Ugrás tartalomhoz


Fotó

The Witcher TRPG


  • Válasz írásához lépj be
37 hozzászólás érkezett eddig

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.25, 11:52

Fun fact: létezik egy Witch Hunter RPG, ami egy alternatív 17. században játszódik. Többé-kevésbé a Storyteller rendszerét nyúlja, csak alátett egy összetettebb harcrendszert és egy egyszerűbb mágiát.

 

Köszi, még nem ismertem!

 

Illetve említtessék még meg elGabor rusztikus szörnyvadászat-kampányötlete is, amelyet éppen az itteni fórumos viták egyike ihletett:

http://beyondfomalhaut.blogspot.com/2018/04/blog-rustic-monster-hunter-campaign.html



Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4990 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.25, 06:36

Fun fact: létezik egy Witch Hunter RPG, ami egy alternatív 17. században játszódik. Többé-kevésbé a Storyteller rendszerét nyúlja, csak alátett egy összetettebb harcrendszert és egy egyszerűbb mágiát.



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4086 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.22, 19:00

(OFF)Sokáig azt hittem, hogy a sci-fi is esélytelen, de végülis a Stars Without Number hiányérzet nélkül adja a hangulatot. (...) Nem elhanyagolható meló, hogy Crawford kihajította az egész D&D mágiát, és egy másikat illesztett be. (nagyon sok varázslat felesleges lett - light, floating disk, magic missile. stb. -, a stílushoz passzolók - teleportok, telepátia - viszont hiányoztak kellő terjedelemben)

[off]Jön majd a Revised-hez illeszkedő "space magic", amit hiányolsz.(/OFF)

Módosította Petrus: 2018.09.22, 19:01


Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2260 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.22, 18:57

Akkor mitől nehezebb az eredeti ArM környezet, mint az animecthulhu mineknevezzelek? Nekem a másik esne nehezemre, meg az sem világos így látatlanban, miért kell egyáltalán ilyet pont ebben a rendszerben játszani?



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.22, 17:28

aluminiumtrioxid:

 

Erre a felvetésre gondoltam: "...a mi csapatunk ugyan játszik Ars Magicát, de az egész játékvilágot gyökerestül kitéptük és a mesélő saját cthulhu chic/steampunk/anime kreálmányát pakoltuk be helyette - mert akármennyire is feszegeti a jó ízlés határait az említett kombináció, még mindig jobb, játszhatóbb környezet, mint az alapértelmezett."

 

Hogy az alapértelmezett környezet mitől játszhatatlan, még mindig nem derült ki, nekem a fenti mix tűnik enyhén bizarrnak, de hát a mákos pacalt is biztos sokan szeretik. 

 

 

A probléma még mindig ott van, hogy az "A játszhatóbb, mint B" kijelentésből sehol sem következik, hogy "ergo B játszhatatlan", de nehezemre esik elhinni, hogy ez a gondolat eddig tényleg nem merült fel benned.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2260 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.22, 17:00

aluminiumtrioxid:

 

Erre a felvetésre gondoltam: "...a mi csapatunk ugyan játszik Ars Magicát, de az egész játékvilágot gyökerestül kitéptük és a mesélő saját cthulhu chic/steampunk/anime kreálmányát pakoltuk be helyette - mert akármennyire is feszegeti a jó ízlés határait az említett kombináció, még mindig jobb, játszhatóbb környezet, mint az alapértelmezett."

 

Hogy az alapértelmezett környezet mitől játszhatatlan, még mindig nem derült ki, nekem a fenti mix tűnik enyhén bizarrnak, de hát a mákos pacalt is biztos sokan szeretik. 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.22, 15:39

mesélni pedig még melósabb, a historizáló közeg miatt -- pl. szerencsés, ha a mesélőnek van hozzá egy jó történelmi vénája és műveltsége, különben sima fantasy lesz, ami itt inkább bug, mint feature.


(OFF)
A többi pont igaz, de szerintem lehet AM-et, meg bármilyen más historizáló játékot teljesen alap, közelező olvasmányokból és filmekből összeszedett műveltséggel is játszani.
Sőt, talán jobb is így, mintha mindenki hobbitörténész. Az alapos történelmi ismeretektől általában nem jobb egy játékalkalom, mert ami szerepjátékban hasznos lenne, az inkább néprajz. (például Jókai szokta feldobni a regényeit érdekes népszokásokkal, kassai bíróválasztás vagy az érsekújvári - azt hiszem - mennyegzővel*)

B verzióként lehet használni egy, a földre beillesztett, kitalált régiót, mint Clark Ashton Smith-nél Averoigne. Ekkor a csapat annyit használ fel a valós történelemből, amennyit kényelmesnek érez, de megmarad a teljes szabadság.



*szerintem például egyszer poén lenne ezt eljátszani: ha a polgárok meglátják, hogy a - nem házas - JK az ellenkező nem egyik tagjával beszélget kettesben, rögtön cibálják is a pap elé. "Ha már mi is megszívtuk, szívjuk meg ő is." D&D 5E terminológiával "roleplay challenge" :)
Remélem jó példa, szerintem játék közben ez hasznosabb, mint, hogy melyik kán vezette a tatár portyát, és hogy tulajdonképp 1252-ben vagy 1267-ben volt.
(/OFF)


Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3314 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.22, 14:50

Próbálom kissé konstruktívabb irányba vinni a dolgot: engem komolyan érdekel a véleményed az alábbi kijelentésed kapcsán - pontosabban azzal kapcsolatban, amit aláhúztam:

 

 

 

Jellemző, hogy a mi csapatunk ugyan játszik Ars Magicát, de az egész játékvilágot gyökerestül kitéptük és a mesélő saját cthulhu chic/steampunk/anime kreálmányát pakoltuk be helyette - mert akármennyire is feszegeti a jó ízlés határait az említett kombináció, még mindig jobb, játszhatóbb környezet, mint az alapértelmezett.

 

De mivel ez itt már erősen OFF, javaslom valamelyik ArM témát.

 

Nálunk kb. 6 éve futott egy egész hosszú ArM kampány (játékos voltam), és nagyon élvezetesnek tartottam a környezetet, a lehetőségeket, stb. Nem éreztük sosem, hogy ne lenne jól játszható. Hogy miért lehet kevés aktív ArM csapat (csak sejtem, hogy így van), annak okát abban látom, hogy eléggé energiaigényes a játék: nem lehet 20 perc alatt karaktert összerakni, hosszabb távon kell tervezni, plusz ezzel a játékkal nem lehet csak úgy, leülni játszani (one-shot kalandok). Az egész koncepció kampányra épít, amibe a játékosoknak is sokat kell beletennie (pl. conventus készítés), és nem csak az elején (több karakter / játékos, plusz erőforrás és conventus menedzsment), mesélni pedig még melósabb, a historizáló közeg miatt -- pl. szerencsés, ha a mesélőnek van hozzá egy jó történelmi vénája és műveltsége, különben sima fantasy lesz, ami itt inkább bug, mint feature. Egy szó, mint száz, sok háttér felkészülést meg elhivatottságot igényel, hogy tényleg kidomborodjon az ArM.


Módosította Nocturna: 2018.09.22, 14:51


aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.22, 14:17

aluminiumtrioxid:

 

Milyen kiforgatás? Megkérdeztem, mitől nem játszható az ArM, mert megjelenése után elég nagyot szólt hazánkban, játszottuk évekig, meg ahogy elnéztem, akkoriban mások is, erre megkaptam, hogy ma már nem, tehát tré. Érdekes következtetés, de gondolom te se pont ugyanazt játszod, mint 15-20 éve (ha netán mégis, akkor bocs).  

 

 

a/ Eleve nem mondtam, hogy nem játszható az AM,

b/ abból, hogy a te "nekünk gond nélkül sikerült vele játszanunk" kijelentésedre válaszul a közösség méretére mutogatok, levonható az a következtetés is, hogy én úgy gondolom, hogy a rendszer tré (annak ellenére, hogy egyébként pár poszttal lejjebb a korához képest meglepően elegáns és intuitív rendszernek nevezem), de talán valószínűbb, hogy csak annyit akarok mondani, hogy a ti tapasztalatotok nem feltétlenül reprezentatív a közösség egészére nézve,

c/ még az általad felhozott példáknak sincs köze az AM kihívásaihoz.

 

Hogy milyen kiforgatásról beszélek, azt a fentiek alapján az olvasó fantáziájára bízom.


Módosította aluminiumtrioxid: 2018.09.22, 14:19


Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2260 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.22, 12:49

aluminiumtrioxid:

 

Milyen kiforgatás? Megkérdeztem, mitől nem játszható az ArM, mert megjelenése után elég nagyot szólt hazánkban, játszottuk évekig, meg ahogy elnéztem, akkoriban mások is, erre megkaptam, hogy ma már nem, tehát tré. Érdekes következtetés, de gondolom te se pont ugyanazt játszod, mint 15-20 éve (ha netán mégis, akkor bocs).  



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.21, 19:54

Ars Magicában mitől nem játszható az alapkörnyezet? Nekünk sikerült, meg sokan másoknak is.

 

(OFF)ha nekem írtad, akkor szerintem pont olyan játékra példa az AM, ami historizáló is, és még rajongótábora is van. Nekem a PEndragon mellett más ilyen nem jut eszembe(/OFF)



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.21, 19:08

Itt egy részletes magyar elemzés Freelancer tollából:

https://ipon.hu/magazin/cikk/the-witcher-pen-paper-rpg-kalandok-az-asztal-korul



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.21, 11:17

Köszi a kimerítő választ! (Mondjuk Tunnels & Trollst, CP2020-at vagy Gamma Worldot se játszanak pont ma nagyon sokan, nyilván mert hót gagyi mindegyik.)

 

Nem tudom, felmerült-e benned, de van ez az izgi új dolog, úgy hívják, hogy "nem forgatom ki a beszélgetőpartnerem szavait". Úgy hallom, csodákat tesz azért, hogy az embereknek legyen kedve kimerítő választ adni a kérdéseidre...



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2260 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.21, 10:57

Köszi a kimerítő választ! (Mondjuk Tunnels & Trollst, CP2020-at vagy Gamma Worldot se játszanak pont ma nagyon sokan, nyilván mert hót gagyi mindegyik.)



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.21, 10:21

Az aktív Ars Magicás közösség méretéből kiindulva annyira sokaknak azért mégse  :nos:  



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2260 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.21, 09:07

Ars Magicában mitől nem játszható az alapkörnyezet? Nekünk sikerült, meg sokan másoknak is.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.21, 06:37

(Ha már valaki D&D-síteni akarná a Warhammert, lehet, hogy inkább a Helvécziát ajánlanám hozzá, pl. a Virtus-alrendszere könnyebben átalakítható a Káosz-fertőzés mérésére.)

 

Bulldy és Alu beszélték lejjebb, hogy elég lett volna egy 5E konverzió inkább, vagy sem.

 

Szerintem is van olyan stílus, vagy egyedi világ, ahol annyi korlátozást és háziszabályt kellene bevezetni, hogy nem igazán éri meg. A Warhammeren kívül ott van az Idő kereke (van d20 verzió, nem sikerült jól), az Ars Magica vagy a bármilyen, nem utcai szintű szuperhős.

 

(OFF)Sokáig azt hittem, hogy a sci-fi is esélytelen, de végülis a Stars Without Number hiányérzet nélkül adja a hangulatot. Hozzátenném, hogy azért az SWN esetén jelentős fűrészelés történt a tolvaj-kalandor és a mágiahasználó (pszion) osztályok esetén, hogy illeszkedjen a sci-fi hangulathoz. Nem elhanyagolható meló, hogy Crawford kihajította az egész D&D mágiát, és egy másikat illesztett be. (nagyon sok varázslat felesleges lett - light, floating disk, magic missile. stb. -, a stílushoz passzolók - teleportok, telepátia - viszont hiányoztak kellő terjedelemben)

Ez nem tűnik soknak, de a történelmi játékok itt szoktak elvérezni. Ha meghagyják az eredeti D&D varázslatokat, azok nem illeszkednek a hangulathoz, érdekes és játék közben hasznos módon pedig óriási meló feldolgozni a korabeli hiedelmeket. Ebből a szempontból szerintem etalon a Helvéczia.(/OFF)



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.21, 06:06

(Ha már valaki D&D-síteni akarná a Warhammert, lehet, hogy inkább a Helvécziát ajánlanám hozzá, pl. a Virtus-alrendszere könnyebben átalakítható a Káosz-fertőzés mérésére.)

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.21, 05:49

Kapcsolódó, ajánlott.

 
 
(OFF)Azért az elég jellemző rám, hogy mikor azt hiszem, az olvasmányaim során találtam valami érdekességet, rögtön kiderül, hogy egy blogon már cikket is írtak róla :D
Egyébként elolvastam és egyetértek, a 2E váltás előtt nekem is úgy tűnik, hogy a warhammer nem volt még grimdark(/OFF)



 

Jellemző, hogy a mi csapatunk ugyan játszik Ars Magicát, de az egész játékvilágot gyökerestül kitéptük és a mesélő saját cthulhu chic/steampunk/anime kreálmányát pakoltuk be helyette - mert akármennyire is feszegeti a jó ízlés határait az említett kombináció, még mindig jobb, játszhatóbb környezet, mint az alapértelmezett.



Alapvetően nem gondolom, hogy teljesen esélytelen történelmi szerepjátékot kiadni a nemzetközi piacon, de átütő siker biztosan nem lesz belőle. Amiből rendszeresen van újabb kiadás, az a Pendragon és az Ars Magica, de mindkettő kifejezetten rétegjáték. (a Pendragonnal kapcsolatban mindig volt egy olyan érzésem, hogy inkább gyűjtők veszik, vagy akik szeretnek ilyesmit olvasni. Hiába jó cucc a Grand campaign, 2-300 játékalkalom hosszú, annyi ideje meg általában nincs senkinek rá)

Nálunk a jellemző az, hogy mikor véget ér egy kampány, akkor megbeszéljük, hogy mit próbáljunk ki. Mindig felvetem, hogy nem kötelező fantasyban vagy horrorban gondolkodni, de mindig ide lyukadunk ki.

Ezekben a Trónok harcás, Hobbitos időkben sokkal hamarabb fel tudják venni a fonalat a játékosok, mint mondjuk egy "szuperkémek és magánzó detektívek a 19. századi Bécsben" játék esetén.


 

"jó, hát csináljuk meg D&D-ben"


Az olyan témákhoz, ami nem igényel túl speciális támogatást (pl. történelmi játékok, horror) általában egy-két módosítással megfelelő a D&D, vagy egyéb egyszerű rendszer. (Barebones fantasy, BRP, advanced fighting fantasy).

Pl. sci-fi esetén valszeg ki kell találni hozzá egy módszert, amivel meg tudod mondani, hogy egy helyzetben melyik hajó érzékeli a másikat és mikor, űrcsatához kellene mindenkinek valami tennivaló (hogy ne csak a pilótának és a lövésznek legyen dolga). Horrorhoz kell valami ami kezeli a sokkot, a felgyülemlő stresszt és ennek játékbeli megoldását, de más nem életbevágóan fontos.

Ha ennél komolyabb változtatások kellenének, vagy az ilyenekből sok gyűlik össze, akkor már valóban célszerűbb lehet egy saját rendszert csinálni.

Erre szerintem jó példa a Warhammer. Elméletileg lehetséges egy D&D warhammert csinálni, ha írsz mellé egy csomó korlátozást (pl. gyógyulással, varázslással, karakterosztályokkal, képzettségekkel kapcsolatban), meg kidolgozol mellé egy saját kiegészítőnek is beillő háziszabályozást (mutációk, varázslás mellékhatások, őrület, stb.), és átírod magadnak a gyakoribb szörnyeket D&D statisztikákra. Viszont ha ezzel készen vagy, akkor egy kívülállónak valószínűleg átláthatóbb lesz a Warhammer, mint a házi D&D konverzió.

Módosította galu22: 2018.09.21, 05:52


aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.20, 23:15

 

 

Mindezek ellenére sztem kiváló histórizálós középkori közép-európai hangulatú dark fantasy-t lehet vele játszani. 

 


 

Innen szerintem látszik, hogy miért tartom zsákutcának mind a Witcher világán való játékot, mind a "jó, hát csináljuk meg D&D-ben" jellegű kezdeményezéseket. (Egyébként a témaindító RPG-t is elég vérszegénynek érzem, bár lehet, hogy játék közben jobban muzsikál, mint első olvasás alapján.)

 

 

Olvastad az alapkönyvet?

 

Átfutottam a karaktergenerálást meg a witcherekről szóló részeket (alkímia, signok, talentek).




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]