Ugrás tartalomhoz


Fotó

Shadowrun 6. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
46 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.11.07, 10:06

Ma megjelent az első rész:
http://lfg.hu/94115/ismerteto/shadowrun-sixth-world-ismerteto-1/

 

Itt meg van a második:
http://lfg.hu/94116/ismerteto/shadowrun-sixth-world-ismerteto-2/



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.11.04, 08:53

 

 

én meg írogatom a leírást, szokás szerint elszaladt velem a ló :D  mivel régen volt SR bemutató cikk így némi világtörténelem / leírás is belekerült, oszt most vagy 6 oldalnál tartok word-be.. 

 

Az nem baj. Majd okosan kettévágjuk, ha túl nagy lesz. :)

 

 

 

Ma megjelent az első rész:

http://lfg.hu/94115/ismerteto/shadowrun-sixth-world-ismerteto-1/



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.17, 10:17

lett vagy 26..  :ezvan:

 

OpJhzmK.gif



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.16, 18:08

 

én meg írogatom a leírást, szokás szerint elszaladt velem a ló :D  mivel régen volt SR bemutató cikk így némi világtörténelem / leírás is belekerült, oszt most vagy 6 oldalnál tartok word-be.. 

 

Az nem baj. Majd okosan kettévágjuk, ha túl nagy lesz. :)

 

 

lett vagy 26..  :ezvan:

 

ment levél..



armagel

armagel

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 1 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.08, 20:20

Hola! Gyors kérdés ami nem hagy nyugodni.

Karaktergenerálásnál, ha E kerül az attributumokra, D a fajra, akkor egyes tulajdonsagokat ugy kell karmabol felhuzni, hogy ne legyen halott a karakter?

Vagy B verzio minden tulajdnsag 1-ről indul, az attributes alatt talalhato pontok ezek novelesere szolgalnak?

 

Minden karakter attributuma 1-ről indul. Erre osztod el a lehetséges pontokat priority table alapján.

A fajnál (metatype) kapott zárojeles pontok mehetnek az Edge és Magic mellett a fajoknak arra a főjellemzőjére is ami az 1-6 -os határnál nagyobb értéket vehet fel. (azaz pl.: Orknál: Body, Strength). Mivel persze ezt tudjuk előre a főjellemző osztáskor így valójában ezek plusz pontok amiket Attributokra lehet költeni.



Thorwald

Thorwald

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.04, 13:13

Hola! Gyors kérdés ami nem hagy nyugodni.

Karaktergenerálásnál, ha E kerül az attributumokra, D a fajra, akkor egyes tulajdonsagokat ugy kell karmabol felhuzni, hogy ne legyen halott a karakter?

Vagy B verzio minden tulajdnsag 1-ről indul, az attributes alatt talalhato pontok ezek novelesere szolgalnak?



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.26, 14:19

Nahjó, ezt a "sokatmondó" mondatot találtam, ami tán a kindred spirit : "Then there are spirits that adopt metahuman appearances and demeanors, because argle bargle, foofaraw, hey diddy hoe diddy no one knows." De egyértelműen nem fogalmaz, inkább kizárásos alapon lehet ez..

Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.26, 13:36

A 6. kiadásban van egy olyan szellemtípus, hogy Spirits of the Kin (Kindred Spirit). Csak épp sehol nem fejtik ki, hogy ez mégis mi akar lenni. Elképzelhető szerintetek, hogy a Spirits of Man-t nevezték át? Mert az meg nincs a könyvben..

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.18, 21:55

én meg írogatom a leírást, szokás szerint elszaladt velem a ló :D  mivel régen volt SR bemutató cikk így némi világtörténelem / leírás is belekerült, oszt most vagy 6 oldalnál tartok word-be.. 

 

Az nem baj. Majd okosan kettévágjuk, ha túl nagy lesz. :)



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.18, 19:00

én meg írogatom a leírást, szokás szerint elszaladt velem a ló :D  mivel régen volt SR bemutató cikk így némi világtörténelem / leírás is belekerült, oszt most vagy 6 oldalnál tartok word-be.. 



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.16, 07:25

Beginner Box unboxing:
 



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.28, 13:45

Köszi a tippet, az már határozottan barátságosabb árkategória

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5668 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.28, 09:00

NobleKnighton 40$ + 18$ posta, bár ez csak a könyv, a pdf nem jár hozzá.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.26, 19:40

mától előrendelhető, de ebből nem lesz könyv így még egy darabig  :lecsap:  :mufurc:  :duh:

 

 

Book + PDF  $49.99
Shipping $65.40
Total    $115.39


Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.17, 08:10

https://www.shadowrunsixthworld.com/2019/08/shadowrun-sixth-world-release/

Úgy tűnik, hogy csúszik a kiadás, az Augusztusból már nem lesz semmi, talán Október, de nem ígérnek semmit biztosra.. (remélem javított verziót küldenek nyomdába a kiszivárgothoz képest....)

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.07, 12:56

Ha jól átrágtam magam a dolgon és hivatalosan is elérhető lesz a szabálykönyv, majd tán írok róla egy cikket is.. 

 

Támogatom. ;)



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.07, 10:59

Pár szösszenet SR6 szabálykönyv alapján.. 

 

- Az a verzió, amit találtam még elég sok elírást tartalmaz.. de elképzelhető, hogy ez kerül nyomtatásba, mert a hivatalos oldalon már letölthető egy terjedelmes Errata :(

- Még nem olvastam végig, csak felületesen néztem át, szval tévedés jogát fenntartom (: 

 

A világ

- Újabb vírus szabadult el, cognitive fragmentation disorder (CFD), egy nanotech vírus, amivel a fertőzöttek agyát egy AI átírja.. 

- Ez egy sárkányt is megfertőzött , ami betámadta a NeoNET épületét Boston-ban (végül megállították)

- Lényegében az összes mamutcégnél akadt fertőzött egyén, de úgy tűnt, hogy a dologért a NeoNET a felelős.. 

- A Spinrad Global meglátta a lehetőséget, és kiütötte a NeoNET-et a nagy tíz tanácsából.. 

- Amennyire értem ez némileg átrendezte a többi cég viszonyát is, más lett az A és AA besorolás, ami miatt a kisebb cégek egymásnak estek, megpróbálva bekebelezni a többieket, kellő munkát biztosítva az árnyvadászoknak...

 

Karakteralkotás

- a fajok alapból nem kapnak bónuszokat a főértékeikre 

- minimum nincs, lehet egy trollnak 1-es ereje..

- viszont ugyanúgy van faji maximum 

- A priority rendszer megmaradt, ugyanúgy Metatype, Attributes, Skills, Resources, Magic/Resonance ötösként

- A Metatype rész ebből átalakult..  a magasabb prioritás nem Special Attribute pontokat ad, hanem Adjustment Point-okat, amiket bármire el lehet költeni, sima főértékre is. 13,11,9,4 és 1 pont, prioritástól függően.. Viszont prio A-ra csak azon fajokat lehet választani, amelyek régen több bónuszt kaptak (törpe, ork, troll), B-re már mehet Elf is, ember csak C,D vagy E lehet
- A kezdő Magic/Resonance is vissza lett picit "nyesve", Priority "A"-ként 4-ről indul (kivéve Aspected Magician-nak, annak 5) .. viszont mind az Attributes, mint az Adjusment Points pakolható rá.. 
- Ahogy korábban most is csak egy lehet kezdéskor a maximumon (beleértve a spéci Attrib-okat is, tehát emberként Magic 6 mellett nem lehet kezdéskor Will 6-od)

Dobásrendszer
- Megmaradt a critical glitch is. Sőt, ötletek is vannak hozzá, ráadásul elég durvák... felrobban a fegyver a kezedben (-1 kézfej), elfelejted a varázslatot (veheted fel újra Karmából), a GOD-ok 2 körön belül rád találnak a Mátrixban és a csapásmérő egységeik is 2 percen belül kopogtatnak az ajtón, stb.. 
- van egy úgynevezett Wild Die, néha használni kell.. más színű, mint a többi kockád.. ha a dobott eredmény rajta 5 vagy 6, akkor egy helyett három sikernek számít.. viszont ha 1-es, akkor a többi kockádon az 5 nem számít sikernek, csak a 6... 
Ahogy elnézem ez a lángszóró szerű fegyvereknél játszik, vagy amikor Overclock programot futtatsz (ami amúgy +2 kockát ad a Mátrix akciókra)
Illetve az Augmentation-öket is túl lehet pörgetni egy dobás erejéig (+2 rating), ami szintén Wild Die-t ad

 

Edge

- Bizonyos spéci támadások (pl. leütni, lefegyverezni valakit, fejre célozni) csak Edge felhasználásával lehetséges

- Lehet égetni Edge-t, például az életed megmentése érdekében, vagy ha mondjuk szeretnél +4 sikert

 

Mágia

- A Drain némileg neccessebb lett, ahogy elnézem... kiszámolod, hogy a varázslat (idézés, stb) mekkora Drain értékkel jár, dobsz szokás szerint a csökkentésére.. a maradék Stun sérülés, ha kevesebb, mint a Magic értéked.. ha nem, akkor Physical..  szóval ha fizikait okoz a Drain, az nagyon fog fájni...

- Plusz Drain-ért növelhető az Area varázslatoknak a területe (ami alapból 2m sugarú) valamint Combat spell-ek esetén a sebzés

- varázslat hatóideje ugyanúgy lehet Instantaneous, Permanent vagy Sustained, továbbá főleg Manipulation spell-eknél adott a Limited hatóidő, ami ugyan az, mint a Sustained, de max annyi percig tartható csak fenn, amennyi a nettó sikerek száma, utána megszűnik.. 

 

Mátrix

- Korábban rosszul írtam, a hackernek nem a commlink adja a Data Processing és Firewall értéket, hanem az ún. Cyberjack , ami a hagyományos Datajack egy felturbózott változata.. (csak hogy még drágább legyen hackernek lenni..)

- A Grid-eket tényleg kiszórták, bár az 5e-ből sok mindent copy-paste módra átvettek és maradtak benne utalások (Errata javítja őket)

 

Egyelőre ennyi..
 

Ha jól átrágtam magam a dolgon és hivatalosan is elérhető lesz a szabálykönyv, majd tán írok róla egy cikket is.. 

 


Módosította Shiwo: 2019.08.07, 11:01


Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.07.23, 16:57

Beginner Box Quick Start Rules (QSR) alapján némi konkrétum, saját infó a teljesség igénye nélkül.. 

 

Megj : ahol összehasonlítom régebbi rendszerrel, ott az 5. kiadás alapján teszem..  tudom, sokan a 3. magyar kiadást ismerik, de azzal már olyan rég játszottam, hogy nem tudnám felidézni a pontos eltéréseket..

 

 

Ro​lls

- dobásrendszer maradt, X kockával dobunk, 5-6 a siker
- főértékek : BOD, AGI, REA, STR, WIL, LOG, INT, CHA
- ezeken kívül van még az Esszenica, Edge, és lehet Magic..

- A Quick Start-ban nem esik szó a Technomancerekről és a Resonance-ról, de cikkben említik őket, így elvileg nem maradnak ki
- A példakaraktereknél a Skill-ek Action és Knowledge típusra vannak bontva
- Kondíciós monitor és a sérülésből adódó büntetés maradt olyan, mint volt
- A dobás mint régen Attribute + Skill kockatartalékkal megy, célszám vagy ellendobás ellenében

(de nem említi, hogy egyenlőség esetén mi a helyzet..)
- sikerből 1 kell a legegyszerűbb próbákhoz, 3 az átlagos, az 5 már kifejezetten trükkös míg a 7 a top nehézség

- ahogy korábban is, most is számít a nettó sikerek száma

- glitch van, critical glitch-t a QSR nem említ

Actions
- Van Minor és Major..

- Minor action például a mozgás (már nem ingyenes, mint korábban), a Smartgun tárazás, a felállás, tárgy földre dobása vagy épp a fedezékbe vetődés

- Major action a támadás, a varázslat, a sprintelés, a fegyver elővétele, tárgyak felvétele a földről vagy letevése, a nem-Smartgun fegyverek újratárazása, stb..
- A karakter körönként 1 Major, 1 Minor valamint további +1 Minor / kezdeményező kocka akcióval rendelkezik (tehát minimum 2 Minorral, de egy hármas huzalozású karakter 4-gyel is..)
- 4 Minor váltható be 1 Major cselekedetre, így kétlem, hogy kettőnél több Major akciója legyen bárkinek is..

- A Major simán egy Minorra váltható, nem többre..

Attack és Defense Rating
- Az Attack a karakter effektív támadó hatékonysága, míg a Defense a védelemé
- A fegyvereknek Attack Rating-ja van, ami hatótáv-egységenként változhat (ez magában foglalja az átütő-erőt, pontosságot, stb), pusztakezes harc esetén STR + REA, míg a Defense, az a Body + Armor + egyéb védelmi tényező
- Mártix esetében előbbi a deck Attack + Sleaze értéke, míg az utóbbi Data Processing + Firewall
- Támadó varázslat esetében az Attack az Magic + tradíció főérték, a Defense ugyanaz, mint a hagyományos támadás ellen (ezek szerint a páncél valamennyire számít majd a direkt támadó varázslat ellen is)
- Ha az Attack és a Defense között legalább 4 pontnyi különbség van, az illető kap egy Edge-et
- Gyakorlatban tán valahogy úgy működik ez majd, hogy “Géza, te Shotgunnal támadsz, ami bár közelre rendkívül hatékony, de páncél ellen nem túl effektív, az Attack és a Defense nagyjából egyenlő.. Béla, a te Ares Predatorod sem rossz közelre, ráadásul páncéltörő lövedéket használsz, egyértelműen nagyobb az Attack értéked, neked jár az Edge.. Feri, a mesterlövész puskád előnyeit ilyen közelre nem tudod kamatoztatni, a te támadásod ellen a célpont kapja meg a bónusz Edge-t”

Edge
- nem szimplán szerencse, hanem a körülmények, a helyzeti vagy felszerelésbeli előny, stb.. szinte minden , ami régen módosítóként működött..
- Egyszerre max 7 lehet

- Körönként max 2 -vel nőhet
- 4 pontnyi Attack / Defense különbségnél kapsz egy Edge-t

- Járhat olyanért Edge például, ha rosszak a fényviszonyok, te látsz a sötétben, míg az ellenfél nem

- És lényegében bármi olyanért, amivel érdemileg előnyösebb a helyzeted, mint az ellenfélé..

- Sok konkrét példát a harchoz speciel nem sorol fel a QSR)

- De vannak példák szociális esetekre, ha például meg akarsz győzni valakit..  járhat neked az Edge, ha a meggyőzendő személynek nincs sok választása, ha nyeresége származik a dologból, ha megbízhatónak gondol, de akár akkor is, ha fizikálisan lényegesen erőteljesebb vagy a másiknál..  míg a meggyőzendő személy akkor kaphat Edge-t, ha nagyon rizikós dologra akarod rávenni, ha rajtakapott már hazugságon, ha nem bízik benned, nem kedvel, ha lényegesen erőteljesebb nálad, vagy ha tudja, hogy az erősítés már úton van…

- Edge felhasználásra több lehetőség is van, van amit dobás előtt be kell jelenteni, van amit utólag is lehet, és van amit bármikor..
- És hogy mire használható az Edge ?
1 pontért egy darab dobott kockát újra dobhatsz (lesz ami lesz) vagy 3 pontot hozzáadhatsz a kezdeményezésedhez
2 pontért valamely kockadobásod értékéhez adhatsz +1-et (így lehet a négyes dobásból ötös, ami már siker, vagy épp az egyesből kettes, elkerülve egy Glitch-t), adhatsz 1 db Edge-t valamely társadnak vagy levonathatsz 1 db Edge-t az ellenféltől
3 pontért már vehetsz egy automatikus kockasikert (persze ettől még maga a próbád lehet sikertelen elegendő kockasiker hiányában…) vagy levonhatsz 1 Stun sérülést
4 pontért az Edge főértéked megkapod a kockatartalékhoz egy dobásra, ráadásul a kockák robbannak, levonhatsz 1 Physical sérülést vagy újra dobhatod az összes kockád, amelyen nincs sikered (kivéve ha Glitch-et dobtál..)

5 pontért az ellenfél számára a kettes dobás is Glitch-t hozhat, vagy kérhetsz valami teljesen váratlan segítséget (pont jön egy DocWagon rohamkocsi, az ellenfelet betámadja egy felbosszantott szellem, stb)

- Egy akciónál csak egy féle felhasználása lehet (tehát pl ha újradobsz egy kockát 1 Edge-ért, már nem adhatsz a dobott értékhez +1-et még két Edge-t felhasználva)
- A jelenet végén ha több Edge-ed maradna, mint amennyi az Edge főértéked, akkor a többlet elvész

 

Combat
- Kezdeményezés-dobás csak egyszer van. Utána Edge-ért növelhető az értéke..
- A mesélő meghatározza, hogy a támadó és védekező fél közül kinek jár Edge
- Támadás a megszokott módon Skill + Attrib kockatartalékkal REA + INT ellenében

(Ehhez ügyebár nem nagyon jönnek módosítók, az Edge van helyette, max a sérülésből adódó..)

- Találat esetén a sebzés Netto siker + fegyver DV, amit a célpont Body-val csökkent
(páncéllal már nem, az max Edge-t ad, így végül nem lesznek megkarcolhatatlan agyonpáncélozott tank-karakterek..)

- Edge természetesen a sebzéscsökkentő Body próbára is felhasználható…

- Van “Grunts” szabály, lényegében azonos értékekkel rendelkező támadók csoportjának egyszerűsített lekezelése.. tehát ha 4 Lone Star-os próbál kilyuggatni, nem kell 4x dobni támadást..

- Meglepett karakter nem cselekedhet, nem használhat Edge-t, de dobhat a kitérésre és a sebzéscsökkentésre

- Harcban Minor akcióként 10 métert lehet mozogni (ezek szerint már nem fajfüggő), sprintelve (Major action) 15m + próbadobás sikernyi métert..  bár nem említi, de feltételezem, hogy akkor nem lehet több Minor akciót feldáldozni 10-10 méternyi haladásra, különben nem lenne értelme a sprintnek..

- Lövésmódok : SS standard lövés, SA (félautomata) : -2 Attack (és nem dicepool módosító), +1 DV, BF (sorozat) narrow : -4 Attack, +2 DV, BF wide : két célpont támadása a kockatartalék megosztásával

- Hatótávok : Close 0-3m, Near 4-50m, Medium 51-250m, Far 251-500m, Extreme 500+ méter

A fegyver statisztikája határozza meg, hogy mennyi adott hatótávon az Attack értéke.
Példa :
Ares Predator VI Heavy Pistol : DV 4P, SS, 9/9/7/-/-
( Tehát 50m-ig (Close & Near) 9 az Attack értéke, 51 és 250 méter között (Medium) már csak 7, míg 250 méter felett (Far, Extreme) használhatatlan, és sebzése 4 + netto siker)

Walter Palm Pistol : DV 2P, SS, 12/7/-/-/-

Ruger Super Warhawk Heavy Pistol : DV 4P, SS, 8/11/8/-/-

Ares Desert Strike Sniper Rifle : DV 5P, SA, 3/10/10/10/10

Ares Light Fire 75 Light Pistol : DV 2P, SA, 10/7/6/-/-

- A különböző energia-sebzéseknek egyéb hatása is lesz. Például Fagy sebzés után a célpont kezdeményezése csökken, büntetést kap pár körre a próbáira, illetve nagy sebzés esetén sérülhet a páncélja.. Elektromosság esetén külön Body mentődobást kell tenni izomrángás ellen, ami hasonló hátrányokkal jár, mint a fagy, illetve ellehetetleníti a sprintelést, míg tűz esetében az illető értelemszerűen meggyulladhat..

- A fedezék a Defense értékre ad pluszt, de csak akkor, ha Minor akcióként a karakter behúzódik mögé (nem fejti ki, de feltételezem, hogy minden körben el kell rá használni)

 

Healing

- Gyógyítani valakin négyszer lehet hagyományos gyógyítással (Biotech + LOG) és négyszer lehet mágikusan.. külön-külön említi, azt nem írja, hogy most összesen nyolcszor, vagy gyógyítás típusától függetlenül totál 4x

- Az alacsony Esszencia megnehezíti a gyógyítást, és nem csak mágikus szempontból..

- First Aid Kit-tel 1 percen belül (20 kör) lehet csak próbálkozni

- A MedKit komolyabb cucc, harcban már nem igazán használható, cserébe 1 órán belül még lehet gyógyítani

- A mágikus gyógyításnál nincs időmegkötés, viszont “only once for any single set of injuries”. Hogy pontosan mi számít egy set-nek, azt nem fejti ki. Tippre ha sérül a karakter egyszer 4-et, utána meg 3 pontot, akkor az 2 set.. Az jó kérdés, hogy ha 3 körig lángol valaki, akkor az 3 set sérülés lesz-e vagy csak egy…

- A természetes gyógyulásról nem esik szó, de hát "1 kaland tesztelésre" a QSR, így érthető, hogy nem tartottánk fontosnak betenni...

 

Matrix

- A mátrixhoz csatlakozó eszközök többségének Data Processing és Firewall értéke van.

- Deck kell a hackeléshez, annak van Attack és Sleaze értéke (és csatlakozik a Commlink-hez, ami az előbbi két értéket adja..)

- Ezekből jön a Matrix Attack Rating (Attack + Sleaze) és a Matrix Defense Rating (Data Processing + Firewall)

- Mátrix akció lehet legális vagy illegális. Legális akció esetén a kockatartalék Electronics + LOG, illegálisnál Cracking + LOG.

- Védekezésül karakter Firewall + WIL- lel dob

- Megmaradtak a Host-ok, a mátrix virtuális “terei”, illetve a PAN-ok

- A különféle Grid-ekről nincs szó, tán kukázták a dolgot..

- Megmaradt az Overwatch Score. Ha illegális akciót teszel, a rendszer által dobott sikerek gyűlnek, míg el nem érik a 40-et. Ha elérte, a rendszer kivág, a deck megsül, és a GOD-ok a nyakadra küldik valamelyik céget..

- További OS pont jár hack-programok használatáért, illetve +1 jár körönként, ha illegális felhasználó szinted van..

- A mátrixos cikk emleget 3 felhasználói szintet : outsider, user, és admin.. a QSR nem említi...

- Hot / Cold Sim lehetőség sincs megemlítve. Van viszont az Overclock program, ami +2 bónuszt ad minden Mátrix akcióra, de amíg használod, addig a legális akciók is illegálisnak számítanak...

 

Rigging és Driving

- Alapértelmezésben nem kell próbát dobni vezetésre. Ha valami extrém manővert szeretnél, akkor Piloting + REA, célszám a játmű Handling értéke. Ebből kettő is akad, egy On-Road és egy Off-Road.

- Becsatlakozáskor a kockatartalék Piloting + INT lesz..

- Van egy úgynevezett Speed Interval értéke minden járműven. Ahányszor meghaladja a sebességed, annyi minusz a próbára. Pl. Ford American Speed Interval értéke 20. Ha 21-gyel mész, akkor -1 büntetést kapsz, 41-nél -2, 61-nél -3, stb.. A Top Speedje 160 , így padlógázzal -7 lesz a végén a büntetés (a -8 az 161-nél jönne..)

Ez az érték amúgy elvileg méter / kör, szóval durván 190 km/h-val tud tépni a cucc...

- Érdekes dolog, de ha drónba ugorva lődözöl, akkor az Engineering + LOG lesz..

- Drónoknak és járműveknek van Pilot és Sensor értékük, önálló cselekvésnél jellemzően ezek dupláját használják kockatartaléknak

 

Magic

- A QSR alapján a mágikus skillek a következők : Astral, Sorcery, Conjuring, Enchanting

- Hogy észrevegyék, hogy varázsolsz, ahhoz Perception + INT próbát kell tenni, aminek célszáma a Magic érték

- Fenntartott (Sustain) varázslatok ugyanúgy -2 büntetéssel járnak / varázslat..

- A tárgyak megmunkálásuktól függően rendelkeznek mágia ellenállással. Egy szikla, egy fadarab ellenállása 3, megy régies, kézzel készült bőrruha, egy tégla, egyszerűbb műanyagok ellenállása 6, szenzorok, elektronikus cuccoké 9, a komolyan átmunkált tárgyaké, mint egy jármű, drón, kommlink meg 15+.

- Támadó varázslatokat lehet erősíteni, ezt nevezik Amp up-nak, +1 sebzésért +2 drain jár

- A területre ható varázslatok hatótávja 2 méter sugarú kör. Minden további 2 méter növelésért +1 drain jár

- Minden varázslatnak megvan a maga Drain értéke, ez a hatótáv és az Amp up növelheti.

- A varázslás Sorcery + Magic kockatartalékkal megy, a drain próba Magic + LOG/CHA (tradíciófüggő)

- Harci varázslatoknak ugyanúgy megvan az Attack értéke, mint a hagyományos támadásnak, lásd fentebb, és Edge ugyanúgy használható

- Direct Combat varázslatok esetén Sorcery + Magic vs INT + WIL, Nettó siker + Amp Up sérülést okozva

- Indirect Combat varázslat Sorcery + Magic vs WIL + REA, sebzése MAG/2 (felfele kerekítve) + nettó sikerek + Amp Up, amit a célpont Body értékkel csökkenthet

- A többi varázslat-típusról inkább csak szót ejtenek.

- Manipulation varázslatoknál megemlítik, hogy jellemzően Sustain helyett net hits x 1 perc a hatóidejük

- Counterspelling két féle lehet : boosted defense és dispelling

- A Counterspelling egy Major action, 2 méter sugarú körben hat, Magic értéknyi harci körre marad meg a hatás, Sorcery + MAG próba, a nettó sikerek kockabónuszként járulnak a varázslatok elleni próbadobásokra

- Dispel akcióval fenntartott és egyéb hosszabb hatóidejű varázslatokat lehet kiütni. A nettó sikerek csökkentik a varázslat Drain x 2 értékét (beleértve a létrehozáskor felhasznált drain-növeléseket). Ha nullára csökken, megszűnik. (Például a Mana Barrier drain éréke 5, tehát ha nem lett erősítve, akkor összesen 10 pontnyi sikerrel lehet megszüntetni)


Módosította Shiwo: 2019.07.23, 16:59


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.07.23, 08:55

Mátrix az SR6-ban:

https://www.shadowrunsixthworld.com/2019/07/the-matrix-in-sr6/

 

Itt a videó új linkje. Talán valamivel bővebb is, mint eddig:



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.06.26, 15:17

közbe egy videó is felkerült..

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]