Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD mesélők


  • Válasz írásához lépj be
4848 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11968 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.24, 18:55

1, Nekem nagy kedvencem a vizesgödör az 1988-as Háborús fenevadból.
2, A biosz-kémia szakos tanár most mesélt be csontvázakat.

Sics

Sics

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1794 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.24, 18:48

Nem a jak kapott a méregből :D ... az a gazdinak járt csak.

 

Sword of wounding, vagy más hasonló fegyver, oszt elvérzik az magától is ... :D

 

Mondjuk egyszer használatos elátkozott nyílvesszők :D

 

***

 

Az mondjuk egy jó kérdés, hogy fegyverméreg által megölt lény húsa mennyire fogyaszható ... de erre egyértelműen az a válasz, hogy vannak mérgek, amik nyugisan megehetők ... gyomorsav lebontja, szervezet megemészti stb ... ezek csak akkor okoznak gondot, ha direkt a véráramba kerülnek. Más mérgek meg hő hatására fognak semlegesítődni. Gyakorlatilag az összes fehérje ilyen: tojás is megfő ugyebár ... szokásos fehérjék 42 Celziusz fokon denaturálódnak azaz maradandó károsodást szenvednek a hőtől ... mondjuk ismerünk olyan hőforrásban élő izét, ami 70 fokon  nem hogy jól elvan, de kifejezetten ott érzi jól magát. ... Ezzel együtt a legtöbb fehérje természetű méreg nem éli túl a hőkezelést.

 

Ugyanakkor vannak olyan méreganyagok, amik köztudottan túlélik a hőkezelést. Vannak nem fehérje természetű endotoxinok... vagy pld a gyilkos galóca méreganyagai amik peptidek ... aminosavakból áll, de sokkal rövidebb lánc mint egy fehérje, így nem "gubancolódik össze" a hőkezeléstől (főzés) .. és így a gyilkosgalócából készült gombapörkölt megfőzését követően is aktív marad, hogy kifejthesse végzetes máj- és vesekárosító hatását.

 

Mondjuk az alkaloid típusú mérgeket se nagyon hatja meg a főzés azt hiszem. A kapszaicin ugye jó bizonyítéka ennek ... de a kinin, sztrichin, kokain, morfin, meszkalin, nikon ... szintén jól viselnek némi hőkezelést. Hm.

 

Uram, ki laksz  ott az egekben, ne engedd, hogy kibújjon belőlem a biosz-kémia tanár :D


Módosította Sics: 2020.02.24, 18:48


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11968 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.24, 10:17

@Sics:

Mérgezett fegyverektől megdöglött jakcomb kajának elvíve.

 

Hát nem emlékszel a Mocsári Rém és a shagíri szata vitájára?

 

Spoiler


Sics

Sics

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1794 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.24, 08:27

KLM:

 

Spoiler

 

Semmi gond nem lett belőle, a kaland remekül ment tovább így is.

 

Nem kell tökéletes mesélőnek lenni ... elég az, ha nem csinálunk túl nagy baromságot, játszaható és élvezetes marad úgy is a mese .. "elég jó mesélő" elv :D


Módosította Sics: 2020.02.24, 08:33


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8291 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.23, 16:46

Sics, jók a beszámolók, de használhatnád a "spoiler" funciót: a szöveg elejére egy ilyen kell [spoiler] a végére ugyanez csak /spoiler] + kapcsos zárójel az elejére.

 

Utólag behajigáltam spoilerbe, hogy aki nem akarja elolvasni, annak ne kelljen kilométereket görgetnie. ;)



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6277 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.23, 16:37

Sics, jók a beszámolók, de használhatnád a "spoiler" funciót: a szöveg elejére egy ilyen kell [spoiler] a végére ugyanez csak /spoiler] + kapcsos zárójel az elejére.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11968 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.23, 14:27

Aztán találtak egy hullát, valami vörös köpönyeges és sipkás szerzetes volt. Egy jakon "lovagolt" életében, de mire megtalálták őket, már mindkettő kiszenvedett. Mérgezett szúró-vágó fegyverek csapásai végeztek velük... A mikort nem sikerült pontosan meghatározniuk, a szerzetes már merevre fagyott, de a jak combjának a belseje még langyos volt. ( Levágták kajának.)

 

 

És ebből nem lett semmi? 



Sics

Sics

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1794 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.23, 10:18

No és a folytatás:

 

{ Hosszú, ezért spoilerbe került. - Strato }

 

Spoiler


Sics

Sics

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1794 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.23, 08:37

Ez nem kampánynapó. Csak úgy idehajítom.

 

{ Hosszú, ezért spoilerbe került. - Strato }

 

Spoiler

Módosította strato: 2020.02.23, 16:44


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1090 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.18, 21:14

Ha már felmerült a választásos problémamegoldás, benne lehet még egy interakció. Például Morx idézi a Szuttyogányt, és a parti tud is egy varázstárgyat, ami megakadályozza. Azonban ez egy városban van, és a varázstárgy hozzá van kötve egy másikhoz, ezzel a két varázstárgy együtt védi a környék legnagyobb metropoliszát, Mucsaröcsögét Gonosz McGonoszface támadásaitól, ha a varázstárgy elveszik, akkor Mucsaröcsögének vége, ezért féltve őrzik, és az egész metropolisznak az érdeke, hogy megvédje. Azonban egy korábbi csetlésük miatt az Istenek elátkozták a metropolisz lakosságát, így havonta egyszer egy napra madarakká változnak. A következő ilyen nap épp 5 nap múlva lesz, tökéletes alkalom a rablásra.

 

Ha egyáltalán ráugrik a parti erre a megoldásra. Ha rá is ugrik, odaérnek-e időben? Vagy random mágneses vihar miatt lekésnek róla? Ilyenkor várnak egy hónapot, vagy más ereklye után erednek, esetleg egy mellékkalandot teljesítenek, és majd egy hónap múlva visszajönnek? Ekkor a többi dilemma mellett feljön az is, hogy egy teljesen másik, az elsőhöz nem kapcsolódó szálba is belekezdjenek, ezzel viszont lehet, hogy nem végeznek időben, vagy még nagyobb károkat okoznak a városban, vagy enyhítik a jövőbeli kárt, vagy...

 

Premier: bocs a szemtelen lopásért, de nem volt kedvem kitalálni még egy példát. :D



Sics

Sics

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1794 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.18, 17:43

Garabonciás: én azért kiegészíteném ezt egy harmadik kategóriával. Azokkal az eseményekkel, amik akkor is megtörténnek, ha a játékosok oda se bagóznak :D

 

***

 

Meghal az öreg király. Végelgyengülésben, szerettei körében. ( Hogy mi lesz a trónnal, az egy érdekesebb kérdés ...  )

 

Meg az is, hogy

- ezt csak úgy random bedobom,

- vagy valami tervem van vele.

 

Meg hogy

- eleve jóelőre eldöntöttem mikor fog az öregúr jobblétre szederülni,

- vagy a kalandhoz igazítom-időzítem,

- vagy dobálgatok rá magamnak hogy mikor következik be.

 

/* OK, természetesen ha az a kaland .. vagy ha a JK-k arra teszik fel az életüket, hogy kerítsenek az öregnek egy Longevity varázsitókát, akkor fontos lehet az időzítés :D /

 

De lehet, hogy nem az öreg király dobja fel a talpát, hanem a kedvenc ám igen idős patikáriusuk, akitől a patikaszert szokta venni a parti :D

 

Az efféle események is kicsit élőbbé teszik a világot, színesítik .. Én úgy vagyok vele: hadd legyenek ott :D



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1086 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.18, 17:04

Mesélőként én általában két kategóriába sorolom a világban bekövetkező eseményeket:

1. Azok az események, amelyek akkor történnek meg, ha a játékos karakterek semmit sem tesznek a megakadályozásuk érdekében.

2. Azok az események, amelyek csak akkor következnek be, ha a játékos karakterek tesznek érte.



Bendoin

Bendoin

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.18, 16:00

A világ, azt vettem észre, általában statikus, épp hogy az kavarja fel az állóvizet, hogy megjelennek a hősök/kalandozók/ murder hobo-k, és felborítják a békét, vagy egy befagyott konfliktus erőviszonyait. A tetteiknek következményeket vonnak maguk után, minden tettük jelentőségteljessé válhat a későbbiek fényében.

De az is igaz, hogy már azelőtt pár héttel beindulhatnak az események, hogy megjelennek egy vidéken, és mikor beszélnek a helyi fogadóssal, már kész előjelek kerülnek a radarra, események előszele érződik.

Azok az eseményszálak, amik a karakterektől függetlenül történnek,amivel az ő tetteik nem fonódnak össze, azok kissé értelmetlenek. De ha semmi nem történik azon kívül, amit ők csinálnak, az megint majdhogynem értelmetlen. Történhet sok minden, csak legyen összeszőve az ő tetteikkel, elvégre, ők a főszereplők.



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1250 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.18, 13:36

Statikus kampányvilág: szerintem szerepjátékhoz a dinamikusnak LÁTSZÓ kampányvilág alkalmas. 

 

 

Szerintem is ez a lényeg. Ténylegesen dinamikus világot önkínzás mesélni, mert nagyon nagyon sok készülést igényel a mesélőtől. Viszont teljesen statikus világban tényleg unalmasabb az élet a játékosi oldaláról. Szóval az az ideális, ha a mesélő el tudja hitetni, hogy a világ dinamikus, miközben csak nagyon minimális része a sztorinak az, ami tényleg magától történik.

 

Ehhez csak lazán kapcsolódik, de én néha még meta szinten is csalok, és úgy teszek, mintha egy kalandba írt rész random encounter lenne, vagy éppen fordítva: már otthon kidobálom a random encountert. Ez felrázza az embereket, hogy kevésbé kiszámítható a narratíva - legutóbb egy ilyen miatt két órán át nyomoztak egy rablóbanda legyőzése után, mert azt hitték valamilyen módon a fő kaland része, szóval impróznom kellett a 3d6 banditának valami közepesen izgalmas hátteret, hogy ne unjuk magunkat. :)

Statikus kampányvilág: szerintem szerepjátékhoz a dinamikusnak LÁTSZÓ kampányvilág alkalmas. 



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.18, 13:22

Nekem innen jött:

0579d62ae1fdb118fd7bc2bf23ebf613f56deb3c



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8291 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.18, 12:27

A saját megoldásom az, hogy a játékvilágban bizony telnek az események, és nem véletlenül része a mesélési rutinomnak a "Felvirrad a huszonkettedik nap. Az időjárás ma <dob> ködös és nyálkás, alig láttok tovább az orrotoknál."

 

Bocs, de ezt olvasva azonnal hallottam a fejemben a Heroes III ide vágó dallamait:

 



wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 170 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.18, 10:44

Premier: Oké, de nem is azt mondtam, hogy a világban effektíve ne létezzen idő, csak azt, hogy kevésbé köti meg a saját kezét a mesélő, ha az idő szubjektív szempontok alapján "telik". A általad felhozott példát úgy kezelném, hogy vezetek egy számlálót két-három rubrikával, és mindig, amikor a karakterek elkezdenek felgöngyölíteni egy szálat, kihúzok egyet. Ha félbehagynak egy szálat egy másik kedvéért, akkor megtehetik, de egyel kevesebbet tudnak majd teljesen felgöngyölíteni. Így megmarad a választás feszültsége, de nem az lesz a szempont, hogy melyik szál "esik közelebb". Az istenek felkutatása pl. elég kecsegtető, feltéve, hogy sikerül őket meggyőzni, stb. Ha betelt mindhárom rubrika, akkor épp annyi idejük maradt, hogy még odaérjenek és tegyenek valamit. Ha tudatosan elkezdenek visszaélni ezzel, pl. "menjünk a hosszabb úton, és vegyük fel a király zsoldosseregét" akkor nyíltan megmondanám, hogy arra már nincs idő, ahogy az egyértelműen látszik >>asztronómiai halandzsa<< Ha előre jelzik, hogy akarják vinni a király seregét? Egyel kevesebb rubrika.

 

De továbbmegyek: ha a kalandban központi téma a verseny az idővel, akkor igenis legyen opció, hogy azért buknak el, mert elkésnek. Tipikus példa lehet valamilyen hosszútávú verseny, pl. egy rakás kalandozó verseng, hogy ki ér előbb a kincshez. Ekkor párhuzamosan vezetnék egy siker és egy kudarc számlálót: ha túljutnak vagy megkerülnek egy akadályt, akkor bejelölök egy siker-rubrikát, ha bármi miatt időt vesztenek, akkor egy kudarc rubrikát. Ha sikerszámláló telik be előbb, akkor időben odaérnek, ha a kudarcszámláló, akkor megelőzték őket. A verseny szellemiségétől függően persze mindkét esetben benne van a pakliban, hogy még meg kell küzdeniük az első/második helyezettel :P

 

Glowface: egyetértek, tök jó dolgokat hoztál fel. Btw. ilyenkor jó, ha az országnak forgóajtós parlamentje van: ha egy vagy több fakció verseng az uralomért, akkor működhet az, hogy időről-időre váltják egymást, de a konfliktus alapvetően nem változik, csak az, hogy éppen ki lázad ki ellen. Megvan a dinamizmus érzése, de a konfliktus végülis állandó, és a mesélőnek nem kell valami mást kitalálnia. A másik ilyen a hidegháború: folyamatosan változhat hogy a két nemzet éppen milyen közel áll a háborúhoz, a lényeg hogy nem szeretik egymást és titokban áskálódnak, ami jó ürügy a kalandra.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.18, 10:17

A saját megoldásom az, hogy a játékvilágban bizony telnek az események, és nem véletlenül része a mesélési rutinomnak a "Felvirrad a huszonkettedik nap. Az időjárás ma <dob> ködös és nyálkás, alig láttok tovább az orrotoknál." A mesélői jegyzeteimben van egy pár napos előretekintés, hogy melyik napon mi történik. Ezek általában háttérbeli dolgok; arra jók, hogy emlékeztessenek engem, vagy belőjék, hogy addig a pontig meddig jutottak el, vagy milyen információkkal és erőforrásokkal rendelkeznek a karakterektől függetlenül tevékenykedő NJK-k (akik nem optimális döntéshozók, hanem korlátozott képességek és információk birtokában döntenek). Ha a karakterek hagyják kifutni az időt, annak előbb-utóbb lesznek következményei. De pl. az is számít, hogy mikor készül el egy frissen megrendelt aranykeretes tükör, mennyi idő alatt jut el a csapathoz valami fontos információ, vagy mennyi idő meggyógyulni a korábbi kaland sebesüléseiből.

 

Más dolgokat nem kell olyan precízen belőni - egy hosszú és arányag távoli belháborúról bőven elég annyit tudni, hogy "a hatvanadik napon a felek kiegyeznek, de a békekötést egy harmadik fél ármánya véres leszámolássá változtatja", vagy "a hetvenötödik napon egy egész napon át nem kel fel a nap". Általában nem is írom le őket. Ha közelebb érünk, és fontosabbá válnak, akkor részletesebb kifejtést is kaphatnak.

 

Van viszont egy olyan - már a zsáneremuláció körébe tartozó - kitétel is, hogy valahogy a sorsfordító események pont akkor szoktak élesedni és kisülni, amikor a csapat közel jár hozzájuk. Igen, pont akkor lesz a hercegi puccs / orgyilkos-támadás / gonosz rituálé, amikor a környéken járnak, és ha belesodródnak, akkor a helyzet megoldása is - legalább részben - az ő kezükben lesz. Persze, ha csakazért is mellékutakra tévednek, vagy nem mutatnak érdeklődést a probléma iránt, akkor a probléma megoldja magát, akár teljesen radikálisan is.


Módosította elGabor: 2020.02.18, 10:19


Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2941 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.18, 05:27

(https://quoteinvestigator.com/2015/12/18/live/)

 

Statikus kampányvilág: szerintem szerepjátékhoz a dinamikusnak LÁTSZÓ kampányvilág alkalmas. Mire gondolok.

1. Az, hogy mi történik távoli helyeken, amikhez a játékosoknak semmi kapcsolódása (mondjuk, a távoli Qill kontinensen megdől a Racsuda Királyság, és elfoglalja a Timtomtán Birodalom), az persze biztos jó, de mesélői pasziánsz. A játékot nem mozgatja elő.

2. Sok hivatalos szettingben különböző helyszínek éppen megvannak írva az érdekes idők pereméig. Most van eldőlőben a trónviszály, most van kialakulóban a lázadás, stb. A mesélő persze egy idő után eldöntheti ezeket az állapotokat úgy is, hogy a játékosok nem mennek arra. De akkor nem csak, hogy pasziánszol, de még egy potenciális, jövőbeni, érdekes kalandhelyzetet is felszámol és a helyére tesz egy unalmasabb helyzetet.

3. Ettől még a döglött, passzív, statikus világ érzete uncsibb tud lenni. Játékosként érdekes, ha azt érzed, hogy változnak a dolgok.
Erre egyébként nem tényleges változásokra van szükség, csak a dinamika látszatára. Ha a karakterek időnként híreket kapnak róla, hogy véletlenszerű más tájain a világnak történik valami, az tökéletes. (Lehet ez sima kocsmai pletyka, utazó kereskedők beszámolója, vándor bárd sztorija; vagy mégjobb: egy titokzatos racsuda menekült érkezése a messzi idegen földekről).
Esetleg a játékosok rácsatlakoznak az ügyre. Ha más okból arra járnak, már hallottak róla, mi folyik ott, nem a semmiből jön elő.
4. Ha a játékosok hallanak eseményekről, de nagyon sokáig nem foglalkoznak velük, akkor persze az eseményeknek idővel el kell dőlnie. Megint lehet róla random híreket hallani, vagy simán ha jóval később mégis arra járnak, a már kialakult új helyzetben találják magukat.
5. De az, hogy minden ország belső történelmét folyamatosan könyveljem, tök fölösleges admin. Egy-két világhíradó-esemény bőven elég hébe-hóba, még hosszabb léptékű kampányoknál is. A világ többi része Srödinger-stázisban maradhat, amíg nincs rá szükségem.



Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 599 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.18, 00:59

Szerintem a statikus kampányvilágok, ahol semi lényeges nem történik a karakterek jelenléte nélkül és minden fontos esemény bevárja őket, azért rosszak, mert csökkentik az értelmes döntések számát.

 

A hagyományos szerepjátékok (ugyanúgy, ahogy pl. a társasjátékok vagy a miniatúrás hadijátékok) alapjában véve arról szólnak, hogy a játékosok döntéseket hoznak. Minél több az értelmes döntés, annál jobb a játék (persze ezzel is lehet túlzásba esni).

Mitől ÉRTELMES egy döntés? Két dologtól:

  1. A játékosok rendelkeznek valamilyen kontextussal, vagyis van lehetőségük legalább részleges képet alkotni arról, hogy egy adott helyzetben melyik döntésnek milyen következményei lehetnek. (Példa: Morpheus felkínálja a két színes pirulát Neónak a Mátrixban, és elmondja hozzá a szöveget, amit most nem másolok ide. A szöveg alapján Neónak van VALAMENNYI fogalma arról, hogy melyik pirulának mi a hatása. Ha Morpheus azzal kínálná a pirulákat, hogy "Kapd be az egyiket és valami lesz, de nem mondom meg, hogy mi", akkor Neónak semmilyen kontextusa nem lenne – ez így nem értelmes döntés.)

  2. A döntések közt nincs olyan, ami minden szempontból és egyértelműen jobb vagy rosszabb a többinél. (Példa: igazmondó varázslat hatása alatt a dungeon egyik lakója elárulja, hogy a jobboldali ajtó mögött aranykincs, a baloldali ajtó mögött egy kincs nélküli szörnyeteg rejtőzik. Ez nem értelmes döntés, mert a jobboldali ajtó EGYÉRTELMŰEN jobb választás.

Na most, mi köze ennek a statikus világhoz? Egy dinamikus világban, ahol az események a maguk logikája szerint követik egymást függetlenül attól, hogy a karakterek épp ott vannak-e vagy sem, a csapat rendszeresen néz szembe olyan helyzettel, ahol több lehetséges dologból nem lehet mindent megcsinálni egymás után, mert egyszerűen nincs rá idő. Ilyenkor ha ténylegesen dönteniük kell, hogy melyik lehetőségeknek mennek utána, az értelmes döntés, mert egyik sem egyértelműen jobb vagy rosszabb a többinél, és (remélhetőleg) van elég kontextusuk a döntéshez. Ha a játékosok tudják, hogy mindenre végtelen idejük van, mert soha semmiről nem késnek le, akkor van egy olyan döntési lehetőség, ami egyértelműen jobb minden másnál: "Menjünk utána MINDEGYIK lehetőségnek egymás után, hiszen mindegyik meg fog várni." Ez pedig már nem értelmes döntés, tehát rosszabb lesz tőle a játék.

 

Vegyük példának a pár hozzászólással fentebb említett világvégét, kicsit kiszínezve: fél év van hátra, utána a Vörös Csillagok együttállásakor Morx főkultista végrehajtja a rituálét, ami megidézi a világpusztító Szuttyogányt. Tegyük fel, hogy a kalandorok több olyan lehetőségről is tudnak, ami segíthet ezt megakadályozni. Megpróbálhatják felkutatni Siegfried Sammel legendás elveszett kardját, ami a Legendák Korában egyszer már meghátrálásra késztette a Szuttyogányt, hátha most is le lehet győzni. Megpróbálhatják megtalálni és bejárni a Fekete Templomot, ahol Morx megtanulta a rituálét, hátha ott kiderül, hogyan lehet megakadályozni. Elindulhatnak megkeresni a Kilenc Bölcs Mestert, akik a mágia legfőbb tudói, hátha ők ismerik a rituálé gyenge pontját. Megpróbálhatják megtalálni a Mennyei Istenek Udvarát, hátha az Istenek elmozdítják a Vörös Csillagok egyikét, hogy az együttállás ne valósuljon meg. Megpróbálhatják megkeresni Morx fiatalon meghalt szerelmét, Isaura Belladonnát, hátha Isaura lelke el tudja téríteni Morxot gonosz tervétől.

 

Ez jó sok lehetőség, de esély sincs mindegyiknek utánamenni fél év alatt. A játékosoknak az eddig megszerzett kontextus alapján dönteniük kell, hogy melyik mondjuk 2-3 lehetőségnek mennek utána az adott időn belül; később pedig sokszor szembesülnek további döntéskényszerrel: ha egy lehetőség nehezebbnek, időigényesebbnek tűnik, mint gondolták, akkor tartsanak ki mellette "mert már részben megoldottuk", vagy adják fel és menjenek egy másik után (elfogadva, hogy az eddigi időt eredmény nélkül bukták). Csupa olyan döntés, ahol van kontextus és ahol egyik lehetőség sem egyértelműen jobb, mint a másik – tehát csupa értelmes döntés.

 

Ezzel szemben a statikus világban a csapatnak semmi oka nincs arra, hogy ne menjen utána MINDEGYIK lehetőségnek, hiszen a világvége úgysem fél év múlva lesz, hanem majd akkor, amikor ŐK úgy döntenek, hogy eléggé felkészültek, és elindulnak Morx szentélyébe. Ez pedig teljesen megfosztja a kampányt a dráma, a feszültség, a döntések, és általában az élvezetes játék nagy részétől.

 

Na ezért rossz a statikus világ.

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]