Ugrás tartalomhoz


Fotó
* * * * * 2 Szavazat

Warhammer Fantasy kalandbeszámoló #10


  • Válasz írásához lépj be
25 hozzászólás érkezett eddig

Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.29, 20:10

@kavarajavarava:

 

Egy kicsit még mindig homályos, de beleásom magam és szerintem menni fog. Köszönöm a tippet.

 

@Kaloz:

 

A SAGA System nem igazán futott be valami fényes karriert. Én is csak véletlenül találtam rá.



Kaloz

Kaloz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1154 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.29, 18:08

Ctulhu: Remélem sikerül rábeszélni legalább egyiküket. :)
Ehh. Tájékozatlan vagyok.



kavarajavarava

kavarajavarava

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 99 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.28, 18:45

Egyrészt az egyik Sherlock játékban volt ilyen, de ott sokat segített a játék a gráf helyes megrajzolásában. (pl itt találsz róla képet: https://guides.gamepressure.com/sherlockholmesdevilsdaughter/guide.asp?ID=36531)
Másrészt ez egy olyan technika amit a nyomozós filmekben láthatunk. Egy nagy táblára felpakolt képek és szavak, az összefüggések pedig össze vannak kötve. (Igazából úgy néz ki mint egy dungeon térképe. Szobák és folyosók = nyomok és összefüggések)

Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.28, 18:01

@Kaloz:

 

Jelenleg három olyan játékos is van a csapatban, akik simán meg tudnák írni magyarul - ha idejük és kedvük is engedi. A beszámoló végi sugallat igazából nekik szól. 

 

Geert játékosának végül mégsem jött be a Warhammer Fantasy, és egyéb problémái is akadtak, melyekre nem tudtunk megoldást találni, ezért kilépett. Mivel ekkor már Filip játékosa is jelezte, hogy egyre nehézkesebben fog ráérni, úgy döntöttünk, hogy új csapattagot keresünk: így jött Asgild.

 

DnD nem volt előtte. Dragonlance: Fifth Age-et játszottunk, amit a SAGA System hajt. Akartam is írni egy ismertetőt a rendszerről, mert tudomásom szerint az első tényleg full player facing rendszer. Vannak gyerekbetegségei, de szerintem mérföldkő volt a manapság népszerű PbtA rendszerek egyes elemeihez. Valószínűleg sosem lesz időm és elég motivációm rá...

 

@kavarajavarava:

 

Esetleg kifejtenéd bővebben ezt a dedukciós ábrát? Érdekesen hangzik, szívesen kipróbálnám, de nem vagyok benne egészen biztos, hogy mit értesz alatta.



kavarajavarava

kavarajavarava

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 99 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.28, 13:22

Wow! Micsoda epikus lezárás! Persze mondhatjuk, hogy megmenthették volna a várost a káosztól, de így mutatkozott meg igazán a tétje a dolognak. Nekem tökre bejön ez a befejezés. Valahogy nagyon nagy esélyt láttam egy hasonlóra, de nem gondkoltam, hogy egy bukás is lehet ennyire hősies. Én nagyon lágyszívű mesélő vagyok és nem szeretem, ha lezáratlan egy ülés, ezért biztos nem bírtam volna ilyen fegyelmezetten végigvinni.

Egyébként érdemes sok nyom esetén nem csak elmondatni, hanem dedukciós ábrát rajzoltatni, hogy látszódjanak az összefüggések. Csak egy ötlet, lehet, h az sem segít rajtuk.

Köszi a sok munkát! Várom a következőt :D (ha lesz)

Módosította kavarajavarava: 2019.03.28, 13:23


Kaloz

Kaloz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1154 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.28, 12:07

Cthulhu: Én szívesen olvasnám. Győzz meg valakit! :)
Jól értem, hogy Geert játékosa nem karaktert cserélt, hanem kiszállt, és új játékos szállt be az új karakterrel?
Ha már DnD volt előtte, Eberron? A szabályrendszert ismeritek, a világ ami más. Nem fekete-fehér, hanem szürke, arcane-punk, és közepes szinten a karakterek már kezdenek tényezők lenni. Na jó, addig nem, magas szinten meg már a világot is befolyásolni tudják, nem tudom ez mennyire feküdne a csapatnak.



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 23:39

@Petrus:

 

Ezek közül egy párat már ismertem és nem igazán nyerték el a tetszésemet (válogatós vagyok), de látok néhány számomra ismeretlen darabot (pl. Karma in the Dark) ami elsőre egész izgalmasnak tűnik. Köszönöm a linkeket.

 

@Nocturna:

 

Örülök ha tetszett és még jobban ha esetleg valami hasznosat is találtál benne. Ez volt a cél: pár perc szórakoztató olvasás és ha lehet tanács, vagy felhívás közös ötletelésre.



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3342 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 21:02

Cthulhu, köszi szépen ezeket az igényes játékbeszámolókat! Bár közel sem olvastam mind, és nem is szóltam hozzá (ez utóbbival szerintem elég sokan lehetünk), érdekesnek találtam a krónikát. Leginkább a "belső monológok" miatt.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4650 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 20:50

Nem hiszem, hogy a Technoir "találmánya" lenne ez, már a D&D-s időszak óta használt "hírszerző" taktika a gyanús alakok felbosszantása. :)


(OFF)Ha szigorúan nézzük már Sam Spade is ezt csinálta (1930), de biztos van korábbi példa is erre a nyomozási stílusra


Egyébként a Technoir olyan szempontból újdonság, hogy ez konkrétan játéktechnika szintjén is megjelenik. Van egy játékbeli fizetőeszköz, ami kezdetben a játékosoknál van.
HA eredményt akarnak, fel kell használni, és így átadják a mesélőnek. A mesélő ezáltal ki tudja osztani a pofonokat (mert nála van ez a fizetőeszköz, a játékosoknál pedig már nincs.)
Mikor a mesélő eleget szadizta a játékosokat, újra náluk van a zseton, hogy a begyűjtött infók alapján lezárják az ügyet.


(/OFF)


Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4209 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 20:26

(OFF)Igazából most egy Blades in the Dark > Cyberpunk konverzión dolgozom (amikor időm engedi), de ez most nagyon off lenne.(/OFF)

Mielőtt felesleges köröket futnál vele, van már egy pár (bár vszleg már megnézted ezeket is): Karma in the Dark (ez a legkomplexebb, legprofibb), Hack the Planet, In Which We Live and Breathe,, Runners in the Shadow, Replicant or Lesbian. Ha a PbtA-alapúak is számítanak, akkor még ezek is.

Elég, ha az alap "adventure loop"-ot adaptálod.
Karakterek általi nyomásgyakorlás -> válaszlépés (sokszor ütlegelés) az NPC-k részéről -> megoldás
(fontos, hogy nyomot rejthet az is, hogy ki reagál a provokációra és ki csap vissza)

Nem hiszem, hogy a Technoir "találmánya" lenne ez, már a D&D-s időszak óta használt "hírszerző" taktika a gyanús alakok felbosszantása. :)

Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 20:09

@strato:

 

Én ilyen helyzetekben a csapattal össze szoktam foglaltatni, hogy mit tudunk eddig, majd hozzáteszem mindazt, amit kihagytak (csak a nyilvánvalókat, amiket esetleg elfelejtettek). Ha ez alapján sem tudnak továbbmozdulni, akkor jelzem, ha valamelyik szálon még egyáltalán nem indultak el, vagy valamiért félbemaradt. Ezeket a tippeket próbálom játékba illesztett módon átadni, például ha van tolvaj a csapatban, akkor felvetem neki, hogy a helyi tolvajcéhhel még nem vettétek fel a kapcsolatot, pedig úgy sejted, hogy ők tudhatnak nektek kellő infókat, és sejted is, hogy hogyan találd meg őket...

 

 

 

Ezek mind megvoltak. Amit el tudok képzelni, hogy a csapat egyfajta nyomásként érzékelte, hogy "már csak egy fontos nyom hiányzik", pedig nem annak szántam.

 

Én is úgy vagyok vele, hogy különböző mesélői stílusok vannak, és mindenkinek más jön (vagy nem jön) be. Ettől függetlenül minden tanácsnak, véleménynek és építő jellegű kritikának örülök, még akkor is ha éppen most nem fogadom meg. Fenntartom ugyanis a vélemény- és stílusváltoztatás jogát. Lehet hogy egy tanácsot most nem találok hasznosnak, vagy stílusban passzolónak, de egyrészt változhat a stílusom, vagy egyszerűen megjöhet a belátás, hogy mégiscsak volt igazság a dologban. Sose lehet tudni - ezért is örülök az ilyen eszmecseréknek. Szóval köszönöm.

 

@galu22:

 

(OFF)Asszem neki fogok futni a Technoir-nak, legalábbis adandó alkalommal feldobom a csapatnak, aztán meglátjuk. Igazából most egy Blades in the Dark > Cyberpunk konverzión dolgozom (amikor időm engedi), de ez most nagyon off lenne.(/OFF)

 

Modulban sajnos nem lehet rövidre zárni az eseményeket, de szabad mesélésben igen. Ott jól jönnek majd a tanácsaid, köszönöm.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4650 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 09:52

Ez a Helvécziás dolog érdekesnek hangzik, utánanézek majd. Köszi a tippet.


Egy alkalmas mesékre általában úgy szoktam készülni, hogy 90%-ban szabad kezet kapnak, de próbálok kitalálni egyy izgalmas taktikai kihívást egy ellenféllel kapcsolatban.
(ezeket még a hősök hajnalás modulokból igyekeztem elsajátítani. Azokat olvasva döbbentem rá, hogy mennyire nem tudok ilyet rögtönözni, de még írni is nehezen. Így jobb, ha van egy a tarsolyban, amit vagy felhasználok, vagy nem).
 
Egy drabig azt csináltam, hogy ha kinézetre nem lesz lezárva az aznapi modul, akkor megpróbáltam "levágni az utat" ehhez az előkészített helyzethez. (erre egyébént az irodalomban és filmekben is sok példa van, hogy a bénázó nyomozó mégis a megoldás előtt találja magát, de jellemzően rosszabb helyzetben, mint ha ő maga jutott volna odáig)
 
Ez működik, de nem túl elegáns.
 
 
Ezután a második lépés, hogy volt megbeszéltük a csapattal miért kell lekzárni a játékot (mert legközelebb nem biztos, hogy ők jönnek). A Helvéczia ágon-berken táblázata pedig igen jó megoldás. Előre tudják mi történik, ha mondjuk 23:00-kor még nem fejeztük be, ezért ők is motiváltak a lezárásban, nem csak én. Ezt még csak 2-3 alkalommal próbáltam (a legutóbbi KaTa után vezettem be), de eddig jól muzsikál.
 

 

A Technoir rajta van a listán, be fogom dobni a csapatnak, meglátjuk mi lesz. Úgy vettem ki az eddigiek alapján, hogy inkább a Shadowrun-szerű irányvonal feküdne nekik, de még nem beszéltünk erről részletesebben. A melléknév-ragasztós módszer kapcsán sem vagyok biztos benne, hogy a csapat jól venné.

 
A mellékneves mechanikát nem kötelező átvenni. Elég, ha az alap "adventure loop"-ot adaptálod.
Karakterek általi nyomásgyakorlás -> válaszlépés (sokszor ütlegelés) az NPC-k részéről -> megoldás
(fontos, hogy nyomot rejthet az is, hogy ki reagál a provokációra és ki csap vissza)


Módosította strato: 2019.03.27, 10:05


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8071 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 09:38

Ettől függetlenül mindig bizonytalan vagyok, hogy hol van a határ a még elfogadható iránymutatás és a kvázi kézbe adott megoldás között. Mert azért azt sem szeretném, ha a végén a játékosok azt éreznék, hogy igazából én toltam őket át a modulon, és a győzelem meglett volna ígyis-úgyis. Meg néha kell is a kudarc, hogy a játékosok érezzék, hogy tétje van a dolognak, és tényleg el lehet rontani.


Igen, ha a az ember mesélőként segít, könnyen belecsúszhat a galu által is említett kalandon átrugdosós hozzáállásba. A játékon belüli és azon kívüli segítségeket mindig érdemes a csapathoz és a helyzethez is igazítani, amit vagy jól mér fel az ember, vagy nem. Van benne kockázat, így tökre megértem a azt a hozzáállást is, amikor sok könnyítést előre bevezetsz, viszont az ok-okozatokat szigorú kezeled.
 

Volt megbeszélés az események után. Nekem az jött át, hogy túl sok nyomuk volt, a bőség zavarában pedig nem tudtak mihez kezdeni, ezért úgymond amolyan rövidítésként rápróbálkoztak Steinhaeger-re.

 

Én ilyen helyzetekben a csapattal össze szoktam foglaltatni, hogy mit tudunk eddig, majd hozzáteszem mindazt, amit kihagytak (csak a nyilvánvalókat, amiket esetleg elfelejtettek). Ha ez alapján sem tudnak továbbmozdulni, akkor jelzem, ha valamelyik szálon még egyáltalán nem indultak el, vagy valamiért félbemaradt. Ezeket a tippeket próbálom játékba illesztett módon átadni, például ha van tolvaj a csapatban, akkor felvetem neki, hogy a helyi tolvajcéhhel még nem vettétek fel a kapcsolatot, pedig úgy sejted, hogy ők tudhatnak nektek kellő infókat, és sejted is, hogy hogyan találd meg őket...
 

Érdekes egyébként, hogy inkább gyengekezű, túlságosan segítő mesélőnek tartom magam, de úgy látszik el kell fogadnom, hogy ez téves elképzelés volt.

 

Számtalan dolog lehet, ami nekem nem, vagy nem jól jött át a krónikát olvasva, illetve nagyon sokat számít az is, hogy az olvasónak milyen a hozzáállása. Lásd például morgorito hozzászólását, aki szerint még így is nagyon kegyes mesélő voltál. :)

A válaszaidat és a többiek hozzászólását olvasva sokat árnyalódott a kép számomra. Nem gondolom, hogy gyengekezű voltál, ahogyan azt sem, hogy túl szigorú, szimplán csak más elvek szerint intézed a dolgokat, mint én szoktam. Nincs ezzel baj, hiszen nincs Egy Igaz Út.

Számomra mindig élmény, ha beleláthatok más mesélők módszereibe, és ez a krónika erre tökéletes volt. Ugyanemiatt örülök, ha bármelyik hozzászólásomat hasznosnak találod, de az is ugyanannyira rendben van, ha nem, mert pl. a te mesélői stílusodhoz nem passzolnak ezek a tippek. :)



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 07:55

@morgorito:

Dragonlance-ről jöttünk át Warhammer Fantasy-be, mert a klasszikus heroikus fantasy nagyon nem feküdt a csapatnak. A heideldorfi kalandok után a játékosoktól főleg pozitív visszajelzést kaptam, ezért maradt a WHFRP. 

 

A trollvadászra érdekes módon senki sem mozdult rá. 

 

Filip amúgy nagyon jól rejtegette mágikus képességeit, és mint írtam is, nagyon jó beszélőkéje volt, remekül elaltatott bármiféle gyanakvást. 

 

Cydonia sokat foglalkozott a vallással - valamiért van egy olyan vesszőparipája, hogy a Birodalomban Myrmidia vallása nagyon periférikus, és amikor hátrány éri, az igazából vallási alapú megkülönböztetés is. Remek beszélgetései voltak Filippel, akit meg is próbált megtéríteni, de egy katasztrofális félreértés miatt a kontár varázsló úgy értette, hogy Myrmidia egy gonosz, belezős, emberevő istennő. Később ez tisztázódott, de érdekes beszélgetések alakultak így ki. Erről azért nem írtam bővebben, mert már így is hatalmas volt a szöveg. 

Cydonia jelenleg is egyfajta vallási krízisben van. Az utóbbi időben a cselekedetei egyre inkább Ulric-dogmájához igazodnak, viszont hivatalosan még mindig Myrmidia követő. Igazából van is egy nagy dilemmám ezzel kapcsolatban, mert már elég egyértelműen hitet tett Ulric mellett, csak mintha magának nem akarná bevallani. Meg kéne vonnom a papi erejét, de nem akarom büntetni. Szóval ez most egy nagy fejtörő nekem.

 

Én vetettem fel, hogy legyen az Enemy Within, mert jó hosszú és erre akkor volt igény is. A játékosok nem ellenkeztek, de nyilván ők nem olvasták a kampányt.

 

@galu22:

Ezzel pont így vagyok én is - legtöbbször igyekszem kerülni a direkt félrevezető nyomokat (na jó, nem mindig sikerül). Viszont a "3 nyomos" módszer nálam már megbukott egy párszor. Itt lehet hogy a hiba az én készülékemben van. 

 

Én is valami hasonlóra tervezek átállni, miután ez a kampány (így vagy úgy) kifut. Ez a Helvécziás dolog érdekesnek hangzik, utánanézek majd. Köszi a tippet.

 

Alapesetben mindig igyekszem legalább egy (de szinte mindig több is kerül végül) olyan nyomot berakni, amire ha a játékos azt mondja, hogy "odamegyek/megnézem/megkérdezem/stb." akkor automatikusan, dobás nélkül megkapja. Hátrány a Symbaroumban (legalábbis én úgy érzem), hogy itt a dobálásért jár az XP, vagyis a játékos érdekelt abban, hogy dobjon. 

 

A Technoir rajta van a listán, be fogom dobni a csapatnak, meglátjuk mi lesz. Úgy vettem ki az eddigiek alapján, hogy inkább a Shadowrun-szerű irányvonal feküdne nekik, de még nem beszéltünk erről részletesebben. A melléknév-ragasztós módszer kapcsán sem vagyok biztos benne, hogy a csapat jól venné.

 

Jelenleg én is úgy érzem, hogy egy klasszikus kalandozás jobban ráillene a társaság profiljára. Vannak ilyetén kezdeményezéseink is. Az utóbbi időben ugyanis hiányzások miatt kissé beakadt a WHFRP és most ilyenkor "B" játékot tolunk, hogy a kulcsfontosságú jelenetekből lehetőleg senki se maradjon ki. Ez csapat szintű döntés volt. 

De már erősen gondolkozom egy epizodikus kampányon, lazább, akcióorientáltabb történetvezetéssel. 

 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4650 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 06:46

Egy kicsit erre is gondoltam, amikor azt írtam, hogy nem akarom, hogy a játékosok azt érezzék hogy áttoltam őket a mesén. Szerintem ha már a játékosok így beszélnek róla, akkor ott már túl sokat segített a mesélő - persze ez ízlés és helyzet függvénye is. Néha a legjobb csapat is követ el hibákat, vetődhet árnyékra, vagy egy pár szerencsétlen dobás egymás után, és kész a katasztrófa.

 

Az szerintem sem szerencsés, hogy akármit csinálnak, előrefelé buktatod őket. (bár néhány műfajba belefér, ld. Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső)

 

A nyomozós kalandokban ez pláne előfordul, pláne, ha hivatalosak. Kábé annyit tudsz tenni, hogy megnézted van-e elég nyom. Szerintem azt is Urban fordításában olvastam, hogy egy átlagos csapat közelítőleg három valódi nyomból egyet fog tudni értelmezni. (a többit félreértik, nem találják meg, stb.) 

Mikor olvastam elég véletlenszerűen meghatározott számnak tűnt,  de kicsit odafigyeltem rá az ilyen típusú játékok során és nagyjából helyes. Pont emiatt manapság már nem tervezek direkt félrevezetést, mert úgyis lesz valami egyértelműnek szánt dolog, amit ők maguk félreértenek.

 

Arra nem számítottam, hogy gyakran változik a csapat. Pont ezért is mertem belekezdeni ebbe a monstre kampányba, mert akkor úgy tűnt, hogy végre sikerült egy stabil partyt összerakni. Geert valahol pláne meglepetésként ért: mielőtt kilépett, évekig a legmegbízhatóbb játékos volt (ezt most lehetne árnyalni, de inkább nem mennék bele).

Nálunk már évek óta ez megy, kb. úgy néz ki, hogy van 2 játékos, aki 95%-ban jelen szokott lenni, illetve rajtuk kívül még 5-6 ember, aki néha eljön. Annyi kikötésem volt, hogy három ember legyen jelen, ha játszani akarnak (az már mindegy, hogy melyik három).

 

Teljesen jókat lehet játszani így is, csak arra kell odafigyelni, hogy

- nem biztos, hogy mindig eljön az az 1-2 játékos, akinek saját céljai vannak, lehet hogy csak megbízásokat szerető casual player lesz jelen a játékon

- mivel pontosan nem lehet tudni ki jön legközelebb, ezért érdemes az alkalom végére lezárni a szálat. Ezt a megoldást a Helvécziából vettem: ha nem végeznek a kalanddal, akkor x óra y perckor mindenki dob az "ágon-berken" táblázaton. Ezzel nekik kell odafigyelni az időre.

 

 

 

Igen, ezen a nyomozási módszeren már gondolkodtam, de az első kísérleteim eddig nem voltak túl sikeresek. Úgy érzem hogy ennek neki kell majd futnom még egyszer.

 

Nem kell egy az egyben alkalmazni, de a hivatalos moduloknál érdemes megnézni, hogy

- van-e elég nyom (kulcspontonként három már elég)

- van-e olyan nyom, amit egy rossz dobás miatt nem találhatnak meg (pl. titkosajtókeresés kell hozzá)

 

Ez főleg hivatalos Cthulhu moduloknál szokott probléma lenni, ott néha kifejezetten béna nyomozások vannak.

 

Felmerült bennem a Technoir, és jó is hogy te is említetted. Játékosként már volt alkalmam kipróbálni és nagyon tetszett, de az a tapasztalatom, hogy ha nincs meg a "noir" beállítás a csapatban, akkor könnyen elvérezhet. A mostani csapatban ráadásul többen is bevallottan akcióközpontúak, amit nem tudom hogy szolgálna ki a Technoir.

 

A Technoir módszere (ha nem is az egész rendszer) szerintem jó lehet a csapatodnak. Annak ellenére, hogy nem klasszikus noir hangulatban játszotok.

 

Az egésznek az a lényege, hogy van valami rejtély, és a karakterek elkezdenek rámászni az NPC-kre. Ez klasszikus! A detektív direkt helyez nyomás alá más szereplőket, olyanokat is, akikre nem gyanakszik, hátha bejön alapon. (a Berlin noir 1-ben Bernie konkrétan mondja is, hogy az egyik kedvenc taktikája, és be is jön neki)

 

Ez a nyomásgyakorlás előbb-utóbb sikeres lesz, mert valaki köpni fog. (játékmechanikailag ez úgy néz ki, hogy az első körben a játékosoknál vannak a bónusz tokenek, amit az NPC megtörése során átadnak a mesélőnek)

 

Most jön ugye a második kör, a visszacsapás, mert a játékosok átadták a mesélőnek a tokeneket. Ilyenkor van az, hogy összeveretik a nyomozókat, felfüggeszti őket a főnök, stb. Viszont ezzel párhuzamosan visszakapják a tokeneket is.

 

Ha okosan csinálták (infót nem csak akkor lehet szerezni, ha megtörnek valakit, hanem akkor is, ha őket verik éppen), akkor a harmadik körben felgöngyölíthetik az ügyet.

 

Az egész műfaj csapásokat adunk és csapásokat kapunk kliséje nagyon szépen működik játék közben.

 

 

 

Más:

lehet, hogy érdemesebb lenne megpróbálkozni egy hagyományosabb játékkal, ami nem nyomozás alapú, hanem inkább felfedezés-akcióorientált. Ha szükséges akár Warhammeren belül (a "balkán" például kevésbé civilizált, szomszédban orkokkal)

A leírások olvasása közben végig olyan érzésem volt, hogy ennek a csapatnak a klasszikus Káosz Szava/Káosz szíve jobban bejönne, mint egy Warhammer kultusz.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 335 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 00:06

Hát, ezen az ülésen kb. az történt amire számítottam.

 

De ja, nagyon kegyes mesélő van. Én valszeg megöltem volna őket ahelyett hogy elfogják őket az őrök. Engem mondjuk néha véreskezűnek mondanak :P.

 

Összességében azt érzem hogy a partinak szerintem a szetting nem való igazán. Most ha nagyon őszinte akarok lenni, a warhammer Fantasy "gyakós" része nem túl izgalmas magában.

 

Esetleg trollvadászokkal vagy ilyesmivel lehetnek a dolog megfogó. Csomó kultúra meg ilyesmi ÉS sok harc. Ahhoz viszont jól kell ismerni a törp loret, mert akkor lesznek a karakterek érdekesek ha mindegyik reflektál a bűneire/a törp társadalomra. Mi volt a bűnük, hogyan gondolkodnak róla stb. esetleg titokban tartják a kapcsolatot a családjukkal (vagy sajátot alapítanak), ilyesmik. 

 

Alapvetően én meglepődtem hogy a partinak nem volt több belső harca. Főleg ugye mert volt közöttük egy "boszorkány", akiről azt tartják "civilizált" vidéken, hogy veszélyes fajzat. A WhFantasy nem 40k, de azért nem is FR.

 

Mennyire jött elő a vallás a sztoriban? A settingben eléggé jelentős dolog, viszont ezek a beszámolókban nem annyira érződik ez. Esetleg ez nem érdekelte a játékosokat?

 

Illetve, eredetileg ki akart ezzel a modullal játszani? Lehet már kérdezték, de picit mellényúlásnak érződik ha partinak (mint egység) annyira nem fekszik a dolog.



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.26, 22:19

@galu22:

Egy kicsit erre is gondoltam, amikor azt írtam, hogy nem akarom, hogy a játékosok azt érezzék hogy áttoltam őket a mesén. Szerintem ha már a játékosok így beszélnek róla, akkor ott már túl sokat segített a mesélő - persze ez ízlés és helyzet függvénye is. Néha a legjobb csapat is követ el hibákat, vetődhet árnyékra, vagy egy pár szerencsétlen dobás egymás után, és kész a katasztrófa. 

 

Arra nem számítottam, hogy gyakran változik a csapat. Pont ezért is mertem belekezdeni ebbe a monstre kampányba, mert akkor úgy tűnt, hogy végre sikerült egy stabil partyt összerakni. Geert valahol pláne meglepetésként ért: mielőtt kilépett, évekig a legmegbízhatóbb játékos volt (ezt most lehetne árnyalni, de inkább nem mennék bele). 

 

Igen, ezen a nyomozási módszeren már gondolkodtam, de az első kísérleteim eddig nem voltak túl sikeresek. Úgy érzem hogy ennek neki kell majd futnom még egyszer. 

 

Felmerült bennem a Technoir, és jó is hogy te is említetted. Játékosként már volt alkalmam kipróbálni és nagyon tetszett, de az a tapasztalatom, hogy ha nincs meg a "noir" beállítás a csapatban, akkor könnyen elvérezhet. A mostani csapatban ráadásul többen is bevallottan akcióközpontúak, amit nem tudom hogy szolgálna ki a Technoir. 

 

Többek között emiatt is tartok kicsit az Enemy Within következő fejezetétől: A DotR után ugyan jön még egy rövid átvezetés, ami inkább amolyan klasszikus fantasy RPG kaland, viszont a Power Behind the Throne (a 4. nagy fejezet) igazi intrikázós, nyomozós, diplomatáskodós anyag. Akció alig - ha jól emlékszem akár egyetlen harci dobás nélkül is megoldható az egész. Pedzegetem már a csapatnak, hogy hiába ez sokak szerint az Enemy Within legjobb része, valószínűleg pont nem az ő ízlésükre és elvárásaikra szabták.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4650 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.26, 20:47

És szerintem itt még az is hozzátartozik a dologhoz, hogy ez egy viszonylag nehéz modul (szvsz), ahol könnyű lyukra szaladni és onnan aztán már nehéz helyrebillenteni a dolgokat. És sajnos a füzet szerkesztése sem könnyíti meg a mesélő dolgát, de asszem ezt már Petrus is említette egy korábbi epizód alatt.

 

Inkább azon kezdtem el gondolkozni, hogy amikor a kampány végére érünk (így vagy úgy), akkor némileg más stílusban fogok mesélni. Az epizodikus-jelleg például az egyik, amin nagyon erősen gondolkozom, az egyik játékosnak már röviden említettem is. 

 

 

Én játszottam ezt a modult (és a "következő" elemet, a Death on the REik-ot is).

Szégyenkezve megjegyezném, hogy ennek a nyomozásnak nálunk is hasonló végett lett. 

Spoiler

 

 

Ha gyakran változik a csapat összetétele, akkor tényleg érdemes lehet kifejezetten egy alkalom alatt letudható falatokkal készülni. (lehet így mesélni nagyobb ívű kampányt is, ha részekre van bontva)

 

 

 

 

Volt megbeszélés az események után. Nekem az jött át, hogy túl sok nyomuk volt, a bőség zavarában pedig nem tudtak mihez kezdeni, ezért úgymond amolyan rövidítésként rápróbálkoztak Steinhaeger-re.

 

Én azt a módszert szeretem nyomozásnál, amit korábban Urban fordított (azt hiszem alexandrian lehetett az eredeti).

Ott az a lényeg, hogy kiteszel 3-4 nyomot, amik különféle helyekre, személyhez vezetnek. 

Az új helyen is lesz 3 nyom, amik azokhoz a helyszínekhez vezetnek el, amit eddig nem követtek.

 

Mivel bármelyik helyszínről vezet nyom bármelyik másikra, így akármerre indulnak "körbeérnek", és így egy alkalom alatt le tudják zárni a nyomozást.

Ha a játékalkalom egy nagyobb összeesküvésnek csak egy sejtje, akkor egész nagyszabású dolgok is mesélhetők így.

 

 

edit:

"rövidítésként rápróbálkoztak Steinhaegerre". Ugyanez a csapat imádná a Technoir-t. Ott kifejezetten működik az, hogy rámásznak egy-egy NPC-re, és valaki előbb-utóbb köp valamit. Klasszikus Sam Spade módszer :)


Módosította galu22: 2019.03.26, 20:48


Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.26, 20:19

Következzék akkor egy nagyon rövid, extrém tömör összefoglaló a folytatásról. Figyelem, innentől erős szpojlerveszély!

 

Spoiler



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.26, 20:00

@galu22:

 

A dologhoz hozzátartozik, hogy nem tartom magam jó mesélőnek. (Ha felmerülne a kérdés, hogy akkor miért mesélek: Mert az esetek nagy részében jobban szeretek mesélni, mint játszani, és mert remélem, hogy ha "gyakorlok", akkor azért idővel jobb leszek.) 

 

És szerintem itt még az is hozzátartozik a dologhoz, hogy ez egy viszonylag nehéz modul (szvsz), ahol könnyű lyukra szaladni és onnan aztán már nehéz helyrebillenteni a dolgokat. És sajnos a füzet szerkesztése sem könnyíti meg a mesélő dolgát, de asszem ezt már Petrus is említette egy korábbi epizód alatt.

 

Inkább azon kezdtem el gondolkozni, hogy amikor a kampány végére érünk (így vagy úgy), akkor némileg más stílusban fogok mesélni. Az epizodikus-jelleg például az egyik, amin nagyon erősen gondolkozom, az egyik játékosnak már röviden említettem is. 

 

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]