Ugrás tartalomhoz


Fotó

Gyászjelentések, avagy hogyan hunyt el a karaktered


  • Válasz írásához lépj be
64 hozzászólás érkezett eddig

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.18, 07:41

Vannak bőven közös pontok, de úgy látom, ezek nem ezen a fórumon fognak előkerülni.

 

Értékén kell kezelni a ricsajt.  :kungfu:



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6489 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.18, 06:25

Marvin szeret szenvedni. Nem bírja a csapattársai játékstílusát, nem szereti a rendszert, amiben játszanak és nem osztja a mesélő nézeteit a rendszer egyes elemeiről. Minden valamirevaló játékos ilyenkor másik partit keres, ami jobban megfelel az igényeinek.

De nem Marvin, ő inkább drámakirálynőt játszik egy sztorizgatós fórum-témában.

Bulldy

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5186 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.18, 06:04

Kezdjek én is szar poénokat gyártani, hogy beilleszkedjek, vagy talán megerőlteti magát valaki a benyögésem értelmezésével?

 

Sztem lépj túl rajta. Én sem értem miért jó vinni d5 karaktert akiből ha egy megéri az első szintet akkor az a lottóötössel ér fel (hogy aztán köv alkalommal ugyanígy meghaljon) Ha nekik erre áll fel át hagyni kell, szerencsére rám nem kényszerítik a dolgot.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2407 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.17, 23:20

Kezdjek én is szar poénokat gyártani, hogy beilleszkedjek, vagy talán megerőlteti magát valaki a benyögésem értelmezésével?



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6202 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.17, 20:46

Uj varázslat Kard és mágiához:

 

Marvin véget nem érő rinyája

Szint: Var5

Távolság: közepes

Hatóidő: szint*10 kör

Terület: d8 lény

Mentő: speciális

 

Aki hallgatja, annak akarat és kitartás mentőt kell dobnia, amennyiben egyedül van, úgy -3 jár rá, ha többen, akkor mindenkinek -1 van, ha kevesebben vannak, mint amennyi lényre hatna (tehát, ha a d8-on 6 lényre hatna, de csak hárman vannak, akkor -1 mindenkinek).

Akin a varázslat hatott, az minden körben veszít d3 ideiglenes HP-t. Amennyiben ettől elájulna, úgy másnap újabb kitartás és akarat mentőket kell dobni, ha ez nincs meg, akkor aznapra minden dobására annyi negatívum járul, amennyivel a mentőt elrontotta, valamint ugyanennyi napig depresszió fogja gyötörni. :otlet:


Módosította Orastes: 2018.07.17, 20:46


elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.17, 15:15

Leborulok Degecz új birtokosa előtt. :leborul:



Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 589 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.17, 14:59

Z4Winut.gif
sFaS6Z5.gif

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2407 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.17, 14:17

Geoffrey érvelése lenyűgöző, de szerintem az a kemény, nem a Rolling Stones, ha a mesélő ott helyben azt nyír ki, akit akar (bár tulajdonképpen ez a helyzet), a rinyáló játékost meg elküldi kapálni meg a hadseregbe meg Vietnámba, ott megtanulják.

 

Megdöbbentő, de narratív rendszerekben is van mechanika többnyire a karakterek megpusztulására, meg is tudnak, sőt arra is volt példa különféle D&D-kiadásokban szűkebb ismeretségi körömben, hogy a _játékos_ drámai okokból karaktere meghalása mellett döntött (nem egyenlő a "kapjátok be, beugrok a sárkány szájába" hisztivel). Az ilyen "dobjál v. meghalsz" helyzetek azért idegesítők, mert többnyire előre nem látható helyről jönnek, a játékban hétköznapi és elvárt tevékenységek során, tehát nem kirívóan hülye vagy vakmerő lépések következményeként is ki lehet nyúvadni - pl. végiggyalogolás a dungeon folyosóján, csapdakeresés nincs meg, meghaltál. Ez ellen "védekezni" legfeljebb zenbuddhista nem-cselekvéssel lehetne (nem megyek le a folyosón, hagyom a f***ba a dungeont és elmegyek 0. szintű parasztokat fosztogatni, az is jobban megéri), ez meg a játék végét jelenti kb. Káprázatos koncepció, lássuk be.

 

A másik régisulis tétel, hogy a karakterek a cselekedeteik által válnak érdekessé, csak nehéz regényes és kalandos életutakat összehozni, ha a regényes életpálya az azon való heherészésben merül ki, hogy Brontó milyen különlegesen hülye és megalázó módon fingott ki a kőkemény funneling során 5 perccel azután, hogy lement a lépcsőn. A fiktív személyiségek kiteljesedésének nem tesz jót, ha eldobható papírfigurák (lásd az orastesi attitűdöt: mit érdekel engem, megnyomok-felrúgok mindent, mi történhet, legfeljebb dobok új karaktert). Ugyanakkor az is igaz, hogy a kalandok tétjét a valós veszély jelenti, a halál fenyegetésének ott kell lennie még az elvileg tápos kalandozók mindennapjaiban is. Megoldás nincs, legalábbis nekem nem jut eszembe semmi. 

 

 

 

 



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.17, 11:57

It idézném Geoffrey klasszikussá vált (persze túlzásokkal operáló) eszmefuttatását:

"Save vs. _______ or you die," is lenient.

One of the things I see some gamers complain about OD&D and OAD&D modules (especially Tomb of Horrors) is the number of "save or die" situations. They tend to say such things are not fair. 

I agree. It is NOT fair. 

If a black mamba bites your character, your character should automatically die, no saving throw. But for the whiners, crybabies, and bedwetters out there, Dave Arneson (IIRC) invented the saving throw. When a character found himself in a certain death situation, he was generously given a chance to escape death by making a saving throw. This was a CONCESSION. 

So next time you hear someone whine about having to save or die, tell him he should be THANKING you for being indulgent enough with him to allow him a saving throw instead of automatic death.

  

I hope nobody misunderstood me to say that I don't think saving throws should be used. I'm definitely in favor of retaining them in the game. My point is that every time the players have to make a saving throw (rather than suffering automatic death), they should be thanking the game gods (in this case, Arneson). Saving throws are like D&D's "get out of jail free" cards. The Judge is never obligated to allow a saving throw. There are some situations in which he shouldn't allow a save. "You did WHAT? You're dead."

 

 

Ezt nem azért másolom be, mert lépten-nyomon alkalmaznám a save-or-die helyzeteket, de tényleg jól rávilágít arra, hogy honnan jött és mit jelent ez a szabály. És persze:

 

86a.gif

(...)

0046_11.gif



chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2000 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.17, 11:24

Mennyivel modernebb és tudományosabb lenne a kockátlan és mesélőteli változat!

- Szerinted meghalt a karaktered?

- Nem.

- Köszönöm, akkor menjünk is tovább.

 

...bár kicsit értelmetlen volna ez a topic. ;)



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2407 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.16, 20:14

F***omat a tudományos szerepjátékrendszerekbe (dobjál - nincs meg - meghaltál, hahaha, hogy lehettél ilyen hülye), és akkor még rendkívül nőies voltam.


Módosította Marvin: 2018.07.16, 20:15


Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 589 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.16, 19:22

Ponciust még ne temessük, a Piócárium csodákra képes! 

 

Kivéve, ha a játékosa húszoldalú kockával megint 3-ast dob...



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 903 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.16, 13:56

"A garabonciások nyilaitól* ments meg, Uram, minket!"

*(és mandragórával megmérgezett tőreitől)

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2407 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.16, 13:43

Ponciust még ne temessük, a Piócárium csodákra képes! Pláne ha a Mindenható is érdekelt a dologban, és a búcsúcédulák óta tudjuk, hogy ő sok mindenben érdekelt. Ha meg mégsem, alighanem Ponciusnak lesz a legmenőbb nyughelye a világon, az általa alapított luxusfürdőkomplexum külön márványtermében, de inkább hagyjuk is ezt egyelőre.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8049 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.16, 12:48

  • Gábriel Deák, 3. szintű varázsló, lenyilazták a garabonciások.
  • Cézár (NJK), kutya, őt is lenyilazták a garabonciások, pedig túlélte a halálbirkákat és az óriáspókokat is.

 
Garaboncias, ez nem volt szép tőled!  :nono:  :rohog:



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.16, 12:26

A hétvégi termés:

  • Carlo (NJK), íjász, lelépett a csapatból, de Xyntillan kastélyából kifelé felfalták a helyi rémek.
  • Tiziano (NJK), íjász, pókméreg áldozatává vált, miután a kompánia felgyújtotta az óriáspókok fészkét.
  • Reinhardt Metz atya, 6. szintű pap, a csapat egyik nagy túlélője, aki elérte a KéK legmagasabb szintjét. Kővé vált, miután egy szerelmi bájital hatása alatt megcsókolta egy szép leány szobrát. Később egy elfogott aranyhaltól szerzett kívánság segítségével épen és egészségesen sikerült visszahozni az életbe (csak félig számít).
  • Piócás Poncius, 6. szintű tolvaj, a csapat másik nagy túlélője. Kétszer halt meg a kaland során; először akkor, amikor megpróbálta kinyerni a legyőzött halálbirkák mérgét, és eltolta a mentődobását. Sajnos Ponciuson még a farkasbánat (~hegyi árnika) sem segített, amit azért adtak be neki, hogy hátha hatásos a báránybőrbe jutott farkasok ellen (lehetett volna, de Poncius a második mentőjét is eltolta). Ezt követően, mikor éppen rögtönzött halotti ágyán, egy Cecil nevű beszélő asztalon cipelték, hirtelen köhögve felült és jobban lett (a játékosnak eszébe jutott, hogy tolvajként volt +2 a méreg elleni mentőjére). Ezután egy kínos jelenet következett, amikor Poncius visszakövetelte a társai által már elosztott cuccait. A kaland végén azonban újra halálát lelte, amikor Runcius Malévol, az erdő mélyén élő garabonciások/ gonosz druidák vezetője egy mandragórával megmérgezett tőrrel szíven döfte, és Poncius harmadszor is elrontotta a mentődobását. Saját tulajdonú gyógyfürdő-komplexumában, a mérgek és betegségek kezelésében élenjáró Piócáriumban talán még van egy esélye...
  • Gábriel Deák, 3. szintű varázsló, lenyilazták a garabonciások.
  • Cézár (NJK), kutya, őt is lenyilazták a garabonciások, pedig túlélte a halálbirkákat és az óriáspókokat is.


Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 115 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.05, 15:38

Hát szinte pont így volt! Csak már menet közben vesztek össze.

 

Eszembe jutott egy saját karakter is.

 

A második Codex-es karakterem, egy "csendes őrült" varázslóféle volt, aki festő is volt. Művészeti okokból az örök életet kereste, és mivel a másik mesélő is kezdő volt, így mindenféle karaktert lehetett indítani.

 

Már nem első szintű volt, így hozzájutott rúnák rajzolásához. Most pontosan nem emlékszem a nevére de van valami rúna a Grimoire-ban, amit mi úgy értelmeztünk, hogy aki ezt magára írja az őrült, de ha meghal élőholtként feltámad. Most a KM engedte ezt, hogy megszerezzem.

 

Megbeszéltük, hogy kb. x hónap és addigra megtanulom. A következő kaland elején jeleztem, hogy letelt az x hónap, szerintem kész és megtanultam. A KM mondta, hogy rendben van magadra vésted.

 

Természetesen valami szörny halára sebezte a karakterem, ami a rúna miatt a következő alkalomra, mit élőholt eltámad és a csapattal tarthattam. Hiába ilyen idők voltak 20 éve nálunk...

Még pár szintet léphettem is, sőt a "Császár" valamelyik adminisztrátorától még tartósítót is szereztem, hogy jobban emberi alakom maradjon. Hihetetlen milyen jókat játszottam akkor, de aztán megbeszéltünk, hogy ez kicsit erős lett, aztán elindítottam egy új karaktert.

 

Bár visszagondolva, elég rossz " lich " lehettem, mert egyetlen falvat se mészároltam le és nem végeztem szörnyű szertartásokat. 

 

 

 


Módosította Symur: 2018.07.05, 15:40


Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2912 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.05, 11:52

És azt ismered, hogy a Domvik pap, a Ranagol pap, a boszorkány és a pyarroni lovag bemegy a kocsmába...

:lol:



Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 115 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.05, 11:08

Nagyjából idetartozik, karakterhalál az van benne.

 

Kb. első fél éves mesélésem esetén fordult elő.

Nem teljesen kezdő csapat, mindenki saját maga otthonról hozta a karakterét.

Mikor megérkeztek, kiderült, hogy van 1 Domvik pap, 1 Ranagol pap vagy paplovag, 1 boszorkány meg 1 pyarroni lovag.

 

Kérdeztem a csapattól, hogy rendben lesz ez így? Mindenki azt mondta, persze, semmi baj...

 

A következő alkalomra kb. a pyarroni Lovag karaktere maradt életben...

Mert a papok összevesztek a küldetés megoldásának a módján és mágiával+agresszívan oldották meg a nézeteltérést... 

 

Azóta részletesen leegyeztetem, hogy ki milyen karakterrel jön...



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2912 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.04, 12:48

Karakterhalálhoz (nem enyém, Csabi barátunké, de én írom le!) vezető valószínűtlen eseménysor Darklight: Memento Mori társasjátékban, ami gyakorlatilag komplett szerepjátékként működik. 

 

Első dungeon-kúszásunk után 1. szintű csapatunk hosszú út végén megérkezik  a környék legnagyobb kisvárosába. Nekromanta barátunk kevéske pénzét kamatoztatni akarja: észreveszi, hogy a kocsmában egyéb opciók mellett szerencsejátékkal is lehet próbálkozni. Elme (~intelligencia) próbákkal lehet játszani. Mivel a Nekró Elme értéke amúgy is brutális (6), elszalad még gyorsan szintet lépni a céhházba (Elme 7!), majd irány másnap a kocsma.

 

A játék mechanikája: egy körben annyi d6-tal dob, amennyi az Elme értéke (7). Ahány 6-ost dob, annyi x 10 aranykorona kerül a nyereményalapba. Kiveheti, vagy tovább játszhat - de ha nem dob egy 6-ost sem, akkor az összegyűlt nyereményt elveszíti. 
Csabi elkezd játszani, 40 korona összegyűlt, kockáztat még egy kört... és 7 kockából egy 6-os sincs. Sebaj, ezért tartalékolt egy egyszer használatos mágikus talizmánt, amivel újradobhatja egy dobása összes kockáját. Újabb 7 kockából (tehát egymás után 14 dobásból) ismét nincs 6-os! :aaaaa: Elvesztette a pénzét.

 

Másnap még kölcsön pénzből elmegy a gyógyítóhoz, hogy az út során összeszedett Súlyos Sebekből (max Health csökkentés) leszedessen magáról. Sajnos a gyógyítás során ismét rosszat dobott (2d6=12) véletlen hatás táblán... lappangó, veleszületett betegséget diagnosztizáltak nála.  :orrverzes: 
100 koronáért a gyógyító kikezelné, de ha nem, sérül 5 Health-et, amint elhagyja a várost. 

4 Health-e maradt, többiek addigra már távoztak a városból, pénze nincs elég...

 

Így szegény nekromantánk áldozatául esett frissen diagnosztizált betegségének - mivel előtte óriási pechére elvesztette a pénzét, így nem tudta miből gyógyíttatni magát. :pityereg: 

Dicső vég egy dicső kalandozónak!  :gitar:


Módosította Glowface: 2018.07.04, 12:52



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]