Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Vampire V5 szerepjáték ismertető - 1. rész


  • Válasz írásához lépj be
35 hozzászólás érkezett eddig

cobra

cobra

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 92 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.04, 19:08

Valamit nem értek.
Ha fixen 6+ a célszám, mi értelme a d10-nek?
Az pont 50% bármilyen páros oldalszámú kockán a fele felett, vagy mondjuk párosra mindig siker.
Szinte bármelyik másik számot kiszemelhették volna (5 vagy 7 mondjuk) mint fix célszám, és valószínűleg közel egyedi lett volna a d10-en. (d20 nyilván tudja helyettesíteni)
Így ember a formában ez a rendszer nem d10-et használ, hanem érmefeldobást.

Mi anno a Vampire-t d6-tal jászottuk fix 4+-os célszámmal mert gyakorlatilag az esély nem változott d6-ból meg több volt mint d10-ből.

Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 704 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.04, 11:34

Borítóból speciel három is van. Ami a cikkben is szerepel, az az "olcsó" alapverzió. Van egy márvány mintás, ami hasonlít az elődök zöldjére, csak fehérben. Az nekem nagyon bejött, fájt érte a szívem, de hosszas örlődés után végül az észérvek döntöttek, ugyanis az egymaga 100 angol font (~36k forintba), amiből a sima alapkönyv + anarch + kamarilla hármas kijön. Sőt, burzsuj fanatikusoknak van egy luxuskivitel is 500 fontért (~183k huf..), ami limitált példányszámban készül el, és a borítót valami spanyol fickó készítí saját kezüleg valódi bőrből, aranyozással meg egyéb csicsával..
Ennek ellenére sztem a fehér sokkal szebb (:

Majd otthonról linkelek képeket, telóról macerás..

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2260 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.04, 08:37

(Közben kiderült, hogy a Georgia az Grúzia, bocsánat.)

Hogy konstruktívan is hozzászóljak, ahogy elnézem a borító szintén a '90-es évek elejének hagyományaira megy vissza, konkrétan a Tiffany-füzetekre. Tömegközlekedésen legfeljebb Blikkbe kötve merném olvasni, az is kevésbé égő, már ha érdekel ez bárkit a tömegközlekedésen.


Módosította Marvin: 2018.10.04, 08:38


aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.03, 21:19

Úgy érzem, a nehézségek nagyon specifikus boncolgatása közben csak a lényeg mellett sikerült elmenni: a korábbi kiadásokhoz képest sokkal kevésbé kompetensek a karakterek.

 

Siker esélye a korábbi kiadásokban. Ahogy látható, 4-6 kockával teljesen jól el lehetett lenni; egy 6-7-es célszám ellen bőven 80% körüli esély volt a sikerre, és még a legnehezebb, 9-es célszám ellen is minimum 45% esélyre számíthatott az ember. Emellett akaraterőt is lehetett költeni automatikus sikerért (ami a balsikert is egyből kizárta).

 

Ugyanez az új kiadásban nagyon máshogy néz ki. A standardnek mondható 1 hunger mellett 4 kocka még az 50% esélyre se elég diff 2 ellen, a D3-D4-es feladatokat meg aztán el is lehet felejteni (ami azért kellemetlen, mert a leírás alapján ez egy átlagember, átlagos skillekkel). Egy 6-os kockatartalék (tehetséges és jól képzett) D2-t elég jó (80%-ot közelítő) eséllyel vesz, D3 ellen viszont már kevesebb, mint 50% sansszal száll ringbe, D4 ellen a 20%-ot is alig haladja meg, D5-ről meg jobb, ha szót se ejtünk. Akaraterő költéssel valamivel jobbak az esélyek (három kocka újradobását egyszerűen +3 kockának veszem, mert egy 6-os pool átlag pont ennyi sikertelen kockát fog produkálni) - a D3-ra stabilan megvan a 80%, D4 valahol 50% körül mocorog, és a D5-re is van huszon-egynehány százalék esély, ami ugyan nem nagyszerű (egy átlagon felüli tehetséggel és képzettséggel rendelkező karakternek illene ennél jobb eredményt produkálnia, ha már a szívét-lelkét beleteszi egy nehéz feladat teljesítésébe), de az alapértelmezett <10%-hoz képest határozott javulást jelent. A csúnya maszatolásunk miatt a karaktergeneráláskor elérhető maximumot ki sem kell számolnunk, mert attribute 4 + ability 4 + spec ugyanezeket az esélyeket fogja dobni nekünk. A jó hír, hogy ezen a szinten WP újradobással már diff 5 ellen is számíthatunk egy 70-80% esélyre, ami kifejezetten baráti - kár, hogy ezért kb. a lelkünket is el kell adnunk karaktergeneráláskor.

 

Tehát a jó hír, hogy pofátlan tápolással V5-ben is összehozható egy közepesen bénácska V20-as JK-val ekvivalens kompetenciájú karakter. A rossz hír, hogy a hunger szabályok megtalálják a módját, hogy még ebbe is beleszarjanak: a standard 1-es értékről tényleg nem nehéz pillanatok alatt 3-ra felmenni (összesen 25% esély, ha közvetlenül felkelés után csinálsz is valamit - pl. blush of life-ot aktiválsz, hogy egyáltalán kimehess halandók közé, vagy neadjisten megpróbálsz sérüléseket gyógyítani), ami az eddigi gondosan kalibrált esélyeinket még tovább rombolja, és még a WP újradobások hatékonyságát is csökkenti.

 

10/10, would play a bloodthirsty bumbling retard again.



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2882 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.03, 19:40

A gyakorlatban az ilyen nehézségeket a legtöbb játékvezető úgyis idő után saját megéárzései és rutinja alapján határozza meg. Néhány jó példa és magyarázat szokott segíteni, itt nem biztos, hogy azok jöttek.

Szerintem jó magyarázat lehetne valami ilyesmi:
Közepes nehézség: 3 siker. A feladat általában csak nagy rutinnal rendelkező, profi személyek számára végrehajtható problémamentesen. Kevésbé gyakorlott személyek számára jelentős a kudarc esélye. Teljesen amatőr, nem kiemelkedően tehetséges személyeknek gyakorlatilag esélye sincs a sikerre.
PÉLDÁUL:
- komoly szakmai jártasságot igénylő szerelési feladat (egyéni turbó rendszer kialakítása)
- háztetők között elhelyezett gerendán átsétálás, nem túl jó fényviszonyok között
- meggyőzni egy hivatalnokot, hogy megadjon valamilyen engedélyt (melyre egyébként nem lenne a karakter jogosult)

Random definíció és példák voltak, de remélem, érthető mire gondoltam: az esélyek belövése különféle szakértelem-szintű karakterek esetére, és különféle területekről egy-egy tevékenység példa.

fejes91

fejes91

    A Káosz Ura

  • Fórumita
  • 335 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.03, 18:06

Köszi az ismertetőt! Várom a 2. részt :)

Módosította fejes91: 2018.10.03, 18:06


Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 704 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.03, 17:00

"Érdekel ezt melyik mesélő fogja figyelembe venni, úgy valaha. :-)"

gondolom ugyan az, aki figyelembe veszi hogy a 4-5 pontos (DnD-ben 18+) érték már kifejezetten magas, könnyen híres vagy hírhedt leszel általa, ennek megfelelő az NPC-k reakciója is, és nem sikkad el, mint "tizenkettőegytucat tápos főérték-méret", aminek a statisztikán kívül semmi hatása nincs..

Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 704 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.03, 16:52

megfélemlítés Resolve + Composure ellen megy.. "nyámnyila" ember valszeg 3, de lehet h 2 ponttal rendelkezik rajtuk összesen.. utóbbi már kifejezetten gyenge mentálisan, ha két főértéke is minimális.. igazából még a tök átlagos ember is "weakling" a maga 4, esetleg 5 kockájával.. és azért ha megnézzük, hogy hányan mernek szembe szállni a nagydarab kopaszokkal vagy a jellemzően késsel járó, csoportba verődő kötekedő népségekkel, hányan mernek megsimogatni egy dühödten csaholó kutyát, vagy akár hányan mernek közel menni egy méretes keresztespókhoz, még van is benne ráció..

santito

santito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 246 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.03, 16:50

Szerk: Kozben latom mar, hogy nyitott kapukat dongetek...

 

Az ominozus es vitatott autoradiot illetoen: a sound system szerintem nem autoradio, hanem hangrendszer, beepitett hangszorokkal es erositovel. Tehat itt nem arrol van szo, hogy az ujonnan vett autoradiot becsusztatom a helyere, hanem be kell epiteni a tobbi elemet is az ajtokba es a csomagtartoba.

 

Ehhez viszont mar szakember kell, eleg hozza megnezni egy Pimp My Ride epizodot.

 

En korantsem ertek meg sekelyesen sem a temahoz, de szerintem itt lehet a kutya elasva.

Mondjuk tenyleg szerencsetlen pelda, akarmi mas is lehetett volna.

 

 

Csak hogy mi módon is néz ki a nehézség :

Routine (striking a stationary target, convincing a loyal friend to help you) 1 success
Straightforward (seducing someone who’s already in the mood, intimidating a weakling) 2 successes
Moderate (replacing a car’s sound system, walking a tightrope) 3 successes
Challenging (locating the source of a whisper, creating a memorable piece of art) 4 successes
Hard (convincing a cop that this isn’t your cocaine, rebuilding a wrecked engine block) 5 successes
Very Hard (running across a tightrope while under fire, calming a hostile and violent mob) 6 successes
Nearly Impossible (finding one specific homeless person in Los Angeles in one night, flawlessly reciting a long text in a language you don’t speak) 7+ successes

hogy most a kötélen egyensúlyozás vagy a rádió csere a nehezebb, azon jól elvitatkozhat egy autószerelő az artistával.. igazából mindkettőhöz kell gyakorlat, affinitás, max több olyan ember van, aki nekiáll otthon az autót buherálni, mint ahányan kötél-táncolni kezdenek.. meg tán reprezentálja a nyugati kultúrát, ahol a behalt autórádió miatt az ember elviszi szakszervizbe a kocsit, és nem áll neki otthon buherálni, mert az ingyen van, ebből adódóan nehezebbnek is tűnik számukra a dolog..

meg tény, hangrendszert ír, én egyszerűsítettem rádióra, én sem gondoltam végig annyira a dolgot, de lehet, hogy a komplett rendszerre értették, 6 hangszóróval, komplett vezeték-cserével..

kinek mi.. például mondhatnánk, hogy számomra egy sütemény sütésének, ebéd főzésének nehézsége 3+

nincs rajta pontom, a rántottánál bonyolultabb dolgok elkészítése már kihívás, szakácskönyv nélkül meg leginkább esélytelen, hogy ehető dolog sül ki a dologból..

asszony persze kiröhög, és azt mondaná, hogy de hát a hatlapos elkészítése gyerekjáték, nehézsége 1, max 2..


de elmondható, hogy a hármas nehézség már nem könnyű feladat, vagy kifejezetten magas tehetség (főérték) kell hozzá, vagy gyakorlat (jártasság), specializáció..


az ember lehet hajlamos azt gondolni, hogy ha 7 a lehetetlen, akkor a 3-4 az átlagos nehézség, de nem.. az sokkal inkább az 1, esetleg 2, de az is más határeset..

akinek valamire 8 kockája van, az már maradandót képes alkotni (4-es nehézség).. mondhatni egy elismert festő, egy olimpikon, vagy egy sokak által elismert tudós..


hogy miért d10.. ahogy többen is mondták, minden bizonnyal a "tradíciók" miatt.. lecserélni a d10-et a VtM-be kábé olyan lenne, mint a D&D legtöbb dobását d20 helyett mondjuk d12-re cserélni..

és számos opcionális szabály van, olyan nem rémlik, hogy a célszám 6-ot változtatná..
Csak hogy mi módon is néz ki a nehézség :

Routine (striking a stationary target, convincing a loyal friend to help you) 1 success
Straightforward (seducing someone who’s already in the mood, intimidating a weakling) 2 successes
Moderate (replacing a car’s sound system, walking a tightrope) 3 successes
Challenging (locating the source of a whisper, creating a memorable piece of art) 4 successes
Hard (convincing a cop that this isn’t your cocaine, rebuilding a wrecked engine block) 5 successes
Very Hard (running across a tightrope while under fire, calming a hostile and violent mob) 6 successes
Nearly Impossible (finding one specific homeless person in Los Angeles in one night, flawlessly reciting a long text in a language you don’t speak) 7+ successes

hogy most a kötélen egyensúlyozás vagy a rádió csere a nehezebb, azon jól elvitatkozhat egy autószerelő az artistával.. igazából mindkettőhöz kell gyakorlat, affinitás, max több olyan ember van, aki nekiáll otthon az autót buherálni, mint ahányan kötél-táncolni kezdenek.. meg tán reprezentálja a nyugati kultúrát, ahol a behalt autórádió miatt az ember elviszi szakszervizbe a kocsit, és nem áll neki otthon buherálni, mert az ingyen van, ebből adódóan nehezebbnek is tűnik számukra a dolog..

meg tény, hangrendszert ír, én egyszerűsítettem rádióra, én sem gondoltam végig annyira a dolgot, de lehet, hogy a komplett rendszerre értették, 6 hangszóróval, komplett vezeték-cserével..

kinek mi.. például mondhatnánk, hogy számomra egy sütemény sütésének, ebéd főzésének nehézsége 3+

nincs rajta pontom, a rántottánál bonyolultabb dolgok elkészítése már kihívás, szakácskönyv nélkül meg leginkább esélytelen, hogy ehető dolog sül ki a dologból..

asszony persze kiröhög, és azt mondaná, hogy de hát a hatlapos elkészítése gyerekjáték, nehézsége 1, max 2..


de elmondható, hogy a hármas nehézség már nem könnyű feladat, vagy kifejezetten magas tehetség (főérték) kell hozzá, vagy gyakorlat (jártasság), specializáció..


az ember lehet hajlamos azt gondolni, hogy ha 7 a lehetetlen, akkor a 3-4 az átlagos nehézség, de nem.. az sokkal inkább az 1, esetleg 2, de az is más határeset..

akinek valamire 8 kockája van, az már maradandót képes alkotni (4-es nehézség).. mondhatni egy elismert festő, egy olimpikon, vagy egy sokak által elismert tudós..


hogy miért d10.. ahogy többen is mondták, minden bizonnyal a "tradíciók" miatt.. lecserélni a d10-et a VtM-be kábé olyan lenne, mint a D&D legtöbb dobását d20 helyett mondjuk d12-re cserélni..

és számos opcionális szabály van, olyan nem rémlik, hogy a célszám 6-ot változtatná..

 


Módosította santito: 2018.10.03, 16:54


Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.03, 16:40

Viszont a bemásolt példák szerint a 2-3 már kifejezetten kompetens, tehetséges, alkalmas mértékeket jelez.

 

Illetve elég nagyok az ugrások a szükséges sikerszámok közötti nehézségek között.

 

Ha jól értem az 1-2 nehézség olyasmi ami 2+2-vel dobás nélkül megvan már általában a karakternek.

 

3-as sem tűnik már olyan vészesnek (egy jó hangrendszer átszereléshez ki kell belezni kb a kocsit és újra összerakni, nem a rádió kivételére gondol szerintem a játék...) bár az tény, hogy ahhoz hogy dobás nélkül, vagy átlagos dobással meglegyen, elég komoly hozzáértést követel meg a játék.

 

••• You can create and unleash your own viruses without fear of detection. 

 

••• You never have to pay full price for anything. 
 

 

Érdekel ezt melyik mesélő fogja figyelembe venni, úgy valaha. :-)

 


Módosította Callinicus: 2018.10.03, 16:41


aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.03, 16:28

az ember lehet hajlamos azt gondolni, hogy ha 7 a lehetetlen, akkor a 3-4 az átlagos nehézség, de nem.. az sokkal inkább az 1, esetleg 2, de az is más határeset..

 

 

Nem akarok rosszindulatú lenni, de annak, hogy az olvasó azt gondolja, hogy nem az 1-2 az átlagos nehézség, valószínűleg inkább ahhoz van köze, hogy a példanehézségek ezekre olyan dolgokat adnak meg, mint "eltalálni egy mozdulatlan célpontot" és "megfélemlíteni egy nyámnyila embert".



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 704 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.03, 16:19

pont ezt akartam vele kifejezni én is..

hogy az ebéd elkészítése első gondolatra nem tűnik nehéznek, de ha az ember belegondol, van benne kihívás (nehézség 3 mondjuk) és kell hozzá a "sok kocka"..

persze ha van rá időd, "beéred" a kockák felével és dobás nélkül elkészül, nincs benne kockázat.. ha kapkodnod kell és közbe arra figyelned, hogy a gyerek mi módon rántja épp magára a tévét, úgy már próbadobás-köteles és meg van az esély, hogy odaég..

kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 684 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
2    3                              

Kelt 2018.10.03, 16:11

kinek mi.. például mondhatnánk, hogy számomra egy sütemény sütésének, ebéd főzésének nehézsége 3+
nincs rajta pontom, a rántottánál bonyolultabb dolgok elkészítése már kihívás, szakácskönyv nélkül meg leginkább esélytelen, hogy ehető dolog sül ki a dologból..
asszony persze kiröhög, és azt mondaná, hogy de hát a hatlapos elkészítése gyerekjáték, nehézsége 1, max 2..

 

Szerintem rosszul közelíted meg a dolgot. Attól, hogy az asszony próbál ebédet készíteni, még nem fogja magát felverni a tojás, és nem forgatja meg magát a hús a panírban. A nehézség ugyanannyi, csak az asszonynak több kockája van.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 704 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.03, 16:05

viszonyítási alapnak még pár példa a könyvből, hogy mit jelent a 7-8 kocka speckó és egyebek nélkül...

Dexterity
• You can run, but balance and dodging are a challenge.
•• Your sprint is solid, and sometimes you appear graceful.
••• Your agility is impressive, and your coordination is as good as any trained amateur.
•••• You could excel at acrobatics and move in a way few humans can.
••••• Your movements are liquid and hypnotic – almost superhuman.

Manipulation
• As long as you stay honest, you can convince people to do what you want.
•• Your ability to deceive surpasses the will of the weakwilled and simple-minded.
••• You never have to pay full price for anything.
•••• You could be a cult leader – or a politician.
••••• You could convince the Prince to invest in desert property, or maybe even to call off the Blood Hunt on your head.

Intelligence
• You can read and write competently, though some terms confound you.
•• You are smart enough to realize your limitations.
••• You are enlightened, able to piece together clues without difficulty.
•••• You’re likely consulted by members of Clan Tremere for your wisdom.
••••• Genius does not cover the depths and range of your intellect.

Athletics
• You were always attentive in gym class and you still have a spring in your step.
•• Despite being dead, you are still as fit as a mortal doing regular exercise.
••• You are fit as a fiddle and could play professional sports. Night games, at least.
•••• With your parkour abilities, why would you need to turn into a bat?
••••• Olympic records await you; only a very few peak humans can achieve what you can. Vampires mistake your skill for Physical Disciplines.

Insight
• You can see straight through hollow boasts.
•• You pick up on the hidden emotion between humans and even sometimes between
Kindred.
••• You can provide psychotherapy even more effectively than someone who doesn’t want to eat their patient.
•••• You are an undead lie detector. Only the best con artists can slip one by you.
••••• People may be books of blood, but they are printed in very large type – easy to read.

Technology
• You know how to upgrade a home PC and keep it protected from viruses.
•• You can conceal your IP, operate drones, and fake a digital photograph.
••• You can create and unleash your own viruses without fear of detection.
•••• The Prince might call you personally to manage cybersecurity for their domain.
••••• On the internet, nobody knows you’re a vampire – or that you’re there at all.

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.03, 16:03

Mondjuk így érthető. A példa hangrendszert ír, nem rádiót. :D

 

Többektől hallottam már, hogy 3d6-al dnd-ztek. :-)


Módosította Callinicus: 2018.10.03, 16:05


Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 704 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.03, 15:56

Csak hogy mi módon is néz ki a nehézség :

Routine (striking a stationary target, convincing a loyal friend to help you) 1 success
Straightforward (seducing someone who’s already in the mood, intimidating a weakling) 2 successes
Moderate (replacing a car’s sound system, walking a tightrope) 3 successes
Challenging (locating the source of a whisper, creating a memorable piece of art) 4 successes
Hard (convincing a cop that this isn’t your cocaine, rebuilding a wrecked engine block) 5 successes
Very Hard (running across a tightrope while under fire, calming a hostile and violent mob) 6 successes
Nearly Impossible (finding one specific homeless person in Los Angeles in one night, flawlessly reciting a long text in a language you don’t speak) 7+ successes

hogy most a kötélen egyensúlyozás vagy a rádió csere a nehezebb, azon jól elvitatkozhat egy autószerelő az artistával.. igazából mindkettőhöz kell gyakorlat, affinitás, max több olyan ember van, aki nekiáll otthon az autót buherálni, mint ahányan kötél-táncolni kezdenek.. meg tán reprezentálja a nyugati kultúrát, ahol a behalt autórádió miatt az ember elviszi szakszervizbe a kocsit, és nem áll neki otthon buherálni, mert az ingyen van, ebből adódóan nehezebbnek is tűnik számukra a dolog..

meg tény, hangrendszert ír, én egyszerűsítettem rádióra, én sem gondoltam végig annyira a dolgot, de lehet, hogy a komplett rendszerre értették, 6 hangszóróval, komplett vezeték-cserével..

kinek mi.. például mondhatnánk, hogy számomra egy sütemény sütésének, ebéd főzésének nehézsége 3+

nincs rajta pontom, a rántottánál bonyolultabb dolgok elkészítése már kihívás, szakácskönyv nélkül meg leginkább esélytelen, hogy ehető dolog sül ki a dologból..

asszony persze kiröhög, és azt mondaná, hogy de hát a hatlapos elkészítése gyerekjáték, nehézsége 1, max 2..


de elmondható, hogy a hármas nehézség már nem könnyű feladat, vagy kifejezetten magas tehetség (főérték) kell hozzá, vagy gyakorlat (jártasság), specializáció..


az ember lehet hajlamos azt gondolni, hogy ha 7 a lehetetlen, akkor a 3-4 az átlagos nehézség, de nem.. az sokkal inkább az 1, esetleg 2, de az is más határeset..

akinek valamire 8 kockája van, az már maradandót képes alkotni (4-es nehézség).. mondhatni egy elismert festő, egy olimpikon, vagy egy sokak által elismert tudós..


hogy miért d10.. ahogy többen is mondták, minden bizonnyal a "tradíciók" miatt.. lecserélni a d10-et a VtM-be kábé olyan lenne, mint a D&D legtöbb dobását d20 helyett mondjuk d12-re cserélni..

és számos opcionális szabály van, olyan nem rémlik, hogy a célszám 6-ot változtatná..
Csak hogy mi módon is néz ki a nehézség :

Routine (striking a stationary target, convincing a loyal friend to help you) 1 success
Straightforward (seducing someone who’s already in the mood, intimidating a weakling) 2 successes
Moderate (replacing a car’s sound system, walking a tightrope) 3 successes
Challenging (locating the source of a whisper, creating a memorable piece of art) 4 successes
Hard (convincing a cop that this isn’t your cocaine, rebuilding a wrecked engine block) 5 successes
Very Hard (running across a tightrope while under fire, calming a hostile and violent mob) 6 successes
Nearly Impossible (finding one specific homeless person in Los Angeles in one night, flawlessly reciting a long text in a language you don’t speak) 7+ successes

hogy most a kötélen egyensúlyozás vagy a rádió csere a nehezebb, azon jól elvitatkozhat egy autószerelő az artistával.. igazából mindkettőhöz kell gyakorlat, affinitás, max több olyan ember van, aki nekiáll otthon az autót buherálni, mint ahányan kötél-táncolni kezdenek.. meg tán reprezentálja a nyugati kultúrát, ahol a behalt autórádió miatt az ember elviszi szakszervizbe a kocsit, és nem áll neki otthon buherálni, mert az ingyen van, ebből adódóan nehezebbnek is tűnik számukra a dolog..

meg tény, hangrendszert ír, én egyszerűsítettem rádióra, én sem gondoltam végig annyira a dolgot, de lehet, hogy a komplett rendszerre értették, 6 hangszóróval, komplett vezeték-cserével..

kinek mi.. például mondhatnánk, hogy számomra egy sütemény sütésének, ebéd főzésének nehézsége 3+

nincs rajta pontom, a rántottánál bonyolultabb dolgok elkészítése már kihívás, szakácskönyv nélkül meg leginkább esélytelen, hogy ehető dolog sül ki a dologból..

asszony persze kiröhög, és azt mondaná, hogy de hát a hatlapos elkészítése gyerekjáték, nehézsége 1, max 2..


de elmondható, hogy a hármas nehézség már nem könnyű feladat, vagy kifejezetten magas tehetség (főérték) kell hozzá, vagy gyakorlat (jártasság), specializáció..


az ember lehet hajlamos azt gondolni, hogy ha 7 a lehetetlen, akkor a 3-4 az átlagos nehézség, de nem.. az sokkal inkább az 1, esetleg 2, de az is más határeset..

akinek valamire 8 kockája van, az már maradandót képes alkotni (4-es nehézség).. mondhatni egy elismert festő, egy olimpikon, vagy egy sokak által elismert tudós..


hogy miért d10.. ahogy többen is mondták, minden bizonnyal a "tradíciók" miatt.. lecserélni a d10-et a VtM-be kábé olyan lenne, mint a D&D legtöbb dobását d20 helyett mondjuk d12-re cserélni..

és számos opcionális szabály van, olyan nem rémlik, hogy a célszám 6-ot változtatná..

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.03, 15:04

Az hogy minden két 10-esért jár extra keksz a próbán láttam, de nagyon alibinek érzem, hogy akkor most EZÉRT aztán d10 alapú kell legyen a rendszer.

 
 
A hunger dice és ahhoz kapcsolódó messy critical szabályok itt kicsit bonyolítják a matekot (TLDR: ha úgy van kritikusod, hogy legalább az egyik tízes éhségkockából jön, akkor annyira nagyon jól sikerül a dolog, hogy sérül a Maszkabál/veszítesz valamilyen backgroundból/egyéb). Ez különösen azért vicces, mert a/ mentális vagy észrevétlenséget igénylő feladatokra a könyv kb. annyit tud mondani, hogy "mittom, ha nincs jobb ötleted, akkor jelentsen automatikus kudarcot", ergo ha van éhségkockád, a poolod méretével arányosan nő annak az esélye is, hogy az elért sikerek számától függetlenül automatikus kudarc szakad a nyakadba, továbbá b/ az éhségkockák száma csak és kizárólag akkor csökkenthető nullára, ha szárazra szívsz valakit.

 

Ez alapállapotban is eléggé frusztráló felállás, de ha legalább két hatoldalú kockán hatost kellene dobni hozzá a jelenlegi legalább két kockán tízes helyett, még kellemetlenebb lenne.
 
 

A 3 siker autórádió cserére elég meredeknek tűnik. Mármint egy átlagos autószerelőnek van jellemzően minimum 7 kockája hogy ezt a teljesen triviális dolgot jellemzően megdobja azért? oO



Itt én sem vagyok benne biztos, mit szívtak a kedves designerek, figyelembe véve, hogy a karaktereknek jó esetben 7-8 kockájuk van arra, amiben nagyon jók, és 4-6 a másodlagos kompetenciáikra, ami az alacsonyabb értékek környékén még a 3-as nehézség megbízható teljesítéséhez sem elég (sőt - 4-es alap kockatartalékkal egy átkonvertált éhségkocka mellett tizenkevés százalék esélyed van a sikerre már diff 3 ellen is), az 5 sikerhez meg pláne nem.

 

Ezen elvileg valamennyit segít, hogy blood surge-dzsel kaphatsz extra kockákat, de Blood Potency 3-ig (ameddig eljutni egy kezdőkarakternek 50 xp - ebből játékalkalmanként kapsz egyet, becsüld meg magad) ez nyamvadt +1 kockát fog jelenteni, amit a rouse check 50% eséllyel egyből át is konvertál éhségkockává. A másik lehetőség, hogy akaraterőt költesz 3 kocka újradobásáért, ami viszont azért kellemetlen, mert az éhségkockák eredményét nem tudod újradobni, tehát egy alacsony kockatartaléknál - ahol mondjuk értelme is lenne a dolognak - simán előállhat az, hogy a kockáid felét nem tudod újradobni, a másik felét meg nem akarod, mert azok pont sikeresek.

 

Csak arra tudok gondolni, hogy az alkotókat megszállta az Apocalypse Worldös elmebaj, és a fejükbe vették, hogy az a jó, ha a JK-k a legtöbb dobásukon csak valamilyen szívás árán érhetnek el sikert, ha már vannak "succeed with a cost"-szabályok.

 

(Mondjuk az legalább vicces, hogy pont egy White Wolf kiadvány az, ami ennyire látványosan belekényszeríti a játékosokat a mélységesen elítélendő tápolós hozzáállásba, "persze, adhatnék a karakteremnek egy rakás 1-2 pontos skillt, amik akkurátusan tükrözik, hogy az élete során milyen apróságokat szedett fel, és úgy általában kiegyensúlyozottabb személyiséget tükröznek, de miért tenném, ha az így összehozott 4-6-os kockatartalékokkal a játék szabályai szerint kitörölhetem a seggem, míg egy brutálisan minmaxolt idiot savant legalább ahhoz a két-három dologhoz fog érteni, amire fókuszál" jeligével.)



Draquar

Draquar

    A Bunkó

  • Fórumita
  • 723 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.03, 14:51

Valamit nem értek.
Ha fixen 6+ a célszám, mi értelme a d10-nek?
Az pont 50% bármilyen páros oldalszámú kockán a fele felett, vagy mondjuk párosra mindig siker.
Szinte bármelyik másik számot kiszemelhették volna (5 vagy 7 mondjuk) mint fix célszám, és valószínűleg közel egyedi lett volna a d10-en. (d20 nyilván tudja helyettesíteni)
Így ember a formában ez a rendszer nem d10-et használ, hanem érmefeldobást.

 

Feltételezem - de nem néztem utána - hogy az opcionális szabályok között szerepelhetnek különböző játékstílusok, amik eltolhatják a fix 6-os célszámot, és ezért volt indokolt a d10. Arról nem beszélve hogy elég egyszerű számolni vele (különösebb matekozás nélkül is tudod hogy 1:10-hez az esélyed hogy 0-t dobj - és most direkt egyszerűsítettem én is és nem kezdtem bele egy valszámításba), valamint régóta ezt a motort használja a rendszer, különböző díszkiadásos kockákkal, stb.

 

Szerintem a kiadónak ezek elég jó érvek voltak amellett, hogy ne váltsanak másik kockára.



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2882 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.03, 13:40

Mondjuk ha belegondolok, kimenni könnyű.. úgy,hogy a gyerkőcök szerte-szét hagynak mindent, amire az ember sötétben rálép, vagy amibe bele lehet rugni, úgy, hogy fáj vagy hangozan zörög, az már trükkössebb.. az élénk fantáziával megáldott gyermeknek, aki fél a szellemektől, mumusoktól, meg egyenesen kihívás.. (:

A szétszórt lego kockák mezitláb durván threatening terrainnek számítanak.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 704 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.03, 13:18

Mondjuk ha belegondolok, kimenni könnyű.. úgy,hogy a gyerkőcök szerte-szét hagynak mindent, amire az ember sötétben rálép, vagy amibe bele lehet rugni, úgy, hogy fáj vagy hangozan zörög, az már trükkössebb.. az élénk fantáziával megáldott gyermeknek, aki fél a szellemektől, mumusoktól, meg egyenesen kihívás.. (:


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]