Ugrás tartalomhoz


Fontos! Olvasd el és add tovább! Ha regisztráltál valaha felhasználót az LFG.HU-n (vagy régebben az RPG.HU-n), akkor kérünk, hogy jelentkezz be vele, mert 2018. május 25-től a GDPR miatt változik az adatkezelés módja. Ha nem adsz külön engedélyt az adatait tárolására, a felhasználói fiókodat törölnünk kell.
Köszönjük.

Fotó
- - - - -

MysticR: Harmadik Törvénykönyv - MAGUS szerepjáték-fejlesztő verseny


  • Válasz írásához lépj be
10 hozzászólás érkezett eddig

Symur

Symur

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 81 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Tegnap, 14:29

Én erre a pályázatra adtam az 1. helyezést. Gyakorlatilag minden témára vannak ötletei, önálló kezdeményezés, sokat megtart az ETK vonalból. Persze lett volna még mit kidolgozni.

 

A karaktergenerálást már láttam máshol, talán valamelyik versenyen volt hasonló, de mindenképp jó ötlet. Az alapképzéseket még lehetne bővíteni, de a szabad karakterfejlesztéssel és engem megvett.

 



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 920 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.18, 22:57

Max. a sandbox típusú játékot támogató (opcionális) szabályok lehetnek a rendszerben.

nornwarrior

nornwarrior

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 268 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.18, 02:14

Tényleg. Ez nem rossz idea. Egy Sand-box mechanikájú Mágus.
Erre gondoltatok már?

kavarajavarava

kavarajavarava

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 68 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.17, 16:44

Nagyon kiváncsi voltam mikor jön már ez a produkció, végre itt van, végig attól féltem, hogy megnyeri. Első és sokadik olvasatra sem győzött meg, szerintem ez volt a legrosszabb rendszer, valószínűleg az segítette előre, hogy a pontozók nem foglalkoztak azzal, hogy ellenőrízzék a mechanikát, vagy egyáltalán nem érdekelte őket. Általában az ötlet jó, de a megoldás ... nem túl sikeres.

Elnézést a hangnemért, a pontozóknak szól, nem az alkotónak.

Kezd egy UTK-s karaktergenerálással, amit megfűszerez azzal, hogy elrontja az arányokat.
A tulajdonságoknál rengeteg dolgot kell adminisztrálni, ez csöppet sem segít semmin. Lehet, hogy realisztikusabb, de az amúgy is tulajdonságokra építő rendszert eléggé lassítja.
Erő x 25kg... komolyan? Átlag ember a hátára kap 2 mázsás disznót? Ja bocs, az még csak 8-as erő...
Az Akaraterő össze-vissza csökken a kaland során, ráadásul erre épül a varázslók zónája és az ME.
Az asztrál átváltozott hirtelen erkölcsösséggé.
Karakteralkotás, koncepció: Rendben, akkor én egy paplovagot akarok. Nézzük is, hogy mit NE tudjon a karakter megtanulni: Mf fegyverforgatást, vagy papi mágiát.
Hátterek: Nagyon hangulatosak, de ki akar táblázatból kiválogatni ilyen dolgokat? Főleg úgy, hogy ahhoz, h vmid magas legyen, vmit csökkentened kell. Ja, Nyílván a magas ranggal kevesebb befolyás, mentor, szolgák stb. jár. Ettől lesz a nagy játékegyensúly? Vagy a szines-szagos előtörténet?
Képzettségek ugyanaz, mint az ETK csak meg van bonyolítva mégjobban. Mintha az lenne a cél, hogy sohase készüljön el az a karakter. Számold az ezüstöt, aranyat, a mentort kidolgozni, hány éves a mentor... Miért? ha túl öreg lesz meghal és odavész a jól kiszámolt, kiegyensúlyozott karakteredkoncepciód?
Szerencsére a fegyverhasználat is jól meg van kutyulva, nehogy véletlenül a harci mentorodtól tanuld meg a lasszót vagy a hosszúbotot.
Pszi: Ha valaki erkölcstelenkedik, egyből nem fog tudni pszi diszciplinát alkalmazni.
A pszi af vmiért dupla annyi kp, mint a mágiahasználat, de végülis mf-ra visszaáll a rend, a gond csak az, hogy van mf fölött is. Dehát azt úgyis csak megfelelő háttérrel, meg mentorral, meg tulajdonságokkal lehet elérni. Dejó ez a szabad karakteralkotás...
A mágiarendszer ismét nagyon hangulatos ötleteket ad használhatatlan mechanikával.
A M*-ban sem egyszerű a mágiarendszer, de itt most már semmi sem vezeti/köti meg a kezünket.
Könyvelő legyen a talpán, aki megcsinálja az első karakterét. Nekem egy harcost sikerült, el is ment a kedvem a játéktól.

Nagy tiszteletem egyébként a sok és nehéz munkáért, biztos könnyebben átlátod ezt a rendszert (mit-miért), mint én kívülről. De a kedves pontozók miért rakták ennyire előre, ha közben semmi jót nem tudnak mondam róla? Azért mert érdekes? Az jó, ha érdekes? Szerintem itt egy picit elcsúszott a pontozás...

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1876 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.17, 12:47

Szintén zenész. Volt benne pár nagyon eltalált ötlet, amit érdemes továbbgondolni, meg pár hajmeresztő is.



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 920 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.17, 12:18

Sok újat nem tudok mondtani az előttem szólókhoz képest. A hátterek nekem tetszettek. Az előfeltételek kevésbé, és tényleg az al-alszabályok miatt kissé bonyolult lett.
Szubjektíve 4., cél szerint 3. helyet adtam neki, szóval egész jól eltaláltam a közízlést. :-)

Hulla77

Hulla77

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.17, 09:52

Érdekesnek tűnik ez az elsősorban Tulajdonságokra építő rendszer, amely e tíz statisztikát dinamikusan, dinamikus értékeken próbálja kezelni. Szimpatikus az egyes Statisztikák Tulajdonság alapú limitálása, bár a VÉ esetében könnyen javítható matematikai bug van a rendszerben. A hasonló koncepción alapuló Adottságok behozása is ígéretesnek tűnik, sőt szerintem még többet is ki lehetett volna hozni belőle. Szintén pozitívum lehet a kevés Képzettség és a hozzájuk rendelt egyszerű követelményrendszer. Sokak a folyamatos fejlődési lehetőséggel is megbarátkoznának, de a Kasztok hiányát azért már nem könnyű lenyomni a rajongók torkán. Szintén kétséges lehet a megítélése az egyenként megtanulandó varázslatoknak és diszciplínáknak. Ezek erősségének Tulajdonság értékhez való kötése viszont nekem egy izgalmasnak tűnő, eredeti megoldás.

Azért vannak kevésbé előnyös sajátosságai is az anyagnak. Elsőként, hogy az ETK motorját használja, amin az előnytelen 2k10-es Tulajdonság-próba sem segít. Továbbra sincs képzettségpróba, csakis a megtartott százalékos képzettségeknél. A számomra legelfogadhatatlanabb rész, az Asztrál kezelése, ami egyébként kifejezetten hangsúlyos jellemzővé lép elő a játékban. Fájdalmas, ahogyan egységes morális értékrendet vázol fel a bűn és erény megítélésére, egy olyan fantasy világban, ahol igazán szélsőséges kulturális és szociális rendszerek fordulnak elő. Ráadásul ebből következik lényeges játéktechnika. (Pl. ha egy karakter pénzért öl, az Asztrálja 4-re csökken. Üdv a fejvadászok és zsoldosok világában.) Én általánosságban is nagy öngólnak érzem az ingame tényezők karakteralkotásba való beemelését, ahogyan ez itt a Háttereknél is megtörténik. Sajnos érintetlen maradt a harcrendszer és nem látom valódi biztosítékát a karakterek közti egyensúlynak. Olyan egyszeri hibákról is szót lehet ejteni, mint a Tér- és Időmágia nélkül kezdő varázsló, az Erőx25kg súly emelés, és nem tudom hova tenni a Crantai kristályokról szóló hosszas elkalandozást.

Nálam objektív (4.), szubjektív (2.) helyezést kapott ez az anyag.

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1552 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.17, 09:50

Egyetértek az ismertetőcikkel, hasonló dolgokat jegyeztem fel magamtól is. Szubjektív véleményem:

A hátterek kezelése szerintem is jó. Az asztrál koncepciójának átértelmezése tűnt a játék legizgalmasabb pontjának, én erre hegyeztem volna ki jobban az egészet, úgy lett volna karaktere.

A pontelosztogatós-szöszmötölős metódus a 90-es évek slágere volt. Egy szűk rétegízlést valóban kielégít, de az ilyen mértékű karakteralkotási szabadság a hobbi egészét nézve, történelmileg kontraproduktívnak bizonyult: bonyolult, sokaknak unalmas, ráadásul gyakrabban okoz hasonszőrű karaktereket, mint a karaktertípusokkal dolgozó játékok.

MysticR

MysticR

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.17, 09:41

A pályaműveket olvasva magam sem számítottam ilyen előkelő helyre - látva, hogy eléggé különbözik a rendszerem a többiek elképzeléseitől.

Nem magyarázkodás képpen néhány gondolat:

A kiírás nem kerek egész rendszert kért, ráadásul szerencsére a határidő miatt le kellett kerekíteni a végén - ki tudja meddig húztam volna.
Szerepjáték kapcsán egy teljesen megújított rendszerben gondolkozom néha, amivel magusban is lehetne játszani. A pályaművem ennek és az ETK-nak az összefércelése ezért nem elég letisztultak a szabályok, ezért van annyi alszabály.
Szerintem egy kicsivel több hiányosságot orvosol ugyan, mint a tulajdonságdobásokat, amire egyébként nem tartom igazán jónak a 2k10-et, de nem kerestem jobbat.
A pontelosztós rendszer pl. jót tesz a karakterek egyensúlyának.
Nincsenek sablonkasztok, a karakterek, npc-k egyedibbek lehetnek és megszűnnek a sablonkasztok visszásságai: a fejvadász a legjobb harcos, a bárd jobb tolvaj a tolvajnál, stb..
Az asztrális és mentális befolyás akaraterővel kikapcsolható, így nincs arra szükség, hogy mindenki pszi használó legyen.
A rendszer erősen épít a tulajdonságokra, így azok nem feleslegesek (ennek az ára, hogy több a szabály, amitől nehezebben érthető az egész).
Mivel a tulajdonságokat használja a rendszer, természetesen fejleszthetőek.
A varázslók kevesebb varázslatot ismernek, de azt mivel az Akaraterőtől függ az erősség azonnal hatékonyan használják. Így a kezdő varázsló hatékonyabb, a tapasztalt viszont nem száll el annyira. Ráadásul nem sablon mágiahasználók vannak mindenhol.
A különleges felkészítés szerepe, hasonló, mint az ETK-ban (a faji maximum tulajdonság felé lehet jutni vele), csak nem kockadobásoktól és nem kell hozzá már az induláskor 18-asra felpakolni az dott tulajdonságot.
A bónuszpont és a tapasztalati pont különválasztása csak azt a célt szolgálja, hogy erősítse azt, hogy a kezsékor kapott pontokat fel kell használni, vagy elvesznek.
A fegyvereket nem egyszerűsítettem, pedig ott eléggé adja magát, hogy a fegyvertípusokhoz rendeljünk KÉ-t, TÉ-t, VÉ-t, CÉ-t.
Amit tényleg bele illet volna írnom, de kimaradt, hogy a tp-osztás hogyan zajlik, mikor, mire illetve mennyit. De mivel ez és még egy pár gondolat a lezárás után jutott eszembe már nem írtam bele.

Köszönöm a lehetőséget, az értékeléseket (a már beírtakat és a következőket is, még egy értékelést nagyon várok, remélem, hogy ő is ír) és a munkátokat!

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.17, 07:58

+ elemek:

  • alapvetően igényes szerkesztés
  • változatos, szabad karaktergenerálásra ad lehetőséget
  • a szociális hátérre elég sokrétű megoldást kínál

- elemek:

  • az asztrál képesség értelmezése kicsit tévútra ment szerintem. Az érzelmeinket uralni és valahogy viselkedni különböző dolog. Egy hóhérpoéta lehet pszichopata, de nem biztos, hogy nem képes uralni az érzéseit, sokkal inkább nem akarja, vagy a művészetének kiteljesítéseként éli meg a normál ember számára szörnyű cselekedeteit.
  • A képességek nem egységesen kezeltek. Az erő esetében 2 másik tulajdonság is bevonásra került, az asztrálnál a tulajdonság folyamatosan módosul, szemben a többi tulajdonsággal, ami statikus
  • A szabad karaktergenerálás tapasztalatot igényel, kezdők számára lehet, hogy ijesztő.
  • A hátterek nem tűnnek kombinálhatónak. Azaz egy hercegi család sarja, akit trónfosztottak, és csak egy bérelt verőlegény kísér, mentor nélkül, stb…
  • A képzettségeknél a feltételek szigorúnak tűnnek. Mászáshoz artista alapképzés kell. Ha nem vette fel, nem tud felmászni egy kötélen? Soha? A mentor rendszer kicsit bonyolultak tűnik első pár olvasásra.
  • Pszi esetén akaraterő pont költés merülhet fel. Ez hogy regenerálódik?
  • A pszi diszciplínák ereje erősen korlátozott. Ha valakinek van pajzsa, akkor használhatatlan, ha jól értem, mivel a létrehozó akaraterejének többnek kell lennie, mint a célpont teljes védelme.


CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6186 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.17, 06:09

MysticR – Harmadik Törvénykönyv – 4. helyezett - Ez a pályamű pontszám alapján holtversenyben 3-4. helyezett, de mivel a kiírás szerint „a legkisebb pontszám nyer, holtverseny esetén a karakterre rövidebb pályamű”, és ez volt a hosszabb (40925 karakter az opcionális dolgok nélkül), így negyedik lett. A rendszer az ETK módosítása, az előszóban röviden vázolja is a szerző a jelentősebb módosításokat, ami nagyon helyes hozzáállás. A karakteralkotás kaszt nélküli, és Bónuszpont-okból lehet mindent megvásárolni...

http://lfg.hu/83998/rpg/rpg-fejlesztes/mysticr-harmadik-torvenykonyv-magus-szerepjatek-fejleszto-verseny/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]