Ugrás tartalomhoz


Fotó

Shadowrun 6. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
36 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8121 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 07:25

Beginner Box unboxing:
https://youtu.be/U0T6nGPP8W8

Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 760 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.28, 13:45

Köszi a tippet, az már határozottan barátságosabb árkategória

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.28, 09:00

NobleKnighton 40$ + 18$ posta, bár ez csak a könyv, a pdf nem jár hozzá.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 760 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.26, 19:40

mától előrendelhető, de ebből nem lesz könyv így még egy darabig  :lecsap:  :mufurc:  :duh:

 

 

Book + PDF  $49.99
Shipping $65.40
Total    $115.39


Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 760 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.17, 08:10

https://www.shadowrunsixthworld.com/2019/08/shadowrun-sixth-world-release/

Úgy tűnik, hogy csúszik a kiadás, az Augusztusból már nem lesz semmi, talán Október, de nem ígérnek semmit biztosra.. (remélem javított verziót küldenek nyomdába a kiszivárgothoz képest....)

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8121 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.07, 12:56

Ha jól átrágtam magam a dolgon és hivatalosan is elérhető lesz a szabálykönyv, majd tán írok róla egy cikket is.. 

 

Támogatom. ;)



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 760 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.07, 10:59

Pár szösszenet SR6 szabálykönyv alapján.. 

 

- Az a verzió, amit találtam még elég sok elírást tartalmaz.. de elképzelhető, hogy ez kerül nyomtatásba, mert a hivatalos oldalon már letölthető egy terjedelmes Errata :(

- Még nem olvastam végig, csak felületesen néztem át, szval tévedés jogát fenntartom (: 

 

A világ

- Újabb vírus szabadult el, cognitive fragmentation disorder (CFD), egy nanotech vírus, amivel a fertőzöttek agyát egy AI átírja.. 

- Ez egy sárkányt is megfertőzött , ami betámadta a NeoNET épületét Boston-ban (végül megállították)

- Lényegében az összes mamutcégnél akadt fertőzött egyén, de úgy tűnt, hogy a dologért a NeoNET a felelős.. 

- A Spinrad Global meglátta a lehetőséget, és kiütötte a NeoNET-et a nagy tíz tanácsából.. 

- Amennyire értem ez némileg átrendezte a többi cég viszonyát is, más lett az A és AA besorolás, ami miatt a kisebb cégek egymásnak estek, megpróbálva bekebelezni a többieket, kellő munkát biztosítva az árnyvadászoknak...

 

Karakteralkotás

- a fajok alapból nem kapnak bónuszokat a főértékeikre 

- minimum nincs, lehet egy trollnak 1-es ereje..

- viszont ugyanúgy van faji maximum 

- A priority rendszer megmaradt, ugyanúgy Metatype, Attributes, Skills, Resources, Magic/Resonance ötösként

- A Metatype rész ebből átalakult..  a magasabb prioritás nem Special Attribute pontokat ad, hanem Adjustment Point-okat, amiket bármire el lehet költeni, sima főértékre is. 13,11,9,4 és 1 pont, prioritástól függően.. Viszont prio A-ra csak azon fajokat lehet választani, amelyek régen több bónuszt kaptak (törpe, ork, troll), B-re már mehet Elf is, ember csak C,D vagy E lehet
- A kezdő Magic/Resonance is vissza lett picit "nyesve", Priority "A"-ként 4-ről indul (kivéve Aspected Magician-nak, annak 5) .. viszont mind az Attributes, mint az Adjusment Points pakolható rá.. 
- Ahogy korábban most is csak egy lehet kezdéskor a maximumon (beleértve a spéci Attrib-okat is, tehát emberként Magic 6 mellett nem lehet kezdéskor Will 6-od)

Dobásrendszer
- Megmaradt a critical glitch is. Sőt, ötletek is vannak hozzá, ráadásul elég durvák... felrobban a fegyver a kezedben (-1 kézfej), elfelejted a varázslatot (veheted fel újra Karmából), a GOD-ok 2 körön belül rád találnak a Mátrixban és a csapásmérő egységeik is 2 percen belül kopogtatnak az ajtón, stb.. 
- van egy úgynevezett Wild Die, néha használni kell.. más színű, mint a többi kockád.. ha a dobott eredmény rajta 5 vagy 6, akkor egy helyett három sikernek számít.. viszont ha 1-es, akkor a többi kockádon az 5 nem számít sikernek, csak a 6... 
Ahogy elnézem ez a lángszóró szerű fegyvereknél játszik, vagy amikor Overclock programot futtatsz (ami amúgy +2 kockát ad a Mátrix akciókra)
Illetve az Augmentation-öket is túl lehet pörgetni egy dobás erejéig (+2 rating), ami szintén Wild Die-t ad

 

Edge

- Bizonyos spéci támadások (pl. leütni, lefegyverezni valakit, fejre célozni) csak Edge felhasználásával lehetséges

- Lehet égetni Edge-t, például az életed megmentése érdekében, vagy ha mondjuk szeretnél +4 sikert

 

Mágia

- A Drain némileg neccessebb lett, ahogy elnézem... kiszámolod, hogy a varázslat (idézés, stb) mekkora Drain értékkel jár, dobsz szokás szerint a csökkentésére.. a maradék Stun sérülés, ha kevesebb, mint a Magic értéked.. ha nem, akkor Physical..  szóval ha fizikait okoz a Drain, az nagyon fog fájni...

- Plusz Drain-ért növelhető az Area varázslatoknak a területe (ami alapból 2m sugarú) valamint Combat spell-ek esetén a sebzés

- varázslat hatóideje ugyanúgy lehet Instantaneous, Permanent vagy Sustained, továbbá főleg Manipulation spell-eknél adott a Limited hatóidő, ami ugyan az, mint a Sustained, de max annyi percig tartható csak fenn, amennyi a nettó sikerek száma, utána megszűnik.. 

 

Mátrix

- Korábban rosszul írtam, a hackernek nem a commlink adja a Data Processing és Firewall értéket, hanem az ún. Cyberjack , ami a hagyományos Datajack egy felturbózott változata.. (csak hogy még drágább legyen hackernek lenni..)

- A Grid-eket tényleg kiszórták, bár az 5e-ből sok mindent copy-paste módra átvettek és maradtak benne utalások (Errata javítja őket)

 

Egyelőre ennyi..
 

Ha jól átrágtam magam a dolgon és hivatalosan is elérhető lesz a szabálykönyv, majd tán írok róla egy cikket is.. 

 


Módosította Shiwo: 2019.08.07, 11:01


Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 760 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.07.23, 16:57

Beginner Box Quick Start Rules (QSR) alapján némi konkrétum, saját infó a teljesség igénye nélkül.. 

 

Megj : ahol összehasonlítom régebbi rendszerrel, ott az 5. kiadás alapján teszem..  tudom, sokan a 3. magyar kiadást ismerik, de azzal már olyan rég játszottam, hogy nem tudnám felidézni a pontos eltéréseket..

 

 

Ro​lls

- dobásrendszer maradt, X kockával dobunk, 5-6 a siker
- főértékek : BOD, AGI, REA, STR, WIL, LOG, INT, CHA
- ezeken kívül van még az Esszenica, Edge, és lehet Magic..

- A Quick Start-ban nem esik szó a Technomancerekről és a Resonance-ról, de cikkben említik őket, így elvileg nem maradnak ki
- A példakaraktereknél a Skill-ek Action és Knowledge típusra vannak bontva
- Kondíciós monitor és a sérülésből adódó büntetés maradt olyan, mint volt
- A dobás mint régen Attribute + Skill kockatartalékkal megy, célszám vagy ellendobás ellenében

(de nem említi, hogy egyenlőség esetén mi a helyzet..)
- sikerből 1 kell a legegyszerűbb próbákhoz, 3 az átlagos, az 5 már kifejezetten trükkös míg a 7 a top nehézség

- ahogy korábban is, most is számít a nettó sikerek száma

- glitch van, critical glitch-t a QSR nem említ

Actions
- Van Minor és Major..

- Minor action például a mozgás (már nem ingyenes, mint korábban), a Smartgun tárazás, a felállás, tárgy földre dobása vagy épp a fedezékbe vetődés

- Major action a támadás, a varázslat, a sprintelés, a fegyver elővétele, tárgyak felvétele a földről vagy letevése, a nem-Smartgun fegyverek újratárazása, stb..
- A karakter körönként 1 Major, 1 Minor valamint további +1 Minor / kezdeményező kocka akcióval rendelkezik (tehát minimum 2 Minorral, de egy hármas huzalozású karakter 4-gyel is..)
- 4 Minor váltható be 1 Major cselekedetre, így kétlem, hogy kettőnél több Major akciója legyen bárkinek is..

- A Major simán egy Minorra váltható, nem többre..

Attack és Defense Rating
- Az Attack a karakter effektív támadó hatékonysága, míg a Defense a védelemé
- A fegyvereknek Attack Rating-ja van, ami hatótáv-egységenként változhat (ez magában foglalja az átütő-erőt, pontosságot, stb), pusztakezes harc esetén STR + REA, míg a Defense, az a Body + Armor + egyéb védelmi tényező
- Mártix esetében előbbi a deck Attack + Sleaze értéke, míg az utóbbi Data Processing + Firewall
- Támadó varázslat esetében az Attack az Magic + tradíció főérték, a Defense ugyanaz, mint a hagyományos támadás ellen (ezek szerint a páncél valamennyire számít majd a direkt támadó varázslat ellen is)
- Ha az Attack és a Defense között legalább 4 pontnyi különbség van, az illető kap egy Edge-et
- Gyakorlatban tán valahogy úgy működik ez majd, hogy “Géza, te Shotgunnal támadsz, ami bár közelre rendkívül hatékony, de páncél ellen nem túl effektív, az Attack és a Defense nagyjából egyenlő.. Béla, a te Ares Predatorod sem rossz közelre, ráadásul páncéltörő lövedéket használsz, egyértelműen nagyobb az Attack értéked, neked jár az Edge.. Feri, a mesterlövész puskád előnyeit ilyen közelre nem tudod kamatoztatni, a te támadásod ellen a célpont kapja meg a bónusz Edge-t”

Edge
- nem szimplán szerencse, hanem a körülmények, a helyzeti vagy felszerelésbeli előny, stb.. szinte minden , ami régen módosítóként működött..
- Egyszerre max 7 lehet

- Körönként max 2 -vel nőhet
- 4 pontnyi Attack / Defense különbségnél kapsz egy Edge-t

- Járhat olyanért Edge például, ha rosszak a fényviszonyok, te látsz a sötétben, míg az ellenfél nem

- És lényegében bármi olyanért, amivel érdemileg előnyösebb a helyzeted, mint az ellenfélé..

- Sok konkrét példát a harchoz speciel nem sorol fel a QSR)

- De vannak példák szociális esetekre, ha például meg akarsz győzni valakit..  járhat neked az Edge, ha a meggyőzendő személynek nincs sok választása, ha nyeresége származik a dologból, ha megbízhatónak gondol, de akár akkor is, ha fizikálisan lényegesen erőteljesebb vagy a másiknál..  míg a meggyőzendő személy akkor kaphat Edge-t, ha nagyon rizikós dologra akarod rávenni, ha rajtakapott már hazugságon, ha nem bízik benned, nem kedvel, ha lényegesen erőteljesebb nálad, vagy ha tudja, hogy az erősítés már úton van…

- Edge felhasználásra több lehetőség is van, van amit dobás előtt be kell jelenteni, van amit utólag is lehet, és van amit bármikor..
- És hogy mire használható az Edge ?
1 pontért egy darab dobott kockát újra dobhatsz (lesz ami lesz) vagy 3 pontot hozzáadhatsz a kezdeményezésedhez
2 pontért valamely kockadobásod értékéhez adhatsz +1-et (így lehet a négyes dobásból ötös, ami már siker, vagy épp az egyesből kettes, elkerülve egy Glitch-t), adhatsz 1 db Edge-t valamely társadnak vagy levonathatsz 1 db Edge-t az ellenféltől
3 pontért már vehetsz egy automatikus kockasikert (persze ettől még maga a próbád lehet sikertelen elegendő kockasiker hiányában…) vagy levonhatsz 1 Stun sérülést
4 pontért az Edge főértéked megkapod a kockatartalékhoz egy dobásra, ráadásul a kockák robbannak, levonhatsz 1 Physical sérülést vagy újra dobhatod az összes kockád, amelyen nincs sikered (kivéve ha Glitch-et dobtál..)

5 pontért az ellenfél számára a kettes dobás is Glitch-t hozhat, vagy kérhetsz valami teljesen váratlan segítséget (pont jön egy DocWagon rohamkocsi, az ellenfelet betámadja egy felbosszantott szellem, stb)

- Egy akciónál csak egy féle felhasználása lehet (tehát pl ha újradobsz egy kockát 1 Edge-ért, már nem adhatsz a dobott értékhez +1-et még két Edge-t felhasználva)
- A jelenet végén ha több Edge-ed maradna, mint amennyi az Edge főértéked, akkor a többlet elvész

 

Combat
- Kezdeményezés-dobás csak egyszer van. Utána Edge-ért növelhető az értéke..
- A mesélő meghatározza, hogy a támadó és védekező fél közül kinek jár Edge
- Támadás a megszokott módon Skill + Attrib kockatartalékkal REA + INT ellenében

(Ehhez ügyebár nem nagyon jönnek módosítók, az Edge van helyette, max a sérülésből adódó..)

- Találat esetén a sebzés Netto siker + fegyver DV, amit a célpont Body-val csökkent
(páncéllal már nem, az max Edge-t ad, így végül nem lesznek megkarcolhatatlan agyonpáncélozott tank-karakterek..)

- Edge természetesen a sebzéscsökkentő Body próbára is felhasználható…

- Van “Grunts” szabály, lényegében azonos értékekkel rendelkező támadók csoportjának egyszerűsített lekezelése.. tehát ha 4 Lone Star-os próbál kilyuggatni, nem kell 4x dobni támadást..

- Meglepett karakter nem cselekedhet, nem használhat Edge-t, de dobhat a kitérésre és a sebzéscsökkentésre

- Harcban Minor akcióként 10 métert lehet mozogni (ezek szerint már nem fajfüggő), sprintelve (Major action) 15m + próbadobás sikernyi métert..  bár nem említi, de feltételezem, hogy akkor nem lehet több Minor akciót feldáldozni 10-10 méternyi haladásra, különben nem lenne értelme a sprintnek..

- Lövésmódok : SS standard lövés, SA (félautomata) : -2 Attack (és nem dicepool módosító), +1 DV, BF (sorozat) narrow : -4 Attack, +2 DV, BF wide : két célpont támadása a kockatartalék megosztásával

- Hatótávok : Close 0-3m, Near 4-50m, Medium 51-250m, Far 251-500m, Extreme 500+ méter

A fegyver statisztikája határozza meg, hogy mennyi adott hatótávon az Attack értéke.
Példa :
Ares Predator VI Heavy Pistol : DV 4P, SS, 9/9/7/-/-
( Tehát 50m-ig (Close & Near) 9 az Attack értéke, 51 és 250 méter között (Medium) már csak 7, míg 250 méter felett (Far, Extreme) használhatatlan, és sebzése 4 + netto siker)

Walter Palm Pistol : DV 2P, SS, 12/7/-/-/-

Ruger Super Warhawk Heavy Pistol : DV 4P, SS, 8/11/8/-/-

Ares Desert Strike Sniper Rifle : DV 5P, SA, 3/10/10/10/10

Ares Light Fire 75 Light Pistol : DV 2P, SA, 10/7/6/-/-

- A különböző energia-sebzéseknek egyéb hatása is lesz. Például Fagy sebzés után a célpont kezdeményezése csökken, büntetést kap pár körre a próbáira, illetve nagy sebzés esetén sérülhet a páncélja.. Elektromosság esetén külön Body mentődobást kell tenni izomrángás ellen, ami hasonló hátrányokkal jár, mint a fagy, illetve ellehetetleníti a sprintelést, míg tűz esetében az illető értelemszerűen meggyulladhat..

- A fedezék a Defense értékre ad pluszt, de csak akkor, ha Minor akcióként a karakter behúzódik mögé (nem fejti ki, de feltételezem, hogy minden körben el kell rá használni)

 

Healing

- Gyógyítani valakin négyszer lehet hagyományos gyógyítással (Biotech + LOG) és négyszer lehet mágikusan.. külön-külön említi, azt nem írja, hogy most összesen nyolcszor, vagy gyógyítás típusától függetlenül totál 4x

- Az alacsony Esszencia megnehezíti a gyógyítást, és nem csak mágikus szempontból..

- First Aid Kit-tel 1 percen belül (20 kör) lehet csak próbálkozni

- A MedKit komolyabb cucc, harcban már nem igazán használható, cserébe 1 órán belül még lehet gyógyítani

- A mágikus gyógyításnál nincs időmegkötés, viszont “only once for any single set of injuries”. Hogy pontosan mi számít egy set-nek, azt nem fejti ki. Tippre ha sérül a karakter egyszer 4-et, utána meg 3 pontot, akkor az 2 set.. Az jó kérdés, hogy ha 3 körig lángol valaki, akkor az 3 set sérülés lesz-e vagy csak egy…

- A természetes gyógyulásról nem esik szó, de hát "1 kaland tesztelésre" a QSR, így érthető, hogy nem tartottánk fontosnak betenni...

 

Matrix

- A mátrixhoz csatlakozó eszközök többségének Data Processing és Firewall értéke van.

- Deck kell a hackeléshez, annak van Attack és Sleaze értéke (és csatlakozik a Commlink-hez, ami az előbbi két értéket adja..)

- Ezekből jön a Matrix Attack Rating (Attack + Sleaze) és a Matrix Defense Rating (Data Processing + Firewall)

- Mátrix akció lehet legális vagy illegális. Legális akció esetén a kockatartalék Electronics + LOG, illegálisnál Cracking + LOG.

- Védekezésül karakter Firewall + WIL- lel dob

- Megmaradtak a Host-ok, a mátrix virtuális “terei”, illetve a PAN-ok

- A különféle Grid-ekről nincs szó, tán kukázták a dolgot..

- Megmaradt az Overwatch Score. Ha illegális akciót teszel, a rendszer által dobott sikerek gyűlnek, míg el nem érik a 40-et. Ha elérte, a rendszer kivág, a deck megsül, és a GOD-ok a nyakadra küldik valamelyik céget..

- További OS pont jár hack-programok használatáért, illetve +1 jár körönként, ha illegális felhasználó szinted van..

- A mátrixos cikk emleget 3 felhasználói szintet : outsider, user, és admin.. a QSR nem említi...

- Hot / Cold Sim lehetőség sincs megemlítve. Van viszont az Overclock program, ami +2 bónuszt ad minden Mátrix akcióra, de amíg használod, addig a legális akciók is illegálisnak számítanak...

 

Rigging és Driving

- Alapértelmezésben nem kell próbát dobni vezetésre. Ha valami extrém manővert szeretnél, akkor Piloting + REA, célszám a játmű Handling értéke. Ebből kettő is akad, egy On-Road és egy Off-Road.

- Becsatlakozáskor a kockatartalék Piloting + INT lesz..

- Van egy úgynevezett Speed Interval értéke minden járműven. Ahányszor meghaladja a sebességed, annyi minusz a próbára. Pl. Ford American Speed Interval értéke 20. Ha 21-gyel mész, akkor -1 büntetést kapsz, 41-nél -2, 61-nél -3, stb.. A Top Speedje 160 , így padlógázzal -7 lesz a végén a büntetés (a -8 az 161-nél jönne..)

Ez az érték amúgy elvileg méter / kör, szóval durván 190 km/h-val tud tépni a cucc...

- Érdekes dolog, de ha drónba ugorva lődözöl, akkor az Engineering + LOG lesz..

- Drónoknak és járműveknek van Pilot és Sensor értékük, önálló cselekvésnél jellemzően ezek dupláját használják kockatartaléknak

 

Magic

- A QSR alapján a mágikus skillek a következők : Astral, Sorcery, Conjuring, Enchanting

- Hogy észrevegyék, hogy varázsolsz, ahhoz Perception + INT próbát kell tenni, aminek célszáma a Magic érték

- Fenntartott (Sustain) varázslatok ugyanúgy -2 büntetéssel járnak / varázslat..

- A tárgyak megmunkálásuktól függően rendelkeznek mágia ellenállással. Egy szikla, egy fadarab ellenállása 3, megy régies, kézzel készült bőrruha, egy tégla, egyszerűbb műanyagok ellenállása 6, szenzorok, elektronikus cuccoké 9, a komolyan átmunkált tárgyaké, mint egy jármű, drón, kommlink meg 15+.

- Támadó varázslatokat lehet erősíteni, ezt nevezik Amp up-nak, +1 sebzésért +2 drain jár

- A területre ható varázslatok hatótávja 2 méter sugarú kör. Minden további 2 méter növelésért +1 drain jár

- Minden varázslatnak megvan a maga Drain értéke, ez a hatótáv és az Amp up növelheti.

- A varázslás Sorcery + Magic kockatartalékkal megy, a drain próba Magic + LOG/CHA (tradíciófüggő)

- Harci varázslatoknak ugyanúgy megvan az Attack értéke, mint a hagyományos támadásnak, lásd fentebb, és Edge ugyanúgy használható

- Direct Combat varázslatok esetén Sorcery + Magic vs INT + WIL, Nettó siker + Amp Up sérülést okozva

- Indirect Combat varázslat Sorcery + Magic vs WIL + REA, sebzése MAG/2 (felfele kerekítve) + nettó sikerek + Amp Up, amit a célpont Body értékkel csökkenthet

- A többi varázslat-típusról inkább csak szót ejtenek.

- Manipulation varázslatoknál megemlítik, hogy jellemzően Sustain helyett net hits x 1 perc a hatóidejük

- Counterspelling két féle lehet : boosted defense és dispelling

- A Counterspelling egy Major action, 2 méter sugarú körben hat, Magic értéknyi harci körre marad meg a hatás, Sorcery + MAG próba, a nettó sikerek kockabónuszként járulnak a varázslatok elleni próbadobásokra

- Dispel akcióval fenntartott és egyéb hosszabb hatóidejű varázslatokat lehet kiütni. A nettó sikerek csökkentik a varázslat Drain x 2 értékét (beleértve a létrehozáskor felhasznált drain-növeléseket). Ha nullára csökken, megszűnik. (Például a Mana Barrier drain éréke 5, tehát ha nem lett erősítve, akkor összesen 10 pontnyi sikerrel lehet megszüntetni)


Módosította Shiwo: 2019.07.23, 16:59


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8121 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.07.23, 08:55

Mátrix az SR6-ban:

https://www.shadowrunsixthworld.com/2019/07/the-matrix-in-sr6/

 

Itt a videó új linkje. Talán valamivel bővebb is, mint eddig:



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 760 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.06.26, 15:17

közbe egy videó is felkerült..

 



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 760 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.06.25, 20:44

Lövés sima akció,nem minor..egy másik oldalon említik, hogy 4 minorért kapsz egy sima akciót, szval lőni valszeg 2 , esetleg 3 lehetőség lesz, egy körben, több nem hiszem..

morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 344 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.06.25, 18:59

Igazat megvallva nekem négy dolog tűnik fel.

 

Az Edge kb. az Exalted motejaira emlékeztet, tulajdonképpen jól illik egy heroikusabb kampányhoz de én kihagynám ha a karakterek nem hősök. Ízlés dolga.

 

Action Economy-ban tetszik hogy nem lesz AP, az a rendszer nekem túl videójáték volt. Minor actionnal lehet lőni, vagy ez egy durva nerf a kiberkatonáknak? (Harmadik kiadásban ugye nem is kell annyira elrugaszkodni hogy meglegyen a körönkénti sok lövés egy kipimpelt puskával).

 

A dobás elég egyszerű, viszonylag tetszetős.

 

A Mátrix viszont talán a legfontosabb változtatás, mert ezt az ötletet akár át is lehet emelni korábbi kiadásokba, ha valaki nem akar vesződni a saját egyszerűsítés írásával.

 

Ez eddig ígéretes, lehet hogy a harmadik-negyedik után a hatodikba is belekóstolok. 



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 760 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.06.25, 08:11

Beginner Box alapján írt tapaszlatatok (nem saját..) :

Characters have eight main attributes and two to three special attributes. The main attributes are Body, Agility, Reaction, Strength, Willpower, Logic, Intuition, and Charisma. Every character has the special attributes Essence and Edge, while magically-active characters will also have Magic (for Shadowrun fans, the Quick Start doesn’t make any mention of technomancers at all). Attribute ratings typically range from 1-6, though the pregens include one character with a 7 and another with an 8.



Skills range from 1-9 and the skill list has been greatly reduced in number from previous editions. For example, rather than having separate skills for each different type of gun (pistol, SMG, assault rifle, sniper rifle, etc.) or different type of melee weapon (edged, bludgeoning, unarmed), there are just two skills: Firearms and Close Quarters. It also seems as though some other skills have been combined, as Con seems to have replaced a lot of the social-related skills. The pregens start with between five and nine different skills and none of them start with a rating higher than 6. There are also 2-3 knowledge skills for each character, but that’s not really pointed out anywhere in the Quick Start rules so it’s mostly just for background in this. The same goes for Qualities (positive and negative options for characters similar to feats or advantages/disadvantages), which are only mentioned in the Quick Start for their background value with no mechanics attached (though it appears they’re calculated into skill and attribute values).



Task resolution is handled by a D6 Dice Pool system. You roll a number of six-sided dice equal to a Skill and its linked Attribute (Agility + Firearms to attack, Magic + Sorcery to cast spells, etc.) Every 5 or 6 is considered a Hit, and to succeed you need to get more hits than the Threshold for the task or, if it’s opposed, more hits than the other character. Also, if at least half of the dice on any roll are a 1, you have rolled a Glitch which is a setback of some sort (this can happen whether or not you succeed on the test). Dice pools can be modified with more or fewer dice depending on circumstances, but it’s far less frequent than other editions thanks to the Edge System.



This is the biggest change in Sixth Edition. During each encounter (whether it’s a combat encounter or just trying to con your way past a guard), you have access to your Edge Pool. At the start of a session, your Edge Pool is equal to your Edge Attribute. The start of each action, you may have a chance to gain more Edge depending on circumstances, like a tactical advantage in a fight or a piece of gear. You can spend Edge once per action for some sort of advantage, and different advantages cost more edge. Some Edge effects can only be chosen before you roll and some only after, with each one clearly marked on the chart in the rules. This isn’t the full list, but it will give you an idea the sort of things you can do with Edge:



For one Edge, you can re-roll one die. For two, you can give an ally +1 Edge or negate 1 Edge of a foe. For three, you can buy an automatic hit on a test. For four, you can add your Edge Attribute in dice to the roll, re-roll all failed dice, or heal a point of damage. For five edge, you can force the target to count 1s and 2s toward determining if they’ve rolled a Glitch. You can spend more than 1 Edge on a single advantage (for example, spend three Edge to re-roll three dice), but you can only spend Edge once per action.



Your Edge Pool has a maximum cap of 7, and odds are you’re going to be getting at least one or two Edge points every round, so the system encourages you to spend Edge a lot. After the encounter is over, you can only keep a maximum amount of Edge equal to your Edge Attribute and anything more is lost. However, you don’t get extra edge back if you’ve got less than your Edge Attribute. I think my only issue with this system is the three different terms all with the word “Edge” that gets a bit confusing (Edge Attribute, Edge Pool, and Point of Edge), but the system does work rather well once you sort out which one is which.



Combat flows a lot faster than previous editions due to the new action economy. Initiative is rolled once and then set, so you act in order one after the other similar to games like Dungeons & Dragons. Characters can take one Major and one Minor action on their turn, plus an additional Minor action based on their Initiative stat (which means every character is going to have at least two Minor actions, but ones with big speed-boosting cyberware or magic effects may get three or four). Movement is simpler as well, as you just spend a Minor action to move and you move 10m, though there’s also a sprint option if you need to move more than that. You can also trade four Minor actions for one Major action, so especially speed-focused characters may get to attack twice in a single round. Oh, and initiative may be set but you can still shift around within order. One way to do so is to spend one Edge to add three to your Initiative score (which you can do multiple times with the same action).



Attacks are simple. First, you determine who (if anyone) gets any Edge. Step one is to compare the attackers Attack Value (determined by weapon and range) and the defender’s Defense Value (determined by armor). If the attacker’s AV is four or more, they get 1 Edge. Next is to look for situational modifiers (like a melee attacker having the high ground, or an attacker having low-light vision in a dark room when the target does not) which gets another Edge. Finally, you check if any gear gives Edge to one side or the other.



Next, you roll the attack, which for guns is Agility + Firearms versus Reaction + Intuition. If the defender gets more hits, the attack misses. If the attacker gets more or they tie, the attack hits. Each success the attacker rolled more than the defender adds +1 damage to the base damage of the weapon. Finally, the defender attempts to soak the damage. They roll their Body score and each hit cancels out one damage. Remember that Edge can only be used once per action, so the defender has to pick whether they want to use Edge on the dodge attempt or on the soak roll since they can’t do both.



Okay, so three dice rolls to figure out if an attack hit may seem like a lot to players used to other systems, but this is a great streamlining compared to other editions of Shadowrun, where so much time was spent calculating a lot of “+1 for this and -2 for that and +2 for this and -1 for that” for both sides in each attack.



The Magic system has been streamlined as well, with the number of skills required going way down from previous editions and your Magic attribute is more important than it has been for a while. The main limiting factor on magic is still drain, which is stun damage taken due to the exhaustion of channeling the mana to work magic. Spellcasting is broken into three stages, Adjust the Spell (which allows for increased damage or effects at the cost of more drain), Roll Magic + Sorcery to see if the spell works, and Soak Drain. The drain level varies by the spell and, with combat spells, you can increase the damage by +1 for every +2 drain. You soak drain by rolling a dice pool of your Magic attribute and another attribute based on your tradition (a mage uses Logic and a shaman uses Charisma), with each hit reducing drain by one.



Decking is…you know, I’ve never had a problem with the decking system in any edition of Shadowrun so I’ve never felt it was nearly as complicated as everyone thinks it is. But if you thought the system was complicated before, it’s incredibly easy now. I’d say it’s too simple for my personal taste, but this is the quick start rules and it implies that there are more options to add depth if you want in the core rules. There are only 12 different actions you can take in the Matrix, seven of them classified as Illegal actions and five Legal actions. If you’re trying to do something legal, it’s Electronics + Logic. If it’s illegal, it’s Cracking + Logic. All tests are opposed by the system, typically by the device or host’s Firewall score (though it varies depending on the action). Each hit a system makes defending against an Illegal action is counted up as your Overwatch Score (basically the Matrix’s built-in security noticing your illegal actions). Once your Overwatch Score hits 40, you’re immediately kicked out of the Matrix, your deck is destroyed, and your physical location reported to the authorities. Thankfully, you can reset your score simply by logging out for a bit before logging back in again, but it’s something to keep an eye on.

Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 760 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.06.24, 10:42

Az SR6 honlapján ma éjszaka a számláló elérte a 00:00:00-t. Most újra és újra visszaugrik 13 másodpercet. Mellékeltek egy hangulatadó chat kommunikációt is...

"Hey, what’s up with the clock?
> Slamm-0!

> With everything that’s going on, you’re worried about the clock?
> Bull

> Well, yeah. It was almost done. I wanted to see what was going to happen.
> Slamm-0!

> Maybe you should pull your head out and see what’s going on in the world.
> Bull

> Stuff’s going on? Hold on …
> Slamm-0!

> Don’t see many headlines. If anything, it seems like a quiet day.
> Slamm-0!

> Are you looking at the newsnets? Maybe try digging into the sources who tell the real news?
> Bull

> Holy drek.
> Slamm-0!

> That’s why you’re getting no news. Philly, DeeCee, Newark, St. Louis and more have all gone dark. No Matrix traffic at all.
> Glitch

> What happened?
> Slamm-0!

> Good question. No explosions, though, at least none large enough to take out a city. So they’re probably still there.
> Glitch

> Explosions aren’t always needed to make things go away.
> Man-of-Many-Names

> We really need to figure out how to get MoMN off this channel. Anyway, drones are inbound—they’ll get us pictures of what’s happening.
> Bull

> Is this connected to all the noise in Detroit?
> Glitch

> Dunno, since I don’t know what this is.
> Bull

> Guys, Kay St.’s pinging me with an urgent message. Like, panicked urgent. I’m patching him in.
> Slamm-0!

> *rt^5hs( whole ci†hhy blacked out. Everyou448ws panicked. He?rd from ÷’_drYt others?
> Kay St. Irregular

> What a piece of drek connection. Kay, you’re saying everything’s blacked out?
> Bull

> Y&^^1
> Kay St. Irregular

> So something’s going on in DeeCee, but at least Kay is still on the map.
> Glitch

> Who else is in any of these that have disappeared or whatever?
> Bull

> Lyran was in Philly last I checked. Trying to raise her.
> Glitch

> I’m not gonna be much help. Just found Netcat lying on the floor, eyes rolled back, muttering. DocWagon on the way. Gotta take care of her.
> Slamm-0!

> What the hell is happening?
> Bull

> N0 dr$8nes, no v3^^œles, nothing. Everything l00¬s right, but it #84sn’t work.
> Kay St. Irregular

> Heard from Lyran. She’s in Dover. Says it’s fine. A spirit acquaintance is going to have a look.
> Glitch

> Who the hell goes to Dover?
> Bull

> Deep deep deep deep deep deep deep deep
> Netcat

> What was that? I thought Slamm-0! said Netcat was out?
> Glitch

> Here’s another weird thing. Saw a headline about mass blackouts in the UCAS. It was there for ten seconds, then it was pulled. Can’t find a trace of it now.
> Bull

> Patching in Lyran.
> Glitch

> Hey guys. Not sure I’m going to get anything good for you. My spirit friend is spooked.
> Lyran

> Is that a joke?
> Bull

> Sorry, poor word choice. But it’s not interested in investigating anything. Doesn’t want to go out at all. Keeps talking about “too much corruption.”(:
> Lyran

> Deep. Deep. Underneath. Under. Underneath.
> Netcat

> This is crazy. I can’t find a any cameras online in St. Louis, Toronto, or Philadelphia. Everything’s out. How do they all go out?
> Glitch

> Lyran, what kind of corruption is your spirit talking about?
> Bull



> It doesn’t want to give any more details. Poor thing is absolutely terrified.
> Lyran

> Not seeing anything is killing me. Closest drone I’ve mobilized so far is still fifty kilometers away.
> Glitch

> Which means best-case scenario is we don’t get pictures for at least half an hour.
> Bull

> If we get anything at all.
> Glitch

> Th!s is an at†aqqww%. It udS41*shYYt@1aa anything else. But I don’t know whvvv@@9u.
> Kay St. Irregular

> Deep. Underneath. Rising.
> Netcat"

_Phobos_

_Phobos_

    Árnyfalkatag

  • Fórumita
  • 2451 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.24, 16:46

Szerintem (papíron) jobb az Anarchy, mint bármelyik eddigi SR verzió. Amit negatívumként felhoztak sokan ellene, hogy a narratív pontos beavatkozós része nem illik a játékba, azt sokan kidobták.


A narratív rész lenne az egész rendszer lényege. Anélkül csak egy nagyon lebutított, de továbbra is rengeteg kockát használó SR5 light.

Szerintem nagy kihagyott ziccer az Anarchy. Lehetett volna egy jó rendszer, kevesebb dobással, helyette továbbra is feleslegesen bonyolított és iszonyatosan összecsapott.

Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 760 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.21, 09:59

Fejlesztői riport

https://www.shadowrunsixthworld.com/2019/05/shadowrun-sixth-world-developer-overview/

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8121 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.12, 21:59

Beginner Box mélyanalízis:


Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 760 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.09, 19:01

megjelenés Augusztusban... asszem megvan a születésnapi ajándékom... (:



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8121 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.09, 13:21

 

A Beginner Boxé jobban tetszik...

 

CAT28000_SRSixthWorldCoreRulebook_FrontC



Thirlen

Thirlen

    Browncoat

  • Fórumita
  • 1126 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.09, 12:06

Némi minimális plusz infó, pl. az alapkönyv borítója.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]