Ugrás tartalomhoz


Fotó

Ynev és a MAGUS világképe


  • Válasz írásához lépj be
59 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11755 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.10, 23:42

@Bulldy
75 TÉ mellé 170 VÉ? Nálunk ilyen akkor volt,ha biztos volt benne, hogy a többi partitag takarít, neki csak fel kell tartami a sort.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6231 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.10, 23:27

Bulldy, nem kell természetes húszasnak lennie, elég ha kétszer benne van a kritikus zónában. Amennyiben egy kalóz pl. szablyát avagy handzsárt forgat, akkor már 17-20 dobással is tud kritikust elérni, vagy instant kill-t (amennyiben az ellefél VO-ját eléri) ha kétszer megdobja és még egyszer talál, tehát a feladat nem lehetetlen.

Spoiler


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6565 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.10, 23:05

Ezért sokkal tudományosabb a KéM, ott a világon bárkinek van esélye kinyírni bárkit instant killel 1 kör alatt, néha be is jött.


Azzal csak az a baj, hogy nem igazán függ a karakter harci tudásától. Három dobásból kettőnek kell természetes 20-asnak lenni, csak a középső, kritikus ellenőrző dobás az, ahol számít, hogy +0-val vagy +10-12-vel dobsz.

Yneven inkább az a hangulat, hogy többet számít a tapasztalat, mint a puszta szerencse. Ez pont jól látszik a lenti példából: azonos képességek és felszerelés = kiegyenlített küzdelem.

Ha a példában az egyik harcost kicseréljük egy első szintűre, akkor már egyből komoly esélye van az 5. szintűnek, mivel ~40-el jobbak a harcértékei.

Bulldy

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5482 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.10, 22:51

Ezért sokkal tudományosabb a KéM, ott a világon bárkinek van esélye kinyírni bárkit instant killel 1 kör alatt, néha be is jött.

 

M*-ban dettó van rá esély. Csak nem túl nagy, ezért nem foglalkoztak a példában ezzel...
 



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2459 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.10, 22:23

Ezért sokkal tudományosabb a KéM, ott a világon bárkinek van esélye kinyírni bárkit instant killel 1 kör alatt, néha be is jött.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6565 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.10, 17:27

AD&D-ben és előtte első szinten is dobtad a HP-t, így inkább 5*5,5 lesz az, ami olyan 28hp-t ad ki. A sebzés d8+2 lesz, mivel specializálódni tudnak a harcosok egy fegyverre, ami +1 THAC0, +2 sebzés és 3/2 támadás körönként (páros körökben két támadás, leghülyébb de leghangulatosabb szabály evör).

5. szintre legyen egy AC 3 (láncing +1, pajzs, THAC0 14 (hosszúkard +1 specializációval) = 45% találati esély, 7,5 átlagsebzéssel számolva ez 4 sikeres támadás. Mondjuk, hogy minden 3. támadás sikeres, ez 3/2-vel számolva 8 kör.

MAGUS-ban sem jobb a helyzet: TÉ: ~75, VÉ: ~170, sebzés k10+1, FP: ~50, SFÉ: 4 (15 körüli főjellemzők, 1-es rúnás kard, közepes pajzs és láncing, hosszúkard mf). 5% találati esély és még az is 30% eséllyel negálva lesz az SFÉ által.

Na ők is elcsapkodják egymást egy darabig. ;)

Bulldy

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11755 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.10, 11:29

 

 

Az ÉP fogyása meg a AD&D (főleg 1st és 2nd ed-es) "öt-hatodik szinten rohadt sokáig kell egymást hentelni fícsör"-jét elég jól zárójelbe tette.


Érdekes módon ez AD&D-ben még nem annyira jellemző. Egy tolvajnak hatodik szinten van 20-22 HP-ja, amivel bír valamennyi küzdelmet, de azért nem a végtelenségig. 4-5 találattól megfekszik, egy egyszerű lándzsa 1d8-at sebez.
A harcos is hasonló, ötödik szinten 30 körüli HP (con függő), ami azért elég tekintélyt kölcsönöz neki, de egyáltalán nem legyőzhetetlen.
 

 

Ötödik szinten 10+4*5,5 = 32, se con se str, d8 sebzésű a hosszúkard (mert mindenkinek az van, mágikusból is csak olyat találni), de ötödik szinten már rendes vért is akad, tehát még a harcos is csak minden második-harmadik ütéssel találja el "saját magát", sebez 4,5-et, azaz nagy átlagban mondjuk támadásonként (nem találatonként), sőt körönként mondjuk 2-t... 16 kör, míg két 5. tsz "average generic fighter" leveri egymást. 

 

Ez szerintem a "rohadt sokáig" kategória. 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.10, 11:20

kicsit off
 

Ugyanakkor a varázslatok elégendő részénél NEM számít a célpont szintje, akárcsak a CÉ alapú támadásoknál sem - tehát a ZÖLDben még meglévő, ám az ETK-ban csak említett ám kihagyott táblázat szerinti városőrség és katonaság is csúnyán megszorongathat egy magas szintű karaktert, de akár partit is.


Ez speciel nem mágus különbség, hanem inkább AD&D hagyomány.
Egy negyedik szint körüli csapatot simán le lehet nyomni városi őrökkel vagy tolvajokkal, már ha feltételezzük, hogy valami tervük azért van, és készülnek a játékosok ellen. (persze túlzásba sem kell esni, ők is lehetnek gyávák, követhetnek el hibákat, stb.)

 

Az ÉP fogyása meg a AD&D (főleg 1st és 2nd ed-es) "öt-hatodik szinten rohadt sokáig kell egymást hentelni fícsör"-jét elég jól zárójelbe tette.


Érdekes módon ez AD&D-ben még nem annyira jellemző. Egy tolvajnak hatodik szinten van 20-22 HP-ja, amivel bír valamennyi küzdelmet, de azért nem a végtelenségig. 4-5 találattól megfekszik, egy egyszerű lándzsa 1d8-at sebez.
A harcos is hasonló, ötödik szinten 30 körüli HP (con függő), ami azért elég tekintélyt kölcsönöz neki, de egyáltalán nem legyőzhetetlen.

Főleg, hogy ezen a szinten már nem a kikötői bicskásokkal illene foglalkozni, a kihívást is jelentő ellenfelek pedig általában már nem HP-t támadnak, hanem gyakran mentődobást dobatnak. Egy ötödik szintű harcos mágia elleni mentődobása 14. Ez azt jelenti, hogy kemény 30% esélye van megdobni. (14-20 dobás sikeres, azaz 6/20)

A dolog 3E-ben szállt el nagyon: mindenki több HP-t kap, a varázslatok és fegyvere sebzése viszont nem változtott. Ezt tetézi még az 5E nagyon megkönnyített gyógyulása (healing surge).



A mágus ebből a szempontból kicsit más úton, de nagyjából azt tudja, mint az AD&D.
- mágusban több az életerő (d8/d10 vs d6+4/d6+5 harcosnál)
- de van ép a legyőzhetőség miatt
- mindkét játékban jó befektetés egy nagy pajzs és egy mellvért/abbit sodronying
A különbség:
- a mentődobásokban van. Mágusban vagy van pszi pajzsod, vagy nincs, AD&D-ben egy alapvető (szintenként fejlődő, de kezdetben nem túl hatékony) védelem mindenkinek jár.
- főjellemző: mágusban sokkal nagyobb szerepe van a magasabb főjellemzőnek. AD&D-ben kifejezetten másodlagos a karakterosztályhoz képest. (általában 0 vagy +1 bónuszod van, támadások száma karakterosztály és szint függő, nem gyorsaságon múlik, nem ad bónuszt mentődobásokra sem)

Módosította galu22: 2019.03.10, 11:24


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11755 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.10, 10:44

Én mesélőknek azt tanácsolnám, hogy kampány közben ne ugráltassa az NPC-k szintjeit, hanem gondolja végig, hogy milyen mesét szeretne, és kábé ahhoz tartsa magát. (szvsz a mágushoz jobban illik Bledsaw megoldása, bár ekkor a kiválasztottak alcímet zárójelbe kellene tenni)

 

MINDENKÉPP legyen koherens a világkép, Yneven még az is belefér, hogy "A" területen 100 főre jut 1 darab szinttel és kaszttal rendelkező, "B" területen 10:1 és ott van Ediomad...

 

Ugyanakkor a varázslatok elégendő részénél NEM számít a célpont szintje, akárcsak a CÉ alapú támadásoknál sem - tehát a ZÖLDben még meglévő, ám az ETK-ban csak említett ám kihagyott táblázat szerinti városőrség és katonaság is csúnyán megszorongathat egy magas szintű karaktert, de akár partit is.

 

Az ÉP fogyása meg a AD&D (főleg 1st és 2nd ed-es) "öt-hatodik szinten rohadt sokáig kell egymást hentelni fícsör"-jét elég jól zárójelbe tette.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.10, 08:37

@kukac @KLM

Kúl, kb. a hozzászólás 2/3 része nem ment át. Biztos nem fogom újra begépelni, de így meg érthetetlen amit írtam, szóval...

 

 

 

AD&D felé két metódos volt divatos (a modern, "20. szinttől vagy hős" megoldás értelemszerűen nem volt semmilyen hatással a mágusra, úgyhogy attól eltekinthetünk)

 

 

Hagyományos:

mindenki, akinek nincs szerepe 0. szintű átlagember (common man). A városi őrök, a banditák, a falusi papok, a kovácsok, stb. Szintje egyáltalán csak annak van, aki kemény kiképzésen esett át. Ennek megfelelően egy első szintű karakter már veteránnak számít, negyedik szinten pedig már neves embernek. Kilencedik szinten már híres bajnok lehet, aki mellé özönlenek az önkéntesek és városállamot alapíthat (~Akhilleusz)

A PC-k képességei is ennek megfelelőek. (a harmadik szintű pap napi két varázslatot tud, a falusi pap pedig egyet sem)

 

Ennek az a hatása, hogy viszonylag hamar szavuk lehet a világban (~4. szint körül), és könnyű a könyvelés (mivel az ellenfelek 80%-ának d6 HP-ja van és +0 a támadása)

 

 

Bledsaw/Judges Guild:

- gyakoriak a karakterosztállyal és szinttel rendelkező NPC-k

- az erőszint magasabb, de azért nem magas

- 1-4. szint: ezek nagyon gyakoriak. Egy kiképzett újonc első, egy veterán vagy újonc elit második-harmadik, egy tapasztalt elit harcos negyedik szintű.

- 5-7. szint: ezeket a szinteket már nehezebb elérni, külön tenni kell érte. Mestereket kell felkeresni, két szerződést ledolgozni a légióban, vagy kifejezetten veszélyes munkát kell keresni (testőr, bérgyilkos, városi őr Ankh Morporkban, stb.)

- 8-10 szint: jellemzően nem sikerül természetes úton elérni. Isteni bajnokok, elvonult harcművészek és varázsló, túlvilági patrónussal rendelkezők vannak itt.

- Efelett nem nagyon van játszható faj. Érdekesség, hogy a City State of the Invincible OVerlord patríciusa, maga az Overlord egy kilencedik szintű harcos. Egy közepes méretű fekete sárkány 8-10. szintű az AD&D monster manual szerint, míg a lehető legtáposabb ellenfelek (Orcus az élőholtak démonura, Demogorgon és egyéb förmedvények) 20. szint körül vannak. Bárkinek kemény ellenfelek, de egy 10. szintű csapat veszteségekkel le tudja verni, ha minden kötél szakad.

 

Ennek hatása:

- a világ jobban ellenáll a csapat fejlődésének (ha az ötödik szintű karakterek emberkednek egy tolvajcéh behajtóival, a megtorló brigád nem 0.szintű tolvajokból fog állni, hanem 3-4.szintűekből. Sokkal jobban fog fájni)

- de van egy határ, ahonnan már a játékosoknak dolgozik a rendszer. Mikor 6-8. szintűek, a kocsmában kötekedő légiósok ugyanúgy negyedik szintű elit harcosok maradnak, akiknek ekkor már el tudják venni a kedvét a kötekeédstől.

- van ára is: a mesélőnek többet kell könyvelni, játékosnak könnyebb névtelenül megmurdelni

(érdekesség: a Kard és Mágia a Judges Guild NPC-eloszlást használja, ha jól emlékszem a mesélői útmutatóban vannak az enyémnél érzékletesebb példák is)

 

 

A lényeg az, hogy mindkét módszer sikeresen alkalmazható, annyi a lényeg, hogy konzekvens legyen, a játékosoknak tudniuk kell hol a helyük, hogy mikortól kezdhetnek élni az erőszak eszközével. Ne legyen olyan mesélői szivatás, hogy a bérgyilkos a "csapat legjobb harcosa*2" szintű fejvadász.

Szerintem Ynevhez jobban illik a második módszer, egy veterán erioni városi őr Vinkó Szilárd mintájára inkább 5-7. szintűnek hat, mint 0.szintűnek. YMMV


Módosította galu22: 2019.03.10, 08:41


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.10, 08:09

Gyakori, hogy akár falusias környezetben is vannak második-harmadik szintű NPC-k, leszerelt katonák, szabad farmerek, vakmerő vadászok, sőt az is előfordul, hogy egész népcsoportok karakterosztállyal és szinttel (az átlag 1-2) rendelkezik, mint a vikingek vagy nomád hordák.
Ezen felül is vannak NPC-k, bár 5-7. szintre már csak az olyanok jutnak el, akik tesznek is érte. Rendszeresen fura dolgokkal szembesülnek, keresik a kalandot vagy a szakmájuk olyan, hogy túl gyakran találkoznak kemény helyzetekkel. Profi zsoldosok, testőrkapitányok, inkvizítorok. De lehetnek akár városi őrök közt is ilyenek, ha olyan helyen dolgoznak, mint Vinkó Szilárd vagy Karott. Egyáltalán nem gyakoriak az ilyen erős NPC-k, de azért előfordulnak, bárhol van esély belefutni egybe. Ennél erősebb karatkerek már nem nagyon vannak, csak kivételes esetben, és általában nem természetesen úton (mágiával edzett karakterek, visszavonultan élő varázslók vagy harcművész mesterek, isteni pártfogoltak).
Ennek a hatása hasonló az eredetihez, de az általános nehézség magasabb, kicsit keményebb kézzel fogja a játékosokat a világ, mintha az átlag nulladik szintű lenne. Ez a hatás alapvetően jó, sokan szeretik. Egyéni preferencia,hogy kifizetik-e az árát (ha mindenki 2-3. szintű, akkor hosszabbak a harcok, többet kell könyvelni, többet kell teperni,hogy legyél valaki)



Ami a mágushoz képest különbség
Valamelyik verziót kiválasztják és ahhoz ragaszkodnak. A kampány elejétől ismertek a szabélyok, a játékosok tudják, hogy ha két szerződést letudott idegenlégiósokkal kezdenek kötekedni, akkor el lesz kenve a szájuk (a belső logika alapján negyedik szintűek, a karakterek meg első).
Viszont egy idő után a belső logika elkezd nekik dolgozni: egy nyolcadik szintű csapat ha beleköt egy csapat légiósba, akkor nem fog azzal szembesülni időközben azok is hét szintet lépte, hanem ugyanúgy negyedik szintűek, mint a játék elején.


Ha már itt tartunk, szerintem Ynev koherenciájának nem tettek jót a magas szintre kijött modulok, tápolós világleírások. Ott vannak a tizenötödik szintű gyalogfejvadászok a véridőben, vagy a "karaktereknél öt szinttel magasabb paplovag", amit azért a mesélői szivatás csimborasszója.

Én mesélőknek azt tanácsolnám, hogy kampány közben ne ugráltassa az NPC-k szintjeit, hanem gondolja végig, hogy milyen mesét szeretne, és kábé ahhoz tartsa magát. (szvsz a mágushoz jobban illik Bledsaw megoldása, bár ekkor a kiválasztottak alcímet zárójelbe kellene tenni)

anarion

anarion

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 804 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.10, 06:20

 

Mitől magusosok? Mintha ez a vízrajzos stb. mizéria egy Bíborhold cikkből indult volna, ami meg ugye főleg AD&D volt akkoriban.  :nos:



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5482 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.09, 19:35

Találtam külföldi M*-osokat!



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5482 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.08, 08:56

KLM:

Nem gond az se, ha _egy_ folyó "rossz irányba" folyik. Csak akkor ez különlegesség. Lehet, hogy egy aktív mágia, amit érdemes kivizsgálni. Lehet, hogy valami ősi birodalom hagyatéka, akár mágikus, akár nem.

 

 

Aleister fedezte fel.

Bocsánat.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11755 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.08, 00:47

 

A vízrajzi térkép, azért fontos pl., amit anno - azt hiszem - KLM felfedezett: a kedves író/szerző két könyv között megfordította a folyó folyásirányát. 

 

Aleister fedezte fel.

 

Ha a játékosok épp arra kalandoznak, egyáltalán nem mindegy, meddig tart az út, ami nagyban függ attól. hogy folyásirányban, vagy azzal szemben utaznak.

 

 

(OFF)Mondjuk épp ArM-ban volt egy karakter, akinek volt egy varázslata, hogy amíg koncentrál, egy enyhe szél fúj arra, amerre ő akarja, felvette háttérként, hogy nem alszik és végül azt is, hogy egy velencei kalmárcsalád sarja és rábíztak egy kereskedőhajót... (/OFF)

 

Mondjuk annak a Calyd Carneliannak, aki pár tucat Antoh-pappal utazott, annak mindegy a sodrásirány, de TNG-t tényleg a sodrás vitte el alidar csatornarendszerébe... 

 

Ha van domborzati és vízrajzi térképed, kiegészítve az országhatárokkal, és a településekkel, annál több ritkán kell. Nekem legalábbis sose kellett több. Milyen a domborzat? Merre vannak és merre folynak a folyók? Hol vannak települések és utak? Hogyan közlekednek a népek? Mennyi idő alatt jutok el A-ból B-be? Nem hiszem, hogy ezek a kérdések csak nálunk merültek fel. Egy ilyen térkép sokat segít ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásában.

 

 

Akár, bár én inkább a városokat-birodalmakat tippelem meg először és ennek rendelem alá a föld- és vízrajzot, meg még a klímát is.

 

 

Különösen, hogy következetesen tudsz válaszolni, mert nem imprózod a válaszokat (amit a köv. alkalomra elfelejtesz), hanem leolvasod a térképről.

 

 

Mondjuk a kockás füzet, az improvizált dolgok lejegyzeteléséhez már 1989-ban is rendszeresítve volt... 

 

A hangnemváltásért mindenképp jár a  :sor:

 

 

Egy :sor: nem :sor:



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5482 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.07, 23:13

aluminiumtrioxid:

 

a M* rendszere semmilyen téren nem kényszeríti ki a vízrajzi térképek rajzolását,

Semmi nem kényszeríti ki azt se, hogy legyen egy értelmes bontása  a 20 órás napnak. Attól még hasznos lenne. Vagy - mint ahogy mi is csináltuk - figyelmen kívül hagytuk, és 24 órára tértünk át, mert azt könnyebb volt kezelni.

 

A vízrajzi térkép, azért fontos pl., amit anno - azt hiszem - KLM felfedezett: a kedves író/szerző két könyv között megfordította a folyó folyásirányát. Ha a játékosok épp arra kalandoznak, egyáltalán nem mindegy, meddig tart az út, ami nagyban függ attól. hogy folyásirányban, vagy azzal szemben utaznak. Ha van domborzati és vízrajzi térképed, kiegészítve az országhatárokkal, és a településekkel, annál több ritkán kell. Nekem legalábbis sose kellett több. Milyen a domborzat? Merre vannak és merre folynak a folyók? Hol vannak települések és utak? Hogyan közlekednek a népek? Mennyi idő alatt jutok el A-ból B-be? Nem hiszem, hogy ezek a kérdések csak nálunk merültek fel. Egy ilyen térkép sokat segít ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásában. Különösen, hogy következetesen tudsz válaszolni, mert nem imprózod a válaszokat (amit a köv. alkalomra elfelejtesz), hanem leolvasod a térképről.

 

A hangnemváltásért mindenképp jár a :sor:

 

Kukac:

 

Én már csak arra vagyok kíváncsi, hogy Yneven való játékhoz miért is kell új világot kidolgozni.

Mint írtam, a fehér foltok kidolgozásánál segíthet a cikk. Nagyjából tudod, milyen domborzat lehet ott (ld. hivatalos térképek), de azok a kalandokhoz lehet, hogy túl elnagyoltak. Ha kell egy részletesebb, szerintem ez a cikk segít. Ha olvastad a cikket, benne van, hogy nem feltétlenül teljes világot javasol kidolgozni, hanem folyamatosan bővíthető területeket is. Ezt pedig jól használhatod a fehér részek kiszínezéséhez.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1007 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.07, 22:07

Én már csak arra vagyok kíváncsi, hogy Yneven való játékhoz miért is kell új világot kidolgozni. :lmao:

 

A téma eredetileg onnan indult, hogy a M* világát valószínűleg hogy dolgozták ki, és milyen világépítési metódusok vannak.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1766 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.07, 21:55

aluminiumtrioxid:
Nekem nem az a fontos, hogy egy játék reális legyen, hanem az, hogy következetes. Ha a világ a földit másolja, akkor az a célszerű, ha a földi analógiát rá lehet húzni, mert akkor a játékosok tudják, mire számíthatnak, tudják, minek mi a következménye. Ugyanígy, a M*-ban a mozaikmágia miatt ki lett dolgozva egy nagyon sérülékeny egyensúlyú mágiarendszer, egy sajátos logikával. Mesélőként kénytelen vagy figyelni az egyensúlyra, és követni a mágiarendszer logikáját, különben az a játék rovására megy. És nem, a mágiarendszer nem reális, mert IRL nincs mágia. De logikus és következetes attól még lehet.
 
D&D-ben nincs ilyen mögöttes működési mechanika a mágiánál, nem kell mihez igazodni. Ott szabadabban lehet pl. új varázslatokat alkotni. Ugyanígy L5R-ben sincs semmilyen mágikus működésre vonatkozó szabály, a csoportosításon kívül.
 
Ezzel sincs semmi gond. Ha az a szabály, hogy nincs szabály, csak egy nagy keret van meghatározva, akkor király. A M* viszont nem ilyen.


 

Egyrészt a válaszod bőven több annál, mint amit a témát elindító trollkodásom megért, és őszintén értékelem, hogy vetted a fáradságot arra, hogy normális stílusban, részletesen megindokold, miért azok a design preferenciáid, amiket követsz. Respect :sor:

 

Másrészt nem tudom nem megjegyezni, hogy a M* rendszere semmilyen téren nem kényszeríti ki a vízrajzi térképek rajzolását, úgyhogy az okfejtésed ebből a szempontból nekem kicsit sántít. Nagy vonalakban egyébként egyetértek veled azzal kapcsolatban, hogy fontos egy olyan alapot adni a játékosoknak, amik alapján elég jó biztonsággal tudják eldönteni, mi lesz egy adott cselekedetük következménye, de - hacsak nincs geológus vagy valami hasonlóan elvetemült háttérrel bíró játékosod - ehhez szerintem nem tartozik hozzá a vízrajzzal való mókolás, mert a játékosaid jó eséllyel észre sem veszik, ha valami nem stimmel, interakcióba meg pláne nem fognak lépni vele.

 

(Ami nem jelenti persze, hogy nem dolgozhatod ki magadnak, ha téged ez tesz boldogabbá, de fontos ilyenkor, hogy az ember őszinte legyen a motivációival kapcsolatban, ami a cikkből szerintem hiányzik. A szerző összemossa a maga öröméért való pepecselést a jó játékhoz valóban szükséges tevékenységekkel. Ezt különösen azért tartom balszerencsésnek, mert a cikk elvileg pont kezdőknek szól, akiknek nincs még meg az érzékük ahhoz, hogy önállóan felmérjék, mik azok a minimálisan szükséges dolgok, amik egy jól működő kampányhoz kellenek.)



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5482 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.07, 21:31

aluminiumtrioxid:

Nekem nem az a fontos, hogy egy játék reális legyen, hanem az, hogy következetes. Ha a világ a földit másolja, akkor az a célszerű, ha a földi analógiát rá lehet húzni, mert akkor a játékosok tudják, mire számíthatnak, tudják, minek mi a következménye. Ugyanígy, a M*-ban a mozaikmágia miatt ki lett dolgozva egy nagyon sérülékeny egyensúlyú mágiarendszer, egy sajátos logikával. Mesélőként kénytelen vagy figyelni az egyensúlyra, és követni a mágiarendszer logikáját, különben az a játék rovására megy. És nem, a mágiarendszer nem reális, mert IRL nincs mágia. De logikus és következetes attól még lehet.

 

D&D-ben nincs ilyen mögöttes működési mechanika a mágiánál, nem kell mihez igazodni. Ott szabadabban lehet pl. új varázslatokat alkotni. Ugyanígy L5R-ben sincs semmilyen mágikus működésre vonatkozó szabály, a csoportosításon kívül.

 

Ezzel sincs semmi gond. Ha az a szabály, hogy nincs szabály, csak egy nagy keret van meghatározva, akkor király. A M* viszont nem ilyen.

 

 

de legalább nem vagyok olyan ember, aki kineveti azokat,

Nem hiszem, hogy bármikor is kinevettem volna másokat azért, mert máshogy szeretnek játszani. Ellenben többször voltam célpontja olyanoknak, akik igazzy szerepjátékába nem fér bele, ha valaki szereti, ha vannak keretek. Beszóltak már azért is, mert le mertem írni, hogy én mesélőként szeretem kidolgozni a várost, ahol mesélek, mert engem szórakoztat. Más nem tesz így? Hajrá. Ahogy neki tetszik. De engedtessék meg már nekem is, hogy úgy játsszak, ahogy nekem tetszik, anélkül, hogy valamelyik okostojás leugatna.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6231 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.07, 20:59

Szegény Magusnak tényleg vége, ha az itteni törzsgárda a reprezentatív rajongói minta. :rohog:

 

Dronner: fuss neki még egyszer :fejsimi:




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]