Ugrás tartalomhoz


Fotó
* * * * - 2 Szavazat

Warhammer Fantasy kalandbeszámoló #7


  • Válasz írásához lépj be
16 hozzászólás érkezett eddig

Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.14, 23:46

Trevelyan:

Én itt még élveztem a játékot, de lesz majd egy fordulat, ami után már nem annyira. Ezt egyelőre nem akarom elszpojlerezni. Itt még úgy voltam vele, hogy a karakterek elmentek dolgok mellett, és hát ez elvileg egy nyomozós kaland (és ezt játékon kívül meg is beszéltük), szóval nem ártana esetleg nyomozni is, de még nincs késő, még minden lehetséges. 

Ezek az ún. "puffogások" utólag kerültek a jegyzeteimbe, amikor a lezárt fejezet végén átgondoltam az eseményeket. Aztán ezekből a jegyzetekből (is) született a cikk. Így tehát olyan megjegyzések is belekerültek, amik a lejátszás pillanatában még nem voltak ott, mert akkor még máshogyan értékeltem a helyzetet. Vagyis ez a cikk egy beszámoló és egy utólagos értékelés egyszerre.

 

Az például utólag derült ki, hogy igazából az egyik játékosnak baromira nem jött be ez az egész - neki se a nyomozás, sem pedig az hogy káosz kultisták mozgatják a szálakat nem tetszett. Ennek voltak is mindenféle vetületei, de ha nem muszáj nem mennék részletekbe. A lényeg az, hogy itt még (tudomásom szerint) az egy játékos kivételével mindenki jól szórakozott. Amikor kijön a sorozat utolsó cikke is (és ha még fennáll az érdeklődés), akkor szívesen mesélek esetleg kicsit bővebben is erről, de egyelőre nem szeretnék előre szaladni ezzel. 


Módosította Cthulhu: 2019.03.14, 23:50


Trevelyan

Trevelyan

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 2 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.14, 20:31

Köszönöm a beszámolót, élvezettel olvastam! Bár kicsit az volt az érzésem mintha a mesélő nem élvezné a játékot. Lehet, hogy a játékosok sem igazán? Mintha más stílusú lenne a mese mint amit a játékosok játszani akarnak.

Persze nem tudom pontosan megítélni ennyiből, de a leírt mesélői puffogások ezt éreztették.



pierredelacroix

pierredelacroix

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.13, 19:39

 

Sztem az uncsi kissé a Warhammerben, hogy a fogfájástól a világvégéig minden a szemét káoszhívők miatt van, a kaland meg az ő lefülelésükből és kinyírásukból áll.

 

Alsó hangon minimum a skavenek, az orkok és a dark elfek is játszanak, mint könnyen használható ellenféltípusok, bár aláírom, hogy a warhammer hangulathoz nem nagyon tesznek hozzá.

 

De innentől már a tyúk vagy a tojás minősített esete áll fenn.

 

Ha jól tudom, akkor a skavenekről és a dark elfekről is. :) (Az orkokról - talán - nem. De ők gombák, tehát nem számítanak. :) )



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.12, 23:57

Sztem az uncsi kissé a Warhammerben, hogy a fogfájástól a világvégéig minden a szemét káoszhívők miatt van, a kaland meg az ő lefülelésükből és kinyírásukból áll.

 

Alsó hangon minimum a skavenek, az orkok és a dark elfek is játszanak, mint könnyen használható ellenféltípusok, bár aláírom, hogy a warhammer hangulathoz nem nagyon tesznek hozzá.

 

De innentől már a tyúk vagy a tojás minősített esete áll fenn.


Módosította aluminiumtrioxid: 2019.03.12, 23:58


Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.12, 22:04

Sztem az uncsi kissé a Warhammerben, hogy a fogfájástól a világvégéig minden a szemét káoszhívők miatt van, a kaland meg az ő lefülelésükből és kinyírásukból áll.

 

Szerintem Heideldorfban (lásd a korábbi kalandokat) a "szemét káoszhívők" legfeljebb csak a dolgok felében voltak ludasak. A Mistaken Identity-ben pedig inkább csak statisztaszerep jutott nekik - ott egy önjelölt boszorkány- és fejvadász okozta a galibát leginkább. 

 

De inkább megfordítanám a dolgot: Mivel Warhammerben kvázi minden gonoszságot vagy a káosz vagy a Boszorkányvadászok/Inkvzítorok maguknak monopolizáltak, így aztán gyakorlatilag egy fingópárnás diákcsínyt sem lehet elkövetni anélkül hogy az illetőre ráhúznák a szemét káoszhívő (vagy inkvizítor/boszorkányvadász) szerepet. 


Módosította Cthulhu: 2019.03.12, 22:05


Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2407 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.12, 21:25

Sztem az uncsi kissé a Warhammerben, hogy a fogfájástól a világvégéig minden a szemét káoszhívők miatt van, a kaland meg az ő lefülelésükből és kinyírásukból áll.

Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.12, 18:32

Kifejtve: Arra gondoltam, amit a korábbi cikk alatt is írtak hogy a csapat egy nehezebb kihívásnál egyből mesélői szivatásra gondol nem pedig in-game okokra. Pl a korábban emlegetett Dominika papnő(?) esete: ha ennyire nehézkes a parti hogy magukkal rángatnák akkor megmondthatja magától hogy nem mehet mert. Ehhez képest az érzem: parti: jöjjön velünk. KM: nem megy.  Parti: dede meggyőzöm h jöjjön. KM: juszt nem megy (magában: kérdezzetek már rá h miért nem). Itt km-ként lehet mondani akár out-game h ezért v azért nem.

 
Így már érthetőbb, köszönöm. Van is igazságod, de azért szeretném árnyalni a képet: Soha nem szivattam őket, tehát ezt nem tudom hogy honnan vették - nem volt erre precedens. Elő szokott fordulni, hogy hibázok, és ezért egy próba indokolatlanul nehéz, de többször elmagyaráztam nekik, hogy egyrészt legalább annyit tévedek a javukra mint a kárukra, másrészt meg ez semmiképpen sem direkt szivatás, hanem egyszerű emberi hiba. 
Dominikánál nyilván kicsit más volt a helyzet, de felesleges lenne a konkrét példával vitatkoznom, mert azt hiszem nem (csak) erről van szó. Összességében amúgy azért ért meglepetésként a jelenet, mert Cydonia játékosa az a típus, aki kifejezetten kedvelni szokta az ilyen szerepjátékos PC-NPC beszélgetéseket, ezért vártam, hogy belekezdjen. Sajnos ezúttal nem tette, hanem kilépett a párbeszédből még mielőtt elkezdődhetett volna, én pedig nem akartam out-of-game elmondani neki, mert reménykedtem, hogy később még visszatérhetünk rá. 
De értem hogy mire gondolsz és megpróbálom majd ebből a szempontból is értékelni az eseményeket.
 

(OFF)Itt most még tovább is elemezhetnék konkrét szituációkat, azonban az érintett játékosok nem értenek magyarul, ezért nem is tudnák a nézőpontjukat itt kifejteni (egymás között meg már megbeszéltük). Természetesen szoktam nekik linket küldeni az itteni cikkekről, így Google Translate segítségével el is olvashatják ezeket, de tudomásom szerint a hozzászólásokat nem szokták olvasni, így esetleg a dolog egyoldalúvá válhat (vagyis csak az én nézőpontom jelenik meg).(/OFF)


Módosította Cthulhu: 2019.03.12, 18:33


auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5186 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.12, 16:44

 

Kicsit továbbra is azt érzem h nincs meg az összhang a km és csapat közt (pl nehéz zárak).

 
Nem egészen világos hogy ez alatt mit értesz. Úgy értem, a nehéz zár miért az összhang hiányára utal?
 
Az ajtónál a karakternek így is bőven 50% körüli esélye volt a sikerre. A szekrény valóban keményebb dió volt, ott emlékeim szerint olyan 30% körüli esélye volt. Egy zárnyitó készlet mindkét esetben további 15%-kal növelte volna az esélyeit. Minden egyéb jó ötletért általában +5-15% további bonuszt szoktam adni. 

A szekrénynél konkrétan mondtam neki, hogy érdemes lenne mágikus szempontból is megvizsgálni a zárat. Filip viszont nem akart több ideiglenes Korrupció Pontot megkockáztatni, Gerhart játékosa pedig (nem konkrétan így, de erős ráutalásokkal) közölte velem, hogy nem azért van a karakterének mágiaelméleti képessége hogy használja is. Egyébként mindkét esetben megpróbálkozhattak volna nyers erőszakkal is: az ajtó ellen ugyan csak kis eséllyel, de a szekrény esetében Cydoniának már lett volna kézzelfogható sansza. Már nem emlékszem pontosan miért, de végül ez az ötlet nem került kipróbálásra. 

 

 

Kifejtve: Arra gondoltam, amit a korábbi cikk alatt is írtak hogy a csapat egy nehezebb kihívásnál egyből mesélői szivatásra gondol nem pedig in-game okokra. Pl a korábban emlegetett Dominika papnő(?) esete: ha ennyire nehézkes a parti hogy magukkal rángatnák akkor megmondthatja magától hogy nem mehet mert. Ehhez képest az érzem: parti: jöjjön velünk. KM: nem megy.  Parti: dede meggyőzöm h jöjjön. KM: juszt nem megy (magában: kérdezzetek már rá h miért nem). Itt km-ként lehet mondani akár out-game h ezért v azért nem.
 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6491 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.12, 09:54

Ez a nyomozás akár a mi partink (egy része) is lehetett volna. :)

Mi D&D5E-ben, Nyugatkapuban kezdtünk egy kampányt (ez kb. a Forgotten Realms Sin City -je), ahol összekülönböztünk egy helyi nemes balkézi fiának bűnbandájával. Szépen-óvatosan lépegettünk, mire az egyik játékos kitalálta, hogy ő betör a fattyú házába. Mágusként, úgy, hogy lopakodásra, észlelésre, keresésre, tolvajszerszámokra képzettsége nincs, de még egy láthatatlanság varázslatot sem ismer...

Mindtuk neki, hogy ezt így nem kéne, de nem hallgatott ránk. Jutott talán az előszobáig. A mesélő rendes volt, nem nyírták ki, csak becsicskáztatták és védelmi pénzt kellett fizetnie a bandának.

Ami a csapat civilizált helyen történő tevékenységét illeti, néha gondolok rá, hogy kellene egy csúszka, ami 0-ról indul felfelé mindig, amikor olyasmit tesznek, ami max egy számítógépes ARPG-ben állja meg a helyét. Ha eléri az 5-öt, akkor jön a hivatalos körözés. Ha tudják, hogy mitől nőtt a csúszka, talán tanulnak is belőle.

Bulldy

Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.11, 20:14

@Petrus:

Mivel mi nem a WHFRP rendszerével játszottunk, ráadásul már volt egy bevezető kaland az előzményekben, így a karakterek lényegesen kompetensebbek voltak, mint úgy általában a kezdő Warhammer PC-k. 

A goblin problémáját Cydonia és Floki látomásain keresztül akartam megoldani - ha visszaolvasol a Mistaken Identity fejezetbe, akkor ott röviden leírtam a dolgot. Sajnos nem számoltam vele, hogy a törpe játékosa "emigrál" a kalandból, így minden előkészület ellenére egy kicsit "egyengetni" kellett a csapat útját a goblin felé, de szerencsére amint lementek a csatornába már maguktól is követték a dolgot.

A könyv felosztása szerintem is elég rossz, viszont egyes részleteket és itt-ott átalakítottam, vagy kivágtam. És persze volt olyan is, hogy hozzátettem a kalandhoz némi saját ötletet. Talán ezekről többett kellett volna írnom, de az a helyzet, hogy már így is terjedelmes volt a szöveg és nem volt kedvem tovább részletezni. Pl. az Elvyra nevű halfling herbalista szálát teljesen átalakítottam és helyette személyes történetet csináltam Filipnek. A végkimenetele ugyanaz, de teljesen más úton és körítéssel, ráadásul nem is halfling herbalistával.

De majd ahogy olvasod szerintem fel fog tűnni, hogy hol nyúltam bele a dolgokba - és szerintem érdemes lehet a további részeket is olvasnod, mert nálunk egészen egyedi módon ért véget ez a fejezet (de nem akarok Spoilerezni).



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4203 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.11, 18:24

Játszottam is és meséltem is ezt a modult WFRP2-vel, így elég jó rálátásom van rá.
Legnagyobb hibája szerintem a goblin: ha a játékosok nem mozdulnak rá, megette a fene az egészet, az események nagy része kuka. Szintén hibának tartom, hogy (szerintem) túlírt, a legutolsó szögig is le van írva benne minden, ami játékosként kb. nem izgat, de mesélőként fárasztó és nem szeretem. Teljesen felesleges és a lényeg elvész a könyvben. Bekezdésekből kell összemazsolázni a részleteket és a kapcsolatokat
A zár nálunk nem okozott gondot, rögtön látszott, hogy itt "plot" van és ennek megfelelő óvatossággal jártak el (talán túlzottan is). A démon az szívatós volt egy kezdő csapatnak, de legyűrhető, és a szekrényt is sikerült felnyitni (mindkét alkalommal), sőt, játékosként az itteni titkosajtót is elsőre kinyitottuk (és majdnem túl hamar megoldottuk a kalandot odafent :) ). Metán robbanás nálunk is volt, plusz a random szörnnyel is összefutottunk (de inkább elmenekültünk előle). Arra már nem emlékszem, melyik csapat volt (szerintem amelyikben játszottam), de a feliratok és nyomok rögzítése után a rézlemezeket felfeszegették és eladták, még mielőtt a főkolomposok eltűntették volna a nyomokat. :) A többi az nagyjából a standard nyomozós dolgok szerint ment (helyszín beazonosítás, raktár, látogatás a szigeten, tolvajklán a csatornában, stb.), sőt, a könyvtárat elég jól átolvastuk. Steinhagennél egyik esetben sem volt szükség betörésre, a csapat kikövetkeztette más nyomokból is a dolgot, plusz a démon segéd is elég hamar gyanús lett. Ennek ellenére a végén a csata a raktárban eléggé kaotikusra sikerült, a terv mindkét esetben csődöt mondott, de meglett a győzelem.

Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.11, 17:28

Kicsit továbbra is azt érzem h nincs meg az összhang a km és csapat közt (pl nehéz zárak).

 
Nem egészen világos hogy ez alatt mit értesz. Úgy értem, a nehéz zár miért az összhang hiányára utal?
 
Az ajtónál a karakternek így is bőven 50% körüli esélye volt a sikerre. A szekrény valóban keményebb dió volt, ott emlékeim szerint olyan 30% körüli esélye volt. Egy zárnyitó készlet mindkét esetben további 15%-kal növelte volna az esélyeit. Minden egyéb jó ötletért általában +5-15% további bonuszt szoktam adni. 

A szekrénynél konkrétan mondtam neki, hogy érdemes lenne mágikus szempontból is megvizsgálni a zárat. Filip viszont nem akart több ideiglenes Korrupció Pontot megkockáztatni, Gerhart játékosa pedig (nem konkrétan így, de erős ráutalásokkal) közölte velem, hogy nem azért van a karakterének mágiaelméleti képessége hogy használja is. Egyébként mindkét esetben megpróbálkozhattak volna nyers erőszakkal is: az ajtó ellen ugyan csak kis eséllyel, de a szekrény esetében Cydoniának már lett volna kézzelfogható sansza. Már nem emlékszem pontosan miért, de végül ez az ötlet nem került kipróbálásra. 



mrbubo

mrbubo

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 5 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.11, 16:38

Üdv,

nekem tetszik a leírás. Folytasd kérlek.

BZ

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5186 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.11, 10:25

Izgalmas, várom a következőt.
Egyébként az őrkutya jó ötlet, szerintem ki szoktam hagyni a kalandjaimból, pedig adja magát.

 

Ezt lehet fokozni: mérgezett hússal elkábítani>jól kiképzett kutya pont ilyenért csak a gazdájától fogad el ételt.



kavarajavarava

kavarajavarava

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 99 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.11, 10:22

Izgalmas, várom a következőt.
Egyébként az őrkutya jó ötlet, szerintem ki szoktam hagyni a kalandjaimból, pedig adja magát.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5186 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.11, 07:54

Kicsit továbbra is azt érzem h nincs meg az összhang a km és csapat közt (pl nehéz zárak).

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6397 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.11, 07:03

Miután mindenki magához tért a (feltételezett) démon által okozott sokkból, röviden méltatták Cydonia hősiességét (valóban figyelemre méltóan sikerült helytállnia), aztán nekiláttak a szoba felderítésének. A goblin vérnyomait több helyen is megtalálták, az egyik sarokban pedig egy halom csont hevert - köztük egy három lábat feltételező csípőcsont. Nem kértem különösebb szakértelmet vagy próbadobást, hogy rájöjjenek: ez valószínűleg minden, ami a zöldbőrűből megmaradt. A szobában talált rituális kellékek (4-5 méter átmérőjű rézkarika egy pentagramma körül, “Ordo Septenarius” felirat a pentagrammában, illetve néhány ezüst gyertyatartó) nem sok figyelmet nyertek, az egyik fal mellett talált, “F.S.” monogrammal ellátott zsebkendő viszont annál inkább.

http://lfg.hu/87514/vegyes/warhammer-fantasy-kalandbeszamolo-7/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]