Ugrás tartalomhoz


Trónbitorló újítások


  • Válasz írásához lépj be
619 hozzászólás érkezett eddig

Galaxina

Galaxina

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1090 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.17, 23:57

Azt hiszem, nagyjából jól értetted :D Bár Morggal beszélgetve arra jutottam, hogy három kategória kellene a nekromancián belül, és azok egyike volt a különböző démonfélék megidézése is például. Ezt többen kötik akár a nekromantához is (bár idézőmágiáról nekem 100%-ig a wowos warlock jutott eszembe :) Igaz, abba beleillik az életerő-manipulálás és a léleklopás is ugyebár :durci: )

Bár túlzottan lekorlátozni nem akartam semmit, úgyhogy azóta is töprengek, hogy mire írjam át a nekrók leírását, a mostaninál többet akarok mindenképp.

Egyébként pedig igazad van, ez volt a kezdeményezés lényege, csak van, ami átlátható, akár, mint irányelv, van, ami nem, épp ezért én akár most rögtön be is tenném az írásodat a zárolt topicba. ^^

Óóóóóhogyaza... fajokról én is akartam még írogatni, de nincs sok időm épp :S

Janika

Janika

    Terália Vajákosa

  • Fórumita
  • 1995 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.17, 18:18

Azt hiszem mindez csak irányadó, s hadd kérjem Kylwog kapcsán , hogy voltaképp ő is csak segtíteni akart így nem leoltani kell mégha nem is nyerte el az írása az emberek tetszését. Sajnos jellemző itt, hogy az élő fába is... Főképp most hogy elméletielg Gala írása azt kezdeméynezte, hogy segítsük kissé a játékban a látásmódot akkor némi összefogás illene az emberek részéről!

Az általam bepötyögött dolgok kapcsán. MInthaogy kezdtem is az egészet: irányadó. Az, hogy az ad&d az alapja az nem azt jelenti, hogy márpedig itt most ad&d-zni kell vagy bármi konkrét rendszert játszani vagy felsorolni az összeset, s szabálykönyv halmazokat alkotni. :D Egyyetlen célja van, hogy némi alapot adjon azoknak kiknek foggalma sincs vagy túlontúl hibás elképzelése a dolgokat illetően. Azért az ad&d-t választottam mert talán a legjobb rövid ismertetést adja a mágiaformákról.

Annak kapcsán pedig, hogy a kezdők nem fórumoznak...nos el lehet őket ide irányítani, s azt hiszem azt is gala írta, hogy zárt topikként - azon segítő jellegű írásokat mit úgy itél meg a nagyközönség ( a viták elkerülése végett a legegyszerűb ha mguk a modok döntenek erről ), hogy hasznára lenne a közösségnek, s korrekt vagy épp helytálló - megjelenhetnek a fórum hasábjain, s egy linket adni erről bármely játékosnak üziküldőben nem tart semeddig senki részéről. :)

A jövőhéten pedig folytatom akkor faji kérdésekkel, s azok sztereotíp vonásaival kijátszásukkal.

Öö.. az idézőmágiás kérdést nem egészen értem mármint anekrp kapcsán. A nekro leszámítva a mágust és a diablót ( csak mert arra is jött ki szerepjáték rendszer :D ) nem idézi hanem kreálja a teremtméyneit. Akár homonkoluszként vagy "feltámasztással" illetve azza, hogy szellemet idéz a holt testbe, de tudomásom szerint a holt lelkeken túl más idéző hatalma nincsen a démonok terén semikképp sem legalábis minst specializáció nem. Ám pont ez a szép az iskola rendszerben, hogy mi nem ellentétje az iskolaformájának abból tud varázsatokat tanulni. Tehát a egy nekró képes a megidézés típusú varázslatokat használni. Ha nagyon félre értettem a kérdést bocsánat! Kissé le vagyok strapálva :P

- Cs

Módosította Janika: 2009.01.17, 18:22


Galaxina

Galaxina

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1090 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.17, 12:27

(OFF)Érthető volt :D Akinek nincs tökjó, rekedtes hangja, az ne akarjon mittomén Charlie-t utánozni :D Najó, bocs, hogy kifograttam :P(/OFF)


Igazából én is csak az előttem lévőkhöz csatlakoztam volna, Bolodn, ez nagyon jó, jól meghatározza a dolgot, bár így beleegondolva, nemtom, egy MAGUS-boszit hogy lehetne erre a sémára játszani :D

Amire gondoltam: A nekromancián elvileg dolgoznék, mármint a leírásán (ha már én vok a vezér ottan is), gyk. az lenne, amit leírtál, csak kidolgozottabban :)
És ahogy előttünk felmerült, ebből a mágus-klánnak is adhatunk egy aapvető löketet, megjegyezve, hogy a nekró és illúzionista tűzzön át azonnal a megfelelő klánba :D (Imádom, amikor egy mágus elkezd idézgetni mindenféle szellemeket :D Meg jönnek a zombiszolgái...)

Az viszont érdekelne, hogy amennyiben egy mágus az idézőmágiára specializálódik... démonidézésnél még inkább tartozik - szerintem - a nekromancia tágan vett értelmezésébe, míg ha más dolgokat idéz... akkor maradjon mágus? (Bár ez már csak "melyik klánba küldjem át" kategóriájú kérdés :P )

Ismertetésnek, tájékoztatásnak és alapnak persze, teljesen jó :D

CSAJkovszkij

CSAJkovszkij

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 106 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.17, 10:40

Akkor most Seruval értek egyet. Hogy kevés lenne egyszál gitár? Ugyan már, Kyl (nem leszólni akarlak, távol álljon tőlem, látom, eddigis sok pofont kaptál a többiektől). Nem is kicsit járatos vagyok a zenében, és egy gitárral nem csak egy szólamra lehet játszani, főleg nem akusztikussal (ugye mire valók az akkordok, és egyéb finomságok), ráadásul ha valaki igazán bánni tud vele, annak a keze ördögi dolgokat tud kicsalni abból a húros szárazfából :D És akkor még ott van az is, hogy egy bárd mágiával rásegít.

Akkor ennyiben szerettem volna helyesbíteni a lentebb írtakat, és most a továbbiakban...

Azt hiszem, tényleg nincs értelme minden egyes alternatív világ mágiarendszerét felsorakoztatni, mert akkor 1000 évig tárgyalhatnánk őket - és ebben pedig Gabbal és Scipioval értek egyet. Mint asztali játékok csapatainak állandó mágiahasználó karakterének "birtokosa", tudom, hogy ahány rendszer annyiféle varázshasználó. Hasznos, de hosszadalmas. Tény, hogy kíváncsi vagyok rá, de nem tudom, hogy egy kezdő játékos mennyire foglalkozik a fórummal, miután beengedték az esetleg nem épp tökéletes mágusát/nekroját/illuzionistáját/boszorkányát/papját/druidáját vagy akármijét, ami valamilyen formában is varázsol. Tudom, hogy ezért most mindenki le fog hurrogni, de legyünk egy kicsit reálisak. Viszont az lehet, hogy célravezető lenne, ha a klánokhoz a karakteralkotásnál lenne egy apró leírás, és a mágusoknál külön (ha az nem illuzionista, vagy nekromanta), hogy lehetőleg legyen specializálódva.
(OFF)Egy klasszikus énekes sem tud mindent stílusában elénekelni, hanem szakosodik régi zenére, barokkra, romantikára, operára (ezen belül is barokk-klasszikus, romantikus-kortárs) - persze ezeket nem az énekes választja meg elsősorban, hanem az, hogy milyen stílushoz illik a hangja. Tudom, a példa profán, de remélem, érthető volt, hogy mit akartam vele mondani.(/OFF)

Módosította CSAJkovszkij: 2009.01.17, 10:41


Kylwog_De_Lamar

Kylwog_De_Lamar

    Kyr hatalmas

  • Archívum
  • 617 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.16, 20:27

Megértettem, inkább halgatok.

Anastica

Anastica

    Elf Amazoníjász

  • Archívum
  • 111 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.16, 20:19

Ha nem haragszol meg, Kyl... ahogy eddig felfogtam, irányokat mutatunk, és nem szabályrendszert hozunk létre. Ennek következtében, a Vérmágiát a Nekromanciához, az Elemi Mágiát a már Csaba által megadott Elemi Mágia formákhoz, a Dal és hangmágia a Bűvöléshez, a Fénymágia a Káprázathoz csatolható lenne, az Árnymágia bepaszírozható az Energiamágiába és így tovább.
Úgy értem, amiket megadtál, véleményem szerint inkább tekinthetőek altípusoknak, és talán helytelen az a megfogalmazás, hogy például "nekromancia specialista" (ez amúgy is csúnyán hangzik), mert ugye két nekromanta érthet két különböző (bár egy gyökérről eredő) ágazathoz. Ezzel azt akarom mondani, hogy maga a specialista szó itt annyit tesz, hogy arrafelé orientálódik - de nem csak ahhoz ért.
Ha elkezdenénk az alfajokat megadni, akkor nagyon megkötnénk a játékosok kezét. És ha megkötjük, akkor újabb szabályokat kell felhozni, hogy két azonos tudású árnymágus ugyan tényleg legyen egy szinten, stb.

Persze, lehet, én veszem a dolgokat túl nagy körvonalakban, és elnézést a T/1-es szóhasználatért :) . Másrészt, ez tényleg nem kötekedés szempontjából íródott, csak véleménykifejtésre.

Szerk.: God, későn észrevéve, de látom, más is hozzászólt már ezzel kapcsolatban... elnézést az ismétlésért, nem papagájt játszok. :D

Módosította Anastica: 2009.01.16, 20:23


Kylwog_De_Lamar

Kylwog_De_Lamar

    Kyr hatalmas

  • Archívum
  • 617 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.16, 20:17

Gab: Teljesen igazad van, csak irányvonalat szeretnénk adni szvsz. Mert elég sok "vp" karakter van, enyém is többek között. Így csak feszítgetjük a határokat, és szvsz iránymutatással készülünk.

Seru: Teljesen igazad van, ha a bárd akarja akkor akár egész zenekart képes felvonultatni egyetlen hangszerrel, csak "mp" igényesebb a dolog, speciel arra gondoltam saját kútfőből, hogyha az ember nem figyel oda az adott bárdmágiára, tehát más zajok is közbejátszanak, vagy egyszerüen a mágia közben elsétál, vagy akármi, nem lessz 100%-os a hatás. egyszerüen azt akartam azzal mondani, hogy a bárdnak nem elég játszani, a figyelmet is fent kell tartania (nem minden esetben) ahhoz, hogy a mágiája sikeres legyen.

de ez csak egy kis szösszenet volt. Hazajöttem elolvastam Janika hsz-ét és összeütöttem valamit, majd jobban megfogalmazva, idézve innen onnan jobban is összerakom, ha nincs ellenvetés, szivesen segítek.

Scipio

Scipio

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 823 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.16, 20:13

Szintén elnézést, hogy beleszólok. Egyetértek Gab-bal. Ha jól értelmeztem Gala eredeti ötletét, akkor az lett volna a cél, hogy a különbözö játékrendszerek legyenek megismertetve valamennyire.

Bolond egy gyönyörű, részletes, és - szvsz - kezdők számára is érthető leírást tett ide, hivatkozva arra, hogy melyik konkrét játékrendszer alapján írta az egészet. Azt bárki nyugodtan használhatja útmutatásként, szvsz.

Kylwog pedig egy teljesen másik játékrendszerből - M.A.G.U.S. -, pongyola fogalmazással, pontatlanul, több esetben nem helytállóan kiragadott egykét dolgot, és azt tette fel ide. Ezt az írást senkinek nem javasolnám, hogy útmutatásnak vegye, szvsz.

Kylwog, ne haragudj, de ennek így nincs értelme, csak még jobban megkavar egy kezdőt, de még egy olyan profit is, aki csak az egyik, vagy egyik rendszert sem ismeri. Ha szeretnéd megismertetni itt a M.A.G.U.S. varázshasználati rendszerét akkor írj egy ugyanolyan színvonalú, és részletes, pontos, és helyes "tájékoztatót", mint Bolond, egy olyat még ellenőrzök/véleményezek is szívesen, ha elküldöd U2Uban, mielőtt ide felrakod, fejből tudom a nagy zöldet egyesek szerint, de sajna nincs időm olyan szép munkákra, amit Bolond alkotott...

Gabriell

Gabriell

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 1224 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.16, 19:22

Üdv

Elnézést, hogy beleszólok, de ha ezt tovább fokozzátok, akkor minden szerepjáték világ mágiahasználatát,és egyéb alternatív mágiahasználati szabályokat is fel kellene sorolnotok. Ez saját vélemény, és értem, hogy segíteni akartok, de legfeljebb nagyon tág irányvonalakat lehetne megadni segítségként, de semmi konkrétumot....Szerintem....

Seru

Seru

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 353 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.16, 18:06

Hát a dalmágia bárd részleghez lenne egy kérdésem. Azt említetted Kyl, hogy ugye nem hat annyira mert nincs zenei kíséret meg ugye egy szál gitár. Tudomásom szerint aki ért a hangmágiához vagy ugye bárd, ha csak egy szál gitár is van a kezébe...a mágiával akár egy igazi zenekari művet létre tud hozni nagyon sok hangszer hangjával....persze csak a mágia miatt hallják. Olyan mintha egy igazi zenekar^^

Ha rosszul tudom sry és tudom ez ált csak a mokusra értelmezhető. De hát na akkor is. :D

Kylwog_De_Lamar

Kylwog_De_Lamar

    Kyr hatalmas

  • Archívum
  • 617 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.16, 17:44

Hozzátennék még pár dolgot.

Elemi Mágia
Az őselemekkel foglalkozó mágia csoport, Tűz, Víz, Föld, Levegő, és az Őserő.
Ezekre egyesével lehet szakosodni. Illetve az egyikre, akkor az ellentétes elemi formát soha többet nem tudja majd használni, a maradék hármat viszont igen. Értelemszerű hogy az ellentétes mágia lesz majd a mágus ellenszere.

Dal és hangmágia
Közkedvelt mágiaforma a bárdok körében, érzelmekre, és a tudatra ható mágiaforma, hátránya hogy arra nem hat, aki nem halja. Komplett fizikai hatást is lehet elérni ezzel a mágia típussal. Hátránya hogy egy énekes kevéssé tud hatni, mágiájával a közönségre, ha például nincsen zenei kísérete, és fordítva is igaz, egy szál gitár, kevéssé ragadja meg a figyelmet.

Fénymágia
A fénnyel manipuláló mágia, mely főleg az illúziókra alapoz, de nem csak arra, ezzel is lehet komplex támadó varázslatokat alkotni, sőt esetenként nem csak megidézni a fényt, hanem kompletten el is tüntetni azt, a legapróbb, legkisebb erejű fényt is fel tudja erősíteni, ám ahol nincs, fény ott nem működik.

Árnymágia
Az árnymágia vagy árnyékmágia, Ellentétben a fénymágiával, ez a mágiafajta ott a legerősebb ahol egy csepp fény sincsen, az árnyékokkal manipulál, alkot belőlük, akár szörnyeket is, vagy csak kézzelfoghatóvá teszi az árnyakat, akár olyan sűrűvé, mint maga a víz, árnyakon keresztül lehetséges az utazás, ám veszélyes.

Jelmágia
A jelmágia különböző jelképekre alapoz, gyakorta ez az alapja a legtöbb mágiának, ám ez kifejezetten csak is jelekre-jelképekre alapoz, Felületekre festett rajzolatok, melyek erőt adnak, vagy vesznek el bizonyos tárgyaktól, zászlókon is megtalálható csatákban, a seregünknek bátorságot önt a szívébe, míg, aki a zászló másik oldalát látja azt rettegés tölti el. Rengeteg féle varász jelkép és jel látható szerte a világban, a legegyszerűbbektől és legkissebbektől egészen egy várost átfogó méretekig melyet több tucat mágus alkotott. A jelmágiát nem egyszerű meg tanulni és még nehezebb alkalmazni.

Elmemágia
Ezzel koncentráltan tudunk hatni ellenfelünk tudatára, érzéseire. Ám kétélű fegyver az előidézett érzelem hullám hogyan lesz hatással ránk és környezetünkre, Gondolatokat és érzelmeket fürkészhetünk így ki, másoktól, úgy hogy a másik fél akár még észre sem veszi, hogy manipulálni próbáltuk. Igen kedvelt mágiaforma, és igen nehéz ellene védekezni a pszi pajzsokkal és erős tudatalattival vagyunk a legnagyobb biztonságban vele szemben.

Vérmágia
A vérmágia egy nagyon „gonosz” mágiaforma, a vérrel, ezáltal egyénekkel manipulál, akár fizikai behatást is okozhat. Kirekesztésre manipulálásra hasznosítják főként. A necromanciához erősen kötődik.


CSak egy kis szösszenet, ami hírtelen eszembe jutott.

Janika

Janika

    Terália Vajákosa

  • Fórumita
  • 1995 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.16, 10:43

Üdvözletem!

A mai napra a varázslókat illetve a varázsló iskolákat venném engedelmetekkel, s megköszönném Anastica áldásos segítségét is! :D Köszi!

Az alanti szüvegezés az ad&d szerepjáték alapján készült, s egész korrekt rálátást nyújt magukra a varázslófélékre, s iskoláikra. Igaz ezáltal nem lesznek a varázslókmidnenhetóak, de saját iskoláikban épp eléggé erősek ,s kissé reaqlisztikusabb is a doog minthogy korlátozás nélkül mindenféle varázslaot dobáljanak.

Először is néhány dolog magáról a varázslásról

Egy varázsló nem képes a végtelenségig castolgatni a varázslatait. Az hogy mennyi spellre képes egy nap leginkább a tapasztalati szintjétől függ. Ez így van szinte midnen rendszerben. ( pölö a magusban manapontokból varázsolnak, s midnen varázslatnak van kötött manapont igénye míd ad&d/d&d-ben a varázshasználók memorizálják a varázslataikat, s egy nap maximum anyit mit képes az elméjük elraktározni. Ennek függvénye is leginkább a varázslói szintjüktől függ. illetve mivel ők memorizálják a varázslataikat azaz bemagolják nem tudnak bármiylen varázslatot ellőni a varázskönyvükből mire kedvük szottyan hanem szépen összeválogatják vajh miylen jellegű tuásra lesz szükségük aznap.

A varázslatoknak is van különféle erőssége mi szintfüggő.pl.: egy trükkvarázst, vagy egy azonosítást, mágia érzékelését már egy első szintű varázsló is képes alkalmazni, de ahhoz hogy valaki tűzgolyót lőjön vagy villámot máris minimum ötödik szint szükséges, s ha csak nem specialista ötödik szinten is egyetlen iylen varázslatot képes alkalmazni egy nap.

A varázslatok nem csettintésre idéződnek elő. A "mezei" varázslóknak három feltételt kell hogy teljesítsenek ahhoz, hogy egy varázslat létrejöjjön. Ezek a következők: ( nem midnen varázslat igényli egyserre mind a hármat, de a legtöbb igen )

- szóbeli komponens ( azaz a varázsigék elmondása. Ezek lehetnek egyszavasak, de akár hosszas litániák is. Csupán pár varázslat van mihez nem kell beszélni ezért már általában az is feltűnő, hogyha valaki varázslásba kezd. )

- taglejtés (azaz a varázslónak szükséges kézjeleket, testartást alkalmaznia vagy épp rúnákat írnia a levegőbe )

- anyagi komponens ( azaz valamiféle tárgyi feltétele is van a varázslatnak mi nélkül az képtelen létrejönni. Ez elhet gyakori dolog is...például a ghoul érintés varázslathoz emlékeim szerint elég egy marék föld egy régi sírról vagy egy halott leplének egy darabja, de van például a színes gömb varázslathoz egy legalább 50 aranypénz értékű krisálygömb szükséges mi megsemmisül a varázslat végeztével. Ebből is látszik, hogy ahány varázslat annyiféle komponens, s nem véletlen, hogy varázslók tucatnyi szütyővel erszénnyel járnak mikben poraik, füveik komponeneseik lapoulnak a varázslataikhoz )


Az iskolatípusok

Mielőtt ennek részleteibe mennénk tudni kell, hogy nem midnen varázsló specialista. Sokan úgymond "általános" mágusok. Őket nem érik oylan korlátozások, hogy ne tudnának tanulni valamely iskola formáól, de épp ezért nem is különösen erősek egyikben sm, s az igazán erőteljes varázslatokhoz nemvagy csak igen nehezen tudnak hozzájutni.

Az iskolatípusokhoz odaírom azok ellentétes iskoláit is azaz oylan típusú varázslatokat NEM képes alkalmazni a specialista.

Bűvölés/Bűbáj Ellentétes iskolák - Energiamágia; nekromancia

Ezen iskolafoma foglalkozik a tárgyak elbűvölésével és az élőlények megbájolásával. Ide tartozó varázslatokkal készíthetőek varázstárgyak. Ugyancsak ez az iskola használható az érzelmekkel kapcsolatos machinációkra. Az iskola tulajdonképpen két különböző típusa a varázslatoknak. Mindkettő mágikus energiával telíti alanyát a hatás eléréséhez. A Bűbáj varázslatok változást hoznak létre és befolyásolják az alany viselkedését, általába szellemi és érzelmi állapotuk megváltoztatásával. A Bűvölés varázslatok élettelen tárgyakat ruháznak fel mágikus energiával. Egyik típusu varázslatnak sincs hatása az alany megjelenési formájára.

Illúzió/Káprázat Ellentétes iskola - Nekromancia, Energiamáia, Védőmágia

Ez az iskola foglalkozik az illóziók előállításával. Ezek mind a valóság kinézetének megváltoztatására, elfedésére és a szemlélődők megtévesztésére szolgálnak, akár a környezet, akár a mágus kinézetét illetően. Ezt a képességet oylan tökélyre fejlesztették hogy még varázslatokat is képesek hatékonyan utánozni. A varázslatok nem okozzák a valóság igazi megváltoását, mint a Megváltoztatás( Átalakító mágia) varázslatok, csak azt, ahogy ahogy azta személyek és léynek érzékelik. Az illúziók a valóság megjelenésének változását idézik elő, míg a Káprázatok közvetlenül hatnak az alany érzékelésére.

Jövendölés, Jósmágia Ellentétes iskolák - Megidézés

Ebbe az iskolába tartoznak a különböző érzékelő, felderítő, meghatározó és fürkésző varázslatok. A varázslatok olyan információkat fendek fel melyek különben rejtve vagy titokban maradnának. A Jövendöléshez tartozó varázslatok felfedik bizonyos léynek vagy tárgyak illetve feltételek létezését ugyanúgy , mint ahogy a múltról, jelenről vagy épp a jövőről is informálnak. Ez az iskola tartalmaz oylan varázsatokat is melyekkel más létsík léyneivel lehet kapcsolatot tartani, de nem vált ki közvetlen cselekvéstezen léynekből, azaz nem idézi meg őket.

Energiamágia ( vagy más néven könyörgés/Előidéés, Invokáció ) Ellentétes iskolák - Bűbáj, Megidézés

Ezekkel a varázslatokkal lehet előidézni fizikai energiák megjelenését. A papvarázslatok nagysze ide tartozik ( bár azokat külön sszférákba soroljuk nem pedig iskolákba. Függ egy pap hatalmától, hogy Istene mely szféráknak parancsol ) mert vagy istenéhe való könyörgése nyomán kelekezik egy varázslat, vagy varázsigével idézi elő az energiák lecsapolását. A varázslatok vagy energiát vagy anyagot teremt elő. Az előidézés varázslatok a síkok termsézetes mágikus energiáithasználja míg a Könyörgés a varázslatok erőteljes extradimenziós (pl.: Istenek ) közreműködésével hatnak. ( Ebbe a mágiaformába tartozik alegtöbb pusztító erejú varázslat mint pl.: a tűzgolyó )

Megidézés Ellentétes iskolák - Jósmágia, Energiamágia

Az előidézéssel szemben a ez az iskola általában a mármeglévő teremtméyneket vagy tárgyakat idéz meg azaz teleportál a kívánt helyre. Tulajdonképpen két különböző fajtájú varázslat tartozik ide, bár mindkettő létező anyagot szállít egy másik helyre. Egyrészt lényeket idéz a varázslóhoz, másrészt lehetővé teszi más létsíkok energiáinak megidézését. Mivel a varázslás technikája és a varázslathoz szükséges képességek megegyeznek mindkettőnél, ezért egy iskolána számítanak. ( Igen ők képesek magas szinten például démoni léyneket vagy egyéb külső síkbeli léyneket megidézni )

Védelmezés vagy Megtagadás Ellentétes iskolák - Átalakítás(vagy Megváltoztatás) ; Illúzió

Az ide tartozó varázslatok midnenképpen valamitől való elhatárolódást valaminek a megtagadását fejezik ki. Ennek kösöznhetően ebbe az iskolába tartozik majd mindegyik védekező és oltalmazó varázslat. Az iskola varázslatai a mágikus energiákat öszpontosítja a védelem létrehozásához. Ez a védelem számtalan formát ölthet, beleértve bizonyos léynek vagy fegyverek ellen, vagy az ellenségek elbátortalanodását vagy hatástalanítását is. Az iskolához tartoznak a taszíást és elűzést okozó varázslatok is. A Megtagadás varázslatok inkább kiküszöbölik a lehetséges veszélyforrást mintsem már okozott sérüléseket gyógyítsák.

Megváltoztatás( Átalakítás) Ellentétes iskolák - Megtagadás( vagy Védelem ); Nekromancia

Az iskola segítségével a valóságot téynlegesen meg lehet változtani, szemben a káprázatokkal. Az iskola varázslatai képessé teszik a mágust hogy a mágikus energiák irányításával közvetlen változást hozzon létre egy létező tárgyon. Ez hathat személyre (pl.: Mások megváltoztatása) , képességkre (pl. Erőnövelő varázs), helyszínre ( Teleportálás), vagy aká fizikai létre ( halálköd, Bűzlő felhő ).

Nekromancia ( vagy Szellemidézés) Ellentétes iskolák - Illúzió, Bűbáj

Ennek aziskolának a képviselői nem feltétlenül őrült szadisták, akik halottakat támasztanak fel és futószalgon gyártják az élőhalottakat. Noha el kell ismernünk, hogy ilyenek is akadnak. Az iskola léynege az életerővel és a Negatív Anyagi Sík energiáival való manipuáción alapul. Általában ezen varázslatok vannak befolyással a biológiai funkciókra. Ez az erőteljes iskola magában foglalja a halottakkal és a halállal kapcsolatos varázslatokat is, ezért szokták halottidézésnek is nevezni, de alapvetően az életerővel dolgoik. A varázslatok élő léynek életerejét szívják el és halottak életfunkcióit állítja helyre. A csontok a vér a szellemek és a jelenések mind azokkal a mágikus energiákkal kapcsolatosak, melyeket az iskola specialistái formáznak irányítanak.

Elemi mágia formák Ellentétes iskolák - Értelemszerűen az ellentétes elem

Föld - Levegő
Víz- Tűz

A varázslatok értelemszerűen a saját elemük megidézését és befolyásolását takarja.



Nho elsőkörben akkor egyenlpre ennyi. Remélem tudják az emberek hasznosítani, s nem csak előyneit hanem megkötéseit hátrányait is!

- Cs.

Navia_la_Fonz

Navia_la_Fonz

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 384 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.15, 14:25

Ohh...ugyan már :ugri: Te leszel olyan lovagias és erkölcsös, hogy lemondasz a kávéról, hiszen nem várhatod el, hogy annyi utat megtegyek érted :) :) És NEM minden reggel, hanem csak egy héten keresztül minden reggel :dilis: :aaaaa:

Janika

Janika

    Terália Vajákosa

  • Fórumita
  • 1995 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.15, 14:14

És helybehozod a kávét? :) Minden reggel? :dilis: Hosszú túra lesz lesz minden reggel fél nyolcra hatvanba érni a gőzö9lgő nedűvel :ugri:

Módosította Janika: 2009.01.15, 14:15


Navia_la_Fonz

Navia_la_Fonz

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 384 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.15, 13:52

(OFF) ÉN magam ugyan nem tartok magamnál feneketlen tatyót, Navia viszont igen :D Az más kérdés, hogy mit vagy mit nem tárol benne, :) de nem, ne tessék karit regelni azért, hogy kifosszátok XD(/OFF)


Továbbiakhoz pedig akkor várjuk sok szeretettel az előre egymással egyeztető júzerkék munkáját. Ha jó lesz, nyári szünetben minden -a NAgy Mű megalkotásához- jelentékenyen hozzájárulónak főzök egy héten minden reggelre kávét :) :aaaaa: :ugri:
Jahm...és az illetők karijai a Ledér Tündérben is a ház kontójára szórakozhatnak :sor: :) :)
(Nem Kyl, ne szólj be, hogy nem tudok kávét főzni, vagy nem jól, had ámuljon a nép, milyen jó vagyok :ugri: :dilis: )

Navia;Ildi...

Módosította Navia_la_Fonz: 2009.01.15, 13:54


Kylwog_De_Lamar

Kylwog_De_Lamar

    Kyr hatalmas

  • Archívum
  • 617 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.15, 11:01

Ezt most nem értem, annyi használati tárgyat kell egy mágusnak használnia, rendszerint a személyes aurájához kötött dolgait jelentetem meg a mágus karakterem kezében, a legtöbbször olvasott könyvet, a pipáját, a botját. Én legalább nem tartok magamnál a ruha alatt, másfél tonna használati tárgyat.

Nesta_Torrine

Nesta_Torrine

    Rowon Kapitánya

  • Fórumita
  • 1312 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.15, 10:58

akkor ezentúl feneketlen tatyót fogok hordani, hogy ne érje szó a ház elejét...
...

Igen, pont ez a hozzáállás aggasztó :ugri:

Kylwog_De_Lamar

Kylwog_De_Lamar

    Kyr hatalmas

  • Archívum
  • 617 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.15, 10:57

akkor ezentúl feneketlen tatyót fogok hordani, hogy ne érje szó a ház elejét...
A sztereotíp felvetésemet eddig elég sokan leugatták, ha nem én vetem fel akkor meg jó ötlet? Cinkes...

Nesta_Torrine

Nesta_Torrine

    Rowon Kapitánya

  • Fórumita
  • 1312 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.15, 10:53

...
Az meg, hogy egy nem specializálódott mágus miket teremt magának (értem itt az alább felsoroltakat, mint "Csettintéssel kakaót, hagymakrémlevest meg májkrémeskenyeret" és "budipapírt" :ugri: ). erre csak annyit mondanék, hogy nem csak a fantasy világokat felölelő játékokban/rendszerekben vannak varázslók, hanem pl. az emberiség történelmében játszódó Ars Magicában is, ahol meglepő, de ha a megfelelő készségek a rendelkezésére állnak egy varázslónak, képes akármit megteremteni. Csak a hozzátartozó művészetekben kell eléggé jártasnak lennie, meg hát ugye a szükséges fókusz és komponensek.

(OFF)Sajnos elég rég volt már, hogy Ars Magicáztam volna, vagy egyáltalán részt vettem volna egy kellemetes asztali játékban, ezért bocsánat, ha pontatlanul fogalmaztam (már ami a "fókusz, komponens, és hasonló szavakat illeti. A tévedés jogát fenntartom :)) .(/OFF)


...


Az első kiemeléshez: Ez végül is a lényeg. Nem a semmiből teremt csak úgy. És még ott is vannak kifáradásmódosítók és a többi... ott ugye nem manából dolgoznak a fiúk, és még ha mestervarázslat is lesz egy-egy mágia, buktató mindig lehet. Asszem Creo kellhet hozzá ... de sajna nincs a közelemben a könyv :dilis:

Második: Sajnos én is így vagyok ezzel :) . Ígyhát; " Ars Magicát kedvelő játékos mágusával és bajtársával conventust keresne! " Jelige: Régjátszottamésakkorseeleget!

CSAJkovszkij

CSAJkovszkij

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 106 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.15, 10:42

A sztereotípiákat én is nagyon jó ötletnek tartom, és kíváncsi is vagyok rá.
(OFF)Mert ugye a bitin nekem is van egy varázshasználóm, aki elsősorban illúziókra specializálódott, de ő egy olyan "kasztba" tartozik, amit voltam szives kitalálni magamnak. :)(/OFF)


Az meg, hogy egy nem specializálódott mágus miket teremt magának (értem itt az alább felsoroltakat, mint "Csettintéssel kakaót, hagymakrémlevest meg májkrémeskenyeret" és "budipapírt" :) ). erre csak annyit mondanék, hogy nem csak a fantasy világokat felölelő játékokban/rendszerekben vannak varázslók, hanem pl. az emberiség történelmében játszódó Ars Magicában is, ahol meglepő, de ha a megfelelő készségek a rendelkezésére állnak egy varázslónak, képes akármit megteremteni. Csak a hozzátartozó művészetekben kell eléggé jártasnak lennie, meg hát ugye a szükséges fókusz és komponensek.
(OFF)Sajnos elég rég volt már, hogy Ars Magicáztam volna, vagy egyáltalán részt vettem volna egy kellemetes asztali játékban, ezért bocsánat, ha pontatlanul fogalmaztam (már ami a "fókusz, komponens, és hasonló szavakat illeti. A tévedés jogát fenntartom :dilis:) .(/OFF)


Félreértés ne essék, nem a chéf-mágusokat és a budipapír teremtőket pártolom, épp ellenkezőleg: kifejezetten nem szeretem az olyan varázshasználókat, akik mindenre képesek, és tudásuknak nincs határa (persze az ilyesmit is meg lehet magyarázni előtörténetben, de ez már a táp-kategóriába tartozik). Szóval egy szó, mint száz, I am looking forward to it :ugri:


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]