Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD mesélők


  • Válasz írásához lépj be
4767 hozzászólás érkezett eddig

morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 227 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.13, 16:04

kukac: Van a szónak más jelentése is.

A KéMnek pedig szerintem van köze a saját világához (értendő: az alap setting ami a könyvben van ismertetve). 

 

turin:

 

Alapjáraton nem látom a sok támogatást a problémák megoldására, se a rengeteg különböző lehetséges kimenetelt. A döntések tipikusan eléggé binárisak. Ahhoz hogy ne érezzem csőkalandnak például illene pár alternatív (ami nem az, hogy valakit békén hagyunk/nem foglalkozunk vele) "támogatott" befejezés is, nem csak a főszál esetében hanem minden más küldetésnél. Ebben viszont lehet hogy csak simán nem értünk egyet.

 

Én nem emlékszem komoly forshadowingra a dungeon előtt, vagy arra hogy erős jelek utaltak volna arra bent, hogy itt valami minden eddig (a sárkányt leszámítva) lénynél hatalmasabb dolog lakozik/ura a helynek. Ha mégis volt ilyen, akkor mea culpa.

 

Azt mondjuk szeretném leszögezni hogy nem baj az, hogy egy ilyen kaland eléggé kötött mert az megfelel a célcsoportnak.



kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 723 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
2    3                              

Kelt 2018.12.13, 11:26

A KéM példát nem értem, én sose mesélnék ilyen kötött kalandot KéM-ben, nem érzem úgy hogy annyira illene a világ hangulatához a kvázi csőkaland. De nincs olyan sok tapasztalatom vele, szóval lehet nincs igazam.


Azt félretéve, hogy a KéM-nek mi köze van a világhoz, mi az a kvázi csőkaland?

 

kvázi (melléknév)
Annak látszó (személy, dolog), amiről szó van, de lényegében mégsem az.

 

 

Csőkalandnak látszó kaland, ami valójában nem csőkaland?



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.13, 10:26

Nem erre a kalandra mondanám, hogy csőkaland. Azért, mert a főszál viszonylag egyenes vonalon halad, elég szabad kezet kapnak a játékosok akár az ügyeik intézésére, akár a bejárható helyszíneket illetően is. 

A koponyára egyébként, ha jól emlékszem, konkrét magyarázat szerepel a kaland szövegében.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 227 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.12, 17:06

Ezen a ponton úgy érzem hogy igen mások az elvárásaink ezzel a kalanddal kapcsolatban, illetve könnyen megeshet hogy máshogy is látjuk magát a kalandot, ezért szerintem célravezető ha a saját nézetem megfogalmazásával kezdek.

 

Ez egy kezdő mesélőknek és játékosoknak írt kaland, egy egyszerű narratív struktúrával, egyértelműen egy "vágányra" tervezve, alapvetően nem elvárva se ravasz megoldásokat se komoly improvizációt.

Van benne pár mellékküldetés mint kuriózum, de azért eléggé "célra tartja" a játékosokat. Egy egyszerű nem túl kreatív de használható erősen irányított kaland, nincs benne komoly vadonban kószálás, intrika vagy nyomozás ellenben sok a harc. Ezen kívül van pár opcionális kalandszál, ha mesélő építeni akar rá a későbbiekben, ellenben ezek közül egy sem olyan amiknek vezetniük kell valahová, nem szükséges előre dolgozni vele. Főleg improvizációra nem érdemes építeni egy ilyen kaland esetén, van elég baja a mesélőnek anélkül is.

 

Ezek alapján:

 

Alu:

 

A legtöbb opcionális harc ezen kívül egy-egy szál része volt, ezzel se lenne bajom hasonló esetben. Ellenben egy kvázi csőkalandban aminek van egy felépített tetőpontja elég furcsán hat egy olyan lény akinek nincs sok szerepe a kalandban és még utalás sincs nagyon rá. 

 

Bulldy:

 

Igazat megvallva szerintem egy kezdő mesélőnek, főleg ha direkt egy előre megírt kalandot választott, nem feltétlenül jó hogyha logikus magyarázatot kéne találnia oda nem illő dolgokra, magától kelljen már most történetszálakat kitalálnia.

 

A KéM példát nem értem, én sose mesélnék ilyen kötött kalandot KéM-ben, nem érzem úgy hogy annyira illene a világ hangulatához a kvázi csőkaland. De nincs olyan sok tapasztalatom vele, szóval lehet nincs igazam.

 

Galu:

 

1. 

 

Ezzel így teljes mértékben egyet is értenék, csak szerintem egy kezdő csapat és egy kezdő mesélő esetén az impróra (vagy a varázslatok okos használatára) nem érdemes építeni. 

 

Az említett kalandot nem ismerem, de jól sejtem hogy erre azért lehet gyanakodni, illetve több úton kideríteni nem csak frontális támadással?

 

2.

 

Ebbe a kalandba "gyárilag" bele van építve pár adventure hook, amik elég könnyen használhatóak. Teljesen random dolgokra ezeken felül szerintem nincs szükség, hogy minél egyszerűbb legyen a mesélő dolga. Szerintem egy ilyen kalandot ideális esetben nagyjából különösebb gondolkodás nélkül le kell tudni mesélni, hiszen teljesen tapasztalatlan emberek számára írták.

 

 

 

 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4445 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.12, 11:21

Ez nem egy rossz érv, ha valódi build up lett volna, vagy valami hasonló. Nekem nem igazán jött le az "ősi szörnyek rejtőznek lent akikhez képest még az egész mini-kampány főgonosza is nagyon gyenge" érzés.


Ezzel kapcsolatban Bulldyval és Aluval értek egyet.

1. Nem szükséges egy erős ellenfél előtt egy "buildup".
Játék közben szükség van a váratlan helyzetekre, nem jó, ha mindenre lehet készülni. Így nyernek értelmet az elhasználódó varázstárgyak, az egyébként hasztalan divination varázslatok, stb.
Nem annyira szeretem Raggi kalandjait, de az ingyenes "Better than any man" szerintem nagyon jó modul. Az ellenfelek falusi asszonyok, akik varázserőt (első szintű magic user) kaptak egy varázslat miatt, de
Spoiler



2. furcsa vagy oda nem illő dolgokra szükség van.
Ezeket könnyebb továbbgondolni, mintha csak a sablonos dolgokból kellene továbbépíteni egy új kalandot.
Mit csinál ott a két amazon? Kalandozók, hadifoglyok vagy a gonosz szolgái? Akármit találsz ki, ha felmerül ez a kérdés, valószínűleg könnyebb belőle építkezni, mintha csontvázak lettek volna a helyükön.

Módosította galu22: 2018.12.12, 11:22


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6319 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.12, 11:05

Bulldy: fejetlen lovas sztori :) ? Természetesen örömmel hallgatnám én is :)


Ez nincs elfelejtve, tegnap megfuttattam a kaland felnőtt verzióját élesben. ( TPK :P )

A téli szünet alatt összeírom egy két oldalas vázlatba a modult.

Bulldy

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6319 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.12, 09:05

Amikor kezdő mesélő vagy - ami LMoP egyik célközönsége - akkor nem akadsz fel ilyeneken. Örülsz, ha a kezedbe kapsz egy alapvetően átgondolt történetet, kidolgozott labirintus(ok)al, kiszámolt statisztikákkal rendelkező ellenfelekkel. Mikor én kezdtem még ilyen se volt, örültem a MAGUS szabálykönyvnek és mivel Dreonnar Küldetését komplexnek éreztem (!), így csináltam egy "modult", ami annyi volt, hogy egy házban volt 8 szoba, 4 a földszinten, 4 az emeleten. Ebből 6-ban volt kincs, 1-ben semmi, 1-ben kincs. :D

Ha meg már rutinos vagy, akkor az ilyen kis apró, oda nem illőnek tűnő apróságokból csinálsz új kalandokat, sztoriszálakat. Vagy csak a magadtól hozzáköltött magyarázó történettel szinesíted a világot.

elGabor írta a KéM mesélői részében, hogy igazából az a mesélői kunszt, ha a kidobott, össze nem illő dolgokat helyben érdekessé tudod tenni. (Valami ilyesmi volt a példa, hogy "Mit keres 3 amazon, 2 penészkutya és 8 csüngős rettenet Antrax kriptájában?")

Nekem a mesélés pont attól szép, hogy az eredetileg nem megmondott dolgok köré én körítek valamit, ágyazom a világba és hagyom, hogy a játékosok felfedezzék.

Bulldy

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1670 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.12, 07:06

Én alapvetően nem érzem design hibának, hogy a főszálról letévedve csúnyább - opcionális - harcokba is bele lehet futni, sőt.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 227 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.12, 01:05

 

Számomra szintúgy hibának tűnik hogy a flameskull egyedül erősebb mint az főgonosz+csatlósok.


Én nem látom hibának azt, hogy egy ősi dungeon-ben, ahová az aktuális főboss és bandája bevette magát, nála jóval erősebb régi őrző lények is jelen vannak.

 

 

Ez nem egy rossz érv, ha valódi build up lett volna, vagy valami hasonló. Nekem nem igazán jött le az "ősi szörnyek rejtőznek lent akikhez képest még az egész mini-kampány főgonosza is nagyon gyenge" érzés.

 

Viszont a dark elf úr kapott ebből rendesen. Ehhez képest elég satnya egy harc. Ő nem egy aktuális ellenfél hanem -az- ellenfél a kampányban. Szerintem alapvető hiba háttér nélküli, nála sokkal erősebb lények beillesztése az "utolsó pillanatban".

 

De kíváncsi vagyok arra hogy ezt Te hogy látod. 



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.11, 10:34

Számomra szintúgy hibának tűnik hogy a flameskull egyedül erősebb mint az főgonosz+csatlósok.


Én nem látom hibának azt, hogy egy ősi dungeon-ben, ahová az aktuális főboss és bandája bevette magát, nála jóval erősebb régi őrző lények is jelen vannak.

morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 227 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.07, 00:54

 

 

 

 

Nekem mindig is riasztóan alacsonynak tűnt az 5E karakterek hp-ja. Pár rossz dobás player részről és pár ügyesebb dobás a mesélő oldaláról (akár támadás akár pl. magic missile sebzés) és game over :( .

  :wow:

Egy régi 5E próbajáték során két 1. szintű karaktert (wizard és ranger) gyakorlatilag lemészárolt egy magányos farkas...

A Lost mine of Phandelver kalandban egy Level 5. karakterrel (átlagolt hp), 1 hp-val kúszva menekültem 2(?) bekapott seb után :( .

Ahogy a playert ismerem, max az esetleges NPC társát fogja vinni a harcba, más csatlós/segítő szinte teljesen kizárt :) .

 

Tetszik ez a varázslós/kultistás vonal, de elsőre lehet, hogy mégiscsak egy egyszerűbb(?) sztorit próbálok :pajzs: . Nagyon húzok a werewolf irányába. Amolyan Sleepy Hollow féle, ködös, nyomasztó, paranoid falucska.

 

 

Nálunk a LoP-ban, egy level 5 wizard a "főbosst" kettő kör alatt elintézte, a többiek meg feltakarították a maradékot. Mivel a party megtalálta az egyesen utat az úriemberhez, kb. full tűzerővel álltak neki a harcnak. Csalódás szinten volt könnyű a dolog számunkra.

 

Ami gáz volt az a goblinos első dungeon. Ott hatalmas szerencsével úszta csak meg a TPK-t a parti, meg jó tervezéssel persze.

 

 

Lvl5-ön már pite az ellenfél, kb. 3-4. szinten kell odaérni, ill. nem a főboss a legkeményebb, hanem a koponya és az élőhalottjai.
A goblinos az tényleg húzós az elején, kb. mindenki megszenvedi, mert kevés a HP és kevés a képesség/varázslat..
 

 

 

Őszintén, amennyire gyengus volt 3-4 szinten is megette volna a parti.

 

Szerintem elég nagy dizján hiba az, hogy -egyből- első harc lehet a boss. Én biztosan beszórtam volna valami elé, mert ez még harmadik negyedik szinten és édeskevés volt.

 

Számomra szintúgy hibának tűnik hogy a flameskull egyedül erősebb mint az főgonosz+csatlósok. 



theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 180 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.12.05, 19:24

 

 

 

Nekem mindig is riasztóan alacsonynak tűnt az 5E karakterek hp-ja. Pár rossz dobás player részről és pár ügyesebb dobás a mesélő oldaláról (akár támadás akár pl. magic missile sebzés) és game over :( .

  :wow:

Egy régi 5E próbajáték során két 1. szintű karaktert (wizard és ranger) gyakorlatilag lemészárolt egy magányos farkas...

A Lost mine of Phandelver kalandban egy Level 5. karakterrel (átlagolt hp), 1 hp-val kúszva menekültem 2(?) bekapott seb után :( .

Ahogy a playert ismerem, max az esetleges NPC társát fogja vinni a harcba, más csatlós/segítő szinte teljesen kizárt :) .

 

Tetszik ez a varázslós/kultistás vonal, de elsőre lehet, hogy mégiscsak egy egyszerűbb(?) sztorit próbálok :pajzs: . Nagyon húzok a werewolf irányába. Amolyan Sleepy Hollow féle, ködös, nyomasztó, paranoid falucska.

 

 

Nálunk a LoP-ban, egy level 5 wizard a "főbosst" kettő kör alatt elintézte, a többiek meg feltakarították a maradékot. Mivel a party megtalálta az egyesen utat az úriemberhez, kb. full tűzerővel álltak neki a harcnak. Csalódás szinten volt könnyű a dolog számunkra.

 

Ami gáz volt az a goblinos első dungeon. Ott hatalmas szerencsével úszta csak meg a TPK-t a parti, meg jó tervezéssel persze.

 

 

Lvl5-ön már pite az ellenfél, kb. 3-4. szinten kell odaérni, ill. nem a főboss a legkeményebb, hanem a koponya és az élőhalottjai.
A goblinos az tényleg húzós az elején, kb. mindenki megszenvedi, mert kevés a HP és kevés a képesség/varázslat..
 



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 227 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.11.29, 19:18

 

 

Nekem mindig is riasztóan alacsonynak tűnt az 5E karakterek hp-ja. Pár rossz dobás player részről és pár ügyesebb dobás a mesélő oldaláról (akár támadás akár pl. magic missile sebzés) és game over :( .

  :wow:

Egy régi 5E próbajáték során két 1. szintű karaktert (wizard és ranger) gyakorlatilag lemészárolt egy magányos farkas...

A Lost mine of Phandelver kalandban egy Level 5. karakterrel (átlagolt hp), 1 hp-val kúszva menekültem 2(?) bekapott seb után :( .

Ahogy a playert ismerem, max az esetleges NPC társát fogja vinni a harcba, más csatlós/segítő szinte teljesen kizárt :) .

 

Tetszik ez a varázslós/kultistás vonal, de elsőre lehet, hogy mégiscsak egy egyszerűbb(?) sztorit próbálok :pajzs: . Nagyon húzok a werewolf irányába. Amolyan Sleepy Hollow féle, ködös, nyomasztó, paranoid falucska.

 

 

Nálunk a LoP-ban, egy level 5 wizard a "főbosst" kettő kör alatt elintézte, a többiek meg feltakarították a maradékot. Mivel a party megtalálta az egyesen utat az úriemberhez, kb. full tűzerővel álltak neki a harcnak. Csalódás szinten volt könnyű a dolog számunkra.

 

Ami gáz volt az a goblinos első dungeon. Ott hatalmas szerencsével úszta csak meg a TPK-t a parti, meg jó tervezéssel persze.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4445 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.11.29, 19:00

Bulldy: fejetlen lovas sztori :) ? Természetesen örömmel hallgatnám én is :) .

galu22: :leborul: :) . Kezdő kaland 101 :D ? Ez a listás felépítés nagyon tetszik, azt hiszem délután keresgélek Dyson oldalán egy apróbb dungeont vagy romot :) .
A miértre és hogyanra így akadt pár ötletem, ami után esetleg ott marad és más ellenféllel (így akkor a werewolf lenne a második) lehet is akár folytatni :).

 

 

Szerintem az lenne a lényeg az első alkalommal, hogy kipróbáljátok a szabályokat élesben, és minél találkozzon pár elemmel. (interakció npc-vel, fejtörő, harc, stb.)

Utána át tudjátok beszélni, hogy ért-e mindent, és hogy melyik rész tetszett neki a legjobban. Kis segítség a második meséhez.

 

 

+2, ami kimaradt az előző felszorolásból:

- legyen legalább egy üres szoba

- legyen egy varázstárgynak tűnő átkozott tárgy, csak hogy lássátok van ilyen is. (remove curse ingyen hook a következő kalandhoz :D) Mondjuk akkor már célszerű, ha valami haszna is van, és az átok ellenére néha hasznos a használata.



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5543 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.11.27, 08:48

Bulldy: fejetlen lovas sztori :) ? Természetesen örömmel hallgatnám én is :) .

galu22: :leborul: :) . Kezdő kaland 101 :D ? Ez a listás felépítés nagyon tetszik, azt hiszem délután keresgélek Dyson oldalán egy apróbb dungeont vagy romot :) .
A miértre és hogyanra így akadt pár ötletem, ami után esetleg ott marad és más ellenféllel (így akkor a werewolf lenne a második) lehet is akár folytatni :).



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4445 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.11.26, 18:52

Egy régi 5E próbajáték során két 1. szintű karaktert (wizard és ranger) gyakorlatilag lemészárolt egy magányos farkas...
A Lost mine of Phandelver kalandban egy Level 5. karakterrel (átlagolt hp), 1 hp-val kúszva menekültem 2(?) bekapott seb után :( .
Ahogy a playert ismerem, max az esetleges NPC társát fogja vinni a harcba, más csatlós/segítő szinte teljesen kizárt :) .


5E tapasztalatom nincs túl sok, de nálam a viszonyítási alap a Kazamaták és Kompániák tolvaj HP-ja. (1d4)

 

Tetszik ez a varázslós/kultistás vonal, de elsőre lehet, hogy mégiscsak egy egyszerűbb(?) sztorit próbálok :pajzs: . Nagyon húzok a werewolf irányába. Amolyan Sleepy Hollow féle, ködös, nyomasztó, paranoid falucska.


Szerintem első játékra felesleges nagyon kifinomult modult írni. A saját tapasztalatom az, hogy az első játékok alatt mindig bőven elegendő az, hogy bármit megtehet egy karakter. Egyébként sok újonc a rossz kliséket sem ismeri még (pl. csuklyás megbízó a kocsmában).


Amit szerintem érdemes csinálni:
- csinálj egy egyszerű, 6-8 szobás minikazamatát
- találj ki egy indokot, ami miatt oda le kellene menni (pl. a farkas elrabolta a Piroskát, a boszorkány elhagyott barlangjában lehet van ellenszer a járványra, stb.)
- a feladat elfogadása, és a dungeonhoz vezető úton mindenféle dobástípusból (képességpróba, ellendobás, mentődobás) legyen egy-egy. Tudtok gyakorolni egy kört, még mielőtt komolyra fordulna a helyzet. Akár meg is állhattok utána, hogy ez a dobás azért más, mint a többi, mert...
- az úton ajánlj fel neki egy egyszerű helyzetet, ahol valami döntést kell hoznia. Itt csak az a lényeg, hogy megmutasd, rajta múlik mit csinál. (keresni kell valakit, aki elvezeti a csatornához, virraszt éjjel az erdőben, vagy alszik, stb)
- a kazamata előtt találkozhatna valami intelligens töltelékellenféllel. Manó, erdei rabló, ilyesmi. Legyenek ketten-hárman, és próbálkozzanak valami egyszerűbb taktikával. (nem támad, hanem vár amíg lefekszik aludni a JK; az egyik támad, a másik segítségért szalad) Itt az lenne a lényeg, hogy megmutasd nem az van, mint Warcraftban, hogy észrevesz-odaszalad-leütöd

a kazamatába tegyél:
- egy rejtekajtóval elválasztott szobát
- egy nyomot ami a következő kalandra mutat (opcionálisan hármat, ami három különböző kalandra mutat :))
- egy érdekesebb, nem feltétlenül erősebb ellenfelet (Mágus: próbáltál meg varázsfegyver/áldás nélkül megölni egy nyomi zombit? Nem lehetséges, de nemigen tud kárt tenni benned. Be kell zárni valahova :))
- egy szobába egy nyomot, ami az ellenfél gyengéjét vagy erősségét fedi fel (klasszikus példa a baziliszkusz/medusa környékén létrejött szoborkert)
- egy egyszerűbb csapdát
- egy zárt ládát
- valami fejtörőt (lehet a zár kulcsa, utalás a titkos ajtóra, stb.)
- valami jutalmat
- hangulati elemeket, amik a választott gonoszra utalnak. (szektások esetén lehet pl. egy idézőkörben tartott démon vagy ifrit, aki össze-vissza hazudozik, hogy engedje ki a JK :))


Lesz így:
- egy jelenet a megbízóval
(- talán egy jelenet bevásárlás)
- odajutás és egy probléma
- egy egyszerűbb harc
- csapda + felkészülés a harcra
(- opcionálisan titkosajtó és a mögötte lévő értelmezése)
- ha hamar végeztek, akkor meséld le a hazajutást is

Ez szerintem elég lesz elsőre. A kazamatában talált nyom vezessen el ahhoz a főgonoszhoz, akit végülis választottál.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7849 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.11.26, 15:54

Én amúgy mindenszentek után a fejetlen lovast meséltem le a lányomnak és a barátnőjének. Mivel 10 év körüliek, így nem vettem túl komplexre, le is ment 3-4 óra alatt. Ha érdekel leírhatom nagy vonalakban.

 

Engem érdekelne.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6319 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.11.26, 14:24

Ha a játékos(ok)ban nincs meg a taktikázás képessége, akkor valóban lehet komoly szívás. Ha csak 2 karakter van, akkor érdemes azért vigyázni.

Én adnék a játékosnak egy Battlemaster harcost, azzal szépen el lehet karistolni. NJK-nak megy egy lore vagy valor bárdot, akinek adnék egy crossbow expert képességet meg egy kézi számszeríjat, így ha lőni kell, körönként kétszer teheti meg (CE képesség miatt ha támad, akkor bónusz akcióból is támadhat kézi szíjal). De oszthat bárdi inspirációt vagy gyógyíthat (healing word-el bónusz akcióból), ha arra van szükség. Aránylag jól megfoghat egy közelharcost Vicious Mockery -vel, vagy betámadhat Dissonant Whispers-el.

A vérfarkas jó lehet, bár én a sebzését csökkenteném (harapást d6+2 -re, karmolást d4+2 -re), az immunitását meg ellenállásra cserélném - hacsak nem tervezed, hogy talál a karakter ezüstözött vagy varázsfegyvert.

A Phandelver-t nem ismerem, annyit hallottam róla, hogy kezdő modulhoz képest elég gyilkos, főleg, hogy elviekben csak a Basic kasztjai vannak hozzá (és azért a champion fighter nem a legtáposabb kaszt, na...). A goblin amúgy is egy rohadék dög 5E-ben, nem az a tucatjával hulló típus, főleg ha van helye manőverezni.

Az első szintű karakterek szerintem a kezdő max HP ellenére talán halandóbbak, mint AD&D-ben, bár ez lehet, hogy csak a táposabb szörnyek miatt van.

Én amúgy mindenszentek után a fejetlen lovast meséltem le a lányomnak és a barátnőjének. Mivel 10 év körüliek, így nem vettem túl komplexre, le is ment 3-4 óra alatt. Ha érdekel leírhatom nagy vonalakban.

Bulldy

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5543 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.11.26, 13:47

 

Nekem mindig is riasztóan alacsonynak tűnt az 5E karakterek hp-ja. Pár rossz dobás player részről és pár ügyesebb dobás a mesélő oldaláról (akár támadás akár pl. magic missile sebzés) és game over :( .

  :wow:

Egy régi 5E próbajáték során két 1. szintű karaktert (wizard és ranger) gyakorlatilag lemészárolt egy magányos farkas...

A Lost mine of Phandelver kalandban egy Level 5. karakterrel (átlagolt hp), 1 hp-val kúszva menekültem 2(?) bekapott seb után :( .

Ahogy a playert ismerem, max az esetleges NPC társát fogja vinni a harcba, más csatlós/segítő szinte teljesen kizárt :) .

 

Tetszik ez a varázslós/kultistás vonal, de elsőre lehet, hogy mégiscsak egy egyszerűbb(?) sztorit próbálok :pajzs: . Nagyon húzok a werewolf irányába. Amolyan Sleepy Hollow féle, ködös, nyomasztó, paranoid falucska.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 227 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.11.24, 00:41

Áthoztam ide...

 

Most olvastam a Fekete Sereget, úgyhogy: gonosz varázsló (vagy egy csapat kultista), aki tetemeket vásárol, és ezeket használja idézőkapu építésére egy komor erőd mélyén :)

D&D encounter építő skillem zéró :) . Klasszikus 1vs1 "leszámolás a sötét laboratóriumban" az egészségesebb, vagy ha esetleg van mellette pár töltelék ellenfél is? 4E minion szabályt esetleg be lehet vetni ilyenkor - főleg ha nincs mellette senki?
Nekem mindig is riasztóan alacsonynak tűnt az 5E karakterek hp-ja. Pár rossz dobás player részről és pár ügyesebb dobás a mesélő oldaláról (akár támadás akár pl. magic missile sebzés) és game over :( .

 

1. Töltelék ellenfelek estén ne a CR-t nézd, nem nagyon jó a rendszer. Ha van MM és nem érted a dolgokat, csak kerüld el a Trogot, és nagy baj nem lesz. Fontos megjegyezni hogy a sok kicsi ellenfél egyébként érdekesebb mint egy nagy, főleg a kábító spellek miatt. Közepes szinten egy nem "minden immunins" lényt ha egyedül van egy rafkós parti megszívathat. 

 

2. Hát, nem tudom hogyan. Fixen kapnak egy átlag feletti HD dobásnak megfelelő HPt + Con módosító minden szinten, heal azonnal felállít harc közben is nulla HPról (A RAW szerint, sokan ezt háziszabályozzák), halál csak akkor történik ha egyetlen csapás negatív max HP-ra visz/elég mentőt elrontasz. Szerintem már harmadik szinten nagyon nem veszélyes a dolog. Egyesen mondjuk igen, de korábbi DnD kiadásokban ez nem volt jobb, sőt. 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]