Ugrás tartalomhoz


Fotó

Gyászjelentések, avagy hogyan hunyt el a karaktered


  • Válasz írásához lépj be
52 hozzászólás érkezett eddig

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6212 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Ma, 14:48

Auer: igen, ezért nem volt gond a sötételfes incidensből. Tudta a parti, hogy hova szól a menet, de nagy kockázat, nagy pénz (és TP) alapon bevállalta.

Alu: nem is használ senki Hold Person-t (sem). Nálunk elég gyakorik a kósza AoE-k, így nem nagyon éri meg erre varázslatot pazarolni.

Bulldy

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1576 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Ma, 14:05

 

 

Az 5e erre (is) találta ki az Inspirációt és a halál-mentők rendszerét. De ha az előbbit valaki túl rendszeridegennek is érezné (lásd a Kockák és Sárkányok idevágó videóját), az utóbbit meg túlbiztosításnak (lásd ennek a Marvin-féle kritikáját eme fórum több topicjában)


Az 5e halálmentőivel nincs semmi baj. Azt az egészen minimális háziszabályt kell meghozni, hogy a rontott halálmentők a következő long rest végéig megmaradnak, és rögtön megoldódik a levertek - healing word - levertek - healing word csikicsuki problémája.

Ez itt elég off, de 0hp-s karakterre Healing Word -öt szórni leginkább varázslatrekesz-pazarlás. Gyógyítasz kb 6hp-t rajta, amit egy goblin is simán leüt (ha olyan a kezdemény sorrend, még az előtt, hogy a gyógyított illető cselekedne). Magasabb szinten persze többet, de ott már sebzésből is több jön be, amivel a d4/varázslatszint hp gyógyítás nagyon nincs párhuzamban.

 

 

A 0 HP-s karakterre szórt Healing Word saccperkábé egy három körig aktív Hold Personnel ér fel action economy szempontjából: a cleric kidobja bonus actionből, tehát a saját körében nyugodtan tud sebezni és mozogni (+1 action a te oldaladnak), jó esetben a delikvens is felkel és csinál valamit (+1 action a te oldaladnak), és utána az ellenfél oldalának még el kell használnia egy cselekedetet arra, hogy visszaverje 0 HP-ra (-1 action az ellenfél oldalának).

 

Ezt a számítást valamennyire bonyolítják a következők: az ellenfél jöhet a leütött karakter előtt is, a frissen felkelt karakter 1 körnél akár lényegesen tovább is húzhatja értelmes AC vagy teleport spell birtokában, a leütött karakterre reagáló ellenfélnek nem kell humanoidnak lennie, viszont valamilyen területre ható effekttel extra action felhasználása nélkül is el lehet kapni a frissen magához tért karaktert. Ezek viszont nagyjából kiegyenlítik egymást (két pozitív, két negatív tényező), úgyhogy összességében kijelenthetjük, hogy a Healing Word egy első szintű slotból sok esetben jobban segíti a csapatodat, mint egy sikeresen létrehozott Hold Person.

 

A HW simán a játék második legtáposabb varázslata a Counterspell után.



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5092 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Ma, 14:05

Azért van különbség egy sötételf (magus kvázi legerősebb lénye) és egy kígyó, mezei csapda közt. Jobb helyeken a 2.ba nem halsz bele



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6212 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Ma, 13:42

Lehet, hogy nem tudok távkiértékelni, de még mindig te rinyálsz itt olyasmi miatt, ami mindenki másnak természetes és elfogadott.

Amit írtál, azt én láttam M*-ben, ahol a mesélő kb így mesélt:
- Mész az úton, megharap a kígyó, dobj Egészség-próbát -10-el.
- De még a leptápabb méreg is csak -6-ot ad...
- Ez egy nagyon halálos kígyófaj!

Meglepetés: többen nem mentünk többet azzal a mesélővel játszani, mert nem tetszett nekünk, ahogy kezeli a szabályokat. Bónusz kontent: ugyanezek az emberek nem váltottak mesélőt, mikor egy kráni kaland véletlen találkozásában egy sötételf egy lövéssel megölte a csapat barbárját. Ritka nagy pech volt (00 a találkozási táblázaton), rontott észlelés próba (már az, hogy dobhattunk egy sötételf ellenében észlelést, mesélői jófejség) és olyan karakter kapta a támadást, akinek volt esélye - de rosszat dobott. A parti nyugtázta, ment inkább más úton és leszűrte a tanulságot: Krán TÉNYLEG veszélyes hely.

Bulldy

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2206 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Ma, 13:23

Buildy, neked pszichológusnak kellett volna menned, mondták már? Ja nem, feltehetően mert a távkiértékelés még mindig nem megy (meglepi: senki nem játszik olyan rendszerrel, pláne csapattal 10+ éve, amit nem bír).

 

De hogy érzékeltetni próbáljam a problémát, ha jól értettem a költőt (Geoffrey), a mesélő nagy kegyesen megengedheti (? - nincs erre szabály?), hogy valaki mentőt dobjon instant kinyúvadás ellen, bár az ideális, f***a és kőkemény jelenet valahogy így néz ki (aki szerint nem, az gyerekes rinyagép):

 

- Mész az erdőben, megharapott egy mérges kígyó, meghaltál.

- Kösz, jót játszottunk.

 

 


Módosította Marvin: Ma, 13:27


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6212 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Ma, 13:09


Az 5e erre (is) találta ki az Inspirációt és a halál-mentők rendszerét. De ha az előbbit valaki túl rendszeridegennek is érezné (lásd a Kockák és Sárkányok idevágó videóját), az utóbbit meg túlbiztosításnak (lásd ennek a Marvin-féle kritikáját eme fórum több topicjában)


Az 5e halálmentőivel nincs semmi baj. Azt az egészen minimális háziszabályt kell meghozni, hogy a rontott halálmentők a következő long rest végéig megmaradnak, és rögtön megoldódik a levertek - healing word - levertek - healing word csikicsuki problémája.

Ez itt elég off, de 0hp-s karakterre Healing Word -öt szórni leginkább varázslatrekesz-pazarlás. Gyógyítasz kb 6hp-t rajta, amit egy goblin is simán leüt (ha olyan a kezdemény sorrend, még az előtt, hogy a gyógyított illető cselekedne). Magasabb szinten persze többet, de ott már sebzésből is több jön be, amivel a d4/varázslatszint hp gyógyítás nagyon nincs párhuzamban.

Bulldy

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1576 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Ma, 12:32

Az 5e erre (is) találta ki az Inspirációt és a halál-mentők rendszerét. De ha az előbbit valaki túl rendszeridegennek is érezné (lásd a Kockák és Sárkányok idevágó videóját), az utóbbit meg túlbiztosításnak (lásd ennek a Marvin-féle kritikáját eme fórum több topicjában)

 

Az 5e halálmentőivel nincs semmi baj. Azt az egészen minimális háziszabályt kell meghozni, hogy a rontott halálmentők a következő long rest végéig megmaradnak, és rögtön megoldódik a levertek - healing word - levertek - healing word csikicsuki problémája.



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 656 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Ma, 08:14

Az ilyen "dobjál v. meghalsz" helyzetek azért idegesítők, mert többnyire előre nem látható helyről jönnek, a játékban hétköznapi és elvárt tevékenységek során, tehát nem kirívóan hülye vagy vakmerő lépések következményeként is ki lehet nyúvadni - pl. végiggyalogolás a dungeon folyosóján, csapdakeresés nincs meg, meghaltál. Ez ellen "védekezni" legfeljebb zenbuddhista nem-cselekvéssel lehetne (nem megyek le a folyosón, hagyom a f***ba a dungeont és elmegyek 0. szintű parasztokat fosztogatni, az is jobban megéri), ez meg a játék végét jelenti kb. Káprázatos koncepció, lássuk be.

A másik régisulis tétel, hogy a karakterek a cselekedeteik által válnak érdekessé, csak nehéz regényes és kalandos életutakat összehozni, ha a regényes életpálya az azon való heherészésben merül ki, hogy Brontó milyen különlegesen hülye és megalázó módon fingott ki a kőkemény funneling során 5 perccel azután, hogy lement a lépcsőn. A fiktív személyiségek kiteljesedésének nem tesz jót, ha eldobható papírfigurák (lásd az orastesi attitűdöt: mit érdekel engem, megnyomok-felrúgok mindent, mi történhet, legfeljebb dobok új karaktert). Ugyanakkor az is igaz, hogy a kalandok tétjét a valós veszély jelenti, a halál fenyegetésének ott kell lennie még az elvileg tápos kalandozók mindennapjaiban is. Megoldás nincs, legalábbis nekem nem jut eszembe semmi.


Az 5e erre (is) találta ki az Inspirációt és a halál-mentők rendszerét. De ha az előbbit valaki túl rendszeridegennek is érezné (lásd a Kockák és Sárkányok idevágó videóját), az utóbbit meg túlbiztosításnak (lásd ennek a Marvin-féle kritikáját eme fórum több topicjában), valamiféle újradobási lehetőség beépítése mégiscsak segít a problémán. Akár csak olyan formában, hogy minden játékos kalandalkamanként egyszer vagy kampányonként X alkalommal újradobhatja egy dobását, és a számára kedvezőbb eredményt veheti figyelembe. Ennek a mennyiségét vagy mértékét aztán ízlés és szetting alapján lehet szintfüggővé, szerepjáték-függővé, hőstett-függővé (pl. A Kard és Másodteremtés Reménypróbája), vagy bármi mástól függővé tenni.

De kezdek offtopik irányba elmozdulni...

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4218 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Ma, 07:41

Vannak bőven közös pontok, de úgy látom, ezek nem ezen a fórumon fognak előkerülni.

 

Értékén kell kezelni a ricsajt.  :kungfu:



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6212 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Ma, 06:25

Marvin szeret szenvedni. Nem bírja a csapattársai játékstílusát, nem szereti a rendszert, amiben játszanak és nem osztja a mesélő nézeteit a rendszer egyes elemeiről. Minden valamirevaló játékos ilyenkor másik partit keres, ami jobban megfelel az igényeinek.

De nem Marvin, ő inkább drámakirálynőt játszik egy sztorizgatós fórum-témában.

Bulldy

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5092 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Ma, 06:04

Kezdjek én is szar poénokat gyártani, hogy beilleszkedjek, vagy talán megerőlteti magát valaki a benyögésem értelmezésével?

 

Sztem lépj túl rajta. Én sem értem miért jó vinni d5 karaktert akiből ha egy megéri az első szintet akkor az a lottóötössel ér fel (hogy aztán köv alkalommal ugyanígy meghaljon) Ha nekik erre áll fel át hagyni kell, szerencsére rám nem kényszerítik a dolgot.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2206 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Tegnap, 23:20

Kezdjek én is szar poénokat gyártani, hogy beilleszkedjek, vagy talán megerőlteti magát valaki a benyögésem értelmezésével?



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6120 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Tegnap, 20:46

Uj varázslat Kard és mágiához:

 

Marvin véget nem érő rinyája

Szint: Var5

Távolság: közepes

Hatóidő: szint*10 kör

Terület: d8 lény

Mentő: speciális

 

Aki hallgatja, annak akarat és kitartás mentőt kell dobnia, amennyiben egyedül van, úgy -3 jár rá, ha többen, akkor mindenkinek -1 van, ha kevesebben vannak, mint amennyi lényre hatna (tehát, ha a d8-on 6 lényre hatna, de csak hárman vannak, akkor -1 mindenkinek).

Akin a varázslat hatott, az minden körben veszít d3 ideiglenes HP-t. Amennyiben ettől elájulna, úgy másnap újabb kitartás és akarat mentőket kell dobni, ha ez nincs meg, akkor aznapra minden dobására annyi negatívum járul, amennyivel a mentőt elrontotta, valamint ugyanennyi napig depresszió fogja gyötörni. :otlet:


Módosította Orastes: Tegnap, 20:46


elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4218 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Tegnap, 15:15

Leborulok Degecz új birtokosa előtt. :leborul:



Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 562 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Tegnap, 14:59

Z4Winut.gif
sFaS6Z5.gif
  • strato, elGabor, chomy and 2 others like this

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2206 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Tegnap, 14:17

Geoffrey érvelése lenyűgöző, de szerintem az a kemény, nem a Rolling Stones, ha a mesélő ott helyben azt nyír ki, akit akar (bár tulajdonképpen ez a helyzet), a rinyáló játékost meg elküldi kapálni meg a hadseregbe meg Vietnámba, ott megtanulják.

 

Megdöbbentő, de narratív rendszerekben is van mechanika többnyire a karakterek megpusztulására, meg is tudnak, sőt arra is volt példa különféle D&D-kiadásokban szűkebb ismeretségi körömben, hogy a _játékos_ drámai okokból karaktere meghalása mellett döntött (nem egyenlő a "kapjátok be, beugrok a sárkány szájába" hisztivel). Az ilyen "dobjál v. meghalsz" helyzetek azért idegesítők, mert többnyire előre nem látható helyről jönnek, a játékban hétköznapi és elvárt tevékenységek során, tehát nem kirívóan hülye vagy vakmerő lépések következményeként is ki lehet nyúvadni - pl. végiggyalogolás a dungeon folyosóján, csapdakeresés nincs meg, meghaltál. Ez ellen "védekezni" legfeljebb zenbuddhista nem-cselekvéssel lehetne (nem megyek le a folyosón, hagyom a f***ba a dungeont és elmegyek 0. szintű parasztokat fosztogatni, az is jobban megéri), ez meg a játék végét jelenti kb. Káprázatos koncepció, lássuk be.

 

A másik régisulis tétel, hogy a karakterek a cselekedeteik által válnak érdekessé, csak nehéz regényes és kalandos életutakat összehozni, ha a regényes életpálya az azon való heherészésben merül ki, hogy Brontó milyen különlegesen hülye és megalázó módon fingott ki a kőkemény funneling során 5 perccel azután, hogy lement a lépcsőn. A fiktív személyiségek kiteljesedésének nem tesz jót, ha eldobható papírfigurák (lásd az orastesi attitűdöt: mit érdekel engem, megnyomok-felrúgok mindent, mi történhet, legfeljebb dobok új karaktert). Ugyanakkor az is igaz, hogy a kalandok tétjét a valós veszély jelenti, a halál fenyegetésének ott kell lennie még az elvileg tápos kalandozók mindennapjaiban is. Megoldás nincs, legalábbis nekem nem jut eszembe semmi. 

 

 

 

 


  • HalfDemon kedvelte ezt

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4218 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Tegnap, 11:57

It idézném Geoffrey klasszikussá vált (persze túlzásokkal operáló) eszmefuttatását:

"Save vs. _______ or you die," is lenient.

One of the things I see some gamers complain about OD&D and OAD&D modules (especially Tomb of Horrors) is the number of "save or die" situations. They tend to say such things are not fair. 

I agree. It is NOT fair. 

If a black mamba bites your character, your character should automatically die, no saving throw. But for the whiners, crybabies, and bedwetters out there, Dave Arneson (IIRC) invented the saving throw. When a character found himself in a certain death situation, he was generously given a chance to escape death by making a saving throw. This was a CONCESSION. 

So next time you hear someone whine about having to save or die, tell him he should be THANKING you for being indulgent enough with him to allow him a saving throw instead of automatic death.

  

I hope nobody misunderstood me to say that I don't think saving throws should be used. I'm definitely in favor of retaining them in the game. My point is that every time the players have to make a saving throw (rather than suffering automatic death), they should be thanking the game gods (in this case, Arneson). Saving throws are like D&D's "get out of jail free" cards. The Judge is never obligated to allow a saving throw. There are some situations in which he shouldn't allow a save. "You did WHAT? You're dead."

 

 

Ezt nem azért másolom be, mert lépten-nyomon alkalmaznám a save-or-die helyzeteket, de tényleg jól rávilágít arra, hogy honnan jött és mit jelent ez a szabály. És persze:

 

86a.gif

(...)

0046_11.gif


  • pierredelacroix kedvelte ezt

chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1936 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Tegnap, 11:24

Mennyivel modernebb és tudományosabb lenne a kockátlan és mesélőteli változat!

- Szerinted meghalt a karaktered?

- Nem.

- Köszönöm, akkor menjünk is tovább.

 

...bár kicsit értelmetlen volna ez a topic. ;)


  • Premier és aluminiumtrioxid kedveli ezt.

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2206 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.16, 20:14

F***omat a tudományos szerepjátékrendszerekbe (dobjál - nincs meg - meghaltál, hahaha, hogy lehettél ilyen hülye), és akkor még rendkívül nőies voltam.


Módosította Marvin: 2018.07.16, 20:15

  • elGabor és Orastes kedveli ezt.

Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 562 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.16, 19:22

Ponciust még ne temessük, a Piócárium csodákra képes! 

 

Kivéve, ha a játékosa húszoldalú kockával megint 3-ast dob...


  • elGabor és Orastes kedveli ezt.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]