Ugrás tartalomhoz


Fotó

Vampire V5


  • Válasz írásához lépj be
121 hozzászólás érkezett eddig

Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.03, 08:35

Messy Critical valóban halálos a legtöbb halandóval szemben, de azért az elég ritka...és a ritkasága megoszlik a támadás és az egyéb próbák között.. és ha véletlen be is figyel a harcban, nem csökken egyből a Humanity-d, hanem kapsz egy Strife-ot... ha nem gyűjtöd agyba-főbe a Strife-okat, akkor kaland végen lesz 2-3 kockád, amivel elég egy sikert dobnod, hogy ne csökkenjen a Humanity-d... bár matematikai esélyek miatt hosszú távon még így is csökkenhet a vámpír Humanity értéke, kétlem hogy ezen "véletlenek" folytán 2-nél többel csökkenne több száz év alatt.. persze ha állandóan harcba keveredtek, vagy ha bűnözői életmódot folytat a vámpír, akkor lényegesen nagyobb rá az esély.. de egy átlagos vámpír, aki nem keveredik úgy lépten-nyomon balhékba, mint a játékosok, meglehet, hogy az életbe nem támad meg senkit, és úgy nem fog Messy Crit miatt véletlenül gyilkolni..de játékos karakternek is megvan a lehetősége, hogy elkerülje az ilyen bonyodalmakat (pl Dominate-tel elkerüli a harcot)

Módosította Shiwo: 2019.09.03, 08:36


Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 983 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.31, 21:22

Mivel ez csak egy alkalom volt, inkább csak a benyomásaimat tudtam megosztani. A táplálkozás nálunk se volt halálos, bár az én karakterem nem is táplálkozott, mert a végére is csak kettes volt az éhsége. 

 

A Touchstone rendszerről nem tudok véleményt nyilvánítani, hogy hosszabb távon jó-e, nem éreztem olyan átütőnek ezt a mechanikát.

 

Egyébként nyilván sokat számít az egyéni ízlés, nálunk például a feleségemnek az nem tetszett, hogy "mindenre dobni kell" (a sok Rouse check), nekem ez nem volt gond.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 365 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.31, 14:53

 

 

Egy nyári szerepjátékos hétvégén végre volt szerencsém kipróbálni a V5-öt. Nekem nagyon bejött mind a világ módosításai, mind az új szabályrendszer.

 

A világban jó, hogy az öregek bábozásáról a hangsúly áthelyeződött a fiatalok túlélésére. Ha megsérted a Maszkabált (azaz nem rejtőzködsz elég jól az emberek elől), akkor jön az új inkvizíció, és elpusztít. Teljesen más alaphangulata lett ezzel a játéknak, sokkal sötétebb, reménytelenebb. (Nyilván most is lehet máshogyan játszani.)

 

A rendszerben nekem nagyon tetszik a Rouse check, amit a vér dolgaiban módosít a vérpotenciál. Sokkal életszagúbb, hogy nem fix vérpontod van, amiről tudod, mikor fog elfogyni. Ehelyett szinte minden egyes használat előtt dobsz egyet két-három kockával, és ha van ötösnél nagyobb, akkor nem leszel éhesebb. 

 

Az is nagyon hangulatos, hogy az éhség sem egy fix hatás, hanem a kockatartalékodat kezdi "mérgezni", sosem lehetsz biztos benne, mi történik.

 

A diszciplínáknál is tetszik, hogy több verzióból választhatsz, így különbözőbbek a karakterek ebből a szempontból is.

 

Nálam ez jelenleg a legjobb vámpír verzió.

 

Nekem homlokegyenest más az élményem a kiadással, ezért bátorkodok pár dolgot megkérdezni.

 

Nálatok nem merült fel a probléma egy olyan társadalommal, ahol elméletben a gyilkolás elkerülendő, de az éhség (játékmechanika miatt) miatt matematikailag 20-30 elég csúnyán tud "aprítani" főleg hosszútávon? Nekünk eléggé megölte a hangulatot a kényszerített gyilkolás. Főleg, mert a régebbi rendszerek abszolút támogatták (no, nem volt nekik egyszerű) az olyan karaktereket akik aktívan el akarják kerülni. Itt ez nagyjából lehetetlen. Főleg mert a gondos tervezés és igen gyakori (halálmentes) táplálkozás sem túl megbízható megoldások, amit én inkább érzek megszorításnak mint érdekes mechanikának.

 

A Touchstone rendszer ugye kiüti minden eddig Humanity/Path rendszert, viszont eléggé egy típusú vámpírra van írva (aki valamiért megszállottan ragaszkodik emberekhez, dolgokhoz az előző életből). Tárgyakkal vagy ideákkal értelmezve viszont nem eléggé megkötő, és elég nehezen fejez ki az emberségétől már teljesen elszakadt vámpírt. Őszintén szólva nem látom át, hogyan lehetne ezzel lemodellezni mindent amit régen játszani lehetett, hiába jött a fejlesztők felől ilyen irányú ígéret. 

 

 

Nem is beszélve arról, hogy a vámpírt létet magát definiálták újra (és tették egyben sokkal jobban keretek közé szorítottá). Hiszen ha -mindenki- szörnyeteg lesz, fel is út, le is út (ugye megint matek miatt), akkor rengeteg koncepció szintúgy ugorhat az ablakon. Olyan dolgok mint az "embertelenül emberi" Emberség 8-9 vagy akár 10, esetleg a szigorúbb önkontrollt gyakorló hideg és számító vámpírok nem igazán érződnek valid karakternek, ha ugye megint ott van a fránya gyilkolás.

 

A diszciplínáknál nálunk az összevonások nem nagyon jöttek be, főleg az Árnyjárás/Nekromancia keverése fejvakarós.

 

Ha viszont az ember nem használja az újdonságokat, akkor nagyjából teljesen értelmetlen használni, mert nem új opciókról van szó, hanem eléggé alapvető változtatásokról.

 

Igazat megvallva, az én érzésem az, hogy ez sokkal közelebb van egy új játékhoz, mint a régi modernebb verziójához. Inkább csak a legújabb reboot. Nem ugyanaz az érzés.

 

Ami nem baj, csak akkor lehet nem ötödik kiadásnak kéne hívni, legalábbis szerintem. 

 

 

senki nem kényszerít a gyilkolásra..  mi 5 játékalkalom alatt nem öltünk meg senkit éhség miatt.. (csak pár thin-bloodedet, de azok meg ránk támadtak..) 

simán megvagy nélküle, csak akkor a Hunger 1 kábé konstans, és a 2-3 a napi jellemző..  ha meg elmész a Hunger 4-ig étkezés nélkül, akkor meg magadra vess, de még az sem feltétlen jár azonnal gyilkolással...    Blood Potency 5 fölött már érdekesebb a téma, de akkor helyből 8. generációs vagy, vagy alacsonyabb..  de még ott is megoldható, csak esélyesebben belehal az illető.. viszont az jellemzően nem játékos karakter kaliber, le is van írva, hogy inkább a mesélő érdekében vannak bent a statok hozzá.. 

szvsz ha gyakran gyilkoltatok az éhség miatt, az nem a rendszer hibája, hanem a tiétek.. de hát ilyen a bestia, megkísérti a vámpírt... 

 

 

Én úgy értelmeztem hogy messy sucess (vagy hogy is hívják) minden esetben halálos/közel halálos sérülést okoz, teljesen függetlenül a többi kocka eredményétől. Az pedig előjön azért akkor is ha csak egy van belőle...

 

Lehet szabályfélrértelmezés esete áll fenn, mert -kifejezetten- próbálta a party elkerülni a halálesetet.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.30, 21:00

 

Egy nyári szerepjátékos hétvégén végre volt szerencsém kipróbálni a V5-öt. Nekem nagyon bejött mind a világ módosításai, mind az új szabályrendszer.

 

A világban jó, hogy az öregek bábozásáról a hangsúly áthelyeződött a fiatalok túlélésére. Ha megsérted a Maszkabált (azaz nem rejtőzködsz elég jól az emberek elől), akkor jön az új inkvizíció, és elpusztít. Teljesen más alaphangulata lett ezzel a játéknak, sokkal sötétebb, reménytelenebb. (Nyilván most is lehet máshogyan játszani.)

 

A rendszerben nekem nagyon tetszik a Rouse check, amit a vér dolgaiban módosít a vérpotenciál. Sokkal életszagúbb, hogy nem fix vérpontod van, amiről tudod, mikor fog elfogyni. Ehelyett szinte minden egyes használat előtt dobsz egyet két-három kockával, és ha van ötösnél nagyobb, akkor nem leszel éhesebb. 

 

Az is nagyon hangulatos, hogy az éhség sem egy fix hatás, hanem a kockatartalékodat kezdi "mérgezni", sosem lehetsz biztos benne, mi történik.

 

A diszciplínáknál is tetszik, hogy több verzióból választhatsz, így különbözőbbek a karakterek ebből a szempontból is.

 

Nálam ez jelenleg a legjobb vámpír verzió.

 

Nekem homlokegyenest más az élményem a kiadással, ezért bátorkodok pár dolgot megkérdezni.

 

Nálatok nem merült fel a probléma egy olyan társadalommal, ahol elméletben a gyilkolás elkerülendő, de az éhség (játékmechanika miatt) miatt matematikailag 20-30 elég csúnyán tud "aprítani" főleg hosszútávon? Nekünk eléggé megölte a hangulatot a kényszerített gyilkolás. Főleg, mert a régebbi rendszerek abszolút támogatták (no, nem volt nekik egyszerű) az olyan karaktereket akik aktívan el akarják kerülni. Itt ez nagyjából lehetetlen. Főleg mert a gondos tervezés és igen gyakori (halálmentes) táplálkozás sem túl megbízható megoldások, amit én inkább érzek megszorításnak mint érdekes mechanikának.

 

A Touchstone rendszer ugye kiüti minden eddig Humanity/Path rendszert, viszont eléggé egy típusú vámpírra van írva (aki valamiért megszállottan ragaszkodik emberekhez, dolgokhoz az előző életből). Tárgyakkal vagy ideákkal értelmezve viszont nem eléggé megkötő, és elég nehezen fejez ki az emberségétől már teljesen elszakadt vámpírt. Őszintén szólva nem látom át, hogyan lehetne ezzel lemodellezni mindent amit régen játszani lehetett, hiába jött a fejlesztők felől ilyen irányú ígéret. 

 

 

Nem is beszélve arról, hogy a vámpírt létet magát definiálták újra (és tették egyben sokkal jobban keretek közé szorítottá). Hiszen ha -mindenki- szörnyeteg lesz, fel is út, le is út (ugye megint matek miatt), akkor rengeteg koncepció szintúgy ugorhat az ablakon. Olyan dolgok mint az "embertelenül emberi" Emberség 8-9 vagy akár 10, esetleg a szigorúbb önkontrollt gyakorló hideg és számító vámpírok nem igazán érződnek valid karakternek, ha ugye megint ott van a fránya gyilkolás.

 

A diszciplínáknál nálunk az összevonások nem nagyon jöttek be, főleg az Árnyjárás/Nekromancia keverése fejvakarós.

 

Ha viszont az ember nem használja az újdonságokat, akkor nagyjából teljesen értelmetlen használni, mert nem új opciókról van szó, hanem eléggé alapvető változtatásokról.

 

Igazat megvallva, az én érzésem az, hogy ez sokkal közelebb van egy új játékhoz, mint a régi modernebb verziójához. Inkább csak a legújabb reboot. Nem ugyanaz az érzés.

 

Ami nem baj, csak akkor lehet nem ötödik kiadásnak kéne hívni, legalábbis szerintem. 

 

 

senki nem kényszerít a gyilkolásra..  mi 5 játékalkalom alatt nem öltünk meg senkit éhség miatt.. (csak pár thin-bloodedet, de azok meg ránk támadtak..) 

simán megvagy nélküle, csak akkor a Hunger 1 kábé konstans, és a 2-3 a napi jellemző..  ha meg elmész a Hunger 4-ig étkezés nélkül, akkor meg magadra vess, de még az sem feltétlen jár azonnal gyilkolással...    Blood Potency 5 fölött már érdekesebb a téma, de akkor helyből 8. generációs vagy, vagy alacsonyabb..  de még ott is megoldható, csak esélyesebben belehal az illető.. viszont az jellemzően nem játékos karakter kaliber, le is van írva, hogy inkább a mesélő érdekében vannak bent a statok hozzá.. 

szvsz ha gyakran gyilkoltatok az éhség miatt, az nem a rendszer hibája, hanem a tiétek.. de hát ilyen a bestia, megkísérti a vámpírt... 



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 365 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.30, 00:58

Egy nyári szerepjátékos hétvégén végre volt szerencsém kipróbálni a V5-öt. Nekem nagyon bejött mind a világ módosításai, mind az új szabályrendszer.

 

A világban jó, hogy az öregek bábozásáról a hangsúly áthelyeződött a fiatalok túlélésére. Ha megsérted a Maszkabált (azaz nem rejtőzködsz elég jól az emberek elől), akkor jön az új inkvizíció, és elpusztít. Teljesen más alaphangulata lett ezzel a játéknak, sokkal sötétebb, reménytelenebb. (Nyilván most is lehet máshogyan játszani.)

 

A rendszerben nekem nagyon tetszik a Rouse check, amit a vér dolgaiban módosít a vérpotenciál. Sokkal életszagúbb, hogy nem fix vérpontod van, amiről tudod, mikor fog elfogyni. Ehelyett szinte minden egyes használat előtt dobsz egyet két-három kockával, és ha van ötösnél nagyobb, akkor nem leszel éhesebb. 

 

Az is nagyon hangulatos, hogy az éhség sem egy fix hatás, hanem a kockatartalékodat kezdi "mérgezni", sosem lehetsz biztos benne, mi történik.

 

A diszciplínáknál is tetszik, hogy több verzióból választhatsz, így különbözőbbek a karakterek ebből a szempontból is.

 

Nálam ez jelenleg a legjobb vámpír verzió.

 

Nekem homlokegyenest más az élményem a kiadással, ezért bátorkodok pár dolgot megkérdezni.

 

Nálatok nem merült fel a probléma egy olyan társadalommal, ahol elméletben a gyilkolás elkerülendő, de az éhség (játékmechanika miatt) miatt matematikailag 20-30 elég csúnyán tud "aprítani" főleg hosszútávon? Nekünk eléggé megölte a hangulatot a kényszerített gyilkolás. Főleg, mert a régebbi rendszerek abszolút támogatták (no, nem volt nekik egyszerű) az olyan karaktereket akik aktívan el akarják kerülni. Itt ez nagyjából lehetetlen. Főleg mert a gondos tervezés és igen gyakori (halálmentes) táplálkozás sem túl megbízható megoldások, amit én inkább érzek megszorításnak mint érdekes mechanikának.

 

A Touchstone rendszer ugye kiüti minden eddig Humanity/Path rendszert, viszont eléggé egy típusú vámpírra van írva (aki valamiért megszállottan ragaszkodik emberekhez, dolgokhoz az előző életből). Tárgyakkal vagy ideákkal értelmezve viszont nem eléggé megkötő, és elég nehezen fejez ki az emberségétől már teljesen elszakadt vámpírt. Őszintén szólva nem látom át, hogyan lehetne ezzel lemodellezni mindent amit régen játszani lehetett, hiába jött a fejlesztők felől ilyen irányú ígéret. 

 

 

Nem is beszélve arról, hogy a vámpírt létet magát definiálták újra (és tették egyben sokkal jobban keretek közé szorítottá). Hiszen ha -mindenki- szörnyeteg lesz, fel is út, le is út (ugye megint matek miatt), akkor rengeteg koncepció szintúgy ugorhat az ablakon. Olyan dolgok mint az "embertelenül emberi" Emberség 8-9 vagy akár 10, esetleg a szigorúbb önkontrollt gyakorló hideg és számító vámpírok nem igazán érződnek valid karakternek, ha ugye megint ott van a fránya gyilkolás.

 

A diszciplínáknál nálunk az összevonások nem nagyon jöttek be, főleg az Árnyjárás/Nekromancia keverése fejvakarós.

 

Ha viszont az ember nem használja az újdonságokat, akkor nagyjából teljesen értelmetlen használni, mert nem új opciókról van szó, hanem eléggé alapvető változtatásokról.

 

Igazat megvallva, az én érzésem az, hogy ez sokkal közelebb van egy új játékhoz, mint a régi modernebb verziójához. Inkább csak a legújabb reboot. Nem ugyanaz az érzés.

 

Ami nem baj, csak akkor lehet nem ötödik kiadásnak kéne hívni, legalábbis szerintem. 



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 983 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.29, 12:51

Egy nyári szerepjátékos hétvégén végre volt szerencsém kipróbálni a V5-öt. Nekem nagyon bejött mind a világ módosításai, mind az új szabályrendszer.

 

A világban jó, hogy az öregek bábozásáról a hangsúly áthelyeződött a fiatalok túlélésére. Ha megsérted a Maszkabált (azaz nem rejtőzködsz elég jól az emberek elől), akkor jön az új inkvizíció, és elpusztít. Teljesen más alaphangulata lett ezzel a játéknak, sokkal sötétebb, reménytelenebb. (Nyilván most is lehet máshogyan játszani.)

 

A rendszerben nekem nagyon tetszik a Rouse check, amit a vér dolgaiban módosít a vérpotenciál. Sokkal életszagúbb, hogy nem fix vérpontod van, amiről tudod, mikor fog elfogyni. Ehelyett szinte minden egyes használat előtt dobsz egyet két-három kockával, és ha van ötösnél nagyobb, akkor nem leszel éhesebb. 

 

Az is nagyon hangulatos, hogy az éhség sem egy fix hatás, hanem a kockatartalékodat kezdi "mérgezni", sosem lehetsz biztos benne, mi történik.

 

A diszciplínáknál is tetszik, hogy több verzióból választhatsz, így különbözőbbek a karakterek ebből a szempontból is.

 

Nálam ez jelenleg a legjobb vámpír verzió.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.07.09, 20:29

"The Fall of London is in development right now. This will be the first official Chronicle for Vampire: The Masquerade 5th Edition and it’s being produced by Modiphius Entertainment. 

 
"London is burning. As the Second Inquisition put the city's Kindred to the torch, your characters wake from torpor. The sensible thing would be to flee now, but before you can leave the capital, you have one last job to do..."
 
This campaign is perfect to bring your Vampire players up to speed on the plot developments in Vampire: The Masquerade 5th Edition or as as a gateway for new players.
 
Lead Development of this project is in the capable hands of none other than Steffie De Vaan! Her team of writers includes a mix of industry veterans and rising stars, including a few actual Londoners for good measure!
 
Coming on its heels is the Vampire: The Masquerade 5th Edition Players Guide. An essential guide containing additional information on Clans, Disciplines, new tools plus some excellent playing advice and alternative ways to play. And finally, an overview of all 13 Kindred clans in one place! Find out everything you needed to know to play your best V5 game yet.
 
Last but not least, we’re working on the Vampire the Masquerade 5th Edition Starter Set which is aimed at your friends who want to get started as Storytellers. It’s the perfect choice for those wanting to dip their fingers in to the Masquerade without purchasing the core book. The Starter Set box will contain an abridged rulebook, a starter chronicle that will teach you to run and play the game as you go, dice, pre-generated characters: everything you need to get your first V5 Chronicle on the way! 
 
We’ll be updating you via this V5 mailing list over the coming months and you can expect
these to hit retail shelves by February 2020, however the Fall of London Chronicle and Vampire Player’s Guide will be available in advance PDF by Christmas."


morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 365 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.13, 22:12

Nekem eddig a V5 elég brutál csalódás, habár lehet nem azok voltak a célközönség akiknek a Revised tökéletesen megfelelt.

 

Nem akarok hosszan "fikázni", mert valószínűleg csak azt ismételném el amit már sokan előttem.

 

Röviden kb. egyik új mechanika se tetszik, és a sztori változások se nagyon, a feeling meg erősen szűkítve lett, egy "így köll játszani" érzéssel megtolva.

 

Be kell valljam, nem picit vagyok csalódott emiatt.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.13, 19:33

a Player's Guide-ba tán még értelmes használható dolgok is lesznek végre.. (: 



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.13, 18:58

"Modiphius Entertainment is proud to announce that the Anarch and Camarilla PDF sect books for the Vampire: The Masquerade 5th Edition game are now available again as part of our Vampire: The Masquerade Collection.

 

[...] If you previously ordered them from the Modiphius.net webstore you should have had a notification to download them again. We'll also be updating them on DriveThruRPG in the next couple of days.
 

These books will be back in print by the Summer and will be followed up by our next exciting releases, namely our Fall of London Chronicle, the Vampire: The Masquerade 5th Edition Starter Set, and the Vampire: The Masquerade 5th Edition Players’ Guide."



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 15:42

Egen (:

És állítólag thin-blooded karakterrel indítasz, klánja csak később lesz, attól függ, h kit diablerizál..

Elvileg Seattle lesz a helyszín, és olyat is pletykálnak, hogy lehet majd falra mászni/levitálni..

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1203 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 11:22

Szerintem ez a Chicago by Night új kiegészítője kapcsán derült ki, mert a kickstarterek során az Onyx Path a tartalom kb. 90%-át ingyen fel szokta tenni.

Részemről kicsit csodálkozom ezen összevonáson, borítja a korábbi világképet és a hangulat is eléggé más. A nekromancia sokkal inkább a vérmágia egy ága volt, számos külön kis path-al és rituáléval. Egyik fele a holttestekkel és halállal, a másik a szellemekkel és túlvilággal foglalkozott. Jobb lett volna, ha a nekromanciát berakják a vérmágia mellé.

 

Ehhez képest az árnyjárás alapvetően egy közönséges diszciplína, és csak egy szűk kör (abyss miszticisták) tanulhatott hozzá egyáltalán rituálékat. Az egész diszciplína az abyssal ás árnyékokkal foglalkozott, a holtakhoz/szellemekhez/holttestekhez semmi köze. Csinálhattak volna egy külön diszciplínát az összevonás helyett.

 

Amúgy bejelentették, hogy kb. egy év múlva fog megjelenni a Bloodlines számítógépes játék második része, ami a V5 szabályrendszerre/világra fog építeni. Kezdetnek 5-6 klánnal lehet majd csak játszani, és úgy tudom sem a lasombra, sem a hecata nem lesz köztük.


Módosította Krynn: 2019.03.27, 11:24


Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.26, 22:02

bogarászgattam Vampire témában a neten, a whitewolf.fandom.com-on találtam pár infót, ami tán kiszívárgott vagy nem tom..  bemásolom, de még változhat gondolom a dolog... 

 

"The Giovanni, Samedi, and Cappadocian remnants are all merging back into one unit and now are called the Hecata. The Second Inquisition took out a huge part of their elders and its implied the Harbingers got most of the others involved in the Cappadocian genocide."

 

"Oblivion is a Discipline for the Lasombra clan and the Hecata bloodlines in Vampire: The Masquerade 5th Edition. It combines Obtenebration and Necromancy from previous editions."

 

valamint itt ki is van fejtve az Oblivion diszciplina : 

 

https://vampirev5bce.obsidianportal.com/wikis/discipline-oblivion

 

 

 

 

 



nod20

nod20

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.30, 15:45

 

A megújult White Wolf meg próbálkozik az oWoD-dal, új szabályrendszerrel (Vampire esetében V5), de elvileg a régi világgal, megszokott klánokkal. Hogy milyen sikerrel, az meg majd idővel kiderül..

Én úgy tippelek, hogy több mint reális esélyük van arra, hogy hatalmas siker lesz :) . Én a neten járkálva úgy látom, hogy a Masquerade még mindig a nagyobb kedvenc a WoD rajongóknál - bár én a kezdeti zsörtölődés után váltottam a Requiemre -, de ez nem meglepő, hatalmas tábort gyűjtött maga mellé 2004-ig és még utána is :) .

 

 

 

Szerény véleményem, hogy minden WOD világ logikátlan, ezért mindegy melyik rendszerrel, melyik variációban játszik az ember. A WW üzletpolitikája volt (amit szerintem tovább vittek az utódok is), hogy nem írnak le csak annyi konkrétumot ami eladható. A többit mindenki úgy játsza ahogy akarja.

 

A Masqueradehez van a legtöbb kiegészítő, ezért a kedvenc. Hibái ellenére én is Requiem párti vagyok, mert abban szépen eltalálták a szabályok mennyiségét és megszüntették a végtelen listákat. Olyan jól mértezett ruha darab lett. Már csak ezért se váltok, mert elegem lett a "megint újraértelmezzük a világot és szabályokat". Már párszor láttam és nem kell többször.

 

V5 nem tetszik. Értem mit akarnak / akartak, de szerintem nem sikerült jól. rpg.neten elég vegyes a megitélés.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.27, 14:14

A White Wolf átadta a V5 további teljes pátyolgatását a Modiphiusnak: 
https://www.modiphius.com/modiphius-press-releases/modiphius-embraces-world-of-darkness-announces-the-fall-of-london-v5-chronicle



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2457 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.19, 21:25

A M* már 1991-ben tuti kint volt a nemzetközi piacon, amikor is elnyerte az "Angliai szerepjátékosok társaságának" vagy minek legjobb új rpg-díját, ha jól emléxem. Tekintve, hogy akkor még meg se jelent, ez alighanem azóta is überelhetetlen teljesítmény.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.19, 18:29

azért kérdéses az is, hogy ténylegesen egy ilyen "baki" miatt már fejte állítanak mindent, vagy az előrendelések / eladások sem úgy alakultak, ahogy szerették volna ? 

 

tuti akadt ott egy-s-más a háttérben... 


Módosította Shiwo: 2018.11.19, 18:30


kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 963 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.19, 12:12

Akkor a MAGUS-nak csak sikerült kilépnie a nemzetközi piacra? :D

 

Spoiler



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.19, 11:56

Ilyenkor a hivatalos közleményeket érdemes csak követni. A honlapok bemutatkozó oldalainak frissítése kábé az utolsó mozdulat szokott lenni a sor végén (ha egyáltalán eszébe jut valakinek), amire lehet, hogy csak hónapok múltán fog sor kerülni, amikor már gyakorlatban is működik az új status quo.

 

Amúgy meg:
 

DsS3KDkUcAEfltY.jpg



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5668 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.19, 11:34

Akkor feladtam :D . A White Wolf helyzete az elmúlt években szerteágazóbb mint a VtM metaplotja :D .

 

Ettől függetlenül a WW bemutatkozó szövege még mindig a megvásárlás környékére datált (2016?) infókat mutatja.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]