Ugrás tartalomhoz


Fotó

Gyászjelentések, avagy hogyan hunyt el a karaktered


  • Válasz írásához lépj be
55 hozzászólás érkezett eddig

Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1067 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.06, 23:47

Ez nagyon über.

(Azt hiszem, most használtam először az LFG like funkcióját.)



Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 568 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.04, 23:33

Csapattársak noszogatására vissza a gyászjelentésekhez egy régebbi sztorival: a háromszoros halál elrettentő históriájával!

 

elGábor Keselyűk Városa kampányában a csapat bejutott Riamos mágus varázstükrökkel teli tornyába, kiszabadította Riamost (aki amúgy vámpír volt) saját tükre fogságából, majd a háziúr engedélyével még egy kicsit körülnézett.

 

Találtunk egy hordozható méretű varázstükröt, ami a kaland szempontjából nagyon fontosnak látszott, de senki nem tudta megfejteni, hogyan működik. Burzaszp Serfiraz játékosa (szerénységem) kis tanakodás után bejelentette, hogy megpróbál átnyúlni a tükörfelületen, és közben arra koncentrál, ami a túloldalon van.

 

Elrontott mentő, a tükör egy pillanat alatt magába szippantotta Burzaszpot, aki azon nyomban csillagvámpírrá is vált (Halál #1, a csillagvámpír igazán nem játszható karakterfaj).

 

A mesélő elkérte a karakterlapot, majd rábökött a felszereléslista egy sorára: „Ez itt vörös esszencia a hátizsákodban?” Előkerül a Szörnyek és Kincsek, konkrétan a csillagvámpír leírása, amiben feketén-fehéren ott áll, hogy bármilyen esszenciával való kontaktus azonnal elpusztítja a csillagvámpírt (Halál #2).

 

A többi karakter, jobb ötletük nem lévén, elővettek egy mágikus üvegvágót, és megpróbálták valahogy azzal „kivágni” Burzaszpot a mágikus tükör fogságából, hátha attól visszaváltozik emberré. A dobást elszúrták: Burzaszp tényleg megjelent emberi formában, de többtucat apró darabra vágva a vágó hatalma által (Halál #3).

 

Extra: Kétségbeesésükben a többiek úgy döntöttek, hogy megpróbálják egy Polimorfizáció varázslattal egy darabba polimorfizálni Burzaszpot, hátha akkor még megmenthető. A mesélő rendes volt, megengedte… de gyengusre sikerült a dobás, tehát nem.

 

Nem számít: Nem sokkal az incidens előtt a frissen kiszabadított vámpírmágus megkérdezte a csapatot, hogy valaki nem ajánlana-e föl egy kis vért, mert sok évtizednyi (?) fogsága után elég gyenge. Miután szavát adta, hogy a halálos adagnál sokkal kevesebbet fog elszívni, Burzaszp vállalta a véradást, mert egy vámpírmágus hálája azért még hasznos lehet. Riamos tartotta magát az adott szóhoz, csak egy keveset szívott… azt azonban senki nem mondta neki, hogy a donort ne is fertőzze meg vámpirizmussal… Igazából nem számít, mert utólag a mesélő elárulta, hogy a vámpír-Burzaszp maradhatott volna egy (jelentős hátrányokkal, de ugyanakkor igen nagy hatalommal is bíró) JK – csak hát jött az a fránya tükör.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11157 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 18:10

Az ilyen "dobjál v. meghalsz" helyzetek azért idegesítők, mert többnyire előre nem látható helyről jönnek, a játékban hétköznapi és elvárt tevékenységek során, tehát nem kirívóan hülye vagy vakmerő lépések következményeként is ki lehet nyúvadni - pl. végiggyalogolás a dungeon folyosóján, csapdakeresés nincs meg, meghaltál. Ez ellen "védekezni" legfeljebb zenbuddhista nem-cselekvéssel lehetne (nem megyek le a folyosón, hagyom a f***ba a dungeont és elmegyek 0. szintű parasztokat fosztogatni, az is jobban megéri), ez meg a játék végét jelenti kb. Káprázatos koncepció, lássuk be.

 

Azon gondolkodom, hogy ha van egy "nem megtalálható" és halálos csapdákkal teli folyosó, amely "A" "dándzsön" egyetlen bejárata (a másik végén két sentry gun az Aliensből) akkor miért menjen le a karakterem? 

 

Miért ne kerítsek pár birkát, amelyeket beterelünk, amolyan kínai aknaszedő algoritmusként? 

 

És igen, ha tehetem, macerálom a környékbeli parasztokat, ha másért nem, azért, hogy mit tudnak a dándzsönről...



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6245 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 14:48

Auer: igen, ezért nem volt gond a sötételfes incidensből. Tudta a parti, hogy hova szól a menet, de nagy kockázat, nagy pénz (és TP) alapon bevállalta.

Alu: nem is használ senki Hold Person-t (sem). Nálunk elég gyakorik a kósza AoE-k, így nem nagyon éri meg erre varázslatot pazarolni.

Bulldy

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1622 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 14:05

 

 

Az 5e erre (is) találta ki az Inspirációt és a halál-mentők rendszerét. De ha az előbbit valaki túl rendszeridegennek is érezné (lásd a Kockák és Sárkányok idevágó videóját), az utóbbit meg túlbiztosításnak (lásd ennek a Marvin-féle kritikáját eme fórum több topicjában)


Az 5e halálmentőivel nincs semmi baj. Azt az egészen minimális háziszabályt kell meghozni, hogy a rontott halálmentők a következő long rest végéig megmaradnak, és rögtön megoldódik a levertek - healing word - levertek - healing word csikicsuki problémája.

Ez itt elég off, de 0hp-s karakterre Healing Word -öt szórni leginkább varázslatrekesz-pazarlás. Gyógyítasz kb 6hp-t rajta, amit egy goblin is simán leüt (ha olyan a kezdemény sorrend, még az előtt, hogy a gyógyított illető cselekedne). Magasabb szinten persze többet, de ott már sebzésből is több jön be, amivel a d4/varázslatszint hp gyógyítás nagyon nincs párhuzamban.

 

 

A 0 HP-s karakterre szórt Healing Word saccperkábé egy három körig aktív Hold Personnel ér fel action economy szempontjából: a cleric kidobja bonus actionből, tehát a saját körében nyugodtan tud sebezni és mozogni (+1 action a te oldaladnak), jó esetben a delikvens is felkel és csinál valamit (+1 action a te oldaladnak), és utána az ellenfél oldalának még el kell használnia egy cselekedetet arra, hogy visszaverje 0 HP-ra (-1 action az ellenfél oldalának).

 

Ezt a számítást valamennyire bonyolítják a következők: az ellenfél jöhet a leütött karakter előtt is, a frissen felkelt karakter 1 körnél akár lényegesen tovább is húzhatja értelmes AC vagy teleport spell birtokában, a leütött karakterre reagáló ellenfélnek nem kell humanoidnak lennie, viszont valamilyen területre ható effekttel extra action felhasználása nélkül is el lehet kapni a frissen magához tért karaktert. Ezek viszont nagyjából kiegyenlítik egymást (két pozitív, két negatív tényező), úgyhogy összességében kijelenthetjük, hogy a Healing Word egy első szintű slotból sok esetben jobban segíti a csapatodat, mint egy sikeresen létrehozott Hold Person.

 

A HW simán a játék második legtáposabb varázslata a Counterspell után.



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5116 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 14:05

Azért van különbség egy sötételf (magus kvázi legerősebb lénye) és egy kígyó, mezei csapda közt. Jobb helyeken a 2.ba nem halsz bele



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6245 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 13:42

Lehet, hogy nem tudok távkiértékelni, de még mindig te rinyálsz itt olyasmi miatt, ami mindenki másnak természetes és elfogadott.

Amit írtál, azt én láttam M*-ben, ahol a mesélő kb így mesélt:
- Mész az úton, megharap a kígyó, dobj Egészség-próbát -10-el.
- De még a leptápabb méreg is csak -6-ot ad...
- Ez egy nagyon halálos kígyófaj!

Meglepetés: többen nem mentünk többet azzal a mesélővel játszani, mert nem tetszett nekünk, ahogy kezeli a szabályokat. Bónusz kontent: ugyanezek az emberek nem váltottak mesélőt, mikor egy kráni kaland véletlen találkozásában egy sötételf egy lövéssel megölte a csapat barbárját. Ritka nagy pech volt (00 a találkozási táblázaton), rontott észlelés próba (már az, hogy dobhattunk egy sötételf ellenében észlelést, mesélői jófejség) és olyan karakter kapta a támadást, akinek volt esélye - de rosszat dobott. A parti nyugtázta, ment inkább más úton és leszűrte a tanulságot: Krán TÉNYLEG veszélyes hely.

Bulldy

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2229 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 13:23

Buildy, neked pszichológusnak kellett volna menned, mondták már? Ja nem, feltehetően mert a távkiértékelés még mindig nem megy (meglepi: senki nem játszik olyan rendszerrel, pláne csapattal 10+ éve, amit nem bír).

 

De hogy érzékeltetni próbáljam a problémát, ha jól értettem a költőt (Geoffrey), a mesélő nagy kegyesen megengedheti (? - nincs erre szabály?), hogy valaki mentőt dobjon instant kinyúvadás ellen, bár az ideális, f***a és kőkemény jelenet valahogy így néz ki (aki szerint nem, az gyerekes rinyagép):

 

- Mész az erdőben, megharapott egy mérges kígyó, meghaltál.

- Kösz, jót játszottunk.

 

 


Módosította Marvin: 2018.07.18, 13:27


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6245 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 13:09


Az 5e erre (is) találta ki az Inspirációt és a halál-mentők rendszerét. De ha az előbbit valaki túl rendszeridegennek is érezné (lásd a Kockák és Sárkányok idevágó videóját), az utóbbit meg túlbiztosításnak (lásd ennek a Marvin-féle kritikáját eme fórum több topicjában)


Az 5e halálmentőivel nincs semmi baj. Azt az egészen minimális háziszabályt kell meghozni, hogy a rontott halálmentők a következő long rest végéig megmaradnak, és rögtön megoldódik a levertek - healing word - levertek - healing word csikicsuki problémája.

Ez itt elég off, de 0hp-s karakterre Healing Word -öt szórni leginkább varázslatrekesz-pazarlás. Gyógyítasz kb 6hp-t rajta, amit egy goblin is simán leüt (ha olyan a kezdemény sorrend, még az előtt, hogy a gyógyított illető cselekedne). Magasabb szinten persze többet, de ott már sebzésből is több jön be, amivel a d4/varázslatszint hp gyógyítás nagyon nincs párhuzamban.

Bulldy

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1622 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 12:32

Az 5e erre (is) találta ki az Inspirációt és a halál-mentők rendszerét. De ha az előbbit valaki túl rendszeridegennek is érezné (lásd a Kockák és Sárkányok idevágó videóját), az utóbbit meg túlbiztosításnak (lásd ennek a Marvin-féle kritikáját eme fórum több topicjában)

 

Az 5e halálmentőivel nincs semmi baj. Azt az egészen minimális háziszabályt kell meghozni, hogy a rontott halálmentők a következő long rest végéig megmaradnak, és rögtön megoldódik a levertek - healing word - levertek - healing word csikicsuki problémája.



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 719 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 08:14

Az ilyen "dobjál v. meghalsz" helyzetek azért idegesítők, mert többnyire előre nem látható helyről jönnek, a játékban hétköznapi és elvárt tevékenységek során, tehát nem kirívóan hülye vagy vakmerő lépések következményeként is ki lehet nyúvadni - pl. végiggyalogolás a dungeon folyosóján, csapdakeresés nincs meg, meghaltál. Ez ellen "védekezni" legfeljebb zenbuddhista nem-cselekvéssel lehetne (nem megyek le a folyosón, hagyom a f***ba a dungeont és elmegyek 0. szintű parasztokat fosztogatni, az is jobban megéri), ez meg a játék végét jelenti kb. Káprázatos koncepció, lássuk be.

A másik régisulis tétel, hogy a karakterek a cselekedeteik által válnak érdekessé, csak nehéz regényes és kalandos életutakat összehozni, ha a regényes életpálya az azon való heherészésben merül ki, hogy Brontó milyen különlegesen hülye és megalázó módon fingott ki a kőkemény funneling során 5 perccel azután, hogy lement a lépcsőn. A fiktív személyiségek kiteljesedésének nem tesz jót, ha eldobható papírfigurák (lásd az orastesi attitűdöt: mit érdekel engem, megnyomok-felrúgok mindent, mi történhet, legfeljebb dobok új karaktert). Ugyanakkor az is igaz, hogy a kalandok tétjét a valós veszély jelenti, a halál fenyegetésének ott kell lennie még az elvileg tápos kalandozók mindennapjaiban is. Megoldás nincs, legalábbis nekem nem jut eszembe semmi.


Az 5e erre (is) találta ki az Inspirációt és a halál-mentők rendszerét. De ha az előbbit valaki túl rendszeridegennek is érezné (lásd a Kockák és Sárkányok idevágó videóját), az utóbbit meg túlbiztosításnak (lásd ennek a Marvin-féle kritikáját eme fórum több topicjában), valamiféle újradobási lehetőség beépítése mégiscsak segít a problémán. Akár csak olyan formában, hogy minden játékos kalandalkamanként egyszer vagy kampányonként X alkalommal újradobhatja egy dobását, és a számára kedvezőbb eredményt veheti figyelembe. Ennek a mennyiségét vagy mértékét aztán ízlés és szetting alapján lehet szintfüggővé, szerepjáték-függővé, hőstett-függővé (pl. A Kard és Másodteremtés Reménypróbája), vagy bármi mástól függővé tenni.

De kezdek offtopik irányba elmozdulni...

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4242 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 07:41

Vannak bőven közös pontok, de úgy látom, ezek nem ezen a fórumon fognak előkerülni.

 

Értékén kell kezelni a ricsajt.  :kungfu:



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6245 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 06:25

Marvin szeret szenvedni. Nem bírja a csapattársai játékstílusát, nem szereti a rendszert, amiben játszanak és nem osztja a mesélő nézeteit a rendszer egyes elemeiről. Minden valamirevaló játékos ilyenkor másik partit keres, ami jobban megfelel az igényeinek.

De nem Marvin, ő inkább drámakirálynőt játszik egy sztorizgatós fórum-témában.

Bulldy

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5116 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 06:04

Kezdjek én is szar poénokat gyártani, hogy beilleszkedjek, vagy talán megerőlteti magát valaki a benyögésem értelmezésével?

 

Sztem lépj túl rajta. Én sem értem miért jó vinni d5 karaktert akiből ha egy megéri az első szintet akkor az a lottóötössel ér fel (hogy aztán köv alkalommal ugyanígy meghaljon) Ha nekik erre áll fel át hagyni kell, szerencsére rám nem kényszerítik a dolgot.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2229 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.17, 23:20

Kezdjek én is szar poénokat gyártani, hogy beilleszkedjek, vagy talán megerőlteti magát valaki a benyögésem értelmezésével?



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6124 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.17, 20:46

Uj varázslat Kard és mágiához:

 

Marvin véget nem érő rinyája

Szint: Var5

Távolság: közepes

Hatóidő: szint*10 kör

Terület: d8 lény

Mentő: speciális

 

Aki hallgatja, annak akarat és kitartás mentőt kell dobnia, amennyiben egyedül van, úgy -3 jár rá, ha többen, akkor mindenkinek -1 van, ha kevesebben vannak, mint amennyi lényre hatna (tehát, ha a d8-on 6 lényre hatna, de csak hárman vannak, akkor -1 mindenkinek).

Akin a varázslat hatott, az minden körben veszít d3 ideiglenes HP-t. Amennyiben ettől elájulna, úgy másnap újabb kitartás és akarat mentőket kell dobni, ha ez nincs meg, akkor aznapra minden dobására annyi negatívum járul, amennyivel a mentőt elrontotta, valamint ugyanennyi napig depresszió fogja gyötörni. :otlet:


Módosította Orastes: 2018.07.17, 20:46


elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4242 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.17, 15:15

Leborulok Degecz új birtokosa előtt. :leborul:



Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 568 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.17, 14:59

Z4Winut.gif
sFaS6Z5.gif

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2229 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.17, 14:17

Geoffrey érvelése lenyűgöző, de szerintem az a kemény, nem a Rolling Stones, ha a mesélő ott helyben azt nyír ki, akit akar (bár tulajdonképpen ez a helyzet), a rinyáló játékost meg elküldi kapálni meg a hadseregbe meg Vietnámba, ott megtanulják.

 

Megdöbbentő, de narratív rendszerekben is van mechanika többnyire a karakterek megpusztulására, meg is tudnak, sőt arra is volt példa különféle D&D-kiadásokban szűkebb ismeretségi körömben, hogy a _játékos_ drámai okokból karaktere meghalása mellett döntött (nem egyenlő a "kapjátok be, beugrok a sárkány szájába" hisztivel). Az ilyen "dobjál v. meghalsz" helyzetek azért idegesítők, mert többnyire előre nem látható helyről jönnek, a játékban hétköznapi és elvárt tevékenységek során, tehát nem kirívóan hülye vagy vakmerő lépések következményeként is ki lehet nyúvadni - pl. végiggyalogolás a dungeon folyosóján, csapdakeresés nincs meg, meghaltál. Ez ellen "védekezni" legfeljebb zenbuddhista nem-cselekvéssel lehetne (nem megyek le a folyosón, hagyom a f***ba a dungeont és elmegyek 0. szintű parasztokat fosztogatni, az is jobban megéri), ez meg a játék végét jelenti kb. Káprázatos koncepció, lássuk be.

 

A másik régisulis tétel, hogy a karakterek a cselekedeteik által válnak érdekessé, csak nehéz regényes és kalandos életutakat összehozni, ha a regényes életpálya az azon való heherészésben merül ki, hogy Brontó milyen különlegesen hülye és megalázó módon fingott ki a kőkemény funneling során 5 perccel azután, hogy lement a lépcsőn. A fiktív személyiségek kiteljesedésének nem tesz jót, ha eldobható papírfigurák (lásd az orastesi attitűdöt: mit érdekel engem, megnyomok-felrúgok mindent, mi történhet, legfeljebb dobok új karaktert). Ugyanakkor az is igaz, hogy a kalandok tétjét a valós veszély jelenti, a halál fenyegetésének ott kell lennie még az elvileg tápos kalandozók mindennapjaiban is. Megoldás nincs, legalábbis nekem nem jut eszembe semmi. 

 

 

 

 



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4242 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.17, 11:57

It idézném Geoffrey klasszikussá vált (persze túlzásokkal operáló) eszmefuttatását:

"Save vs. _______ or you die," is lenient.

One of the things I see some gamers complain about OD&D and OAD&D modules (especially Tomb of Horrors) is the number of "save or die" situations. They tend to say such things are not fair. 

I agree. It is NOT fair. 

If a black mamba bites your character, your character should automatically die, no saving throw. But for the whiners, crybabies, and bedwetters out there, Dave Arneson (IIRC) invented the saving throw. When a character found himself in a certain death situation, he was generously given a chance to escape death by making a saving throw. This was a CONCESSION. 

So next time you hear someone whine about having to save or die, tell him he should be THANKING you for being indulgent enough with him to allow him a saving throw instead of automatic death.

  

I hope nobody misunderstood me to say that I don't think saving throws should be used. I'm definitely in favor of retaining them in the game. My point is that every time the players have to make a saving throw (rather than suffering automatic death), they should be thanking the game gods (in this case, Arneson). Saving throws are like D&D's "get out of jail free" cards. The Judge is never obligated to allow a saving throw. There are some situations in which he shouldn't allow a save. "You did WHAT? You're dead."

 

 

Ezt nem azért másolom be, mert lépten-nyomon alkalmaznám a save-or-die helyzeteket, de tényleg jól rávilágít arra, hogy honnan jött és mit jelent ez a szabály. És persze:

 

86a.gif

(...)

0046_11.gif




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]