Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD mesélők


  • Válasz írásához lépj be
4785 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.31, 08:58

Ha engem kérdezel, én személy szerintnem is így közelíteném meg a kérdést. Szerintem egyáltalán nem számít, hogy a karakerek a kampány egy adott pontján X vagy X+1 játékülés alatt lépnek a következő szintre. Komolyan, miért is számítana? Nem tökmindegy?



Ebben egyébként igazad van, de most van egy félig kész, egyszer tesztelt modulom, amit kivételesen szeretnék befejezni, ahhoz kellene.

Egyébként mostanában olvastam pár egész jó modult, amik tényleg elég menők, viszont az író úgy tűnik egyáltalán nem vette figyelembe, hogy ha nem tesz ki kincset, akkor nem lesz XP sem.

Saját mesében egyébként másért is szoktam XP-t adni. Harcért pl. 100XP/HD nagyjából bevált, de beszámítom kincsnek a vérdíjakat is.


Szerintem jó arány, ha az összes megtalálható kincs 40%-a egyszerűen összeszedhető (tucatellenfeleknél, vagy ha van valamilyen célja a kalandnak a kincsszerzésen kívül, akkor az ehhez kapcsolódó kihívások teljesítése során/kaland végi jutalomként), kb. 30% már macerásabb (el van rejtve, olyan ellenfelek őrzik, amikkel kockázatos kikezdeni/trükközni kell, esetleg csapda védi), 20% kifejezetten nehezen megszerezhető (csak nagyon szerencsés, alapos vagy ötletes játékosok szedhetik össze), 10%-ot pedig közel lehetetlen összeszedni


Köszi az alapos választ!

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5154 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.31, 08:20

 

Őszintén szólva az ilyen dnd alapú játékokban lóf*ing az első szint*. Egy játék után biztos lépjenek, másodikról harmadikra már rezegjen a léc, felette pedig több alkalom.

Nézd, az egy teljesen normális és felvállaható vélemény, hogy a D&D-alapú játékokban az első szint az lófing. Viszont ha mesélőként így gondolod, akkor miért kényszeríted a játékosaidat arra, hogy akár csak egyetlen játékot is azon a szörnyű első szinten töltsenek? Miért nem mondod azt, hogy „Oké, gyerekek, nálam mindenki második szintről indul, mert szerintem csak onnantól érdekes a játék”? Senki nem tiltotta meg neked.

 

 

Tény. De egy alkalmat el lehet szöszölni vele többet nem érdemes - erre céloztam. Anno SW d20ban 3.ról indult a parti mert ott pl a sugárfegyverek 3d6/3d8 sebzése az alatt túl végzetes lett volna.
 



Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 579 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.31, 02:13

 

Annyit, hogy ne lépjenek szintet egyetlen játékülés után.


Miért ne?

Ha nem egy kupacban találják a kincset, hanem meg kell érte dolgozni és egy része el is van rejtve, akkor ha ügyesek, miért ne léphetnének szintet?

Bulldy

 


Itt egy kicsit sarkítva fogalmaztam, és feltételeztem, hogy egy kb. egy ülés alatt lejátszható kalandról van szó, vagy egy hagyományos komolyabb kazamatakúszás egyetlen üléséről (szokatlanul szerencsés fordulat nélkül). Persze, lehet olyan helyzet, amikor a kaland és a játék belső logikáján belül maradva öszejön egy ilyen gyors szintlépés - de akkor ez a fentebb említett belső logikából eredjen, ne pedig abból, hogy előre kicentiztem, mert "muszáj".


 

Te mennyit tennél ki? Amit nehezen tudok becsülni, hogy mennyi lesz amit nem találnak meg, vagy amit lenyelnek a követők. Hajlok arra, hogy a követőket ne vegyem figyelembe. Te többet teszel ki a célnál, azaz az alapos játékosokat jutalmazod az illőnél nagyobb jutalommal, vagy ugyanannyit, és a nem kellően alapos játékosok kevesebbet kapnak a tervezettnél?

 

Ha engem kérdezel, én személy szerintnem is így közelíteném meg a kérdést. Szerintem egyáltalán nem számít, hogy a karakerek a kampány egy adott pontján X vagy X+1 játékülés alatt lépnek a következő szintre. Komolyan, miért is számítana? Nem tökmindegy?

A mesélőnek az a dolga, hogy élvezetes, valódi kihívást jelentő de ugyanakkor nem igazságtalanul frusztráló kalandokat jól, a megfelelő mesélői készségekkel felvértezve találjon ki és meséljen le. Ha van (a példa kedvéért) mondjuk egy kéttucat játékból álló kampányod, amit egy-két év alatt lemesélsz, akkor kit érdekel, hogy pl. pont a hetedik játékülésen még negyedik szintű csapatnak meséltél egy negyedik szintűre belőtt kalandot, vagy már ötödik szintűnek egy ötödik szintűt? Az, hogy a kérdéses kaland, vagy éppenséggel a kampány bármelyik másik kalandja élvezetesre sikerül-e, piszkosul nem ezen múlik, hanem ezer másik tényezőn.

Tehát a kérdésedre a válaszom az, hogy egyáltalán nem foglalkoznék azzal, hogy mennyi XP-nyi kincset meg szörnyet rakjak a kalandba. Azzal foglalkoznék, hogy legyen egy kaland, ami a kérdéses csapatnak (a szintjüket is figyelembe véve) érdekes és fair; és hogy ebben mennyi és milyen szörny meg mekkora jutalom lesz, azt a kaland és a világ belső logikája határozza meg, nem pedig valami külső szabály, ami szerint muszáj pont 3 kaland után szintet lépniük, különben… mi is történik? Nem tudom, de biztos valami szörnyűség.

Kivéve persze, ha történetesen egy 3./3.5./4./Pathfinder kampányról beszélünk, de hát ebben az esetben… lesajnálómosoly.gif      :P


 

Őszintén szólva az ilyen dnd alapú játékokban lóf*ing az első szint*. Egy játék után biztos lépjenek, másodikról harmadikra már rezegjen a léc, felette pedig több alkalom.

Nézd, az egy teljesen normális és felvállaható vélemény, hogy a D&D-alapú játékokban az első szint az lófing. Viszont ha mesélőként így gondolod, akkor miért kényszeríted a játékosaidat arra, hogy akár csak egyetlen játékot is azon a szörnyű első szinten töltsenek? Miért nem mondod azt, hogy „Oké, gyerekek, nálam mindenki második szintről indul, mert szerintem csak onnantól érdekes a játék”? Senki nem tiltotta meg neked.



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5154 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.30, 18:51

 

* oké tudom lehet 0 szinten barangolni de az a stílus nekem sosem jött be. Ha van rendes szintrendeszer akkor nem arra van kitalálva h az első induló szinten kergessék a farkasokat x alkalmon át.


(OFF)az egyik kedvenc kalandom a Tower of the Stargazer, egy nagyon kemény, de fair dungeon. Többször meséltem már, talán hat alkalommal.

DCC-ben, fejenként négy darab 0.szintű karakterrel sokkal könnyebb, mint bármilyen más D&D rendszerben első szintű karakterekkel (5E is beleértve). DCC-ben 3-4 karakterhalál biztosan lesz, játékosbarátabb rendszerekben 1-3. Négy ember DCC-ben nem sok, 2-3 JK egy normális csapatban általában a fél brigád.(/OFF)

 

Igen, csak itt átváltva a szabályjogászkodásra:

- kétszer annyi célpont van, a szörnyek így több felé osztódnak

- valószínűleg (rendszert nem ismerem csak hallomásból) nincs akkora különbség egy 0. és egy 1. szintű karakter közt így ez nem annyira mérvadó.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1715 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.30, 18:14

Üdv,

 

alapvetés:

- XP aranyért, más XP forrás nincs

-1000 XP kell a második szinthez

- Az egyszerűség kedvéért a varázstárgyak nem számítanak megszerzett aranynak

- a csapattal tartó karakterek elvisznek valamennyi XP-t

- vélhetően nem is találnak meg mindent

 

 

Ti mennyi kincset tennétek egy kezdő karaktereknek írt kalandba?

1000? 4000? 10000?

 

Szerintem jó arány, ha az összes megtalálható kincs 40%-a egyszerűen összeszedhető (tucatellenfeleknél, vagy ha van valamilyen célja a kalandnak a kincsszerzésen kívül, akkor az ehhez kapcsolódó kihívások teljesítése során/kaland végi jutalomként), kb. 30% már macerásabb (el van rejtve, olyan ellenfelek őrzik, amikkel kockázatos kikezdeni/trükközni kell, esetleg csapda védi), 20% kifejezetten nehezen megszerezhető (csak nagyon szerencsés, alapos vagy ötletes játékosok szedhetik össze), 10%-ot pedig közel lehetetlen összeszedni (hacsak nincs valami nagyon jó ötlete a játékosoknak, ide majd magasabb szinten speciálisan erre gyúrt varázslatkiosztással vagy felszerelésekkel jöjjenek vissza). A szintlépéshez legyen elég a maximális megszerezhető kincsmennyiség 70-75%-a. Ez alapján összesen olyan 5-6000 aranyat raknék bele, attól függően, hogy mennyire akarok jófej lenni, illetve szeretném-e, hogy esetleg kaland közben lépjenek szintet.



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 830 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.30, 16:18

Exponenciálisan növelném az XP-arany átváltást, hogy egyre jobban inflálódjon a loot a szintlépés szempontjából. Még akkor is, ha a magasabb szintekhez amúgy is egyre több XP kellene. A belövéséhez gyártanék egy plusz táblázatot, cserébe semmilyen másik XP-táblázatra nem lesz szükség.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.30, 15:52

* oké tudom lehet 0 szinten barangolni de az a stílus nekem sosem jött be. Ha van rendes szintrendeszer akkor nem arra van kitalálva h az első induló szinten kergessék a farkasokat x alkalmon át.


(OFF)az egyik kedvenc kalandom a Tower of the Stargazer, egy nagyon kemény, de fair dungeon. Többször meséltem már, talán hat alkalommal.

DCC-ben, fejenként négy darab 0.szintű karakterrel sokkal könnyebb, mint bármilyen más D&D rendszerben első szintű karakterekkel (5E is beleértve). DCC-ben 3-4 karakterhalál biztosan lesz, játékosbarátabb rendszerekben 1-3. Négy ember DCC-ben nem sok, 2-3 JK egy normális csapatban általában a fél brigád.(/OFF)


auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5154 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.30, 15:41

 

Annyit, hogy ne lépjenek szintet egyetlen játékülés után.

 

igazából úgysem oldják meg egy játékülés alatt, az ilyen hosszabb encounter jellegű dolgokra nem szoktam odafigyelni kincs szempontból. Néha több, néha kevesebb.

 

 

Akkor tegyük fel, hogy 500XP-t akarok adni fejenként, az négy személyre 2000 arany, ha mindent megtalálnak. (varázstárgyakon kívül)

 

Te mennyit tennél ki? Amit nehezen tudok becsülni, hogy mennyi lesz amit nem találnak meg, vagy amit lenyelnek a követők. Hajlok arra, hogy a követőket ne vegyem figyelembe. Te többet teszel ki a célnál, azaz az alapos játékosokat jutalmazod az illőnél nagyobb jutalommal, vagy ugyanannyit, és a nem kellően alapos játékosok kevesebbet kapnak a tervezettnél?

 

 

Őszintén szólva az ilyen dnd alapú játékokban lóf*ing az első szint*. Egy játék után biztos lépjenek, másodikról harmadikra már rezegjen a léc, felette pedig több alkalom.

 

* oké tudom lehet 0 szinten barangolni de az a stílus nekem sosem jött be. Ha van rendes szintrendeszer akkor nem arra van kitalálva h az első induló szinten kergessék a farkasokat x alkalmon át.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.30, 12:15

Annyit, hogy ne lépjenek szintet egyetlen játékülés után.

 

igazából úgysem oldják meg egy játékülés alatt, az ilyen hosszabb encounter jellegű dolgokra nem szoktam odafigyelni kincs szempontból. Néha több, néha kevesebb.

 

 

Akkor tegyük fel, hogy 500XP-t akarok adni fejenként, az négy személyre 2000 arany, ha mindent megtalálnak. (varázstárgyakon kívül)

 

Te mennyit tennél ki? Amit nehezen tudok becsülni, hogy mennyi lesz amit nem találnak meg, vagy amit lenyelnek a követők. Hajlok arra, hogy a követőket ne vegyem figyelembe. Te többet teszel ki a célnál, azaz az alapos játékosokat jutalmazod az illőnél nagyobb jutalommal, vagy ugyanannyit, és a nem kellően alapos játékosok kevesebbet kapnak a tervezettnél?



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.30, 11:42

Annyit, hogy ne lépjenek szintet egyetlen játékülés után.


Miért ne?

Ha nem egy kupacban találják a kincset, hanem meg kell érte dolgozni és egy része el is van rejtve, akkor ha ügyesek, miért ne léphetnének szintet?

Bulldy

Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 579 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.30, 11:30

Annyit, hogy ne lépjenek szintet egyetlen játékülés után.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5154 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.30, 08:51

Üdv,

 

alapvetés:

- XP aranyért, más XP forrás nincs

-1000 XP kell a második szinthez

- Az egyszerűség kedvéért a varázstárgyak nem számítanak megszerzett aranynak

- a csapattal tartó karakterek elvisznek valamennyi XP-t

- vélhetően nem is találnak meg mindent

 

 

Ti mennyi kincset tennétek egy kezdő karaktereknek írt kalandba?

1000? 4000? 10000?

 

1500/fő mondjuk. Csapatnál az osztozkodás érdekes lehet. Illetve bepróbálkoznék olyannal h egyes tárgyakat más talál meg és nem egyértelmű az áruk elsőre.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.29, 23:07

Üdv,

 

alapvetés:

- XP aranyért, más XP forrás nincs

-1000 XP kell a második szinthez

- Az egyszerűség kedvéért a varázstárgyak nem számítanak megszerzett aranynak

- a csapattal tartó karakterek elvisznek valamennyi XP-t

- vélhetően nem is találnak meg mindent

 

 

Ti mennyi kincset tennétek egy kezdő karaktereknek írt kalandba?

1000? 4000? 10000?



theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.19, 22:34

 

Valóban nem random a koponya:

"This creature was a servant of the human wizards allied with the Phandelver dwarves and gnomes, and it continues to act on ancient instructions to prevent intruders from passing through."

 

Ami még fura volt nekem az a Wizard's Quarter meg a Forge of Spells védelme, értem, hogy ez egy katasztrófa eredményeképp alakult ki, de kicsit kiábrándít áhíó tud lenni, amikor hónapokon át mesélek egy kalandot és az áhított artifact-ot védő lényt 1 kör alatt elintézi a 4 tagú lvl4 parti. Lehetettt volna nehezíteni, de tartottam a lény random képességétől. Amit egyszer próbált használni az én mesémben, de megdobták ellene a mentőt, következő kör már nem volt. Én gyárilag valami mágikus csapdtát raktam volna bele, ami segíti a forge-ot védő monstert.

 

Mea Culpa akkor.

 

Ezt az infót egyébként kitől tudták megszerezni a játékosok/honnak tudták kitalálni és felkészülni rá, mint az igazi veszélyre?

 

Lehet elég rosszul meséltem ezt a részt, ha erre volt módszer.

 

 

Szerintem senkitől, kb. az az élmény, hogy a végén vár egy csodálatos artifact a forge of spells, de ahhoz szinte lehetetlen eljutni és komoly védelme van. Úgy van belőve, hogy egy 4 tagú lvl4 partinak legyen esélye végigvinni.
Egyébként maga a Forge of Spells sem igazán illik egy kalandozópartihoz, hiszen helyhezkötött és a hatása ha jól emlékszem 1 nap alatt elmúlik. Cserébe az őt védők folyamatos mágikus fegyverekkel lesznek felszerelve.
 



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 247 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.18, 19:24

Valóban nem random a koponya:

"This creature was a servant of the human wizards allied with the Phandelver dwarves and gnomes, and it continues to act on ancient instructions to prevent intruders from passing through."

 

Ami még fura volt nekem az a Wizard's Quarter meg a Forge of Spells védelme, értem, hogy ez egy katasztrófa eredményeképp alakult ki, de kicsit kiábrándít áhíó tud lenni, amikor hónapokon át mesélek egy kalandot és az áhított artifact-ot védő lényt 1 kör alatt elintézi a 4 tagú lvl4 parti. Lehetettt volna nehezíteni, de tartottam a lény random képességétől. Amit egyszer próbált használni az én mesémben, de megdobták ellene a mentőt, következő kör már nem volt. Én gyárilag valami mágikus csapdtát raktam volna bele, ami segíti a forge-ot védő monstert.

 

Mea Culpa akkor.

 

Ezt az infót egyébként kitől tudták megszerezni a játékosok/honnak tudták kitalálni és felkészülni rá, mint az igazi veszélyre?

 

Lehet elég rosszul meséltem ezt a részt, ha erre volt módszer.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.18, 18:39

Ha igény van "bossfight"-ra, akkor azt külön építeni kell a karakterek ismeretében. E



Még annyit, hogy ha a boss lent vár a dungeon/vár/barlang mélyén, de nem lehet róla megtudni infókat (vagy találkozni vele), akkor sokkal kevésbé hatásos, mint egy ismert alak.

Ilyen szempontból jobb ellenfél például Pai Mei (a Kill Bill öreg harcművésze), mint a barlang mélyén lévő beholder.

Ez talán a ritka alkalmak egyike, ahol a dungeon adta keretek megnehezítik a kívánt hatás elérését.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.18, 09:26

Ha igény van "bossfight"-ra, akkor azt külön építeni kell a karakterek ismeretében. Egy általános modulban vagy véletlen találkozásként jó az ilyen mentő-vagy-durván-szívsz képesség, de izgalmas harcot akarsz, akkor az van, amit Theomer is ír lentebb: véletlen TPK, mert nem adja ki a d20 vagy egy sima győzelem, ami meg az elégedettség érzését nem adja.

Ami nekem bejött, az a viszonylag kicsi, de állandó sebzés minden körben és mellette az ellenfél, aki legendary action-öket is használ. Ez utóbbiaknak nem kell nagyon durvának lenniük, elég, ha csak kap ráadás támadást vagy valami apróságot, a lényeg, hogy ne tűnjön passzívnak az ellenfél, míg öten ütik.

Sajnos az ilyen tervezésbe legalább annyi időt bele kell tenni, így én is ritkán élek vele, leginkább kalandívek végén lévő nagy csatánál.

Bulldy

theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.17, 15:58

Valóban nem random a koponya:

"This creature was a servant of the human wizards allied with the Phandelver dwarves and gnomes, and it continues to act on ancient instructions to prevent intruders from passing through."

 

Ami még fura volt nekem az a Wizard's Quarter meg a Forge of Spells védelme, értem, hogy ez egy katasztrófa eredményeképp alakult ki, de kicsit kiábrándít áhíó tud lenni, amikor hónapokon át mesélek egy kalandot és az áhított artifact-ot védő lényt 1 kör alatt elintézi a 4 tagú lvl4 parti. Lehetettt volna nehezíteni, de tartottam a lény random képességétől. Amit egyszer próbált használni az én mesémben, de megdobták ellene a mentőt, következő kör már nem volt. Én gyárilag valami mágikus csapdtát raktam volna bele, ami segíti a forge-ot védő monstert.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 247 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.13, 16:04

kukac: Van a szónak más jelentése is.

A KéMnek pedig szerintem van köze a saját világához (értendő: az alap setting ami a könyvben van ismertetve). 

 

turin:

 

Alapjáraton nem látom a sok támogatást a problémák megoldására, se a rengeteg különböző lehetséges kimenetelt. A döntések tipikusan eléggé binárisak. Ahhoz hogy ne érezzem csőkalandnak például illene pár alternatív (ami nem az, hogy valakit békén hagyunk/nem foglalkozunk vele) "támogatott" befejezés is, nem csak a főszál esetében hanem minden más küldetésnél. Ebben viszont lehet hogy csak simán nem értünk egyet.

 

Én nem emlékszem komoly forshadowingra a dungeon előtt, vagy arra hogy erős jelek utaltak volna arra bent, hogy itt valami minden eddig (a sárkányt leszámítva) lénynél hatalmasabb dolog lakozik/ura a helynek. Ha mégis volt ilyen, akkor mea culpa.

 

Azt mondjuk szeretném leszögezni hogy nem baj az, hogy egy ilyen kaland eléggé kötött mert az megfelel a célcsoportnak.



kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 755 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
  2     3                  

Kelt 2018.12.13, 11:26

A KéM példát nem értem, én sose mesélnék ilyen kötött kalandot KéM-ben, nem érzem úgy hogy annyira illene a világ hangulatához a kvázi csőkaland. De nincs olyan sok tapasztalatom vele, szóval lehet nincs igazam.


Azt félretéve, hogy a KéM-nek mi köze van a világhoz, mi az a kvázi csőkaland?

 

kvázi (melléknév)
Annak látszó (személy, dolog), amiről szó van, de lényegében mégsem az.

 

 

Csőkalandnak látszó kaland, ami valójában nem csőkaland?




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]