Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD mesélők


  • Válasz írásához lépj be
4918 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.28, 14:30

Ha nem idegenkedsz Középföldétől, a Mirkwood Campaign sem feltétlen rossz választás. Az egyes fejezetei kissé railroadszerűen vannak egymáshoz kapcsolva, de egy-egy fejezeten belül kellő szabadságot ad, és ha hozzácsapod a Rhovanion Region Guide anyagait is, akkor ki tudod tágítani a kereteit.


Fura. Középföldét mindig is elkerültem, mert olyan csapatokban játszottam és meséltem, ahol 2-3 ütős karakter mindig volt, ez agresszivitás oda nem igazán illik. A mostani csapattal viszont működne, mert elég diplomatikusak mindannyian.
Kb. ha tud beszélni, és nem támad rögtön (reakciódobás van, általában nem támad rögtön) akkor kap egy esélyt a tárgyalásra. Legutóbb például egy worggal paktáltak le, akit martaléknak szántam. A leggyakrabban használt jellemző a karizma :)

Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1326 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.28, 14:11

Ha nem idegenkedsz Középföldétől, a Mirkwood Campaign sem feltétlen rossz választás. Az egyes fejezetei kissé railroadszerűen vannak egymáshoz kapcsolva, de egy-egy fejezeten belül kellő szabadságot ad, és ha hozzácsapod a Rhovanion Region Guide anyagait is, akkor ki tudod tágítani a kereteit.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.28, 11:25

A 3E-hez volt egy nem túl szorosan összetartozó modul sorozat: https://rpggeek.com/rpgseries/2477/sunless-citadel-adventure-path

A Sunless Citadel és a Forge of Fury megjelent 5E alá is, de a többi nem.

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.28, 10:39

kifutottam az időből.

 

Még a Shadows over Bögenhafen/Death on the Reik jutott eszembe, mint kész kampány. Utóbbival nagyon megszenvedtem amíg átláttam, de mesélni már könnyű volt, és mind a kétszer jól sikerült a kampány.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.28, 10:27

Sziasztok, újra én. (kicsit úgy érzem a saját céljaimra sajátítom ki a fórumot :D)

 

 

(chomy mewe kérdése alapján, de nem teljesen ugyanarra van szükségünk)

Tudtok ajánlani kész kampányt?

 

 

mit szeretnék:

- ne legyen kidolgozatlan hexcrawl, amit nekem kell feltölteni kalandokkal (hexcrawl chronicles, blackmarsh)

- ne kelljen sokat dolgozni a meglévő hibákon

- ne legyen túl hosszú, legyen esélyem átlátni. Erre példa: a VAult of Larin Karr jó, mert kell bele időt feccölni, de kb. 100 oldal, jegyzeteléssel átlátható. A Secret of Saltmarsh hét összetartozó, de külön mesélhető kaland. Egyesével 20-30 oldalasak, azért azt fel tudom dolgozni egy hét alatt, hiába 200+ oldal az egész.

- ne legyen végtelen megadungeon (bár max. 30-40 szobás dungeon-t tartalmazhat)

- legyen lehetőség diplomáciára

 

 

 

Néhány példa, amit nagyon szeretek:

 

Vault of Larin Karr: bár elsőre megszenvedtem vele a hossza miatt (100 oldal, de nem darabolható), már háromszor meséltem, és minden alkalommal jól alakult.

 

Secret of Saltmarsh: már az eredeti "U" sorozatot is szerettem, de a bővítések is elég jók. Bónuszként az első, kötelező kaland után a többi tetszőleges sorrendben lejátszható, sandbox-szerű. Ha szükséges, könnyű bővíteni. Bár nagyon hosszú (200+) a kalandok egyenként 20-30 oldalasak, ami számomra idális, egy hét alatt fel tudom dolgozni, ha kell.

 

The fall of Whitecliff: ezt még nem meséltem, de első olvasásra nagyon tetszik a formátum. 8-10 darab rövid, egy-két oldalas kaland, amik bemutatják  a helyszínt, és könnyen bonyolíthatók.

 

a Hősök Hajnalás Jo'hara kampány: még nem sikerült mesélni, de biztos hogy jól működne.

 

Hasonlókat ismertek?

 

 

 

Ami jónak tűnt, de nem vált be:

 

Horde of the dragon queen: megvettem, de mesélni már nem fogom. Baromi hosszú, és sokat kellene dolgozni vele, hogy működjön játék közben.

 

Tales of the demon lord (shadow of the demon lord): a prezentáció nagyon rendben van, szabadon lehet cselekedni. Elég wtf a vége (akármit csinálsz, sciptelve van)

 

Tour of Darkness/50 FAthoms (Savage Worlds): ezek olyan szempontból érdekesek, hogy van egy kb. 8 db egy alkalmas kalandból álló váz, ami a cselekményt adja, illetve ezek mellé kétszer-háromszor ennyi kidolgozatlan kalandötlet (csak a konfliktus). Ez is működhet, ha nem átláthatatlanul hosszú a kiadvány.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2610 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.26, 14:36

Időlabirintus - minden rész végén MEGTAGADOM TŐLETEK A NÍDUST! :D

Asszem megvan a válasz mindenre. 



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1326 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.26, 12:06

Bulldy ötlete nyomán eszembe jutott a Csillagkapu: ha minden térkapu megnyitásához külön rúnakombináció kell, ennek kiderítése vagy megtalálása is egy plusz helyszíni szál.

Hoild

Hoild

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 236 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.26, 02:21

Éppen most néztem végig, és mivel idevág, a szinkronicitás okán ajánlom -- High Adventure/Cliffhanger sorozat, 1920-as évek, e részben pont Közel-Keleti helyszínen:

Miss Fisher and The Crypt of Tears

 



wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 265 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.26, 00:40

Rémlik kiskoromból a Karatekölyök rajzfilmsorozat, abban volt, hogy valami artifactot üldöztek a világ körül (valami kínai épületet mintázó szobrocska volt), ami minden részben máshol bukkant fel, és a vége mindig az volt, hogy valahogy kicsúszott a kezükből: ráesett egy teherautó hátuljára, egy madár elrepült vele, stb-stb. Elég erőltetett, de mindig ki lehet magyarázni azzal, hogy az artifactnak öntudata van, és menekül a keresői elől. Ha a játékosaid elfogadnak egy ilyen runing gaget, akkor ezzel be tudod határolni, hogy nagyjából merre mennek majd ("a kereskedő, aki felmarkolta az artifactot azt mondta, hogy keletre indul..."), de megmarad a lehetőségük, hogy letérjenek az ösvényről, sidequesteket csináljanak, és teljesen kisiklassák a terveidet.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.25, 22:46

Köszi a tippeket srácok!
Ezen a Rippers-téma nem jutott eszembe, valahogy nem fogott meg a koncepció mikor megjelent.


Egyébként nem bírtam magammal, és mivel egyébként is régen láttam, megnéztem a Frigyládát.
Arra emlékeztem, hogy Kairóba az amerikai hírszerzés küldi Dr.Jones-t, de egyébként az egész életmódja el van kenve, egyszerűen magától tudja hol kell keresni.

Miután Belloq ellopja a szobrot a film elején, Indy a következő jelenetben azt mondja Brodynak: Biztos vagyok benne, hogy Marrakesben van, máshol nem tudja eladni.
Később, mikor Abner Raverwoodot indul megkeresni, valahonnan tudja, hogy Marion Nepálban van egy isten háta mögötti köpködőben.

Módosította galu22: 2020.04.25, 22:47


elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4478 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.25, 22:09

Nem, most eszembe sem jutott. :)



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6482 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.25, 21:49

Tippem szerint elGábor egy "Y"-nal kezdődő világ nevére utalt(?). :hogymi:

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.25, 21:41

Ahogy elGabor is írta, legyenek térkapuk. Nyugodtan mondhatod azt, hogy a világban lévő ley-vonalak találkozásában könnyű kapukat csinálni, a nagyobb városok pedig nyilván az ilyen helyek köré települtek.

A térkapuk egy titkos társaság kezében vannak, mint amilyen a SaWo Ripper-jei a Rippers-ben, a kapu az ő fészkeikben található.

Sajnálatos módon az ellenségeik (SaWo analógia: a Cabal) is szövetkeznek és ők is létrehozták a maguk árnyék-térkapuhálózatát, amik viszont az ő rejtekhelyeiken vannak.

Ezen kívül lehetnek függetlenek is, akik pénzért/szivességért engedik használni a kapukat. Ugyanide befér mondjuk egy nemesi kúria is, amiben van kapu, de az ott lakók nem tudják.

A kapuk használata egyszerű: KéM-ben gondolkodva mondjuk annyi, hogy rövid időn belül bele kell tenni 3 szintnyi varázserőt, tehát akármilyen rá varázsolt 3db 1. szintű is működésbe hozza mondjuk fél percre. (Ez elég egy csapatnak, vagy lehet menekülőnek utána ugrani, de karavánokat átvinni nem lehet.) A trükk az, hogy ismerni kell a célállomás rúnasorát. (Ilyeneket aztán kaphatnak is a szervezetnek tett szolgálatért, vagy találhatnak eddig ismeretlent is kincsként.)

Mit érsz el ezzel? A nagyobb helyek közt gyorsan tudnak közlekedni, de a konkrét kalandhelyszínre már "oda kell kalandozni". Pl. Londonból Kairó sima ügy, de a sivatagi túrára az Elveszett Piramishoz már kell helyi vezető, tevék és ellátmány.

Úgy, hogy ugyanezt megadod az ellenfél szervezetnek is, az is meg van oldva, hogy miért ér el mindenhova az ő kezük.

Bulldy

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1811 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.25, 20:53

Ha nem a helyszín koherens, akkor is konnyen fel lehet fuzni egy vezér témára az egészet:

  • Osi birodalom hátrahagyott olyan ereklyéket, amiktol a használó megorul, és random szornnyé változik
  • Látomás/prófécia, hogy bizonyos random dolgokat meg kell tenni, mert vége lesz a világnak (vagy akkor ha nem teszik meg, vagy akkor ha igen, bónusz pont, ha félreértik)
  • Nagy osi hos aki korbejárta a világot, és most a nyomában kell kutatni, meg az o hostetteit reprodukálni (vagy rájonni, hogy nem gyozte le a szornyeket, csak bezárta oket)
  • Egy misztikus iránytu, ami mindig mutat a kovetkezo kaland helyszínére, és ott mindig lehet találni valamit ami felfedi a rejtélyt
  • Valami osi gonosz chtulhuoid isten fel akar ébredni, és random helyeken manifesztálódnak a fattyai
  • Egy gonosz lény vándorol, és vegyesboltot nyit mindenhol, ahol megpihen. Aki nála vásárol, az megkapja amire vágyik, de persze a végén megjárja. A boltos mindig tovább áll
  • Sliders szeru kaland, ahol valami levakarhatatlan tárgy idonként random helyre teleportálja a csapatot, ahol persze le kell gyozni a heti szornyet
  • Lord Voltdemárnincs, a gonosz varázsló akit legyoztek, de visszatér, ha valaki nem pusztítja el az osszes krixkraxát. Ezek persze szét vannak szórva és szornyek orzik

Lerovidítve: kell egy cucc/információ/lény ami elvezet a kovetkezo helyszínre, ahol van egy újabb cucc/információ/lény. Tetszolegesen kombinálható, csak ki kell találni, hogy mi az értelme. Nyílván az egy fontos része, hogy legyen valami értelme, de azért van boven opció, hogy mi az alap.


Módosította Matzi: 2020.04.25, 20:58


elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4478 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.25, 19:51

Ha vannak térkapuk, van minden. Füligszaros normálfantasy világban térkapukon keresztül garázdálkodó szörnyvadász / világmegmentő titkos szervezet, és hasonló erőkkel ellátott ellenségeik?  :sherlock:



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.25, 19:14

Nem egészen világos, most szociális sandboxot akarsz mesélni vagy középkori utazgatóst?

 

(Azt meg főleg, hogy a Stars without number mitől "lekorlátozott", amikor az alapszettingben is van vagy 30 bolygórendszer, amik közt lehet utazgatni, vagy gyártani korlátlan mennyiségben, de ez mellékes. Mi lenne az elvárás, legyen egy alapkönyvben 25000 bolygó?)

 

Kicsit félreérthetően fogalmaztam. Alapvetően az utazgatás lenne a lényeg, amit nem lehet megcsinálni úgy, hogy egy előre kitalált területet lehet bebarangolni.

A pulp filmekben, regényekben egyszer Nigériában utaznak fel egy folyón, a következő alkalommal a Fekete-erdőben számolják fel a boszorkányszombatot.

A rendező elv tehát nem a bejárható terület, hanem valami más. De mi?

 

Modernebb (19. század vagy később) megoldható egy mindenhol befolyásos szervezet, vagy egy összeesküvés, amit meg lehet akadályozni. De ilyen típusú cselekmény nem hiteles Solomon Kane korában. (hogy dolgozik össze egy emberáldozó azték főpap, a Szahara mélyén uralkodó élőhalott királynő és a kínai kalózvezér?)

 

 

 

Sztem több erőlködés megy a struktúrára kitalálása mint a kalandra. Itt én (tv)sorozat jelleggel csinálnám:

- És akkor megérkeztetek XY falvába ahol a helyiek pletykálnak egy vidéket fosztó szörnyről.

- Miközben Z-be utaztok az egyik karavánszerájban lemészárolva találjátok az utazókat. Egyértelműen a XY tette. A többi utazó hozzátok fordul segítéségért...

 

Bizonyos szempontból ez a legegyszerűbb, mert valójában a Solomon Kane (Conan) történetekben is ez történik. A főszereplő megáll egy faluban amiről eddig szó sem volt, ott találkozik valami vállalhatatlan dologgal, odasétál és lecsapja.

 

Viszont van ezzel egy probléma. Már próbálkoztam ezzel az epizodikus stílussal korábban, és mesélőként nagyjából 5-6 kaland után menthetetlenül megunom. Úgy, hogy majdnem mindent én találok ki, mindig előre tudom mi fog történni, nem tudom fenntartani az érdeklődésem. Nekem mesélőként nagyon hiányzott a monster of the week kampányokból az, mikor a játékosok elviszik az egészet egy váratlan irányba.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6482 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.25, 14:26

Játékosként elGábor kampányát tudom felhozni, ahol sikerrel letértünk a kampány főbszáláról és talán a 26. alkalom után vettük fel azt. :rohog:

Mesélőként a Helvéczia-kampányom olyan, hogy a karaktereknek nincsenek nagy céljaik, jól elvannak a zavarosban halászgatással, nagyrészt rögtönözni szoktam, meglepő módon működik. :ezvan:

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5246 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.25, 12:25

Sztem több erőlködés megy a struktúrára kitalálása mint a kalandra. Itt én (tv)sorozat jelleggel csinálnám:

- És akkor megérkeztetek XY falvába ahol a helyiek pletykálnak egy vidéket fosztó szörnyről.

- Miközben Z-be utaztok az egyik karavánszerájban lemészárolva találjátok az utazókat. Egyértelműen a XY tette. A többi utazó hozzátok fordul segítéségért...

 

Szóval eleve lenne egy felütés amibe belecsöppenek. A helyszínek állhatnak laza kapcsolatban ha kell, de nem a jk-k döntik el hova akarnak menni.



wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 265 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.25, 11:06

A Crystal Heartban a karakterek egy ügynökségnek dolgoznak, de elég lazán vannak fogva. Lényegében van egy gipjük, egy térképük és az a dolguk, hogy roadmovie stílusban a vidéket járva utánajárjanak a pletykáknak, fura eseményeknek, amik esetleg kristályokhoz vezetnek. A képregényben arra is van példa, hogy a karakterek megkerülik a szervezet elsődleges direktíváját, és belefolynak egy helyi diktatúra felszámolásába, szóval ilyenre is van lehetőség.

 

Ha a játékosok hajlandóak motivált karaktereket hozni, akkor lehet Supernatural stílusban is, lehetnek önjelölt szörny/boszorkány/szellem/stb. vadászok, akik direkt a fura dolgok után mennek, hogy felderítsék/felszámolják őket.

 

Az első nehezen, de működhet opportunista, a saját gesztenyéjüket kapargató karakterekkel is (Raffela azért van a Syn-el, mert megéri neki), a második esetben már kevésbé, hacsak nem raksz be egy olyan elemet pl. hogy a levadászandó szörnyek testrészei szuperértékes mágikus komponensek.



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1326 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.25, 10:17

Lehetne esetleg amolyan Indiana Jones stílusú McGuffin-vadászat is:
nyomról nyomra haladhatnak kisebb területi és/vagy szociális alapú sandboxok között. Itt az egyes helyszínek és kapcsolatrendszerek méretét nehéz úgy belőni, hogy kellő szabadságot is hagyjon a játékosoknak, de a mesélőnek se kelljen párhuzamosan X. darab szettinget kidolgoznia. Ellenben ha sikerül eltalálni az arányt, akkor szerintem mindegyik célodnak megfelelhet.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]