Ugrás tartalomhoz


Fotó
* * * * * 2 Szavazat

Kalandhorizont 2019-es tervek


  • Válasz írásához lépj be
109 hozzászólás érkezett eddig

theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 181 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.11, 16:56

 

 

 

Azt tudjuk, hogy vajon miért nem létezik hivatalos Harry Potter szerepjáték, csak nemhivatalos átiratok és házi rendszerek? Rowling ül az ezzel kapcsolatos jogokon, vagy a Warner gondolja úgy a The LOTR RPG mérsékelt eredményei után, hogy nem érdemes ezekből a fanchise-okból szerepjátékot fejlesztetniük?


(Marvinnak igaza van, de van más is)

A probléma szerintem az, hogy varázslóknak kellene nyomozós kalandot mesélni, ami azért elég nehéz. Ráadásul a regények főszereplőit (legalábbis az első három részben) mindig a deus ex machina vagy a jó előre kezükbe juttatott macguffin védi meg a tőlük kategóriákkal erősebb ellenfelektől.

Ugyanez van a Dresden files RPG-vel, bár ott rövidre zárták ez a varázsló problémakört egy elég fantáziátlan megoldással: a varázsló ugyanazt a nyomot tudja kiszedni a szabadon eresztett szellemektől, vagy a megidézett démonoktól, mint a nyomozó ha körbekérdez a városban. Annyira nem menő megoldás.

 

 

Ez a Középfölde témájú játékoknál és a Star Wars-nál is felmerül. A MERP megoldása pl. az, hogy a varázsló ugyanolyan foglalkozás, mint a többi, pedig úgy tudom az egy külön faj félisteni erővel. A Onering-et tudom még, ahol nem igazán van klasszik mágus. A SW D6-nál meg a Jedi-k az elején teljesen életképtelenek és csak hosszas tápolás után lesznek über karakterek, mint a filmekben.
Szóval nagyon nehéz olyan filmes/regényes világokban rpg-t alkotni, ahol eleve a főszereplőket adó társadalmi réteg (kalandozók) között nagy az egyenlőtlenség hatalomügyileg.

A HP-nél sztem még az is bejön, hogy a  törzsolvasó generáció már csak marginálisan került kapcsolatba a szerepjátékkal, míg a fenti két pélad a rajongói bázisa komolyabb átfedésben van a szerepjátékosokkal.
 

 

 

A Gyűrűk Ura Szerepjátéknál is volt külön mágiahasználó kaszt (azt hiszem, ott rendnek hívták). A The One Ringben és az 5e-átiratban (Adventures in Middle-earth) nincsen, cserébe a felvehető kultúrafüggő képességek között akad egy-két természetfeletti képességet biztosító opció is. (Aki akarja, az szigorúan játéktechnikai szempontból nézve át is hozhatja az 5e mágiahasználó kasztjait az Adventures in Middle-earthbe – bár a lore-ba ez nem férne bele, de who cares.) 

 

Az más kérdés, hogy egyik Középfölde-RPG sem alkalmas fiatalok kapudrogjának, mindegyik más és más okból. Na jó, a KaMat már majdnem. ;) (Csak ehhez pl. össze kellene raknom a KéM alapszabályaival, hogy egybe legyen minden.) Jó, Magyarországon voltak, akik M.E.R.P.-pel kezdtek anno, de nálunk a kilencvenes években nem nagyon ügyeltek arra, hogy kezdőbarát rendszerek is megjelenjenek.

 

Nem tudom egyébként, hogy kapudrognak a nagyon narratív rendszerek-e a jobbak,vagy a nagyon egyszerű, de hagyományosabb rendszerek.

 

 

Ja, a legtöbb osztály tud valami varázsszerű képességet és ez sokkal hangulatosabbá teszi a rendszert, mint a MERP d&d szerű mágiája. Az Ars Magica is azért tud vonzó lenni, mert a csatlósok és a bajtársak is tudhatnak valami egyedit, különlegeset, ami kiegészítheti a varázslók mágiáját. (Pl. csupa harci mágus mellé berakni egy jóstehetséggel ellátott vak koldust, aki skill-ből műveli a tevékenységét.)
 

Anno egy rules heavy rendszer is tarolhatott, ha megfelelően népszerű settingre épült, márpedig 94 környékén a GYU-nak és a SW-nak nem nagyon volt konkurenciája. Ma már annyira erős a többi hobbi és sokkal látványosabbak, gyorsabb és komolyabb szórakoztatási faktorral rendelkeznek (A szabadidő sötét oldalai. :) ), hogy azzal nehéz versenyezni, mire beszippantja a játékost, addigra el is veszítjük. Meg kell ugrani egy bizonyos melószintet, hogy a játékos is magának érezze a kreatív folyamatot.
Ma két oldalról lehet szipkázni új játékosokat, a közös történetalkotós játékok mellől és a társasjátékos hobbiból. Mindkét csoportban nagy a hajlandóság szabálytanulásra, értelmezésre és használatra, ugyanakkor az előbbi már valamiféle freestyle rpg-t játszik, onnan már nincs messze a storyteller. Utóbbit meg a dnd felől lehet megközelíteni színes-szagos mapokkal, meg bábukkal és tokenekkel.
Fura mód szerintem akik belekóstoltak a terepasztalos játékokba és gyűjtögetős kártyajátékokba, azok nem igazán akarnak a szerepjáték felé fordulni. Valszeg ők a szabálykodás és bábutologatás részét szeretik és nem rajongtak rpg-s korukban a történetalkotásért.
 



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 802 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.11, 15:58

 

 

Azt tudjuk, hogy vajon miért nem létezik hivatalos Harry Potter szerepjáték, csak nemhivatalos átiratok és házi rendszerek? Rowling ül az ezzel kapcsolatos jogokon, vagy a Warner gondolja úgy a The LOTR RPG mérsékelt eredményei után, hogy nem érdemes ezekből a fanchise-okból szerepjátékot fejlesztetniük?


(Marvinnak igaza van, de van más is)

A probléma szerintem az, hogy varázslóknak kellene nyomozós kalandot mesélni, ami azért elég nehéz. Ráadásul a regények főszereplőit (legalábbis az első három részben) mindig a deus ex machina vagy a jó előre kezükbe juttatott macguffin védi meg a tőlük kategóriákkal erősebb ellenfelektől.

Ugyanez van a Dresden files RPG-vel, bár ott rövidre zárták ez a varázsló problémakört egy elég fantáziátlan megoldással: a varázsló ugyanazt a nyomot tudja kiszedni a szabadon eresztett szellemektől, vagy a megidézett démonoktól, mint a nyomozó ha körbekérdez a városban. Annyira nem menő megoldás.

 

 

Ez a Középfölde témájú játékoknál és a Star Wars-nál is felmerül. A MERP megoldása pl. az, hogy a varázsló ugyanolyan foglalkozás, mint a többi, pedig úgy tudom az egy külön faj félisteni erővel. A Onering-et tudom még, ahol nem igazán van klasszik mágus. A SW D6-nál meg a Jedi-k az elején teljesen életképtelenek és csak hosszas tápolás után lesznek über karakterek, mint a filmekben.
Szóval nagyon nehéz olyan filmes/regényes világokban rpg-t alkotni, ahol eleve a főszereplőket adó társadalmi réteg (kalandozók) között nagy az egyenlőtlenség hatalomügyileg.

A HP-nél sztem még az is bejön, hogy a  törzsolvasó generáció már csak marginálisan került kapcsolatba a szerepjátékkal, míg a fenti két pélad a rajongói bázisa komolyabb átfedésben van a szerepjátékosokkal.
 

 

 

A Gyűrűk Ura Szerepjátéknál is volt külön mágiahasználó kaszt (azt hiszem, ott rendnek hívták). A The One Ringben és az 5e-átiratban (Adventures in Middle-earth) nincsen, cserébe a felvehető kultúrafüggő képességek között akad egy-két természetfeletti képességet biztosító opció is. (Aki akarja, az szigorúan játéktechnikai szempontból nézve át is hozhatja az 5e mágiahasználó kasztjait az Adventures in Middle-earthbe – bár a lore-ba ez nem férne bele, de who cares.) 

 

Az más kérdés, hogy egyik Középfölde-RPG sem alkalmas fiatalok kapudrogjának, mindegyik más és más okból. Na jó, a KaMat már majdnem. ;) (Csak ehhez pl. össze kellene raknom a KéM alapszabályaival, hogy egybe legyen minden.) Jó, Magyarországon voltak, akik M.E.R.P.-pel kezdtek anno, de nálunk a kilencvenes években nem nagyon ügyeltek arra, hogy kezdőbarát rendszerek is megjelenjenek.

 

Nem tudom egyébként, hogy kapudrognak a nagyon narratív rendszerek-e a jobbak,vagy a nagyon egyszerű, de hagyományosabb rendszerek.



theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 181 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.11, 15:43

 

Azt tudjuk, hogy vajon miért nem létezik hivatalos Harry Potter szerepjáték, csak nemhivatalos átiratok és házi rendszerek? Rowling ül az ezzel kapcsolatos jogokon, vagy a Warner gondolja úgy a The LOTR RPG mérsékelt eredményei után, hogy nem érdemes ezekből a fanchise-okból szerepjátékot fejlesztetniük?


(Marvinnak igaza van, de van más is)

A probléma szerintem az, hogy varázslóknak kellene nyomozós kalandot mesélni, ami azért elég nehéz. Ráadásul a regények főszereplőit (legalábbis az első három részben) mindig a deus ex machina vagy a jó előre kezükbe juttatott macguffin védi meg a tőlük kategóriákkal erősebb ellenfelektől.

Ugyanez van a Dresden files RPG-vel, bár ott rövidre zárták ez a varázsló problémakört egy elég fantáziátlan megoldással: a varázsló ugyanazt a nyomot tudja kiszedni a szabadon eresztett szellemektől, vagy a megidézett démonoktól, mint a nyomozó ha körbekérdez a városban. Annyira nem menő megoldás.

 

 

Ez a Középfölde témájú játékoknál és a Star Wars-nál is felmerül. A MERP megoldása pl. az, hogy a varázsló ugyanolyan foglalkozás, mint a többi, pedig úgy tudom az egy külön faj félisteni erővel. A Onering-et tudom még, ahol nem igazán van klasszik mágus. A SW D6-nál meg a Jedi-k az elején teljesen életképtelenek és csak hosszas tápolás után lesznek über karakterek, mint a filmekben.
Szóval nagyon nehéz olyan filmes/regényes világokban rpg-t alkotni, ahol eleve a főszereplőket adó társadalmi réteg (kalandozók) között nagy az egyenlőtlenség hatalomügyileg.

A HP-nél sztem még az is bejön, hogy a  törzsolvasó generáció már csak marginálisan került kapcsolatba a szerepjátékkal, míg a fenti két pélad a rajongói bázisa komolyabb átfedésben van a szerepjátékosokkal.
 



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4296 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.10, 21:46

Mindenféle pletykák szerint lett volna rá tőkeerős cég, de Rowling valamiért személyesen ellenezte, hogy legyen (forrás: Internet).



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4447 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.10, 20:29

Azt tudjuk, hogy vajon miért nem létezik hivatalos Harry Potter szerepjáték, csak nemhivatalos átiratok és házi rendszerek? Rowling ül az ezzel kapcsolatos jogokon, vagy a Warner gondolja úgy a The LOTR RPG mérsékelt eredményei után, hogy nem érdemes ezekből a fanchise-okból szerepjátékot fejlesztetniük?


(Marvinnak igaza van, de van más is)

A probléma szerintem az, hogy varázslóknak kellene nyomozós kalandot mesélni, ami azért elég nehéz. Ráadásul a regények főszereplőit (legalábbis az első három részben) mindig a deus ex machina vagy a jó előre kezükbe juttatott macguffin védi meg a tőlük kategóriákkal erősebb ellenfelektől.

Ugyanez van a Dresden files RPG-vel, bár ott rövidre zárták ez a varázsló problémakört egy elég fantáziátlan megoldással: a varázsló ugyanazt a nyomot tudja kiszedni a szabadon eresztett szellemektől, vagy a megidézett démonoktól, mint a nyomozó ha körbekérdez a városban. Annyira nem menő megoldás.

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2293 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.10, 20:01

Gondolom a főmuftik utánanézettek a helyi safranekkel, mekkora biznisz ez a szerepjáték, aztán mikor megtudták, hogy nem fognak 5676896700000 csillió dollárt kaszálni vele, mint az Azkabáni Titkos Serleg Kviddics 26-nak az első 5 percével, hagyták a fenébe (nem mintha hiányozna bármi Harry Potter-rpg, sőt az egész univerzumtól hányok, de ezt azért le kellett írnom).

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 802 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.10, 10:40

Azt tudjuk, hogy vajon miért nem létezik hivatalos Harry Potter szerepjáték, csak nemhivatalos átiratok és házi rendszerek? Rowling ül az ezzel kapcsolatos jogokon, vagy a Warner gondolja úgy a The LOTR RPG mérsékelt eredményei után, hogy nem érdemes ezekből a fanchise-okból szerepjátékot fejlesztetniük?



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7849 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.10, 10:24

Ha már szóba kerültek a gyerekek...

 

Nekem a Bubblegumshoe ugrott még be, ami egyrészt a Trail of Cthulhu által is használt rendszeren alapul, másrészt meg a Blades in the Darkot is kiadó Evil Hat Productions adja ki, szóval dupla hátszele van, ha mondhatom így.

https://www.evilhat.com/home/bubblegumshoe/



Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 255 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.09, 23:16

Jó, jó, de a KéM már megjelent, hadd ne kelljen nekem is kiadni, ha már elGabor megtette :-) Tudom, az érvelésemen kívánsz fogást találni, amit jól felpuhítottam, mielőtt ide leírtam, de hadd maradjom így, ne kelljen emiatt többet magyarázkodnom.

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2293 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.09, 21:36

"...hasznos tanácsokkal szolgálnak a játékmesternek és sok segédlettel rendelkeznek egy élvezetes kampány felépítéséhez."

 

A KéM ilyenekkel pont rendelkezik, sőt megkockáztatom, a Mesélői irányelvek a legjobb anyag, ami magyarul erről eddig megjelent.



slaGerzson

slaGerzson

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 241 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.09, 15:16

Ha már szóba kerültek a gyerekek...

 

Van egy mini D&D klón gyerekeknek Dagger for Kids címmel, a fordítása megtalálható emitt:

https://theszeusz.blog.hu/2015/01/11/dnd-miniaturak_829

További fantazi miniatűrák:

https://theszeusz.blog.hu/2016/07/24/dnd-miniaturak

 

Aztán a kamaszok ugye szeretik magukat rávetni a japán rajzfilmekre, ami mondjuk érdekessé teheti a Big Eyes Small Mouth vagy a frissebb Open Versatile Anime 2th edition játékok fordítását. Ezek jó eséllyel nem csak a már szerepjátékba bonyolódott "kockákat" fogja érdekelni, hanem másokat is. A BESM összetettebb szabályrendszerű, az OVA pedig jóval egyszerűbb, de nem kevésbé változatos. A BESM-hez van egy Dreaming Cities nevű játék, ami városi fantazi, talán jól passzolhat a Harry Potter témához. (Engem még mindig meglep, hogy nem készítettek hivatalos HP szerepjátékot...)

 

Ha a D20 témakörnél maradunk, akkor van a Grimm szerepjáték, amiben különböző beállítottságú gyerekeket kell alakítani (erőszakos, sportos, átlagos, álmodozó...). Aztán van a True20 szerepjáték, ami a d20 továbbgondolása már a D&D4 előtt, és ahhoz is vannak világleírások. Az egyik ilyen Worlds of Adventure, amiben szintén gyerekekkel kell lenni az álmok világában (szerintem a Grimm feldolgozása).

 

Aztán van a Zantabulous Zorcerer of Zo játék, ami a PDQ szabályokat használja és kifejezetten tündérmesékre épül beszélő állatokkal és tárgyakkal, varázslókkal és mindennel. A PDQ szabályai szerintem jól játszhatóak gyerekek számára is.

 

A Fate-hez van egy Nest nevű 50 oldal körüli világleírás, ami szintén a mesevilágokat dolgozza fel. (A világleírások szempontjából a Fate szerintem még mindig erősen zúzós, én errefelé lobbiznék még mindig => https://www.evilhat.com/home/fate-worlds-and-adventures/ )

 

Van a Fairy Tales Deluxe nevű játék, ami különböző tündérfajtákról szól, és egyszerűek a szabályai (ha jól emlékszem).

 

Valaki mintha már felvetette volna az Advanced Fighting Fantasy magyar kiadását, ami ugye szintén könnyen játszható gyerekeknek is. (Szerintem.)

 

A Sanguine kiadónak az Usagi Yojimbo-n kívül van egy Ironclaw nevű fantazi játéka, amiben emberek helyett emberalakú állatokat lehet alakítani. Illetve van az Urban Jungle nevű játéka, amit pedig alighanem a Balu kapitány kalandjai rajzfilmsorozat ihletett, ahogy belenéztem.

 

A Steve Jackson Games-nek van a Toon szerepjátéka, ami a Bolondos dallamok és a Tom&Jerry kaliberű rajzfilmek hangulatára épít. Ugyanerre alapoz a Cartooner játék is.

 

Van egy Itinerant nevű játék, ami szerintem megint kifejezetten a gyerekekkel való játékot célozza. Lovagokkal, királykisasszonyokkal, felfedezősdivel.

 

Pár bejegyzéssel korábban említette valaki a Hero Kids-et és mindenféle kiegészítőit.

 

Van a Costume Fairy Adventures, ami talán inkább a kislányokat célozza.

 

A teljesség kedvéért megemlíteném még az LFG-n már ismertetett Golden Sky Stories játékot és a... volt egy macskás játék, saját honlapja is volt, de már nem találom.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4447 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.09, 14:16

Kapudrognak mondjuk a Beyond the Wall sem lenne rossz.



Ez eszembe sem jutott, de nagyon jó ötlet.
Kifejezetten ajánlott kezdőknek, közismert vanilla fantasy (bár inkább az optimistább oldalról), hangulatos leírások, egyszerű szabályok, és menő playbookok.

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 802 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.09, 12:46

Világos. Szerintem mondjuk Magyarországon az OSR-nek túl marginális szerepe volt és van ehhez a szerepjátékos szemlélet alakításában, és ezen egy Beyond the Wall se sokat változtatna - nálunk inkább a kilencvenes években magyarul megjelent rendszerek nyomták rá a bélyegüket a hozzáállásra. De el tudom fogadni az álláspontodat. 



Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 255 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.09, 12:18

Kapudrognak mondjuk a Beyond the Wall sem lenne rossz.

 

Az OSR vonalat amennyiben lehetséges, megpróbálom kerülni, mert véleményem szerint túl sok mesélői és játékosi hibáért felelős. 

Ennek kifejtése túlmegy ezen a topicon, és valószínűnek tartom, hogy flamewar lenne a vége, ezért maradjunk annyiban, hogy a személyes ízlésemnek nem tetszik, és nem tetsző dolgot inkább hanyagolok.

Azokat a játékokat részesítem előnyben, amelyek olyan játékmechanikával rendelkeznek, amik minél kisebb teret engednek ezeknek régi beidegződéseknek, hasznos tanácsokkal szolgálnak a játékmesternek és sok segédlettel rendelkeznek egy élvezetes kampány felépítéséhez.



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 802 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.09, 11:54

Kapudrognak mondjuk a Beyond the Wall sem lenne rossz.



Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1072 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.09, 01:22

A West Marchesnak nem pont az a lényege, hogy nem tudod éppen mi van a következő városban?

A purista West Marches-ban nincs másik város. Van "A bázis" és a "kalandhelyszínek".

De ez itt OFF.



kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 723 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
2    3                              

Kelt 2018.12.08, 15:34

A West Marchesnak nem pont az a lényege, hogy nem tudod éppen mi van a következő városban?



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 802 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.08, 13:51

Mondjuk egy West Marches típusú mitológikus Kárpát-medence tényleg jól hangzik. A lokáció alapú megközelítésnek lenne talán a legtöbb értelme.


Módosította Garaboncias: 2018.12.08, 13:52


Narmi

Narmi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.08, 12:24

 

Amivel még senki nem próbálkozott, de mindenkinek van róla élménye, azok a Rejtő-féle figurák. 19.század végi kazánfűtők, kocsmai verekedők, matrózok, hamiskártyások, szökött katonák, akik sokat utaznak, és a vártnál nagyobb ívű kalamajkába keverednek.

Még a kétezres évek elején kisütöttem, hogy ez kellene, és hogy milyen jó lenne. Csak a címéig jutottam, de azt ezennel közkinccsé teszem, mert szerintem tökéletesre sikerült: Egy Marék Pofon.  :machoman:

 

Aki megcsinálja, viheti!

 

Játszanám!

Bár a hangulatért újra kellene olvasnom pár regenyt.

És talán megtekinteni a Bp-i József Attila Színház Vesztegzár a Grand Hotelben előadását. (Nem fizetett reklámunkat olvasták)



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6320 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.08, 11:39

A klasszikus D'Artagnan-féle bajvívó is úgy szokott kinézni, hogy nem visel nehézvértet, de cserébe több HP-t kap (pl. d10 helyett d12).


Mondjuk ez a "d12 HP-val f***ább gyerek vagy" a világ hazugsága. Simán kijöhetsz gyatra HP-ra, ha nem szeret a kocka. Ha meg átlag HP-t veszek, akkor szintenként +1-et jelent. Hűha! :)

A legjobb alapkönyves D&D bajvívó jelenleg az 5. kiadásban van: battlemaster fighter, aki felvette a feat-et, hogy reakcióból (körönként egy van mindenkinek) hozzáadja a jártasság bónuszát az AC-hoz egy támadás ellen, a manővereivel meg tud trükköket. Mindjuk egy bőrvért rá sem árt. ;)

Bulldy


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]