Ugrás tartalomhoz


Fotó
* * * * - 1 Szavazat

Dronner: Erioni Kalandozások - MAGUS szerepjáték-fejlesztő verseny


  • Válasz írásához lépj be
8 hozzászólás érkezett eddig

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1556 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.02, 14:01

A szerző számomra egészen új, konstruktív oldalát mutatta meg ezzel a munkával, illetve a versennyel kapcsolatos kommunikációjában. Örömteli, pozitív csalódás.

Maga a mű nálam "objektív" skálán a 6., szubjektíven pedig az előkelő 4. helyezést érte el. Amiket feljegyeztem:

Erion-fókusz (+)
mozaikszerűen kapcsolódó kiadványsorozat terve (+)
szövegfelépítés (+)
társadalommodelláló kasztok (+)
közember NPC-ket ugyanolyan részletességgel modellálja, mint a PC-ket (-)
próbanehézség, próbálkozások száma (-)
kapcsolatrendszer (+)
átlátható harci módosítók (+)

Summa: jó kiadványszemlélet néhány előremutató ötlettel.

kavarajavarava

kavarajavarava

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 74 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.01, 20:54

Nekem a hangulata annyira erős volt, hogy sokkal jobb helyekre soroltam objektív és szubjektív listán is. Viszont az kétségtelen, hogy ezzel a dobásmechanizmussal nem tud működni egy szerepjáték. Nagyon jót tett volna még neki több oldal. Magyarázatok, példák... dehát ugyanebbe a hibába estem én is...

Szerintem ami a legerősebb és legjobb ebben a pályaműben az a problémafelvetés. Lehet, hogy nem ad rá 100%-ban használható szabályokat, de érződik, hogy egy csapattal és több munkaórával egy pofás kiadványsorozat lenne.

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5238 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.01, 20:06

Sziasztok!

 

Köszi mindenkinek, aki időt szakított arra, hogy elolvassa a doksit.

 

Először is elnézést kértek mindenkitől, sajnos jóval kevesebb időt tudtam a témára fordítani, mint amennyit megérdemelt volna. Ahhoz képest, hogy erősen ingadoztam az induláson, pont ebből az okból kifolyólag, a 9. hely túlértékelt is talán.

 

Amit a felvetettek kapcsán szeretnék kicsit pontosítani, azok a következők:

Az egész - számomra legfontosabb - innovációja az előszóban szereplő folyamatosan bővülő, mozaikszerűen összerakható világ. Szerintem Ynev mára olyan részletesen kidolgozott, hogy egy standard harcossal, pappal, stb. nem lehet kellően színesen lemodellezni, sokkal inkább alkasztok/klánok/rendek szintjén látom értelmét. Ezért is szűkítettem le a világot, és ezzel a lemodellezendő területeket. Szóval Avangion, örülök, hogy ez elnyerte a tetszésedet, számomra is ez volt a fő érték az egészben.

 

A képesség/képzettségpróba, a hozzászólásokat olvasva ezek szerint nem eléggé egyértelműen, de egységesítve lett. Van az alap %, ezt kell megdobni minél többször, vagy minél magasabb értékkel. Mivel erre hiányoltatok példát, erre kitérek most. Erőpróba: ha 11-es erőd van, akkor 50%-ot kell megdobnod. 1x dobhatsz. Ha 13-as erőd, akkor vagy 3x dobsz, 50%-ra, vagy 1x 50%-ra és egyszer 60%-ra. stb. Miért jó megemelni a %-ot? Mert ellenpróbánál ez lesz a célszám az ellenfélnek. Az nyeri, aki a nagyobbat dobta. Elismerem, nem egy teljesen kiforrott koncepció, de pl. 10 alatti képességekkel is van esély: 8-as erő esetén (50-3x10)% =20% esély még mindig van a sikerre, szemben az ET-val, ahol 12-es képesség alatt nem volt erre sanszod. A képzettségpróbák ugyanígy működnek, annyi kiegészítéssel - ez benne van az anyagban, bár lehet, nem elég világosan - hogy akkor van próba, ha az adott képzettségen az adott dolog kihívást jelent. Tehát nem mindegy, hogy Af vagy Mf esetleg képzettlen próbáról van szó, de nem a %-os érték változik, hanem az, hogy egyáltalán kell-e próbát tenni. Erre van példa a szövegben.

 

A kapcsolat %-kal három szándékom volt: egyrészt "xp-sink" a nem kalandozó karaktereknek, másrészt pont azt modellezi le, hogy egy átlagemberhez képest egy kalandozónak jóval kevesebb kötődése van, hiszen mindenfelé nem tud értelmes kapcsolatokat kiépíteni. A harmadik pedig pont a különböző klánok/rendek megbecsültségét és összetartását modellezi, illetve azt, hogy az, hogy egy rendhez tartoznak, felelősséggel is jár a rend irányába, hiszen az ő hírnevüket rombolják.

 

Végezetül még egyszer köszi a lehetőséget, és bocsánat, hogy nem sikerült egy igényesebb végeredményt letenni az asztalra.

 



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.01, 01:46

- Kapcsolatrendszer: számomra furcsa, hogy bárkinek arra lenne igénye, hogy több oldalas listát vezessen az NJK-król, százalékosan vezetve, hogy kivel milyen viszonyban van. Plusz ugye a KM egy ugyanilyen listát vezet a tényleges százalékokról, amikről a játékos nem tud (a háttér infók hiánya miatt).


Szerintem semmi probléma nincs a Kapcsolatrendszerrel, ha tartozik hozzá játékmechanika, amivel használni is lehet, és ha annyi előnyt biztosít a játékban, mint amennyi Kp-ba kerül, akkor miért is ne?

Fate-ban van Kapcsolatok Képesség, amit ugyanannyiba kerül felvenni, mint mondjuk a Nyomozást, és ugyanannyira is hasznos. Ha a karakterek egy gyilkos után nyomoznak, az egyik dobhat Nyomozást, hogy megtudja, mennyi információhoz jutott a tetthelyen (vagy deklarálhat információt, de ez nem ide tartozik). A másik karakter meg dobhat Kapcsolatokat, ami megmondja, hogy az ismerősei milyen tippet adnak neki, mondjuk a városba nemrég érkezett kétes alakokról. Most azért tekintsünk el attól, hogy a Fate-ban szándékosan nincs definiálva, hogy kik a karakter ismerősei, feltételezzük, hogy minél nagyobb a Kapcsolatok Képesség, annál több embert ismer. Így szintén nem kell azzal foglalkozni, hogy mi van, ha megsértünk/leszúrunk valakit.

Szóval, akár működhetne is ez a dolog ETK-ban is, az más kérdés, hogy mennyire sikerült jóra megvalósítani. Például, ha nincs hozzá kihasználható mechanika, akkor szerintem csak felesleges könyvelés...



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 356 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.30, 23:01

Szerintem nagyjából reális a pályázat helyezése.

 

Szigorúan szerintem:

 

Az egyetlen pozitívum számomra az előszóban leírt koncepció és szerkezet volt.

 

TLDR: Sajnos szerintem semmi nem használható, amit játéktechnikai oldalon próbált változtatni vagy hozzátenni az ETK-hoz a mű, és különösebben egyedi vagy újszerű ötleteket sem láttam benne.

 

Néhány példa:

 

- A fajok egyedi képességei: ha bevezetjük az életkor után járó KP-t, a hosszú életű fajok vagy logikátlanul ostobák, vagy kezelhetetlenül táposak lesznek. Az itteni kevesebb KP megoldás sem túl működőképes. Egy 25 éves ember kap +20 Kpt, ezt egy kettes korkategóriás elf minimum 10 db egyedi AF/Mf-fel tudja behozni. Itt előjön az ETK problémája is, a kasztok nem ugyanannyi KP-t kapnak, így elf fajon belül is komoly egyenlőtlenségek lehetnek. A sok KP-s kasztok még jobban elhúznak (mivel több képzettséget vesznek fel, gyakrabban profitálnak a KP kedvezményből), a kevés KP-sok meg lehet, hogy még egy 25 éves embert sem érnek utol KP oldalról 10-15. szintig.

 

- Képzettségek, próbák: itt teljes a káosz, illetve én nem látom, hogy mit szeretne a rendszer javítani, hozzátenni. Megmaradnak az AF-Mf-ek, ha jól értem az AD&D örökség százalékos képzettségek is, de még hozzájön egy teljesen működésképtelen harmadik mechanika is. Szerintem ha valaki szereti az Af-Mf próba nélküli, leírós rendszerét (én egyébként nem), az biztos, hogy nem vágyott egy új mechanikára. Aki meg nem szereti az AF-Mf-et, az sem kapott semmit, mert azt is megtartottuk.

 

- A másik gond a próbáknál, hogy szerintem működésképtelen a játéktechnika, és nem is igazán derül ki, hogy mi lenne a koncepció. Egyrészt annyiszor dobható, amennyivel 10 felett van a tulajdonság (önmagában halál, mivel elég gyakoriak a 15+ tulajdonságok), másrészt lehet +10-eket is kapni, ha lemondunk egy dobásról. Viszont pl nem derül ki (számomra), hogy ha 18-as a tulajdonságom, és egy kísérletről lemondok, akkor hét db próbát dobok +10-zel, vagy egyet. Arra tippelek, hogy egyet, ami további kellemes számolgatáshoz vezethet (Pl összesen 70-et dobtam, de még lenne 6 dobásom. Ledobjam a 6-ot, gondolva, hogy az egyikkel ennél úgyis több lesz, vagy dobjak kettőt +20-szal vagy 3-at +10-zel? Ráadásul mindig dobás előtt döntöm el, így az aktuális eredményektől függően mindig változik, hogy mi az ésszerű. Elnézést, ha tévedek, de kétlem, hogy kiszámolta valaki a különböző tulajdonság értékekhez tartozó variációkat és valószínűségeket.) Az sem világos, hogy pl ellenpróbánál miért nem a "sikerek száma" a döntő, az elért legjobb eredmény helyett. Szintén ellenpróbánál (feltételezve, hogy a nehézség nem mindig azonos), nem világos, hogy miért jobb egy 96-os dobott eredmény egy 90%-os nehézségre, mint egy 80-as ellendobás egy 50%-os nehézségre. Ráadásul a leírás szerint a legjobb 3-as tulajdonsággal dobni, mert akkor -80% jön a nehézségre. Rövidre fogva: szerintem nincs a mechanika mögött "matek", másrészt sikertelenül keveri a sikerszámos és "minél nagyobb, annál jobb" megoldást.

 

- Kapcsolatrendszer: számomra furcsa, hogy bárkinek arra lenne igénye, hogy több oldalas listát vezessen az NJK-król, százalékosan vezetve, hogy kivel milyen viszonyban van. Plusz ugye a KM egy ugyanilyen listát vezet a tényleges százalékokról, amikről a játékos nem tud (a háttér infók hiánya miatt). Elfogadva, hogy erre van igény (biztos van, más pályázatban is volt hasonló), a megvalósítás az ETK korlátaiba ütközik. A fő gond, hogy egy KP minden kasztnak más értékkel bír. Ha 10 KP-t kapok szintenként, lehet elköltök 2 KP-t, hogy a törzshelyemen a kocsmáros kedveljen (bár kétlem, hogy még 2-t szánnék rá, hogy a felszolgáló lány, és további kettőt, hogy az istállósfiú is bírjon), de ha mondjuk 5 KP-t kapok, akkor ez nagyon kérdéses. Ráadásul a KP-nak igaziból elég kevés köze van a karakter szociális képességeihez. Az egész megoldást vagy a karakter tulajdonságaihoz kötném, vagy pedig a KP-ból megvásárolt képzettségekből számítanék egy "poolt", amit eloszthat a játékos. Hasamra ütök: az etikett, heraldika, vallásismeret, stb képzettségek adnak egyenként X%-ot, amit elkölthet a játékos. Persze ez további számolgatás, plusz ehhez a képzettséglistát is racionalizálni kellene.

(Személyes véleményem, hogy az egész felesleges, mivel a kapott kp és általában a képzettségek költsége egy fix, objektív elem a rendszerben, a szociális kapcsolatok viszont dinamikusan változnak és sokszor szubjektívek. Pl ha nincs kp-m, de sok pénzem és megfelelő képzettségeim vannak, gyanítom a KM úgyis adna százalékot az adott NJKval.. Ugyanígy a KM nem fogadja el, hogy ugyan rágyújtottam a házát a kereskedőre, de van 10 KP-m, kedveljen már. Vagy 20 KP-ból nagyon kedvel a helyi céhvezér, de másnap leszúrom a fiát egy kocsmai verekedésben, ezért a KP-k mennek a levesbe.)

 

- Harcrendszer: a módosítók egységesítése működhetne, ha simán lenne három szint (enyhe, közepes, súlyos) és kész. Ezeket harcértékenként egyenként meghatározni szerintem már teljesen felesleges, plusz tovább bonyolítja a dolgot, hogy a KÉ külön skálán mozog. (Utóbbi az ETK hibája, a pályázaté legfeljebb annyiban, hogy nem foglalkozik vele.)



Hulla77

Hulla77

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 291 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.30, 22:52

Tisztelem a szerzőt azért az időért és energiáért, amit erre a pályaműre áldozott, de legalább annyira az egyszeri olvasót, aki végig rágta magát az anyagon. Mondom ezt azért, mert alig találok benne pozitívumot. Az egységes harcmódosítókra tett törekvést leszámítva számomra nincs is nagyon más.

Sajnos nekem nem érzékelhető, hogy az egyszeri ETK-s Kasztok átírásával mi lehetett a cél, illetve hogy mindaz, amit itt kaptunk mennyiben tekinthető előrelépésnek. Az biztos, hogy a koncepció pl. egyensúlyt nem hozott, annál inkább még kevésbé egyedi, szürke, tucat karaktereket ellenben igen. Az egész anyag ötletszerű belepiszkálásnak, bizonytalan gondolatkísérletnek tűnik kézzelfogható eredmény nélkül. Ellenben kezeli a Kapcsolatrendszereket, melynek létjogosultságát jómagam erősen vitatom. Viszont rengeteg javításra váró részt nem is érint. Ám ha csupán egy pillantást vetünk a motorra, ahol 11 feletti értékeknél annyiszor (ajjaj) kell dobni, amennyivel tíz felett vagyunk, tízes érték alatt pedig jön a beépített bug, akkor ne is érezzünk emiatt csalódást. (Bug, mert 11-es értéknél 50%-os Nehézséget 50%-ban dob meg, míg ugyanezt a nehézséget „a nehézség annyiszor 10%-al csökken, amennyivel a képesség a 11-es értéktől elmarad” - szabály miatt 6-os érték esetén 100%-ban abszolválja sikerrel.)

Nálam objektív (7.), szubjektív (6.) helyezést kapott ez az anyag.

NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.30, 12:03

...most így visszanézegetve nem igazán tudnám megmondani miért, talán az összbenyomás miatt, vagy a többiekhez viszonyítva.

 

Hát, most, hogy elkezdtem irkálni a részletes értékeléseket, nekem meg az az érzésem, hogy én meg nem voltam túl következetes a pontozásnál. Ez van, ha ilyen sok pályamű van, és az ember csak a jegyzetek alapján próbálkozik utólag... :)



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 939 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.30, 10:31

Voltak benne jó ötletek, meg - ahogy NoiseEHC is jól leírta - nehezebben értelmezhetők is. Összességében nekem jobbnak tűnt, mint a 9. hely, tetszésben 6. lett, cél szerint meg 4., most így visszanézegetve nem igazán tudnám megmondani miért, talán az összbenyomás miatt, vagy a többiekhez viszonyítva.

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6277 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.30, 06:15

Valószínűleg, ez egy már régebb óta készülgető rendszer, pályázatra megvágott változata, mert hivatkozik benne egy komplett kiadványra. Sőt, tervbe van véve egy kiadvány-sorozat is, mindegyik Ynev egy-egy részletére fókuszálva. Remélhetőleg, ez a kritika nem veszi el a szerző kedvét ettől, én szívesen olvasgatnám. A pályamű rendhagyó módon a fajokkal kezdődik, aminél az ember és elf van kidolgozva. Az emberek, szokás szerint, évenként 1 plusz Kp-t kapnak. Az elfeknél megkülönböztet elfek között nevelkedettet, és emberek között nevelkedettet. Az előbbiek minden Képzettség bónuszt megkapnak az ETK-ból, az utóbbiak kevesebbet, mínuszokat kapnak Asztrálra és Mentálra, viszont több Kp-t kapnak. Ez a megkülönböztetés szerintem egy nagyon jó ötlet, még sehol sem láttam.

http://lfg.hu/83856/rpg/rpg-fejlesztes/dronner-erioni-kalandozasok-magus-szerepjatek-fejleszto-verseny/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]