Ugrás tartalomhoz


Fotó

Gyászjelentések, avagy hogyan hunyt el a karaktered


  • Válasz írásához lépj be
64 hozzászólás érkezett eddig

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1095 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.30, 11:49

Egy IRL kb. 12 éve folyó Vampire Dark Ages kampány halott játékos karakterei:

 

Alicia Garcia - kissé gyengeelméjű gyertyaárus lány, akit Szet követői öleltek be ismeretlen céllal (valami közbe volt a tündérekhez és a mágikus gyertyákhoz). Az inkvizíció máglyáján végezte.

 

Dolores - az erdő szélén, szegényes kunyhójában tengette életét boszorkányként, bosszút forralt egy régi ellensége ellen és nő létére nyíltan fegyvert viselt. Az asszamita klán meglátta benne a lehetőséget és beölelték. Vesztére Alicia Garcia az ő képmását öltötte fel fátyollal, mikor megölte a helyi fogadóst, aztán üldözői elől Dolores kunyhójához menekült. Bekopogott, amire Dolores ajtót nyitót, majd Alicia a szobában köddé vált és kimászott az ablakon. Az Aliciát üldöző többi játékos karakter így azt látta, hogy Dolores a gyilkosság helyszínéről egyenesen saját házába menekül, saját ajtaján bekopog, valaki beengedi, de mikor rátörték az ajtót és megölték, akkor mást nem találtak bent.

 

Henry - francia bevándorló, igazából közönséges tolvaj. Az asszamita klán ölelte be, de nem kapott megfelelő tanítást. Az inkvizíció máglyáján végezte.

 

Khaleb - zsidó vándor kereskedő, később a kappadók klán tagja/klán nélküli. Miután az Amici Noctis vérdíjat tűzött ki a fejére, egy lasombra herceg által uralt városba vándorolt, hogy egy ottani kappadoktól tanulja a csontok ösvényének titkait. Előzékenyen elmondta a tanítójának, hogy ne szóljon a hercegnek a jelenlétéről, mert annak érdekében állna megöletni. A tanítója természetesen még aznap üzent a lasombra hercegnek, így Khalebet a következő nappal folyamán megpróbálták lekarózni a herceg szolgái. A JK-nak még arra volt ideje, hogy utolsó erejével kivesse magát az ablakon a déli verőfényben, legalább gyors halál.

 

Mortenak - halandóként holt ravatalozó és temető őr, később a kappadók klán tagja. Ígéretes tehetség, aki a szellemekről hatalmas tudással rendelkezett. Vesztére Khalebbel tartott tanulni, aki őt is lebuktatta. Kénytelen volt kivetni magát az ablakon nappal, régi barátként köszönthette a halált.

 

Alejandro - halandóként kereszteslovag, majd egy kis kocsma csaposa. A gangrel klán ölelte be, és lényegében ő vezette a kotériát, akik megölték az Amici Noctic egy tagját. Bosszúból egy jól képzett asszamita orgyilkost küldtek utána. A merényletet sikerült túlélnie, utána pedig az orgyilkos kényszerült menekülni. Alejandro napokig követte, végül az orgyilkos (szent pengéket viselő) testőrei végezte vele, mielőtt megtudhatta volna, hogy kik küldték és pontosan miért.

 

Cortez - Alejandro ghoulja, korábbi fegyvertársa még a szent földről. Hátra hagyta a kotéria őrizni a nappali menedékül szolgáló hajót, de gazdája tettei nyomán (sikertelen merénylet a helyi herceg ellen) reggelre egy csapat katona lepte el a kikötőt. Cortez többel végzett, majd miután elfogták és megkötözték, köteleit eltépve még magával vitt néhányat. Végül nem tudták élve elfogni, igazán hősies halál volt.

 

Ildri - szet követője, előbb egy örömtanyát tartott fent a városban és megpróbálta egymás ellen ugrasztani a város főbb vámpírjait, majd saját legnagyobb meglepetésére herceget csináltak belőle. Az inkvizíció első hulláma alatt nem bírta egyben tartani a közösséget, kezdett széthullani az uralma és kiderült, hogy leginkább csak bűnbak/báb. Megelégelte a dolgot, kémjeivel kideríttette hol van az inkvizítor vezető titkos szállása és személyesen ment oda, hogy végezzen vele. Be is jutott a jól őrzött szobába, ahol az inkvizítor egy a Nap fényével világót gömböt csuhája alól elővéve hamuvá égette Ildrit. Bár rátermettségét akarta bizonyítani hogy újra rend legyen, végső halálának híre csak még több káoszt okozott - senki nem hitte el, hogy önszántából ekkora vakmerőséget próbált volna meg elkövetni, és persze a város herceg nélkül maradt.

 

Leonor - idealista tündérvéű vámpír, rövid ideig a város hercege. Megpróbálta befeketíteni egyik allattvalóját, hogy száműzhesse, de lebukott a kísérlettel. Sőt, kiderült, hogy egy másik (tremere) alattvalójával korábban megpróbálta megöletni ezt a nem kívánt személyt, de az nem vállalta a megbízást. A hírek hallatára az elíziumon egy szabályos ütközet alakult ki pár proto-anarch és a herceg udvara között. Végül Leonort a saját sheriffje árulta el a harcban, szó szerint hátba szúrta (szintén Jk volt, és az egyetlen, akinél fegyver volt az elízium alatt). Pedig Leonor csak egy jobb világot akart teremteni mindenkinek, ha nem is éppen a legbarátságosabb módszerekkel.

 

Akaszin mester - baali pestisdoktor, aki valójában terjesztette a betegséget, nem gyógyította. Álcája szerint a golconda útjának elején jár, megvilágosodott. A pokol hercegeivel kötött paktuma révén nem lehet olvasni a fejében/aurájában. Egyetlen emberi gyengéje volt, hogy igaz szerelmet érzett ghoulja iránt, akivel minden titkát megosztotta. Ez lett végül veszte is, mert szerelmét elrabolva zsarolták, hogy a vadonban nézzen szembe egy ellenfelével, akit korábban megsértett: egy párbajba avatkozott mágiával, és az orrolt meg rá, akit segített az átokkal, mert személyes sértésnek vette, hogy azt hiszi egyáltalán szüksége van segítségre. Az említett ellenfél egy gangrel matuzsálem volt, akinek a támadását végül épp csak túlélte, de szerelme végső halált halt a harcban. Percekkel később egy másik Jk hátulról végzett a harcban legyengült, lelkileg teljesen összetört Akaszin mesterrel - a Jk a ghoul fejéből kiolvasva már egy ideje tudta, hogy Akaszin valójában infernalista, és csak az alkalomra várt, hogy megölhesse. Méltó bukás ez annak, aki az ördöggel cimborál.

 

Aziz - lasombra abyss miszticista, mellesleg az amici noctis belső körének tagja. Jelentős politikai tőkét kovácsolt, és remek nyomozással idő előtt megsejtette, hogy a lasombra ősatya ellen merénylet készül. Ezt bizalmasan el is újságolta levélben egy másik klántársának, aki viszont vesztére szintén a összeesküvés tagja volt. Nehogy másnak is kikotyogja a titkot, esélyesen maga Gratziano személyesen jött el érte. Aziz után nem maradt más, mint körmei nyoma menedékének padlóján, ahogy az utolsó pillanatokban próbált kapaszkodni az őt felfaló megelevendett árnyékok ellenében. Vicces, hogy a játékos nagyon vacilált, hogy két NJK-ból melyiknek szóljon először, és ha a másikat választja, akkor esélyesen nem csak túléli, de meghiúsítja a lasombra elleni merényletet, ezzel effektíve teljesen átírva a történelmet.

 

Jura - true brujah vándor, a gangrelek barátja a bestia útján, mellesleg a város Erdésze. Részt vett a lasombra elleni merényletben, a szicíliai árnykastély várbörtönében érte utol a végzet - tulajdonképpen kétszeresen. Először teljesen önkéntes alapon egy találós kérdés versenyt kezdett játszani egy árnydémonnal, amit rútul elbukott, és a lelke volt a tét (hetei voltak csak hátra, mielőtt a démon eljött volna érte, hogy behajtsa a tartozást). Másodszor saját őrjöngő társa kaszabolta cafatokra, mert árnyékok támadták meg és nem bírta megfékezni a bestiáját a csatában. Végső halála pillanatában a démon megjelent, hogy elvigye a lelkét, de ő még megállította az időt, és egy kisebb örökkévalóságon át gondolkodott, mielőtt átengedte volna magát az örök kárhozatnak.



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5240 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.29, 21:12

Nemtom, a kegyes halálról nekem mindig a Saga of Bjorn jut eszembe :)



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6139 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.29, 15:30

Mostantól kampányzáró alkalmakra nem megyek el.

 

Amennyire emlékszem a karaktered az első KéM-kampány végén is elhamvadt a nukleáris robbanásban, szegény (ördögi) dr. Dee sem ünnepelte velünk a Helvéczia kampányzáróját... :nos:
 



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2278 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.29, 11:26

Ez már alapban problémás, hiszen a csigák hermafroditák (bár kellően pogány értelmezésben maga az Úr is az, hiszen a maga képére, férfivá ÉS nővé teremtette az embert). Jól elzárt remete-terráriummal valószínűleg elkerülhető a kísértés.   



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 775 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.29, 11:14

Nem beszélve arról, hogy a lelke emberlélek maradt, az üdvösség lehetősége számára nyitva áll (ha Krisztushoz hű csigaként él), és feltámadáskor már megdicsőült embertestbe költözhet. Azért földi léted során ügyelj a nemi identitásod megtartására!



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2278 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.29, 10:51

De az a csiga keresztény remete csiga, a jámbor lelkek csodájára járnak, így hozzájárul a közösség üdvéhez! 



Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 573 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.28, 23:11

Mostantól kampányzáró alkalmakra nem megyek el.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4281 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.28, 22:42

Azért lehet, hogy ebben már van valami fátum.   :ork:



Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 573 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.28, 21:23

Ha már épp régebbi halálokról sztorizgatunk, itt van néhány:
 
Meghalt Gwyddion ap Cwllych a zsoldos, a sötét isten Uthummaosz követője, aki rossz hírneve ellenére a csapat megbízható tagja volt. ElGabor Fomalhaut-kampánya utolsó ülésének utolsó harci körében hunyt el, amikor egy sokkal kevésbé megbízható csapattársa sugárpisztollyal belelőtt az egy emelettel lejjeb álló kromatikus bombába. A csapat második rangidős tagja volt, egyedül Marvin karaktere volt nála is öregebb.
 
 
Meghalt Mandrake Dee angol deák. Mestersége és anglikán vallása miatt társai (és a hivatalos Helvéczia szabálykönyv!) „az ördöngös” néven emlegetik, de rossz hírneve ellenére a csapat megbízható tagja volt. ElGabor Helvéczia-kampánya utolsó ülésének utolsó harci körében hunyt el, miközben párharcot vívott a vámpírnagyúr Siegfried von Xantennel az éppen összeomló földalatti ördögi masinéria alatt. A csapat második rangidős tagja volt, egyedül Marvin karaktere volt nála is öregebb.
 
 
(Enyhe aggodalommal jegyzem meg, hogy elGabor jelenlegi Xyntillan-kampányában a karakterem, metzi Reinhart a pap a csapat második rangidős tagja, egyedül Marvin karaktere öregebb nála, és a kampány feltételezhető vége kezd közeledni…)


... na és ma a csapat sikerével lezárult a Xyntillan kampány.

...


Az utolsó csata utolsó (előtti) körében metzi Reinhart csigává változott a csiga-démon-bálvány szemsugarától. Még pár percig megőrizve emberi énjét, csápjait lengetve kommnunikált társaival és segített nekik megtalálni a Jó és Rossz Sors Grálját, de nemsokára belenyugodott csigalétébe, és hátralévő életét egy hálás kispap gondozásában, kényelmes terráriumban élte le.

Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1071 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.06, 23:47

Ez nagyon über.

(Azt hiszem, most használtam először az LFG like funkcióját.)



Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 573 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.04, 23:33

Csapattársak noszogatására vissza a gyászjelentésekhez egy régebbi sztorival: a háromszoros halál elrettentő históriájával!

 

elGábor Keselyűk Városa kampányában a csapat bejutott Riamos mágus varázstükrökkel teli tornyába, kiszabadította Riamost (aki amúgy vámpír volt) saját tükre fogságából, majd a háziúr engedélyével még egy kicsit körülnézett.

 

Találtunk egy hordozható méretű varázstükröt, ami a kaland szempontjából nagyon fontosnak látszott, de senki nem tudta megfejteni, hogyan működik. Burzaszp Serfiraz játékosa (szerénységem) kis tanakodás után bejelentette, hogy megpróbál átnyúlni a tükörfelületen, és közben arra koncentrál, ami a túloldalon van.

 

Elrontott mentő, a tükör egy pillanat alatt magába szippantotta Burzaszpot, aki azon nyomban csillagvámpírrá is vált (Halál #1, a csillagvámpír igazán nem játszható karakterfaj).

 

A mesélő elkérte a karakterlapot, majd rábökött a felszereléslista egy sorára: „Ez itt vörös esszencia a hátizsákodban?” Előkerül a Szörnyek és Kincsek, konkrétan a csillagvámpír leírása, amiben feketén-fehéren ott áll, hogy bármilyen esszenciával való kontaktus azonnal elpusztítja a csillagvámpírt (Halál #2).

 

A többi karakter, jobb ötletük nem lévén, elővettek egy mágikus üvegvágót, és megpróbálták valahogy azzal „kivágni” Burzaszpot a mágikus tükör fogságából, hátha attól visszaváltozik emberré. A dobást elszúrták: Burzaszp tényleg megjelent emberi formában, de többtucat apró darabra vágva a vágó hatalma által (Halál #3).

 

Extra: Kétségbeesésükben a többiek úgy döntöttek, hogy megpróbálják egy Polimorfizáció varázslattal egy darabba polimorfizálni Burzaszpot, hátha akkor még megmenthető. A mesélő rendes volt, megengedte… de gyengusre sikerült a dobás, tehát nem.

 

Nem számít: Nem sokkal az incidens előtt a frissen kiszabadított vámpírmágus megkérdezte a csapatot, hogy valaki nem ajánlana-e föl egy kis vért, mert sok évtizednyi (?) fogsága után elég gyenge. Miután szavát adta, hogy a halálos adagnál sokkal kevesebbet fog elszívni, Burzaszp vállalta a véradást, mert egy vámpírmágus hálája azért még hasznos lehet. Riamos tartotta magát az adott szóhoz, csak egy keveset szívott… azt azonban senki nem mondta neki, hogy a donort ne is fertőzze meg vámpirizmussal… Igazából nem számít, mert utólag a mesélő elárulta, hogy a vámpír-Burzaszp maradhatott volna egy (jelentős hátrányokkal, de ugyanakkor igen nagy hatalommal is bíró) JK – csak hát jött az a fránya tükör.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11181 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 18:10

Az ilyen "dobjál v. meghalsz" helyzetek azért idegesítők, mert többnyire előre nem látható helyről jönnek, a játékban hétköznapi és elvárt tevékenységek során, tehát nem kirívóan hülye vagy vakmerő lépések következményeként is ki lehet nyúvadni - pl. végiggyalogolás a dungeon folyosóján, csapdakeresés nincs meg, meghaltál. Ez ellen "védekezni" legfeljebb zenbuddhista nem-cselekvéssel lehetne (nem megyek le a folyosón, hagyom a f***ba a dungeont és elmegyek 0. szintű parasztokat fosztogatni, az is jobban megéri), ez meg a játék végét jelenti kb. Káprázatos koncepció, lássuk be.

 

Azon gondolkodom, hogy ha van egy "nem megtalálható" és halálos csapdákkal teli folyosó, amely "A" "dándzsön" egyetlen bejárata (a másik végén két sentry gun az Aliensből) akkor miért menjen le a karakterem? 

 

Miért ne kerítsek pár birkát, amelyeket beterelünk, amolyan kínai aknaszedő algoritmusként? 

 

És igen, ha tehetem, macerálom a környékbeli parasztokat, ha másért nem, azért, hogy mit tudnak a dándzsönről...



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 14:48

Auer: igen, ezért nem volt gond a sötételfes incidensből. Tudta a parti, hogy hova szól a menet, de nagy kockázat, nagy pénz (és TP) alapon bevállalta.

Alu: nem is használ senki Hold Person-t (sem). Nálunk elég gyakorik a kósza AoE-k, így nem nagyon éri meg erre varázslatot pazarolni.

Bulldy

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 14:05

 

 

Az 5e erre (is) találta ki az Inspirációt és a halál-mentők rendszerét. De ha az előbbit valaki túl rendszeridegennek is érezné (lásd a Kockák és Sárkányok idevágó videóját), az utóbbit meg túlbiztosításnak (lásd ennek a Marvin-féle kritikáját eme fórum több topicjában)


Az 5e halálmentőivel nincs semmi baj. Azt az egészen minimális háziszabályt kell meghozni, hogy a rontott halálmentők a következő long rest végéig megmaradnak, és rögtön megoldódik a levertek - healing word - levertek - healing word csikicsuki problémája.

Ez itt elég off, de 0hp-s karakterre Healing Word -öt szórni leginkább varázslatrekesz-pazarlás. Gyógyítasz kb 6hp-t rajta, amit egy goblin is simán leüt (ha olyan a kezdemény sorrend, még az előtt, hogy a gyógyított illető cselekedne). Magasabb szinten persze többet, de ott már sebzésből is több jön be, amivel a d4/varázslatszint hp gyógyítás nagyon nincs párhuzamban.

 

 

A 0 HP-s karakterre szórt Healing Word saccperkábé egy három körig aktív Hold Personnel ér fel action economy szempontjából: a cleric kidobja bonus actionből, tehát a saját körében nyugodtan tud sebezni és mozogni (+1 action a te oldaladnak), jó esetben a delikvens is felkel és csinál valamit (+1 action a te oldaladnak), és utána az ellenfél oldalának még el kell használnia egy cselekedetet arra, hogy visszaverje 0 HP-ra (-1 action az ellenfél oldalának).

 

Ezt a számítást valamennyire bonyolítják a következők: az ellenfél jöhet a leütött karakter előtt is, a frissen felkelt karakter 1 körnél akár lényegesen tovább is húzhatja értelmes AC vagy teleport spell birtokában, a leütött karakterre reagáló ellenfélnek nem kell humanoidnak lennie, viszont valamilyen területre ható effekttel extra action felhasználása nélkül is el lehet kapni a frissen magához tért karaktert. Ezek viszont nagyjából kiegyenlítik egymást (két pozitív, két negatív tényező), úgyhogy összességében kijelenthetjük, hogy a Healing Word egy első szintű slotból sok esetben jobban segíti a csapatodat, mint egy sikeresen létrehozott Hold Person.

 

A HW simán a játék második legtáposabb varázslata a Counterspell után.



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5125 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 14:05

Azért van különbség egy sötételf (magus kvázi legerősebb lénye) és egy kígyó, mezei csapda közt. Jobb helyeken a 2.ba nem halsz bele



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 13:42

Lehet, hogy nem tudok távkiértékelni, de még mindig te rinyálsz itt olyasmi miatt, ami mindenki másnak természetes és elfogadott.

Amit írtál, azt én láttam M*-ben, ahol a mesélő kb így mesélt:
- Mész az úton, megharap a kígyó, dobj Egészség-próbát -10-el.
- De még a leptápabb méreg is csak -6-ot ad...
- Ez egy nagyon halálos kígyófaj!

Meglepetés: többen nem mentünk többet azzal a mesélővel játszani, mert nem tetszett nekünk, ahogy kezeli a szabályokat. Bónusz kontent: ugyanezek az emberek nem váltottak mesélőt, mikor egy kráni kaland véletlen találkozásában egy sötételf egy lövéssel megölte a csapat barbárját. Ritka nagy pech volt (00 a találkozási táblázaton), rontott észlelés próba (már az, hogy dobhattunk egy sötételf ellenében észlelést, mesélői jófejség) és olyan karakter kapta a támadást, akinek volt esélye - de rosszat dobott. A parti nyugtázta, ment inkább más úton és leszűrte a tanulságot: Krán TÉNYLEG veszélyes hely.

Bulldy

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2278 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 13:23

Buildy, neked pszichológusnak kellett volna menned, mondták már? Ja nem, feltehetően mert a távkiértékelés még mindig nem megy (meglepi: senki nem játszik olyan rendszerrel, pláne csapattal 10+ éve, amit nem bír).

 

De hogy érzékeltetni próbáljam a problémát, ha jól értettem a költőt (Geoffrey), a mesélő nagy kegyesen megengedheti (? - nincs erre szabály?), hogy valaki mentőt dobjon instant kinyúvadás ellen, bár az ideális, f***a és kőkemény jelenet valahogy így néz ki (aki szerint nem, az gyerekes rinyagép):

 

- Mész az erdőben, megharapott egy mérges kígyó, meghaltál.

- Kösz, jót játszottunk.

 

 


Módosította Marvin: 2018.07.18, 13:27


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 13:09


Az 5e erre (is) találta ki az Inspirációt és a halál-mentők rendszerét. De ha az előbbit valaki túl rendszeridegennek is érezné (lásd a Kockák és Sárkányok idevágó videóját), az utóbbit meg túlbiztosításnak (lásd ennek a Marvin-féle kritikáját eme fórum több topicjában)


Az 5e halálmentőivel nincs semmi baj. Azt az egészen minimális háziszabályt kell meghozni, hogy a rontott halálmentők a következő long rest végéig megmaradnak, és rögtön megoldódik a levertek - healing word - levertek - healing word csikicsuki problémája.

Ez itt elég off, de 0hp-s karakterre Healing Word -öt szórni leginkább varázslatrekesz-pazarlás. Gyógyítasz kb 6hp-t rajta, amit egy goblin is simán leüt (ha olyan a kezdemény sorrend, még az előtt, hogy a gyógyított illető cselekedne). Magasabb szinten persze többet, de ott már sebzésből is több jön be, amivel a d4/varázslatszint hp gyógyítás nagyon nincs párhuzamban.

Bulldy

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 12:32

Az 5e erre (is) találta ki az Inspirációt és a halál-mentők rendszerét. De ha az előbbit valaki túl rendszeridegennek is érezné (lásd a Kockák és Sárkányok idevágó videóját), az utóbbit meg túlbiztosításnak (lásd ennek a Marvin-féle kritikáját eme fórum több topicjában)

 

Az 5e halálmentőivel nincs semmi baj. Azt az egészen minimális háziszabályt kell meghozni, hogy a rontott halálmentők a következő long rest végéig megmaradnak, és rögtön megoldódik a levertek - healing word - levertek - healing word csikicsuki problémája.



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 775 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.18, 08:14

Az ilyen "dobjál v. meghalsz" helyzetek azért idegesítők, mert többnyire előre nem látható helyről jönnek, a játékban hétköznapi és elvárt tevékenységek során, tehát nem kirívóan hülye vagy vakmerő lépések következményeként is ki lehet nyúvadni - pl. végiggyalogolás a dungeon folyosóján, csapdakeresés nincs meg, meghaltál. Ez ellen "védekezni" legfeljebb zenbuddhista nem-cselekvéssel lehetne (nem megyek le a folyosón, hagyom a f***ba a dungeont és elmegyek 0. szintű parasztokat fosztogatni, az is jobban megéri), ez meg a játék végét jelenti kb. Káprázatos koncepció, lássuk be.

A másik régisulis tétel, hogy a karakterek a cselekedeteik által válnak érdekessé, csak nehéz regényes és kalandos életutakat összehozni, ha a regényes életpálya az azon való heherészésben merül ki, hogy Brontó milyen különlegesen hülye és megalázó módon fingott ki a kőkemény funneling során 5 perccel azután, hogy lement a lépcsőn. A fiktív személyiségek kiteljesedésének nem tesz jót, ha eldobható papírfigurák (lásd az orastesi attitűdöt: mit érdekel engem, megnyomok-felrúgok mindent, mi történhet, legfeljebb dobok új karaktert). Ugyanakkor az is igaz, hogy a kalandok tétjét a valós veszély jelenti, a halál fenyegetésének ott kell lennie még az elvileg tápos kalandozók mindennapjaiban is. Megoldás nincs, legalábbis nekem nem jut eszembe semmi.


Az 5e erre (is) találta ki az Inspirációt és a halál-mentők rendszerét. De ha az előbbit valaki túl rendszeridegennek is érezné (lásd a Kockák és Sárkányok idevágó videóját), az utóbbit meg túlbiztosításnak (lásd ennek a Marvin-féle kritikáját eme fórum több topicjában), valamiféle újradobási lehetőség beépítése mégiscsak segít a problémán. Akár csak olyan formában, hogy minden játékos kalandalkamanként egyszer vagy kampányonként X alkalommal újradobhatja egy dobását, és a számára kedvezőbb eredményt veheti figyelembe. Ennek a mennyiségét vagy mértékét aztán ízlés és szetting alapján lehet szintfüggővé, szerepjáték-függővé, hőstett-függővé (pl. A Kard és Másodteremtés Reménypróbája), vagy bármi mástól függővé tenni.

De kezdek offtopik irányba elmozdulni...


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]