Ugrás tartalomhoz


Fotó
* * * * * 1 Szavazat

Battle Brothers ismertető


  • Válasz írásához lépj be
9 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8107 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.11, 00:39

Battle Brothers has expanded again, now into pseudo-viking territory with the Warriors Of The North DLC

 



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8107 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.09, 22:09

Steamen épp most féláron van a játék:
https://store.steampowered.com/app/365360/Battle_Brothers/

Abdul

Abdul

    Jetipásztor

  • Fórumita
  • 401 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.01, 19:42

Na elkezdődött a nemesi házak közti háború, beszálltam. Eddig olyan dolgokon vagyok túl, hogy hadisarc beszedése a falusiaktól, dezertőrök hajkurászása, nagy csata (általában nem szégyellem a Load funkció használatát szívás után, de itt hagytam egy veteránomat meghalni, legalább emlékezetes lett, főleg, hogy az ellenség generálisa vágta le) és egy ostromlott várost felszabadítani igyekvő sereg szétverése. Eddig tetszik a dolog, és hogy őszinte legyek, nagyon kellett is bele, mert kezdett piszkosul repetitívvé válni az egész. Szerintem ez lesz a bajom magával a játékkal is: hiába a nagyszerű alapok, a hangulat, a csatarendszer és a többi, a küldetésfajtákból max. 10 van, és az a kevés ellenfélfajta (dire wolf, ghoulszerűség, csontvázak, banditák, orkok, goblinok) legfeljebb a skálázásban változnak, jellegben nem (brigand thug - brigand raider, skeleton auxiliary - skeleton legionnaire etc) - ez meg elég kevés. Néha van 1-1 igen hangulatos véletlenszerű esemény még, aztán annyi.

Nem tudom, mennyire modolható a játék, vagy egyáltalán lehet-e ilyesmit, nem néztem utána, de szerintem egyszerűen üvölt a modolás után, a motor annyira jó. Westeros, Öregvilág, "viking-kor" Britanniája, vagy az 1000-es évek Európájának valami kalandfilm-romantikás helyszíne nagyon adná magát a dologhoz.

Szóval a csiszolatlan gyémántra való kezdeti rácsodálkozás után nekem egyre inkább kezd szembetűnni és egyre jobban zavarni a csiszolatlanság, de jópár órát tuti elleszek még vele, megnézem, meddig és milyen módokon lehet keresztbetenni az ellenséges nemesi házaknak. De attól tartok, hogy ha a háború véget ér, tényleg nem marad más, amiért tovább játsszak/új zsoldoskompániát indítsak.

Steel

Steel

    Unknown

  • Fórumita
  • 474 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.29, 20:31

 

 A játék elég jól visszaadja a zsoldoskapitány dilemmáját: van olyan munka, ami hiába fizet nagyon jól, egyszerűen nem éri meg elvállalni.

 

Ez így igaz, viszont akkor elegánsabban is megoldhatták volna a végkimenetelt, mert az nem túl kielégítő, hogy a végső krízist kihagyod és egyszercsak nyugdíjba mész ha már unod a játékot.

 

 

 

Ezért bőven kárpótol, hogy nem béna az AI, kifejezetten jók a scriptek.

Meg kell hagyni ezen a téren valóban zseniális a játék.

 

Röviden amit hozzá szerettem volna tenni az ismertetőhöz az a játék kíméletlen kegyetlensége és nehézsége. A végjáték megvalósítása nem lett korrekt. Szerintem egy kicsit több csiszolgatással 10/10-es játék lehetne. Azonban aki unja napjaink fan service alapú, játékos kényesztető játékait, annak kötelező darab. Tisza 90-es évek stílusú, mindenre neked kell rájönnöd a saját hibáidból típusú game.

 

 

 

Ami jó volna még a játékba, az egy Hall of Fame, hogy az ember vissza tudja nézni a régebbi, visszavonult, vagy elhullott kompániáit, ez nagyon hiányzik.

Teljesen egyetértek.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.29, 20:29

Tény, hogy nehéz játék, majdnem roguelike-jellegűen, hiába fejlődök folyton, két három kisebb hiba, elesett bajtárs, bukott küldetés, és vagy a harci potenciál csökken le vészesen, vagy a pénz, amiből az ember a kompániát finanszírozza, vagy a morál - persze ezek össze is függenek rendesen.


Ezt szerintem egész jól lehet kezelni
- ne vállalj el nehéz küldetéseket (3 koponyás), csak ha igen jól megfizetik
- az első egy-két játékban ne csinálj lelkiismereti kérdést a visszatöltésből. Van olyan ellenfél, amit ki kell ismerni, mielőtt le tudod győzni. Az első találkozás egy lindwurmmal vagy necrosavanttal biztos áldozattal fog járni
- előbb-utóbb érdemes felhízlalni a csapatot a maximumra. Így ha sok sebesült is van egy csata után, a rögtön lesz nyolc bevethető cseréd
- nem érdemes csak a kezdetben felbérelt olcsó emberekre támaszkodni. Egy tizedik szintű patkányfogónál vagy juhásznál 90%-ban hatékonyabb egy ötödik szintű sellsword vagy witch hunter. (ha meg tudod fizetni, azért elkótyavetyélni nem kell a régieket)
- ha nem eseményként találkozol egy ellenféllel, hanem a térképen üldöz, általában el tudod csalni egy őrjárathoz, így kaphatsz egy ideiglenes 8-10 fős segédcsapatot a húzós verekedésekhez


 

Amúgy easy fokozaton játszom és még nem jutottam el világkrízis kitöréséig (cirka a 60. játéknapon tartok), kívancsi vagyok, mi lesz. A választható krízisekből a nemesi házak közti háborút választottam, állítólag még az a legkevésbé durva. A zöldbőrűek invazióját inkább nem erőltettem, az orkok még csak-csak, bár iszonyat erősek, de a goblinok olyan idegesítőek, hogy ahhoz már nem lenne idegrendszerem. :)


Ez így van, főképp azért, mert nem kötelező beszállni. Ha nem csinálsz semmit,
a nemes házak elintézik egymás közt. Ha beszállsz, csak annyit kell észben tartani, hogy a csatákban nem az az elsődleges cél, hogy te menj előre, és megnyerd a megbízódnak az ütközetet, hanem, hogy a kompánia profitáljon.

A legnehezebb egyébként a véletlenszerű, mert az orkok és az élőholtak ellen is fel lehet készülni, de a véletlenre nem igazán :)


 

az a felállás működik, hogy lándzsa-pajzs-nehézpáncélos első sor (pajzsfal, lándzsafal), íjászok, pikások, meg persze a zászlóvivő a második sorban. A szárnyakon 1-1 kétkezes fegyveres vadállat van, akik a bekerítésért, felelősek (vagy annak kivédéséért), de ezek használata elég macerás. Ja, meg persze a kötelező harci kutya a menekülők legyilkolására.


Általában működni fog, de van olyan, amik ellen nem. Komplett (12+ fős) zöldbőrű csapatok, azok a jeti-szerű lények és főképp necrosavantok és boszorkányok ellen már határeset.

Módosította galu22: 2019.04.29, 20:30


Abdul

Abdul

    Jetipásztor

  • Fórumita
  • 401 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.29, 20:00

Tényleg jó kis cucc, 3 napja játszom vele, és pár kezdeti durva bukás után kezdek valamennyi tapasztalatot szerezni.

Hangulatilag én a Warhammer Fantasy - Mount And Blade - Darkest Dungeon háromszögön belül helyezném el.

Tény, hogy nehéz játék, majdnem roguelike-jellegűen, hiába fejlődök folyton, két három kisebb hiba, elesett bajtárs, bukott küldetés, és vagy a harci potenciál csökken le vészesen, vagy a pénz, amiből az ember a kompániát finanszírozza, vagy a morál - persze ezek össze is függenek rendesen. Ha meg megindul a csapat a lejtőn, akkor elkerülhetetlen az ilyen, vagy olyan bukás. Másrészt viszont ez adja a hangulatát a dolognak; kb. folyton a penge élén táncolsz egy vérzivataros világban, mint egy igazi condottiere, és hát egyszer fent, egyszer lent. :)

Amúgy easy fokozaton játszom és még nem jutottam el világkrízis kitöréséig (cirka a 60. játéknapon tartok), kívancsi vagyok, mi lesz. A választható krízisekből a nemesi házak közti háborút választottam, állítólag még az a legkevésbé durva. A zöldbőrűek invazióját inkább nem erőltettem, az orkok még csak-csak, bár iszonyat erősek, de a goblinok olyan idegesítőek, hogy ahhoz már nem lenne idegrendszerem. :)

Amúgy így a 60. nap környékén nálam még mindig az a felállás működik, hogy lándzsa-pajzs-nehézpáncélos első sor (pajzsfal, lándzsafal), íjászok, pikások, meg persze a zászlóvivő a második sorban. A szárnyakon 1-1 kétkezes fegyveres vadállat van, akik a bekerítésért, felelősek (vagy annak kivédéséért), de ezek használata elég macerás. Ja, meg persze a kötelező harci kutya a menekülők legyilkolására.

Ami jó volna még a játékba, az egy Hall of Fame, hogy az ember vissza tudja nézni a régebbi, visszavonult, vagy elhullott kompániáit, ez nagyon hiányzik. Most csak megtartott mentések alapján tudom megnézni pl. a Sherwood Companionst (hejj, amikor Little Johnt először arconlőtték nyílpuskával a karavánkíséretet megtámadó brigantik, aztán lecsapták a fejét egy kétkezes karddal), vagy Ulrich von Bek csapatát (azok is megmurdeltek, Szegyenkó maradt utoljára). :D

De amúgy minden nehézsége és időnkénti döcögőssége ellenére szerintem is nagyon pöpec játék lett. :)

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.29, 19:02

Még a legkönnyebb fokozaton is nyomorúságosan nehéz, sokszor teljesen kilátástalan túlélőharc az egész.


Ezzel egyetértek, a játék kifejezetten nehéz még kezdő fokozaton is.

 

 

Mire sikerült egy-egy épkézláb kompániát kínkeservesen felfejlesztenem a játékban az ellenfelek is átesnek egy brutális boost-on. Eljutván a végkifejletig végignézheted a kedvenc karaktereid gyors halálát, amelyet 24-ik újratöltésnél is csak néhány körrel tudsz elodázni (eekor raktam le végleg a játékot).


Így még nem igazán jártam. Mondjuk jelentősen benne van, hogy még sosem játszottam a megmentő szerepét. A játék elég jól visszaadja a zsoldoskapitány dilemmáját: van olyan munka, ami hiába fizet nagyon jól, egyszerűen nem éri meg elvállalni.

 

A legjobb példa szerintem a nemesi házak egymás elleni harca. Ha beállsz az egyik mellé, akkor előbb utóbb meg fog kérni, hogy egy zsák aranyért csatlakozz a döntő ütközethez. Még ha meg is teszed, semmi nem kötelez rá, hogy a saját embereidet küldd előre a darálóba. Bár a megbízó ezt várná el, de nyugodtan napozhatsz a domboldalon, néha eleresztve néhány lövedéket a közelharcosok közé.

 

 

Kedvenc karakter: ezt mondjuk el kell engedni, ez nem a Baldur's Gate, ahol ugyanazzal a hat emberrel viszed végig a játékot. Van olyan, hogy hibázol, és emiatt fűbe harap valaki. A kezdetben felbérelt balfékek általában gyorsan cserélődnek (3-4 ember egy hónap alatt), de később is marad a havi egy áldozat.

 

A készítők azonban nem nagyon foglalkoztak a casual gamerek igényeivel és szerintem nem túlzottan fair módon nehezedik a játék és rettenetesen fontos a vak szerencse is. Nem tudom, hogy változott-e azóta a játék, én a korábbi formájában vegytiszta önkínzásnak gondolom. Minden más pozitívummal egyetértek az ismertető szerzőjével.

 

A szerencsével kapcsolatban egy bizonyos fokig egyetértek. Elsősorban arra gondolok, hogy a generátor dobhat olyan eseményt, vagy karavánkíséretnél olyan ellenfelet, ami elől legfeljebb csak elfutni lehet, néha azt sem. (két ilyen történt eddig)

Ez benne van, de szerintem nem túlzó. Van olyan, hogy néha hátra kell hagyni egy-két ... önként jelentkezőt, hogy a többség meg tudjon menekülni.

 

Ezt leszámítva viszont a szerencsének szerintem nincs túl nagy szerepe. Persze néha veszítesz katonákat, de ilyen a popszakma. Visszagondolva a veszteségekre azt gondolom, hogy mindig megelőzi legalább egy, de inkább több hiba a részemről, szóval nem vészes.

Ezért bőven kárpótol, hogy nem béna az AI, kifejezetten jók a scriptek.

 



Steel

Steel

    Unknown

  • Fórumita
  • 474 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.29, 17:28

Pár évvel ezelőtt öltem bele kb. 8 órát a Battle Brothetrs-be. Aki szereti a 90-es évek játékainak nehézségét annak ajánlható. Még a legkönnyebb fokozaton is nyomorúságosan nehéz, sokszor teljesen kilátástalan túlélőharc az egész. Mire sikerült egy-egy épkézláb kompániát kínkeservesen felfejlesztenem a játékban az ellenfelek is átesnek egy brutális boost-on. Eljutván a végkifejletig végignézheted a kedvenc karaktereid gyors halálát, amelyet 24-ik újratöltésnél is csak néhány körrel tudsz elodázni (eekor raktam le végleg a játékot). Nem sikerült befejeznem, pedig nagyon hangulatos és jutalmazza a gondos precíz tervezést. A készítők azonban nem nagyon foglalkoztak a casual gamerek igényeivel és szerintem nem túlzottan fair módon nehezedik a játék és rettenetesen fontos a vak szerencse is. Nem tudom, hogy változott-e azóta a játék, én a korábbi formájában vegytiszta önkínzásnak gondolom. Minden más pozitívummal egyetértek az ismertető szerzőjével.



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 724 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.29, 15:51

Köszi, jó ismertető, és jó kis játéknak tűnik!

 

... és most GOG-on akciósan vihető €17-ért!



CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6440 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.29, 11:54

Már régen vártam egy igazán jó körökre osztott taktikai játékra. A Disciples, a Panzer General 2 és a Heroes of Might & Magic 3 óta nem jelent meg olyan, ami igazán lekötött volna. A Battle Brothers egy szerepjátékos elemekkel megtűzdelt, körökre osztott taktikai játék, mely egy a Warhammer Fantasy által ihletett open world kampánykörnyezetben játszódik. A játékos egy zsoldoskompániát irányít, amihez a taktikai harcon túl hozzátartoznak a brigád ügyes-bajos dolgainak intézése is.

http://lfg.hu/88196/ismerteto/battle-brothers-ismerteto/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]