Ugrás tartalomhoz


Fontos! Olvasd el és add tovább! Ha regisztráltál valaha felhasználót az LFG.HU-n (vagy régebben az RPG.HU-n), akkor kérünk, hogy jelentkezz be vele, mert 2018. május 25-től a GDPR miatt változik az adatkezelés módja. Ha nem adsz külön engedélyt az adatait tárolására, a felhasználói fiókodat törölnünk kell.
Köszönjük.

Fotó
- - - - -

Aserminio de Mueria: d6 HTK - MAGUS szerepjáték-fejlesztő verseny


  • Válasz írásához lépj be
7 hozzászólás érkezett eddig

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1552 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.15, 11:36

Nekem ez a pályamű sokkal inkább tűnt működőképesnek (4.) mint érdekesnek (6.):

  • ellentmondás az előszó első két mondatában? (-)
  • működő D6 rendszer (+)
  • kevesebb, értékesebb tulajdonság (+)
  • kevés harci módosító (+)
  • egyszerűsített fegyverek (+)
  • kaszt egy külön képzettség (+)
  • személyes aura definíciója... (+)
  • ... de a teleporttal mi van? (-)
  • vad kocka (+)
  • a célszámok elvileg 5-önként emelkednek... (+)
  • ... de akkor miért 13 egy példacélszám? (-)
  • ... de akkor a roham miért -12 hárításra? (-)
  • ember "ötödével kevesebb tp, felfelé kerekítve" praktikátlan (-)
  • harcos kezelése érdekes (+)
  • egyszerűen kezelt NPC-k (+)

Summázatom: Jó szemléletű, de számomra érdektelen megoldás érthetetlen furaságokkal.

 

Csak azért olvasom el ezt a pályaművet elsőként a többi között, mert páran itt mondták, hogy nem ETK-s. Ennél nagyobb előny az én szememben nem létezik.

Akkor kíváncsi vagyok, mit szólsz az én S.A.M.A.N.-omhoz! :)



WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 435 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.15, 09:08

Amikor képzettségpróbáknál, vagy bármikor, amikor három kockánál többet kell dobni, akkor nagyon lelassítja a játékot, hogy elkezdjük összeadogatni a kockák eredményeit. Ilyenkor már érdemesebb sikerszámot megadni, azaz hány kocka dobta túl a célszámot. Öt kocka esetén az összeadogatás a nem pénztáros agyú bölcsészeknek akár fél percébe is beletelhet (én sem vagyok bölcsész, mégis lassan adok össze), kockacélszámos rendszerben három másodperc, ahogy ránézel a kockákra, és kimondod, hogy "két kocka sikert dobott".

 

Amúgy a D6 egy oldalága a DC Universe RPG használja így a kockákat, lehet hogy onnan nem lenne bonyolult ezt átvenni.



kavarajavarava

kavarajavarava

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 68 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.14, 21:24

Ezt jegyeztem fel róla:
Elég kompakt kis rendszer. Jól kidolgozott, kigondolt mágiával. Egyetlen hátránya, h nem k100, de igazából a problémák java részét megoldotta. Egy próbát megérne a harcrendszere, hogy működik-e játék közben.

Egyébként pont 5. helyre raktam mindkét listán.

Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 178 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.14, 20:40

Nekem tetszett a rendszer preambuluma, minden pontjával egyet tudok érteni. Az alapelvével is száz százalékosan egyetértek: le kell szarni magasról az ETK-t, nem kell itt semmi D&D-s gúzsbakötés. Csak azért olvasom el ezt a pályaművet elsőként a többi között, mert páran itt mondták, hogy nem ETK-s. Ennél nagyobb előny az én szememben nem létezik.

Lássuk, milyen hiányosságokat látok.

Amikor képzettségpróbáknál, vagy bármikor, amikor három kockánál többet kell dobni, akkor nagyon lelassítja a játékot, hogy elkezdjük összeadogatni a kockák eredményeit. Ilyenkor már érdemesebb sikerszámot megadni, azaz hány kocka dobta túl a célszámot. Öt kocka esetén az összeadogatás a nem pénztáros agyú bölcsészeknek akár fél percébe is beletelhet (én sem vagyok bölcsész, mégis lassan adok össze), kockacélszámos rendszerben három másodperc, ahogy ránézel a kockákra, és kimondod, hogy "két kocka sikert dobott".

Kezdeményezés: A remek, kiemelkedő kezdeményezésű karakternek nincs más jutalma, mint hogy először cselekedhet. Miért ne cselekedhetne akkor többször egy körben, ha ennyire fürge? Jó az ügyessége, könnyű a fegyvere (vagy erős és könnyen forgatja (hopp, az erő is számítana a közelharci kezdeményezésben?)), ezért kétszer is döfhet, míg a másik lesújt. Ehhez szegmensek bevezetése kéne.
Sebzés: az életpontokkal sosem voltam kibékülve. Van egy artériás vérzés, épphogy sikerül stabilizálni a karaktert, aztán belepusztul, mert megcsípi egy pőcsik. Aha.
Nincs találati hely kezelése, de még absztrakt módon sem. Így ha egy kis vértem van de f***a anyagból, akkor több mindent ki tudok védeni, mint egy nagyobb fedettséget nyújtó, de rosszabb anyagú vérttel. Persze lehet Xenát játszani, aki alkarvédővel vesz le minden támadást.
A mágiaellenállásnál még a D&D iskolát érzem. "Sárkánylehellet sebzése 8d6, sikeres mentődobás felezi".
Képzettségalapú rendszernél nem értem a kaszt fogalmát és szerepét. Lehetnek mondjuk iskolák, ahol adnak bizonyos képzettségcsomagokat (mágiát is beleértve), de miért ne lehetne keverni a képzettségeket, és elfelejteni a kasztokat a bús píbe?

Az jó, ha a mágia gyakran megtalálható a mindennapi életben. Új Netheril közeleg.

Szóval a felvetett elvek jók, de a gyakorlaton még érdemes csiszolni.



Hulla77

Hulla77

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.14, 10:17

Tartalmilag egy korrekt munka, hisz sok-sok területre kitér. Az előszóban picit többet ígért, mint amit valójában nyújt, de a koncepciót és a munkát, főképp egy-két másik pályaművel összevetve, ebben sokkal inkább látok. Ellenben a számomra nagy, érdekes, izgalmas megoldásokat, felvetéseket már nem annyira.

A szerkesztetlensége okán több helyen is nehezen érthető, az ördögöt rejtegető fontos részletek a homályba vesznek. Ráadásul az anyagnak szerintem(!) semmi köze az ETK-hoz. Az, ami az én(!) megítélésem szerint egy szerepjátékot az ETK-höz hasonlatossá tehet, teljesen és tudatosan ki van belőle kukázva. Ennek a pályaműnek a korábbi pályázaton lett volna inkább a helye. Ez most itt olyan, mintha valaki trabant építő versenyen indul, egy trabant-logós 1500-ös ladával. Hiába méltatjuk, hogy ez több lóerős, meg négy ajtós, meg hátsó kerék meghajtású. Egy trabi-fan sosem fogja trabiank tekinteni. Nos itt, valahogy én is így vagyok vele.

Nálam objektív (10.), szubjektív (8.) helyezést kapott ez az anyag.

Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 918 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.14, 09:34

Nekem is az egyik kedvencem volt, egyszerű, de jó(nak tűnő) rendszer. Ötletes volt a mágiaellenállás, de emellett több jó ötlet is volt benne.
Hátránya leginkább a szerkesztés és a fogalmazásbeli hiányosságok.

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.14, 08:15

+ elemek:
• ömlesztett, nem tagolt szerkesztésű
• részletesen kidolgozott, de pár területen nem egyértelmű (használt érték?)

- elemek:
• nagyon nincs sok köze az ET-hez
• A harcrendszer függetleníti a támadót a védőtől.
• ellentmondásnak vélem, hogy másra a pszi nem hathat, de a diszciplínák között több olyan van, ami nem önmagára hat.

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6186 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.14, 06:53

Aserminio de Mueria - d6 Harmadik Törvénykönyv - 5. helyezett - Ez a pályamű megint csak egy konverzió, jelen esetben a d6 fantasy lett felhasználva. A rendszer egy magyarázattal indul, amiben a szerző kifejti, hogy miért döntött a teljes ETK kukázása mellett, és hogy hogyan javítja az objektív pontozáshoz adott lista elemeit. A cél annyi volt, hogy megmutassa, hogy az ETK szabályainak mellőzésével is „megmarad a szabálykönyv nagyobb része, az egyes varázslatok ugyanúgy használhatóak az új karakterekkel.”

http://lfg.hu/83943/rpg/rpg-fejlesztes/aserminio-de-mueria-d6-htk-magus-szerepjatek-fejleszto-verseny/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]