Ugrás tartalomhoz


Fotó

Ynev és a MAGUS világképe


  • Válasz írásához lépj be
59 hozzászólás érkezett eddig

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1766 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.07, 08:58

Az alap mágus hangulata ezzel szemben inkább a kiszolgáltatottság a bábjátékosoknak, egyfajta "gyalog a hidegháború kémszervezeteinek játszmájában" hangulattal. Bár kezdetben ez kevésbé volt jellemző (Gyilkosság Caedonban modul elárasztott törpe alsóvárosa), de ezek a nagyhatalmi játszmák elég gyakran előjönnek a kiegészítőkben. Ilyen szempontból mindegy is, hogy a bábjátékos aquir vagy egy világi titkosszolgálat.

 

 

Ez szerintem a Vampire-ös/Cyberpunkos igazzy szerepjátékos sznobizmus legkellemetlenebb öröksége, amiben ráadásul különösen bosszantó, hogy teljesen cargo cult jelleggel lett belerángatva egy olyan zsánerbe, ahol semmi keresnivalója sincs. A (noun)-punk játékokban a karakterek kiszolgáltatottsága azért design alapvetés, mert a játék azt akarja, hogy teljes szívedből meggyűlöld a téged minden adandó alkalommal korlátok közé szorító rendszert, és lázadni akarj, mint egy rendes punk. Ehhez képest a M*-ban az az elvárás, hogy a karakterek életük végéig rendes pártkatonák maradnak, és ha nagyon ügyesek, talán eljutnak egy olyan szintre, ahonnan a rendszer már nekik dolgozik.

 

Elnézve, hogy a M*, mint "a" klasszikus magyar szerepjáték, hogyan interpretálta és milyen irányokba vitte tovább az innen-onnan összeszedett tematikus elemeit és befolyásait, néha nehéz nem maliciózus találgatásokba bonyolódni a magyar néplélek sajátosságairól.



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5204 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.07, 08:12

Az alap mágus hangulata ezzel szemben inkább a kiszolgáltatottság a bábjátékosoknak, egyfajta "gyalog a hidegháború kémszervezeteinek játszmájában" hangulattal. Bár kezdetben ez kevésbé volt jellemző (Gyilkosság Caedonban modul elárasztott törpe alsóvárosa), de ezek a nagyhatalmi játszmák elég gyakran előjönnek a kiegészítőkben. Ilyen szempontból mindegy is, hogy a bábjátékos aquir vagy egy világi titkosszolgálat

 

 

Bevallom nekem ez tetszett benne inkább (dnd-hez viszonyítva) hogy alapvetően emberközpontúbb a világ ahol nem a szörnyek hanem az emberi ellenfelek dominálnak. Aztán persze lehet azért alakult így mert a bestiárium szörnyei két csoportra oszthatóak: 5 szinten levágod, bármekkora vagy levág.



Sphynx

Sphynx

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 913 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.07, 07:16

Az első nagy zöld világleírása máig a kedvenceim közé tartozik. Pont elég részletes volt hogy irányba állítson mesélőként, de cserébe semmi sem volt túlírva. A később megjelent köteteket pedig mindig is csak kiváncsiságból olvastam, hátha ad valami pluszt.

 

Máig vallom hogy a magusban (vagy inkább csak Ynev világán) megfér egymás mellet a szarkavarós intrika és a dungeaoncrawl is. :)

Igaz, megragadtam a Renegát - Halál havában - Korona és Kehely vonalon :D



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.07, 06:49

 

Csanádék / Nyúlék / kitudjaki ős-Ynev AD&D-kampányának idején (cca. 1989?) meg még csak a FR-Greyhawk-Dragonlance szentháromság létezett, az újhullámosabb világok (DS, Spelljammer, Ravenloft satöbbi) még nem. Ehhez képest sikerült egész egyedi arculatot kihozni a túlspilázott pozőr menedzserfantasyvel. 

 

Egyébként a kortársaihoz képest a Mágus első kiadása egy egész jól játszható világ.

Ugyan van benne egy jókora adag cinizmus* (megdönthetetlen birodalmak városállamok helyett, bábjátékosok akik dróton rángatnak országokat, stb.), akkoriban szokásos módon mindent igyekszik lefedni (pl. Kína/Japán rajongókat is), de szerintem egyáltalán nem rosszabb, mint  a korabeli Forgotten Realms vagy a Runequest.

 

Talán összesen egy dolog zavart a világban, hogy mesélőként rendszeresen a civilizáció határvidékein kellett meséltem, a kidolgozott részeket nem nagyon használtam. (bár akkor még nem tudatosan csináltam.)

 

 

 

*ha már itt tartunk, ez is egy hangulati különbség az AD&D-hez képest. Ad&d-ben vannak jócskán szemét alakok, és Forgotten REalms-en még állandóan kavaró erős NPC-k is akadnak (Elminster és társai), de a játék alapvetően sugallja, hogy a karakterek maguk urai, a cselekedeteik változást hozhatnak. MAgas (8-10) szinten teljesen reális cél, hogy egy városban leváltják a zsarnok vezetőt és a helyébe lépnek, vagy egyszerűen a vadonból civilizálnak egy nagyobb területet.

Az alap mágus hangulata ezzel szemben inkább a kiszolgáltatottság a bábjátékosoknak, egyfajta "gyalog a hidegháború kémszervezeteinek játszmájában" hangulattal. Bár kezdetben ez kevésbé volt jellemző (Gyilkosság Caedonban modul elárasztott törpe alsóvárosa), de ezek a nagyhatalmi játszmák elég gyakran előjönnek a kiegészítőkben. Ilyen szempontból mindegy is, hogy a bábjátékos aquir vagy egy világi titkosszolgálat.

 

 

 

 

 

 

Szerintem kis faragással egy-az-egyben betehető, bár nem feltétlenül lenne értelme. Az se biztos, hogy ki kell venni belőle az isteneket, a 

 

Szerintem kisebb faragással nem úszod meg, de ötleteket, helyszíneket átemelhetsz belőle a kampányodba. Mindenki ezt csinálja. Én is tettem be egész kínais - Red Tide - modult a mostani kampányomba egyben, csak annyit csináltam, hogy nem tong van benne, hanem tolvajcéh...

 

Ha tetszik az anyag, akkor valószínűleg egyszerűbb lenne inkább kifejezetten ott játszódó kampányt indítani, nem Yneven. Ha nem akarsz váltani, akkor akár mágus rendszerrel. 


Módosította galu22: 2019.03.07, 06:51


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6231 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.06, 22:42

Erillion nem tudom mitől hasonlít az Elátkozott Vidékre? :ize:

Erillion civilizált, bár vannak részek, amiken nem laknak emberek, azok olyan helyek, nint a Rontás Erdeje a Káosz Szavában: biztonságosnak nem nevezné őket senki, de nem elátkozott helyek, ahol nem lehet életben maradni.

Ezen felül Erillion pantheonja: teljesen más, mint Fomalhauté, illetve az emberen kívül előfordulnak más, értelmes fajok, akik vannak, de kevesebben, mint az emberek. Erillion amúgy nem az egész világ, csak egy sziget és környéke, nagyjából három magyar megyényi területtel.

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1007 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.06, 22:33

"IRL" az egyiptomi/azték/akármilyen (magyarul a népneveket még mindig kisbetűvel írjuk) istenek nem léteznek, még ha páran háborúzgattak vagy áldozgattak is a nevükben, Fomalhauton az ottaniak viszont igen. Nehezen tudom elképzelni, hogy nem hallottak róla, pár száz kilométerrel arrébb milyen templomok vannak.

 

Akkor IRLesque? :D Igen, kisbetű. Viszont visszakanyarodva Ynevre, mennyire lehetne nehezen beilleszteni akár bárhova, ha mondjuk kivesszük belőle az isteneket? Szerintem kis faragással egy-az-egyben betehető, bár nem feltétlenül lenne értelme. Az se biztos, hogy ki kell venni belőle az isteneket, a Shadon Domvik vagy Ranil hit is elég lokalizált, még ha vannak kisebb kultuszok is a határokon túl.


Módosította kukac: 2019.03.06, 22:34


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11755 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.06, 22:06

 Viszont olyan, mintha a Nyúl-Krán lenne az eredeti, és a Kornya valamilyen spinoff.

 

Mert hát ez így is van - Nyúl távozása után Kornya "kapta meg" Kránt, majd mivel nem találta elég eredetinek, ezért WH40k és CoC elemekkel felturbózta(*), párszor látható malíciával keresztbe írva (a KKrónikákban meg a S*-ban) a Renegátnak.

 

- - - - 

Van akinek bejön, SZVSZ nem használt az "eredetiségnek", hogy amúgy Kornya fordította magyarra az Űrgárdistát és az Inkvizítort, illetve sok Lovercraft novellát, így a szóhasználat is erősen egyezik.

De ízlések és pofonok.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2459 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.06, 21:24

"IRL" az egyiptomi/azték/akármilyen (magyarul a népneveket még mindig kisbetűvel írjuk) istenek nem léteznek, még ha páran háborúzgattak vagy áldozgattak is a nevükben, Fomalhauton az ottaniak viszont igen. Nehezen tudom elképzelni, hogy nem hallottak róla, pár száz kilométerrel arrébb milyen templomok vannak.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1007 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.06, 21:08

Ehhez annyit tennék még hozzá, hogy Ynev 2 külön világból lett egybegyúrva. Dél az Nyúlé, Észak meg Csanádé volt. Valószínűleg így már jobban érthető, miért olyan eltérő a két fele a kontinensnek.

 
Ezt mondjuk nem tudtam. Viszont olyan, mintha a Nyúl-Krán lenne az eredeti, és a Kornya valamilyen spinoff.
 

"És Erillion miért ne lehetne ugyanúgy Fomalhauton? Csak a térképen kívül, néhány száz/ezer sztadiónra a többitől."

Pl. mert teljesen mások az istenek és a fajok is. Persze ha valaki nagyon akarja, még lehet, de nekem kissé ellenszenves a feltevés, hogy a görögök ezt a részt pont nem gyarmatosították, vagy az egyik panteonnak még sose jutott eszébe átnézni a bolygó másik felére, mert csak. Ennél még a "véletlenül beleléptél egy térkapuba és jé, hol találtad magad" is pásszentosabb.


Vagy csak egyszerűen olyanok, mint az Egyiptomi/Azték/Japán/mittoménmi istenek IRL? Fomalhauton is lábbal szaladgálnak az istenek, nagy a hatalmuk, de nincsenek ott mindenhol.



Kaloz

Kaloz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1154 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.06, 20:59

Galu22: A barbárinvázió simán beilleszthető, csak azt kell eldönteni, hogy a keleti barbárok most izomagyú gyalogosok, vagy lovasnomádok. :) A Jóllakott isten szigetéről semmit sem tudok, és van tóban fagyoskodó lávaóriás, akinek testéről emberek pattintgatják le a szent köveket.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2459 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.06, 20:18

"És Erillion miért ne lehetne ugyanúgy Fomalhauton? Csak a térképen kívül, néhány száz/ezer sztadiónra a többitől."

 

Pl. mert teljesen mások az istenek és a fajok is. Persze ha valaki nagyon akarja, még lehet, de nekem kissé ellenszenves a feltevés, hogy a görögök ezt a részt pont nem gyarmatosították, vagy az egyik panteonnak még sose jutott eszébe átnézni a bolygó másik felére, mert csak. Ennél még a "véletlenül beleléptél egy térkapuba és jé, hol találtad magad" is pásszentosabb. 

 

Csanádék / Nyúlék / kitudjaki ős-Ynev AD&D-kampányának idején (cca. 1989?) meg még csak a FR-Greyhawk-Dragonlance szentháromság létezett, az újhullámosabb világok (DS, Spelljammer, Ravenloft satöbbi) még nem. Ehhez képest sikerült egész egyedi arculatot kihozni a túlspilázott pozőr menedzserfantasyvel. 

 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.06, 19:15

 

Ettől függetlenül érdekelne, hogy az ADND mennyire befolyásolta a M* és a KéM-et, valamint ezek egymást. Első olvasatra Erillion hasonlított az Elátkozott Vidékre, de a "városállamokban" sokkal erősebb a központi befolyás mint EV-n. Például.
 
Ha a rendszertől eltekintünk, sok mindenben szerintem nem nagyon befolyásolta. A mágus világképe kifejezetten nem olyan, mint a D&D világoké.
D&D/Mágus
- önálló hősök / megbízók, akik többször világi hatalmak érdekében járnak el
- határvidék, gyenge központi hatalom / általában stabil országok
- gyakori a poszt-apok fantazi, egy világbirodalom bukása után új kezdet / ezer éves civilizációk
- gyenge rendvédelmi erők, emberhiányos erődök, kis létszámú hadseregek / közbiztonság, városi őrség, nagy hadjáratok, hadseregek
- megdönthető rend, viszonylat hamar lehet saját uradalmad / szigorú hierarchia
- jellemzőek a materialista, de nem gonosz PC-k / jellemzően nagyobb cél (vallás, klán, ország) érdekét is nézik a karakterek
- nem jellemző a legyőzhetetlen ellenség / ultratápos ellenfelek
(ez mondjuk kiadásonként változik, de Ad&D korszakban még agyonverhetőek voltak a világ csúcsellenfelei. A Demogorgonnak 200 HP-ja van, ami elég sok, de egy harcos átlagban 6-7-et kap szintenként. Az ancient kategóriájú sárkány maximum HP-t kap (8/szint), ami azt jelenti, hogy 50-60 HP-ja van. A léptékek sokkal közelebb vannak a karakterek által elérhető szinthez, mint mágusban.
 
 

Ha még egy kis offot megengedtek, valamelyik Tolkien, asszem Cristopher, mondta egy interjúban, hogy men minden rejtélyt kell felfedni, mert azzal eltüntetjük a misztikumot. (Asszem a távolkelet Kék Hegységgel kapcsolatban jött ez elő.) Szívem szerint ezzel kiegészíteném a Mesélői Irányelveket. A Toron és az Északi Szövetség is azért ilyen fura, mert mindent megpróbáltak leírni. M*-ban sokszoro volt olyan érzésem, hogy a túl precíz mindent leírás a játék korlátozásaival jár együtt. Ilyen szempontból az EV, vagy a Sirenar-ÉSz közötti területek sokkal könnyebben játszatónak tűntek.
 
Ez igaz. Ha valami le van írva hivatalosan, az onnantól kezdve megtorpedózza a hangulatilag nem illeszkedő, de egyébként jó ötletek lemesélését. Szerintem sok mágus mesélő használt pont ezért fehér foltokat, vagy csak vázlatosan kidolgozott vidékeket a játékaiban.
 
Példa: nagyon szeretem a Corum sorozatot. Van benne barbár invázió, utazás a Jóllakott isten szigetére (milyen név már ez?), óriási tűzgyűrű közepén élő démonúr, akinek a testéről emberek eszegetik a bőrt. Elég erős képek, de ezt akár átdolgozva sem lehet beilleszteni sehova Yneven.


aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1766 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.06, 16:01

Csak, hogy az olvasni hajlandóknak sok feleslegesen kidobott percet megspóroljak, a világépítéshez én szerettem nagyon a Bíborhold/Holdtölte magazin vonatkozó cikksorozatát. Ajánlom mindenki figyelmébe, pl. a 29. számot.

 

 

Az egész világ lerajzolása elég nehéz feladat - bár akik szó szerint vették az anyagi sík elnevezést, és lapos a világuk, azok sikeresen próbálkozhatnak - , így maradjunk inkább egy-egy földrész megrajzolásánál. Formát adhatunk „ad agyilag", de lophatunk más térképekről is. Szerintem a kutyának nem tűnne fel, ha egy kontinens Miskolc alakú lenne, főleg ha tükrözzük, és elforgatjuk kissé az eredeti formát.
Második lépésként osszuk darabokra a terepet (lekoppinthatjuk a kerületeket is). (Ha valakinek sikerül ezt úgy megoldania, hogy nem lehet négy színnel kiszínezni ezeket a felületeket, hogy azonos színű pacáknak ne legyen közös határvonaluk, az küldje el nekem. Én egy láda sört ajánlok érte, bár ez eltörpül a várható Nobel díj mellett.) Ha valaki azt gondolja, hogy ezek most az országok határai, téved. Ezek a vízgyűjtő területek lesznek!
Vegyünk egy - konvencionálisan kék - ceruzát, és minden pacában induljunk el a kontinens szélétől befelé egy vonallal, megpróbálva valahol a paca közepén maradni. Némely vonalunkra biggyeszthetünk leágazásokat is, ezek lesznek a mellékfolyók (igen, jó a logikád, az előző kékek a folyók). Ha valamelyik paca nem éri el a kontinens partjait, akkor ott beltengert, vagy tavat kell kreálnunk. Ha több szomszédos pacánk is akad, akkor a határra rakjuk ezeket a pocsolyákat. Ezen belvizek szélét is partnak tekintvén folytassuk a folyók rakosgatását. Ügyeljünk arra, hogy egyik folyó se menjen át egy másik vízgyűjtő területre.
Ha megvannak a folyók, gyorsan el lehet készíteni a domborzatot is. Ehhez nem árt, ha tudjuk hogy a pacák határai hegygerincek vagy egyéb kitüremkedések legmagasabb részei, a folyók pedig völgyek, s mint ilyenek alul vannak A terep fentről lefelé lejt (lentről felfelé pedig emelkedik).
Konvencionális színeket használva világoszöldtől a sötétbarnáig színezhetjük a terepet, utóbbiakkal a magasabb helyeket jelölve (csak nehogy az öcsénk, hugunk stb. összes színes ceruzáját lenyúljuk). A munka végeztével állítólag egy „hegy és vízrajzi térkép"-et tartunk a kezünkben (feltéve hogy megfogjuk).

 

lol


Módosította strato: 2019.03.06, 22:34


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.06, 15:29

Ehhez annyit tennék még hozzá, hogy Ynev 2 külön világból lett egybegyúrva. Dél az Nyúlé, Észak meg Csanádé volt. Valószínűleg így már jobban érthető, miért olyan eltérő a két fele a kontinensnek.



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5482 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.06, 12:51

Csak, hogy az olvasni hajlandóknak sok feleslegesen kidobott percet megspóroljak, a világépítéshez én szerettem nagyon a Bíborhold/Holdtölte magazin vonatkozó cikksorozatát. Ajánlom mindenki figyelmébe, pl. a 29. számot.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1007 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.06, 12:44

Tehát kissé értelmesebben: A M*-ról ezen a ponton talán mindenki tudja, hogy ADND spinoff (aki meg nem, az most döbben le...). Mivel az ADND nem világ, csak rendszer, ezért nem volt nehéz mindenféle újdonságot belevinni: volt FR, Dragonlance, Dark Sun, Eberron, Plancescape, Al-Qadim és Ynev. Később Ynev köré kerítettek egy másik rendszert is. Ha jól emlékszek az ADND egy Chainmail-esque wargame spinoff, és a világ+rendszer vitte el kalandozófentezibe. A M* pedig innen vitte át kalandozófentezei/kommandósfentezi/menedszerfentezi/könyvelőfentezi vonalra. A világ viszont befolyásolhatja a játékstílust, lásd. Shadowrun/Cyberpunk/random fantasy.

 

A sokszor taglalt világépítés, illetve annak típusai: a lentről felfelé, amikor van a falu, a dungeon, a setting, és mindig egyre nagyobb dolgok kerülnek kidolgozásra. A fentről lefelé, amikor kontinensekkel, országokkal kezdünk, majd elhelyezzük a falvakat, a nagyobbtól a kisebb felé haladva. Illetve még az on the fly, amikor ad-hoc jelleggel építünk világot.

 

Illetve még van a mennyire kidolgozott a subsetting. (Ezt fejből nehéz lesz: ) például Fomalhauton a Tridentoszról vagy Propyláról elég sok infó van, a déli részekről, és a középen lévő szigetekről kevesebb, észak-nyugaton csak néhány város van megemlítve, az északi erdőkről csak annyi, hogy vannak, és még a térképen kívüli részek. És Erillion miért ne lehetne ugyanúgy Fomalhauton? Csak a térképen kívül, néhány száz/ezer sztadiónra a többitől.

 

Yneven/M*-ban megfigyelhető ugyanez. Toron, Ész, Krán rendkívül túlírva. Ezek valószínűleg már sokkal az ADND leválás után íródtak, hisz nem kalandokról szóltak, hanem hogy mikor ki uralkodik, kinek mi a megszólítása, milyen szokások vannak... Tiadlanról, Gro-Ugonról, Niaréról, Gorvikról, Shadonról sokkal kevesebb, Beriquel/Enoszuke még a futottak kategóriában, az államszervezet nélküli területekről kaparni kell bármit is, valamint a térképen kívüli területek (Calowyn, Anvaria). Ide is egyszerűen felhelyezhetjük Erilliont, kicsit arréb Enoszukétől, vagy a Gályák-tengerének közepére, nem fog lecsapni a szerepjáték rendőrség, de akár még Anvariára is ráfoghatjuk, hogy ez a sziget márpedig ott van. (Max nem lesz hivatalos).

 

Huh, jó messzire mentem az eredeti témától.

 

Szóval ezeken felül hatnak a világok egymásra. Egy író lát egy jó ötletet, csavar egyet rajta, és máris része az új világnak. Enoszuke pl. Japán (elég gyenge hasonlóság, de van), vagy Niare Kína, Tiadlan Tibet, Shadon a romantikus sötét középkori Európa, Pyarron a kora újkori Európa, ÉSz a reneszánsz kori Európa, Taba el-Ibara egyértelmű arab utalások (bár nem tudom, hogy az amundok vagy dzsennek honnan jöttek a képbe), Sirenar/Elfendel a standard fantasy-k elfvilágai.

 

Hogy ezek játékban mennyire használhatóak? Nekem például Torontól borsódzik a hátam (itt is sokszor leírtam már), nem jól pörögtél (vagy a játékos rosszul magyarázta el...) mikor megjelent az elendor, ezért meghalsz obsor. Túl merev, nehézkes mesélni. ÉSz vagy Pyarron területein nehéz mondjuk dungeoncrawlt mesélni (miért nem crawlolták már át más szervek?), ehhez képest tőlük nyugatra rábökök egy üres helyre a térképen, ott egy crantai romváros, biztos vannak ott ereklyék, amikért valami dorani jó sokat fizetne. Csak ezen a ponton felmerül, hogy mitől lehet megállapítani, hogy még Yneven vagyunk-e?

 

(Jó sok időt vesz el az írás baszki, majd később folyt. köv.)


A tolkieni idézet alapgondolata egy John Ronald Reuel által írt levélben jelent meg először. Fejből meg nem mondom, melyikben, de Christopher idézte ezt a részletet a Befejezetlen regék (korábbi magyar címe: A Gyűrű keresése) előszavában is. Az egész a Szilmarilok-mitológia publikálásával kapcsolatos kételyeket fogalmazza meg. J.R.R.T. ugyanis attól tartott, A Gyűrűk Ura erejéből vehet el, ha ezek a szövegbeli visszautalások mind kifejtésre kerülnek (távoli tájak -》 ha odaérünk, oda a varázslat, hacsak nincsenek a messzeségben újabb homályba vesző távlatok).

A Kék-hegység a harmadkori Középfölde nyugati tengerpartjánál van (az első korban innentől kezdődött Beleriand); amire te gondolsz, az az Orocarni, ami valóban már a messzi kelet.

 

Igen, erre gondoltam, csak már nem emlékeztem rendesen. :) És valóban a Vörös (Red) Hegységre gondoltam, kösz a javítást.



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1015 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.06, 12:19

A tolkieni idézet alapgondolata egy John Ronald Reuel által írt levélben jelent meg először. Fejből meg nem mondom, melyikben, de Christopher idézte ezt a részletet a Befejezetlen regék (korábbi magyar címe: A Gyűrű keresése) előszavában is. Az egész a Szilmarilok-mitológia publikálásával kapcsolatos kételyeket fogalmazza meg. J.R.R.T. ugyanis attól tartott, A Gyűrűk Ura erejéből vehet el, ha ezek a szövegbeli visszautalások mind kifejtésre kerülnek (távoli tájak -》 ha odaérünk, oda a varázslat, hacsak nincsenek a messzeségben újabb homályba vesző távlatok).

A Kék-hegység a harmadkori Középfölde nyugati tengerpartjánál van (az első korban innentől kezdődött Beleriand); amire te gondolsz, az az Orocarni, ami valóban már a messzi kelet.

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1007 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.06, 11:53

Én még felvetnék egy témát, csak nincs időm rendesen írni, majd estefelé jobban kivesézem: általános világteremtés/leírás VS Ynev világteremtése/leírása.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8206 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.06, 11:47

Részemről rendben a topik, de akkor már tényleg vegyük általánosabbra a témát, és kerülhessen ide minden, ami a MAGUS világkép kialakulásával, eredetével, változásaival, részleteivel, hogyanjával és miértjeivel foglalkozik.
A rendszerkedést próbáljuk itt a minimális szinten tartani (arra vannak más topikok már), ezen túl pedig lehet itt szó földrajzról, mágiaképről, kasztokkal kapcsolatos hangulati kérdésekről és akár más szerepjátékok behatásairól is. Meglehetősen nyílt a témameghatározás így, de azért ezzel próbáljon meg nem visszaélni a tisztelt publikum.
Ha ez így oké, akkor talán egy topik átnevezést még eszközölök, aztán mehet...
 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11755 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.06, 11:13

Hali!

 

A nyitó post legyen ez: 


A három komment együtt volt 4 sor.
Ettől függetlenül érdekelne, hogy az ADND mennyire befolyásolta a M* és a KéM-et, valamint ezek egymást. Első olvasatra Erillion hasonlított az Elátkozott Vidékre, de a "városállamokban" sokkal erősebb a központi befolyás mint EV-n. Például.
 
Ha még egy kis offot megengedtek, valamelyik Tolkien, asszem Cristopher, mondta egy interjúban, hogy men minden rejtélyt kell felfedni, mert azzal eltüntetjük a misztikumot. (Asszem a távolkelet Kék Hegységgel kapcsolatban jött ez elő.) Szívem szerint ezzel kiegészíteném a Mesélői Irányelveket. A Toron és az Északi Szövetség is azért ilyen fura, mert mindent megpróbáltak leírni. M*-ban sokszoro volt olyan érzésem, hogy a túl precíz mindent leírás a játék korlátozásaival jár együtt. Ilyen szempontból az EV, vagy a Sirenar-ÉSz közötti területek sokkal könnyebben játszatónak tűntek.



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]