Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Hősök Hajnala: Árnyak a régmúltból (DnD5 kalandmodul)


  • Válasz írásához lépj be
22 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4393 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.21, 20:23

Van olyan D&D-s kaland, amiben a "főszörny" végig legyőzhetetlenül erős marad, nem szerezhet a csapat sem olyan cuccost, ami az egyetlen gyengesége, de mégis szórakoztató és élvezetes marad? Nem gúnyból kérdem, vagy ilyesmi, tényleg kíváncsi vagyok, a "genre" mennyire köti meg a kalandmodult írók kezét.
 

 

 

Nekem is eszembe jut pár:

 

- a Godbound-hoz kiadott szinte összes kaland ilyen. Nincs "főszörny", mert az ellenfelek gyakorlatilag esélytelenek a karakterekhez képest. A lényeg inkább az, hogy a "modul" során milyen módszereket alkalmaznak, és hogy mik a konfliktus utóhatásai.

 

- Raggi dolgai is ilyenek, bár a szórakoztató és élvezetes nem biztos, hogy igaz rá.

 

- a Vault of Larin Karr-ban nem feltétlenül van boss. (pl. lehet velük tárgyalni, kijátszani egymás ellen, stb.) Így végiggondolva az egész széria ilyen (crucible of freya)

 

 

Szerintem nem ritka az ilyen kaland, bár az biztos, hogy kevesebb van, mint önmagában játszható D&D konverzióból.


Módosította galu22: 2018.09.21, 20:24


aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.21, 19:59

 

 

Milyen kár, hogy a leginkább broken kasztok és buildek PHB1-esek...

 

Azért a DM-nek csak könnyebb kezelni egy tucatnyi kasztot, mint a teljes termékpalettányi PrC-t (licensee kiadványokról nem is beszélve).

 

Ezt aláírom, viszont az is igaz, hogy a mesélőnek lényegesen könnyebb úgy balanszolnia, ha spellcasternek valami beguiler vagy dread necromancer jellegű, korlátozottabb mágiahasználó jön a magasabb szinten félistennek számító wizard helyett, skill monkeynek meg a kb. hasznavehetetlenné nerfelt rogue helyett factotum vagy bárd.



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 667 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.21, 19:25

 

Milyen kár, hogy a leginkább broken kasztok és buildek PHB1-esek...

 

Azért a DM-nek csak könnyebb kezelni egy tucatnyi kasztot, mint a teljes termékpalettányi PrC-t (licensee kiadványokról nem is beszélve).

 

chomy

Ja, néztem Drivethru-n... jöhetne a többi is!

Barakus, Larin Karr, Abysthor, stb.



chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1972 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.21, 12:27

DiMalto: a Frog God folyamatosan konvertálja a régebbi  cuccait 5E-re. Nemrég kalapoztak sikeresen  a Rappan Athuk és a City of Brass konverzióra Kickstarteren, de van már Bard's Gate, Quests of Doom 1-4, The Blight, Borderland Provinces is, és gondolom nem is fognak itt megállni. :)

(Ráadásul Humble Bundle-ön is szokták osztogatni PDF-ben bagóért.)



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 757 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.21, 10:33

A többkasztúság táposságából a Pathfinder azért jelentősen visszavett a D&D 3.0 és 3.5 változataihoz képest. Legalább is a Pathfinder első kiadása, a másodikkal még csak messziről szemezgetek. :)



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.21, 10:19

Ezért kell limitálni a játékosok által használható könyveket a PHB-(k)ra

 

Milyen kár, hogy a leginkább broken kasztok és buildek PHB1-esek...



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 667 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.21, 09:12

A D&D-ből (vagyis a Pathfinderből) akkor szerettem ki, de nagyon, amikor már meguntam, hogy minden héten az aktuális, az egyre fejlettebb, minmaxolt csapathoz már egyre nehezebben igazítható főszörny volt terítéken egy kiszámítható minion - clue - minion leader - clue - boss - reward - next forgatókönyv szerint, miközben a kaland "romantikája" elveszett belőle. (És ez fordítva is igaz volt: ha nem konvencionális kalandot akartam mesélni, a csapatot egyre inkább már csak a hatékonyabb "bab - AC - save" mechanika érdekelte. Ezért is fordultam a mini-rendszerek / WFRP / SotDL / SaWo / stb. felé, de ez más történet.) Van egy bizonyos szórakoztatási faktora, de engem egy idő után untat. Ez persze nem negligálja Glowface indoklását, hogy versenyen kvázi muszáj így csinálni. Csak pár éve kiestem már a D&D-ből és a "TÁP" versenyen kívüli használata kapcsán ötlött fel mindez bennem.

 

Ezért kell limitálni a játékosok által használható könyveket a PHB-(k)ra, a többkasztúságot meg keményebben korlátozni ("nem").

 

Komolyan mondom, a 3.5-el máig ellennék, csak azt is elqrták a sok kieggel, presztízzsel; pedig a PHB/DMG/MM folytatásokkal, 1-2 plusz alapkaszttal simán letudhatták volna a tápot, és fókuszálhattak volna (kalandközpontú) világleírásra, modulgyűjtményekre, stb. Ja, hogy az már nem ment... hát szerencsére jött az 5e.

 

+ Ha már szóba kerültek régebbi kiadványok kiadványok....

Arról olvasott már valaki hírt, hogy a Frog God Games, vagy valamelyik másik cég adna ki újra régebbi modulokat 5e alatt?

Szvsz nem lenne rossz, és talán nem is olyan nagy meló átírni.



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2882 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.21, 07:56

Halvány sejtés: szerintem a 3.X, Pathfinder, 4E különösen kedvez a játékstílusnak, amiből Petrus kiábrándult. Részletes és kiegyensúlyozott harci statok, buildek, különféle képességek rendszere, társasjtékszerű fókusz a harcon mint a játék önálló modulján, a kreatív/alternatív megoldásokat háttérbe helyező, a core harci mechanikákra építő rendszer. Ilyen rendszerekben persze, hogy a játékosok elvárásai is a buildjeik kipróbálására és használatára fókuszálnak, és a kalandot tervező mese agya is ebbe az irányba lejt.
5e is hasonló tud lenni, de más preferenciájú csapatoknak talán jobban megadja a lehetőséget eltérő játékstílusra.
És persze, van sok más rpg, aminek nem ennyire az absztrakt és kompakt harcrendszer a fókusza.

chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1972 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.20, 19:03

Petrus: egyáltalán nem tetszik a következtetésed. :) A kis gondolkodás azért kéne, mert nem kalendárium a fejem, nem azért, mert annyira kevés ellenpélda van. Amiket kiemeltem, azokat olvastam mostanában.

Nyilván van tipikus "DnD-s kaland", de szerintem elég széles a spektrum, és tökmás tud/szokott lenni egy jól összerakott oldschool meg newschool kaland. A DCC meglepően sokszor nem dungeon-orientált egyébként (bár általában erősen helyszínorientált, vagy helyszínorientált is). De nem a rendszer köt meg, hanem az a baj, hogy mindenki a megszokásokat meg a "legendás" előképeket követi, és ezzel a saját kezeit köti meg.

Mindezek miatt nem érzem úgy, hogy egy hullámhosszon lennénk, amikor a DnD-s kaland jellemzőiről (vagy korlátairól) beszélünk.

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.20, 17:19

Inkább az elhajlásokra voltam kíváncsi, létezik-e ilyen, és meg kell-e erőszakolni hozzá a stílust, hogy működjön. A D&D-ből (vagyis a Pathfinderből) akkor szerettem ki, de nagyon, amikor már meguntam, hogy minden héten az aktuális, az egyre fejlettebb, minmaxolt csapathoz már egyre nehezebben igazítható főszörny volt terítéken egy kiszámítható minion - clue - minion leader - clue - boss - reward - next forgatókönyv szerint, miközben a kaland "romantikája" elveszett belőle. 

 

 

Egyébként a Kígyó Visszatér is egészen jó ebből a szempontból (a zárójelenethez vezető részkalandok között több olyan is van, amit meg lehet oldani harc nélkül, maga a zárójelenet pedig egy minijáték, aminek az a tétje, hogy a JK-k el tudnak-e menekülni az őket üldöző legyőzhetetlen kísértethajó elől).



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4086 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.20, 15:10

@chomy:
Köszi a tippeket, azt a Sword of Air-t megnézem majd. (A RA-t ismerem, az nekem túlságosan "déndzsönös", csakúgy, mint a DCC dolgai.) De akkor mégis csak ott van a kutya elásva, hogy "kis gondolkodás után még biztos össze tudnék kaparni párat", vagyis kimondható(?), hogy D&D-ben a stílus definiálja a kalandot. :) Ami nem baj, D&D-t játszva pontosan tudhatod, mire számíthatsz (mint ahogy egy csomó más játékra is igaz ez).
Inkább az elhajlásokra voltam kíváncsi, létezik-e ilyen, és meg kell-e erőszakolni hozzá a stílust, hogy működjön. A D&D-ből (vagyis a Pathfinderből) akkor szerettem ki, de nagyon, amikor már meguntam, hogy minden héten az aktuális, az egyre fejlettebb, minmaxolt csapathoz már egyre nehezebben igazítható főszörny volt terítéken egy kiszámítható minion - clue - minion leader - clue - boss - reward - next forgatókönyv szerint, miközben a kaland "romantikája" elveszett belőle. (És ez fordítva is igaz volt: ha nem konvencionális kalandot akartam mesélni, a csapatot egyre inkább már csak a hatékonyabb "bab - AC - save" mechanika érdekelte. Ezért is fordultam a mini-rendszerek / WFRP / SotDL / SaWo / stb. felé, de ez más történet.) Van egy bizonyos szórakoztatási faktora, de engem egy idő után untat. Ez persze nem negligálja Glowface indoklását, hogy versenyen kvázi muszáj így csinálni. Csak pár éve kiestem már a D&D-ből és a "TÁP" versenyen kívüli használata kapcsán ötlött fel mindez bennem.

@theomer:
Biztos nem ott olvastam, egy rpg.net-es "101 szokatlan fantasy kalandötlet" topikot nyálaztam végig nemrég, abban volt. (Ha valakit csak a kigyűjtés érdekel, feltölthetem. Egész jó és használható ötletek vannak benne.)

chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1972 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.19, 22:11

Petrus: hirtelen az alábbiak jutnak eszembe... minor spoilers ahead:

- Rappan Athuk, avagy az út a fontos, nem a cél: ha eljutsz a végére, az már önmagában bravúros teljesítmény, és ha lemásztál olyan mélyre, akkor valószínűleg azért tetted, mert szórakoztatott a kaland. Szóval halj meg méltósággal. ;)

 

- Sword of Air: nincs kimondott 'boss', és elvileg a kaland befejezhető totális győzlemmel, de Bill Webb egy köcsög. Tippem szerint (ha a DM valóban pártatlan marad) a kalandok minimum 50%-ában beszopják a játékosok a félrevezetéseket, aminek a következménye, hogy beszopják a kaland végét is. Ami amellett, hogy TPK, egy kisebb démonapokalipszis is egyben. A leginkább 'boss'-nak nevezhető szörnyeteg is legyőzhetetlen (bár vannak statjai, de milyenek). Egyszerűen nem az a cél, hogy diadalmaskodjanak felette, hanem... valami más. Talán ez a legjobb példa arra, amit látni szeretnél.

 

- Kisebb léptékeken: DCC, Jewels of the Carnifex. Bár itt nézőpont kérdése, hogy ki az igazi főgeci, de aki szerintem leginkább az, az még csak statokkal sem rendelkezik, annyira legyőzhetetlen - egy sötét istennő, akit maga a parti szabadít el. Sztenderd newschool D&D-ben szvsz lenne valami mód a legyőzésére vagy a hiba visszafordítására - itt nincs.

 

Első körben ennyi, de kis gondolkodás után még biztos össze tudnék kaparni párat, ahol vagy nincs boss egyáltalán, vagy nem tipikus bossfight a kaland "vége".



theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 173 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.19, 21:14

 

Spoiler

 

Valami ilyesmi volt a Rúnában a kalandötletek között.


Módosította theomer: 2018.09.19, 21:14


Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4086 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.19, 20:42

Van olyan D&D-s kaland, amiben a "főszörny" végig legyőzhetetlenül erős marad, nem szerezhet a csapat sem olyan cuccost, ami az egyetlen gyengesége, de mégis szórakoztató és élvezetes marad? Nem gúnyból kérdem, vagy ilyesmi, tényleg kíváncsi vagyok, a "genre" mennyire köti meg a kalandmodult írók kezét.
Mondjuk ennek kapcsán eszembe jutott egy kalandötlet (nem teljesen saját):
Spoiler


Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2882 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.19, 20:29

Petrus, eléggé egyetértek.
Hozzátenném, a Hősök Hajnala kalandok DnD-versenyek kalandjai. Itt az átlagos DnD kalandnál jóval több energiát kell költenünk a kihívások jó belövésére - ha két csapat nagyon eltérő kihívásokkal néz szembe puszta véletlen alapján, az nem fair verseny.

Alu: ráadásul ott van a Leszámolás a Világ Tetején is - ahol egy vad húzással nincsen főszörny! :)
Na jó, strukturális különbség csak, van helyette öt főellenfél...

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.19, 18:28

Érdekes, hogy mennyire "elvárt" egy kalandközpontú D&D-ben, hogy a szörnyek kihívása egyezzen a csapattal és ez mennyi gondot okoz (olvastam alu* kritikáit is az 5E topikban). Szívesen látnék egyszer egy olyan kalandot, ahol nem cél a főszörny legyakása - vagy pont, hogy lehetetlen, és így kell megoldani a problémát.

 

 

A kaland célja a Szelesszirtben (és kisebb mértékig a Rubin Csillagban is, attól függően, hogy a "mentsük meg a világot", vagy a "váljunk k***a gazdagokká" objektívák közül melyiket tekintjük a karakterek céljának) teljesíthető a főszörny legyakása nélkül!

 

(Más kérdés, hogy utána túl kell élni azokat az ellenfeleket, akiknek ezzel romba döntötted a terveit.)


Módosította aluminiumtrioxid: 2018.09.19, 18:31


Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4086 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.19, 16:42

Érdekes, hogy mennyire "elvárt" egy kalandközpontú D&D-ben, hogy a szörnyek kihívása egyezzen a csapattal és ez mennyi gondot okoz (olvastam alu* kritikáit is az 5E topikban). Szívesen látnék egyszer egy olyan kalandot, ahol nem cél a főszörny legyakása - vagy pont, hogy lehetetlen, és így kell megoldani a problémát.

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2882 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.19, 04:27

Bulldy, elég jóval magasabb szintű szörnyből beadni jópárat, és máris túl erős lesz a party ellen.:D

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6259 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.18, 19:06

Versenyen kívül máshol nem nagyon használnám, mert minek: ha a DM kezdi úgy érezni, túl erősek az ellenfelek, hát kicsit gyengít a felhozatalon. És fordítva.
Versenyen viszont bevált a Táp. :D


Volt már valaki, aki úgy érezte, hogy túl erősek a szörnyek D&D5E-ben (és nem 1. szinten mesélt)? :P

Bulldy

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2882 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.18, 06:20

Szívesen!

Kösz, Strato. Versenyen kívül máshol nem nagyon használnám, mert minek: ha a DM kezdi úgy érezni, túl erősek az ellenfelek, hát kicsit gyengít a felhozatalon. És fordítva.
Versenyen viszont bevált a Táp. :D


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]