Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Kard és Mágia modulíró verseny


  • Válasz írásához lépj be
29 hozzászólás érkezett eddig

sika

sika

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 355 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.15, 13:31

Tervezek én is egy modult, a történet már megvan, csak más által is emészthető formába kell önteni.

freelancer

freelancer

    keyser söze

  • Fórumita
  • 229 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.11, 15:18

Üdv!


Kard és Mágia modulteszteléshez keresünk érdeklődőket Budapesten. Két játékülést tervezünk. Az első most vasárnap, 15-én lenne, ehhez 1-2 embert keresünk. A másik 21-én, szombaton, ide elvileg akár három játékos is jöhetne.

Részletek privát üzenetben, vagy a fredlancergm kukac gmail pont com emailcímen

tar242

tar242

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 760 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.02, 08:39

Tervezem a részvételt, már írom is a modult, de tuti biztosra ígérni sajna nem tudom - túl sok a bizonytalansági tényező



chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1963 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.02, 08:34

Én rágom a gondolatot, hogy konvertáljam, kiegészítsem és új csapattal leteszteljem egy korábban, a házikampányomban elsütött mesémet. Csak úgy a hozzájárulás kedvéért. :)

 

De augusztus végénél hamarabb biztosan nem lesz belőle semmi.



kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 659 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
   3                              

Kelt 2018.07.02, 08:22

Pofátlan módon én is írok egyet, már van 1-2 oldal monster/tárgy leírás, a helyszínek rajzolgatásába kéne időt fordítanom (meg még néhány levágandó ellen, akik fejben már léteznek).



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7683 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.02, 07:57

Ki az, aki úgy tervezi, hogy részt vesz a versenyen? :aboci:

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1948 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.06, 13:08

 

De ebben a settingben nincs többkasztúság és a max szint 10.

Mármint a KéM-ben, vagy a ti saját settingetekben? Mert a KéM-ben van többkasztúság.

A sajátban, ez egy vikinges low-fantasy, a mesélő direkt ilyennek tervezte.



kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 659 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
   3                              

Kelt 2018.06.06, 08:49

 

 

Más: Egyáltalán honnan szedtétek a második kiadást?

Én ebből a fórumszálból. :)

 

 

A kiíírás ezen része utal finoman a második kiadásra:

"valamint 1 darab igen szép keményfedelű Kard és Mágia-kiadás (még az első kiadásból)"

 

De egyébként volt már szó a második kiadásról több topickban is.

 

 

Ááá, és tényleg! Lebuktam, hogy nem olvastam át rendesen a beküldött szöveget. :D



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 715 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.06, 08:45

 

Más: Egyáltalán honnan szedtétek a második kiadást?

Én ebből a fórumszálból. :)

 

 

A kiíírás ezen része utal finoman a második kiadásra:

"valamint 1 darab igen szép keményfedelű Kard és Mágia-kiadás (még az első kiadásból)"

 

De egyébként volt már szó a második kiadásról több topickban is.


Módosította Garaboncias: 2018.06.06, 08:50


Raksi

Raksi

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 57 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.05, 22:36

A dobásokat könnyű orvosolni, d20 helyett használjatok 2d10-et.

Ha már 2d10, akkor inkább 2d10-1. Inkább lehessen 1-est dobni, mint 20-ast (bár ugyanolyan valószínűtlen, 1%), mert az kevésbé torzítja az eredményeket, és a várható érték is 10. Szerintem. De ez igazán apróság.

 

Illetve lehet a célszámokat is birizgálni,

Erre akartam utalni a hozzászólásomban. Egy második kiadás előtt lehetne egy picit finomhangolni.
 

De ebben a settingben nincs többkasztúság és a max szint 10.

Mármint a KéM-ben, vagy a ti saját settingetekben? Mert a KéM-ben van többkasztúság.
 

Próbadobások...

Jogos! Figyelmetlen voltam.
 

A nehéz próbákat azért ilyen nehéz megdobni, mert nehezek, a karakterek pedig (általában) emberek. Száraz avaron lopakodni akkor is nehéz, ha egy 30 évig képzett ninja vagy.

Száraz avaron valóban roppant nehéz lopakodni, de valóban csak 30%-kal kisebb az esélye, mint egy kisebb vermen átugrani? Egyébként a száraz avar inkább a hősies kategória. Szerintem ez a példa nem a legszerencsésebb a könyvben. A sebes sodrású folyó és a lemezvértes megsebesítése már inkább a nehéz kategória. Persze ez nem változtat semmit azon, ami kifogást írtam. Sőt, ha a jelenlegi felállás marad, az sem baj. De ha már készül egy második kiadás...
 

Más: Egyáltalán honnan szedtétek a második kiadást?

Én ebből a fórumszálból. :)



kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 659 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
   3                              

Kelt 2018.06.05, 18:32

Az, hogy az összegnek meg kell haladnia az NF-et, egy elírás lehet. A Helvécziában már az szerepel, hogy el kell érnie.

 

Gyorsan rá is néztem, hogy nem-e korai verzió van nálam:

 

mfo4Uwp.jpg

 

Ööö, Владимир?

 

Egyébként harcnál szintén találat van az egyenlőségre, valamint a "célszám" névből is elfogadnám az egyenlőséget (azt kell megcélozni a sikerhez).

 

Más: Egyáltalán honnan szedtétek a második kiadást? Átnéztem a cikket, megnéztem azt a verziót, amit Bepének átküldtem, de egyikben se volt utalás bármelyik kiadásra...


Módosította kukac: 2018.06.05, 18:35


Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 715 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.05, 18:23

Az, hogy az összegnek meg kell haladnia az NF-et, egy elírás lehet. A Helvécziában már az szerepel, hogy el kell érnie.

kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 659 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
   3                              

Kelt 2018.06.05, 17:43

- nincs róla szó, hogy a képzettség próbáknál a célszámokkal mit kell kezdeni. Ezt mondjuk nem nehéz kitalálni, de az pl., hogy mi a helyzet egyenlő esetén, nincs leírva.

 

 

Próbadobások: A játék során számos esetben
használunk kockadobásokat. Legfontosabb típusuk
a próbadobás, amely annak az eldöntésére szolgál,
hogy a karakternek sikerül-e teljesítenie egy kihí-
vással járó feladatot. A dobás minden esetben 1d20
és egy vagy több módosító összege, amely összeg-
nek meg kell haladnia egy előre meghatározott
nehézségi fokot (NF).
A két leggyakoribb nehézségi
fok a Közepes (értéke 12-es) és a Nehéz (értéke
18-as).

 

Nekem ami egy pici finomhangolásra szorulna az a célszámok. A 12-es átlagos és a 18-as nehéz szerintem nem teljesen passzol a képzettségek elérhető szintjéhez. Aki eléri a max. 10-es képzettséget egy átlagon felüli, mondjuk 14-es képességgel (+1-es módosító), annak is van rá 30% esélye, hogy egy nehéz feladatot nem tud végrehajtani. És itt most az adott területen übermindentudó szintről beszélünk. Ehhez képest a hősies feladat csak további 30%-kal dobja meg a kudarc esélyét.


 

Egy Közepes nehézségű próba sikeres teljesí-
tésére a legtöbb karakter képes: ilyen feladat átug-
rani egy kisebb vermet, fölemelni egy nehéz követ
vagy fegyverrel megsebezni egy bőrvértbe öltözött
embert. A Nehéz próbák esetén csak a képzettek
vagy a szerencsések számíthatnak sikerre: ilyen
feladat például megsebezni egy lemezvértbe bújt
katonát, nesztelenül átosonni egy száraz avarral
borított téren vagy átúszni egy sebes sodrású fo-
lyón. Hogy mikor milyen értéket kell használni a
kockadobás módosítójaként, arra a későbbiekben
több példát adunk, s ezek alapján a mesélő dönthet
– esetleg a játékos javaslata alapján. Szót kell ejte-
nünk még az ellentétes próbákról (ellenpróbákról)
is: ekkor két karakter próbadobása „küzd” egymás-
sal, és általában az győz, amelyik a másiknál leg-
alább öttel (bizonyos esetekben tízzel) magasabbat
dob: ennek híján döntetlenről beszélhetünk. A mó-
dosítatlan 1-es próbadobás automatikusan balsiker-
nek, a 20-as automatikusan sikernek minősül.

A nehéz próbákat azért ilyen nehéz megdobni, mert nehezek, a karakterek pedig (általában) emberek. Száraz avaron lopakodni akkor is nehéz, ha egy 30 évig képzett ninja vagy.

 

Az egyszerűsítés nem feltétlenül jelenti, hogy értelmetlen lesz a szöveg, sőt, gyakran a felesleges túlírásokat és bonyolult megfogalmazásokat jelenti, pl. "A próba akkor sikerül, ha a dobás és a módosítók összege nagyobb mint NF." Így már egy fokkal nehezebb félreérteni.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1948 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.05, 17:01

A dobásokat könnyű orvosolni, d20 helyett használjatok 2d10-et. Sokkal inkább középre húzza az értéket, így a biztos tudást segíti. Hátránya, hogy pont ennyire kevésbé lehet nagyot dobni vele. d20-nál ugye 25% van 16>= dobásra, míg 2d10 esetén ez csak 15%. Illetve lehet a célszámokat is birizgálni, nálunk pl.:

  • NF 6 – Könnyű
  • NF 11 – Átlagos
  • NF 16 – Közepes
  • NF 21 – Nehéz
  • NF 26 – Hősies

De ebben a settingben nincs többkasztúság és a max szint 10.

Az NF mint nehézségi fok, tulajdonképpen a célszám, tehát legalább ennyit kell dobni a sikerhez.

Ha ilyen alapok nincsenek benne a KéM könyvben, akkor tényleg nem ártana egy alapok fejezetettel kibővíteni.



Raksi

Raksi

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 57 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.05, 15:29

Nekem ami egy pici finomhangolásra szorulna az a célszámok. A 12-es átlagos és a 18-as nehéz szerintem nem teljesen passzol a képzettségek elérhető szintjéhez. Aki eléri a max. 10-es képzettséget egy átlagon felüli, mondjuk 14-es képességgel (+1-es módosító), annak is van rá 30% esélye, hogy egy nehéz feladatot nem tud végrehajtani. És itt most az adott területen übermindentudó szintről beszélünk. Ehhez képest a hősies feladat csak további 30%-kal dobja meg a kudarc esélyét.

Ugyanígy, egy 5. szintű valaki, aki már nem piskóta (már az elitnél is elitebb) nem elhanyagolható eséllyel ront el egy átlagos nehézségű feladatot. Egy nehezet pedig jó eséllyel el is ront.

Még egy apróság, amit már mások máshol lehet, hogy jeleztek. Szerintem a KéM szövege erőteljesen támaszkodik arra, hogy a "fogyasztó" pontosan tudja miről van szó, és van egy jelentős előélete D&D/AD&D vonalon. A KéM-ben pl.:
- nekem nem teljesen érthető a többkasztúság (gondolom, ha az említett rendszerekkel tisztában lennék, érteném, de anélkül nem),
- nincs róla szó, hogy a képzettség próbáknál a célszámokkal mit kell kezdeni. Ezt mondjuk nem nehéz kitalálni, de az pl., hogy mi a helyzet egyenlő esetén, nincs leírva.

Amire utalni akartam, hogy a szöveg további egyszerűsítésével szerintem csínján kellene bánni, ill. célszerű lenne a végén olyan szemmel is átnézni, hogy kezdők mit érthetnek meg az egészből. Ezzel kapcsolatban fel is ajánlom a segítségemet, ha szükséges.

kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 659 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
   3                              

Kelt 2018.06.05, 09:22

 

5e a gumihápéval remélem nem lesz, talán druida (új varázslatokkal) és bárd?

Némileg elterjedt, hibás beidegződés a közönség körében, amennyire észrevettem, hogy KéM = Fomalhaut, pedig sok helyen hangsúlyozzák, pláne a Mesélői Irányelvek világépítési tanácsaiben, hogy ez csak EGY lehetséges világ, ráadásul eléggé eltér a szokott elfes-orkos-hosszúkardos vaníliás fantasytől (ami sztem ma már unalmas, de ez legyen az én bajom).

 

Pedig egy lájtosított változata nem lenne rossz, plusz....

- kevesebb, egyszerűsített képzettségek;

- advantage / disadvantage;

- fegyverek különleges képességei, és ez beágyazva a harcrendszerbe;

- varázslás szabályai (slot-ok, memorizáció, cantrips, stb.)

- stb.

Persze ízlések és pofonok.

 

Nem egyenlő Fomalhauttal, de a kiadvány egész hangvétele már a szettinghez van igazítva, szinte minden részletben ott bujkál, és ez nem feltétlenül szerencsés egy általános rendszernél... pl. egy Kard és Másodteremtéssel induló kezdő partinál zavaró lehet.

 

 

- Ilyet én is használok, asszem a rejtőzködés/lopakodást vontam össze. Ezért még kevés második kiadást kérni

- +5-ös/+10-es manőverek?

- Mármint? A hálóval lehet ellenfelet elkapni (asszem így fejből)

- A fórumtopicban már valaki említette, hogy ez itt nem működik, de pontosan nem emlékszem, hogy mi volt a baj vele.

- stb.

 

Hogy a kiadvány mennyire van Fomalhauthoz igazítva... én nem éreztem rajta, de én nem játszottam Fomalhauton. Grungi mesélt egyet, ahol Mérosz környékén voltunk, de nemtom hogy az a szabványosított Fomalhaut volt, vagy a pszeudo-fantasy Fomalhaut. Csak orkokkal találkoztunk, mint ellenfél, meg ugye a monszták.



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 662 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.05, 08:56

5e a gumihápéval remélem nem lesz, talán druida (új varázslatokkal) és bárd?

Némileg elterjedt, hibás beidegződés a közönség körében, amennyire észrevettem, hogy KéM = Fomalhaut, pedig sok helyen hangsúlyozzák, pláne a Mesélői Irányelvek világépítési tanácsaiben, hogy ez csak EGY lehetséges világ, ráadásul eléggé eltér a szokott elfes-orkos-hosszúkardos vaníliás fantasytől (ami sztem ma már unalmas, de ez legyen az én bajom).

 

Pedig egy lájtosított változata nem lenne rossz, plusz....

- kevesebb, egyszerűsített képzettségek;

- advantage / disadvantage;

- fegyverek különleges képességei, és ez beágyazva a harcrendszerbe;

- varázslás szabályai (slot-ok, memorizáció, cantrips, stb.)

- stb.

Persze ízlések és pofonok.

 

Nem egyenlő Fomalhauttal, de a kiadvány egész hangvétele már a szettinghez van igazítva, szinte minden részletben ott bujkál, és ez nem feltétlenül szerencsés egy általános rendszernél... pl. egy Kard és Másodteremtéssel induló kezdő partinál zavaró lehet.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2227 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.05, 08:31

DiMalto: Megjelenés előtt elGabor csapata asszem a Wilderlandson meg még ki tudja hol játszott, de akkor még nem voltam ott.

5e a gumihápéval remélem nem lesz, talán druida (új varázslatokkal) és bárd?

Némileg elterjedt, hibás beidegződés a közönség körében, amennyire észrevettem, hogy KéM = Fomalhaut, pedig sok helyen hangsúlyozzák, pláne a Mesélői Irányelvek világépítési tanácsaiben, hogy ez csak EGY lehetséges világ, ráadásul eléggé eltér a szokott elfes-orkos-hosszúkardos vaníliás fantasytől (ami sztem ma már unalmas, de ez legyen az én bajom).

kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 659 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
   3                              

Kelt 2018.06.05, 07:59

Meggyőződésem, hogy egy kalandmodul nagyon sokféleképpen lehet jó; méghozzá nem feltétlenül úgy, hogy követi a már megjelent Kard és Mágia anyagok formáját vagy stílusát (már csak azért sem, mert ezek a modulok maguk is mindenféle hiányosságokkal és hibákkal rendelkeznek). Ennek ellenére van néhány általános, a rendszeren túlmutató szempont, amelyeket fontosnak tartok, és amelyekre különösen odafigyeltem a beérkezett anyagok elbírálása, majd a nyertesek sorrendjének kialakítása során.

  • Egyrészt, egy kalandmodul legyen jó eszköz a mesélő kezében ahhoz, hogy azt a saját társaságára és kampányára átültetve egy emlékezetes, ütős mese jöjjön ki belőle. Számít az információk átadása és prezentálása is, de a legfontosabb a játékban releváns tartalom – egy kalandból az az értékes, amit a játékosok maguk is tapasztalhatnak.
  • Másodszor, egy kalandmodul valóban készüljön szerepjátékos anyagnak, építsen a játékforma lényegére: bátorítsa a döntéshozatalt, dobjon föl nyílt szituációkat, amelyekben a játékosok karaktereiken keresztül kipróbálhatják magukat, és legyen az egész annyira interaktív, amennyire csak lehet.
  • Harmadszor, egy kalandmodulban legyen fantázia, kreativitás és saját stílus. Ez nem csak radikálisan újszerű dolgokat jelenthet, hanem ismerős játékelemek ügyes vagy újszerű felhasználását, kombinációit is. A saját hang azért is fontos, mert sokszor ez adja a legtöbbet a modul olvasóinak és felhasználóinak: ötleteket, amelyek kizökkentenek saját gondolkodási mintáinkból, kipróbált rutinunkból.
  • Negyedszer, egy kalandmodul legyen lejátszott, tesztelt játékanyag. Valóban, egy gyakorlott mesélő jót alkot próbajáték nélkül is (meg saját meséinkre sem szoktunk előtesztelni a macskán vagy a kaktuszon), de a tesztelés mindig hozzáad valamit az alapokhoz, illetve segít azonosítani a hibákat, gyenge pontokat. És ami még fontosabb: a szerepjáték lényege a részvétel, az aktív játék, nélküle a modulírás értelmét veszti.

 

Kiemelés tőlem. Azért vannak olyan dolgok, amik leírva nagyon jól hangzanak, de nehéz mesében átadni (én egy nyomozós kalandban láttam ilyet...).



chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1963 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.05, 07:37

(Én épp a tesztelést érzem az egyik legfontosabb követelménynek, de majd a zsűri úr megmondja. ;))




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]