Ezzel időt takarít meg IRL és segíti a játékegyensúlyt.
[*] A színkódok a képzettségek nehézségi szintjét jelölik. Azonos színhez azonos szám jár ugyanis.
[*] A képzettségek fejezet alatt írtam, h Af-ig megadott %-kal növel 1kp, Af-tól Mf-ig viszont már kevesebb %-ot ér. A megadott % itt található a táblázatban. Tehát a leírt esetben 1kp Af-ig 7, Mf-ig viszont csak 3 százalékot ad. Így kisebb tulajdonság értékkel több kp Af-ig eljutni, és onnan még nehezebb Mf-ig. De megéri szintenként kicsiket növelni, mivel ez konkrét százalékos előnyhöz juttatja a karaktert. Ettől a fejlődés sokkal egyenletesebb, a karakter sokkal egyedibb lesz.
[*] A fegyverek egyedi értékei opcionálisak. Alapvetően elég, ha a fegyverkategóriával foglalkozunk. Viszont van aki szereti, ha egyedi a fegyvere, ezért írtam rá jónéhány példát. Lehet, h túl sok lett.
[*] A Tulajdonságok fejezetben írtam, h a tul% értékből vonódik le a páncél. A páncéloknál csak segítségként írtam, h 15% tul% vesztés az -3 tulajdonságértéknek felel meg.

Remélem tudtam segíteni.

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5223 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.26, 22:32

+ elemek:

  • szociális kapcsolatok kezelésére van ötlet

- elemek:

  • Egy antiszociális karakter nagy mennyiségű , el nem költött kapcsolati ponttal rendelkezik?
  • A képzettségeknél mik a színkódok?
  • a képzettségek táblát nem értem. Af-ig 7, Mf-ig 3. Micsoda?
  • Ha a fegyverkategóriáknál a harcértékek nem könnyen kezelhetőek, akkor sok értelmük, szerintem az összevonásoknak nincsen. Pl. Ké: 4, Té: 6. pláne, ha ezeket módosítják a fegyverek tovább, és a fegyver különlegessége nem más jellegű, akkor pláne nincs értelmük szerintem.
  • A vértek esetében az MGT és ÉGT%-ok számomra nem értelmezhetőek. a 15% MGT hogyan lett -3 ügyeség? Arra tippelek, hogy az ügyesség%-ot csökkenti, azért -3 főérték, de ezt így leírva nem találtam meg. Ha 25% MGT-s páncélt hord valaki, akkor fixen csökken eggyel az ügyessége? Nem igazán tiszta nekem, de a hiba lehet az én készülékemben is.
  • Nem túl tiszta, nehezen átlátható szabályok.
  • ET-hez nehezen köthető, pár statisztikát leszámítva.
  • Nem túl szép szerkesztés (tudom, ez elvileg nem szempont, de némelyik pályamű olyan igényes volt, hogy elszégyelltem én is magam).


kavarajavarava

kavarajavarava

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 74 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.26, 15:07

Sziasztok, köszi a mélyreható elemzést. Örülök, hogy mindent meg lehetett érteni a vázlatomból. Valóban kifutottam az időből, a koncepciót sokáig alakítgattam és utolsó pillanatra állt össze egy dokumentummá.

Néhány magyarázkodás:
Azért ennyire ETK-s, mert először csak néhány dolgot akartam változtatni, csak később lett ilyen sok.
Az egyenlőség kudarc/siker valóban egy hiba a rendszerben. Ezt sajnos nem vettem észre, amikor letisztáztam.
A kapcsolatpontos rész a nagyobb vonalakat húzza meg a játékban. Olyan dolgokat lehet vele modellezni, amik sok időt vennének el a játékból. A többit meg lehet oldani szerepjátékkal, és a kaland végén összegezni. Azért nem inflálódnak el az ellenfelek, mert lesznek olyan kapcsolataid, amiket nem tudsz (annyira) felhasználni, de ugyanúgy kapcsolatpontokba kerülnek.
A mágiára csak ötleteim voltak, azért nem írtam róla többet.
Tv 117 pontja: szintén benéztem, sőt lehet, hogy kijavítottam, csak nem mentettem el.
Mivel a képzettségek alapja - a tulajdonság - változó, ezért kellett af-et és nem pedig +40%-ot írnom.
A páncélok helyi sfé-jére pont a célzott támadás miatt volt szükség, mert értelmetlennek és hibásnak gondolom, hogy a mellvért ugyanannyit véd, ha átlagosan vágnak, vagy ha pont a mellvértre. Ez lehet, h lassítja a játékot, de a célzott támadáshoz képest gyorsítja. Egyébként pedig segíti a harc mesélését.

Köszönöm a versenyzés lehetőségét. Jó érzés volt írni is és olvasni a többiek pályaműveit.

Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 935 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.26, 11:35

Nálam 8. lett mindkét listában. Van benne néhány jó és új ötlet, de számomra rettentesen bonyolult, nincs egységes koncepció. Sok dolgot meg nem is értettem, péládul azt sem, hogy az akaraterő (miért pont az) fele (miért pont a fele) miért adódik hozzá a KÉ-hez.

Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 113 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.26, 10:26

Nálam jobban negatívként hatott, hogy a "kötelező" témák nem mindegyikével foglalkozott.

Hulla77

Hulla77

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 287 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.26, 09:56

Az anyag egy valódi koncepciónak tűnik a hibajavításra, ha közel sem minden téren ér el átütő sikereket. Kifejezetten érdekesnek hat számomra a fegyvercsaládok egységesítése és a páncélstatisztikák árnyalására tett kísérlet. Próbál egy egységes, ha nem is túl eredeti dobáskódot behozni, de azért szerintem abban túl nagy a véletlen szerepe. (Pl.: egy 12-es Tulajdonság is 10%-ban megold egy hősies feladatot, míg egy 20-as 50%-os eséllyel teszi ugyanezt.)

Néhány helyen a sok táblázat mellől nagyon hiányzik a Pontos és jól megfogalmazott Szabály. (Ilyen a Kapcsolatokkal fogalakozó rész, ami szerintem egyébként az egyik legfeleslegesebb szelete az anyagnak.) Itt-ott érezhetően futó ötletekkel próbál operálni a szerző. (Pl.: Az emberi faj megmosolyogtató +5Kp-s előnye, vagy a pszi-képtelen karakterek Tsz-nyi TME bonusza.) Sajnos olyan komoly ETK hibák nincsenek javítva, mint a kasztegyensúly, az elnyúló harci körök, a mágiarendszer buktatói, vagy kiváltképp a mágiaellenállás.


Nálam objektív (2.), szubjektív (3.) helyezést kapott ez az anyag.

Most a végső helyezést látva kellemetlenül érezhetem magam, hogy a látásmódom ilyen mértékben tér el az átlagostól. Mondjuk a nagy eltérés okaként az is elképzelhető, hogy a versenytársak többsége nem pazarolt felesleges energiákat a rengeteg táblázat megemésztésére. Ez persze sokkal inkább a szerző felelőssége, aki a koncepció átadásának ezt a szerencsétlen formáját választotta. Veszélyes ilyen helyzetben azt feltételezni, hogy az olvasó majd úgyis kitalálja, mi is járt itt a fejemben! ;)

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.26, 05:58

Kavarajavarava – Harmadik Törvénykönyv – Szabálycsomag – 10. helyezett - Ez a pályamű tényleg csak egy kiegészítés az ETK-hoz, néhány alternatív szabállyal. Ha valamiről nincs szó, akkor az változatlan az ETK-hoz képest. A Képességeket itt Tulajdonságoknak hívják (1-20 között), és az MTK-hoz képest eggyel kevesebb van, mert a Gyorsaság beleolvad az Ügyességbe. Ezen kívül a Szépség helyett Karizma van, ami az ETK-hoz képest felnőttebb kicsit. Mindegyik Tulajdonság beleszámít valamilyen értékekbe, például Fp, Ép, Pp, pont mint az ETK-ban. Van egy táblázat is, hogy az életkorral hogyan változnak a Tulajdonság értékek, mint az ETK-ban...

http://lfg.hu/83811/rpg/rpg-fejlesztes/kavarajavarava-harmadik-torvenykonyv-szabalycsomag-magus-szerepjatek-fejleszto-verseny/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]