Ugrás tartalomhoz


Fotó

Ynev és a MAGUS világképe


  • Válasz írásához lépj be
70 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12637 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.10.29, 18:21

@Kukac

Majd megnézem a Zöld és az ETK Shadonjait egymáshoz képest... 



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1888 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.10.29, 12:08

Még mókásabb. Volt az 1993 M*, aztán az 1996-os S*, amiben Kornya "izomból" keresztbeírt akár a Renegátnak, akár a M*-nak és aztán kijött az ETK, ami ugyan visszatérés volt a M* felé, de azért már a S* világképéből sok minden belekerült.

 
Szerintem ott csak annyi történt, hogy ki kellett adni gyorsan egy új alapkönyvet, ezért az elsőt kicsit újraszerkesztették, beleírtak pár extra dolgot, azt jó lesz az úgy ahogy van. :) Sőt, talán az első is ilyen volt, fogták a D&D Ynevet, kicsit módosítottak rajta pár dolgot (jobban kidolgozott legyen, esetleg a nagyon béna részeket eltüntették), néhány ponton kicsit hozzápasszintották az új rendszerhez, és már kész is a saját világ a saját rendszerhez. :)

Volt olyan is, csak aztán egy olyan mágiaforma is volt benne, ami meg nem magyarázható AD&D-vel, de a (1993-as) M*-al már igen (ti. a Halál Havában).


Igen, ilyenekre gondoltam az alatt, hogy Ynev nem tudatos tervezés eredménye, hanem evolúció.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12637 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.10.29, 10:17

 KLM szokta idézgetni a D&D-ből bennmaradt dolgokat (spectral hand, magic missile ha jól emlékszek).

 

Volt olyan is, csak aztán egy olyan mágiaforma is volt benne, ami meg nem magyarázható AD&D-vel, de a (1993-as) M*-al már igen (ti. a Halál Havában).

 


Kiváncsi lennék erre a konzisztens világképre, és főleg, hogy a mágia hogy illeszkedik bele, mert semelyik kiadásban nem találtam olyat, aminek bármi értelme lenne. Mindig úgy kell kapálózni, hogy valahogy az ember meg tudja magyarázni a dolgokat, és pl a "varázspárbaj" a legelejétől fogva hiányzik belőle.
 
 
Spoiler

 

...de lásd még az aláírásom. 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12637 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.10.29, 10:12

 

Tehát Yneven látszik, hogy nem tudatos tervezés eredménye, hanem evolúció. Először volt egy proto-Ynev, valószínűleg AD&D alapokkal, majd abból lett a 91-93-as Ynev. Gyanítom a korábbi játékok eseményeit és leírásait kiegészítették és konszolidálták, ebből lett az eredetileg önmagával konzisztens rendszer. Erre került rá a későbbi M* rendszere, ami új játéktechnikai lehetőségeket hozott be - és valamilyen szinten borította a világot (pl. pszí), majd a további évek (kb. 97-99-ig?) úgy alakították a világot, hogy a szabálykönyvvel együtt mozogjanak.

 

 

Még mókásabb. Volt az 1993 M*, aztán az 1996-os S*, amiben Kornya "izomból" keresztbeírt akár a Renegátnak, akár a M*-nak és aztán kijött az ETK, ami ugyan visszatérés volt a M* felé, de azért már a S* világképéből sok minden belekerült. 



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1888 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.10.29, 10:02

Kiváncsi lennék erre a konzisztens világképre, és főleg, hogy a mágia hogy illeszkedik bele, mert semelyik kiadásban nem találtam olyat, aminek bármi értelme lenne. Mindig úgy kell kapálózni, hogy valahogy az ember meg tudja magyarázni a dolgokat, és pl a "varázspárbaj" a legelejétől fogva hiányzik belőle.

 

A szomszéd topicban (asszem az offtopicban, de valószínűleg Youtube-on is fent van) a Novák Csanád interjúban is elmondta, hogy eredetileg egy AD&D világ volt Ynev. '91 végén derült ki, hogy nem adhatják ki jogszerűen (a TSR visszautasította a visszautasíthatatlan ajánlatot), ezért rohamléptekben kellett új rendszert fejleszteni. Az új rendszer úgy jött ki, ahogy sikerült, Ynevet pedig kis változtatásokkal rakták alá - ezért is lett az első kiadás olyan nyakatekert (következtetésképpen a többi ráépülő is). KLM szokta idézgetni a D&D-ből bennmaradt dolgokat (spectral hand, magic missile ha jól emlékszek). Ennek a topicnak az utolsó oldala egyébként pont erről szól.



tetra

tetra

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 60 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.10.29, 09:44

Kiváncsi lennék erre a konzisztens világképre, és főleg, hogy a mágia hogy illeszkedik bele, mert semelyik kiadásban nem találtam olyat, aminek bármi értelme lenne. Mindig úgy kell kapálózni, hogy valahogy az ember meg tudja magyarázni a dolgokat, és pl a "varázspárbaj" a legelejétől fogva hiányzik belőle.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1888 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.10.29, 08:40

Nyúlnak - és talán Csanádnak is - volt egy elég jól tapintható mágiaképe (igazából világkép, aminek a mágia szerves része) és úgy írtak, hogy ezt nagyjából figyelembe vették.

 

GA és főleg Kornya NEM. Kornya különösen nem, ő simán hozta a D&D's és Ars Magicás ismereteit és büszkén vállalta, hogy fogalma sincs arról, Yneven ez hogyan vagy hogyan nem működne. 

 

A végén pont azt felejtettem el, amit az egészből ki akartam hozni.

 

Tehát Yneven látszik, hogy nem tudatos tervezés eredménye, hanem evolúció. Először volt egy proto-Ynev, valószínűleg AD&D alapokkal, majd abból lett a 91-93-as Ynev. Gyanítom a korábbi játékok eseményeit és leírásait kiegészítették és konszolidálták, ebből lett az eredetileg önmagával konzisztens rendszer. Erre került rá a későbbi M* rendszere, ami új játéktechnikai lehetőségeket hozott be - és valamilyen szinten borította a világot (pl. pszí), majd a további évek (kb. 97-99-ig?) úgy alakították a világot, hogy a szabálykönyvvel együtt mozogjanak. Ezután viszont a szabálykönyvek nem voltak mérvadóak, és mindenki írta a saját elképzeléseit Ynevről. Raon említette hogy van Ynev minimum, (2011-ben még nem volt, Kornya akkor ígérte hogy készítenek egyet), amihez ezentúl ragaszkodni fognak, kíváncsi vagyok, hogy a következő pár évben lesz-e valami foganatja.

 

Summa summarum, azért is alakulhattak ki ilyen ellentmondásos képek Ynevről, mert folyton változott hogy milyen rendszerhez, vagy mihez kellett éppen igazítani.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1888 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.10.29, 07:04

Hali!

[...]

Hja, a "kalandozó" varázsló nem szokott a - szimpatikus - mágiától védett szentélyben üldögélni, a shadoni rendfenntartó máguspapok
meg igen.

(OFF)Mondjuk némely karakterem is... (/OFF)
Ellentmondás feloldva.

Hab a tortán, ha az illetők, amikor felveszik a szolgálatot szétteleportálják a műveleti területre a zónáikat, aztán mielőtt
leadják a műszakot, a váltás zónáit teleportálják szét, majd a sajátjaikat vissza a sekrestyébe.

Vagyis lesz is kinnt, meg nem is. Megjegyzem, ha a városkapuknál és pár fogadónál kiraknak egyet-egyet, akkor már lehet "kapás",
de mégsem lesz minden bokorban. Sőt, ha már itt tartunk, a cikk eleve "a népesebb városokban - felsorolás - a varázstudó inkvizítorok
többfelé is elrejtik Zóna varázsjelüket". Szóval ez a "minden bokorban" kitétel úgy látszik a költői túlzás kategória volt, nézd el nekem,
hogy nem ismertem fel, hanem a tudatlanság jelének hittem elsőre.

[...]

Adios
KLM



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12637 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.10.28, 23:36

Ez pedig a te egyik korábbi írásod, ami alapján vagy nagyon ritkásan vannak elhelyezve az efféle védővarázslók, vagy nem is tudom... 

 

Kutass tovább kicsit, ott lesz az is, hogy "kb. a kapuknál meg a piactéren" van ilyesmi elhelyezve (alapesetben).



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1888 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.10.28, 20:32

Nem tudom, olvasd el újra az ETK világleírását, meg az első évfolyamban a Shadoni boszorkányság cikket... Szerintem elég erős volt a központi hatalom ott is, a Birodalom központi részén, a lakosság legnagyobb része felett - az egyébként Nyúlra jellemző "de azért az asztal alatt rúgdosás a nagyoknak valamennyire el van nézve" árnyékháborúval.
Ez az elv a Nyúl-Kránban is visszaköszön, ahol a 13-ak a Birodalom kétségbevonhatatlan urai - nem pedig a ktulhoid ősszuttyogányok hátán megtűrt kis izékék, akiket időnként "leváltanak".


A déli Felföld mostohább körülményekhez szokott lakói
sem a kalmárok stílusérzékével, sem a koronabirtokokon élők
mértékletességével nem dicsekedhetnek, kitartásukról,
büszkeségükről és erejükről ellenben csodákat mesélnek. Kü-
lönös istent imádnak, csak a maguk törvényeinek, a maguk
urainak engedelmeskednek.


Ebből nem úgy tűnik, mintha a Felföldön mindenki folyamatosan a helyzet magaslatán lenne.

(Shadon)
A nemesek és a közrendű szabadok fegyverviselése jogo-
sultak, de a jobbágyok is hordhatnak magukkal lándzsát, kést,
rövid kardot, amennyiben a helyzetük megkívánja, s hűbér-
uruk, vagy annak képviselője - a birtokos - engedélyt ad rá.


Itt még szintén nem feltűnő a központi hatalom hiánya, de a kalandozók meglepődhetnek hogy a shadoni jobbágyok meglepően veszélyesek lehetnek. Annyira talán nem, mint a kráni jobbágyok, de azért na.

A közbiztonság a városok-
ban jó, az utak mentén azonban olykor haramiák bukkannak
fel. [nemesek fejvadászokat képeznek]


Vagyis a városok elég biztonságosnak számítanak, de közöttük járni már nem annyira biztonságos. Vajon a rohadt erős Domvik pap-varázslók miért nem raknak el pár zónajelet az árun, és robbanják fel az egész rablócsapatot a francba?

(Shadonváros)
A M.A.G.U.S.
jelenének Shadonja élettől pezsgő, bűnben, kéjben és imák-
ban tobzódó százezres nagyváros[...].


Hmm, Shadonvárosban se minden játék és mese.

(Shadlek)
A szabadosságáról hírhedt település az Egyetlen imáda-
tában a sor végén kullog. [...]
Bújkálnak errefelé boszorkányok, de még sátánisták
is; itt találkozott Mogorva Chei, Yllinor jelenlegi királya az
ördöggel - ámbár ez régi história. Mégis, nagy a rémület, va-
lahányszor a korona elhatározza, hogy ezúttal -kerül amibe
kerül - rendet teremt odalent.


Ismét, bár a sátán és ördög kicsit furcsa, de az idézet nem azt sugallja, hogy Shadlekben minden rendben lenne, sőt, még a papi hatalom se képes rendesen megregulázni a helyet.

(Corma-dina)
Szigetegyüttes a keleti part közelében. Meglehetősen auto-
nóm, mert az év nagy részében a környező vizek hajózhatat-
lanok. Lakossága bárdotlatlan - gyanítató, túlsúlyba került
itt az értékes shadonit megrontó barbár vér.


Ezt is inkább úgy értelmezem, hogy az írásának pillanatában még nem volt pszí üzenet, vagy mágikus zóna+teleport, legalább az utasítások leadásához, ha nem is egy hadsereg beteleportálásához. Mintha az utasítások is hajón mentek volna, és ezért kapta volna az autonómiáját.

(Felföld)
Kemény dió a birodalmi közigazgatás, a történészek és a ka-
landozók számára egyaránt. A központi hatalom a helytartó-
fejedelem kezében van, ám ő, shadoni viszonyok közt méltat-
lan módon nem áll a helyzet magaslatán. Akaratos kiskirály-
ok, engedetlen nemesek, rablólovagok tartománya ez. Gya-
kori belviszályok, forrongások dúlják. Hátterükben legtöbb-
ször a bevett feleségszerzési forma: a nőrablás. A rablólovag-
ok körében gyakori a többnejűség és a rabszolgatartás.
[...]
Ennek ellenére szertar-
tásaik jelentősen különböznek a birodalmi előírásoktól, és
bevett szokás a máshol szigoróan (sic!) tiltott állatáldozat.


Annak ellenére, hogy itt is elég hiányos a központi hatalom, szerintem kezdő kalandozóknak ez lehet a legideálisabb hely a kalandozáshoz, nem autentikus középkor, hanem az a fényes páncélos lovagos középkor, ahogy kisgyerekként elképzeltük a középkort. Nemesek, lovagi tornák, távoli várakban sötét pánélos gonosz lovagok akik néha kavarják a szart, de semmi gore vagy szuttyogány.

Hali!

[...]

Most el kell magyaráznom, hogy ha a kapunál van az őrség, mellettük Domwick :felvon: valahanyadik Arcának a szobra, benne
a Zónával, a varázsló (aki pap ÉS varázsló, nem hivatalnok) meg ül a közeli (?) erődített kolostorban, amit egyrészt minimum a
saját maga által (Domwick áldásával) felrajzolt kirekesztő varázskörök védenek (amelyek őt védik és gond nélkül tud KIFELÉ
varázsolni belőle), de mellesleg tucatnyi Benignus-rendi szentéletű szerzetes nyomja az Őrző Aura szerzetesi (és papi) varázslatot...

Ezen felül rosszarcú varázslóként belesétálsz egy Zónába, megtalálod, elsütöd rá a Tárgyszimpátiával felszerelt ártó
mágiádat (közben az őrség keresztrejtvényt fejt), amit hamarabb bevetsz, minthogy a zóna tulaja reagálna (ez még
nem ám az ETK, hogy extra idő legyen a zóna jelen át vajákolni) vagy szólna a haverjainak...

[...]

Adios
KLM


Ez pedig a te egyik korábbi írásod, ami alapján vagy nagyon ritkásan vannak elhelyezve az efféle védővarázslók, vagy nem is tudom... De ha csak simán ezt az idézetedet látnám önmagában, inkább egy durva megfigyelésű állam jut az eszembe, ahol a nép viszonylag rövid pórázon van tartva, hisz mágikus rásegítéssel meg lehet oldani.

A Fű útját passzolnám, nem nagyon tudok hozzászólni, csak távolról tűnik úgy, mint ha az is a mágiarendszer előtt került volna bele.

Erre is gondoltam kettősség alatt, először volt egy világ, arra terveztek valami tökéletes szabályrendszert, aztán a szabályokból továbbgondolva, következtetve kijött valami más, aztán visszamenőleg kellett magyarázni, hogy ez a valami más miért nem jó...

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12637 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.10.28, 11:58

Innnen áthozva:
http://lfg.hu/forum/index.php/topic/7482-kran/#entry2185633

Ez a post:

Emlegettem már Shadont, ahol az ETK-like könyvekben gyenge központi hatalom volt, a déli részeken pedig minden kiskirály és lovag kvázi független volt a központi hatalomtól. Na, az évek során ebből lett az inkvizíció, meg a pap-varázslók teljes uralmuk alatt tartanak mindent, a gyanú legkisebb jelére is azonnal lecsapnak.


Nem tudom, olvasd el újra az ETK világleírását, meg az első évfolyamban a Shadoni boszorkányság cikket... Szerintem elég erős volt a központi hatalom ott is, a Birodalom központi részén, a lakosság legnagyobb része felett - az egyébként Nyúlra jellemző "de azért az asztal alatt rúgdosás a nagyoknak valamennyire el van nézve" árnyékháborúval.
Ez az elv a Nyúl-Kránban is visszaköszön, ahol a 13-ak a Birodalom kétségbevonhatatlan urai - nem pedig a ktulhoid ősszuttyogányok hátán megtűrt kis izékék, akiket időnként "leváltanak".

 

Ezért is érezzük sokan, hogy tkp. elvették a játékunkat. Én személy szerint ezért inkább a pre-Sumi Yneven játszok.

 

 

" +1 " 

 

Vagy a Pyarroni kapuk + miért van kereskedelem, ha térkapuval mindent oda lehet teleportálni ahol szükség van rá (aztán az utólagos magyarázatként a fű megromlik a térkapuban), de a "naggyon" különleges Pyarroni leírásnál úgy tűnik, hogy akkor még nem volt térkapu mozaik, vagy legalábbis nem ennyire könnyű, ezért volt nagy szó a kapuk tere, és térkaput nyitni (pl. Shadon-Syburr) nagy előkészítést és szervezést vett igénybe

 

 

A Fű útja a meglévő mozaikokkal is magyarázható, nem kell a megromlást hozzátenni, főleg, hogy aztán a "Halk szókkal, sötét húrokon...." novellában GA pont ignorálta ezt a "megromlikatérkapuban" elvet (valami karaván egy régi, rosszul működő Kapun akkor is átment, ha tudták, hogy 5-10% lemorzsolódás lesz).

 

Arra már nem mernék esküdni, csak gyenge sejtésként piszkálja az agyamat, hogy valójában a szerepjáték volt a brand közepe (lévén irodalomból voltak sokkal jobb könyvek is a M*-on kívül), és ahogy szerepjátékból átalakították irodalmi világgá,

 

 

Nyúlnak - és talán Csanádnak is - volt egy elég jól tapintható mágiaképe (igazából világkép, aminek a mágia szerves része) és úgy írtak, hogy ezt nagyjából figyelembe vették.

 

GA és főleg Kornya NEM. Kornya különösen nem, ő simán hozta a D&D's és Ars Magicás ismereteit és büszkén vállalta, hogy fogalma sincs arról, Yneven ez hogyan vagy hogyan nem működne. 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12637 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.03.10, 23:42

@Bulldy
75 TÉ mellé 170 VÉ? Nálunk ilyen akkor volt,ha biztos volt benne, hogy a többi partitag takarít, neki csak fel kell tartami a sort.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6725 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.03.10, 23:27

Bulldy, nem kell természetes húszasnak lennie, elég ha kétszer benne van a kritikus zónában. Amennyiben egy kalóz pl. szablyát avagy handzsárt forgat, akkor már 17-20 dobással is tud kritikust elérni, vagy instant kill-t (amennyiben az ellefél VO-ját eléri) ha kétszer megdobja és még egyszer talál, tehát a feladat nem lehetetlen.

Spoiler


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6842 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.03.10, 23:05

Ezért sokkal tudományosabb a KéM, ott a világon bárkinek van esélye kinyírni bárkit instant killel 1 kör alatt, néha be is jött.


Azzal csak az a baj, hogy nem igazán függ a karakter harci tudásától. Három dobásból kettőnek kell természetes 20-asnak lenni, csak a középső, kritikus ellenőrző dobás az, ahol számít, hogy +0-val vagy +10-12-vel dobsz.

Yneven inkább az a hangulat, hogy többet számít a tapasztalat, mint a puszta szerencse. Ez pont jól látszik a lenti példából: azonos képességek és felszerelés = kiegyenlített küzdelem.

Ha a példában az egyik harcost kicseréljük egy első szintűre, akkor már egyből komoly esélye van az 5. szintűnek, mivel ~40-el jobbak a harcértékei.

Bulldy

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Gyalu
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.03.10, 22:51

Ezért sokkal tudományosabb a KéM, ott a világon bárkinek van esélye kinyírni bárkit instant killel 1 kör alatt, néha be is jött.

 

M*-ban dettó van rá esély. Csak nem túl nagy, ezért nem foglalkoztak a példában ezzel...
 



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2734 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.03.10, 22:23

Ezért sokkal tudományosabb a KéM, ott a világon bárkinek van esélye kinyírni bárkit instant killel 1 kör alatt, néha be is jött.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6842 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.03.10, 17:27

AD&D-ben és előtte első szinten is dobtad a HP-t, így inkább 5*5,5 lesz az, ami olyan 28hp-t ad ki. A sebzés d8+2 lesz, mivel specializálódni tudnak a harcosok egy fegyverre, ami +1 THAC0, +2 sebzés és 3/2 támadás körönként (páros körökben két támadás, leghülyébb de leghangulatosabb szabály evör).

5. szintre legyen egy AC 3 (láncing +1, pajzs, THAC0 14 (hosszúkard +1 specializációval) = 45% találati esély, 7,5 átlagsebzéssel számolva ez 4 sikeres támadás. Mondjuk, hogy minden 3. támadás sikeres, ez 3/2-vel számolva 8 kör.

MAGUS-ban sem jobb a helyzet: TÉ: ~75, VÉ: ~170, sebzés k10+1, FP: ~50, SFÉ: 4 (15 körüli főjellemzők, 1-es rúnás kard, közepes pajzs és láncing, hosszúkard mf). 5% találati esély és még az is 30% eséllyel negálva lesz az SFÉ által.

Na ők is elcsapkodják egymást egy darabig. ;)

Bulldy

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12637 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.03.10, 11:29

 

 

Az ÉP fogyása meg a AD&D (főleg 1st és 2nd ed-es) "öt-hatodik szinten rohadt sokáig kell egymást hentelni fícsör"-jét elég jól zárójelbe tette.


Érdekes módon ez AD&D-ben még nem annyira jellemző. Egy tolvajnak hatodik szinten van 20-22 HP-ja, amivel bír valamennyi küzdelmet, de azért nem a végtelenségig. 4-5 találattól megfekszik, egy egyszerű lándzsa 1d8-at sebez.
A harcos is hasonló, ötödik szinten 30 körüli HP (con függő), ami azért elég tekintélyt kölcsönöz neki, de egyáltalán nem legyőzhetetlen.
 

 

Ötödik szinten 10+4*5,5 = 32, se con se str, d8 sebzésű a hosszúkard (mert mindenkinek az van, mágikusból is csak olyat találni), de ötödik szinten már rendes vért is akad, tehát még a harcos is csak minden második-harmadik ütéssel találja el "saját magát", sebez 4,5-et, azaz nagy átlagban mondjuk támadásonként (nem találatonként), sőt körönként mondjuk 2-t... 16 kör, míg két 5. tsz "average generic fighter" leveri egymást. 

 

Ez szerintem a "rohadt sokáig" kategória. 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5110 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.03.10, 11:20

kicsit off
 

Ugyanakkor a varázslatok elégendő részénél NEM számít a célpont szintje, akárcsak a CÉ alapú támadásoknál sem - tehát a ZÖLDben még meglévő, ám az ETK-ban csak említett ám kihagyott táblázat szerinti városőrség és katonaság is csúnyán megszorongathat egy magas szintű karaktert, de akár partit is.


Ez speciel nem mágus különbség, hanem inkább AD&D hagyomány.
Egy negyedik szint körüli csapatot simán le lehet nyomni városi őrökkel vagy tolvajokkal, már ha feltételezzük, hogy valami tervük azért van, és készülnek a játékosok ellen. (persze túlzásba sem kell esni, ők is lehetnek gyávák, követhetnek el hibákat, stb.)

 

Az ÉP fogyása meg a AD&D (főleg 1st és 2nd ed-es) "öt-hatodik szinten rohadt sokáig kell egymást hentelni fícsör"-jét elég jól zárójelbe tette.


Érdekes módon ez AD&D-ben még nem annyira jellemző. Egy tolvajnak hatodik szinten van 20-22 HP-ja, amivel bír valamennyi küzdelmet, de azért nem a végtelenségig. 4-5 találattól megfekszik, egy egyszerű lándzsa 1d8-at sebez.
A harcos is hasonló, ötödik szinten 30 körüli HP (con függő), ami azért elég tekintélyt kölcsönöz neki, de egyáltalán nem legyőzhetetlen.

Főleg, hogy ezen a szinten már nem a kikötői bicskásokkal illene foglalkozni, a kihívást is jelentő ellenfelek pedig általában már nem HP-t támadnak, hanem gyakran mentődobást dobatnak. Egy ötödik szintű harcos mágia elleni mentődobása 14. Ez azt jelenti, hogy kemény 30% esélye van megdobni. (14-20 dobás sikeres, azaz 6/20)

A dolog 3E-ben szállt el nagyon: mindenki több HP-t kap, a varázslatok és fegyvere sebzése viszont nem változtott. Ezt tetézi még az 5E nagyon megkönnyített gyógyulása (healing surge).



A mágus ebből a szempontból kicsit más úton, de nagyjából azt tudja, mint az AD&D.
- mágusban több az életerő (d8/d10 vs d6+4/d6+5 harcosnál)
- de van ép a legyőzhetőség miatt
- mindkét játékban jó befektetés egy nagy pajzs és egy mellvért/abbit sodronying
A különbség:
- a mentődobásokban van. Mágusban vagy van pszi pajzsod, vagy nincs, AD&D-ben egy alapvető (szintenként fejlődő, de kezdetben nem túl hatékony) védelem mindenkinek jár.
- főjellemző: mágusban sokkal nagyobb szerepe van a magasabb főjellemzőnek. AD&D-ben kifejezetten másodlagos a karakterosztályhoz képest. (általában 0 vagy +1 bónuszod van, támadások száma karakterosztály és szint függő, nem gyorsaságon múlik, nem ad bónuszt mentődobásokra sem)

Módosította galu22: 2019.03.10, 11:24


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12637 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.03.10, 10:44

Én mesélőknek azt tanácsolnám, hogy kampány közben ne ugráltassa az NPC-k szintjeit, hanem gondolja végig, hogy milyen mesét szeretne, és kábé ahhoz tartsa magát. (szvsz a mágushoz jobban illik Bledsaw megoldása, bár ekkor a kiválasztottak alcímet zárójelbe kellene tenni)

 

MINDENKÉPP legyen koherens a világkép, Yneven még az is belefér, hogy "A" területen 100 főre jut 1 darab szinttel és kaszttal rendelkező, "B" területen 10:1 és ott van Ediomad...

 

Ugyanakkor a varázslatok elégendő részénél NEM számít a célpont szintje, akárcsak a CÉ alapú támadásoknál sem - tehát a ZÖLDben még meglévő, ám az ETK-ban csak említett ám kihagyott táblázat szerinti városőrség és katonaság is csúnyán megszorongathat egy magas szintű karaktert, de akár partit is.

 

Az ÉP fogyása meg a AD&D (főleg 1st és 2nd ed-es) "öt-hatodik szinten rohadt sokáig kell egymást hentelni fícsör"-jét elég jól zárójelbe tette.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]