Ugrás tartalomhoz


Fotó

Vampire V5


  • Válasz írásához lépj be
74 hozzászólás érkezett eddig

Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 125 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.12, 22:35

 

A hígvérű vámpíroknál menő ez az attól függ milyen diszciplinám van, hogy milyen vért szívtam aznap, de a Véralkímia egy kicsit fura. Nem  mintha nem lenne hangulatos, meg beteg ahogy csinálják (mindenféle vegyi anyagot, szemetet, a saját vérüket, meg gondosan megválogatott halandóvért, mixelnek össze hol magukban, hol kémcsőben, hol halandóba fecskendezve és onnan elfogyasztva, hogy kb. ilyen tremere rituálé szerű powerekhez jussanak), hanem az hogy honnan tanulják meg?

 

thinblooded.stackexchange.com

 

The Second Inquisition likes this.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1588 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.12, 20:00

A hígvérű vámpíroknál menő ez az attól függ milyen diszciplinám van, hogy milyen vért szívtam aznap, de a Véralkímia egy kicsit fura. Nem  mintha nem lenne hangulatos, meg beteg ahogy csinálják (mindenféle vegyi anyagot, szemetet, a saját vérüket, meg gondosan megválogatott halandóvért, mixelnek össze hol magukban, hol kémcsőben, hol halandóba fecskendezve és onnan elfogyasztva, hogy kb. ilyen tremere rituálé szerű powerekhez jussanak), hanem az hogy honnan tanulják meg?

 

thinblooded.stackexchange.com



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 125 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.12, 11:25

 

Azért megvagyunk említve a könyvben :D

 

Linguistics 
Every player character has perfect fluency in their birth language and (except perhaps for a charming Hungarian accent) in the dominant language of the chronicle setting. 

 

 

Az öreg L. Béla még mindig viszi a hírünket a világban. :)



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 685 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.11, 21:13

Azért megvagyunk említve a könyvben :D 

 

Linguistics 
Every player character has perfect fluency in their birth language and (except perhaps for a charming Hungarian accent) in the dominant language of the chronicle setting. 

  • Olman és harlequin10 kedveli ezt.

Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 685 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.11, 07:05

Hát jah (: azért még vannak nyomógombos telók (pl CAT B30)

Modernebbeknek meg ott a Galaxy Note a kapacitív ceruzával.. csak ne a 7-es széria legyen.. :D

Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 125 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.10, 23:46

 

hehe.. most olvastam csak ezt a részt : 

 

"Non thin-blooded vampires must use Blush of Life to use touch screens – such as those on smart
phones – unaided, which don’t work without the skin moisture and conductivity of the living."

 

 

giphy.gif

 

A blackberry-k reneszánsza!


Módosította Fefe: 2018.08.10, 23:47


Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 685 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.10, 17:46

hehe.. most olvastam csak ezt a részt : 

 

"Non thin-blooded vampires must use Blush of Life to use touch screens – such as those on smart
phones – unaided, which don’t work without the skin moisture and conductivity of the living."

  • Olman és Fefe kedveli ezt.

Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 685 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.09, 05:28

Én inkább érdekesnek találom a merit-jeiket (:

Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 125 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.08, 19:46

 

Ez a hígvérű véralkímia viccesnek hangzik. Gondolom úgy terjed a "tudás", mint gimiben az ismeret, hogy milyen piát mivel kell keverni, hogy üssön. :P

Meg gondolom vannak a "nagytudású" "öreg" hígvérűek, akik ellenszolgáltatásért dobnak koncot.

Bulldy

 

kábé jah.. 

 

"Born of the street drug scene and cocktail culture as much as it was uncovered by instinct or in moldering medieval texts, thin-blood Alchemy may be the defining art of the next-millennium lick."

 

bár én azért kicsit olyannak érzem, hogy "túl gyenge a thin-blooded a többihez képest, adjunk neki valami spéci egyedi diszciplinát" erőltetett dolog..   szvsz ha a játékosok nem igénylik különösebben, akkor nálam kimarad (: 

 

 

Szerintem érdekesek. A hátterekkel még diszciplinákat is tanulhatnak, igaz bénán.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 685 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.08, 19:38

Szerepjáték vs kockadobás ügyben amúgy a szabálykönyv is írja :
 
"Especially when dealing with social actions, such as seduction or diplomacy, don’t force the dice into the path of the roleplaying. If a player has their character say something particularly inspired (or painfully
wrong), open with a truly tempting (or utterly insulting) gambit, or offer a cunning (or transparently false)
explanation, the Storyteller should feel free to modify the Difficulity or even let the character succeed (or fail) without involving dice and Traits."


Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 685 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.08, 18:09

Ez a hígvérű véralkímia viccesnek hangzik. Gondolom úgy terjed a "tudás", mint gimiben az ismeret, hogy milyen piát mivel kell keverni, hogy üssön. :P

Meg gondolom vannak a "nagytudású" "öreg" hígvérűek, akik ellenszolgáltatásért dobnak koncot.

Bulldy

 

kábé jah.. 

 

"Born of the street drug scene and cocktail culture as much as it was uncovered by instinct or in moldering medieval texts, thin-blood Alchemy may be the defining art of the next-millennium lick."

 

bár én azért kicsit olyannak érzem, hogy "túl gyenge a thin-blooded a többihez képest, adjunk neki valami spéci egyedi diszciplinát" erőltetett dolog..   szvsz ha a játékosok nem igénylik különösebben, akkor nálam kimarad (: 


Módosította Shiwo: 2018.08.08, 18:09


Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 125 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.08, 11:39

Ez a hígvérű véralkímia viccesnek hangzik. Gondolom úgy terjed a "tudás", mint gimiben az ismeret, hogy milyen piát mivel kell keverni, hogy üssön. :P

Meg gondolom vannak a "nagytudású" "öreg" hígvérűek, akik ellenszolgáltatásért dobnak koncot.

Bulldy

 

Ja, szerintem is, de ez sem indokol túlzott elterjedést.

 

Ezeket a thin-blood-okat egyébként úgy képzelem mint Cassidit a Prédikátorból.
 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6226 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.08, 08:42

Ez a hígvérű véralkímia viccesnek hangzik. Gondolom úgy terjed a "tudás", mint gimiben az ismeret, hogy milyen piát mivel kell keverni, hogy üssön. :P

Meg gondolom vannak a "nagytudású" "öreg" hígvérűek, akik ellenszolgáltatásért dobnak koncot.

Bulldy

Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 125 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.08, 07:27

Jó ebben van valami. Azért mondtam hogy ezt jól megcsinálták. Alaposabban mint a harcrendszert.

 

Egyébként ez utóbbi legalább gyorsnak mondható.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 685 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.08, 05:35

Dobálás alapú szociális harc rendszere annyiban előnyös tud lenni, hogy lehet sokan nem a hívei, de tény,hogy szükség lehet rá. A kezdők sokszor a harcnál is annyit tudnak kinyögni,hogy "ööö..megtámadom?", és a szerepesebb játékrészeknél sem sokkal beszédesebbek. Meg a sportot messzire kerülő játékostól nem elvárás,hogy részletesen ecsetelje harcművész karakterének mozdulatait, az érettségit csak erőteljes hátsó hátszéllel lerakó játékostól nem elvárás,hogy zseni karaktere tudományos magyarázatát kifejtse a valóságban, akkor egy szűkszavú introvertált személytől se várjuk el, hogy politikusokat megszégyenítő monológokat vágjon le.

Sokan pont azt szeretik a szerepjátékban, hogy olyan dolgokat vihetnek végbe, amit a valóságban képtelenek. Ha a szolid, szerény kisegér jellem csábítót akar játátszani, a "hogyan fogod elcsábítani" kérdésre, hebegni-habogni fog.

A hangulathoz persze sokat tud adni,ha színészi vénákkal megáldott játékosok fejtik ki,hogy mit csinál a karakter,mit mond a karakter,hogy reagál a karakter, de ilyen csapat nagyon ritkán jön össze. A többségnek meg marad a kockadobálás..

Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 125 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.07, 23:20

Én is átrágtam magam a pdf-emen.

 

Shiwonak köszi a rendszer ismertetőt ehhez nem tudok hozzátenni.

 

Első benyomások playteszt nélkül: (sajna ez a nyáron nem fog összejönni)

 

Külalak:

Jobban olvasható a legtöbb helyen mint mondjuk a Requiem, szerencsére elhagyták az írott betűs fejezetalcímeket. A fotók nagy része nem rossz (a latínó gangxákból egy kicsit sok van), a rajzok között is vannak szépek, de a karakter divatbemutató a klánoknál szerintem nagyon szupermodelles (még a nosziknál is:)), látszik hogy a soha el nem készült VTM MMO-ból vették át nagy részüket. A néhány fura csiricsáré rajznál és a Tremere klánismertetőnél nem tudom mit gondoltak. A szerkesztőnek lett volna mit kiejteni. A többi VTM könyvhöz képest nem olyan jó az összkép.

 

Világismertető:

Ahogy Shiwo is írta az Özönvízelőttiek hívása miatt megváltozott a helyzet. (ezzel igazán nincs bajom) A Kamarilla meggyengült, meg minden, de szerintem azért lehetett volna egy kicsit írni a szekták felépítéséről, filozófiájáról. Valahogy úgy érzem azt gondolták, hogy aki megveszi a könyvet az már eleve tisztában van ezekkel. Tudom-tudom majd kieg.-ekben benne lesz, but still... A fluff cuccok az elején hangulatosak, de semmi kiemelkedő.

Sok a fölösleges idene szó: mawla, lien, Portillon, Discracya... hű de hangulatos

 

Rendszer:

Az alaprendszer egyszerű, letisztult, már-már rules light. A hunger, a Véres kritikusok (Messy critical), a Kényszerek (Compulsions), Humanity, blood potence tök innovatív és hangulatos.

A 3+stamina életerő rendszer elég halálossá teszi a játékot, de káiniták sebzésfelezése badass módon ellensúlyozza ezt. Ez is jó pont.

A szociális HP is jó ötlet de én nem vagyok a dobálás alapú szociális harcok híve.

A harcrendszer viszont túl lett egyszerűsítve. Ez az dobás vs dobás teljesen és a győztes sebez elszúrt dolog, 

- Nem ad lehetőséget túl sok taktikázásra, legföljebb annyit hogy ütsz vagy dodge-olsz.

- Ha Dex+Skill fegyót használsz (az összes egykezes fegyver ide tartozik) az erő egyáltalán nem számít a sebzésnél.

- Mint ahogy a kezdeményező is elvesztette a szerepét.

- páncélok értelmetlenek, főleg a vampiknak, de a mortáloknál sem számít hogyha valaki mondjuk riot gear-ben püföl téged. Sajnos itt átvették VTR-es nem túl jó megoldást.

- Kevés a leírt tárgy és a fegyverek is csak guidelineként vannak leírva. Itt viszont példát vehettek volna a Cronicles könyvekből kb. egy az egybe átvéve. Ja és ott Resources rendszer jól meg volt csinálva.

Szóval mintha szégyellték  volna magukat azért hogy ebben a "komoly" RPG-ben harcolni is lehet.

Az advanced combatban legalább elfért volna valami jobb megoldás. Ha akarom megoldom mesélőként, de mi van ha azért fizetek, hogy ne keljen houserulozni már az elején, arról nem is beszélve hogy játékosként nincs is választásom.

 

Diszciplinák:

Jók lettek. Tetszik, hogy többféle erő is tartozik egy szinthez, így döntened kell melyik tetszik, de így is csak max 5 lehet ha jól értettem.

Ez a különféle diszciplina egybeolvasztás (demnent, quietus, thaum) érdekes, de szerintem sokaknak nem tetszik majd. Pl. mennyire cool már egy Assamita vérmágikus cuccokkal nyomuló Tremere?  :amccoy:

A celerity-t úgy letápolták, hogy az már már majdnem sok, pedig én nem szeretem hogy a régi rendszerben csak ezzel mentél valamire a harcban.

A hígvérű vámpíroknál menő ez az attól függ milyen diszciplinám van, hogy milyen vért szívtam aznap, de a Véralkímia egy kicsit fura. Nem  mintha nem lenne hangulatos, meg beteg ahogy csinálják (mindenféle vegyi anyagot, szemetet, a saját vérüket, meg gondosan megválogatott halandóvért, mixelnek össze hol magukban, hol kémcsőben, hol halandóba fecskendezve és onnan elfogyasztva, hogy kb. ilyen tremere rituálé szerű powerekhez jussanak), hanem az hogy honnan tanulják meg? Úgy tudom hogy hígvérűek páriák és nem igazán jól szervezettek, ahhoz hogy ilyen alkimista sulikat csináljanak egymásnak.

 

A karakter kidolgozás és a hátterek okésak, a kottéria mint összedobott háttér se rossz ötlet.

 

Összefoglalva:

Jó lehetett volna, de a rendszer hibái és a könyv szerkesztési hiányosságai nagyon zavaróak.

Ennek ellenére van benne potenciál.


Módosította Fefe: 2018.08.07, 23:23


Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 685 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.07, 11:59

Mesélőként necces, bár a könyv tartalmaz mindenféle leírást is. Játékosként még előnyös is, ha frissen ölelt vámpírt alakít, akinek gőze nincs a maszkabálról és az egész vérszívó társadalomról. (:


Lentebbi hosszas írásom meg még annyival kiegészíteném, hogy a Thaumaturgy-t alapvetően Blood Magic-nek nevezik, becenévnek írja a Thaumaturgy megnevezést, de ugyanott megemlíti a Quietus nevet is, és több helyen hivatkozik a Banu Haqim-ra, szóval úgy néz ki, hogy a Tremere és az Assamite vérmágia lényegében azonos lesz.

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5498 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.07, 09:25

Azt hiszem ezt a topikot hanyagolom egy darabig, mert a végén rendelés lesz ebből... :D .

 

Mennyire zavaró ha valakinek annyi a metaplot tudása, hogy anno a Gangrelek valamikor(?), valamiért(?) kiléptek a Camarillából? Okés, Theo Bell neve is megkongat némi harangot, de kb. ennyi.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 685 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.06, 21:46

egyelőre nem egy cikk-minőségű leírás, inkább csak tömör egyveleg nektek.. elírásokért, helyesírási hibákért előre is bocsi, leírni is sok volt, átolvasni / ellenőrizni már nem volt erőm :D 

 

A világ most :

A Gehenna végül nem jött el.. még..  De azért történt egy s más. Évszázadokig a kamarilla öregjei biztosították a  "status quo"-t. Ma már minden mozgásban van. Mintha a rémálmok hete nem lett volna elég, a világon több hírszerző ügynökség tudomást szerzett a vámpírok létezéséről, s létrejött ellenük egy összefogás, amit a vámpírok csak úgy hívnak, a második inkvizíció. A maszkabál még fontosabbá vállt, mint valaha. Számos óvatlan anarchot és herceget ért utol a végső halál az emberek által, hatalmi űrt hagyva maguk után. Az arogáns szabbatistákat szinte teljesen felszámolták, a maradék az árnyékba rejtőzve (szó szerint :) ) gyűjt erőt, és azt teszik, amiben mindig is a legjobbak voltak : hol itt, hol ott felbukkanva káoszt okoznak, majd eltűnnek, hogy legközelebb ismét valami váratlan helyen csapjanak le. Persze a vámpírok áskálódó, manipulatív hozzáállása nem változott, nem egyszer az inkvizíció kezére juttatván ellenlábasaikat. A káosz igazi nyertese az anarch mozgalom és a caitiffek. A kialakult zűrzavar olyan lehetőségekhez juttatja őket, amelyről korábban álmodni sem mertek. A kamarillában alapvetően már csak öt klán maradt : Ventrue, Toreador, Nosferatu, Malkavian, Tremere. Néhány Brujah és Gangrel disszidens még erősíti soraikat. Az Anarch alapvetően a Brujah és Gangrel vámpírokból áll. Mellettük még számos Caitiff, illetve a többi klán néhány tagja is megtalálható a mozgalomban. Az Assamite és Setite klán (a könyvben Banu Haqim és Setite Ministry néven emlegeti őket) leginkább várakozó állásponton van, nem választva oldalt. A Giovanni klán és a Ravnosok nagy része ki lett írtva, a kihalás szélére sodorva őket.

 

Klánok :

A könyv 7 klánról tartalmaz leírást, archetípusokat, röviden leírja a klándiszciplinákat valamint a klánok gyengeségét. Lényegesebb változások :

- Gangrelek örjöngésekor megjelenő állati vonások, fizikai torzulások nem maradandóak, lényegébe az adott éjszakára és a következőre maradnak meg. Viszont minden ilyen torzulás valamely főérték csökkenésével jár.

- A Malkaviták Dementation-je már nem egy külön téma, csak a Dominate 2 diszciplina egy speciális verziója.

- A Nosferatu megmaradt rondának. Bár most nem egyszerűen 0 az egyik főértéke, más megoldásban kapja a szociális büntetéseket.

- A Toreador hátránya némileg meg lett fordítva. Most nem akkor van bajban, ha valami gyönyörűt lát, hanem ha úgy érzi, a környezet nem elég megfelelő neki.

- A Tremere-ek valaha feljebbvalóiktól függtek, a vérkötelék rabigájában. Majd jött a második inkvizíció és lenullázta a bécsi legfőbb kápolnát. A szigorú klánstruktúra széthullásával a vérmágusok helyzete a vámpírtársadalomban eléggé megrogyott, világszerte próbálnak hát mindenféle varázskönyveket, varázstárgyakat összegyűjteni, hogy visszaszerezhessék korábbi hatalmulat. Egyre többet hallani rájuk azt a megnevezést, hogy bérmágusok..  Klán-hátrányuk is megváltozott. A Tremere-k képtelenek már más vámpírokat vérkötelékbe fogni. Halandókat és Ghoul-okat képesek ugyan, de nekik is egyel többször kell inni a Tremere vérből. A Tremereket a többi klán ugyanúgy képes vérkötelékbe hajtani, a hátrány védelmet nem ad másokkal szemben.

- A Ventrue klán némi "engedményt" kapott, bizonyos számú Willpower elköltése árán képesek meginni olyan vért is, ami amúgy nem az ízlésüknek megfelelő.

 

Ezen kívül még a Caitiff van kifejtve, valamint a Thin-Blooded, kiknek generációja 14 vagy még rosszabb. Utóbbi leginkább ilyen fél-vámpír jellegű karakter, több helyen külön szabályokkal.

 

A dobásrendszer :

- Adott számú d10 kockával dobsz próbát (kockatartalék, dice pool). Ez lehet főérték (attribute) + jártasság (skill), főérték + főérték, stb.   plusz/minusz egyéb módosítok lehetnek..

- A kockatartalék 1 alá nem eshet.

- Ami egy-egy kockán 6 vagy feletti érték, az siker.. a régivel ellentétben ez a célérték sosem változik

- A 10-es dobást nem dobhatod újra, és az 1-es dobás sem vesz el sikert, de némi szerepük azért maradt

- A mesélő meghatároz egy nehézséget. Csak párat megemlítve a teljesség igénye nélkül :

1 - rutin (meggyőzni egy jóbarátot, hogy segítsen)

3 - közepes (kötélen sétálni, kicserélni a rádiót az autóban)

5 - nehéz (meggyőzni a zsarut, hogy kocsidban az anyag nem is a tiéd)

7+  - közel lehetetlen (megtalálni egy konkrét hajléktalan személyt Los Angeles-ben)

- Előfordulhat, hogy nem fix nehézség ellen dobsz, hanem a célszám egy másik dobás sikereinek száma

- A mesélő egy kockatartalék felét veheti sikernek (lefele kerekítve). Például az őr 9 kockával dobna a lopakodásod ellen, hogy észrevesz-e. A mesélő mondhatja, hogy az őr 2 sikert ért el.

- A mesélő engedélyezheti, hogy egy próba automatikusan siker legyen, ha a kockatartalékod duplája a nehézségnek

- Nehézséget variálni két módon lehet a mesélőnek : a kockatartalékot változtatva a karakter-specifikus nehézségeket jelképezheti (pl. a karakter részeg), a célszámot változtatva a külső körülményeket (pl zuhog az eső). A kockatartalék +/- 2 kockával való eltolása a 1 pontnyi nehézség változtatással ér fel.

- Ha a sikereid közül legalább két kocka 10-es lett, Kritikus sikert értél el. Ilyenkor gyorsabban, látványosabban, stílusosabban érsz célt. Minden dupla 10-es kettő helyett 4 sikert ér. Tehát ha kettő 10-est dobtam, az 4 sikert ér. Ha hármat, akkor 5 siker (4 jár az első kettőért, + a harmadik 10-es 1-et ér önmagában). Ha négy 10-est is dobtál, az két darab 4 sikert érő pár, tehát 8 siker.

- Van egy úgynevezett "margin" (szegély?). Végül is ugyan az, mint Shadowrun-ban a nettó siker, csak annak tán beszédesebb a neve.. a lényege, hogy a célszám felett mennyi sikered van még pluszban. Ha a célszám 2, és te 5 sikert értél el, a margin 3 lesz. Bizonyos esetekben minél nagyobb ez az érték, annál sikeresebb a próbád. Automatikus sikernél ez mindig 0.

- Ez  a "margin" működik egymás elleni dobásoknál is, egyszerűen a nyertes sikereiből ki kell vonni a vesztes sikereinek számát.

- Előfordulhat, hogy vannak sikereid, de pont 1 ponttal kevesebb, mint a célszám. (Pl. nehézség 3, sikerek száma 2). Ilyenkor kérhető a "a sikernek ára van" (win at a cost) lehetőség. Ekkor lényegében sikerül elérned amit akartál, de valami kellemetlenséggel társul. Például sérülsz, elvesztesz valami tárgyat, felkelted valaki gyanakvását, stb.

- Totális kudarc, ha egyetlen egy sikered sincs. (Például nehézség 3, 0 siker). Ilyenkor a mesélő dönthet úgy, hogy nem csak nem sikerült a próba, de jó alaposan meg is szívod a dolgot..

- Egy Akaraterőpontot elköltve 3 kockát újrabobhatsz.

- Van még egy speciális dobás fajta, az úgynevezett "checks" , ahol 1 kockával kell dobni, nem lehet auto siker, és Willpower sem költhető.

 

Kör (Turn) :

Itt egy absztrakt időintervallum, hossza nincs kőbe vésve, mesélőre van bízva. Attól függ, hogy mi a cselekvés tárgya. Lehet eldördül két pisztolylövés és már vége is egy másodpercen belül a harcnak, alkudozni valamire percekig tart, míg mondjuk egy csábítási kísérlet eltarthat órákig.

 

Kezdeményezés :

Alapértelmezésben egy nem túl bonyolult és nem túl megszokott módszert ír a szabálykönyv.

Először mindig azok jönnek, akik már az előző körben is harcoltak (abban a sorrendben, ahogy előtte is voltak). Utána jöhet aki távolsági támadást használ, majd a közelharci, végül minden más akciót használó. Előfordulhat, hogy két harcba bonyolódott fél egyszerre jön. Ha minden áron el kell dönteni a sorrendet két karakter között, akkor az nyer, akinek nagyobb a Dexterity + Wits értéke, ha még ez se dönt, akkor a Skill érték dönt.

 

Harc :

Kettő (vagy több) karakter próbát dob egymás ellen. Ha csak az egyik veszélyezteti a másikat (a másik mondjuk kitérni próbál), akkor simán vagy talál, vagy nem. Ha kölcsönösen támadják egymást (akár közelharcb vagy mondjuk heves tűzpárbaj), akkor a nagyobbik talál. Döntetlen esetén mindkettő.

 

Sérülés :

Csak két típusa van. Lehet felszínes (Superficial) és Súlyos (Aggavated).

Viszont nem csak fizikai lehet, amely az életerőt (health) éri, hanem van mentális/szociális sérülés is, ami az akaraterőre (willpower) van káros hatással.

Felszínesre jó példa a zúzódás, ficam és hasonlók, minden, ami nem életveszélyes sérülés. A vámpírok a legtöbb fegyvertől ilyen sérülést szenvednek el.  Akaraterőt érő felszínes sérülés lehet a zavarodottság, az egó ideglenes sérülése, de semmi komoly, csak amit hamar ki lehet heverni.

A felszínes sérülés mindig feleződik (felfele kerekítve). Tehát ha valaki 5 pontnyi felszínes sérülést okoz, a célpont 3 pontnyit szenved el.

Súlyos fizikai sérülés a csonttörés, a vérző seb, stb. A szúró, vágó és tűzfegyverek ilyen sérülést okoznak a halandókon. Vámpíroknak többnyire csak a napfény, a tűz és más természetfeletti lények támadása okoz súlyos sérülést. Súlyos lelki sérülést okozhat, ha egy súlyos titkod a napvilágra kerül, vagy ha mondjuk a legjobb barátod árul el.

 

Sérülés követése :

Erre van két un. tracker. Az egyik az életerő (health),a másik az akaraterő (willpower). Ha bármelyik betellik (mert mondjuk Health 6 mellett elszenvesz 2 súlyos és 4 felszínes sérülést), akkor -2 kocka büntetést kapsz a legtöbb kockatartalékodra. Ha további sérülés ér, a felszínes sérülések átkonvertálódnak súlyosba.

Ha valakinek valamelyik teljesen betelik súlyossal, akkor az teljesen ki lett iktatva a konfliktusból.

Fizikai sérülés esetén egy lehet kóma vagy halál egy halandó számára, míg a vámpír torpor-ba kerül. Ha az akaraterő tellik be súlyos sérülésekkel, a karakter teljesen szégyenben marad, lelkileg összetörik, akár komolyabb szociális hátrányt is elszenvedhet (kirugják az udvarból, csökken a státusza, stb.)

Előfordulhat, hogy dobáshoz hozzáadhatod az akaraterődet, mint "willpower pool". Értelem szerűen ez a sérüléssel csökken. Példa: Akaraterőd 5 pont, sérült 2 felszínest, akkor a willpower pool 3 kocka lesz.

 

 

Tömören ezek az egyszerűsített alapszabályok. A szabálykönyv tartalmaz egy "Advanced Systems"  fejezetet is, ahol opcionálisan használható komplexebb szabályok is helyet kaptak. Ilyen például a sorozatdobás (Extended Test), a különböző harci manőverek, mint a teljes védekezés, a totális támadás, a blokkolás, a megragadás. Található itt szabály a meglepetésre, a fedezékbe vetődésre, a célzott támadásra, stb. Van köztül klasszikus kezdeményezés rendszer, fegyver által növelt sebzés és páncélok csökkentő hatása.

 

Fizikai főértékek : Strength (Erő), Dexterity (Ügyesség), Stamina (Állóképesség)

Szociális főértékek : Charisma (Karizma), Manipulation (Manipuláció), Composure (Hidegvér)

Mentális főértékek : Intelligence (Intelligencia), Wits (Felfogóképesség), Resolve (Elszántság)

 

Ezekből számolódik ki az Életerő (health) = 3 + Stamina; és az Akaraterő (willpower) : Resolve + Composure.

 

Fizikai jársasságok : Athletics (Atlétika), Brawl (Pusztakezes harc), Craft (Mesterség), Drive (Vezetés), Firearms (Lőfegyverek), Larceny (Lopás), Melee (Közelharc), Stealth (Lopakodás), Survival (Túlélés)

 

Szociális jártasságok : Animal Ken (Állatismeret), Etiquette (Viselkedés), Insight (Megérzés), Intimidation (Megfélemlítés), Leadership (Vezetőkészség), Performance (Előadás), Persuasion (Meggyőzés), Streetwise (Utcaismeret), Subterfuge (Átverés)

 

Mentális jártasságok : Academics (Humán tudományok), Awareness (Figyelmesség), Finance (Pénzügyi ismeretek), Investigation (Nyomozás), Medicine (Gyógyítás), Occult (Okkultizmus), Politics (Politika), Science (Reál tudományok), Technology (Technológia)

 

Speckó ugyanúgy van, mint régen.

 

Részletesebb kifejtés nélkül, vannak még olyan dolgok mint Convictions (Meggyőződés, pl. sose használj bódító szereket, tartsd a szavad), Tenets (Világnézet, pl. humanisa, romantikus), Touchstones (itt leginkább "Emlékeztető", pl. egy élő leszármazott, egy halandó, aki rád hasonlít), Ambition and Desire (Ambíció és vágy).

Ezek többnyire az emberiességgel (humanity) és/vagy a lelki (willpower) sérüléssel/gyógyulással vannak kapcsolatban.

 

 

Ragadozó típusok (Predator Types) : Különböző verziók, hogy a vámpír milyen módon szeret vérhez jutni. Alleycat (letámad valakit a sikátorban), Bagger (vásárlja, lopja, vagy egyéb módon szerzi be a vadászat helyett), Blood Leech (más vámpírokból), Cleaver (halandó családból, barátokból), Consensualist (megegyezik az áldozattal), Farmer (csak állatokból), Osiris (kultistákat, elvakult halandókat gyűjt maga köré), Sandman (alvó áldozatokból), Scene Queen (ismertségét felhasználva adott szubkultúra tagjaiból), Siren (elcsábított személyekből)

 

Előnyök (Advantage)

Három csoportra osztva: Merit, Background, Loresheet

A Background a karakter hátteréből adódó előnyök (pl. szövetséges, kapcsolat, hírnév, befolyás, menedék, nyáj, stb.)

A Loresheet az valamilyen speciális tudás vagy származás, ami előnyére vállhat a karakternek. Például ismerheted Tho Bell-t, az Anarch messiását, információid lehetnek az inkvizícióról, lehetsz Szép Heléna leszármazottja vagy épp bejárásod lehet Los Angeles-i Asylum klubba (bezony, a Vampire: Bloodlines számítógépes játék egyik helyszíne.. )

Merit-be tartozik kábé minden más.

Számos Advantage-hez tartozik egy vagy több hátrány (flaw) is.

Például a "Linguistics" előnnyel több nyelven beszélsz. Hátrányként viszont analfabéta vagy. A "Looks" merittel lehetsz az átlagnál szebb (Beautiful), vagy egyenesen káprázatos (Stunning). De ugyanez hátrányban már szimplán ronda (Ugly), vagy egyenesen taszító (Repulsive). Utóbbi Noszfiknak automatikusan jár..

Van több olyan "Advantage" is, amihez csak Flaw jár..

Background flaw-ok is akadnak (pl. szellemjárta menedék..)

 

Coteries (Csoportosulások)

Kettő vagy több vámpír összefogásának rendszere. Közös vadászterület (Domain), hátterek (vagyon, menedék, nyáj, stb). Több lehetséges csoportosulás-típus fel van sorolva különböző "követelményekkel". Lehet a csoportosulás például egy vérkultusz, bűnözőkből álló agyar-banda, nomádcsapat, stb.

 

Az éhség (Hunger)

- 0-tól 5-ig terjedő érték, ami a vér iránti éhséget jelképezi

- A 0 éhség az éppen jól lakott vámpírt jellemzi, míg az 5 a mindenre elszánt ragadozót, aki bármit megtenne, hogy vérhez jusson.

- Minden éhségszintér a karakter kap egy éhségkockát (2-es éhség 2 kocka, 4-es éhség 4 kocka)

- Ez az éhségkocka ugyanúgy d10, mint a hagyományos kockák, csak más a színe (javasolt a piros).

- Amikor a karakter valamilyen próbát dob, a hagyományos kockáit cseréld ki azonos számú éhség-kockával. (pl. kockatartalék 8, éhség 2 -> 6 db hagyományos és 2 db éhségkocka)

- Ha a kockatartalék száma kisebb lenne, mint az éhségkockák száma, az egész kockatartalék éhségkocka lesz (pl. kockatartalék 2, éhség 3 -> 2 db éhségkocka)

- "check" dobás, akaraterőpróba és emberiességpróba soha nem tartalmaz éhségkockát

- Az éhségkocka ugyanúgy 6 vagy felette lévő értékkel számít sikernek.

- Az éhségkocka nem dobható újra Willpower elköltésével

- Ha kritikus sikert érsz el, és abból legalább egy 10-es éhségkocka, akkor mocskos kritikust (Messy Critical) érsz el. A bestia sikerre viszi próbád, némi türelmetlenséggel. Sikeresen megölöd a kidobóembert, csak épp a módszer kivégzés lehetne a Mortal Kombatban. Darabokra zúzva töröd be a vasalt tölgyfa ajtót. Megtalálod a könyvtárban keresett könyvet, szétszaggatott könyveket és porrá zúzott könyvespolcokat hagyva magad után..

- Ha nem érsz el egy sikert se, és valamelyik éhség kockád 1-es, akkor bestiális baki (Bestial Failure) történik. A játékosnak ki kell játszani valamilyen kényszerzavart (Compulsion). Általános kényszerzavar például az túlzott domináns viselkedés, károkozás, paranoia, stb..  illetve klánra jellemző viselkedés, mint például a Torreádorok megszállottsága, a Tremere-ek perfekcionizmusa vagy a Ventrue határokat nem ismerő arroganciája.. vagy ha ez nem megy neki, a könyv javasol pár szemszerüsíthetőbb hátrányt..

 

Rouse Check (~ Vérégetés)

Amikor a vámpír felkel napnyugtakor, bizonyos diszciplinák használatakor, mikor gyógyítja magát, stb. akkor egy úgynevezett Rouse Check-et kell dobnia. Ahogy a dobásrendszernél is említve volt, egy darab d10-zel kell dobni, 6 vagy felette siker, minden okés, sikertelenség esetén az éhség 1 ponttal nő. Van olyan diszciplina, ahol kétszer kell dobni. Olyan eset is előfordulhat, hogy kétszer is dobhatsz, és elég ha az egyik siker. 5-ös éhség szinten nem lehet vérégető hatásokat aktíválni, ha valami mégis kényszerítne rá valamilyen módon, annak örjöngéspróba a vége..

 

Az éhség csillapítása

Állatból, vérzacsiból jellemzően 1 ponttal lehet csökkenteni, ráadásul azokból is csak akkor, ha a vérpotenciál (bloodpotency) nem nagyobb, mint 2. Emberből szolidan inni (3 kör alatt, és nyallintással zárni a sebet) 1 ponttal csökkenti az éhséget. Ha nem akarjuk, hogy komolyabban megártson neki, akkor max 2 pontnyit lehet kiszlopálni belőle (egy jelenet során). Erőltetve (1 kör / éhségpont) 1-4 ponttal csökkenthető az éhség, de az áldozat ugyanennyi Súlyos sérülést szenved, és mentődobást kell tennie, hogy belehal-e a vérveszteségbe..  Ha csontszárazra szívod, akkor 5 ponttal csökken az éhség. A "legtrükkösebb" része a dolognak, hogy 1 (magasabb vérpotenciál esetén 2 vagy akár 3) pontnyi éhség alá (úgymond 0-ra) csak úgy lehet jutni, ha utóbbi módszerrel élsz és az ücsidoboz nem éli túl...  ha csak kortyolgatsz, éhes maradsz...   vámpírból szürcsölni általában azzal jár, hogy ahány ponttal csökken az éhséged, a másik vérszívónak annyival nől..  ha legalább két ponttal nagyobb a vérpotenciálja, akkor akár 2 pontnyit is csillapíthasz, míg neki csak 1 ponttal nő.. viszont ha meg két ponttal a tiéd a magasabb, akkor 1 pontnyi éhség-csökkentésért az illetőnek 2 ponttal nő az éhsége..

 

Vérpotenciál és generáció

A Chronicles of Darkness (korábban nWoD) iránt kevésbé rajongók már lehet meresztgették a szemüket a Vérpotenciál (Blood Potency) kifejezés láttán. Nem kell teljesen kétségbe esni, azért a generáció is megmaradt. A magasabb vérpotenciál jelképezi a vámpír "erejét". Magasabb vérpotenciállal több sérülést gyógyít magán, több bónuszokat kap (akár diszciplinákra is), kellő szinten diszciplinák aktíválásakor újradobhatja a Rouse Check-et (minél nagyobb a potenciál, annál nagyobb szintű diszciplináknál). Viszont minél magasabb a vérpotenciál, annál limitáltabb, hogy mi módon csillapíthatja éhségét, hány pontra csökkentheti le az éhségét gyilkolás nélkül, illetve a klánhátrányok is erőteljesebb hatást váltanak ki. A generáció határozza meg, hogy a vámpírnak mennyi a minimális vérpotenciálja és mennyi lehet a maximális (például egy 13. generációsnak 1 a mininum, 3 a maximum, egy 9. generációsnak 2 a minimum, 5 a maximum, míg egy 7. generációsnak már 3 a minimum és 7 a maximum).

 

 

 

Örjöngés megmaradt, karózás megmaradt, tán annyi extra, hogy ahogy korábban is említettem, Willpower-ért minimális mozgás (szem kinyitása, ujjak mozgatása) megengedett.. ez nem rémlik, hogy a régibe lett volna (de lehet csak rosszul rémlik..).

A Torpor is megmaradt, humanity, diableri, stb.. rendszerük igazodik a szabályokhoz, lényegük meg ugyan az, mint régen..

 

 

Az vagy amit eszel:

A vér nem csak egyszerűen létszükség a vámpírnak, mint a pohár víz. Áldozattól függően a halandó vér különböző érzelmekkel, viselkedésjegyekkel ruházza fel a vámpírt (és ezek kisebb bónuszokkal járnak), és még adott diszciplinákat is erősítenek.

 

Vérkötelék

- Egy éven belül legalább 3 alkalommal kell inni a vámpír véréből, hogy kialakuljon a vérkötelék. Ezen alkalmak különböző éjszaka kell megtörténjenek, nem lehet egyetlen nap alatt kialakítani.

- Ha a szolga ellent akar mondani urának, Resolve + Intelligence próbát kell tennie. A célszámot az határozza meg, hogy hányszor ivott a vámpír véréből (de max 6). Ez utóbbi vérivás nélkül havonta egyel csökken.

- Annyi vérköteléked lehet, amennyi a vérpotenciálod.

 

Diszciplinák
Végigírni, hogy melyik hogy változott, mi nem változott, az helyből lenne annyi szöveg, mint amit eddig írtam.. Ha nem bírsz a kíváncsiságoddal, kérdezz rá 1-1 darabra (:
Lényegesebb eltérés tán, hogy 1-1 diszciplina szinthez lehet több felhasználási módszer is létezik, és választanod kell, hogy te melyiket ismered. Például a Fortitude 1 alatt az egyik lehetőség szívósabbá tesz, a másik lehetőség mentálisan erősít meg. Vagy mondjuk Obfuscate 1 esetén az egyik hatással amíg nem mozogsz, nem vesznek észre, a másikkal meg mozgás közben nem adsz ki hangot (de attól még megláthatnak..)

 

Karakterkészítés

Lehet fura, hogy erre külön kitérek, de itt van egy-két olyan változás, ami az én tetszésem elnyerte.

Főértéknél már nem kell behatárolnod, hogy neked a fizikai főértékeid az erősek, a mentális vagy a szociális. Egyszerűen kezdéskor lehet egy 4-es, három 3-mas, négy 2-es és egy darab 1-es főértéked. Úgy osztod el, ahogy akarod..

 

Jártasságoknál helyből felsorol 3 különböző elosztási lehetőséget (mindenhez értő, kiegyensúlyozott, specializált), de van egy negyedik lehetőség, ami nekem szimpatikusabb, miszerint kiválasztod (vagy kidobhatod), hogy mi volt a szakmád (profession), milyen életed meghatározó esemény (event) történt veled (pl. meggazdagodtál, láttál egy bűnesetet, egyetemre jártál, gyerekeid születtek, stb), és hogy milyen szabadidős tevékenységet végeztél. Ezek határozzák meg, hogy milyen skilleket kapsz (ill miből választhatsz). Pluszba még lehet vagy egy magas (4-es) jártasságod, vagy több kisebb, amit szabadon választhatsz. Vámpírként egyik klándiszciplinád kettes indít, a másik egyesen, továbbá a korábban említett Ragadozó típusod is add egy diszciplinát (meg mellette sokszor skill-t, merit-et, flaw-t, van, hogy humanity csökkenést, de például a Blood Leech megnövelt vérpotenciált is kap).

Továbbá arra is van leírás, ha a játékosok nem olyan vámpírokkal akarnak játszani, akiknek épp csak kibújt a szemfoga, hanem mondjuk 200 éves öregekkel..

 


  • strato, Eberen_Orkodo, Ratface and 4 others like this

Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 125 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.03, 21:11

Jó ez a golden rule, de így tök értelmetlen kiadni egy új rendszert. A golden rule segítségével tök jókat lehet játszani a régi magyar kiadással is. ;)

Bulldy

 +1

 

egyébként nem olyan vészes a rendszer, de ez a közelharci cucc elég igénytelen, nem értem mit gondoltak a fejlesztők. (instant houserule needed)

 

Közben már meg is vettem pdf-ben, nem rossz, de szerintem a VTM-ek közül ilusztrációügyileg ez a legvegyesebb, furák ezek fotók, meg az anorexiás rajzok.

 

Majd írok ha átolvastam.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]